چگونه رهبری فوق العاده باشیم

آیا باید به ارتقاء مهارت های رهبری خود اهمیت دهید؟بله. با ارتقا مهارت های رهبری متضمن شغل سودآورتر و موفق تری برای خود خواهید شد. در هر سازمانی که کار می کنید، تفاوت بزرگتری ایجاد خواهید کرد.عملکرد تمام کسانی که با شما کار می کنند را بالا خواهید برد. اگر مشتاق پذیرش مسئولیت بیشتر و سود های حاصل از آن هستید، آموختن این که چه طور می توانید رهبر بهتری باشید گامی ضروری در راستای رسیدن به این سطح است.اگر رهبر موثری باشید، مطمئناً فرصت ها و منفعت ها در سازمان شما افزایش خواهند یافت.

سازمان شما(چه یک بیمارستان باشد، چه یک آژانس دولتی،چه یک شرکت تجازی یا یک مدرسه)، باید رهبر قدرتمند و موثری باشید. تحقیقات نشان داده شده در کتاب های مختلف، اثبات می کند که همستگی شدیدی میان تاثیر رهبری و نتایجی که رهبران تولید می کنند وجود دارد. ایجاد کادر شایسته ای از رهبران برای جاودانه ساختن سازمان،اولین مساله ای است که ذهن ceo ها را در شرکت های بزرگ امروزی به خود مشغول می کند.

به علاوه شما باید در امر رهبری سازمان تان، چیزی بیش از عبارت ((کافی )) باشید.کسانی که برای رهبری آموزش می بینند، نسبت به سایرین نتیجه بهتری کسب می کنند. با این حال نتیجه تکان دهنده ای که در این نوشته ارائه میشود، تفاوت عظیمی است که بین رهبر صرفا خوب و رهبر فوق العاده وجود دارد.

متاسفانه مفهوم رهبری در مان کژفهمی ها پنهان شده است. اگر از ۱۰۰ نفر تعریف رهبری را بپرسید، مطمئن باشید که ۱۰۰ پاسخ مختلف دریافت می کنید.بنابراین یکی از اهداف این مقاله، ارائه تعریفی ساده و کاربردی از رهبری است. این تعریف بر اساس عقاید شخصی نوسیندگان نوشته نشده، بلکه نتیجه تحقیقات تجربی قوی و قابل اطمینان است.

براساس تحلیل بیش از ۲۰۰۰۰ رهبر، ۱۶ رفتاری که در میان بهترین رهبران و کم اثر ترین آن ها تفاوت ایحاد می کند، توصیف می نماید. اینها رفتار هایی هستند که تمام زیر دستان، همتایان، و روسای شما به آن ها توجه می کنند. رفتار هایی که شما باید روی ارتقا آن ها کار کنید.

بسیاری از رهبران به اشتباه فکر می کنند برای رسیدن به بزرگی باید کم اثر ترین خصوصیات یا مهارت هایشان را یافته و سپس ضعف های مذکور را به حد قابل قبول رشد دهند. آن ها معتقدند که با حذف این امتیازات پایین، رهبران موثرتری شناخته می شوند.

رهبران بزرگ با داشتن چند نقطه قوت واقعی تعریف می شوند.رهبران استثناییی به خاطر بی نقص بودنشان نیست که موفق می وشند و برعکس، دلیل استثنایی بودنشان هم این نیست که ۱۸۰ کار مختلف را فوق العاده خوب انجام می دهند. این کتاب نشان می دهد که چه طور کسب قدرت های خاص به شما کمک می کند که تبدیل به رهبری فوق العاده شوید.کسب این نقاط قوت، رهبران را به سوی بازده ۹۰درصد رهنمون می سازد. آن گاه این افراد نقش بسزایی در موفقیت سازمان و کارکنانشان خواهند داشت.

این نداشتن ضعف نیست که رهبران خوب را تعریف می کند، بلکه داشتن قدرت های آشکار است.کلید ارتقا به سطح رهبری عالی ، ساختن نقاط قوت است

دیدگاه ها غیر فعال است.