جان ویک در برابر پانیشر

جان ویک و پانیشر دو تن از برترین قاتلین و آدمکش های کمیک بوکی هستند. جان ویک یک آدم‌کش حرفه‌ای است که پس از ازدواج با همسرش از شغل آدم‌کشی بیرون آمده‌است، اما پس از حمله به منزلش و سرقت ماشین و کشتن سگ خانگی که تنها یادگار همسرش بود. به خاطر انتقام دوباره پا به این عرصه می‌گذارد.

پانیشر یک آدم کُش حرفه‌ای است که پایبند به اصول اخلاقی نیست و همیشه به دنبال کیفر دادن کسانی است که به تشخیص او اعمال تبهکارانه انجام داده‌اند. بنظر شما اگر جان ویک و فرانک کسل در برابر یکدیگر قرار بگیرند، کدام یک پیروز مبارزه می شوند؟


۱۱. جان ویک: آدمکش آموزش دیده

جاردانی جوونوویچ در سن جوانی یتیم شد و توسط مجرمان روسی آموزش دید. او بزرگ شد و به جان ویک تبدیل شد، کسی که بسیاری از مردم جهان او را بزرگترین قاتل تمام دوران می دانند. افرادی که او را دسته کم می گرفتند همگی مرده اند. او هر نوع آموزش جنگی ای را دیده است، یک راننده ماهر است، می تواند به هر مکانی نفوذ کرده و از آن خارج شود، و از همه مهم تر می تواند از هر شی ای که در دور و برش وجود دارد به عنوان سلاح استفاده کند حتی اگر آن وسیله یک مداد باشد.


۱۰. پانیشر: آموزش نظامی

پانیشر نیز آموزش های نظامی گشترده ای دیده است. او مدتی را تحت آموزش سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده گذراند، در فورس رکون آموزش عملیات ویژه نظامی دیده است و برای مدتی نیز در هنگ ویژه هوایی استرالیا خدمت کرده است. دهه ها حضور پانیشر در میدان جنگ، او را به یکی از وحشی ترین مبارزان تاریخ تبدیل کرده است.


۹. جان ویک: متمرکز و بی رحم

بسیاری از افراد جان ویک را یک شخصیت افسانه ای می دانند. مسلما هر کسی که لقب “بابا یاگا” (یک جادوگر افسانه‌ای زیرک و یکی از معروف‌ترین چهره‌های اسطوره‌ای ادبیات روس و تجسم مرگ) را بدست آورد باید هم قدرتی افسانه ای داشته باشد. متاسفانه بیشتر افرادی که با جان ویک روبرو شده اند، به اندازه او بی رحم و متمرکز نبوده اند. او تا هدفش را نکشد متوقف نخواهد شد و با بهترین ظرافت و تمرکز این کار را خواهد کرد.


۸. پانیشر: هنر های رزمی

با توجه به اینکه فرانک کسل بیشتر مواقع از سلاح و مواد منفجره استفاده می کند، با این حال او استاد هنر های رزمی نیز هست. فرانک علاوه بر آموزش های نظامی، آموزش های رزمی شامل کراو ماگا، هوارانگ دو، موی تای و نینجوتسو را فراگرفته است. حتی شخصیت هایی مانند کاپیتان آمریکا نیز در نبرد تک به تک با پانیشر شانس زیادی ندارند.


۷. جان ویک: استاد مبارزه تن به تن

جان ویک نیز همانند پانیشر استاد هنر های رزمی و مبارزه تن به تن است. او در سامبو (کشتی سنتی روسیه) جودو و جوجیتسو آموزش های بسیاری دیده است. همچنین استاد مبارزه با چاقو است و دست خالی می تواند به راحتی حداقل ده خلافکار ماهر را شکست دهد.


۶. پانیشر: متخصص استفاده از هر نوع سلاح

پانیشر متخصص استفاده ار هر نوع سلاح اعم از کلت، اسلحه خودکار، مواد منفجره و سلاح سنگین است. تقریبا هیچ سلاحی در کمیک وجود ندارد که فران کسل شیوه استاده مفید از آنرا نداند. فرانک دارای اسلحه خانه گسترده ای از هر نوع سلاح است که به او این امکان را می دهد تا برای هر موقعیتی آماده باشد و هر دشمنی که سد راه او می شود را سرنگون کند.


۵. جان ویک: او هم استاد کار با سلاح است

جان ویک نیز همانند فرانک کسل، در کار با تسلیحات سبک و سنگین مهارتی وصف ناپذیر دارد. علاوه بر مهارت او در کار با سلاح، او سازنده سلاح نیز هست و می تواند سلاح های سبگ انفرادی مخصوص برای خودش بسازد. او عاشق سلاح های سبک و درگیری نزدیک است و در این حالت به دشمنانش امان نمی دهد. با این حال بسته به موقعیت و تعداد دشمنانش از سلاح سنگین هم استفاده می کند.


