افزایش بازدید سایت بدون تولید محتوا

یکی از مهم‌ترین روش‌ های جذب مخاطبان به سایت، تولید محتوای جذاب و مطابق اصول سئو است. بازاریابی محتوایی (Content Marketing) ابزاری است که سال‌ها و ماه‌ها با کمترین هزینه، مخاطبان و مشتریان جدید برای شما به همراه خواهد آورد. تولید محتوای سایت با کیفیت و با اصول فنی و لازم برای دریافت رتبه‌ی بالاتر توسط گوگل، علاوه بر تخصص فنی، به دانش و تجربه‌ی سئو نیازمند است. امروزه تاکید بیشتر سئو بر تولید محتوا با کیفیت است. تولید محتوای با کیفیت باعث می شود که رتبه وبسایت شما به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. برای همین اکثر مدیران وبسایت ها یکی از بخش های خود را به تولید محتوا اختصاص داده اند و سعی می کنند که بلاگ نویسان با تجربه ای را در این زمینه استخدام کنند.

اما زمانی پیش می آید که مطلبی درباره موضوعی وجود ندارد یا خود مدیر سایت قصد تولید محتوا ندارد و دلایل بسیار زیاد دیگر که باعث تولید محتوا نکردن می شود. با این وجود آیا بدون تولید محتوا یا کمتر تولید محوا کردن نیز می توان ترافیک سایت را افزایش داد و به نتایج برتر گوگل رسید؟ بله، راه هایی وجود دارد که به کمک آن و بدون ایجاد محتوای جدید و با همان محتوا های قدیمی می توان ترافیک سایت را به طرز بسیار فوق العاده ای بالا ببرید. با ما همراه باشید.

ایجاد کامنت های مصنوعی جذاب:

شاید این مورد برای شما تعجب آور باشد اما اگر نگاهی به سایت های برتر در ایران بیندازید. این موضوع را درک خواهید کرد که کامنت ها، نقش مهمی در افزایش بازدید و کسب درآمد سایت دارند که نمونه این سایت ها عبارتند از زومجی، زومیت، باشگاه خبرنگاران و…

شما برای سایتتان مطلبی بسیار جامع و جذاب تولید کرده اید اما بازیدید زیادی نمی گیرد. بگذارید اندکی تخصصی تر بررسی کنیم: شما مطالبی تحت عنوان مقایسه دو جنگنده، دو سایت فروشگاهی، دو فیلم سینمایی، دو جناح سیاسی و… دارید که بسیار جذاب تولید شده اند اما بازدید زیادی نمی گیرند. در این زمان شما باید خودتان دست به کار شوید و با ایجاد کامنت های جذاب، متنوع درباره همان مطلب، و جهت گیری خاص، کامنت هایی را تولد کنید. این کامنت سازی امتیازاتی دارد از جمله آنها اینکه:

  • گوگل این کامنت ها را هم ایندکس می کند و با افزایش کامنت های شما، بازدید آن مطلب افزایش پیدا کرده و آن مطلب شانس زیادی برای بالا آمدن در برابر رقبا دارد.
  • شما با ایجاد کامنت های مصنوعی ولی با جهت گیری می توانید دیگران را نیز تحریک کنید تا آنها هم کامنت هایی درباره این موضوع بگذارند.
  • افرادی که در آن مطلب در سایت شما کامنت می گذارند، اگر شخصی به آنها جواب کامنتشان را بدهد، دوباره به سایت شما برمی گردند. همچنین هر از چند گاهی به سایت شما سر می زنند.

بنابراین با ایجاد کامنت ها در مدت زمانی می توانید بازدید های سایتتان را فزایش دهید و بعد از مدتی که بازدید ها سایت شما افزایش پیدا کرد از این کار دست بکشید. با این وجود بسیار مراقب باشید. زیرا اگر این کامنت گذاری ها مصنوعی و نامتداول کار بشود، برای سایت تاثیر منفی دارد.

