گودزیلا زن است یا مرد؟

حدود ۶۰ سال است که گودزیلا پا به دنیای سینما گذاشته است و تا به امروز طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. ولی موضوع بسیار مهمی که در این باره وجود دارد جنسیت گودزیلاست که تا به امروز نسبتا مبهم بوده است.

شاید شگفت زده شوید که این را بشنوید که در نسخه های انگلیسی گودزیلا افراد اغلب از ضمائم مردانه برای اشاره به گودزیلا استفاده می کنند. همچنین گرت ادواردز، سازنده جدید ترین سری گودزیلا نیز از ضمائم مردانه برای گودزیلا استفاده می کند.

اما تاریخ این هیولا بسیار پیچیده تر از این است. در فیلم گودزیلا محصول سال ۱۹۶۷ گودزیلا یک زن معرفی شد که نام دیگر آن minilla بود. همچنین گودزیلا ۱۹۹۸ که توسط رولاند امریش ساخته شده بود، با ساخت یک هیولای باردار قضیه را پیچیده کرد. همچنین کمپانی توهو به دلیل تغییر ظاهری گودزیلا از این فیلم شکایت کرد. البته ناگفته نماند که توهو تا به آن زمان به فکر مذکر یا موئنث بودن گودزیلا نیفتاده بود.

حقیقتا کسی تا به امروز نمی داند که گودزیلا زن است یا مرد، حتی ناکاجیما، یکی از سازندگان فیلم های گودزیلا در دهه ۹۰ در مصاحبه ای گفت که اصلا به جنسیت گودزیلا فکر نمی کرده. البته طرفداران گودزیلا بیکار ننشسته اند و نظریاتی داده اند.

اگر گودزیلا زن است پس گودزیلای مرد کجاست؟ البته احتمال دارد گودزیلا دو جنسیتی باشد یا طبق نظریه جوزف کلارک پس از حمله هسته ای به هیروشیما و تاثیرات بیولوژیکی که روی گودزیلا گذاشت. او دیگر موجودی زن یا مرد یا هردو نباشد و بطور کامل تغییر کرده باشد. یک طرفدار دیگر نیز می گوید چون آتش از دهانش بیرون می آید احتمالا زن است و دیگری از صدای گودزیلا می گوید که مرد است.

اما همین چندی پیش گرت ادوارز کارگردان گودزیلا ۲۰۱۴ تاید کرد که گودزیلا مذکر است. یعنی گودزیلایی که در آینده با فیلم های سلطان هیولا ها و گودزیلا علیه کنگ می بینیم مرد است. البته مایکل دووگرتی کارگردان فیلم گودزیلا: سلطان هیولا ها اظهار داشت که احتمال اینکه گودزیلا زن را در آینده ببینیم بسیار بالا است.

دیدگاه ها غیر فعال است.