مادر باکس دی سی در برابر دستکش بی نهایت: کدام سلاح قوی تر است؟

طرفداران فعلی دنیای سینمای ابرقهرمانی به دلیل موفقیت فیلم Avengers: Endgame، از «دستکش بی نهایت» اطلاع  بیشتری دراند و به دلیل استقبال ضعیف از فیلم لیگ عدالت، شاید شناخت خوبی از جعبه های مادر یا همان مادِر باکس ها نداشته باشند. با این حال، این دو سلاح بسیار به هم شبیه هستند. هر دو این سلاح ها هم استفاده کننده اصلی آنها بدترین شرور های گروه های قهرمانی یعنی تانوس و دارک ساید می باشند. بنابراین بد نیست بدانیم این سلاح ها چه ویژگی هایی دارند و کدام یک برتر و مهلک تر است.

در این مطلب، ما بیشتر کاربرد عملی این سلاح ها را در نظر گرفته ایم؛ در کنار امتیازاتی که هر کدام یک از آنها دارند، و تعداد افرادی که قادر به استفاده از این سلاح ها هستند. همچنین، فقط داستانهای اصلی مربوط به جعبه های مادر (مادر باکس) و دستکش و شاهکارهای آنها در نظر گرفته شده است. با ایرونی سنتر همراه باشید.


ایمنی برای استفاده: مادر باکس ها

متاسفانه دستکش ابدیت هیچ امنیتی ندارد. استفاده از دستکش بی نهایت حتی برای افرادی با قدرت های ویژه هم بسیار سخت است. همه دیدند که استفاده از دستکش چه بلایی بر سر هالک و مرد آهنی آورد. بنابراین در استفاده از دستکش ابدیت باید نهایت امنیت را به خرج داد زیرا کوچک ترین اشتباه آخرین اشتباه است. همچنین افراد فانی توانایی استفاده از این سلاح را ندارند.

اما کار با مادر باکس ها بسیار آسان است و هیچ جای نگرانی در استفاده از آنها وجود ندارد. در کمیک و فیلم لیگ عدالت دیده ایم که انسانهای عادی مانند بتمن بعد از فهمیدن خصوصیات آن، از Mother Box به راحتی استفاده می کنند و سوپرمن را به زندگی بر می گردانند. از آنجا که می خواهید در حین استفاده از سلاح در امان باشید، جعبه مادر در اینجا گزینه بارز است.


قدرت تخریب: دستکش بی نهایت

از جعبه های مادر می توان برای خنثی کردن حملات دشمن استفاده کرد، اما استفاده از آن در این زمینه به راحتی نیست. همچنین قدرت تخریبش به اندازه سنگ قدرت در دستکش بی نهایت نیز نیست. البته هست، در مواقعی بیشتر هم هست اما دیگه با جعبه مادر نمیشه ماه رو پرت کرد طرف کسی.

Infinity Gauntlet یا همان دستکش بی نهایت یک شات به پیروزی است، زیرا پاور استون که در آن است به آسانی قابل استفاده است و در صورت استفاده کامل با آن می توان هزاران نفر را قتل عام کرد. دامنه حمله نیز می تواند متناوب باشد. شخص استفاده کننده می تواند تصمیم بگیرد با این سنگ انرژی پرتاب کند، سیاره ای را جابجا کند یا سیاره را نابود کند.

انتقال: برابر

بیشتر افراد تصور می کنند جعبه های مادر فقط برای انتقال از راه دور خوب هستند، بنابراین بدون ذهنیت این یک ویژگی برتر برای آنها بود. با این حال، دستکش ابدیت در خود سنگ فضا را دارد که این کار را هم انجام می دهد

در واقع، اگر می خواهید از حمل و نقل هوایی و طی الارض به عنوان یک حمله استفاده کنید، دستکش بی نهایت بهتر است، زیرا ورود و خروج با آن سریع تر از مادر باکس هاست. با این وجود مزیتی که مادر باکس نسبت به دستکش بی نهایت دارد این است که افراد بیشتری می توان با آن به مکان های دیگری بروند. هم مادر باکس و هم دستکش بی نهایت در این زمینه ویژگی هایی دارند که این دو را در این زمینه برابر می کند.


