آخر هفته تابستونی قسمت اول: سرگرمی های جذاب

به اولین قسمت از برنامه طولانی مدت تابستونی ایرونی سنتر خوش آمدید. در این سری برنامه قراره سرگرمی های جذابی از جمله فیلم و سریال و بازی و بهتون معرفی کنیم. پس حتما کلیدواژه “آخر هفته تابستونی” یادتون باشه چون این برنامه هر هفته یک قسمت ازش منتشر میشه. تا تابستان شما رو داغ تر و هیجان انگیز تر کنه. با ایرونی سنتر همراه باشید.


۱٫بازی

در قدم اول قراره دو سری بازی مورد بررسی قرار بگیرد که بخش اول آن یک هفته در میان بازی های کامپیوتر و کنسول و قسمت دوم آن بازی های موبایلی است. بازی های این هفته در ژانر استراتژیک است.


بازی کامپیوتری: Hearts of Iron IV

این بازی اشتراتژیک که توسط کمپانی پارادوکس(Paradox Entertainment) ساخته شده است در زمان جنگ جهانی دوم در دو سناریو در سال های ۱۹۳۶ و ۱۹۳۹ اتفاق میفتد. اگر ازسناریو سال ۱۹۳۶ شروع کنید شاهد شکل گیری و رشد کشور هایی نظیر آلمان نازی و ایتالیا هستید. اما اگر از سال ۱۹۳۹ بازی را شروع کنید دنیا در حال شروع جنگ جهانی دوم است! این بازی قابلیت های فراوانی در زمینه جنگ و ارتباطات دیپلماسی دارد. برای مثال شما می توانید کشور آلمان را انتخاب کنید و با بیرون راندن فاشیست ها از کشور به سمت آوردن قیصر بروید یا انتخاب حزب دموکرات به عنوان حزب اصلی کشور. یا انگلیس را انتخاب کنید و برعکس اقدام قبلی فاشیست ها را به کشور آورده و حزب دموکرات را نابود کنید! آزادی عمل در این بازی فوق العاده بالاست و میتونید تقریبا هر نوع سیاستی رو اتخاذ کنید. میتونید ایران بردارید و به شکوه دوران باستان برسونید یا ایتالیا رو به شکوه امپراطوری روم. ولی خب خود بازی هم مثل مترسک نمیمونه و سعی می کنه با اقداماتی بالانس بازی رو رعایت کنه. در مجموع اکر سیستمی متوسط در اختیار دارید بهتر است حتما این بازی تجربه کنید. چون در هر حال برای عاشقان سبک اشتراتژیک و مخصوصا تاریخ جذاب است.

ما گیمر ها هم بلدیم شکوه امپراطور پارسی برگردونیم. ولی توی گیم😂😂

بازی موبایلی: European War 6: 1804

داستان بازی پس از پایان جنگ استقلال طلبانه آمریکا و انقلاب فرانسه، در سال ۱۷۸۹ جنگی بزرگ در اروپا آغاز شد، جهان در حال تغییر است! ناپلئون، دوک ولینگتون، نلسون، بلوشر، کووتوزوف، واشنگتن، داووتو و دیگر نایب‌های نظامی‌در تغییر این جهان تبدیل به قهرمان خواهند شد. بیش از ۹۰ جنگ مختلف از جمله اعلامیه استقلال، سلطنت کانادا، عقاب فرانسوی، امپراتوری روم مقدس، سرپرست در شرق اروپا، امپراتوری عثمانی، امپراتوری بریتانیا، آزادی آمریکای جنوبی، تولد امپراتوری، متحد روم در ۱۰ فصل در بازی گنجانده شده است. یک بخش کمپین هم در این بازی وجود دارد که در سال های جنگ های خونین ناپلئون در اروپا می گذرد.


۲٫ فیلم و سریال 

در این بخش هم قرار است هر هفته یک فیلم و یک سریال خوب و مناسب معرفی کنیم.