۴. پانیشر: یک قاتل کمیک بوکی

در حالی که عموم مبارزات پانیشر با اوباش خیابانی و شخصیت های شرور کمتر معروف است، با این حال در کمیک هایی او توانسته است نتنها شخصیت های شرور قدرتمتد، بلکه ابرقهرمانانی که در حد خدایان قدرتمند هستند را شکست داده و بکشد. سایکلاپس، ونوم، اسپایدرمن، ددپول، ولورین و هالک تنها بخش کوچکی از شخصیت های کمیک بوکی هستند که پانیشر موفق به کشتن آنها شده است.


۳. جان ویک: چیزی برای از دست دادن وجود ندارد

وقتی جان ویک با همسرش هلن آشنا شد، تصمیم گرفت شغل و حرفه خود را کنار بگذارد. او به مدت پنج سال آدم کشی را کنار گذاشت اما پس از مرگ هلن و یورش یک گروه خلافکار به خانه جان ویک که منجر به کشته شدن سگش و تنها یادگار هلن شد، جان دوباره به حرفه گذشته خود بازگشت. او همسر، خانه، سگ و بطور کلی همه چیز خود را از دست داده است. این باعث می شود تا جان ویک خطرناک تر از آن چیزی باشد که حتی فکرش را می کنید.


۲. پانیشر: اتمام ماموریت، تا آخرین نفس

تنها هدف و آرمان فرانک کسل، به اتمام رساندن ماموریتش است. وقتی او تصمیمی می گیرد، هیچ ابرقهرمانی قادر به متوقف کردن او نیست، یا از ترس مایل به انجام این کار نیست. او تا آخرین قطره خون خود می جنگد تا ماموریت و انتقام خود را به سرانجام برساند و تنها چیزی که می تواند او را از این کار منصرف کند، مرگ است.


۱. چه کسی برنده خواهد شد؟

پانیشر یکی از برترین و آموزش دیده ترین قاتلان تاریخ کمیک است، با این حال او بازنده نبرد با جان ویک خواهد بود. جان ویک فراتر از یک قاتل و آدمکش است و برای رسیدن به هدف خود، هر چیزی که در برابرش قرار بگیرد را خواهد کشت و کمتر کسی است که بتواند در برابر مهارت های جان دوام بیاورد. پانیشر نیز شانس پیروزی در برابر جان ویک را دارد، اما توانایی ها و مهارت های او در سطح این قاتل بلاروسی نیست. پس تا جایی که می توانید از جان ویک فاصله بگیرید.

منبع: CBR

23 Comments
  1. هانزو هاساشی کاربر می‌گوید

    اوووووووووووووووووف
    مقاله به شدت عالی و خفنی بود
    عــــــــــــــــــــــالـــــــــــــــــــــــــــی
    دستتون درد نکنه

  2. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    صادق چرا نام کاربریتو بحث کردی ؟ 😐😂

    1. هانزو هاساشی کاربر می‌گوید

      همین طوری الکی😅😅😅😅😅
      آره من صادقم😜
      اسم کاربریمو عوض کردم
      واسه مسخره بازی
      هانزو هاساشی اسم اصلی شخصیت اسکورپین هست
      میخوای دوباره بزارم صادق

    2. هانزو هاساشی کاربر می‌گوید

      راستی تو از کجا فهمیدی؟
      ها؟
      جان من بگو از کجا فهمیدی من همون صادقم؟

  3. دیسی کاربر می‌گوید

    بچه ها توی کمبات ارماگدون شنگ سونگ هست؟؟

  4. دیسی کاربر می‌گوید

    اگر که هست یه فیتالیتی براش طراحی کردم
    اول خودشو به ریدن تبدیل میشه و تلپورت میشه پشت سر بعد به لیو کنگ تبدیل میشه و با مشت سینه حریفو سوراخ میکنه بعد به کیتانا میشه و سرشو قطع میکنه و یک لگد به سر میزنه که بره بالا بعد میشه اسکورپیون و با یک حرکت طناب کله رو میزنه و میکشه طرف خودش و بعد میشه ساب زیرو و با تیغ های
    یخی حسابشو میرسه بعد میشه جید و بدنشو نصف میکنه
    در ضمن تو عاشق کمباتی پس وقتی یه نفر با اسم شخصیت محبوب تو جلو میاد احتمال داره خودت باشی

  5. MOHAMMAD EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    صادق جان دقت کردی تو این مقاله ۵۰ درصد کامنت هارو نوشتی

  6. Mhdi کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود .خوب صادق و میشناسی .

  7. Mhdi کاربر می‌گوید

    اقای ادمین من یه سوال داشتم خیلی ممنون میشم اگه بگین میشه اینا رو رتبه بندی کنین.سوپرمن ،هالک ،تانوس ،مارشن منهانتر ،ثور .میشه دقیق و درست رتبه بندی کنین خیلی ممنون میشم.

