۱۰ واقعیت وحشتناک از یک جامعه پسا آخرالزمانی

بسیاری از مردم عاشق تماشای فیلم های پساآخرالزمانی هستند، با این وجود واقعیت زندگی در یک جهان پسا آخرالزمانی مطمعناً به اندازه سریال واکینگ دد و یا بازی ویدئویی آخرین ما، سرگرم کنده نخواهد بود. این مقاله شما را با فاجعه ای به نام پسا آخرالزمان بیشتر آشنا خواهد کرد.


۱۰. بیشتر اسب ها و حیوانات اهلی خورده می شوند:

در بسیاری از فیلم ها و بازی های پسا آخرالزمانی، می بینید که انسان ها از اسب به عنوان وسیله نقلیه استفاده می کنند. اگر در قرون وسطی بودیم این اتفاق عادی بود اما در جهان پسا آخرالزمانی این احمقانه ترین چیزی است که وجود دارد. بعید است کسانی که به فناوری عادت کرده و گرسنه نیز هستند، از اسب استفاده کنند. مطمعناً در صورت گرسنگی، اولین منبع غذایی انسان ها حیوانات اهلی مانند مرغ و اسب است و این حیوانات به سرعت هر چه تمام نسلشان منقرض می شود. از طرفی دیگر تا وقتی که دوچرخه هست و در یک دنیای بدون منابع هستید، استفاده از اسب مسخره ترین ایده ای است که میتواند به ذهنتان برسد.


۹. سفر رفتن را فراموش کنید:

تنها وسیله ای که در یک جهان پسا آخرالزمانی میتوانید با آن جابجا شوید، دوچرخه است. متاسفانه دوچرخه ها وسیله خوبی برای حمل و نقل نیستند و جدا از کند بودن آن، انرژی بسیاری از شما می گیرند. حتی اگر بتوانید به مسافرت بروید، این کار در جهانی رو به مرگ بسیار خطرناک است زیرا امکان برخورد با بازماندگان و درگیری با آنها وجود دارد.


۸. شامپو و سایر محصولات آرایشی دیگر در دسترس نیستند:

 

در جهان پسا آخرالزمانی، افراد اغلب هفته ها و ماه ها از مناطقی که در آن حضور دارند بیرون نمی آیند. جدا از اینکه دیگر هیچ شرکت ساخت لوازم آرایشی ای وجود ندارد، این افراد به فروشگاه ها و سالن های آرایشی نیز دسترسی ندارند و دیگر نمی شود حتی ظاهری مناسب داشت.

در این جهان رو به نابودی شما تنها می توانید لباس های خود را به کمک آب باقیمانده بشورید که آنهم مشکلات خاص خود را دارد. در صورت استقرار در شهر و در گروه هایی با تعداد زیاد، این شانس را دارید که به ظاهر خود برسید، با این وجود هرگز به دوران خوش سوپر مدل های هالیوودی بر نخواهید گشت.


۷. واکسن ها و داروها دیگر بدرد نمی خورند:

امروزه واکسن ها، دارو ها و مواد ضدانگلی که در چاه آب ریخته می شوند، کاربرد های زیادی دارند. در دنیای پسا آخرالزمانی پس از نابودی علم، زیرساخت ها و از دست دادن دانشمندان، دیگر بشر به داروها و واکسن های مورد نیاز خود دسترسی نخواهد داشت و این دنیا، جولانگاه ویروس های قاتل خواهد شد، البته اگر یک ویروس عظیم باعث بوجود آمدن این دنیا نشده باشد که در این صورت باید فاتحه خود را بخوانید.


