۲۰ تئوری جالب از جهان سینمایی مارول

MCU یا جهان سینمایی مارول معروف ترین، پول ساز ترین و پرطرفدار ترین دنیای سینمای جهان است که فیلم های او باکس آفیس را در چنگ خود گرفته اند. همانند هر جهان سینمایی ای، ام سی یو نیز حفره های زمانی بسیاری در فیلم های خود دارد و حوادث بسیاری که ماهیت آنها هیچ وقت معلوم نشد را به فراموشی سپرد. تئوری های بسیاری درباره این جهان سینمایی وجود دارد، در این مقاله به بررسی ۲۰ تئوری ای که طرفداران درباره این جهان سینمایی ساخته اند، می پردازیم. با ما همراه باشید.


۱. تانوس به بانوی مرگ پیوست:

به نظر شما بعد از بشکن مرد آهنی در فیلم انتقام جویان پایان بازی، چه اتفاقی برای تانوس رخ داد؟ بسیاری می گویند او نیز همانند تمامی افرادی که با بشکن نابود شده اند، در یک بعد نامعلوم زندانی شده است اما یک تئوری دیوانه وار درباره مرگ تانوس وجود دارد و آن این است که او بعد از مرگ، به معشوقه خود یعنی بانوی مرگ پیوست. این دو در دنیای کمیک به یکدیگر علاقه دارند و طرفداران این تئوری می گویند که اگر خوش شانس باشند، به احتمال زیاد باز هم تانوس را در جهان سینمایی مارول خواهند دید.


۲. مرد آهنی پیتر پارکر را در نمایشگاه استارک نجات داد:

در فیلم مرد آهنی ۲ تونی استارک یک کودک کوچک را از خطر کشته شدن توسط ربات های بدون سرنشین نجات داد و طرفداران تا مدت ها فکر می کردند که این بچه همان مرد عنکبوتی پیتر پارکر است. این نظریه کاملا منطقی است زیرا پیتر پارکر یک بچه عاشق فناوری است و سن آن بچه نیز دقیقا همسن پیتر پارکر در آن زمان بوده است. این تئوری از طرف تام هالند تایید شده است اما اشاره ای در دنیای سینمایی مارول به آن نشده. امیدواریم که به زودی پیتر پارکر این خاطره را برای دختر تونی یعنی مورگان تعریف کند.


۳. اسکرال ها افراد خوبی نیستند و قصد حمله دارند:

کسانی که تنها MCU را دیده اند و فیلم های کاپیتان مارول و مرد عنکبوتی، دور از خانه را مشاهده کرده اند، با این فرض روبرو می شوند که اسکرال ها نژادی خیرخواه هستند اما آنها در کمیک ۱۸۰ درجه با آن چیزی که در سینما دیدید تفاوت دارند. این تئوری می گوید که اسکرال ها همانند رپتایل ها در دنیای واقعی کم کم دارند کنترل تمام قدرت های زمین را بدست می گیرند تا روزی بشر را نابود کنند، یکی از دلایل طرفدارن این تئوری این است که چرا اسکرال ها با توجه به اطلاعات و دانش بالا، جلوی هایدرا را نگرفتند تا به شیلد نفوذ نکند؟


۴. سپاه نوا زاندار را بازسازی می کند:

در فیلم انتقام جویان، اینفینیتی وار، ما شاهد این بودیم که یکی از شخصیت های اصلی می گوید تانوس برای بدست آوردن سنگ قدرت، زاندرا که یکی از سیاره های معروف دنیای مارول است را بطور کامل نابود کرده است. با توجه به اینکه ام سی یو به دنبال گسترش برنامه های خود به کهکشان ها در فیلم های خود است، مطمعنا به زودی سپاه نوا در این دنیای سینمایی به ما معرفی خواهد شد و این سپاه به کمک قدرت های خود، زاندار که سرزمین اصلی آنها است را بازسازی خواهند کرد.


۵. مفیستو زندگی مرد عنکبوتی را کنترل می کند:

در یکی از داستان های کمیکی طی معمله ای مابین مفیستو ارباب جهنم و مرد عنکبوتی، در قبال نجات عمه می، مفیستو بخشی از تاریخچه مرد عنکبوتی را از تاریخ پاک می کند. طرفداران این تئوری معتقدند که این اتفاق می تواند در جهان سینمایی مارول نیز رخ دهد و پیتر پارکر در عوض معامله هایی می تواند هویت لو رفته خود را دوباره مخفی کند و حوادث فیلم های قبلی را پاک کند. این مورد یکی از احمقانه ترین تئوری هایی ممکن حول محور فیلم های کمیکی است، اما در یک دنیای فانتری، همه چیز ممکن است.


۶. آیا مرد آهنی و کاپیتان آمریکا رابطه عاطفی دارند؟ آیا مرد آهنی دوجنسگرا است؟

طیفی اندکی از دنبال کنندگان دنیای سینمای مارول که روابط عاطفی عجیب و غریب و ناشایستی دارند خیلی به این تئوری علاقه مند بودند که مرد آهنی یک شخصیت دوجنسگرا است. اما ما هیچ دلیلی بجز برخورد عجیب و غریب تونی استارک با زنها برای تایید این تئوری نداریم و مارول نیز مطمعنا ابرقهرمانان خود در سینما را برای طیف خاصی خراب نمی کند و یا تا الان خراب نکرده است.

اما یک تئوری بزرگتر وجود دارد و آن این است که کاپیتان آمریکا و تونی استارک رابطه ای بیشتر از یک دوست دارند و با یکدیگر رابطه عاطفی برقرار می کنند. با توجه به این که این تئوری علاقه مندان بسیاری دارد ولی هیچ دلیلی وجود ندارد که این تئوری درست باشد و بیشتر طرفداران به دلیل رابطه بسیار صمیمی تونی استارک و استیو راجرز که دوستان قدیمی هستند، این فکر در ذهن آنها جا خوش کرده است.


