آخر هفته تابستونی قسمت چهارم

به چهارمین قسمت از برنامه طولانی مدت تابستونی ایرونی سنتر خوش آمدید. در این سری برنامه قراره سرگرمی های جذابی از جمله فیلم و سریال و بازی و بهتون معرفی کنیم. پس حتما کلیدواژه “آخر هفته تابستونی” یادتون باشه چون این برنامه هر هفته یک قسمت ازش منتشر میشه. تا تابستان شما رو داغ تر و هیجان انگیز تر کنه. با ایرونی سنتر همراه باشید.

 

بازی: 

در قدم اول قراره دو سری بازی مورد بررسی قرار بگیرد که بخش اول آن یک هفته در میان بازی های کامپیوتر و کنسول و قسمت دوم آن بازی های موبایلی است. بازی های این هفته در ژانر آخرالزمانی است.

 

بازی کامپیوتری: The Last of Us

بازی‌های زیادی عرضه می‌شوند، سر و صدا می‌کنند و شاید هم در آن برهه‌ی زمانی عرضه تا ماه‌ها در موردشان صحبت شود، اما جاودان نمی‌مانند. تعداد بازی‌هایی که اسم‌شان به خاطر تعریف استانداردهای جدید و روایتی متفاوت و گیرا، در ذهن همگان می‌ماند، زیاد نیست، چه بسا بازی‌های انحصاری هم وجود دارند که نه تنها مورد علاقه‌ی دارندگان آن پلتفرم خاص قرار می‌گیرند، بلکه نزد دیگر گیمرها هم محبوب هستند. The Last of Us یا آخرین از ما، یکی از بازی‌هایی است که شاید بتوان آن را در بالاترین رتبه‌ی برترین بازی‌های یک دهه‌ی اخیر دانست و غوغایی که به پا کرد نه تنها با گذشت زمان فروکش نکرد، بلکه به شکلی عجیب، بال و پر گرفت و ملکه‌ی ذهن بسیاری از گیمرها شد.استودیو ناتی داگ در منطقه‌ی سانتامونیکا آمریکا، جایی است که برخی از نخبگان و چهره‌های سرشناس و خلاق صنعت بازی‌سازی در آن جمع شده‌اند تا به هر ایده‌ای، چه یک بازی پلتفرمر مانند کراش، چه ماجراجویی‌های خطرناک با ته مایه‌های طنزی مثل آنچارتد و حالا ایده‌ی آخرالزمانی خشنی همچون The Last of Us، آن‌قدر روح قوی انتقال دهند و آنقدر خوب پیاده‌سازی کنند که انگار سال‌های سال است یک چنین بازی‌هایی ساختند و ده‌ها نسخه از آن‌ها را منتشر کرده‌اند. راستش را بخواهید، هنوز باور نمی‌کنم استودیوی ناتی داگ توانسته با تلفیق ژانر‌های مختلف، معجونی قوی به نام آخرین از ما بسازد. تنها ژانری که تیم ناتی داگ در آن تجربه‌ی غنی داشتند، اکشن ماجراجویی بود و آخرین از ما اولین تجربه‌ی آنها برای پیاده‌سازی فضای آخرالزمانی برپایه‌ی سبک ترس و بقا بود که توانستند واقعا تجربه ای لذت بخش به عمل بیاورند که لایق تحسین های فراوانی است.

 

بازی موبایلی: Day R Survival

اگر به دنبال دانلود بازی های بقایی برای اندروید باشید بازی Day R Survival جزو مناسب ترین گزینه است. مکان اصلی وقوع این بازی ویدیویی اتحاد جماهیر شوروی محسوب می‌شود و بیش از ۲۷۰۰ مکان مختلف در نقشه این بازی وجود دارند. علاوه بر آن کلی آیتم نیز جهت جمع آوری در این بازی وجود دارد که به تجربه بازی در حوزه بقا کمک می‌کنند.

در بازی Day R Survival وظیفه دارید که با گرسنگی مقابله کرده و در عین حل از کشته شده توسط زامبی ها بر حذر باشید و علاوه بر این مراقب تشعشعات محیطی نیز باشید. سیستم پیشرفت (Progression) این بازی متعلق به عناوین نقش آفرینی است و در آن عناصری همانند پناهگاه، ابزارآلات و کیمیاگیری نیز دخیل هستند. بر همین اساس می‌توان گفت بازی Day R Survival با وجود رایگاه بودن خود بسیار عمیق و دقیق طراحی شده است.