۶. آلودگی ای به مراتب بزرگتر از امروز:

در حال حاضر آلودگی و تغییرات آب و هوایی یک مشکل بزرگ است، اما در صورت بروز نوعی فاجعه، خواه از طریق آب و هوا یا هر چیز دیگر، ممکن است اوضاع آب و هوا از وضعیت امروز نیز بدتر و غیرقابل کنترل تر بشود. از کار افتادن راکتور های هسته ای و نشت رادیواکتیو، تنها یکی از احتمالاتی است که در صورت غیرقابل کنترل شدن اوضاع رخ می دهد و باعث می شود تا حداقل صد سال، مکان های آلوده شده بطور کامل غیر قابل سکونت شوند. جدا از این، نابودی طیف وسیعی از موجودات که وظیفه کنترل و حفظ چرخه محیط زیست را دارند، به تنهایی فاجعه عظیمی را به همراه خواهد داشت.


۵. باید وقت خود را با افرادی بگذرانید که با شما موافق نیستند:

ما در اینترنت عادت کرده ایم که همیشه افرادی را که با ما موافق هستند، پیدا کرده و با آنها گفتگو کنیم. متاسفانه در یک جامعه پسا آخرالزمانی، ما باید افرادی را پیدا کنیم که نتنها هیچ عقاید فرهنگی یکسانی با ما ندارند، بلکه امکان دارد گویش و زبان آنها نیز با ما یکسان نباشد. در این جهان با افرادی مواجه خواهید شد که زیر بار مشکلاتش، دچار اختلالات روحی بسیاری شده و هر لحظه امکان دارد که به شما خیانت کنند. در این دنیا پیدا کردن افرادی که با شما هم عقیده هستند، از پیدا کردن سوزن در انبار کاه نیز سخت تر است.


۴. آسیب جزئی یا بریدگی، به راحتی شما را می کشند:

یکی از اولین مواردی که در دنیای پسا آخرالزمانی از بین می رود، دسترسی مناسب به مراقبت های پزشکی و حتی لوازم اولیه درمانی مناسب است. این وضعیت برای بازماندگان، همانطور که در بیشتر فیلم های این ژانر پسا آخرالزمانی دیده اید، بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود. مشکل اساسی و غم انگیز این است که بدون مراقبت های پزشکی مناسب، افرادی که حتی کبودی ها و بریدگی های جزئی دارند، دچار عفونت های شدید خواهند شد و می میرند. دعا کنید که فردی معلول نباشید، زیرا منابع بسیار کمی وجود دارد و بیشتر افراد جامعه پسا آخرالزمانی، دوست ندارند یک فرد معلول ضعیف، منابع آنها را مصرف کند.


۳. کودکان در پسا آخرالزمان:

به منظور افزایش تعداد انسان ها، انسان های باقیمانده با احتمال زیاد دوباره شروع به فرزند آوری بیشتر می کنند. متاسفانه این امر باعث می شود که از کودکان به عنوان یک نیروی کار تمام وقت استفاده کنند. از این گذشته آنها غذای کمی برای خوردن پیدا می کنند و باید برای بقا بجنگند. این بدان معنا است که کودکان بجای تحصیل، باید کار کنند و انتظارات کمتری داشتته باشند. با توجه به این بیشتر این فرزندان به دلیل سختی زندگی تا بزرگسالی زنده نمی مانند و میانگین سنی جمعیت پایین می آید. این دنیا آنقدر تاریک است که والدین، کودکان را بدون علاقه و محبت بزرگ می کنند و عشق دیگر معنایی در این جامعه ندارد.


۲. حملات قبیله ای خشونت آمیز:

در یک جامعه پسا آخرالزمانی، یورش و حملات گروهی یکی از مهم ترین مواردی است که افراد باقیمانده باید از آن واهمه داشته باشند. هر فردی، گروهی و یا ارتشی در این جهان باید نگران این باشد که گروهی دیگر هوس افزایش قلمرو نکرده باشد. در این صورت یا باید دمتان را روی کولتان بگذارید و فرار کنید، یا تا آخرین نفس بجنگید و از قلمرو خود دفاع کنید.