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      تانوس
      سوپرمن
      ثور
      هالک
      مارشن من هانتر

      1. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

        به نظرم سوپرمن قویتر از تانوسه تازه تور هم همین طور

        سوپرمن
        تور
        تانوس
        هالک
        مارشن من هانتر

        اینجام واقعا جان ویک قوی تره

  8. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود .
    حقیقتش من زیاد پانیشر رو نمیشناسم اما جان ویک رو چرا . جان ویک واقعا قاتل خبره و توانمندیه . کمتر انسانی میتونه در یه مبارزه تک به تک در برابرش زنده بمونه . تک به تک که هیچ ، چند به تک هم در برابرش زنده بمونن هنر کردن . !
    موفق باشید .

  9. (M.o.h.a.m.m.a.d ) کاربر می‌گوید

    عالی بود بنظرم مقاله جالبی بود خوشبختانه من زیاد جان ویکو نمیشناسم و فقد ۳ را دیدم اما تا حدودی مهارتشو دیدم باز من با برنده موافقم چون همون قدر لازم بود تا بفهمم چه قدر ماهره 😎😎پانیشر تو…. ای اگه با جان بجنگی اینو بدون

  10. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    با سلام
    راستش من جان ویک ۱ رو همین الان رو کامپیوتر دیدم و کاملا فیلم خوبی بود
    ولی من میگم که این دو با هم برابرن حالا دلایل:
    پانشیر استراتژیک بسیار بسیار خوبی داره و حتی در جنگی که بدون شناخت باشه هم مثل بتمن زود نقطه ضعف حریفش رو پیدا میکنه
    دقت بسیار بسیار بالایی داره دقیقا مانند جان ویک ، در یکی از کمیک‌ های جدید پانشیر ، او از فاصله ی بسیار دور تیری به دشمنش میزند که هیچ کسی نمیتونه بزنه ، ( کاش اسمشو یادم بود خیلی کمیک خوبیه)
    پانشیر بسیار نترسه و با دقته جوری که یه گروه از دشمنانش به او شلیک میکنن با مسلسل اما فقط و فقط همشون رو جاخالی میده بعدش همشون رو بیهوش میکنه
    او استاد هنر های رزمی است بطوری که کاپیتان امریکا اعتراف کرده که هنر های رزمی او چیزی کم در برابر هنر های رزمی و ژیمناستیک او است
    او تا بیخ دندانش سلاح مخفی کرده ، جان ویک نهایتش پنج الی شش سلاح دارد اما گفته میشه پانشیر درون زیر پوشش هم کوکتل و کلت جا گذاشته
    به هر حال من زیاد جان ویک رو نمی‌شناسم ، و می‌خوام همین صبح برم ویک ۲ رو ببینم اما پانشیر رو زیاد میشناسم و عاشقشم

  11. g.o.w کاربر می‌گوید

    مقاله بسیار عالی بود. من همه فیلمهای جان ویک رو دیدم و واقعا محشر و عالی بودن و به شخصه یکی از طرفداراشم ( هم طرفدار جان ویک و هم کیانو ریوز ) و کاملا با نتیجه موافقم پانیشر باید آرزوی مرگشو کرده باشه که بخواد با جان ویک در بیفته!!

  12. batman کاربر می‌گوید

    کاشکی یه مقله در مورد هیتمن {مامور۴۷} بنویسید

  13. batman کاربر می‌گوید

    مامور ۴۷ جفتشونو می زنه چون مهارتش اندازشونه تازه یک کلونه

  14. شوالیه تاریکی کاربر می‌گوید

    سلام مقاله عالیه ولی برابرن یعنی ربع درصد یعنی کمتر جان ویک قویتره

  15. شاهرخ کاربر می‌گوید

    سلام . پانیشر یک شخصیت کامیک بوکی مطرح و قدیمیه که کتابهای معتبر مخصوص خودش رو داره! همیشه این کارکتر با بتمن سوپرمن و ولورین روی یک تراز قرار دارند ! شما اگر از سازنده این کاراکتر ها سوال بپرسید خیلی سریع این رای را ب پانیشر میدهند!, البته من متوحه علاقه شدید شما ب جان ویک هستم . ولی اینجا علاقه شخصی مطرح نیست!ممنون

    1. پویا محمدزاده کاربر می‌گوید

      بتمن از همه قدرتمند تره

      1. محمد عرفان صادقی کاربر می‌گوید

        خیر مرد آهنی قوی تره

  16. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    سلام به سایت گوگولی مگولی ایرونی سنتر
    حقیقتن به نظر من جان ویک شانس چندانی در برابر پانیشر نداره
    شاید جان کمی ماهر تر باشه ولی پانیشر هالک ، ونوم ، مرد عنکبوتی و … رو زده کشته فک نکنم کشتن جان ویک سخت تر از اینا باشه

  17. کریتوس کبیر کاربر می‌گوید

    به نظر شما مامور ۴۷ آدمکش حرفه ای تره یا جان ویک به نظر من مامور ۴۷

دیدگاه ها غیر فعال است.