قدرتمندترین سلاح ها در دنیای اساطیری

سلاح ها نقش مهمی در دنیای اساطیری دارند. به کمک سلاح های باستانی که نامشان در اساطیر آورده شده می توان هیولاها و حتی خدایان را نیز از پای در آورد. کدام سلاح ها قدرتمندترین سلاح های اساطیری هستند؟ با ما همراه باشید با معرفی ۱۰ تا از قدرتمندترین سلاح های اساطیری.


۱. نیزه پوزیدون

نیزه سه‌شاخ سلاح پوزئیدون یا نپتون (خدای دریاها در اساطیر باستان) است. این سلاح از قدرتی برخوردار است که تا به امروز هیچ جا درباره آن نشنیده اید. اگر فیلم آکوامن محصول کمپانی دی سی را دیده باشید. باید بگوییم سلاح آکوامن یک کپی ضعیف تر از نیزه پوزئیدون خدای دریا ها است. به کمک این سلاح کنترل تمامی آب های روی زمین و حیوانات آبزی را در اختیارد دارید. همچنین به کمک این سلاح می توانید زلزله های سهمگین ساخته و آب و هوا را مطابق میلتان تغییر دهید.


۲. صاعقه زئوس:

سلاح اصلی خدای خدایان یونان زئوس چیزی نیست جز صاعقه قدرتمند او که به کمک آن توانست بر تایتان ها غلبه کند و آنها را برای همیشه اسیر کند. این صاعقه قدرت تخریبی بسیار بالایی دارد و از توانایی صاعقه تمامی خدایان در اساطیر دیگر قوی تر است. قدرت صاعقه زئوس به قدری قوی است که هیولایی عظیم مانند تایفون را نیز به راحتی نابود می کند. البته صاعقه سلاح اصلی خدایان بسیاری است، اما معروف ترین آنها زئوس است.


۳. روی جینگو بنگ:

روی جینگو بنگ یک وسیله جادویی و یکی از سلاح های دوران قدیم بود که به پادشاه میمون، سون ووکونگ تعلق داشت. سون ووکونگ به سفری رفت تا بتواند سلاحی را پیدا کند که قدرت او را نشان دهد. به همین منظور او با پادشاه اژدها، پادشاه دنیای زیر آب ملاقات کرد. ملکه اژدها به او یک چوب به ظاهر بی فایده داد. اما اصلا اینطور نیست. این صلاح از قدرت و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و باعث چابکی بیش از اندازه فرد می شود. پادشاه میمنون ها به کمک این سلاح شیاطین بسیاری را نابود کرده است. همچنین این سلاح توانایی کوچک شدن به اندازه یک سوزن و بزرگ شدن به اندازه یک مار چند صد متری را داشته و برای تعیین اندازه سیلاب و دریا ها استفاده می شد. البته توانایی کنترل وضعیت جوی اوقیانوس را هم تا حدودی دارد.


۴. تبر پانگو:

پانگو به شکل کوتوله‌ای از تخم‌مرغ ازلی زاده شد و چون تخم شکافت، بخش‌های سخت و مات آن به زمین و بخش‌های نرم آن به آسمان بدل شد. پانگو نخست ایستاد و آسمان و زمین را جدا از هم نگه داشت تا آنکه به شکل استوار امروز درآمدند و عالم را نظم بخشید. اگر متوجه این توضیحات نشدید، باید بگویم که پانگو یکی از خالقان اولیه اساطیر چینی است و تبری قدرتمند و عظیم دارد. متانسب هیکل عظیم پانگو، تبر او نیز باید بسیار بزرگ و عظیم بوده باشد و بتوان به کمک آن انبوهی از دشمنان را نابود کرد. با اینحال، این تبر به ندرت در اساطیر چینی ظاهر می شود.


۵. کوساناگی:

کوساناگی نو تسوروگی یکی از قدرتمندترین سلاح ها در اساطیر شینتو و تمدن ژاپن و بنابر افسانه‌ها یکی از سه گنجینه مقدس ژاپن است. این شمشیر نشانه دلیری و فضیلت است. این شمشیر دارای توانای کنترل باد، ایجاد آتش و نابودی دسته های عظیم دشمنان بود و آنقدر قوی بود که بسیاری آن را قوی ترین سلاح اساطیر ژاپن می دانند. مطابق بعضی از حرف های پیشینیان، این سلاح برنده در واقعیت وجود داشته است اما متاسفانه پس از جنگ گنپی که در ژاپن باستان رخ داد، دیگر کسی این سلاح را ندید.


