۱۰ چیزی که مارول فن ها باید درباره خدایان بدانند

اساطیر و خدایان همیشه بخش بزرگی از داستان های کمیکی جهان مارول بوده اند. از خدای آسگاردی ثور که یکی از بنیان‌گذاران انتقام جویان بود تا هرکول و آرس یونانی که در این جهان حضور دارند. خدایان مرموز هستند، اطلاعات کمی درباره این خدایان چه در اساطیر و چه در کمیک وجود دارد. شما چقدر درباره خدایان مارول می دانید؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا خدایان را بهتر بشناسید.


۱۰. شهر قدرت مطلق:

یکی از مهم ترین مکان های کیهانی جهان مارول شهر قدرت مطلق (Omnipotence City) است، یک مگاپولیس عظیم که دوازده میلیارد سال پیش، پس از اولین جنگ خدایان و با اولین خاک و سنگ های آفرینش ساخته شده است. تمامی خدایان در این شهر جمع شده و به بررسی اوضاع درباره جهان می پردازند. این شهر مکان هایی همچون پارلمان پانتئون ها، دادگاه عالی مقدس و سالن های زندگی و مرگ دارد. با این حال معروف ترین مکان این شهر، کتابخانه ای به نام تالار همه دانش ها (Halls Of All-Knowing) است. یک کتابخانه عظیم که در آن داستان های کوچک و بزرگ از گذشته و آینده خدایان نگهداری می شود. ثور و لوکی در دوران نوجوانی توسط اودین، برای مطالعه درباره خدایان قدیمی به این کتابخانه می آمدند.


۹. خدایان بیگانه:

بیشتر داستان های اساطیری جهان مارول بر روی خدایان المپ و آسگاردی متمرکز است. به احتمال زیاد دلیلش این است که خوانندگان با خدایان یونان و نورس بیشتر آشنایی دارند. با این حال بیگانگان کیهانی مارول نیز خدایان خاص خود را دارند. از خدایان بیگانه می توان به Sl’gur’t و Kl’ybn خدایان نژاد اسکرول و کیتری (همسر شارا) و شارا (خواهر نیروی ققنوس)، خدایان امپراتوری شی آر (Shi’ar) اشاره کرد. از دیگر خدایان بیگانه می توان به شاداک، خدای شراب، آواز، بمب ها و گلوله های آتشین اشاره کرد که دانش ساخت سلاحی را داشت که میتوانست همه خدایان را در هر دوره ای نابود کند.


۸. ماهیت زندگی و مرگ خدایان:

خدایان مانند انسان ها نمی میرند و جاودانه هستند. اما اگر چیزی بتواند خدایان را بکشد، آنها صرفا از یک قلمرو به قلمرو دیگر جابجا می شوند و هر وقت که اراده کنند، می توانند دوباره به زندگی بازگردند. این اتفاق در کمیک اثبات شده است و خدایان بسیاری بوده اند که کشته می شدند، ولی به زندگی باز می گشتند.


۷. خدایانی که برای همیشه مرده اند:

بعضی خدایان تنها یک روح دارند، بعضی دیگر نیز بیش از یک روح دارند. در گذشته های بسیار دور، قبل از این که جهان و زمین به حالت امروزی خود دربیاید، خدایانی پیر بر روی زمین فرمانروایی می کردند. هیچ زندگی پس از مرگ و قلمرویی (یا آسمانی) وجود نداشت که روح آنها هنگام مرگ به آنجا برود، بنابراین روح آنها در اجساد مرده آنها گرفتار می شد. در چند دهه اخیر این خدایان عظیم باستانی کشف شده و تکه هایی از اجساد آنها به عنوان دارو و سلاح فروخته می شود و این باعث شده است تا افراد عادی، به روح و قدرت آن خدایان دست پیدا کنند.


۶. خدایان تغییر می کنند:

خدایان جاودانه هستند، آنها از ازل تا ابد وجود داشته و اخلاقیات خاص خود را دارند، بعضی خلقیات سیطانی و بعضی دیگر نیز رفتار و عقایدی مثبت دارند. با این حال خدایان با توجه به گذشت زمان و حوادثی که برای آنها رخ می دهد، ممکن است تغییر کنند. معروف ترین و نمونه بارز این وضعیت در خدایان، شخصیت ثور است که در طول سالها از یک خدای قاتل و عصبانی، به یک ابرقهرمان پرطرفدار و دوست داشتنی تبدیل شده است، برعکس برادرش لوکی که با گذشت زمان بدذات شد.


۵. یکی بالاتر از همه:

نزدیک ترین خدای مارول که با خدای مذهبی و ادیان ابراهیمی همخوانی دارد، شخصیتی است به نام “یکی بالاتر از همه”. این شخصیت که همتای پرزنس دی سی است، مسئول و سازنده هر چیزی است که در جهان مارول وجود دارد. این شخصیت از هر چیز و هر کسی در جهان مارول برتر و ناشناخته تر است. او بوجود آورنده دادگاه زندگی، نهاد کیهانی مسئول ایجاد نظم در جهان مارول می باشد.


۴. یکی پایین تر از همه:

شیاطین زیادی در جهان مارول وجود دارند اما شاید بزرگ ترین و قدرتمندترین شر کیهانی مارول و نمودی از شیطان مذهبی در کمیک های مارول کسی نباشد جز موجودی به نام “یکی پایین تر از همه”. این مظهر شر به ظاهر هالک، در حوادث کمیک هالک جاویدان به عنوان موجودی شیطانی و نقطه تاریک شخصیت یکی بالاتر از همه معرفی شد. این شخصیت که از عمیق ترین لایه های زیرین جهنم سرو کله اش پیدا شده است، منبع انرژی گاما است. یکی پایین تر از همه را می توان بدذات ترین شخصیت تاریخ کمیک در کنار شیطان وحشی عظیم دانست. قدرت او وابسته به نفرت است به این دلیل که او تاریکی مطلق است. این شخصیت به یک میزبان نیاز دارد تا بطور مستقیم بر جهان مادی تاثیر بگذارد. این میزبان کسی نبود جز هالک.