فیلم سینمایی: Dunkirk

نبرد ” دانکرک ” در جنگ جهانی دوم، از جمله رویدادهایی است که هنوز واقعیت های آن به درستی مشخص نشده چراکه مجموعه ای از اتفاقات عجیب و غیرقابل انتظار در آن رخ داد که تاریخ نویسان نتوانسته اند دلیل منطقی برای آن بیابند. نبرد دانکرک از نقطه ای آغاز شد که ارتش آلمان نازی پس از پشت سر گذاشت خاک بلژیک و هلند، سربازان ارتش های فرانسه و بریتانیا را غافلگیر و محاصره کردند. در این شرایط، ارتش بریتانیا که شامل حدود ۴۰۰ هزار سرباز می شد، راهی جز تسلیم شدن یا رفتن به سوی شمال فرانسه و حضور در منطقه ای ساحلی به نام دانکرک نداشتند. این منطقه ساحلی فاصله اندکی با خاک بریتانیا داشت و سربازان امید داشتند تا بتوانند توسط کشتی هایی که از خاک بریتانیا ارسال می شود، از مهلکه خارج شوند و به دست نیروهای آلمانی نیفتند.

اما در حالی که ارتش آلمان به راحتی می توانست ۴۰۰ هزار سرباز را نابود کرده و بریتانیا را به تسخیر خود درآورد، در هنگام پیشروی به سوی دانکرک با پیغام عجیب و تاریخی هیتلر مواجه شدند که فرمان توقف پیشروی به سوی دانکرک را صادر نمود، فرمانی که با خشم ژنرال ها و فرماندهان ارتش آلمان مواجه شد. در فرصت پیش آمده، تعداد زیادی از کشتی ها و حتی قایق های کوچک ماهیگیری به سرعت از بریتانیا عازم دانکرک شدند تا بتوانند سربازان بریتانیایی را تخلیه کنند که این اتفاق تا حد زیادی نیز موفقیت آمیز بود و بریتانیا توانست از انهدام و فروپاشی کامل جان سالم به در ببرد.

در کنار هم قرار گرفتن عناصر سینمایی با بالاترین کیفیت ممکن، این دستاورد را برای تماشاگر به همراه داشته که با تمام وجود بتواند آنچه را که سربازان در آن چند روز وحشتناک پشت سر گذاشته اند را درک کنند و حتی خود را یکی از آنان متصور شود. خلاقیت نولان در پرداخت داستان فیلم به سمت و سویی سوق یافته که فیلم علی رغم حضور بازیگران مطرح، هرگز در جایگاه قهرمان پروری قرار نمی گیرد و قهرمانی را در جریان فیلم معرفی نمی کند. در واقع مخاطب با تماشای فیلم با تک تک سربازان گرفتار شده در ساحل ابراز همدردی می کند و با تماشای وضعیت بغرنجشان تحت تاثیر قرار می گیرد.

« دانکرک  » اگرچه اثر بازیگر محوری نیست اما بازیهای یکدستی دارد. نکته حائز اهمیت درباره فیلم جدید نولان ، استفاده او از چهره های جدیدی است که قبلاً تجربه حضور در یک فیلم سینمایی را نداشته اند. از جمله این بازیگران فیون واتهد و هری استایلز می باشند که دومی، تا پیش از اکران فیلم کماکان علامت سوال بزرگ در مقابل انتخاب نولان محسوب می شد اما باید گفت که آنها بهترین بازی های ممکن را از خود به نمایش گذاشته اند و نولان با تسلط کامل توانسته از بازیگران تازه کارش، بازیهای عالی بگیرد و آنها را در اولین قدم سینمایی شان در اوج نگه دارد. بازیگران مطرح دیگر فیلم از جمله تام هاردی، مارک ریلنس ، کیلیان مورفی .کنت برانا نیز در نقش های خود به بهترین نحو ممکن حضور یافته اند تا « دانکرک » در بخش بازیگری یکدست باقی بماند.