۶. میولنیر:

میولنیر سلاح افسانه ای ثور، ایزد آذرخش در اساطیر اسکاندیناوی است. در دنیای سینمایی مارول که امروزه ثور را با آن می شناسیم و معروفیj امروز او بخاطر این فیلم ها است. ثور از میولنیر که قبلا برای پدر و خواهرش بود و توسط کوتوله ها ساخته شده بود استفاده می کند و افرادی که لیاقت داشتنه باشند نیز می توانند آن را بلند کنند. با اینهال در اساطیر، افراد بیشتری بودند که از میولنیر استفاده کردند و حتی یک بار این سلاح توسط غول ها به سرقت رفت.البته این جیزی از قدرت بی همتای میولنیر که توانایی اصلی آن کنترل صاعقه و آب و هوا است و می تواند خرابی های عظیمی را به بار آورد، کم نمی کند.


۷. گانگنیر:

گانگنیر (Gungnir) یک نیزه عدن بود که توسط ایوالدی، یک ایسوی نورس و به کمک پسرانش ساخته شد. این قطعه عدن از زمان ساختش تا زمان راگناروک در اختیار اودین خدای خدایان اساطیر اسکاندیناوی و پدر ثور بود تا این که در مقطعی در نزدیکی ایگدراسیل گم شد. هزاران سال بعد این نیزه توسط تناسخ اودین یعنی ایوور وارینسدوتیر بازیابی شد. این نیزه از چوب درخت جهان خلق شده و جدا از توانایی های بیشمارش که باعث افزایش بی حد و حصر توانایی های فرد استفاده کننده می شود، توانسته است شمشیر زیگموند، یک سلاح اساطیری قدرتمند را نیز بشکند.


۸. نیزه لونگینوس:

نیزه لونگینوس که بیشتر یک سلاح مذهبی است، نیزه ای است که با آن پهلوی حضرت مسیح را پاره کردند. اطلاعاتی از این نیزه در انجیل یوحنا آورده شده است و بسیاری این سلاح را واقعی می دانند و به دنبال پیدا کردن آن هستند تا از قدرت های آسمانی او بهره ببردند و تئوری ای وجود داره که میگه هیتلر به این سلاح دسترسی داشته. این سلاح در دنیای کمیک و انیمه وجود دارد و همیشه نیز جز برترین و قدرتمندترین سلاح ها است.


۹. اکسکالیبور:

افسانه پادشاه آرتورر یکی از شناخته شده ترین داستان های افسانه ای تمام ادوار است. البته افراد بسیاری هستند که با این داستان آشنایی ندارند و ما به آنها فیلم شاه آرتور محصول ۲۰۱۷ را پیشنهاد می کنیم. این پادشاه افسانه ای شمشیری در اختیار دارد به نام اکسکالیبور که توانایی های به فرد می دهد که به کمک آن می تواند یک ارتش عظیم را به راحتی نابود کند و یا به کمک نور آن، همه آنها را کور کند. همچنین این شمشیر یک حالت محافظ جادویی دارد که صاحب آن را از مرگ نجات میدهد.


۱۰. شارور:

گرز سخنگوی مسحور شده شارور (یا خرد کننده هزاران) اولین بار در اساطیر سومری / اکدی ظاهر شد و صلاح اصلی نینورتا، خدای جنگ در اساطیر سومری است. این سلاح آنقدر قدرمتمند است که به کمک آن می توان یک لشکر عظیم را از میان برداشت. این سلاح منحصر به فرد ترین سلاح اساطیری است و کمتر سلاحی با توانایی های عجیب آن پیدا می شود. علاوه بر این، گرز شارور می تواند مسافت زیادی را پرواز کند یا حتی به یک شیر بالدار تبدیل شود.

58 Comments
  1. attack titan
    attack titan کاربر می‌گوید

    سلام مقاله خوبی بود میشه بپرسم قدرتمندترین ها از ۱ به ۱۰ هست یا از ۱ قویترین ها تا ۱۰ضعیفترین هاست؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      بله از یک به ده هستش

      1. attack titan
        attack titan کاربر می‌گوید

        اهان الان قدرتمندترین رتبه ده هستش؟

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          رتبه یک هستش

          1. attack titan
            attack titan کاربر می‌گوید

            اهان ممنون ادمین اما احیانا رتبه میولینر نمیتوست یه کم بالاتر باشه؟

            1. admin
              admin کاربر می‌گوید

              میولنیر آنچنان هم قوی نیست.
              بیشتر معروفه
              تا قوی
              و فقط قدرت نیست. امکانات و توانایی ها هم ملاکه.