۷. مرد آهنی با شوری دیدار کرده و بازوی جدید باکی را او ساخته است:

بسیاری امیدوار بودند که این اتفاق در فیلم های پایان بازی و اینفینیتی وار بیفتند و مرد آهنی با شوری ملاقات کند اما اینطور نشد. آیا واقعا ملاقات نکردند و یا فقط به ما در سینما نشان داده نشد؟ به احتمال بسیار زیاد دومین مورد جواب سوال ما است. جدیدترین لباس مرد آهنی از همان فناوری نانویی استفاده می کند که شوری ساخته و در لباس پلنگ سیاه بکار برده است. بازیگر نقش شوری، لتیشیا رایت نیز تا حدودی این تئوری را تایید کرده است.

یکی دیگر از تئوری هایی که درباره همین داستان ملاقات است، این است که تونی استارک بازوی جدید باکی را ساخته است نه شوری. در فیلم مرد عنکبوتی بازگشت به خانه به این نکته اشاره شد که تونی استارک در حال کار بر روی یک سپر جدید برای استیو راجرز است، بنابراین این امکان نیز وجود دارد که او یک بازو نیز برای باکی ساخته باشد. ساخت بازوی جدید برای باکی هم عذرخواهی از او برای کار هایی که در جنگ داخلی کرده است می باشد و هم اینکه نشان دهد چه فرد با گذشتی است که باکی را به دلیل کشتن پدر و مادرش بخشیده است.


۸. نادیا ون داین دوست بیوه سیاه است:

اگر تنها فیلم های ام سی یو را دیده باشید مسلما این شخصیت را نمی شناسید اما خواندگان کمیک می دانند که او دختر اول هنک پیم است. هنگامی که همسر اول هنک کشته شد، نادیا را ربودند و او را برای تربیت به رد روم (اتاق سرخ) فرستادند تا سرانجام او فرار کرد و به وسپ تبدیل شد. اتاق سرخ شما را بیاد چیزی نمی اندازد؟ بله، همانجایی که ناتاشا رومانوف در آن آموزش دیده است. این تئوری می گوید که ممکن است ما شاهد حضور نادیا در فیلم اختصاصی شخصیت بلک ویدو که بزودی اکران می شود باشیم.


۹. سرباز زمستان پدر و مادر پیتر پارکر را کشته است:

همه می دانیم که سرباز زمستان پدر و مادر تونی استارک را کشته است که عواقب آنرا در کاپیتان آمریکا، جنگ داخلی دیدید. یک تئوری بزرگتر و غم انگیز تر نیز وجود دارد و آن این است که باکی، پدر مادر اسپایدرمن را نیز کشته است. سرنخ می خواهید؟ یکی از کلمات فعال سازی سرباز زمستان “بازگشت به خانه” است، که عنوان فیلم انفرادی مرد عنکبوتی بود.


۱۰. استیو راجرز میولنیر را به دلیل قانون شکنی های کوچکش نتوانست بلند کند:

مطمعنا زمانی که کاپیتان آمریکا میولنیر ثور را در فیلم پایان بازی بلند کرد، از شدت خوشحالی دوست داشتید سرتان را به دیوار بکوبید، اما آیا با خودتان فکر کرده اید که چرا او در فیلم انتقام جویان: عصر اولتران نتوانست میولنیر را بلند کند؟ هوادارن این تئوری می گویند دلیل شکست بار اول استیو راجرز در بلند کردن میولنیر به دلیل بی لیاقت بودن ذاتی او نبود. او در آن زمان به این دلیل نتوانست این سلاح جادویی را بلند کند که قوانین کوچکی را همچون با ادب بودن و عدم استفاده از لباس جنگی را رعایت نمی کرد. ما هم دوست داریم همینطور باشد اما شواهد زیادی برای اثبات این تئوری وجود ندارد.


۱۱. استن لی والای همگان است:

یکی از بزرگترین تئوری های ساخته طرفداران مارول این است که حضور استن لی در تمامی فیلم های مارول چیزی بیش از یک کامئو ساده در فیلم ها است. او یکی از شخصیت های کیهانی بالا رتبه در دنیای سینمایی مارول است. او در تمامی فیلم های دنیای سینمایی مارول حضور داشته و از ارشاد شخصیت ها گرفته تا حضور در جمع واچر ها (ناظران کیهانی مارول) و حضور در تمامی سیارات، می توان نتیجه گرفت که او یکی از شخصیت های قدرتمند کیهانی مارول همانند ناظران و یا والای همگان است. متاسفانه استن لی بزرگ در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۸ در گذشتند و ما دیگر شاهد حضور او در دنیای سینمایی مارول نخواهیم بود، اما آیا او سزاوار نقشی بیش از کامئو های چند ثانیه ای نبود؟


۱۲. افراد بد در جنگ نیویورک شکست نخورده اند:

موجودات بیگانه ای که در اولین قسمت انتقام جویان به نیویورک حمله کردند، چیتاری ها نمایده می شدند. این افراد همانند اسکرال ها توانایی تغییر شکل دارند به همین دلیل این تئوری مطرح شده است که این حمله تنها یک حواس پرتی برای ارتش انسان ها و انتقام جویان بود تا آنها بتوانند تغییر شکل داده و به دورن انسان ها نفوذ کنند. البته اگر این تئوری درست بود باید قبل از اینفینیتی وار و اندگیم شاهد قیام آنها می بودیم زیرا آنها از تانوس دستور می گرفتند اما….


۱۳. گروت خدا است:

سرتان سوت کشید نه؟ طرفداران گروت بر این باورند که گروت یکی از خدایان دنیای سینمایی مارول است، حداقل خدای آزگاردی. اما دلیلشان چست؟ این افراد معتقدند که کلمه جملات همیشگی گروت یعنی “من گروت هستم در واقع همان جمله “هستم آنکه هستم” است. هستم آنکه هستم یا به صورت مختصر اِهیِه واژه‌ای عبری است که در کتاب مقدس ترجمه قدیم عیناً آمده‌است. اصل این عبارت چنین است: «اِهیِه اَشِر اِهیِه»، به معنی «هستم آنکه هستم» و از نام‌های خداوند در یهودیت و مسیحیت است. بنابراین بر این اساس گروت یا خدا است یا یک قطعه چوبی از درخت ایگدراسیل، درخت جهان در اساطیر اسکاندیناوی (ثور) است به همین دلیل او یک خدای آسگاردی است.