راحتی در استفاده: مادر باکس

پوشیدن دستکش بی نهایت کار آسانی نیست، زیرا دستکش اندازه هرکسی نیست. در کنار آن، مسئله چسباندن سنگ ها در اطراف و سهولت سرقت آن نیز وجود دارد، زیرا دستکش خیلی بزرگ است.

مادر باکس ها می توانند در اندازه های مختلف تغییر اندازه بدهند، و اندازه های کوچکتر به اندازه کافی جمع و جور هستند که مورد استفاده هر کسی مخصوصاً با احتیاط قرار می گیرند. این امر به قهرمانان مزایای حیاتی هنگام فریب دشمنان قدرتمندتر می دهد. دستکش بی نهایت در پوشیدن دچار مشکل جزئی است و همزمان هم نمی شود دو سنگ را استفاده کرد.

قدرت اولیه: دستکش بی نهایت

از آنجا که سنگهای ابدیت یا همان سنگهای موجود در دستکش از اولین های خلقت هستند، این امر به استفاده کننده اجازه می دهد تا به روح و جسم هر کسی که می خواهد ضربه بزند. در Avengers: Infinity War، تانوس توانست به کمک قدرت سنگ های روح و قدرت، دکتر استرنج و مرد آهنین را شکست دهد. در کمیک ها، او از دستکش استفاده کرد تا نبیولا را به یک انسان زنده در حال راه رفتن تبدیل کند.

مادر باکس ها این نوع کنترل روحی بر افراد مانند سنگ روح را ندارند، و اگر شما با استفاده از توانایی های مبتنی بر روح، دستکش را در برابر جعبه های مادر قرار دهید، این دستکش بی نهایت است که از این نظر پیروز می شود.


پیش آگهی: جعبه مادر

با وصل شدن Mother Boxes به Source (منبع هستی)، شخص استفاده کننده می تواند تعداد زیادی جادوگری و فن آوری نوین در اختیار داشته باشد. یکی از این فناوری های موجود در مادر باکس ها آگاهی از آینده است. جعبه های مادر برخلاف پیش بینی های طبیعی، محاسبه احتمال وقوع حوادث را نشان می دهد، که اتفاقاً در ۱۰۰% درصد پیش بینی ها هم درست عمل کرده است.

Infunt Gauntlet این امکان را به شما می دهد که با سنگ زمان آینده را ببینید، اما این مشکل را دارد که امکان اشتباه نیز وجود دارد و فرد استفاده کننده مجبور است بی نهایت اتفاق در آینده را تماشا کند مانند کاری که دکتر استرنج در انتقام جویان ۳ کرد. نسخه Mother Box بسیار ساده تر است و شخصی که از آن استفاده می کند می تواند این آینده نگری را با افراد دیگر نیز سهیم شود که در سنگ زمان از این ویژگی خبری نیست.

تغییر واقعیت: دستکش بی نهایت

جعبه های مادر قادر به بازسازی ماده در خود هستند، و همچنین موجودات و سربازان دارک ساید را نیز بهبود می بخشند. آنها همچنین قادر به کنترل ذهن، ایجاد زمینه های نیرو و کنترل انواع فناوری هستند؛ این هنوز با کنترل واقعیت مقایسه نمی شود. از این گذشته، هیچ محدودیتی برای دستکاری در واقعیت ندارند و در همه موارد بالا عالی عمل می کنند.

با این وجود سنگ واقعیت در دستکش از نظر تغییر واقعیت قوی ترین سلاح هستی است و قادر به تغییر هر چیزی می باشد. به این ترتیب به راحتی می توان از بدرد نخور ترین اجسام اطراف فرد، قوی ترین سلاح را ساخت و قوی ترین سلاح های دشمنان را هم بلا استفاده کرد. یا اینکه فنون جادوگری را به راحتی با آن خنثی کرد. بنابراین دستکش ابدیت در این زمینه قدرت برتر را دارد.