سریال: Vikings

در میان انبوهی از سریال‌های تلویزیونی همیشه سریال‌هایی با مضامین تاریخی و اسطوره‌شناسی جایگاه بسیار بالایی در میان علاقه‌مندان این سرگرمی بی‌پایان داشته‌اند. سریال‌های بسیار خوبی در دهه‌های گذشته در این ژانر ساخته و به محبوبیت بسیار زیادی در سراسر جهان دست پیدا کرده‌اند؛ سریال‌هایی مانند سریال Game of Thrones و سریال Vikings. این سریال تلویزیونی به داستان زندگی گروهی از وایکینگ‌ها می‌پردازد که هیچ‌وقت موفق نشده‌اند به غرب (انگلستان) سفر و آن‌جا را فتح کنند و در این سریال می‌بینیم که آن‌ها چگونه برای نخستین بار موفق می‌شوند به رهبری شخصیت رگنار لاثبروک به این مهم برسند. داستان زندگی شخصیت رگنار به‌خودیِ خود جذاب است و در این سریال علاوه‌بر آن می‌توانیم داستان وایکینگ‌ها و نبردهای آن‌ها در سرزمین‌های مختلف را تماشا کنیم. نخستین قسمت سریال Vikings در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ (۳ مارس ۲۰۱۳) روی آنتن رفت و پس از پخش ۸۹ قسمت در قالب ۶ فصل در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۹۹ (۳۰ دسامبر ۲۰۲۰) به پایان خود رسید. (ترجیعا بهتره بعد از تموم شد فصل سوم دیگه این سریال ادامه ندید. چون تصورات تون از این سریال خراب میشه)


نویسنده: محمد امید سعادتی

45 Comments
  1. بردیا کاربر می‌گوید

    انشالله کامنت اول

  2. بردیا کاربر می‌گوید

    جناب سعادتی؟؟انتظاره سید رو داشتم
    راستی سید منتظر انیمه ها هستم

    1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

      من هر دوشنبه و چهارشنبه مقاله میدم (جز چهارشنبه این هفته) وگرنه مقالم امادس

      1. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

        اخه من شدیدا انیمه نیاز دارم

  3. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    آقای سعادتی ممنون
    سریال وایکینگ رو که فکر کنم شهریور پارسال دیدم ولی فیلم دانکرک رو تا یکی دو هفته دیگه میبینم. میگم راستی این ادامه وایگینگ ها: والهالا نمیاد؟!؟

  4. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

    جناب سعادتب این مقاله که عین مقاله منه 😂😱

    1. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

      خب ابن سبک مقاله برایه تابستان برنامه ریزی شده بود و خب یکسری شباهت ها عادی هستند

  5. ولادیمیر رندال ابوعلی ( 👈 آقام سورنا ) کاربر می‌گوید

    European War 6: 1804 خیلی بازیه سختیه نزدیک به یک هفته طول کشید با اسپانیا فتح کنم زمینو

    1. کاربر می‌گوید

      ولادیمیر رندال ابوعلی ( 👈 آقام سورنا )
      متاسفانه بازی توی بعضی موارد زیاد بالانس نیست.

      1. ولادیمیر رندال ابوعلی ( 👈 آقام سورنا ) کاربر می‌گوید

        گروه تلگرام نمی زنید بیشتر بتونیم تبادل اطلاعات کنیم ؟!؟؟؟

        1. کاربر می‌گوید

          ولادیمیر رندال ابوعلی ( 👈 آقام سورنا )
          راستش باید درباره این موضوع با ادمین گفت و گوی مفصل بکنم که بتونیم گروه درست کنیم

        2. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

          تبادل اطلاعات از چه نظر؟😂

          1. ولادیمیر رندال ابوعلی ( 👈 آقام سورنا ) کاربر می‌گوید

            از خیلی نظر ها 😹😹

          2. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

            این شکلی یک مقدار سایت خلوت نمیشود؟🤔

          3. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

            سید
            مثلا گربه ها 😹

            1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

              من تفکرات دیگری دارم 😂😂😂

              1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

                سید
                مثلا بعد روحانی یا متافیزیک؟! این چطوره؟!