۱۴. مرد آهنی زنده است، یا بصورت هوش مصنوعی باز می گردد:

یک نظریه بسیار عجیب درباره مرد آهنی وجود دارد و آن این است که او نمرده است. این تئوری می گوید درست است که او در پایان بازی جان خود را از دست داد، اما در طول سفر در زمان های گذشته، نسخه های دیگر از خود را متوجه حوادث آینده کرده است و احتمال دارد نسخه های بسیاری از او وجود داشته باشند و یا اصلا تونی استارک اصلی جای خود را با یک تونی استارک دیگر عوض کرده باشد. این تئوری موافقین و مخلفین خود را دارد.

اما تئوری دیگری که طرفداران بسیار بیشتری نسبت به تئوری بالا دارد این است که مرد آهنی واقعا مرده است، اما ما او را در فیلم های آینده مارول بصورت یک هوش مصنوعی قدرتمند خواهیم دید. مسلما تونی استارک که هوش مصنوعی های قدرتمندی نظیر جارویس و فرایدی را ساخته است، به راحتی می توانسته یک هوش مصنوعی از خود بسازد تا در مواقع لزوم به کمک دوستانش بیاید.


۱۵. پگی کارتر مادر واقعی تونی استارک است:

این تئوری قبل از پایان بازی طرفداران بیشتری داشت و یکی از کم اهمیت ترین تئوری های جهان سینمایی مارول بود. این تئوری می گوید که از آنجا که کاپیتان آمریکا در خلال جنگ حهانی دوم در یخ مدفون شد، بعد از آن پگی کارتر و هاوارد استارک که رابطه بسیار نزدیکی با یکدیگر داشتند، بچه دار شدند و تونی استارک، فرزند نامشروع این دو است. عدم ارتباط عمیق بین تونی و والدینش و شیوه ارتباط تونی با زنهای دیگر از دلایل طرفداران این تئوری است.


۱۶. استیو راجرز می تواند از دستکش ابدیت استفاده کند و زنده بماند:

یکی از نظریه های محبوب طرفدارن در مورد کاپیتان آمریکا این بود که او میتواند از دستکش ابدیت استفاده کند و زنده بماند. ما هرگز این اتفاق را ندیدم و نخواهیم دید اما مطعنا با آن فشاری که بر هالک آورد، کاپیتان آمریکا نمی توانست از این حادثه جان سالم به در ببرد. اما طرفدارن این تئوری نظر دیگری دارند، آنها متقدند که وضعیت جسمانی کاپیتان آمریکا بسیار بالا است و قدرت زوددرمانی دارد که در دومین قسمت کاپیتان آمریکا شاهد آن بودیم. جدا از این مورد او پتک ثور را بلند کرد و به بهترین نحو از آن استفاده کرد.


۱۷. نیک فیوری همان جولز وینفلد پالپ فیکشن است:

اگر هنوز هم فیلم پالپ فیکیشن یا داستان های عامه پسند کوئنتین تارانتینو را به یاد داشته باشید، در پایان آن فیلم شخصیت جولز وینفلد با بازی ساموئل ال جکشون می گوید که از زندگی آدمکشی دست خواهد کشید و قصد دارد فرد خوبی باشد. این تئوری معتقد است که جولز به نیک فیوری تبدیل شده است و دلیلش نیز این است که از آنجایی که سنگ قبر جعلی نیک فیوری در کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان در بردارنده سخنرانی معروف ترس از خدا است که در اهداف جولز قرار دارد و آن آیه در پایین آمده است.

“مسیر انسان درستکار را از هر طرف، بی عدالتی ِخودخواهان و استبداد انسان‌‌های اهریمنی فراگرفته‌ است. خوشا به حال آنکه در راه خیر قدم برمی‌دارد، و ضعفا را از دره‌ی تاریکی چون چوپان راهنمایی می‌کند و آن‌ها را از تاریکی عبور می‌دهد؛ چرا که او حامی ِبا شرافت ِبرادرانش است و هدایت گر گمراهان و یار کودکان گمشده. پس من هر کسی را که بر نابودی برادرم کمر بسته‌اند نابود می‌کنم. و تو خواهی فهمید که من تنها خداوندگارم، آنگاه که انتقامم را بر تو نازل می‌کنم.”


۱۸. مرد آهنی می تواند میولنیر را بلند کند:

در انتقام جویان عصر اولتران، به نظر می رسید که تنها ثور می تواند میولنیر افسانه ای خود را بلند کند. اما در پایان بازی اوضاع ۱۸۰ درجه تغییر کرد و کاپیتان آمریکا نیز توانست میولنیر را بلند کند. به جز او چه ابرقهرمان دیگری می تواند میولنیر را در پایان بازی بلند کند؟ هواداران مرد آهنی این نظریه را مطرح کرده اند که او نیز در پایان بازی می توانست میولنیر را بلند کند. او در پایان نبازی واقعا به یک ابرقهرمان تمام عیار تبدیل شده بود و جان خود را نیز برای نجات بشریت فدا کرد. اگر تونی استارک زنده می ماند، ما شاهد بلند کردن این سلاح افسانه توسط او می بودیم اما…


۱۹. ماریا هیل واقعی کجاست؟

ما با ماریا هیل در فیلم انتقام جویان ۲۰۱۲ آشنا شدیم اما در فیلم مردعنکبوتی، دور از خانه این حقیقت آشکار شد که ماریا هیل در واقع یک اسکرال است. پس ماریا هیل واقعی کجا است؟ اگر فیلم انتقام جویان ۲۰۱۲ را به خوبی به یاد داشته باشید، در زمان حمله نیروهای لوکی به هواناو شیلد، ماریا هیل زخمی شده و صورتش خونی می شود. پس او از اول اسکرال نبود. پس ماریا هیل الان کجا است؟ این سوال دو جواب دارد. یا ماریا هیل در این سالها کشته شده است که در مرد عنکبوتی دور از خانه تنها نیک فیوری نشان داده شد، یا او بعد از کاپیتان آمریکا سرباز زمستان، جای خود را با یک اسکرال عوض کرده است و مشغول انجام عملیات های مخفی است. در هر صورت این موضوع در آینده نه چندان دور دنیای سینمایی مارول، مشخص خواهد شد.