۳. آپوتوز:

آپوتوز معانی مختلف و بسیار زیادی دارد، اما مهم ترین توصیف برای این کلمه، فرایند صعود یک شخص و موجود فانی به خدایی و نمیه خدا شدن می باشد. اصلی ترین روش مارول برای خدا شدن انسان های فانی و رسیدن آنها به مقام آپوتوز، بلند کردن سلاح خدایان است. مانند جین فاستر (معشوقه ثور) که با بلند کردن میولنیر و مت مورداک (شخصیت بی باک) با بلند کردن شمشیر هایمدال (هوفاند)، به خدا تبدیل می شوند.

معانی دیگری نیز برای این کلمه وجود دارد. موجودات فانی کار ها و رشادت های بزرگی انجام می دهند که خدایان آنها را کارهای خدا پسندانه می دانند و آن افراد را هم رده خدایان قلمداد می کنند. برای مثال ثور گفته است است که تونی استارک به عنوان یک شخص فانی، بیشترین شباهت را به یک خدا دارد. افرادی همچون گور، سلاخ خدایان نیز هستند که علارغم عدم تمایل به خدا شدن، به این مقام عروج پیدا می کنند.


۲. برخی می توانند خدا بودن را متوقف کنند:

چه چیزی یک شخص را به خدا تبدیل کرده است؟ این سوالی است که هیچ پاسخی ندارد. همانطور که بعضی می توانند خدا شوند، بعضی از خدایان نیز می توانند از مقام خود کنار بروند و یا خدایان قدرتمندتر، آنها را از مقامشان عزل کنند. انسان هایی مانند جین فاستر و دردویل به خدایی نائل شدند اما بعد از مدتی این مقام را کنار گذاشتند. همچنین نمونه های بیشماری از خدایان در جهان مارول وجود دارد که از مقام خود خلع شده اند.


۱. خدایان بزرگتر و و قدیمی تر:

در جهان مارول خدایانی وجود دارند که ماهیتشان تا به امروز کشف نشده است. خدایان پیر، قبل از اینکه کیهان به حالت امروزی خود در بیاید، به اشکال مختلف وجود داشته اند. برخی قبل از عالم وجود داشتند و نابود شده اند، برخی دیگر نیز هنوز در بیرون از واقعیت و کیهان شناخته شده زندگی می کنند. علی رغم ذات بیگانه و قدرت بی انتهای آنها، می توان بخش هایی از این خدایان را کنترل کرد. این خدایان توسط جادوگران احضار شده و بکار گرفته می شوند، یا از توانایی های آنها به عنوان سلاح استفاده می شود. با این وجود هر تلاشی برای درک و یا کنترل کامل بر آنها، تقریباً غیر ممکن است.

منبع: CBR

59 Comments
  1. Bob کاربر می‌گوید

    مقاله خیلی خوبی بود 👍

  2. MOHAMMAD EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    با سلام مقاله عالی بود ولی سوالاتی دارم که ممنون میشم دوستان پاسخ بدهند
    ۱ جان کنت قویتره یا کانر کنت
    ۲ اینکه نسخه های مؤنث هالک ثور و سوپرمن یعنی
    شی هالک سوپرگرل جین فاستر رو رده بندی کنید
    ۳ اینکه هایمدال رو چون زیاد نمی شناسم نمی دونم تا چه حدی قدرت داره
    ۴ اینکه قدرت فیزیکی هالک بیشتره یا تانوس

    1. میلاد کاربر می‌گوید

      محمد ابراهیمی جان
      خب در مورد سوال اولتون باید بگم کار کنت نیرو مند تره
      در مورد سوال دوم هم خب باید بگم۱_سوپر گرل و شی هالک باهم و بعد تور جین فاستر
      پایندال هم همون طور که یکی از دوستان گفتن در حد همون بیگ بارداست
      و اما در مورد سوال آخرتون باید بگم هالک در نهایت خشمش قدرت بدنی به مراتب قوی تر از تانوس داره

  3. Batman کاربر می‌گوید

    سلام مقاله خیلی خوبی خسته نباشید.

  4. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    خب اگه از من بپرسید باید راجب سوال اول بگم کانر کنت قویتره ، چون اون فقط بچه ی سوپرمنو و یه بچه ست که نمیتونه از قدرت های کامل پدرش استفاده کنه . ولی کانر کن تجربه اش بیشتره و یه کلون که تقریباً تمام توانایی های سوپرمن رو داره . درضمن استپن ولف هم جان کنت رو شکست داده و تا حد مرگ برده . در مورد سوال دوم باید بگم نظر من اینه
    ۱ : شی هالک
    ۲ : سوپرگرل ( با اختلاف خیلی کم )
    جین فاستر
    و سوال سوم هم بهتره از اقای راجرز بپرسید .
    ولی در مورد سوال اخر درسته که ثانوس چند بار هالک رو شکست داده اما باید گفت هالک بعد سوپرمن که کتاب بینهایت رو بلند کرد سنگین ترین چیز ممکن رو بلنده کرده الان اسمش و وزن و حجمش یادم نیست ولی اگه پیدا کردم بهتون اطلاع میدم . البته شاید خودتون با اینکه یه هالک فن هستید بدونید
    فقط اینا نظرات شخصی من بودن یه وخ ب کسی بر نخورده باشه .
    با تشکر

  5. Batman کاربر می‌گوید

    #MOHMMAD EBRAHIMI
    ۱_ به نظر من جان کنت قویتره چون اختلاف زیادی با سوپرمن نداره اما کانر اختلاف زیادی با سوپرمن داره!!
    ۲_ به نظر من ایطوریه:۱_ ثور جین فاستر_ سوپرگرل ۲_ شی هالک
    ۴_ قدرت هایمدال تقریبا با بیگ باردا برابر است،چرا که هایمدال کمی از لیدی سیف قویتر است و بیگ باردا هم کمی از لیدی سیف قویتر است!!!
    ۵_ معلومه که قدرت تانوس از هالک بیشتر است!!!!