  2. کاربر می‌گوید

    با سلام.
    خب اول از همه من برگشتم.
    دومین نکته مقاله خوبی بود.
    سومین نکته رتبه میولنیر میتونست خیلی بهتر باشه.
    با تشکر.

  3. کاربر می‌گوید

    راستی در مورد ۶، یک اشتباه تایپی وجود داره تقریبا ابتدای خط سوم واژه (ثور) را غلط نوشتین.
    این مورد رو هم اضافه کنم که میولنیر در اساطیر قابلیت پرواز به ثور نمیده و ربطی به لیاقت هم نداره. البته گفته میشه آنچنان سنیگن هست که چندین تا غول قدرتمند باید با کمک همدیگه بلندش کنن و ثور هم از یک دستکش برای بلند کردنش استفاده میکنه. بسیاری از قابلیت هایی هم که در کمیک های مارول داره رو در اساطیر نداره مثل پرواز، نامرئی شدن، لمس ناپذیری و … . البته در اساطیر هم سلاخ خیلی مخوفیه و ضرباتش به حدی قدرتمنده که میتونه در سطح مقطع کامل یک سیاره زلزله ایجاد کنه.! غیر قابل نابودی هم هست و چندین تا راگنورک رو گذرونده! البته در نهایت وقتی به پسران ثور میرسه در طی یک نبرد عظیم بین ازگارد و وانهایم و الفهایم گم میشه (ثور در این زمان زنده نبود.) و دیگه هم هیچ وقت پیدا نمیشه بر طبق افسانه ها عده ای معتقدند در این جنگ نابود شده چون اگر درست بگم مرگ خود مودی هم در این جنگ هست. عده ای هم معتقدند که این سلاح به خاطر جنگ طلبی بیش از حد خدایان برای همیشه اونها رو ترک میکنه.!
    خواستم این نکات رو بگم خالی از لطف نیست.

  4. Dr.fate
    Dr.fate کاربر می‌گوید

    یه سوال یارن بی یورن ( جارن بی جورن ، نمیدونم کدوم درسته خب تلفظش سخت 😂 ) در اساطیر هم هست ؟

    1. کاربر می‌گوید

      خیر.
      البته در اساطیر هم ثور تبر های جادویی داره ولی چیزی به اسم یارن بی یورن یا جارن بی جورن (یا حالا هر چیزی مثل این) ذکر نشده.

    2. admin
      admin کاربر می‌گوید

      خیر وجود ندارد اما تبر های بسیاری در اون اساطیر و دیگر اساطیر وجود دارند.

      1. Goku
        Goku کاربر می‌گوید

        یعنی نیزه پوزیدون قویترین سلاح در تمام اساطیر هستش

        1. Knull کاربر می‌گوید

          انگار اره.البته من رعد زئوسو قوی تر میدونم

          1. کاربر می‌گوید

            خب اشتب می‌کنی
            به هیچ وجه نمیتونه خش بندازه رو نیزه پوزیدن

        2. King Venom
          King Venom کاربر می‌گوید

          یک سلاح توی لیست نیست که بنظرم از همش قوی تره اونم شمشیر سرتر هست شمشیری که چنان حریقی ایجاد کرد که نه تنها خودش بلکه هر نه قلمرو و تمامی ابعاد والهالا و در اخر درخت ایگدراسیل رو کاملا خاکستر کرد و به واقعه رگناروک پایان داد! کدومشون میتونه همچنین کاری انجام بده ؟!؟

          1. کاربر می‌گوید

            نیزه پوزیدن و صاعقه زئوس
            اینا میتونن👆👆

            1. admin
              admin کاربر می‌گوید

              چون نیزه پوزایدون توانایی های بیشمار تری از هر سلاح دیگه داره.
              یک سلاح نشکن که هیچی نمیتونه بشکونتش و میشه باهاش جنگید. می‌تونه آب و هوا رو هر طور که بخواد تغییر بده مثل میولنیر.
              می‌تونه سونامی ای به بزرگی بزرگترین آسمان خراش ها درست کنه و دنیا رو نابود کنه.
              می‌تونه هر موجود دریایی ای رو تحت کنترل بگیره.
              و….