قدرت استخراج: مادر باکس

مادر باکس ها یکی از چند سلاح برتر دنیای دی سی می باشند، انرژی آنها هرگز تمام نمی شود و به فرد استفاده کننده، قدرت بی نهایتی می بخشد، همچنی جعبه ها دارای روح و درک هستند و اتفاقات دنیای اطراف را متوجه می شوند. البته از مادر باکس ها باید به دقت استفاده کرد و هرگز نباید مادر باکس ها را ناراحت کرد زیرا آنها ترس و نفرینی باورنکردنی را برای افراد به ارمغان می آورند. به عنوان مثال  ترکیب جعبه های مادر می تواند Infinity-Man را احضار کند، موجودی با قدرت و توانایی های بی حد و حصر. در DCEU، سایبورگ با استفاده از یک جعبه مادر به وجود آمد و لیگ عدالت به کمک یکی از همین جعبه ها توانستند سوپرمن را به زندگی برگردانند.

دستکش در این زمینه هیچ شانسی برای رقابت با مادر باکس ها ندارد، زیرا خود دستکش دارای قدرت ذاتی نیست، بنابراین نمی توان از آن برای استخراج هرگونه قدرت به هر چیز دیگری استفاده کرد. قدرت آن تنها به سنگ های آن است که از لحاظ دوام به راحتی می توان سنگ ها را نابود کرد اما جعبه ها را به هیچ وجه نمی شود از بین برد.

بزرگترین شاهکار: دستکش ابدیت

قدرت دستکش بی نهایت را در دنیای سینمایی مارول دیدیم، و دیدیم که بعد از جمع آوری تمامی سنگ ها و فقط با زدن یک بشکن، نصف مولتی ورس مارول بطور کلی نابود شد. و این بزرگترین کشتار در تمام کمیک است.

جعبه های مادر هم دستاورد های بسیاری داشتند و مکان های بسیاری را با قدرت خود نابود و به جهنمی تبدیل کردند، اما در برابر دستاورد دستکش ابدیت، آنچنان بزرگ هم نیست.


برنده: برابر (بستگی به کاربر دراد)

ممکن است کسی دستکش ابدیت را بیشتر دوست داشته باشد و او را برنده بداند،  با این حال، مادر باکس ها هم قدرت بسیار زیادی دارند و کار با آنها هم راحت تر است. هر دو قدرت ها و مزیت هایی دارند که آنها را با هم برابر و انتخاب بین برتر بودن را سخت می کند. البته دلیل علاقه به دستکش ابدیت را می توان به دلیل عدم آگاهی عده زیادی از افراد بدانیم زیرا جعبه های مادر تنها در یک فیلم نشان داده شده اند و آن فیلم که لیگ عدالت بود نتوانست موفقیتی بدست آورد.

مهمتر از همه این است که استفاده از دستکش بی نهایت با سنگ هایش می تواند باعث مرگ افراد شود مگر اینکه موجودی قدرتمند باشید تا بتوانید از آنها استفاده کنید. ولی جعبه های مادر به راحتی قابل استفاده هستند و هر کسی می تواند با آنها کار کند. بنابراین، نظر ما این است که اگر شما موجودی مانند تانوس یا دارک ساید هستید، به دنبال دستکش ابدیت و سنگ هایش بروید. اگر هم به اندازه آنها قوی نیستید می توانید به سراغ جعبه های مادر بروید که همان اندازه قدرتمندند و بی خطر.