  6. کیوان کاربر می‌گوید

    ایول به مولا، دو روز نیومدم سایتا، چه مطالب عالیی ای گذاشتین. دم ادمین و آقای حاجی بابایی گرم

  7. MOHAMMAD EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    با سلام ممنون از پاسخگویی شما
    ۱ من میگم جان کنت قویتره ( از لباسش خوشم میاد شبیه سوپرمنه)
    ۲ من نظرم اینه
    سوپرگرل
    شی هالک
    ثور جین فاستر
    کاربر. محمد حسین
    ۴ در مورد فیزیکی باید بگم فقط و فقط دارک ساید پتانسیل اینو داره قدرت فیزیکی اش رو از هالک بیشتر کنه البته شاهکارهای فیزیکی هالک از تانوس بزرگتره سوپرمن هم از قدرت فیزیکی به هالک نمی رسه
    من کاراکتر های کمیک رو بر اساس قدرت فیزیکی تأکید می کنم بر اساس قدرت فیزیکی اینطوری رده بندی می کنم
    ۱ هالک
    ۲ دارک ساید
    ۳ سوپرمن
    ۴ تانوس
    ۵ دومزدی
    ۶ سنتری
    ۷ موج سوار نقره ای
    ۸ مارشن من هانتر
    ۹‌ هالک قرمز
    ۱۰ شزم
    بزرگترین شاهکار های فیزیکی هالک رو با رده بندی میگم
    ۱ هالک در مقابل نیروی کیهان‌ ( بی نهایت بعد) مقاومت کرد پس استقامتش بی نهایت است و فقط یکم‌ آسیب دید
    ۲ در برابر مکش یک سیاهچاله مقاومت نیرویی که اعمال کرده بود برای بلند کردن جرمی به اندازه‌ی ۴۶۰ هزار برابر کره ی زمین کافی بود
    ۳ وقتی اکسیتار پایان دهنده ( یکی از قویترین سلستیال ها) می خواست به زمین حمله کنه رید ریچاردز دستگاهی ساخت تا اکسیتار نتونه به کره‌ی زمین آسیب بزنه ولی به یک باتری نیاز داشت خب تنها گزینه هالکه یعنی هالک مانع نابود شدن زمین به دست اکسیتار شد
    با تشکر

    1. استرنج کاربر می‌گوید

      #محمدابراهیم
      رتبه بندیت به نظرم ایراد داره هالک اول سوپر من دوم دارکساید سوم و دومزدی هم چهارم
      بعد تانوس بدون دستکشش تو کامیک اونقدر که میگن قوی نیست حداقل در سطح امسال دارکساید نیست
      بعد یه چیزی دیگه هالک قرمز مثل هالک با عصبانیت زورش بیشتر نمیشه و محدوده فک نکنم بتونه توی این لیست باشه
      در مجموع هم واقن دنیای باحالی داره مارول
      یه مقاله هم بنویسید که دیسی و مارول رو مقایسه کنن
      از نظر من مارول تو خیلی چیزا سر تره ولی خب دی سی بتمن و سوپرمنو جوکرو داره همین سه تا فک کنم واسه برتری دیسی کافی باشه

      1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

        هی این کاربر استرنج من نیستم! لطفا اشتباه نگیرین

  8. Mhdi کاربر می‌گوید

    با سلام مقاله خوبی بود . جان کنت قویتره چون تقریبا قدرت های سوپرمنو داره. سوال بعدی اینجوریه : ۱سوپرگرل، ۲ شی هالک ۳ جین فاستر . و سوال بعدی تانوس هالکو شکست داده اونم چند بار . ولی هالک قدرت فیزیکیش خیلی قویتر از تانوس هست باتوجه به شاهکار هاش که محمد گفت معلومه که قویتره .

  9. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    راستش سوپرمن نیز یونیورس بینهایت رو بلنده کرده و بعد بینهایت رو شکسته و با یه کف دست به هم زدن واقعیت رو شکافت ، تایم لاین رو هم شکسته . و فک نکنم قدرت فیزیکی هالک بیشتر باشه . البته کتاب بینهایتم بود اما قبل بحرانه و خب هیچ . بی احترامی نباشه ولی راستش جایی ندیدم بگن هالک ، یا میگن سوپرمن یا برابر . منم نظرم رو برابره ، ولی احتمال کمی میدم که هالک باشه . شاهکار هایی خیلی بیشتری بود ولی نگفتم ، اگر بحث ادامه پیدا کرد شاهکار های بیشتری میگم .
    با تشکر

  10. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    هالک و سوپرمن با هم برابرن

    1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

      😭😭😭😭😧😧😧😧😓😓😓😓

  11. MOHAMMAD EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    کاربر محمد حسین
    سوپرمن از لحاظ قدرت فیزیکی در بعضی شرایط می تونه از هالک فراتر بره ولی در حالت هالکه چون من کمیک های هالک رو دنبال می کنم فقط دو بار دیدم که هالک در نسخه‌ی اصلی به اوج قدرت برسه که اون دو بار
    ۱ هالک دورمامو را کشت
    ۲ آنسلات که انتقامجویان چهار شگفت انگیز و مردان ایکس رو تونست بکشه هالک با یک مشت آنسلات رو کشت

    1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

      باید بگم سوپرمن نیز تا حالا اوج قدرتش رو نشون نداده ، دلیلشم خودتون میدونید ، ولی کامیک های سوپرمنم دنبال کنید .

