۷ حقیقت درباره میولنیر ثور در کمیک که نمی دانستید

میولنیر سلاح افسانه ای ثور در دنیای اساطیر، کمیک و سینما است. سلاحی که قدرت کنترل صاعقه را در اختیار دارد. در ادامه به بررسی ۷ حقیقت از سایت سلاح مخوف می پردازیم که کمتر یه آنها پرداخته شده است.


۱_ ایجاد کرمچاله:

در MCU ثور به Bifrost نیاز دارد که بین ابعاد حرکت کند. در کمیک به بایفراست نیازی نیست. چکش او به تنهایی کار را انجام می دهد. درست همانطور که یک تاب می تواند ثور را در مسافت های وسیع به حرکت درآورد، او می تواند میولنیر را به همان روش بچرخاند تا دریچه هایی را به ابعاد دیگر باز کند تا نه تنها خودش، بلکه انتقام جویان را نیز منتقل کند. در یک شماره کمیک، ثور باعث شد که میولنیر کرمچاله ای بازکند تا غول عظیم سارتور را به مکانی دیگری از جهان منتقل کند.


۲_ ممکن است دایناسور ها را نابود کرده باشد:

داستان چگونگی به وجود آمدن میولنیر در طول سال ها متفاوت بوده است. یکی از بسیاری از موارد این است که از فلز Uru در قلب یک ستاره ساخته شده است که دنیای سینمایی مارول نیز به این موضوع اشاره می کند. اگر این داستان حقیقت داشته باشد، پس جنبه تاریک تری در آن وجود دارد. کوتوله هایی که این چکش را ساختند به فرآیند ذوبی نیاز داشتند که گرمای یک ستاره را مهار می کرد. ستاره پس از هفده هفته از انرژی خود منفجر شد و به میدگارد معروف به زمین رسید. از آنجایی که میولنیر میلیون ها سال پیش ساخته شد، بقایای انفجار می توانست به یک رویداد در سطح انقراض برای دایناسورها منجر شود.


۳_ قدرت یک طوفان کیهانی را درون خود دارد:

زمانی که زمان برای اولین بار شروع می شود، مادری از همه طوفان ها به وجود می آید که طوفان خدا نامیده می شود. هنگامی که طوفان خدا به تهدیدی عظیم تبدیل می شود، اودین از قدرت خود استفاده می کند تا آن را برای روزها متوقف کند. او از یک فلز قدرتمند برای جذب و به دام انداختن طوفان مادر در داخل آن استفاده کرد. این فلز بعداً برای چکش ثور میولنیر مورد استفاده قرار گرفت.


۴_ می تواند از یک سیاره عبور کند تا به ثور برسد:

ما همیشه ثور را می‌بینیم که دستش را بلند می‌کند و میولنیر مثل صاعقه به سمت او می‌آید و هر چیزی را که سر راهش است در هم می‌کوبد. ارتباط جادویی بین میولنیر و صاحب آن بسیار قوی است. میولنیر حس وفاداری باورنکردنی دارد و برای مدت طولانی از ارباب خود دور نخواهد ماند. ثور زمانی که در دریای آزاد و در حال مبارزه با یک هیولای شیطانی دریایی است.


۵_ می تواند مرده را زنده کند:

هنگامی که ثور برای اولین بار در میانه جنگ جهانی دوم قدم به زمین می گذارد. آدولف هیتلر او را فریب داد تا جوسف استالین را بکشد، که ثور به سرعت متوجه اشتباه خود شد. او یک بیگناه را کشته بود، اما توانست با جذب انرژی رعد و برق که در وهله اول او را کشته و او را دوباره به سرزمین زنده‌ها برگرداند، آن مرد را نجات داد.


۶_ می تواند خون آشام ها را بکشد:

هر سلاح مذهبی اساطیری ظاهراً می تواند یک خون آشام را بکشد. سیر یا صلیب یا هر شیئی از این قبیل که به این موضوع اساطیری پایبند باشد، می‌تواند این کار را انجام دهد. میولنیر یک سلاح از اساطیر نورس است و همچنین تحت این موضوع قرار می گیرد. برای اینکه چکش خون آشام ها را بکشد، تنها کاری که ثور باید انجام دهد این است که با آن به آنها ضربه بزند. البته، تنها افرادی که می توانند با میولنیر خون آشام ها را بکشند، افرادی هستند که از اساطیر نورس باشند.


۷_ بیش از یک میولنیر وجود دارد:

در دنیای سینمایی مارول که دیگر کسی نمی تواند منکر دو پتک جادویی ثور یعنی میولنیر و استورم یریکر شود. این موضع در کمیک هم وجود دارد و ثور بیش از یک میولنیر در دنیای کمیک های مارول وجود دارد.

2 Comments
  1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

    از اونجایی که کلا از مارول یه سری کمیک خوندم پس هیچکدوم رو نمی‌دونستم 😂😂😂

  2. Dr. Strange
    Dr. Strange کاربر می‌گوید

    مقاله خیلی خوب بود
    جالبه بدونید میولنیر می‌تونه روح رو هم احضار کنه
    پ.ن : یک بار زمانیکه بچه بودم سعی کردم نقاشی عکس اصلی مقاله رو بکشم که البته خیلی بد و مضحک در اومد 😂🤦

دیدگاه ها غیر فعال است.