چرا بررسی فیلم دکتر استرنج در مالتی ورس جنون کار سختی است؟

زمانی که فیلم دکتر استرنج در مولتیورس جنون در سینما های جهان اکران شد، نظرات بسیار متفاوتی را به همراه داشت. عده ای این فیلم را بد و بخشی آن را شاهکار می دانستند و بحث های زیادی پیرامون این موضوع وجود داشت. اما بررسی این فیلم به این آسانی ها نیست.

ما این فیلم را فیلم خوبی می دانیم. نه آنقدر عالی است که جز بهترین های سینمای ابرقهرمانی باشد و نه آنقدر بد است که او را دور بیندازیم.

با فیلمی به کارگردانی سم ریمی طرف هستیم که مجبور بودی یک تنه برنامه های زیادی از فیلم های مارول را پیش ببرد. فیلمی که به شدت توسط استودیو مارول هایپ شده بود.

مورد اول که کار بررسی و امتیاز دادن به این فیلم را سخت می کند، کارگردان آن است. بیشتر فیلم های سم ریمی همچون سه گانه مرد عنکبوتی فیلم های خوبی بودند. در اینجا نیز با فیلم خوبی طرف هستیم ولی باید این را بدانیم که سم ریمی تنها نیست و در طرف دیگر مارول قرار دارد و یک برنامه چند ساله که در همه فیلم های خود به این موضوعات اشاره می کند.

بسیاری برای اینکه بگویند مولتیورس جنون فیلم خوبی نیست، به ناراحت کننده بودن آن اشاره می کنند. باید از این افراد بپرسیم کدام فیلم سم ریمی ناراحت کننده نیست؟

نمی توان به جلوه های ویژه این فیلم ایرادی گرفت، با اینکه می توانست خیلی بهتر از آن چیزی باشد  که ما دیدیم. اما موضوع مهم داستان و فیلم نامه مولتیورس جنون است.

اشتباه نکنید، داستان فیلم دارای مشکلات زیادی نبود. فقط آن چیزی هم نبود که طرفداران انتظار آن را داشتند. با این حال اگر کوچک ترین آشنایی با مارول و برنامه ریزان آن داشته باشید متوجه خواهید شد که شاید این فیلم فدای فیلم های بزرگتری که قرار است در آینده منتشر شود، شده باشد.

مجموع این موارد و مواردی دیگر باعث می شود که تصمیم گیری درباره این فیلم بسیار سخت باشد، همانطور که برای فیلم بتمن علیه سوپرمن دنیای سینمایی دی سی سخت بود. با آرزوی موفقیت برای دنیای سینمای ابرقهرمانی.

1 Comment
  1. GUTS
    GUTS کاربر می‌گوید

    وقتی فیلمو دیدم واقعا برام عجیب بود .
    فیلم داره خودشو فدای یک فیلم بزرگتر میکنه اما چرا؟
    میتونست خودش یک فیلم خیلی خوب باشه ولی قربانی شد .

دیدگاه ها غیر فعال است.