امن ترین و خطرناک ترین مقاصد گردشگری در جنوب شرقی آسیا

جنوب شرقی آسیا دارای مکان‌های تفریحی و گردشگری زیادیه که در میان گردشگرها از محبوبیت خیلی زیادی برخورداره. از شهرهای شلوغ گرفته تا غذاهای لذیذ، فرصت‌های عالی برای غواصی و قیمت ارزان محصولات. در حالی که بعضی از کشور های جنوب شرقی آسیا بسیار امن و زیبا هستند، بعضی از کشور های این منطقه از نظر آماری کاملاً خطرناک هستند. در ادامه مطلب با کشور های امن و کشور های خطرناک در جنوب شرقی آسیا آشنا می شوید.


سنگاپور امن ترین مقصد در جنوب شرقی آسیا:

بر اساس شاخص ایمنی جهانی، سنگاپور در رتبه هفتم و امن ترین مقصد در جنوب شرقی آسیا است. در واقع سنگاپور یکی از ۱۰ کشور امن دنیاست. در زمینه جنگ داخلی، امنیت اجتماعی، نظامی سازی، تعداد قتل ها، مخارج نظامی و مواردی از این دست سنگاپور با پیشی گرفتن از بسیاری از کشورهای اروپایی، عملکرد بسیار خوبی داشته است.

سنگاپور یکی از محبوب ترین مکان ها برای گردشگران بین المللی است. سنگاپور که از لحاظ فنی یک جزیره محسوب می شود، یکی از برترین کشورهای دنیا برای سرمایه گذاری و دارای مکان های تفریحی متنوعی است. از جاذبه های گردشگری سنگاپور می توان یه معبد ماریامان، موزه ساینس و باغ ملی ارکیده اشاره کرد.


فیلیپین خطرناک ترین کشور در جنوب شرقی آسیا:

بر اساس شاخص ایمنی جهانی، فیلیپین خطرناک ترین کشور در جنوب شرقی آسیا است. ایالات متحده و کشور های اتحادیه اروپا به همه مسافران آمریکایی و اروپایی که به فیلیپین سفر می کنند توصیه می کنند که به دلیل جرم و جنایت بالا، تروریسم، ناآرامی های داخلی و آدم ربایی، بیش از حد احتیاط کنند. مناطقی در داخل فیلیپین وجود دارد که از سایر مناطق بسیا خطرناک تر هستند. دولت آمریکا به گردشگران خود پیشنهاد می کند که در صورت عدم ضرورت به شهر های میندانائو، مجمع‌الجزایر سولو و شهر ماراوی مرکز استان لانائو، سفر نکنند.

در طی این چند سال خطر تروریسم در فیلیپین افزایش پیدا کرده است. تا با بحال تروریست های فیلیپینی، حملات زیادی را به بازارها و مراکز خرید این کشور انجام داده اند. به کسانی که به فیلیپین سفر می کنند توصیه می شود که در هیچ تظاهراتی شرکت نکنند. همچنین گردشگری دریایی در این کشور تعریفی ندارد.


مالزی دومین کشور امن در جنوب شرقی آسیا:

مالزی از نظر جغرافیایی، اقصادی و گردشگری یکی از کشور های بسیار نزدیک به سنگاپور است. مالزی دومین کشور امن در جنوب شرقی آسیا و به دلیل قوانین ضد زنان، یکی از امن ترین کشور ها برای زنان است. پایتخت مالزی کوالا لامپور، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری مخصوصاً برای افرادی است که قصد خرید دارند. این شهر دارای مجموعه ای از بازارها و مراکز خرید شلوغ است.

در کنار شهرهای زیبا، مالزی به دلیل جنگلهای سرسبز و سواحل گرمسیری خود معروف است. یکی از مناطق گردشگری معروف مالزی کوه کینابالو است. غارهای باتو مالزی نیز گردشگران زیادی را بسوی خود جذب می کند. برخی از معروف ترین جزایر مالزی برای گردشگری نیز عبارتند از: جزیره سیپادان، جزیره ردانگ و جزیره پرنتین.


میانمار دومین کشور خطرناک جنوب شرقی آسیا:

این کشور که قبلاً به عنوان برمه شناخته می شد، دومین کشور خطرناک در جنوب شرقی آسیا است. به تمامی گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند توصیه می شود به دلیل ناآرامی های داخلی و درگیری های مسلحانه، بیش از حد احتیاط کنند. همچنین ممکن است گردشگران در صورت ورود از کشوری خاص، نیاز یه واکسینه شدن در برابر تب زرد داشته باشند. مناطقی که در اثر درگیری در میانمار تحت تاثیر قرارگرفته ممکن است حاوی مین باشد، در نتیجه برخی مناطق این کشور ممنوعیت سفر سطح ۴ را دریافت کرده اند.

ورود به میانمار بسیار دشوار است. دولت دسترسی کاملی به تمامی مناطق کشور ندارد. همچنین بسیاری از مناطق میانمار در فقر و بدبختی بسر می برند. با این وجود میانمار مملو از معابد باستانی و جنگل های سرسبز است.


اندونزی از انگلیس هم امن تر است:

اندونزی سومین کشور امن در جنوب شرقی آسیا است. اگرچه این کشور جز ۱۰ کشور امن جهان نیست، اما آنچنان نظم و امنیت قدرتمندی دارد که بر اساس شاخص ایمنی جهانی، رتبه اش از انگلیس هم بالاتر است. اندونزی دارای بیش از ۱۷۰۰۰ جزیره است که تنها ۶۰۰۰ نفر ساکن آنها هستند. محبوب ترین جزیره مالزی بدون شک، بالی است. البته جزایر جاوا، سوماترا و لومبوک نیز توجه گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. جزایر اندونزی به سواحل گرمسیری بکر، استراحتگاه های آرامش بخش و پوشش گیاهی سبزشان نیز شناخته می شوند.

درسته که اندونزی از نظر فنی یکی از امن ترین کشور های جنوب شرقی آسیا است، اما قوانین بسیار سختی داره. گردشگران خارجی در صورت نقض قانون در مکانهایی مثل جزیره بالی، با مجازات حبس های طولانی مدت یا حتی اعدام روبرو می شوند.

4 Comments
  1. محمد کریمی کاربر می‌گوید

    میانمار که دیگه گند زد با اون رهبر حرامیش، فیلیپینم که دیگه وقتی داعش داشته باشه معلومه اوضاع از چه قراره

  2. Peyman.sa74 کاربر می‌گوید

    نگه کن تورو خدا اندونزی مسلمان ما هم مسلمانیم. اونا روز بروز دارن پیشرفت میکنن اونوقت ما..

    1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      پیشرفت به شکل و شمایل نیست
      پیشرفت به علمه
      ما بخاطر علممون دشمن داریم
      اما اونا چون بی علمن چیزی ندارن که کشورای دیگه بخوان

  3. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    سلام
    مقاله ی خوبی بود .من به تازگی با این سایت آشنا شدم
    من فکر کنم فیلیپین اشکال داشت ،تو یه رتبه بندی جای فیلیپین بد نبود ، پس اون قدرا هم خطرناک نیست
    در مورد اندونزی هم کمی اغراق کردین ، در مکان های استوایی برخی از ادمخوار
    ها زندگی میکنند که ممکنه در اندونزی یا شمال استرالیا نیز باشند!
    در کل خوب بود ،چیز های زیادی یاد گرفتم

دیدگاه ها غیر فعال است.