              1. King Venom
                King Venom کاربر می‌گوید

                خب اون شمشیر به اون غول پیکری هم نشکن هست چون هیجا نگفته که سلاحی تو اساطیر نورس باهاش قابل مقایسه ست.
                من توانایی ها رو کاری ندارم ولی درمورد سطح قدرت خب حتی جهان مردگان و اخرت نورس هم از نیروی آتش این سلاح در امان نبودن درضمن بعید میدونم نیزه پوزایدون بتونه چیزی مثل درخت ایگدراسیل که تکیه گاه عالم هست رو نابود کنه

                1. کاربر می‌گوید

                  اخه انیشتین بقول خودت تو اساطیر نورس چیزی باهاش مقابله نمی کنه
                  چرا نیزه پوزیدن می‌تونه اینکار رو کنه صاعقه زئوس فقط می‌تونه آسیب بزنه به ایگدراسیل ولی نیزه پوزیدن می‌تونه قطعش کنه

                  1. King Venom
                    King Venom کاربر می‌گوید

                    داداش ایگدراسیل حکم کیهان رو برای نورس داره یعنی قشنگ خود خلقت!! نه تا قلمرو اصلی داره ولی جاهایی گفتن که شامل جهان ها و قلمرو های خیلی زیاد دیگه ای غیر از نه قلمرو اصلی هم میشده
                    نیزه پوزایدون شاید بتونه به بخشیش آسیب بزنه ولی عمرا اگه بتونه چنین موجودیت کیهانی رو کامل از بین ببره ولی شمشیر سرتر تونست اینکارو بکنه حریقش عملا کل خلقت رو خاکستر کرد.

                    1. بردیا کاربر می‌گوید

                      درستهوایگدراسیل بسیار فراتر از این حرفات.نیزه ی پوزایدون تهش یه اسیب بزنه بهش

                  2. Goku
                    Goku کاربر می‌گوید

                    # دارک نایت

                    میگم تو کمیک های جنگ جهانی هالک رو خوندی همه قسمت هاشو

          2. Knull کاربر می‌گوید

            خیر.منم موافقم شمشیر سرتر قوی تره.هیچ کدوم از این سلاحا فکر نکن بتونن چنین کاری کنن{قبلا گفتم ایگدراسیل در نورس همون سورس در دیسیه.نابود کردنش خیلی خفنه

            1. کاربر می‌گوید

              اقا مث سورسه ولی قدرتش در اون حد نیست نیزه پوزیدن هم می‌تونه قطع کنه ریششو
              بعد از این حرفا زیاد میزنی ، یبار گفتی ثور اساطیر درحد رون کینگ ثوره 😂😂😑😑😳 😳🤣🤣🤣 یه متاورساله 🤣🤣🤣 😳😳😑😂🤔 حالا هم ایگدراسیل درحد سورسه 😂😂😂🤣🤣 🤣😳😳😑😳 🤣🤣😑😂😂🤔🤔 😂😂😑😳

              1. Goku
                Goku کاربر می‌گوید

                # دارک نایت

                🤣چیییییی.!!!!!!!!!! ثور اساطیر در حد رون کینگ ثوره خخخخخخخ!!😂😆کجا همچین حرفی زده بگو بریم نگاه کنیم تا یکم بخندیم😅😅

                1. کاربر می‌گوید

                  تو نقد اپیزود هفتم وات ایف همون اولاش
                  برو بخند

                  1. Goku
                    Goku کاربر می‌گوید

                    # دارک نایت

                    تو نمیای 😂😂😂😂😂😂😂 😂😂😂😂😂😂 😂😂😂😂😂😂😂😂

                    1. کاربر می‌گوید

                      من به اندازه کافی خندیدم ، بعد ورلد وار هالک هم یکی از چالش های آیندمه 😎😎 زیر دیپلم بگم میشه: هنوز نخوندم می‌خوام برم تو رید کامیکس آنلاین

            2. King Venom
              King Venom کاربر می‌گوید

              بردیا
              این دفعه رو اشتباهه ایگدراسیل کیهانه تو نورس و نسخه مارول که مولتیورس هست هم درحد سورس نیست تو مارول موجودیت های دیگه ای درحد سوس وجود دارن ولی اون ایگدراسیل نیست