  12. MOHAMMAD EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    سوپرمن شخصیت محبوب منه من اونو بیشتر از هالک دوست دارم می خوای کمیک سوپرمنو نخونم ؟ خب بجز طرفداران سوپرمن دیگه کی سوپرمنو قویتر تانوس و دومزدی می دونه
    درسته سوپرمن تابحال اوج قدرت خودش رو آشکار نکرده و کن میگم اگر ما بخوایم سوپرمن و هالک رو بر اساس قدرت فیزیکی مقایسه کنیم من ۶۰ به ۴۰ به نفع هالک میگم شاهکارهای فیزیکی سوپرمن بیشتره اما مال هالک خفن تره سوپرمن قبل از بحران رو حرفی در موردش نمی زنم
    قدرت فیزیکی هالک نهایتی نداشته و نداره سوپرمن هم همینطور ولی در کل قدرت فیزیکی هالک کمی بیشتر به نظر می رسه البته من سوپرمن در اوج قدرت رو با هالک در اوج قدرت برابر می دونم
    خب حالا اگه تمام توانایی فیزیکی ( استقامت دوام زود درمانی سرعت ) رو حساب کنیم استقامت دوام و زود درمانی هالک بالاتر از سوپرمنه البته در یک نبرد سوپرمن برنده میشه استقامت هالک از تانوس هم بیشتره زود درمانی هم هالک در مارول اوله اگه بخوایم کاراکترهای مارول رو بر اساس زود درمانی رده بندی کنیم بر اساس تحقیقات من
    ۱ هالک
    ۲ سنتری
    ۳‌ صاحب سنگ قدرت
    ۴ ددپول
    ۵ ولورین
    می خواستم ازتون بپرسم سلاح های سوپرمن چیه
    ۲ آیا هالک بختی برای پیروزی در مقابل تانوس ( بدون سنگ های ابدیت ) داره یا نه

    1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

      سوال اول : راستش به طور معمول و عادی سوپرمن سلاح خاصی با خودش حمل نمیکند . یکی همون شمشیر بود که فکر کنم خودتون در جریان قضیه اش باشید . همونطور که قبلاً گفتم سوپرمن قلعه ای به نام قلعه ی تنهایی دارد که یه کلید به وزن کلی ستاره ( مقدار دقیقش تو خاطرم نیست ) رو دارد و هر کیم نمیتواند بلندش کند . در کامیک ها هم خیلی به سلاح های موجود در این قلعه اشاره نشده و اگه میخواین در این مورد بیشتر اطلاعات داشته باشین بهتون پیشنهاد میکنم ، انیمیشن ال استار سوپرمن رو ببینید . البته در این انیمیشنم خیلی به این موضوع نمیپردازد ولی توش یه سری تفنگ های حاوی اشعه های کریپتونی هست .
      سوال دوم : اگر ثانوس رو با تمام قوا شامل ارتش و تجهیزات و سفینه های پیشرفته فرض کنیم که برنده بطور واضح مشخص است . اما اگر فقط تو نبرد تن به تن باشه اونم بدون سلاحی من شانس هالک رو ۵۵ به ۴۵ میدونم . درسته که بار ها ثانوس تونسته هالک رو شکست بده ، ولی نباید فراموش کرد که هالک هر چقدر عصبانی تر شه قویتر میشه منم از همین رو میگم ، که اگر جنگ طولانی باشه هالک رو به سختی برنده میدونم . شاید من اشتباه میکنم ولی نظر شخصی من این است . امیدوارم شمام موافق باشید .
      با تشکر

    2. پرسپولیس قهرمان کاربر می‌گوید

      محمد ابراهیمی
      نه داداش هالک تو زوددرمانی با وجود افرادی مثل ولورین و ددپول به هیچ وجه نمیتونه اول باشه
      نظرمن
      ولورین
      ددپول(بافاصله خیلی کم)
      هالک(بافاصله خیلی کم تر😂😂)
      سنتری
      آقای نامیرا
      ۱ درمورد سلاح سوپرمن چندتا از دوستان توضیح دادن
      ۲ اگر تانوس با سنگ ابدیت باشه هالک شکست میخوره ولی اگر تانوس بدون سنگ ابدیت باشه هالک برنده میشه

  13. کیوان کاربر می‌گوید

    آقای ابراهیمی آقای استرنج راجرز حاجی بابایی و دیگر دوستان. یک بار برای همیشه روشن میکنید هم در اساطیر و هم در کمیک هم در گیم زئوس قویتره یا اودین؟ والا بعضی از بچه تو اینستا چون زئوس گاد رو دیدن میگن زئوس البته خودمم زئوس رو قبول دارم ولی نظر شما عزیزان رو ه میخوام بدونم.

