آخر هفته تابستونی قسمت سوم: سرگرمی های لرزه بر انداز

به سومین قسمت از برنامه طولانی مدت تابستونی ایرونی سنتر خوش آمدید. در این سری برنامه قراره سرگرمی های جذابی از جمله فیلم و سریال و بازی و بهتون معرفی کنیم. پس حتما کلیدواژه “آخر هفته تابستونی” یادتون باشه چون این برنامه هر هفته یک قسمت ازش منتشر میشه. تا تابستان شما رو داغ تر و هیجان انگیز تر کنه. با ایرونی سنتر همراه باشید.

قسمت اول

قسمت دوم

 

بازی: 

در قدم اول قراره دو سری بازی مورد بررسی قرار بگیرد که بخش اول آن یک هفته در میان بازی های کامپیوتر و کنسول و قسمت دوم آن بازی های موبایلی است. بازی های این هفته در ژانر ترسناک است.

بازی کامپیوتری: Five Nights at Freddy’s

نوآوری در ژانر ترسناک همواره چالش بزرگی برای سازندگان بازی‌های ویدیویی بوده است. اغلب این ژانر درگیر کلیشه‌ها شده که منجر به ساخت بازی‌های تکراری می‌شوند؛ اما گاهی نوآوری‌های جدید برای ژانر ترسناک بازی‌هایی را خلق می‌کنند که نه‌تنها چیز جدیدی را ارائه داده‌اند، بلکه در ترساندن بازیکن به‌شدت مؤثر و کارآمد ظاهر شدند. بازی Five Nights at Freddy’s از استودیو Scott Cawthon یکی از همین بازی‌های ترسناک بوده که گیم پلی کاملاً جدید و نوآورانه‌ای را فراهم آورده است.

شما در بازی در نقش فردی بازی می‌کنید که در دفتری کوچک قرار دارد و دوربین‌های امنیتی مختلف یک مغازه را کنترل می‌کند. این مغازه برای جذب مشتری‌هایش از ربات‌های عروسکی مختلفی استفاده می‌کند؛ اما ظاهراً این ربات‌ها رفتارهای عجیبی در طول شب از خود نشان می‌دهند و شما باید این موضوع را توسط دوربین‌های امنیتی در شب بررسی کنید. شب تاریک و درازی در انتظار شما است.

دسترسی شما به منبع برق محدود است و یکی از عواملی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. هر شب این مقدار متفاوت است و اگر استفاده نامناسبی از برق داشته باشید، ممکن است برق قطع شود و تمام موارد امنیتی مانند چراغ‌ها، دوربین‌ها و درها از کار بیفتند. اینجا است که عنصر دلهره و ترس بازی وارد ماجرا می‌شود. شما باید عروسک‌های رباتی مختلفی که در سرتاسر مغازه وجود دارند را رصد کنید و جای آن‌ها را دائم با دوربین‌های مختلف چک کنید. اما اگر غافل شوید، ممکن است آن‌ها از سر جای خود حرکت کنند و برای غافلگیری و ترساندن شما، دست‌به‌کار شوند.

عنصر ترس در این بازی به‌شدت جذاب و منحصربه‌فرد پیاده‌سازی شده است. احساس تنها بودن در یک دفتر کوچک در طول شب، مغازه‌ای که به‌ظاهر همه‌چیز در آن آرام است اما به‌شدت شوم و هولناک جلوه می‌کند و ربات‌های شیطانی‌ای که هرلحظه ممکن است جلوی دوربین شما بپرند و زهر ترکتان کنند، همگی در کنار هم تجربه یک بازی ترسناک متفاوت را به شما منتقل می‌کند که می‌توانید ساعت‌ها درگیرش شوید و از افزایش آدرنالین خونتان لذت ببرید!

 

بازی موبایلی: Dead by Daylight Mobile

بازی‌های ترسناک و موفق بسیار کمی برای موبایل وجود دارند که به موفقیت چشمگیری رسیده باشند. یکی از دلایل این موضوع شاید کم پتاسیل بودن ژانر ترسناک برای پلتفرم موبایل باشد. ولی برخی استودیوها با خلاقیت‌های خود و تاثیر از نسخه‌های کنسولی یک بازی یک اثر موبایلی جذاب را برای گیمرها آماده می‌کنند.

بازی اندروید و آیفون Dead by Daylight Mobile شما را وارد یک رقابت ۵ نفره آنلاین می‌کند که یک نفر در نقش قاتل و چهار نفر دیگر بازمانده‌ها هستند. اگر شما در نقش یکی از بازمانده‌ها باشید باید به کمک یکدیگر موتورهای برق را روشن و درنهایت دروازه‌ها باز کرده و خارج شوید. البته که اینکار اصلا آسان نیست و باید از دست یک نفر که می‌خواهد شما را سلاخی کند، فرار کنید.