۲۰. کدام یک؟ کانگ فاتح؟ گالاکتوس؟ دکتر دووم؟ یا کرونوس؟

مهم ترین مسئله در بین طرفدارن مارول این است که کدام شخصبت، شرور فاز بعدی دنیای سینما مارول خواهد شد. مسلما هر شخصیتی شانس خودش را دارد. سفر های زمانی فیلم پایان بازی حضور کانگ فاتح را تقویت می کند. همچنین احتمال دارد که در نگهبانان کهکشان ۳ و یا کاپیتان مارول ۲، گالاکتوس به دنیای مارول معرفی شود. جدا از این ها تئوری ای وجود دارد که می گوید شرور بعدی مارول، کرونوس، یک تایتان باستانی و پدر بزرگ شخصیت تانوس خواهد بود. نظر شما چیست؟ کدام شخصیت، شرور اصلی فاز بعدی دنیای سینمایی مارول خواهد شد؟

81 Comments
  1. M.h.a.m.ad کاربر می‌گوید

    عالی بود
    کامنت اول😎

  2. HaSSaN.J کاربر می‌گوید

    سلام . مقاله جالبی بود .
    راجب زنده بودن تونی استارک ، خب اون تو کمیک هم بعد از جنگ داخلی دو یه هوش مصنوعی از خودش ساخت ولی احتمال نشون دادنش تو فیلم خیلی کمه ، از طرفی هم بعد از فوت چنگیز جلیلوند دیگه دوس ندارم تونی استارک رو تو mcu ببینم .
    مشکل هویت پیتر هم توسط دکتر استرنج حل بشه بهتره . چون هم بازیگرش تو فیلم هست و هم سابقه کمیک داشته .
    منتظر تئوری های dceu هستیم

  3. Steve rogers کاربر می‌گوید

    با سلام
    مقاله عالی بود اما در مورد شرور بعدی اونجرز از نظر یکی از شخصیت های زیر هستن
    هالک
    ثان پسر بیولوژیکی تانوس
    دورمامو
    حالا چرا
    هالک ممکنه بعد مرگ تونی و ناتاشا عصبی بشه و اونقدر قدرتمند بشه که با انتقام جویان مقابله کنه و جنگ جهانی هالک در mcu اتفاق بیفته
    ثان چون قراره مردان ایکس به mcu بیان خب جین گری هم میاد و در کمیک ثان میزبان نیروی فونیکس میشه و این طوری احتمال ثان هم زیاده
    ضمنا چون سنگ زمان از بین رفته دکتر استرنج قدرت قبل رو نداره و به احتمال زیاد رهبر بعدی اونجرز اونه پس چه کسی بهتر دشمن شماره یک رهبر اونجرز ؟

    1. thor کاربر می‌گوید

      سنگ زمان از بین نرفته کپ اون رو بر گردون به جای خودش یعنی دوباره دادش به ریش سفید پس سنگ زمان مشکلی براش رخ نمی ده و دکتراسترنج هم سنگ زمان رو خواهد داشت

    2. HaSSaN.J کاربر می‌گوید

      فکر میکنم هالک و داستان جنگ جهانی هالک نمیتونه دلیل خوبی برای جمع شدن دوباره تیم باشه . راجب ثان هم اطلاعی ندارم . ولی فکر میکنم مارول از تانوس بکشه بیرون بهتره . ۱۰ سال مارول روی تانوس برنامه ریزی شد ! شخصیت های بزرگ دیگه ای هم داره . دورمامو میتونه خبیث خیلی خوبی باشه .
      به نطر خودم بهترین دشمن اونجرز بعدی فقط فقط میتونه کانگ فاتح باشه . با توجه به بحث سفر در زمان اند گیم و حفره های داستانی که به وجود آورد ، حضور ویلنی که مسافر زمانه انتخاب بهتریه برای مارول ( که البته بازیگرش رو هم مارول انتخاب کرده برای مرد مورچه ای ۳ ) . یکی از سوالات بعد از اند گیم نحوه بگردوندن گوهر ها بود ، که به شکل قابل توجهی باز و سوال انگیز بود . من فکر میکنم مارول از قصد این کارو کرده تا در فیلم های آینده بهشون بپردازه .
      یه حسی هم بهم میگه دشمن بزرگ آینده مارول قراره پروردگار دووم باشه ، همون دکتر دووم در داستان جنگ های پنهان . الان مارول کم کم داره دنیا های موازی رو معرفی میکنه . چهار شگفت انگیز و دنبالش دکتر دووم هم به زودی معرفی میشه . دکتر دووم میتونه جایگزین تانوس بشه .
      نظر شما چیه؟

  4. علیرضا کاربر می‌گوید

    خیلی عالی بود. تئوری های جالبی بودن. من که فکر میکنم تئوری استن لی والای همگان هست درسته. در مورد خبیث فاز بعدی مارول من خودم خیلی دوست دارم گالاکتوس یا کانگ فاتح باشه البته دکتر دووم و دورمامو هم خیلی خوبن.

  5. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    ممنون مقاله خییییییلیییییی جالبی بود.
    من خیلی دوست دارم تو اونجرز۵ ایکس من و چهار شگفت انگیز هم بیان.اون موقع میتونن مگنیتو رو بیارن یا یه آپوکالیپس بهتر از مال ایکس من ۶ یا یه گالاکتوس و دکتردووم جدید بهتر.حتی میتونن موج سوار نقره ای رو به عنوان کمک و عضوی از چهار شگفت انگیز بیارن اون موقع حتی میشه تایرنت رو هم بیارن. البته با همه این ویلن ها من حال میکنم.

  6. mohamdzo کاربر می‌گوید

    یک مقاله جذاب و عالی واقعا خوب بود تئوری ها البته تئوری های دیسی را بزارید اون باحالتره. ولی کاپیتان آمریکا و تونی؟؟! اصلا امکان ندارد . مارول با فمینست بازی به اند گیم و کپ مارول گند زدپب خواد این کارا بکنه دیگه هیچی

    1. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

      داداش فقط کپ مارول چون اندگیم یه شاهکار تمام عیار بود.

  7. Mahdi کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود ولی من خیلی جاها دیدم که می گویند هالک دشمن بعدی اونجرز همونطوری که دوستمان در بالا اشاره کرد .

