موضع مسلمانان در برابر پیامبران الهی

خداوند در قران کریم، آخرین وحی الهی راجع به بعضی از ادیان الهی صحبت می نماید. در سور مختلف در قران کریم، از بعضی از پیامبران الهی یاد شده و داستانهایی از زندگی آنها بیان شده است. ما قران را که نام پیامبران الهی از جمله پیامبران بنی اسرائیل و حضرت عیسی و مادر گرامی آن حضرت، حضرت مریم در آن است را با احترام و عشق قبول داریم. مسلمانان عاشق پیامبران الهی هستند و به تمام آنها عشق می ورزند و یکایک آنها را دوست دارند.

مسلمانان از ۱۴۰۰ سال قبل، در بعضی از ادعیه های خود به پیامبران الهی از جمله حضرت آدم، نوح، ابراهیم، موسی و عیسی درود می فرستند. و از نظر بعضی از علما اگر حضرت موسی را قبول نداشته باشند، اصلا مسلمان محسوب نمی شوند. مسلمانان نتنها به پیامبران الهی عشق می ورزند، بلکه فرشتگان آسمانی را نیز دوست دارند. آنها آرزو می کنند که خداوند بهشت را نصیبشان گرداند و در جوار پیامبران الهی و دیگر بندگان صالح خدا بسر برند

مسلمانان واقعی می گویند: اگر ما در زمان حضرت حضرت موسی و دیگر پیامبران بنی اسرائیل تا زمان حضرت عیسی می زیستیم، یهودی می بودیم. اگر ما در زمان حضرت عیسی تا زمان حضرت محمد زندگی می کردیم، مسیحی می بودیم. ما برای مومنان یهودی و مسیحی، چه آنان که در زمان پیامبران الهی می زیسته اند و آنها را یاری می کردند و چه آنان که بعد از پیامبران الهی زندگی می کردند، دعا می کنیم و امیدواریم که در بهشت برین جای گیرند و بهشت ماوای آنها باشد. ما با بندگان خدا دشمنی نداریم، ولی از دشمنان خدا و دشمنان پیامبران خدا متنفریم. علت اینکه اسلام را به عنوان دین خود پذیرفته ایم این است که پیامبر اسلام، حضرت محمد آخرین پیامبر الهی و خاتم پیامبران است. دین اسلام تمام ادیان الهی را کامل می کند و کامل کننده آن ادیان می باشد.

می توان گفت که شکی در این نیست که مسلمانان عاشق پیامبران الهی، مخصوصا پیامبران بنی اسرائیل هستند. برای مثال مقبره دانیال نبی در شهر شوش همیشه مملو از مردمان ایرانی است که اکثریت آنها را مسلمانان تشکیل می دهند. دانیال نبی از پیامبران بنی اسرائیل بوده و مسلمانان معتقدتد که او در دوران آخرالزمان زنده خواهد شد و برای بر پا نمودن حکومت الهی تلاش خواهد کرد. البته پیامبران دیگری از بنی اسرائیل در ایران مانند شهر خدابنده در استان زنجان دفن شده اند که مسلمانان به زیارت آنان نیز می روند.

عقاید مسلمانان بر اساس دلیل و منطق است و کورکورانه از مسائل پیروی نمی کنند. برای مثال بارها شده است که کشور های غربی و اسرائیل به مسلمانا توهین کرده و یلم ها و کاریکاتور های ضد اسلامی بسازند اما تا بحال این حرکت از طف مسلمانان دیده نشده است.

براستی چرا از میان هزاران پیامبر الهی که برای هدایت بشر فرستاده شده اند، تعداد زیادی از آنها کشته شده اند و در مواردی سرآنان از بدنشان جدا شده است؟ انسان باید برای این جنایات هولناک که عده ای از دشمنان خدا و پیامبران مرتکب شده اند خون گریه کند.

به راستی چرا باید به مادر حضرت عیسی تهمت زده شود؟ چرا باید به حضرت عیسی بگویند که تو، به دلیل اینکه پول و قدرت نداری، پیامبر الهی نمی باشی، بعد هم طرحی برای کشتن و به صلیب کشیدن حضرت عیسی بکشند.

عالمان مسلمان  در آثار خود به سرگذشت پیامبران الهی پرداخته و کتاب‌ های مستقل و کاملی این باره نوشته‌اند. «النّورُ المُبین فی قِصَص الاَنْبیاءِ وَ المُرْسَلین»، نوشته سید نعمت الله جزایری، «قصص الانبیا»، نوشته راوندی، «تنزیه الانبیاء» اثر سید مرتضی و «حیات القلوب»اثرِ علامه مجلسی نمونه هایی از این موارد است.

1 Comment
  1. دانیال کاربر می‌گوید

    اصلا موافق نیستم….
    کی گفته لیگ عدالت میتونه انتقام جویانو نابودکنه؟؟؟
    کلامطلب نادرستی بود.

دیدگاه ها غیر فعال است.