منبع: cbr


 

19 Comments
  1. Mohamad کاربر می‌گوید

    راجب پیش آگهی باسنگ زمان هم میشه این کارو کرد نمیشه؟؟!؟!!؟!؟!؟؟؟

    1. ZATANNA ZATARA کاربر می‌گوید

      سلام یه سوال داشتم آیا علاوه بر مادر باکس سلاح های قدرتمند دیگری در دنیای DC وجود دارد که در حد سنگ های بی نهایت یا قوی تر از آن باشد اگه هست ممنون میشم بگید باتشکر

  2. MOHAMMAD REZA EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    داداش باید مادر باکس آینده ی قطعی رو معلوم می کنه اما با سنگ زمان میشه آینده های احتمالی رو دید
    یعنی به نهایت احتمال رو باید ببینی اما مادر باکس آینده ای که مطمئنا اتفاق می افته رو معلوم می کنه

  3. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    دستکش ابدیت به راحتی از مادر باکس قوی تره.
    در مورد شما بگم که میشه با سنگ زمان به آینده سفر کرد و ببینی که چه اتفاقی میفته

  4. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    به نظر من سنگ های ابدیت خیلی قویتره مسلما . اونقدری که میتونه به راحتی با یک اشاره نیمی از موجودات هستی را از زندگی ساقط کنه . ! اما خوب همون طور که اشاره شد هر موجودی نمیتونه قدرت این اشیا رو تحمل کنه . در صورتی که تقریبا بیشتر موجودات فانی هم توانایی استفاده از مادر باکس ها ( جعبه های مادر ) رو دارند . در کل بستگی به شخصیتش داره که کدوم یک براش مناسب تر باشه . اگه شخصی در حد و اندازه های تانوس هست باید بره سراغ سنگ های ابدیت و دستکش ابدیت اما یک موجود فانی اگه میخواد زنده بمونه بهتره که مادر باکس ها رو انتخاب کنه . .

  5. Arta کاربر می‌گوید

    سلام . به نظر من دستکش‌های ابدیت قوی ترند به خاطر اینکه مادر باکس ها با هدفی مشخص کار می کنند اما به دستکش های ابدیت میتونی هدف بدیم به همان طور که استیو راجرز گفت اگر موجودی در حد و اندازه تانوس به سراغ سنگ های ابدیت بره می تونه تا حدی هدفی رو به سنگ های ابدیت بده و با یک اشاره این کار را بکند امان هرکاری و اگر کسی دستکش ابدیت را در دست داشته باشه و کسی مادر باکس ها رو داشته باشه کسی که دستش ابدیت به این دلیل که اگر بخواهی هدفی به مادر باکسها بدی و نخواهی برای کارهایی مانند نابودی استخراج و…. باید زمان زیادی صرف کنیم اما دستکش ابدیت همان لحظه با یک اشاره میتونه شخص استفاده کننده را به هدفش برسونه

  6. 🦁King🦁 کاربر می‌گوید

    بنظر من قدرت سنگ های ابدیت خیلی بیشتره مثلا سنگ قدرت میتونه با یک اشاره به زمین یک سیاره رو نابود کنه که واقعا خیلی قدرتمنده بنظرم میشه با دست کش ابدیت جعبه های مادر رو نابود کرد
    اما باید موجود قدرتمندی مثل دارک ساید و تانوس از اونا استفاده کنن آدم های عادی نمی تونن

  7. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    به نظرم ایندو برابرن کامل ولی خیلی ها مادرباکس هارو نمیشناسن مقاله کاملا درسته

  8. علی کاربر می‌گوید

    دستکش بینهایت انقدر قدرت داره که میتونه کل عالم رو نابود کنه و دوباره از اول بسازه بعد تو میگی با مادر باکس هم ترازه اصن مادرباکس نمیتونه دستکش بینهایت رو شکست بده هر وقت مادر باکسا تونستن کل عالم رو نابود کنن و دوباره از اول بسازن اونوقت بگو قدرتاشون باهم مساویه

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      علی #
      جناب شما که مادرباکس هارو نمیشناسی حرف الکی نزن لطفا مادرباکس ها خیلییی کم از شش سنگ ضعیفترن خیلی کم

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      مادرباکس ها میتونن کهکشانو نابود کنن یا نه ؟؟؟؟ممنون میشم اگه کسی از کاربران اطلاع دارن جواب بدن ممنون میشم
      علی #
      بله میدونم اما تو خیلیییی مادرباکس هارو دست کم گرفتی و البته دارکساید صلاح هایی داره که از شش سنگ خیلی قویتر و با قلب عالم برابرن مثلا سورس و البته شش سنگ و قلب عالم سلاح های تانوس در نسخه عادی نیستن