  8. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    ببخشید ولی یه چیزی یادم رفت اونم اینکه تو کمیک کاپیتان آمریکا دستکش ابدیت رو پوشیده و زنده مونده و تو سینما همه چیز کاپیتان مخصوصا دوام و استقامت بیشتر از کمیک شده

  9. thor کاربر می‌گوید

    با سلام یعنی بین این همه تئوری و خط داستانی زیبا و ریشه دار شا احد باید بی اصل و نصب هارو انتخاب کنید اگه قبول ندارید بگید تا تئوری های ریشه دار و درست درمون رو دونه دونه کامنت کنم

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      کامنت کن عزیزم، کامنت کن ببینیم اصل و نسب دارات چیان.

  10. thor کاربر می‌گوید

    در اول بگم که بعضی ها مال شما م درستن ولی بعضی هاشون ریشه ندارند:
    ۱٫فرار لوکی با تسراکت که گفته شده در سریال جدید لوکی به هش پرداخته می شود.
    ۲٫این باید مهمترین وبهترین انتخاب می شد:وقتی کپ به گذشته رفت و در اونجا موند پس اوجا زنگی می کنه و کم کم پیر میشه بنابراین سریال مامور کارتر به کل تموم،وقایع جنگ داخلی رو نباید ببینیم چون کپ در اونجا پیر شده (خودش تو اندگیم چندسالشه اون موقع ۲۰۲۳ بود جنگ داخلی ۲۰۱۶ بازم کپ خیلی پیره و نمی تونه مبارزه کنه)،اونجرز احتمالا بدون کپ دیگه وجود نخواهد داشت پون کپ اولین اعضائ گروه اونجرز در MCU و در کمیک هم همینطور پس وقایع حمله چیتاری ها اتفاق شاید بیوفته ولی کپ در اون جا حضور نخواهد داشت اگرم داشته خیلی پیر خواهد بود و تا آخذ نه سه گانه کپ رو خواهیم دید چون کپ پیر شده و کلا تمام فیلم هایی که کپ توشون حضور داشته داغون می شن(کمی فکر کنید به این نتیجه خواهد رسید البته اگه فیلم های سفر در زمانی که قوانین دارن رو دنبال کرده باشید)خوب این به نظر من اولین گند کاری MCUاست و رتبه دوم هم که مال زن پرستی و … .
    ۳٫ ناتاشا در سال ۲۰۱۴ بود فک کنم مرده درست و نتونستن برشون گردوونن پون قربانی سنگ روح بوده پس او هم در جنگ داخلی وا ادامه فیلم هایی که بعد از سال ۲۰۱۴ اومدن و ما ناتاشا رو تو اونها دیده ایم حضور نباید داشته باشه (بازم عدم توجه به قوانین سفر در زمان وقتی فیلم علمی تخیلی باید تو بعضی جاهاش با علم هم سازگاری کنه)
    ادمین جان موافقی یا مخالف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      موافقم صد درصد، این چیزایی که میگین گند کاریه ماروله که اصلا معلوم نشد چی به چی بود و ۱۰۰ درصد با حرف های شما موافقم، به زودی یه مقاله بزرگ درباره گند هایی که این فیلم زده در سایت قرار میگیره
      ولی مثل اینکه اینطور که سران ماورل گفتن، سفر در زمان به آینده صدمه نمیزنه و در گذشته هم دو نسخه از کپ وجود داشته و تغییرات در جهان های موازی بود. آخه یکی نیست بگه الاغ ها، پس جهان های موازی چی میگه، پس چرا نمیرید تونی و ناتاشا رو برنمیگردونید، اگه جهان موازی بود پس کاپیتان پیر چطوری برگشت اصلا؟ متاسفانه این فیلم بدترین فیلمی بود که دیدم، اون از ثور، اون از نبرد بی کیفیتش، اینم از سفر زمانیش.

      1. HaSSaN.J کاربر می‌گوید

        سلام ادمین .
        درسته که میتونن یه نسخه دیگه از تونی و نت بیارن ولی ماست خب نیست که . همین الانش هم کلی دنیای موازی ایجاد شده .
        دنیایی که توش لوکی فرار کرد.
        دنیایی که توش تانوس و لشکرش به آینده رفتن و مردن .
        دنیایی که توش تور یه قوطی نوشابه از سال ۲۰۲۳ تو آزگارد ۲۰۱۳ جا گذاشت ( یه تغییر کوچیکه ولی بازم تغییره )
        دنیایی که توش استیو با پگی سال ها زندگی کرد .
        حالا اینا وظیفشون این بود که به تایم لاین گند نزنن که زدن متأسفانه .
        اینکه برن یه تونی و ناتاشا دیگه از گذشته بیارن باعث گند خوردن به آتیش کشیده شدن یه خط زمانی دیگه میشه . و یه دنیای موازی دیگه ایجاد میکنه .
        در مصاحبه های گرفته شده از نویسنده های فیلم ما فهمیدیم که اونها بعد از مشورت با یکی از فیزیکدانان کوانتومی ، قوانین سفر در زمان را برای این فیلم ، به همون صورتی که می بایست توشتند . اما تو خود فیلم دیدیم که به همین فیزیکدان اشاره هم می شه. جایی که تونی استارک به بقیه میگه : ” نوسان کوانتومی در مقیاس پلانک ، اختلال ایجاد میکند باعث به جریان افتادن « تئوری دویچ » میشود . ” آقای دیوید دویچ دقیقا همون کسی است که تئوری چندجهانی را مانند قانونی که در فیلم مطرح شد ارائه کرده .
        جدا از این ، به نظر خود من بهترین گزینه برای سفر در زمان دنیای مارول همین بود . با این روش سفر در زمان نه فیلم های قبلی پوچ و بی معنی میشه و نه خلاقیت و آزادی عمل از نویسنده ها گرفته میشه .
        با عشق (:

      2. thor کاربر می‌گوید

        خییلی ها می گن اندگیم یه شاهکار بود،بله کاملا درست می گن اما اگر فقط به فیلم نگاه کنی این اتفاق رخ میدهد درحالی که فیلم نقطه ضعف های زیادی چون زن سالاری و تضعیف ثور و قدرتمند کردن واندا و کپ مارول و از همه مهم تر فقط کافیه برای بار دوم به فیلم نگاه کنی تا به فهمی اند گیم و برادران روسو قسمت سفر در زمان رو به قول معروف ریدند واقعا مارول که برای تانوس ۱۰ سال برنامه ریزی کرده بود باید برای شکست خوردنش هم برنامه ریزی می شد.یه نکته خیلی ها می گن دلیل به وجود آمدن و حمله تانوس به زمین دکتر استرنج بوده چون با سنگ زمان دورمامو رو شکست داد که البته گفته شد تغییر گذشته حال رو تغییر نمی ده بلکه رو آینده تاثیر داره پس باید تو اونجرز بعدی یک دشمن و خبیث بزرگ و قدرتمند در حد این مقدار سفر در زمان که اونا انجام دادند ب بینیم،اونجرز بعدی رو اگه نخوان باز بهش بریننن باید تهدیدی ۱۰ برابر بزرگ تر از تانوس باشه

      3. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

        ادمین جان واقعا دیگه امیدم رو از سایت شما از دست دادم.شما برعکس اسپایدی یک سایت عادل بودید که نه دی سی فن بود نه مارول فن.ولی الان دیگه با اسپایدی مو نمیزنید تنها فرقی که با اسپایدی دارید اینه که اسپایدی مارول فنه شما دی سی فن.اندگیم بدترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بابا من دیگه رد دادم.! فقط تغیب و گریز دارک نایت و نبردفرودگاه و نبرد کوهستان کیویل وار از نبرد پایانی اندگیم بهتر بودن.فقط ثور و زن سالاری کاپیتان مارول مشکل اندگیم بودن.بعدشم اون قضیه سفر در زمان جالب و پیچیده بود.با کشتن بلک ویدو و رفتن کاپیتان به گذشته مقدمه و هیجان فاز ۴ رو بیشتر و بازتر کردن.اینجوری اگر مارول موفق به پس گرفتن یا شریک شدن رایت ایکس من و چهار شگفت انگیز نشه میتونه از هالک یا وینتر سولجر استفاده کنه.و این نکاته که باعث میشه اندگیم یه شاهکار واقعی باشه.

        1. thor کاربر می‌گوید

          ببینید منم با این حرف ادمین که میگه بدترین کاملا مخالفم اما قسمت سفر در زمان به نظر من خوب فیلمنامه نویسی نشده بود،اما اینو تو دیالوگ فیلم می گن که گذشته حال رو تغییر نمده بلکه آیندی تغییر خواهد داشت پس اگه کپ تو گذشته می مونه چطور تو سال ۲۰۱۲ با چیتاری ها می جنگه اون که خیلی مسن شده واقعا فیلم اندگیم فیلم جذابی بود و هیجان زیادی برای نخاطب داشت اما سفر در زمانش رو خوب برنامه ریزی نکرده بودند یک و دو زن سالاری و ۳ تضعیف ثور اینا مشکلات اساسی فیلم بودند و این فیلم سوالات زیادی در مورد ادامه فاز ۴ به وجود آورده و امیدوارم برادران روسو از این شکاف ها به خوبی استفاده کنند و ادامه فیلم های mcu رو با اونا درست کنن .

        2. admin
          admin کاربر می‌گوید

          نمیخواستم بگم بدترین فیلم همینطوری گفتم،
          منظورم یکی از ضعیف ترین فیلم های کمیکی بود که واقعا هم هست.
          الان شما کاپیتان آمریکا سرباز زمستان رو نگاه کن، یه ایراد هم نمیتونی ازش بگیری آنقدر عالی کار شده و از نظر خودمم بین ۵ فیلم برتر کمکی بوکیه. اما اندگیم نه، این فیلم نباید انقدر طنز می‌بود، نباید انقدر فمنیست بازی در می‌آورد، آخرالزمانش که بی نهایت ضعیف بود و کلی موارد دیگه………

          1. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

            خب ادمین جان با یه جاهایی از حرفتون موافقم .خودم از وینتر سولجر خیلی خوشم اومد و واقعا قضیه فمینیست بازی کار رو تا حدی خراب کرد. اما خب طنز بودن فیلم یه جور معیار اصلیه. بعضی از فیلم ها با حال و هوای دارک خو میگیرند و بعضی با حال و هوای طنز و اگر بتونن تو دارک بودن یا طنز بودن فیلم خوب کار کنن اون فیلم موفق میشه. نمونه اش جوکر که واقعا با یه حال و هوای دارک و رئال خو گرفته بود.یا مثلا ددپول که واقعا با حال و هوای طنز خو گرفته بود. و در مورد آخر گفتید آخرالزمان ضعیفی داشت.من تو فیلم های ابرقهرمانی ۹تا آخرالزمان بیشتر ندیدم که الان رتبه بندی میکنم
            ۱ آخرالزمان دارک نایت و جوکر و کیویل وار
            ۲ آخرالزمان اندگیم و اینفینیتی وار و دارک نایت رایسس و ایکس من ۲ باهم
            ۳ آخرالزمان ایکس من ۳
            ۴ آخرالزمان بتمن علیه سوپرمن

