معرفی کتاب جادویی ویشانتی

امروز در این مقاله به معرفی کوتاهی از کتاب جادویی ویشانتی از دنیای کمیک های مارول می پردازیم. با ما همراه باشید.

کتاب ویشانتی حاوی قدرتمندترین طلسم های جادویی سفید (یک جادوی مثبت که جادوگران خوب و مثبت از آن استفاده می کنند) که بسیاری از آنها ضد طلسم های دیگر کتاب های جادویی هستند.

به نظر می رسد تعداد بی پایانی از صفحات دارد که ظاهراً از هیچ به وجود می آیند. از خود کتاب می توان برای تغییر دادن و از بین بردن جادو استفاده کرد. علاوه بر این، از طلسم های کتاب ویشانتی نمی توان برای حمله استفاده کرد و فقط قابلیت دفاعی دارند.

این کتاب با مهر خالق خود ویشانتی مشخص شده است. همچنین حاوی دانش گسترده ای است که توسط چندین جادوگر گردآوری شده است. این کتاب علاوه بر برخورداری از جادوی سفید و مثبت، اطلاعات بسیار عظیمی از جهان شناسی مارول و…. را نیز در دورن خود دارد.

این کتاب احتمالاً توسط ویشانتی به اولین تمرین‌کنندگان جادوی سفید دیکته شده است. مطالب اولیه توسط آگاموتو قبل از سقوط آتلانتیس نوشته شده است. اولین دارنده شناخته شده این کتاب، جادوگر وارنا بود.

چندین هزار سال پیش، این کتاب به دست خدای بابلی مردوک افتاد. در مقطعی «دهه‌ها» پیش از قرن بیستم، جادوگر یائو (که به نام باستانی شناخته می‌شود) در زمان به بابل باستان سفر کرد و توانست این کتاب را بدست آورد و آن را با دکتر استرنج به اشتراک بگذارد.

خوب است این موارد را هم درباره کتاب  ویشانتی بدانید:

لوکی در دوره ای این کتاب را با گول زدن دکتر استرنج در اختیار گرفته بود.

همانطور که گفته شد، وارنا اولین صاحب این کتاب بود، با این حال او بعد ها توسط دارم هولد که نقطه مقابل کتاب ویشانتی است به یک موجود منفی تبدیل شد.جالب اینجاست که وارنا پس از شرور شدن توسط Darkhold تبدیل به اولین خون آشام تاریخ می شود.

کتاب ویشانتی تنها دارنده طلسم ها و حقایق نیست. این کتاب همانند چیزی که در فیلم دکتر استرنج ۲ دیدیم، دستورالعمل های هم برای شکست دادن شرور ها دارد.

در کمی دکتر استرنج از جادوی این کتاب استفاده می کند تا اسکرول ها را پیدا کند.

این کتاب در دنیای سینمایی مارول و در فیلم دکتر استرنج در مولتیورس جنون حضور کوتاه ولی موثری داشت.

2 Comments
  1. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

    مختصر و مفید😉

  2. طاها کاربر می‌گوید

    عالیییییییییییییییییییییییییییییییی

دیدگاه ها غیر فعال است.