              1. بردیا کاربر می‌گوید

                عزیز ایگدراسیل مشا خلقت هست.یعنی در واقع کلل نه قلمرو از اون به وجود اومدبله اون در حد سورسه.کلل قدرت نورس و دانشش در ایگدراسیل نهفتست.اونایی که تو مارول و دی سی هستن اصلا در حد اون اساطیر نیستن کلا هرشخیتی که از اساطیر اوردن در حد اینایی که تو مارول و دی سی نیستن بسیار فرارتن.ایگدراسیل خالق جهان در اساطیر نورسه و هم چنین نیاز اون که بدون وجود اون جهان نورس از هم میپاشه یعنی در واقع میشه گفت متاورس هست{به خاطر اینکه ایگدراسیل تکیه گاه نه قلمرو هست پس بدون اون نه قلمرو سقوط خواهند کرد}.ظمن اینکه درست یادم نیست کجا ولی خوندم که ایگدراسیل بینهایت مکان در نه قلمرو و بین اونها{این بینشو مطمئن نیستم}خلق کرده مثل والهالا{مکانی که جنگجویان شرافتمند بعد از مرگ به اونجا میرن تا در رگنارک بجنگن}لاثراد ریشه های طولانی ای دارد که فقط از سه تای انها خبر داریم:ریشه ی اول اسگارد که زیر ان چاه سرنوشت وجود دارد که نورن ها ازش حفاظت میکنن
                دو:دومی به یوتن هایم میرسد که در چاه خرد نیز نفوذ کرده است جایی که ادین بخاطر فداکردن چشمش توانست دانش زیادی به دست بیارد{در حدی که با مردگان هم حرف بزنه و این فقط بخش کوچکی از میمیر بود}
                و در اخر سومین ریشه ی شناخته شده ی لاثراد:نیفلهایم هست که که به رون چاهی نفوذ کرده که گفته میشه بسیار رودخانه ازش جاری شده.و این ها فقط کشف شده هاست.من نمیدونم بر اساس چه معیاری شما قدرت ایگدراسیلو مقایسه کردین{لابت جهان مارول ههههههههه ههههههههه.}ولی هرجور بوده اشتباهه

                1. بردیا کاربر می‌گوید

                  لطفا با لیل بگین که چرا ایگدراسیل در حد سورس نیست و چرا نیزه ی پوزاییدون میتونه اونو بکنه

                  1. King Venom
                    King Venom کاربر می‌گوید

                    من خودم منطق مارول و دیسی رو نمی فهمم چون واژه مولتیورس و امنیورس عملا یک چیزن و یک معنی رو میدن چون نمیشه برای بی نهایت حد و مرز گذاشت مگه اینکه بینهایت نباشن! وقتی همه خط های زمانی مرتبط و غیر مرتبط رو کنار هم بزاریم چه بگیم مولتیورس چه بگیم امنیورس! میشه گفت «بینهایت بینهایت دنیا»؟!؟! اصلا معنی میده؟؟
                    مارول و دیسی هم خیلی دیگه مفاهیم الکی اوردن رو کار!!

                    1. کاربر می‌گوید

                      کینگ ونوم مالتیورس دیسی انتها داره الان قبلاً بینهایت بود الان ۵۲ تا
                      بعد ، داداشمون رو ولش به صراط هیچکس مستقیم نیست

                    2. Knull کاربر می‌گوید

                      تو هستی؟

                  2. کاربر می‌گوید

                    بردیا
                    خب چه دلیلی داری که جهان اساطیر نورس اندازه ی دیسیه!؟!(دیسی بینهایت مولتیورسه!! )

                    1. Knull کاربر می‌گوید

                      خب عزیز ببین ابعاد این دو یکی نیست.یعنی نمیشه گفت امنیورسه اونا امنیورس اینا هم محسوب میشه.ظمن اینکه قلمرو ها هم تا جایی که میدونم بی نهایته وسعتشون.یعنی چی؟؟یعنی اینکه مثلا نمیشه گفت دی سی بزرگتره چون ابعادشون یکی نیست
                      یا نمیشه گفت اساطیر بزرگتره چون ابعادشون یکی نیست.این کارو سخت میکنه.اما حرف من اینه که خب شما میای میگی این مولتیورسه این امنیورسه واسه همش که یکسان نیست.که گفتم هرقلمرو هم از نظر ابعاد بینهایته.منظورم اینه که در واقع نه شما میتونی بگی دی سی بزرگتره نه من میتونم بگم اساطیر بزرگتره.الان بنظره من سوال درست اینه که دلیل شما برای بزرگتر بودن دی سی چیه؟؟؟من میگم اگه بخوایم به حالت کمیک بگیم ایگدراسیل یه متاورس برای نه قلمرو هست.اون نه جهان با ابعاد بی نهایت ساخته.یعنی یه حالت حکم د سورس رو برای دی سی داره.اون به کل دانش و سرنوشت نورس دسترسی داره.سیب های اون طول عمرو افضایش میدن.منظور بنده این هست.در واقع بنده اصلا نگفتم که نورس با دی سی برابره.اینو نمیدونم از کجا در اوردین