بروزرسانی محتوای قدیمی بر روی سایت:

شما می توانید از برخی محتوای قدیمی سایت به بهترین شکل استفاده کنید. همیشه لازم نیست که محتوای جدید برای سایت ایجاد کنید و یا برای اینکه دوباره سعی کنید برای کلمه کلیدی تکراری رتبه دریافت کنید، محتوای تکراری برای آن ایجاد کنید. بهتر است دستی نیز بر روی محتواهایی بکشید که در گوشه و کنار سایت شما در حال خاک خوردن هستند. ربات های گوگل همیشه به دنبال محتوای جدید در سایت شما نیستند بلکه به محتوای قدیمی شما نیز نیم نگاهی دارند، در صورتی که متوجه تغییراتی مثبت در آنها باشند، مطمئنا به آن ها رنک بهتری در صفحه نتایج خواهند داد.

دست به کار بشوید و در سایت خود به دنبال محتوایی بگردید که هنوز پتانسیل افزایش رتبه را دارند و تعداد جستجوی آن ها در موتور های جستجو به حد کافی بالا باشد چون به روزرسانی محتوایی که جستجو ندارند، کار عاقلانه ای به نظر نمی رسد. پیشنهاد ما این است که بعد از بروزرسانی مطلب، برای آن کمی بک لینک بسازید و آنرا در شبکه های اجتماعی که دارید با کاربران خود به اشتراک بگذارید و به آن ها اطلاع دهید که محتوای موجود در صفحه خود را به روز کرده اید.

بک لینک های فوق رویایی:

تاثیر بک لینک ها بر روی سایتتان و مطالبش بر هیچ کس پوشیده نیست اما آیا هر بک لینکی ارزش دارد؟ مسلماً خیر. اگر قصد تولید محتوا ندارید یا می خواهید کمتر تولید محتوا کنید و یا روی مطالب قدیمی سایتتان مانور بدهید، باید برای سایتتان بک لینک هایی بسازید که نتنها ارزش بالایی داشته باشد، بلکه برای سایت شما بازدید کننده نیز به ارمغان بیاورد و به برند شدن کسب و کارتان نیز کمک کند.

خب ما کجا باید این چنین بک لینک هایی را بسازیم؟ سایت های زیاد بسیار خوبی برای بک لینک سازی وجود دارد اما دو سایت که با آن می توانید هم بازدید کننده بدست بیاورید و در نتایج بالا بیایید و سرعت ایندکس سایت شما نیز بالا برود، یوتیوب و ویکی پدیا می باشد. ارزش و قدرت بک لینک های این دو سایت بر کسی پوشیده نیست. در ادامه به بررسی این دو سایت می پردازیم.

ویکی پدیا دانشنامه ای با مطالب بسیار زیاد است که همه می توانند آنرا ویرایش کنند. ویکی پدیا فقط برای زبان فارسی حدود ۲ میلیون صفحه ایندکس شده در گوگل دارد. بنظرتان چرا ویکی پدیا بخشی را برای لینک دادن به دیگر سایت ها در نظر گرفته است؟ طبیعتا برای اینکه به سایت هایی که محتوای مرتبط و کامل تری دارند لینک داده شود تا افراد برای مطالعه بیشتر و دقیق تر، از آن ها استفاده کنند. پس رمز موفقیت در لینک گرفتن از ویکی پدیا، این است که منبع محتوایی بی نظیر و مرجع در سایت خود ایجاد کنید. کافی است یک مطلبی که در ویکی پدیا بسیار ضعیف کار شده یا نیازمند منبع می باشد پیدا کنید و در سایت خود درباره آن موضوع مقاله ای مرجع بنویسید و اگر اندکی هم ویرایش ویکی پدیا بلد باشید، بک لینک های بسیار بی نظیری را بدست خواهید آورد. اگر بتوانید ۳۰ بک لینک در ویکی پدیا در طول ۱ سال بسازید و همه آنها برای همیشه در این سایت بمانند (توسط مدیران دیگر حذف نشوند)، شما دیگر نیاز به ساختن بک لینک دیگری در هیچ سایتی پیدا نمی کنید. زیرا ارزش این ۳۰ بک لینک به اندازه ۳۰۰ بک لینک از سایت های دیگر است. باید به شما بگوییم سایت هایی مانند زومجی، زومیت، باشگاه خبرنگاران و سایت های معتبر خبری بی شماری، تمام قدرت خود را از بک لینک های ویکی پدیا به دست آورده اند. وب سایت زومجی در ویکی پدیا حداقل ۳۰۰ بک لینک دارد که مطمعناً اگر ارزش سئو آنها را کنار بگذاریم، روزانه حداقل بیش از ۵۰۰۰ بازدید کننده برای این سایت به همراه دارد. بک لینک های باشگاه خبرنگاران نیز که اصلا قابل شمارش نیست. البته مراقب باشید زیرا این بک لینک سازی بسیار سخت نیز می باشد و ویکی پدیا نیز در این زمینه بسیار حساس می باشد.