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # کیوان
      فکر نکنم این سوالی که شما پرسیدید پاسخ قطعی داشته باشه . اگر بخوام به توضیح مفصل بپردازم چند تا مقاله کامل هم برای پاسخ کفایت نمیکنه .
      اکثرا میگن زئوس چون جاودانه محسوب میشه اما اودین عمری جاودان ندارد . اینم حرفیه اما به تنهایی برای قضاوت کافی نیست . اصلا هم کافی نیست .
      نکته مهم اینکه بیشتر منابع اساطیر نورس و اسکاندیناوی از بین رفته و حتی این اندک منابع باقی مانده هم بعضا دچار تحریف شده و خیلی موارد راجب اساطیر اسکاندیناوی ناشناخته باقی ماند . علتش هم اینکه در دوران مختلف مثل جنگ های صلیبی خیلی به این تمدن ها حمله شد و یونانی ها برای اینکه فقط اساطیر خودشون باقی بمونه باقی اساطیری که میتوانستند را نابود کردند و حتی فکر کنم که ایران هم بی نصیب نموند از اینجور یورش یونانی ها . بگذریم . در کل میخوام اینو بگم که اساطیر اسکاندیناوی بیشتر قسمت هایش از بین رفته است .
      چرا اودین از گرگ فنرینس شکست خورد ؟! در اساطیر نورس بارها به قدرت های پیشگویی ها اشاره شده . طبق پیشگویی ها در روز ( یا حالا دوره ! ) راگنورک ، بسیاری از خدایان مخصوصا اودین در وضعیت ضعیف شده ای قرار دارند .
      البته در کل قدرت های اودین بیشتر بر مبنای قدرت های جادویی و دانش هست تا قدرت فیزیکی و اینا … . اودین بیشتر عمرش را وقف این کرد تا دانش ماورایی به دست بیاورد . دانشی که حتی بتواند گذشته و آینده را ببیند . ! با استفاده از همین دانش توانست چندین و چند بار راگنورک در آستانه وقوع را متوقف کند . همچنین توانست بیشتر از حد پیشگویی شده عمر کند . ! توانست سورتور را بدون جنگ شکست بدهد . ! قدرت دانش را دست کم نگیرید .
      در پایان به نظرم کلا این سوال پاسخ قطعی ندارد .
      موفق باشید .

      1. کیوان کاربر می‌گوید

        دست گُلت درد نکنه استیو جان

    2. g.o.w کاربر می‌گوید

      #کیوان
      خوب اگه در مورد اساطیر بگید که زعوس قدرتمندتره و من خودم در این مورد کامنتهایی در مقاله » شخصیتهای کمیکی لایق بازی ویدیویی « در این مورد مطالبی رو گفتم و اگه خواستید اون کامنتها رو بخونید اودین در اساطیر بیشتر حالت جادوگرانه دارد تا خدایی با قدرتهای ذاتی زیاد یعنی اگه بخوایم در مورد قدرتهای ذاتی و فیزیکی و جنگاوری بحث کنیم در نورس این ثور هست که حرف اول رو میزنه و اودین همیشه برای شکست دادن دشمنان قدرتمند از ثور استفاده کرده و خودش بیشتر نقش یک رهبر را داشته تا کسی که بتونه واقعا دشمنانی قدرتمند رو شکست بده و این کار اکثرا بر عهده ثور بوده برای همین قدرتهای خیلی زیادی ندارد و بیشتر با دانش و جادو همراهه البته من دلایلم فقط اینا نیست و همونطور که گفتم تو اون مقاله توضیحات کافی رو گفتم. اما در مورد کمیک به نظر من برابرن از لحاظ قدرت ولی اودین به دلیل داشتن شاهکارهای بیشتر و بزرگتر برتر معرفی میشه و از جایگاه برتری برخورداره ولی از لحاظ قدرت فک نکنم تفاوتی با هم داشته باشن چرا که همانند اودین، زعوس هم گالاکتوس در حالت معمولی ( نه گرسنه و نه ابرقدرت ) را خیلی سریع شکست میده البته همانطور که گفتم زعوس در کمیک شاهکار زیادی نداره برای همین گاها ضعیفتر معرفی میشه ولی همونطور که گفتم به نظرم برابرن البته در کمیک. در گیم هم فک کنم منظورتون در سری بازی خدای جنگ باشه که باید بگم اودین هنوز نشون داده نشده و معلوم نیست در چه حدیه و باید منتظر موند تا سری های بعدی. البته یه توضیحی در مورد زعوس در بازی گاد اف وار بگم اونم اینه که زعوس دنیای خدای جنگ حتی از زعوس اساطیر و همینطور زعوس مارول هم به مراتب قدرتمندتره و حتی امثال گالاکتوس هم حریفش نمیشن. واسه این حرفم دلیل هم دارم البته درسته که خود کارگردان بازی هم به این موضوع اشاره کرده ولی نیازی به حرف کارگردان نیست چون دلایل واضح مبنی بر درست بودن این حرف در بازی وجود دارن. موفق باشید

      1. کیوان کاربر می‌گوید

        ممنون از شما

  14. MOHAMMAD EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    داداش من در اساطیر شکی نیست که زئوس ۱۰ تا اودین رو هم شکست میده اون با آذرخش سرنوشت تمام دنیا نابود کنه ولی توسط فنریر کشته شد در کمیک ولی اودین قویتر از زئوس هست چون اودین شکست دادن گالاکتوس مبارزه با شخصیت بی نهایت (infinity) و مبارزه ی جدی با نه تا سلسیتال رو در کارنامه ی خودش داره

  15. MOHAMMAD EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    محمد حسین جان در نبرد تن به تن بستگی داره مدت نبرد چقدر باشه تنها شانس تانوس برای شکست هالک اینه هر چه سربعتر نبرد رو تموم کنه تانوس منبع قدرت نداره که هر چی بگذره قویتر از قبل بشه ولی هالک چرا خلاصه اگه نبرد طولانی بشه هالک برنده میشه چون تانوس خسته میشه و رفته رفته کارش خم سخت تر میشه و در نهایت به سختی شاید بتونه تانوس رو شکست بده

  16. mohammad Mahdi ebrahimi کاربر می‌گوید

    با سلام مقاله عالی بود ولی یه سوال از همه ی کاربران سایت داشتم که ممنون میشم جواب بدن سوپرمن قویتره یا تانوس

    1. Mhdi کاربر می‌گوید

      شوخی میکنی دیگه سوپرمن قدرت فیزیکیش بی نهایته. چندین بار تو کمیک و انیمیشن دارکسایدو به تنهایی شکست داد. معلومه که میتونه تانوس و شکست بده .خودت داری میگی سوپرمن😏