                1. خارپشت کارکشته کاربر می‌گوید

                  ابوالفضل ایروانی
                  با شناختی که من از رندال سینز عزیز دارم خیلی بنظرم با ایشون چیزی تبادل نکنید بهتره😉

                2. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

                  نه…
                  متافیزیک خودش شبه علمه که نه دین قبولش داره نه علم 😂😂😂

                  1. خارپشت کارکشته کاربر می‌گوید

                    چقدر مثله دوستان عزیز بی تی اس
                    نه دخترا گردنشون میگیرن نه پسرا

                3. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

                  بعد رئیسی
                  یا احمدی نژاد

                  1. خارپشت کارکشته کاربر می‌گوید

                    فعلا که ابی جون بت شکن در دسترس هست…

                  2. لرد کبیر کاربر می‌گوید

                    شما تازه دوساله سنتون دو رقمی شده لطفا در مورد مواردی که ازش چیزی سر در نمیارید بحث نکنید حرفای بزرگترا هم عین طوطی تکرار نکنید…

                    1. ولادیمیر رندال ابوعلی ( 👈 آقام سورنا ) کاربر می‌گوید

                      شما امسال هشتمی شدی ؟ ❤️❤️😍🥰

                    2. لرد کبیر کاربر می‌گوید

                      رندال
                      نزار اون بحث مزخرف قدیمی سرش باز بشه…..
                      ضمنا کسی با شما نبود

                    3. خارپشت کارکشته کاربر می‌گوید

                      دوستان خواهش میکنم
                      احترام همدیگرو نگه دارید

                  3. لرد کبیر کاربر می‌گوید

                    ضمنا حرف جناب ایروانی بعد نبود بُعد بود

                  4. خارپشت کارکشته کاربر می‌گوید

                    محمدو دیس میکنی سید؟🤔
                    دیگه بحثو به بی احترامی نکشین

                    1. لرد کبیر کاربر می‌گوید

                      هرکسی که بخواد باطل بگه دیس میشه
                      ضمنا بی احترامی نکردم ……

                    2. بردیا کاربر می‌گوید

                      گفتم که به بی احترامی نکشه

                  5. کاربر می‌گوید

                    دوستان لطفا از این به بعد درباره مباحث سیاسی و اسامی سیاسی بحث نکنید چون مجبور میشیم کاربرانی که از این لفظ ها استفاده می کنند رو بن کنیم.

                    1. خارپشت کارکشته کاربر می‌گوید

                      متوجه نشدم چه لفظ هایی

                    2. کاربر می‌گوید

                      خارپشت کارکشته
                      لفظ سیاسی که قبلش اشاره کردم.

                    3. خارپشت کارکشته کاربر می‌گوید

                      محمد امید سعادتی
                      حتما

        3. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

          رندال ابوعلی
          یه گروه بود یه مدت متاسفانه به علت زیاده روی و بی جنبه بازی یه سری از اعضا پاک شد. حالا نمیدونم ادمین دوباره راه اندازی بکنه یا نه؟!

          1. ولادیمیر رندال ابوعلی ( 👈 آقام سورنا ) کاربر می‌گوید

            در اون گروه عضو بودم یکم خودمونی شده بود اما خب تجربه باعث میشه در کنترل اعضا بیشتر موفقیت داشت 🙂

            1. کاربر می‌گوید

              ولادیمیر رندال ابوعلی ( 👈 آقام سورنا )
              اصلا ترجیع میدم گروهی که شما بخوای بیای داخلش اصلا درست نکنم.
              همون گروه دفعه اول هم کلی مشکل داشتیم سرش با ادمین.

              1. خارپشت کارکشته کاربر می‌گوید

                من تهش نفهمیدم کی با کی خوبه
                شما و رندال مگر خوب نبودید؟؟؟

    2. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

      رندال
      و منی که سیستمم اینقدر ضعیفه که خیلی از گیم هارو بالا نمیاره😢

  6. Dr. Strange
    Dr. Strange کاربر می‌گوید

    سلام
    واقعا عذر خواهی میکنم به دلیل اسپم
    ‍ 🔥 اولین واکنش ها به فیلم Thor: Love and Thunder

    🖊 ریچارد نبنز از The Direct: “ثور: عشق و تندر به طور قابل پیش بینی خنده دار است اما به طور غیرمنتظره‌ای صمیمانه است. بازی کریستین بیل و ناتالی پورتمن واقعا درخشان است در حالی که وایتیتی داستانی احساسی را ارائه می‌دهد. فکر می‌کنم شاید این فیلم مورد علاقه من از ثور باشد.”