شاید بازی در نقش بازمانده و مخصوصا به‌صورت گروهی جذاب باشد ولی نقش یک قاتل حس و حالی دیگری را به گیمر می‌دهد. اگر در نقش قاتل وارد بازی شوید، باید جلوی بازماندگان برای روشن کردن موتوربرق و فرار آن‌ها را بگیرید. به‌عنوان مثال می‌توانید با قرار دادن تله در مکان مناسب آن‌ها گیرانداخته و درنهایت آن‌ها برداشته و روی قلاب‌های گوشت قرار بدهیم!

 

فیلم و سریال 

در این بخش هم قرار است هر هفته یک فیلم و یک سریال خوب و مناسب معرفی کنیم.

فیلم سینمایی:Oculus

مایک فلنگن به‌عنوان یکی از بهترین فیلم سازان ژانر وحشت دهه گذشته ظاهر شده‌ است. با فیلم‌هایی مثل «Oculus» ،«Hush»، «بازی جرالد» و Ouija: Origin of Evil. احتمالا بهترین اثر او تا به امروز سریال «تسخیر در عمارت هیل» (The Haunting House of Hill) برای شبکه نتفلیکس است. فلنگن به خودش و به همه ثابت کرده است که قادر به خلق فیلم‌های به شدت ترسناک، پر از شخصیت‌های پیچیده و کاراکترهای به یاد ماندنی است؛ او در ایجاد ترس‌های هوشمندانه و برقراری تعادل کامل بین وحشت و درام تخصص دارد.

فیلم «آکیولوس» هم درست مانند سریال «The Haunting House of the Hill»، حول محور تراژدی خانوادگی مربوط به گذشته می‌چرخد و به اثرات عمیقی می‌پردازد که حوادث ناگوار کودکی بر بزرگسالان کنونی گذاشته‌اند. کایلی و تیم راسل، خواهر و برادری هستند که هر دو در اوایل ۲۰ سالگی‌اند و در گذشته آسیب جدی خورده‌اند؛ پدرشان ۱۱ سال پیش ، مادر آن‌ها را کشته و تیم، پدرش را به ضرب گلوله به قتل رسانده است. از آن زمان به بعد، او در یکی از بیمارستان‌های روانی بستری بوده و سعی دارد بفهمد زمانی که او ده‌ساله بوده، چه اتفاقی برای خانواده‌اش رخ داده‌ است.

زمانی که تیم برای اولین بار بعد از مدت زمانی طولانی، خواهرش را ملاقات می‌کند، مجبور می‌شود خاطرات وحشت‌های دوران کودکی‌اش را به یاد بیاورد؛ چراکه خواهرش اصرار دارد که این جنایات توسط یک موجود ماورای طبیعی رخ داده است که آینه‌ عتیقه‌ای که در خانه خود داشتند را تسخیر کرده است. از طریق یک طراحی استادانه، این دو خواهر و برادر سعی می‌کنند بفهمند که آیا قدرت‌ آینه واقعی است یا کل داستان موجود تسخیر شده در آینه، فقط زاییده ذهن آن‌هاست تا بتوانند با ترومای دوران کودکی خود کنار بیایند.

 

سریال: The Haunting House of the Hill

تابستان سال ۱۹۹۲، زن و شوهر جوانی به نام هیو و اولویا کرین به همراه پنج بچه خود (شامل سه دختر و دو پسر)؛ یعنی استیون، شرلی، تئودورا، لوک و الینور (نل) به‌طور موقت به خانه‌ای بسیار قدیمی و بزرگی می‌روند که پیش‌تر خانوادهٔ دیگری به نام هیل در آن سکونت می‌کردند. هیو قصد دارد با تعمیر کردن خانه که برای مدت زیادی خالی از سکنه بوده؛ آن را بفروشد تا بتواند پول خوبی بدست آورد اما به مرور رخدادهایی غیرقابل پیش‌بینی در خانه به وقوع می‌پیوندد که سرنوشت خانواده را برای همیشه عوض می‌ کند. کارگردان این سریال هم مایک فلنگن است و توانسته به خوبی حس ترس را القا کند. هر کسی که تا اینجا مقاله رو کامل خونده یک قلب زرد داره💛👌

 

کتاب

ژانر: ترسناک

آثار آر ال استاین

سبک نوشتاری آر. ال استاین ترسناک است. او در ژانر وحشت می‌نویسد و برای ترساندن خوانندگانش از عناصر غیر طبیعی مانند هیولا و زامبیها  استفاده نمی‌کند، بلکه او تمرکزش را روی عناصر و موضوعات روزمره می‌گذارد. دلیل این‌که آثار آر.ال. استاین مشهور است این است که خواندن کتاب‌های ترسناک بخشی از ترس‌هایی وجودی خواننده را در خود بازتاب می‌کند و این باعث می‌شود خواندن یک کتاب ترسناک لذت بخش تر از دیدن یک فیلم ترسناک باشد.