یوتیوب دومین سایت دنیا می باشد و بک لینک های آن نیز مسلماً برای گوگل بسیار ارزشمند می باشد. همچنین می توانید کانال سایت خود را در این شبکه اجتماعی ایجاد کرده و به برند شدن سایت خود کمک کنید و حتی از خود یوتیوب نیز کسب درآمد کنید. وب سایت های چطور و برترین ها در این شبکه اجتماعی حضور چشمگیری دارند. شما می توانید کانال سایت خود را در یوتویب ایجاد کرده و با قرار دادن کلیپ های ساخت خودتان یا کپی شده (البته اگر بسازید بهتر است) با یک تیر چند نشان را بزنید.

  • دنبال کننده های کانال یوتیوب خود را افزایش دهید و از آن کسب درآمد کنید.
  • با دادن بک لینک به سایت از یوتیوب برای سایت خود بازدید و محبوبیت ایجاد کنید.
  • از طرف سایتتان تبلیغ برند های دیگر را در یوتیوب بر عهده بگیرید.
  • از طریق مطالب موجود در یوتیوب برای سایت خود محتوا تولید کنید و ده ها امتیاز دیگر این سایت که برای شما دارد و می توانید از آنها استفاده کنید.
بهترین کلمات کلیدی رقبای قوی را بکار ببرید:

با کلمات کلیدی جذاب و متناسب با موضوع سایتتان، بدون اینکه محتوای جدیدی بسازید می توانید در رتبه های برتر قرار بگیرید و بازدید کننده جذب کنید البته اگر برای بالا آمدن در آن کلمه تمام تلاشتان را بکنید. برای پیدا کردن بهترین و جدیدترین کلمه کلیدی برای محتوا دو راه بیشتر ندارید. بصورت تصادفی کلمه کلیدی را در یک ابزار امتحان کنید یا اینکه از رقیب های خود که در حال حاضر برای آن رنک کسب کرده اند الگو بگیرید. هر دو روش، روش خوبی هستند اما روش دوم بسیار ساده تر است. روش دوم به این صورت است که سایتی را که در حال حاضر به خوبی در گوگل رنک گرفته است را پیدا می کنید، سپس با مهندسی معکوس، به اینکه چه کارهایی انجام داده پی خواهید برد. البته همیشه همه کلمه کلیدی های پیشنهادی برای سایت شما مناسب نیستند. بعضی کلمات کلیدی وجود دارند که مشتریان شما دنبال آن نیستند یا شما نمی خواهید از این سرویس برای کاربران خود عرضه کنید. یا دلیل مهم تر اینکه رقابت در آن کلمه بسیار بالاست و شما نمی توانید فعلا در آن کلمه رقابت کنید.

تبلیغات پولی برای سایت:

شما می توانید با تبلیغات پولی ترافیک بیشتری به سمت سایت خود جذب کنید. در موتورهای جستجو کافیست از تبلیغات کلیکی استفاده کنید یا هدف گیری مجدد را در برنامه کاریتان بگنجانید. در موتورهای جستجو می توانید تبلیغات نمایشی یا پست های اسپانسری را اجرا کنید. استراتژی شما باید ترکیبی از تبلیغات مختلف باشد. در حقیقت بر اساس نظرسنجی انجام شده در سال ۲۰۱۹ که از ۳۴۱ بازاریاب اجرایی انجام شد نشان داد که صرف هزینه در رسانه های اجتماعی در ۵ سال آینده حدود ۹۰ درصد افزایش خواهد یافت. همین مطالعه نشان می دهد شرکت ها بیش از ۱۰ درصد از فروش آنلاین خود را از طریق تبلیغات رسانه های اجتماعی به دست می آورند. البته باید تمام تلاشتان را بکنید تا با کمترین هزینه، بیشترین دستاورد را داشته باشید. تلاش کنید سایت هایی را پیدا کنید که علیرغم داشتن بازدید کننده مناسب، قیمت تبلیغات آن ها هم مناسب باشد یا کمتر از سایت های دیگر باشد. یا تکنیکی که می توانید به کار بگیرید این است که در گروه های وبمستران در تلگرام بگویید که قصد دادن تبلیغات دارید و بین آنها مناقصه ای راه بیندازید. یا به یک متخصص واقعی تبلیغات و سئو سر بزنید و از او مشاوره بگیرید.

اسپانسر شدن یک کانال، پیج یا سایت دیگر:

حتماً این جملات را شنیده اید:

  • این کانال مورد حمایت مجله….. می باشد.
  • ما یک تیم هستیم: آی تی رسان، چرخان، قندان
  • سایت …. حامی مجتمع دانش بنیان … می باشد. و موارد دیگر

شما اگر وضعیت مالی خوبی داشته باشید، می توانید موارد بالا را نیز در نظر بگیرید. این کار ها که مواردی از آنها در بالا ذکر شد باعث برند شدن و افزایش محبوبیت سایت شما خواهد شد. هم اکنون سایت های بزرگ در ایران از این شیوه استفاده می کنند. شما نیز اندکی به این مورد فکر کنید، ارزشش را دارد.

ایجاد مسابقات آنلاین و نظرسنجی انتخابات:

این دو شیوه نیز راهکار بسیار خوبی برای افزایش بازدید و ترافیک سایت بدون ایجاد مطلب می باشد. با ایجاد مسابقات آنلاین همراه با جوایز متنوع، کاربران را تشویق به ثبت نام در سایتتان می کنید یا امکان دارد آنها به مشتریان دائمی شما تبدیل شوند و برای همیشه در ذهن آنها ماندگار شوید.

نظرسنجی انتخابات نیز یکی از بهترین روش ها برای افزایش بازدید مخصوصاً برای سایت های خبری و مجلات می باشد. چند ماه پیش سایتی خبری که رتبه حدود ۸۸۰۰۰ دنیا در الکسا را داشت و بنا به دلایلی نام آنرا نمی آوریم، یک نظرسنجی انتخاباتی با این موضوع ایجاد کرده بود که در انتخابات سال ۱۴۰۰ چه کسی رئیس جمهور خواهد شد؟ در این نظر سنجی تمام شخصیت های سیاسی از جمله سید محمد خاتمی، دکتر محمود احمدی نژاد، دکتر روحانی، دکتر رئیسی، دکتر قالیباف، دکتر جلیلی، دکتر عارف، دکتر آذری جهرمی و دکتر لاریجانی حضور داشتند.

اتفاقی که برای این سایت افتاد بسیار شگفت انگیز و جالب بود. اینستاگرام و کانال هواداران کاندیداها، در کانال ها و پیج هایشان تبلیغ این سایت را می کردند که با مراجعه به این سایت به کاندید مورد نظرشان رای بدهند. در مجموع حدود سی هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کردند.

جمع بندی و صحبت پایانی:

تمام روش هایی که عنوان کردیم بدون تولید محتوا و با کمترین تولید محتوا، باعث افزایش بازدید سایت شما خواهند شد. بنابراین می توانید از یک یا چند یا تمامی روش های گفته شده در بالا استفاده کنید و بازدید سایت خود را به طرز بسیار چشمگیری افزایش دهید. جدای از این موارد سعی کنید محتوا نیز تولید کنید زیرا محتوای خوب پادشاه است.

1 Comment
  1. پسر شمالی کاربر می‌گوید

    بعد از مدتها یک مطلب نسبتا خوب از مباحث سئو سایت خوندم. عالی بود. اما توصیه میکنم هرگز محتوا رو ول نکنین.

دیدگاه ها غیر فعال است.