    2. HaSSaN.J کاربر می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      این چیزایی که شما گفتی یا فکته یا اشتباهه ، نه تئوری !
      شما فیلم رو بل کل متوجه نشدید .
      اولا که منطق سفر در زمان mcu : سفر به گذشته و دستکاری گذشته باعث تغییر آینده نمیشه . یعنی اگه حتی میرفتن به گذشته و تانوس نوزاد رو میکشتن بازم ، بازم وقایع اینفینیتی وار و اند گیم اتفاق میفتاد . فقط اون ها با کشتن تانوس نوزاد باعث ایجاد یک دنیای موازی شدن که تو اون دنیا تانوس در کودکی مرده و تو اون دنیای موازی احتملا شاهد حیلی چیز ها نباشیم : مثل تشکیل گروه گاردینز گلکسی ، یا وقایع اونجرز یک . پس چی شد ؟ سفر به گذشته و گند زدن به گذشته ، هیچ تاثیری روی آینده نداره .
      ۱٫ فرار لوکی با تسرکت یه تئوری نیست ، یه فکته . از قبل از اند گیم تایید شده بود که سریالی بر اساس لوکی ساخته میشه . تو این سریال ما قراره یه دنیای موازی رو ببینیم که توش لوکی به آزگارد نرفته و اون هنوز یه خبیث تمام عیاره .
      ۲ و ۳ . بازم میگم سفر به گذشته کاپیتان مرگ ناتاشا هیچ تاثیری روی فیلم های قبلی نداره . بلکه هر گند کاری که اونها بالا آورده باشن ، تو یه دنیای موازی دنبال میشه . زندگی کاپیتان و مأمور کارتر تو یه دنیای موازی رخ داد .نه توی دنیای اصلی . ناتاشا هم تو یه دنیای موازی مرد ، تو همون دنیایی که تانوس و ارتشش و گامورا بل کل از صفحه روزگار پاک شدن .اصلا این حرف شما دوباره اشتباهه . وقتی استیو رفت به گذشته و با پگی زندگی کرد در اصل تو اون دنیا دوتا کاپیتان وجود داشت . یکی هنوز در یخ ها بود اون یکی هم که از آینده اومده بود . وقتی ناتاشا رفت به ورمیر در سال ۲۰۱۳ ، دوتا ناتاشا بوده . یکی از آینده اومده بود که مرد . اون یکی هم از همه جا بی خبر تو ماموریت بود ! (قوانین سفر در زمان فیلم های کمیکی متفاوتن . یک مثل سریال فلش ، یکی مثل ددپول ۲ ، یکی هم مثل روز های گذشته و آینده ، وجه اشتراک همه اینها اینه که تغییر گذشته آینده رو تغییر میده ، اما قوانین سفر در زمان MCU میگه که نه ، هر اشتباهی تو گذشته تغییری تو آینده ایجاد نمیکنه فقط باعث ایجاد یه خط زمانی و دنیای موازی میشه . ) سفر در زمان خودش یه تئوریه . و قوانین ثابتی نداره ، هرکس هر طور اراده کنه میتونه اون رو در نظر بگیره .
      با عشق (:

      1. thor کاربر می‌گوید

        بله حرف شما درست است اما اینو هم در نظر بگیرید که mcu دقیقا کدوم دنیای موازی جهان مارول رو نشان میده؟؟؟؟۱

        1. hassan.j کاربر می‌گوید

          متوجه حرفتون نشدم ! میشه بیشتر توضیح بدید ؟

    3. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

      داداش دمت گرم اصلا به این ها دقت نکرده بودم.منم الان که دقت کردم یه نکته ای پیدا کردم اونم اینکه تانوس از سال ۲۰۱۴ اومد و جنگ ابدیت ۲۰۱۸ بود.یعنی اینجوری کلا رویداد اینفینیتی وار می ماله و اینجوری ویژن و لوکی زنده میشن. ممکنه وقتی بلک ویدو با هاکای رفتن سال ۲۰۱۴ قبل از رویداد وینتر سولجر باشه و ممکنه بعد از رویداد وینتر سولجر باشه. یعنی بلک ویدو تو این فیلم ها نیست.
      وینتر سولجر (احتمالا)
      ایج آف التران
      کیویل وار
      اینفینیتی وار
      و کاپیتان با موندن در گذشته فقط تو رویداد نخستین انتقام جو قرار داره و باکی همچنان سرباز زمستان میمونه یعنی ممکنه ویلن اونجرز ۵ وینتر سولجر باشه واقعا سفر در زمان اندگیم خیلی پیچیده بود.بعضی از دوستان مخصوصا دوستان دی سی فن میگن مشکل اندگیم سفر در زمانشه ولی به نظر من چیزی که اندگیم رو به یه شاهکار تبدیل کرد سفر در زمانشه

  11. thor کاربر می‌گوید

    ببخشید غلط املایی زیاد دارم

  12. thor کاربر می‌گوید

    در مورد شماره ۱۰ بگم که گفته شده کپ برای جلوگیری از آبرو رفتن ثور اونو بلند نکرد

  13. thor کاربر می‌گوید

    ۱و۶و۹و۱۰و۱۱و۱۵و۱۶ مخالف هستم

  14. Amir کاربر می‌گوید

    بنظرم mcu تا سال ۲۰۱۸ واقعا عالی بود اما اند گیم همه چیز رو خراب کرد خیلی ها هم میگن اون بهترین فیلم عالمه خیلی اینطوری هم نیست حتی بعضی از فیلمای mcu خیلی ازش بهترن مثل اینفنتی وار و بلک پنتر و سویل وار و…
    آخه چطوری وقتی کپ مارول اومد همه چیز عوض شد؟
    این دقیق مثل وقتی هست که سوپرمن تو لیگ عدالت اومد و همه رو نجات داد که واقعا الکیه ( لیگ عدالت هم اصلا به پای مرد پولادین و سه گانه نولان نمی رسه و بسیار الکی هست)
    اون از هالکش که هالک نبود شرک بود حالا میشد اون رو هضم کرد ( بخاطر پرفسور هالک کمیک) اما ثور چاق رو من هنوزم تو کَتَم نمیره از نظرم بزرگ ترین گند mcu هم همین ثوره چاقه و سفر های زمانی چرتش خدایی اینفنتی وار خیلی بهتر از این اند گیمه

  15. thor کاربر می‌گوید

    به نظر من مارول می تونه با یه برنامه ریزی دقیق و فیلمنامه مناسب و حساب شده این گندکاری هارو جمع کنه برای ممثال می تونه یه فیلم بسازه و نحوه برگردوندن سنگهای ابدیت رو دونه بدونه که چگونه کپ برشون گردوند رو توضیح بدند.البته بازم کامل نمی توننن جمعش کنن