                    2. کاربر می‌گوید

                      هیچی
                      چرت و پرتا و سفسطه ها و مغلطه های همیشگی

                    3. کاربر می‌گوید

                      بردیا
                      من به صراط خودم مستقیمم

                    4. کاربر می‌گوید

                      بردیا
                      هیچ ربطی نداره و اساطیر نورس خیلی از دیسی کوچکتره چون اکثرا که همون یه یونیورس بوده ولی دیگه نهایتش همون ده تا یونیورس باشه و هیچ دلیلی نیس که یه قلمرو از یه یونیورس بزرگتره!!( چندین بار هم تو دیسی اشاره شده که یونیورس بینهایته!! )و حالا ده یونیورس برای مولتیورس دیسی هیچه دیگه امنیورس که بماند!! در کل به طور معمولی بخوایم نگاه کنیم ایگدراسیل اساطیر نهایتش به ده یونیورس وصله که ده یونیورس در برابر مولتیورس هم هیچه!! حالا اگه دلیلی داری که هر یه قلمرو بزرگتر از هر یه یونیورسه بگو!!

                  3. کاربر می‌گوید

                    بردیا
                    والا فکر نمی کنم کل دنیای اساطیر بیشتر از یک یونیورس باشه. ولی دنیای دیسی بینهایت مالتیورس که دورش میشه سورس. سورس خیلی فراتر از اساطیر نورس. بعد مقایسه شون هم کلا مسخره است چون دنیا های کاملا جدا و مختلفی دارن

                    1. King Venom
                      King Venom کاربر می‌گوید

                      بازم میگم این کلمه «بینهایت مولتیورس» کاملا بی معنیه!!!

  5. Dr.fate
    Dr.fate کاربر می‌گوید

    ممنونم

    1. Knull کاربر می‌گوید

      دارک نایت
      چقدر خوب خودتو شرح میدی

  6. King-hulk
    King-hulk کاربر می‌گوید

    سلام.
    برادر مقاله رو بروزرسانی کن
    گرز رستم رو هم اضافه کن.(حتما نباید سلاح یک خدا باشه که)
    تو شاهنامه این گرز در حد پتک تور اُبُهَت داره

    1. Goku کاربر می‌گوید

      فکر کنم فقط اساطیر خارج از ایران مد نظر هستش به خاطر همین تو لیست نیست

  7. King-hulk
    King-hulk کاربر می‌گوید

    درباره قدرتش هم بگم که
    پهلوانان در شاهنامه از قدرت بدنی بالایی برخوددار بودند و در نبرد تن به تن فقط یک پهلوان دیگر یارای مقابله با یک پهلوان رو داره.
    پهلوانان از شمشیر افراد عادی استفاده نمیکردن؛ بلکه از شمشیر هایی هم وزن گرز های افراد عادی استفاده میکردن(شایدم یه مقدار سبک تر)، و جالبه بدونین با اون شمشیر های سنگین طوری مبارزه میکردن که انگار شمشیر عادی دستشون بود(یعنی سریع حمله میکردن!)
    و پهلوانان از گرزهایی استفاده میکردن که به مراتب سنگین تر از گرزهای عادی بود.
    حالا میرسیم به رستم.
    رستم گرزهای پهلوانان رو مثل شمشیر میگرفت!!!!این یعنی اینقدر قدرتمند بود که گرزهای به اون سنگینی براش سبک بودند.
    و فقط یک گرز براش حکم گرز رو داشت و سنگینی میکرد.اون هم گرز گاو سر یا دیو سری بود که از پدربزرگش سام نریمان بهش رسیده بود.
    این فقط سنگین نیست.
    استحکام بالا،چوبه غیرقابل تخریب(دقیقا یادم نمیاد از میله اش از جنس چوب بود یا آهن)،فیزیک بسیار عالی و…
    در شاهنامه خیله از کلاه خود ها،زره ها و سپر هارو خرد کرده،به جمجه هرکی برخورد کرده طرف در جا مرده حتی خود دیو ها با اون جمجه هاشون. و فقط اسفندیار بخاطر رویین تنی زنده مونده.
    و این یکی رو مطمئن نیستم چون ندیدم تو شاهنامه چیزی بگه و فقط از کس دیگه هم شنیدم؛
    این گرز،شاه کلید پیروزی رستم در سخت ترین نبردش با یک دیو،یا بهتره بگم پادشاه کل دیوهای دنیای شاهنامه، دیو سپید بوده.(یعنی اگه گرز رو نداشت با وجود اون همه قدرتاش نمیتونست پیروز بشه)