اینم لینک دانلود این بازی برای اندروید👇👇👇:

لینک دانلود

 

 

فیلم و سریال: 

در این بخش هم قرار است هر هفته یک فیلم و یک سریال خوب و مناسب معرفی کنیم.

فیلم سینمایی:Mad Max: Fury Road

مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) یک فیلم آخرالزمانی است که درواقع چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های مکس دیوانه به شمار می‌آید. جرج میلر وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشت. داگ میتچل و پی.جی. ووتن در امر تهیه‌کنندگی و برندن مک‌کارتی و نیکو لاتوریس در امر نویسندگی میلر را همراهی کردند؛ و نهایتا کمپانی مشهور و نام آشنای WarnerBros مسئولیت پخش آن را به عهده گرفتند.

این فیلم نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و واکنش‌های مثبت آنان را در پی داشت. فیلم مکس دیوانه: جاده خشم در زمینه‌های بازی گروه بازیگری، صحنه‌های اکشن و فیلم‌برداری مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم در ده رشته ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در شش رشته بهترین تدوین صدا، بهترین صداگذاری، بهترین طراحی صحنه، بهترین تدوین، بهترین گریم و آرایش مو و بهترین طراحی لباس این جایزه را کسب کرد. فیلم مکس دیوانه: جاده خشم طی مراسم گلدن گلوب در دو رشته بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی فیلم درام نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ رشته‌ای موفق به کسب این جایزه نشد.

تام هاردی، شارلیز ترون، رز هانینگتون، مل گیبسون و زوئی کراویتز ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. این فیلم فروش بسیار خوبی در گیشه داشت و به موفقیت‌ بزرگی دست یافت. فیلم مکس دیوانه: جاده خشم که با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود ۳۷۷ میلیون دلار فروش کرد .

 

سریال:Walking Dead

مردگان متحرک (Walking Dead) یکی از بهترین سریال های آخرالزمانی به شمار می‌آید که از سال ۲۰۱۰ توسط شبکه ای ام سی شروع به پخش کرد. وظیفه ساخت این سریال برعهده فرانک دارابونت قرار داشت.

سریال مردگان متحرک در ابتدای پخش در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. این سریال در زمینه‌های شخصیت‌پردازی‌ها و جهان منحصربه‌فردش مورد تحسین قرار گرفت. البته در ادامه این سریال دچار افت داستانی شدیدی شد و با نقدهایی منفی مواجه شد.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به اندرو لینکولن، جفری دین مورگان، نورمن ریدس، جان برنتال، سارا وین کالیز، لوری هولدن، جفری دی‌مان، استیون ین، چندلر ریگز، لورن کوهن، دانای گوریرا، مایکل راکر، دیوید موریسی، ملیسا مک‌براید، امیلی کینی و چاد کولمن اشاره کرد.

 

کمیک: King in Black

خلاصه داستان این کمیک:خدای سیمبیوت ها نال در حال حمله کره زمین است! موجودی از دل سیاهی و تاریکی و شرارت. همه چیز نابود خواهد شد. ابرقهرمانان زمین وقتی متوجه این تهدید بسیار خطرناک میشوند متحد شده و به دنبال همبستگی هستند. ولی غافل از اینکه نال بسیار قدرتمند است. و……..

نقد این مقاله قبلا به صورت مفصل نوشته شده که برای خواندن آن باید روی من😎 کلیک کنید.

 

نویسنده: محمد امید سعادتی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 Comment
  1. Dr. Strange
    Dr. Strange کاربر می‌گوید

    آقای سعادتی خانه‌ی ما را خراب کردی حالا هم میخواهی ویروس زامبی پخش کنی ؟😂😂😂😂
    مقاله خیلی عالی بود و پیشنهاد ها هم عالی تر
    با اجازه من هم چند تا پیشنهاد بگم
    برای بازی به نظرم بازی Horizon Zero Dawn عالیه ( به هر حال در ژانر آخرالزمانیه 🙂 )
    فیلم هم The Road ببینید
    همینطور بگم با اینکه ربطی به آخر الزمان نداره اما حتما کتاب های scythe رو بخونید
    فوق العاده کتاب های خوبی هستن

دیدگاه ها غیر فعال است.