شما باید دائما در حالت آماده باش باشید و در حالی که کلی سلاح جنگی در اختیار دارید، هرگز نمی توانید برای تمامی نقشه ها و حملات دشمنانتان آمادگی داشته باشید.  جوامع بزرگتر با شبه نظامیان خود احتمالاً وضع بهتری خواهند داشت، اما گروه های کوچک یا خانواده های جدا شده، محکوم به فنا و نابودی هستند. به همین دلیل این خانواده ها سعی می کنند خود را عضو گروهی بزرگتر کرده و یا با دیگران متحد شوند.


۱. شما از همه بدتر خواهید بود:

بسیاری از جوانان ایده آینده ای پسا آخرالزمانی را می پسندند که جامعه رو به زوال است و همه چیز به سمت نابودی پیش می رود، جامعه ای که هیچ قاونی در آن وجود ندارد و هر کاری که میخواهید، می توانید انجام دهید. این مورد علاقه آنها است و برای این آینده در ذهنشان داستان پردازی های بسیاری می کنند. بسیار باعث تاسف است که بدانید این جوانان همان فرماندهان آینده زمین هستند که ارتشی تشکیل داده و برای بقا خواهند جنگید. اگر فکر می کنید می توانید در برابر شرایط سخت پسا آخرالزمان دوام بیاورد و خوب بودن خود را حفظ کنید، باید به شما تبریک گفت ولی همه چیز به آن آسانی نیست که در ذهنتان می پرورانید. یادتان نرود، شما یک جان بیشتر ندارید و بازی برای شما دوباره تکرار نمی شود.

منبع: toptenz.net

6 Comments
  1. کیوان کاربر می‌گوید

    اخخ لست رو دوباره آوردی جلو چشمام😖😔😖😔

  2. g.o.w کاربر می‌گوید

    به شخصه از یک جهان آخر الزمانی و همچنین پساآخر الزمانی خوشم میاد ولی خوبی مطالبی که در مقاله گفته شده هم درست هستن و همه چیز اونجور که به نظر ساده و هیجان انگیز میاد نیستن و اینکه در به تصویر کشیدن جهان پساآخر الزمانی بازیهای ویدیویی به شدت عالی هستن و پیشتاز و خیلی از فیلمها در این زمینه جلوترن با وجود بازیهایی مثل last of us و dying light و mad max و dead island و days gone و dead rising و… فیلمها حرف خاصی واسه گفتن ندارن یا در مورد جهان آخرالزمانی هم سری resident evil عالی هستن البته بازیهای این سری عالی هستن و البته انیمیشنا، ولی متاسفانه فیلمهای سری resident evil به معنی کلمه مزخرف هستن و واقعا حیف اون وقت و زمانی که صرف نگاه کردن تک تک فیلمها کردم. البته سریال walking dead سریاله خوبیه و بنظرم تنها عنوانی هست که تو دنیای فیلم و سریال در زمینه پساآخرالزمانی خوب عمل کرده ولی خوب به هیچ وجه نمیتونه به گرد پای بازیهای این ژانر برسه. با سپاس

    1. رنجکش کاربر می‌گوید

      باهات موافقم مخصوصا با قسمت پنجم که به دستور فراماسون ها ساخته شده بود تا کد هایی از انسان رباتیک سازی و آینده زمین بده

  3. مهدی کاربر می‌گوید

    مطلب خوبی بود اما از لحاظ جنسی نگفتین وضع چگونه خواهد بود بین انسان ها

  4. […] های آخرالزمانی و پسا آخرالزمانی سالها است که مورد توجه قرار گرفته و طرفداران بسیاری را […]

  5. Spidey کاربر می‌گوید

    خودم هیچ مشکلی ندارم ولی دخترا از شماره ۸ هم می‌ترسند هم چندششون میشه حالا که فکر می کنم واقعا ترسناکه 😱😱😱

دیدگاه ها غیر فعال است.