    به نظرم این گرز میتونه تو این لیست باشه

  8. اريس کاربر می‌گوید

    ميولنير بايد در رتبه بالاتر قرار ميكرفت

    1. کاربر می‌گوید

      اصن نامردی شد در حق میولنیر اصن …
      چرا اعصاب اریس رو خراب کردی ایرونی سنتر؟؟؟؟
      بنده خدا میولنیر…. اصن حق الناسش له شد رفت
      اریس میولنیر یک صدم نیزه پوزیدن و صاعقه زئوس نی جان هر کی دوست داری ثور رو گنده نکن

      1. Goku
        Goku کاربر می‌گوید

        میولنیر جاش درسته اریس

    2. Knull کاربر می‌گوید

      درسته.میولنیر اساطیر قویه ولی نه در اون حد

  9. اريس کاربر می‌گوید

    جايگاهش بالا باشه نه اونطوري

    1. کاربر می‌گوید

      اریس ، میولنیر نه جلو نیزه پوزیدن نه جلو صاعقه زئوس نه جلو تبر پانگو نه کوساناگی

      1. کاربر می‌گوید

        عددی حساب میشه

  10. Goku کاربر می‌گوید

    # دارک نایت

    آیا نیزه پوزیدون میتونه هرکول و ثور اساطیر رو بکشه

    1. کاربر می‌گوید

      قطعا میتواند ، نیزه پوزیدن با یه ضربه پوست هر دو رو می دره ، با قاطعیت

    2. Knull کاربر می‌گوید

      بله

  11. سبحان کاربر می‌گوید

    آخه این دروغه در واقع در اساطیر واقعی نورس میولنیر رو کوتوله ها فقط برای ثور ساختن بخواتر اینکه لوکی موهای زن ثور سیف رو بریده بود و به کوتوله ها گفته بود که ۳ هدیه برای اساطیر نورس ببرید ۲ تا کوتوله نیزه اودین. موهای طلایی.و یک گراز آتشین ساختن ۲ تا دیگه میونلیر و ۲ تا صلاح دیگه ساختن و ثور بدون میولنیر هم کمی قدرت دارد
    و تازه چرا کلاه هیدس نیست یا نیزه هیدس ایتا هم قوین هیدس برادر بزرگتر نپتون و زئوس هست
    و قوی ترین صلاح ها سه تان یک نیزه اودین دو نیزه سه شاخ پوسایدون و سه میونلیر قویترین هستن
    تازه زئوس قدرت صاعقه داشت نه صلاح!

  12. ناشناس کاربر می‌گوید

    سلام رعد زئوس از تریدنت قویتره اشتباه زدید
    توی قیامت دین یونان وقتی که زئوس میخواد هستی رو نابود کنه قادره چیزی که توسط سایکلپس ها و هفائستوس ساخته شده رو ذوب کنه

    “و اکنون صاعقه های او به طور گسترده ای پراکنده می شوند، اما او می ترسید که شعله های آتش، اتر مقدس بی شمار، شعله ور شود و محور جهان را بسوزاند: و او در طومار سرنوشت به یاد آورد، زمانی است که دریا و زمین تعیین شده است. و آسمانها ذوب خواهند شد و آتش جهان کار عظیمی را که انجام شده است ویران خواهد کرد.چنین سلاحهایی را با مهارت سیکلوپ جعل کرد، برای مجازات متفاوتی که او کنار گذاشت – زیرا او ترجیح داد که بی درنگ نژاد فانی را در زیر امواج عمیق و طوفانهای هر آسمانی که می بارید، غلبه کند. “

دیدگاه ها غیر فعال است.