    2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # Mohammad Mahdi Ebrahimi
      دقیق نمیدونم قدرت بدنی کدوم یک بیشتره اما فکر نکنم فرق چندانی با هم داشته باشه . هرچند که سوپرمن یک سری محدودیت هایی داره و تانوس اونها رو نداره . سوپرمن به یک ستاره زرد مثل خورشید نیاز داره و یک سیاره و ویژگی هایی مثل سیاره زمین اما تانوس به اینا نیازی نداره . سوپرمن در برابر خورشید قرمز و کریپتونایت بسیار ضعیف میشه اما تانوس چنین نقاط ضعفی نداره .
      اما اگه منظورتون اینکه در یک نبرد کدوم یک پیروز میشود ؟! ، این دیگه بستگی به نظر نویسنده داره که شرایط رو به نفع کدوم یک رقم بزنه و بخواد که طبق داستانش کدوم یک برنده بشه اما اگه همه چیز طبق روال عادی باشه شانس تانوس برای پیروزی له مراتب بیشتره . راجب دلایل هم فکر کنم در مقاله (سوپرمن علیه تانوس ) در همین سایت توضیح دادم اگه دیده باشید .

    3. g.o.w کاربر می‌گوید

      #mohammad mahdi ebrahimi
      با سلام. خوب در مورد سوالتون که سوپرمن قویتره یا تانوس که به نظرم از لحاظ فیزیکی شاید سوپرمن کمی قویتر باشه ولی این تفاوت چندان نیست و در یک مبارزه و نبرد در حالت کلی در حالت عادی این دو شخصیت به نظر من شانس تانوس برای پیروزی بیشتر هست و در این مورد دلایلی هم بیان شده در مقاله تانوس علیه سوپرمن که اونجا میتونید دلایل رو ببینید.

      1. Batman کاربر می‌گوید

        #G.O.W
        سلام ببینید من نظر هایتان را در سوپرمن علیه تانوس دیده‌ام و می خوام در چند جمله آنها را تکذیب کنم!!! به نظر شما دارک‌ساید تجربه نداره؟؟ دارکساید زور نداره؟؟ قطع داره و تجربه و زورش هم از تانوس بیشتر است!!! خب سوپرمن دارک ساید را زده!!!( منظورم از همه این دارک ساید ها دارک ساید کلون بود!!)

        1. g.o.w کاربر می‌گوید

          #batman
          اصلا مثال خوبی برای تکذیب نبود چون همونطور که خودتون هم گفتین کلون دارک ساید از سوپرمن قدرتمندتره ولی خوب در یک داستان عادی باید پایان خوشی هم باشه و اون پایان یعنی شکست خوردن شرورها و پیروزی ابرقهرمانان! و برای تحقق این هدف داستان رو طوری طرح میکنن تا شخصیت قهرمان پیروز بشه و در مورد کلون دارک ساید و سوپرمن هم این موضوع صادقه ولی تانوس و سوپرمن توی یک داستان یا دنیا نیستن و مقایسه این دو شخصیت یعنی صرفا مقایسه قدرت ( منظورم فقط فیزیکی نیست ) برای همین در مقایسه اینکه کدوم قدرتمندتره من میگم که تانوس از سوپرمن قدرتمندتره، کلون دارک ساید هم قدرتمندتره! ولی هیچ داستانی در آخر منجر به نابودی ابرقهرمانان نمیشه و هر جور هم که بشه شخصیت شرور رو به هر زحمتی که شده شکست میدن! حالا به هر روشی! امیدوارم منظورمو متوجه شده باشید که مقایسه صرف قدرت با شانس پیروزی اونم در یک کمیک و یک داستان کاملا متفاوته، چون در داستان نویسنده گنده تر از کلون دارک ساید رو هم جلوی سوپرمن به زانو در میاره! چون خوب ابرقهرمانه و ذاتا باید در پایان بتونه دشمنش رو مغلوب کنه و تهدید رو برطرف کنه. موفق باشید

          1. Batman کاربر می‌گوید

            #G.O.W
            ببینید کسانی امثال واندر وومن و سوپرمن از نهایت قدرتشون استفاده نمی‌کنند!!! و در نهایت قدرتشون تقریباً با دارکساید برابر میشن!!!! برای همینه که بعضی وقت شما می‌بینید که دارک ساید به راحتی سوپرمن را میزند، اما بعضی وقت‌ها از سوپرمن شکست می‌خورد!!! و سوپرمن در حالت عادی از تانوس ضعیفتره است اما در نهایت قدرتش می‌تواند تانوس را شکست دهد!!!

            1. g.o.w کاربر می‌گوید

              #batman
              کاری به نهایت قدرت شخصیتها ندارم چون این ویژگی در خیلی از شخصیتهای کمیک وجود داره و چه بسا که بعضی از شخصیتهای شرور هم این ویژگی رو داشته باشن! نه اینکه نخوان از تمام قدرتشون استفاده کنن بلکه شاید توانایی استفاده از پتانسیل کامل قدرتهاشون رو ندارن و گاهی اوقات از تمام قدرتشون میتونن استفاده کنن که باعث ویرانی میشه! و همینطور یک مورد دیگه هم اینکه اون نهایت قدرت هم دست نویسنده هست که تا چه حد اون حد پایانی قدرت شخصیت مورد نظر رو در یک داستان بالا ببره و شکست ناپذیر نشونش بده البته من با این کار مخالف نیستم و نمیگم که حد نهایی قدرت سوپرمن کمه یا همچین چیزی، من قبلتر هم گفتم که این مقایسه در حالت عادی شخصیتهاست و اینجا داستان کمیکی نمینویسیم که تو داستان مثلا در یک جایی تانوس لوییس لین رو بکشه و سوپرمن هم غیرتی بشه و بیاد با تمام قدرت تانوس رو بکشه!! نه اینجا داستان نویسی انجام نمیدیم بحث اصلی در مورد مقایسه قدرت شخصیتها در حالت عادی هست چون همونطور که گفتم اکثریت شخصیتها پتانسیل واقعیشون بالاتر از اونیه که در کمیک نشون داده شده و مورد آخر اینکه بیش از حد تانوس رو دست کم گرفتید!