یکی از مهم‌ترین دستاور‌های آر.ال استایت در دوره‌ی نویسندگی‌اش، نوشتن مجموعه‌های مختلف کتاب بود. او بعد از موفقیت کتاب‌هایش نخستینش تصمیم گرفت باقی نوشته‌هایش را در قالب مجموعه‌های ترسناک بنویسد و به این ترتیب مجموعه‌های سرزمین وحشت، ترس و لرز goosebumps ، تالار مخفی و خیابان هراس را نوشت. بعد از موفقیت این مجموعه‌های از روی سری کتاب‌های ترس و لرز مجموعه‌ی تلویزیونی ساخته شد.

آر. ال استاین بعد از موفقیت نخستین کتاب‌هایش، تصمیم گرفت آثارش را در قالب مجموعه کتاب بنویسد. به این ترتیب مجموعه‌های سرزمین وحشت، ترس و لرز ، تالار مخفی و خیابان هراس را نوشت. بیشتر داستان‌های این نویسنده توسط شهره نورصالحی ترجمه شده‌اند. داستان‌های این مجموعه‌ها عبارت‌اند از:

مجموعه‌ی خیابان هراس

  • اعتراف
  • خواهر خوانده

مجموعه‌ی ترس و لرز

  • هالووین عوضی
  • مومیایی
  • روح سگ زوزه می‌کشد
  • قدرت استثنایی
  • لقب من: هیولا
  • موش‌های هیولا
  • حقه‌های شعبده‌باز
  • انتقام آدمک زنده
  • آدم‌های عروسکی
  • دیدار من با هیولا
  • امتحان نهایی مرگبار
  • مدرسه جن زده
  • وحشت در اعماق
  • سیاره‌ی کوتوله‌های چمنی

مجموعه‌ی تالار مخفی

  • چنگال مرگ
  • شب غول‌ها
  • ماسک‌های شیطانی
  • مدرسه‌ی زامبی‌ها
  • پسر اسلپی

مجموعه‌ی سرزمین وحشت

  • خون هیولا برای صبحانه
  • هالووین مرموز
  • کلبه وحشت
  • فراموشم مکن
  • دروغگو، دروغگو
  • کمد شماره سیزده

 

 

نویسنده: محمد امید سعادتی

 

9 Comments
  1. Dr. Strange
    Dr. Strange کاربر می‌گوید

    با سلام
    باید بگم مقاله چنان لرزه بر انداز بود که نه تنها خودم بلکه خانه هم لرزید و آوار شد و جناب سعادتی مسئول این حادثه هستند 😂
    به دور از شوخی مقاله خیلی خوب بود و پیشنهاد های خیلی خوبی هم داشت
    پیشنهاد منم فیلم it هست
    سریال هم ash vs evil dead هست با اینکه خیلی ترسناک نیست اما خیلی خوبه و ارزش دیدن داره
    بازی هم رزیدنت ایول ۲ ریمیک هست که واقعا شاهکاره
    مجموعه ترس و لرز هم حتما حتما بخونید

    1. کاربر می‌گوید

      من گردن نمی گیرم😂😂

  2. M83 کاربر می‌گوید

    Dead by Daylight Mobile
    بازی خفنیه ولی حتما باید با اسکواد خودتون برید تا بهتون بچسبه
    Five Nights at Freddy’s
    بازی ترسناکی نیست بجز جامپ اسکرای ناجوان مردانش
    تا شب چهارمش رفتم
    شمام برین واستون تکراری میشه

  3. فلامینگو تنبل کاربر می‌گوید

    کتاب های آر ال استاین فوق العادن
    عالی
    خیلی خوب بودن
    لذت می‌بردم از خوندشون

  4. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    فعلا دارم زور میزنم life is strange رو دان کنم ببینم چی میشه.

    1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      بعد از ۶ ساعت جون کندن شد

      1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        لنتی.
        نشد

        1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

          نه نه داره میشه

          1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

            بالاخره شد
            کرکی زدنم عذابیه برا خودش

دیدگاه ها غیر فعال است.