    🖊 اریک دیویس از Fandango: “یکی دیگر از ماجراجویی های کلاسیک ثور! ثور: عشق و تندر هر چیزی است که می‌خواستم باشد. نبردهای بزرگ، رنگارنگ و عجیب با داستانی رمانتیک درباره کشف عشف در مکان های غیرمنتظره. کریستین بیل و راسل کرو بسیار عالی هستند. و کرگ! جزئیات کوچک سرگرم کننده زیادی در فیلم وجود دارد، بنابراین چشمان خود را باز نگه دارید. احساسی تر از ثور: رگناروک است، اما هر دو دارای حس شوخ طبعی و بهترین شخصیت های فرعی هستند. همچنین، صحنه های پس از تیتراژ مهم هستند، پس جایی نروید. مایتی ثور و والکری در فیلم بهترین هستند. فقط یک اسپین آف از ماجراجویی آن ها به ما بدهید.”

    🖊 Laughing Place:
    “ثور: عشق و تندر یک سرگرمی بی وقفه است! این خنده دار پر اکشن است و فقط یک تجربه تئاتری کاملا دیوانه کننده است. بازیگران خارق‌العاده کار فوق‌العاده‌ای را انجام می‌دهند و این فیلم شگفتی هایی را به همراه دارد. این یکی را حتما از دست ندهید.”

    🖊 اندرو جی سالازار از Discussing Film: “ثور: عشق و تندر زمانی بهتر می‌شود که تلاشب برای بازپس گیری جادوی رگناروک نداشته باشد. بیشتر طنز فیلم خوب نیست اما کریس همسورث، ناتالی پورتمن و کریستین بیل بهترین کار را انجام می‌دهند.

    🖊 کیتلین تایرل از The Illuminerdi: “ثور: عشق و تندر از همه انتظارات فراتر می‌رود و دیوانگی کاملا وحشتناک را با داستان های شخصیت محور متحرک متعادل می‌کند. کریستین بیل در سطح بالایی قرار دارد و ناتالی پورتمن واقعا برجسته است. ممکن است وایتیتی بهترین فیلم فاز چهارم MCU را ارائه کرده باشد.”

    🖊 لیرا هیل از Fangirlish: “ثور: عشق و تندر بهترین فیلمی است که تا کنون مارول ساخته! شوخی نمی‌کنم. من از زمان رگناروک به این شدت نخنده بودم و احساس می‌کنم دوباره روی مارول سرمایه گذاری کرده‌ام، به گونه‌ای که از زمان اندگیم چنین کاری نکرده‌ام. همچنین دستمال کاغذی بیاورید. سفر از ابتدا تا انتها بوسه است.”

    🖊 سیمون سامپسون از Forbes و Variety: ” ثور: عشق و تندر یک انفجار زنده و پر جنب و جوش است. همسورث جواهری است که در تاج مارول باقی مانده. گور یک قاتل است که کمپی و وحشت را با هم ترکیب می‌کند. فاستر و والکری جفت های درجه یکی هستند.”

    🖊 کوین پولوی از Yahoo Entertainment: “ثور: عشق و تندر عالی است. فکر می‌کنم یکی از فیلم های مورد علاقه من در مارول است – احتمالا به این دلیل که به راحتی خنده‌دارترین فیلم است، با این حال هنوز در پایان خفه‌ام کرده است. امیدوارم تایکا وایتیتی هرگز از ساخت فیلم های ثور دست نکشد.

    1. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

      کله نقد ها یک طرف پایان نقد لیرا هیل یک طرف😐😐

      1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        تف
        این فیلمم نمیشه خانوادگی دید

    2. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

      این یکی دیگه امیدوارم خوب باشه

دیدگاه ها غیر فعال است.