              1. Batman کاربر می‌گوید

                #G.O.W
                اول، اینکه گفتید بعضی ابر شرور ها نمیتونن از پتانسیل کامل قدرتشون استفاده کنن باید بگم که در یه کمیک باید نشان داده شود که تانوس نمیتواند از پتانسیل کامل قدرتش استفاده کند!!!دوم اینکه درسته در حالت معمولی تانوس قویتره اما ما باید ایندو را به طور کلی مقایسه کنیم و هر دو در نهایت قدرتشان باشند!!!

                1. g.o.w کاربر می‌گوید

                  #batman
                  خوب به نظر من هم مهمتر مقایسه در حالت عادی هست چون نهایت قدرت خیلی به نظر نویسنده وابسته است البته کمیک کلا با نظر نویسندگان هست ولی در حالت عادی این مورد خیلی دخیل نیست. اما اینکه باید بگم من در مورد برتری های تانوس نسبت به سوپرمن گفتم و تنها برتری که سوپرمن میتونست داشته باشه قدرت بدنیش بود که اونم به نوعی در مقابل تانوس برتری نداره یا حداقل برتری زیادی نداره چون تانوس از لحاظ فیزیکی تونسته در مقابل نیروی ققنوس مقاومت کنه، ثور رو زمانی که سنگ قدرت رو به همراه داشت شکست بده ( البته منظورم این نیست که ثور نتونسته تانوس رو شکست بده ) گالاکتوس رو هم شکست داده و البته در حالت عادی بارها در برابرش مقاومت کرده و شکست نخورده و کازمیک انرژی گالاکتوس و حملات انرژی گرای اون نتونستن تانوس رو از پا دربیارن، همینطور شکست دادن هالک اونم بارها. هالک هم کسیه که از لحاظ فیزیکی دست کمی از سوپرمن نداره که هیچ، چه بسا که قویتر هم باشه، البته اگه ما مثلا هالک رو در اوج خشم و قدرت بررسی کنیم مطمعنا میتونه تانوس رو شکست بده ولی اون در واقع براش شاهکار محسوب خواهد شد نه حد قدرت اصلیش، این موضوع در مورد کلون دارک ساید و سوپرمن هم صدق میکنه و این بدیهی که کلون دارک ساید قویتره ولی سوپرمن گاهی اوقات تونسته شکستش بده و به عنوان شاهکارهای سوپرمن از این عنوان یاد میشه، تانوس هم بخاطر بانوی مرگ اومد و با جمع آوری سنگها و نابودی نصف کیهان شاهکاری خلق کرد که چه بسا در حالت عادی قادر به انجامش نبود ولی به خاطر شرایط موجود یه همچین کاری کرد البته یه مورد دیگه هست اونم اینکه دسترسی به نهایت قدرت به این آسونیا نیست چون میتونه برای خود شخص هم خطرناک باشه چون همه شخصیتها با مقدار قدرتی که کنترل نسبتا کامل روش دارن بهتر میجنگن چون اگه بخوان از پتانسیل کامل استفاده کنن ممکنه خودشونو به کشتن بدن! مثل جین گری که اگه بخواد تمام پتانسیل نیروی ققنوس رو آزاد کنه میتونه حتی با نهاد کیهانی بسیار قدرتمند هم برابری و حتی شکستشون بده ولی با این کار خودشو به کشتن میده! البته بازم با همه این حرفا من خودم قبول دارم که خیلی از ابرقهرمانا مثل سوپرمن و ثور و هالک و واندروومن و یا شزم و خیلیای دیگه اگه از تمام پتانسیلشون بتونن به درستی استفاده کنن میتونن امثال تانوس ، کلون دارک ساید و خیلی دیگه رو شکست بدن ولی در مقایسه ها شما کجا دیدید که یه همچین کاری بکنن؟! مقایسه ها همیشه بر اساس حالت عادی و حد اصلی و عادی قدرت ابرقهرمانان انجام میشه نه در موقع عصبی شدن یا غیرتی شدن و اینجور مواقع! البته در پایان این نظر منه و من هم به نظر شخصی شما هرچیزی که باشه احترام میذارم و خوب هر کسی روش خودش رو در مقایسه شخصیتها داره. موفق باشید

      2. mohammad Mahdi ebrahimi کاربر می‌گوید

        خیلی ممنون از شما ولی محمد رضا اصلا قبول نداره تانوس سوپرمنو میزنه

        1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

          فضولی نباشد ، ولی ایا شما برادر جناب محمد رضا هستید ؟؟

          1. mohammad Mahdi ebrahimi کاربر می‌گوید

            بله چطور ولی کاملا مخالف هستیم
            سوپرمن و تانوس
            هالک و ثور

    4. Arta کاربر می‌گوید

      سلام مقاله خیلی خوبی بود. به نظر من سوپرمن در حالت عادی تقریباً با تانوس مساوی است.!!! و در نهایت قطعا سوپرمن چون هرچی باشه دارک ساید رو زده.!!!!