      1. TONI STARK کاربر می‌گوید

        خب دستکش بینهایت میتونه با یه بشکن نیمی از جهان رو خیلی راحت به معنای واقعی پودر کنه
        و بیشتر هم میتونه
        سورس باید با قلب عالم مقایسه بشه که فکر کنم قلب عالم مقدار بسیار ناچیزی قویتره
        شش گوهر ابدیت هم با مادر باکس ها
        چون هر دوی اینها چیز هایی هستند که اگه به درست ابر شرورا برسن همه چیز داغون میشه

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          ممنون برابرن سورس و قلب عالم فکرکنم

    3. اسگل گدا کاربر می‌گوید

      مادر باکس نابود نمی شود ولی اگر دقت کنید سنگ ها نابود می شود اسکارلت ویچ توانست سنگ ذهن را نابود کند و حتی مادر باکس می تونه از گرما قدرت بگیره

  9. Soheil کاربر می‌گوید

    دستکش بینهات قوی تر از مادر باکس هاست ( چه اسم مسخره ای مادر باکس😂

  10. کاظم گراچ کاربر می‌گوید

    درست است که مادر باکس خیلی قوی است ( قوی تر از میولنیر )
    اما دستکش‌ را دست کم نگیرید.
    سنگ روح و سنگ ذهن میتواند ذهن فرد استفاده کننده از مادر باکس و یا خود مادر باکس رو دچار توهم کنه.
    سنگ واقعیت میتونه مادر باکس رو نابود کنه.
    با یک بشکن میشه فرد استفاده کننده از مادر باکس و خود مادر باکس رو نابود کرد.
    و …
    ولی به فرد هم بستگی داره .
    مثلا…
    قدرت دارک ساید از تانوس بیشتره.
    اما قدرت تانوس با دستکش از قدرت دارک ساید با مادر باکس بیشتره.
    پس دستکش و سنگ ها قوی ترند.
    فقط یک سوالی دارم …
    چند تا مادر باکس وجود داره ؟

  11. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    با سلام
    خوب به نظر من اگه شخص استفاده کننده ساحبان اصلیش باشه (یعنی تانوس و دارک ساید)دستکش بی نهایت برندس چون با دستکش ابدیت بر تمام چیز های طبیعی تسلط داره و فک نکنم مارد باکس چنین قدرتی داشته باشته

    1. TONI STARK کاربر می‌گوید

      سلام
      به نظرم دستکش بینهایت قویتره
      چون کسی که دستکش بینهایت رو داشته باشه تقریبا قدرت مطلق میشه
      اما مادر باکس برای نابود کردن و بوجود آوردن و تسخیر سیاره ها به کار میره
      آینده بینی رو شاید سنگ زمان نتونه به طور دقیق نشون بده اما با سنگ زمان میشه زمان رو کنترل کرد و در زمان سفر کرد

      1. محمد شمس کاربر می‌گوید

        خب ادمین یه نکته اینکه مادر باکس برای نابودی خیلی قوی هستش تو zack جدید لیگ عدالت آخراش اگه فلش از سرعت نور‌جلو‌ نمیزد همه چیز‌نابود داشت میشد کل کره زمین حتی دیدی که سوپرمنم‌نابود شد‌ و شانس اوردن فلش نجاتشون داد اینو گفتم‌که قدرت نابودی مادرباکس رو بگم واقعا بالاست و از طرفی استفاده از مادرباکس راحت نیست نیاز به علم و دانش بالایی داره و استفاده از دستکش بی نهاین راحت تره خیلی منتها به ادم اسیب میزنه ولی از دستکش بی‌نهایت میشه از سنگ ها تکی تکی استفاده کنیم یعنی اگه سنگ‌روح تنها یا سنگ قدرت تنها استفاده بشه آسیب جمسی نمیزنه و اینجوری‌ میشه هر قدرتی رو بدست اورد

دیدگاه ها غیر فعال است.