  17. MOHAMMAD EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    معلومه سوپرمن می زنه قدرت فیزیکی بیشتری داره توانایی های ذاتی سوپرمن در بعضی شرایط می تونه حتی از ثور هم فراتر بره این داداش تانوس رو همه قویتر میدونه یکی بگه قویتر از تانوس هم هست

  18. MOHAMMAD EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    کاربر محمد حسین می خواستم شخصیت های زیر رو رده بندی کنید
    سوپرمن هالک شزم ثور موج سوار نقره ای گلادیاتور مارشن من هانتر

    1. فایت کاربر می‌گوید

      ببین اینا تقریبا تو یه سطح هستن و خیلی به نظر نویسنده بستگی داره از نظر من اینجوریه
      هالک
      سوپرمن
      موج سوال نقره ای
      ثور
      مارشن
      گلادیاتور
      شزم

    2. استرنج کاربر می‌گوید

      هالک و سوپرمن
      ثور و موج سوار نقره ای
      مارشن
      گلادیاتور
      شزم

  19. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    فایت
    کاملا اشتباهه
    این جوری:
    ثور
    سوپرمن با فاصله‌ی اندک
    مارشن و هالک در یک رده
    موج‌ سوا رنقره ای
    گلادیاتور
    شزم

    1. علی کاربر می‌گوید

      مارشن منهانتر از ثور قویتره.😃

    2. علی کاربر می‌گوید

      #دکتر استرنج

      اشتباه نکن رتبه بندی این جوره.
      ۱سوپرمن
      ۲مارشن منهانتر
      ۳ثور
      ۴هالک
      ۵موج سوار
      ۶گلادیاتور
      ۷شزم
      👍👍👍

  20. MOHAMMAD EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    خیلی ممنون از شما و اینکه شما میگید سوپرمن قویتره یا تانوس

  21. سبحان کاربر می‌گوید

    سلام
    در مورد ۸ یعنی اولین که حالا مرده هر وقت بخواد بر میکردم
    اگه اینجوری چرا نیمد به کمک ثور ‌ گالاکتوس علیه زمستان سیاه

  22. Mhdi کاربر می‌گوید

    دکتر استرنج اشتباهه اینجوریه:
    سوپرمن
    هالک
    ثور رو مارشن منهانتر شاید منهانتر بیشتر
    موج سوار نقره ای
    گلادیاتور
    شزم

  23. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    نظر من اینه
    ۱ : سوپرمن
    ۲ هالک
    ۳ : ثور _ مارشن منهانتر
    ۴ : موج سوار نقره ای
    ۵ : گلادیاتور
    ۶ : شزم
    نظر خودم رو در مبارزه ثانوس گفتم ، و اگر مبارزه رو فقط تن به تن در نظر بگیریم شانس ثانوس بینهایت زیر صفره ! اگرم ثانوس با ارتش و تجهیزاتش بیاد جاستیس لیگ هم میاد کمیک سوپرمن ، چون در زمان فعلی در کامیک های جدید جاستیس لیگ سوپرمن رهبر جاستیس لیگه نه بتمن !

  24. MOHAMMAD EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    نظر من اینه
    سوپرمن
    هالک
    ثور
    موج سوار نقره ای
    گلادیاتور
    مارشن من هانتر
    شزم

  25. میلاد کاربر می‌گوید

    خب من هم می گم اینجوری:
    ۱_سوپرمن
    ۲_هالک
    ۳_تور،مارشن من هانتر،شزم(آقا شزمم کتاب بی نهایت رو بلند کرده بی انصافی نکنید)
    ۴_گلادیاتور
    ۵_موج سوار نقره ای

    1. میلاد کاربر می‌گوید

      البته از نظر من جا داشت اشخاصی مثل هرکول،دمیج،واندروومن،آیکون،اوریون،آتریگان،سنتری،سامپ تینگ،کاپیتان اتم و کپیتان مارول هم تو اون لیست باشن اما از اونجایی که شما و دوستان دیگرنامی از این افراد نبردین من هم تو لیست نیاوردمشون

  26. . Amir کاربر می‌گوید

    با سلام مقاله عالی بود
    و اطلاعات خوبی داشت ممنون از ادمین و دیگر اعضای سایت ایرونی سنتر بابت ترجمه ی این مقاله
    در جواب اون دوست عزیز
    ۱ ثور و سوپرمن
    ۲ هالک ( درسته قدرت بدنیش بالاست اما نیرو های دیگه نداره مثل صاعقه و چشم لیزری)
    ۳ موج سوار نقره ای _ مارشن
    ۴ گلادیاتور
    ۵ شزم

  27. کمیک فن کاربر می‌گوید

    با سلام مقاله خوبی بود ممنون از ترجمه شما
    نظر شخصی بنده
    ۱.سوپرمن
    ۲.ثور
    ۳.هالک
    ۴.موج سوار نقره ای
    ۵.مارشن منهانتر
    ۶.گلادیاتور
    ۷.شزم

  28. Thor کاربر می‌گوید

    با سلام به نظر من:
    ۱٫سوپرمن و ثور
    ۲٫هالک
    ۳٫موج سوار و مارشن
    ۴٫شزم
    ۵٫گلادیاتور

  29. پرسپولیس قهرمان کاربر می‌گوید

    سلام مقاله عالی بود.
    نظرمن
    سوپرمن
    ثور
    موج سوار
    گلادیاتور
    هالک
    شزم
    مارشن منهانتر
    گلادیاتور ۳ یا ۴ بار هالک رو شکست داده و هالک هم فقط و فقط ۱ بار گلادیاتور رو شکست داده

  30. تانوس دوست کاربر می‌گوید

    فرض کنید هالک به یک خدا تبدیل بشه اونم یک خدای مطلق چه شود اگه کمیک هالک جاویدان خونده باشید قدرت های فیزیکی وقدرت های کیهانی به علاوه قدرت ها گامایی جاودانگی آسیب ناپذیری جذب گاما تو یک بخش هالک تیکه تیکه شد ولی دوباره خیلی ساده زنده شد واینکه کل انتقام جویان رو شکست داد

دیدگاه ها غیر فعال است.