  16. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    امیر
    خب نگاه کن به نظر من اندگیم یه جور اثر فانتزی و طنز بود که اخرش اکشن میشه‌و من خیلی ازش خوشم اومد ، بعضی ها میگن این فیلم سه مشکل داشته
    یکی همین ثور چاقالوی خپلو
    دوم سفر های زمانی و به گذشته و چرا اینکه تغییر نکرد و…
    سوم گنده کردن کپ مارول
    من خودم فکر میکنم که مورد اول یه رئال هستش و مثلا وضعیت ثور رو نشون میده ، مثلا اون جایی که به هالک میگه دیگه اسم تانوس رو به زبون نیار خیلی ادم ناراحت میشه و می‌فهمه که چقدر به خاطر مردن هیمدال و لوکی ناراحته
    دومی خب مگه استارک نگفت سنگ هارو به هون سال ، ماه ، هفته ، روز و ساعت و دقیقه بذارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خب بعدش هالک هم گفت که تغییر در گذشته اینده رو تغییر نمیده ؟.و حالا به احتمال زیاد اینو در فیلم دکتر استرنج در جنون ببینیم ،چون درباره‌ی دنیای موازی و سفر های زمانی هست به یکی از مورد انتظار ترین فیلمهای مارول شده
    مورد سوم هم درسته تنها مشکل این فیلم گننننننننننده کردن کاپیتان مارول هستش
    حالا نگران نباشید مارول میاد یا اترنالز و همه رو راضی نگه میداره و بعد با بلک ویدو میاد و فیلم متوسطی میشه و بعد با مرد عنکبوتی ۳ و در اخر با ثور لاو تاندر و دکتر استرنج ۲ میاد کل فیلمای دیسی رو با خاک یکسان می‌کنه ، ونوم دو و موربیوس هم بماند ، در سریال هم واندا ویژن و فالکون و ونتر سولجر و لوکی و کاملا خان

    1. محمد امید کاربر می‌گوید

      دوست عزیز بیا بگو چند تا فیلم های مارول از شوالیه تاریکی نمره بیشتری داشتن؟ هیچ کدوم.
      شزم ۲ اسنایدرکات و واندروومن ۱۹۸۴ و فلش این چند فیلم کل سینمای مارول با خاک یکسان می کنن.

      1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

        خخخخ، با خاک یکسان؟؟؟؟ همین سه تا؟؟؟؟؟؟ ببین دیسی خودشو تکه تکه کنه فیلمی نمیتونه بسازه که با اینیفیتی وار یا جنگ داخلی برابر باشه ، فلش هم اگه ۲۰۲۲ اکران بشه باید خدا رو شکر کنیم ، شزم دو هم رفت سال۲۰۲۳

        1. محمد امید کاربر می‌گوید

          به قول خودت هههههههههه من چهارتا گفتم خودتم کلا ۵ تا گفتی . آره موافقم فیلمی برابر با جنگ ابدیت دی سی نداره بلکه بهترشو داره دومین سگانه برتر تاریخ براساس نمره imdb سگانه نولان برترین فیلم کمیک بوکی تاریخ داره شوالیه تاریکی.
          همه متعصب بودن شما پی بردن. شما نباید اسم دی سی میاوردی .
          بهتره بیشتر کمیک بخونی که اطلاعاتت فقط از شخصیت ها در حد اسمشون نباشه.
          و یک سری به سایت های نمره دهی معتبر بزنی تا نمره فیلما دستت بیاد چون احتمالا اینم بلد نیستی . { imdb_ Metacritic_ Rotten Tomatoes} عصر خوبی داشته باشید

          1. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

            داداش چند بار بگیم دارک نایت مال دنیای سینمایی دی سی نیست.؟

            1. admin
              admin کاربر می‌گوید

              لینک دادن به سایت های ایرانی در سایت ممنوعه به همین دلیل کامنتی از شما تایید نشد، اگه میشه اسم مقاله و سایتش رو بنویسید

              1. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

                ادمین جان با من بودی؟؟ چون من لینک فرستادم

                1. admin
                  admin کاربر می‌گوید

                  بله

            2. محمد امید کاربر می‌گوید

              شما اگه تو ویکی پدیا سرچ بکنی میفهمی برادران وارنر اون فیلم ساخته که شرکتی که مالک فعلی دی سی پس برای دنیای سینمایی دی سی محسوب میشه.

              1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

                جناب امید این فیلما بر پایه ی نشریات دیسی هستن ، مثل دارک نایت یا جوکر و چهار گانه ی سوپرمن ، مال مارول هم سری اسپایدمن سم ریمی و مردعنکبوتی به درون دنیای عنکبوتی و کیک – اس هست

                1. محمد امید کاربر می‌گوید

                  من این حرف زدم چون شما گفتی وارنر نمیتونه فیلم خوب بسازه بعد شما چرا دی سی میکوبی اتفاقا مارول فیلم های خوبی داره من برای این با کامنت اول شما مشکل داشتم چون دی سی کوبیدی اگر دی سی نمی کوبیدید من هیچ حرفی نمی زدم.

                  1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

                    نه نه نه شما منظور منو بد فهمیدی جناب ، من میگم الان با این وضع دنیای سینمایی دیسی ، کلا به مارول نزدیک هم نمیشه ، الان شما برو یه بار دیگه جاستیس لیگ رو ببین ، بالا میاری ،‌ دیسی فقط دو فیلم عالی و معرکه داره به نام های واندروومن و شزم!

                    1. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

                      خب دکتر جان مرد پولادین هم عالی بود و اینکه حالا اینقدر گیر نده به جاستیس لیگ .! من خودم این فیلم رو که دیدم حالم بد شد واقعا فیلم ضعیفی بود اما ویدون تو یه هفته جمعش کرد که این خودش خیلی خوبه .!! یعنی ببین یک هفته قبل از اکران فیلم دختر زک خودکشی کرد و زک هم فیلم رو ول کرد . این جاس ویدون بیچاره تا حدودی خوب این فیلم رو جمع کرد !! وگرنه اگه از اول جاس ویدون کارگردان بود مطمعنا میشد عین اونجرز ۱ یا ۲ که جاس ویدون ساخت .
                      شبتون به خیر و خوشی بگذره ‌.

                  2. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

                    داداش مگه آبگوشته که بکوبه؟؟؟؟!!!😂😂😂😂😂

                    1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

                      مارول اند دیسی
                      نمیدونم ولی با پتک ثور نمیکوبمش😜😜😜😜😜😜😂😂😂

          2. HaSSaN.J کاربر می‌گوید

            الان یه سایت مثل imdb شد معتبر ؟ کی ؟ شاید imdb به خاطر نمره دهی مردم برای خیلی ها قابل قبول باشه ولی برای فیلم های قهرمانی نچندان . مثال میزنم :
            ۱٫ چند روز قبل از اکران جوکر در حالی که فیلم فقط در چند جشنواره و برای تعدادی محدود به نمایش درآمده بود صفحه این فیلم در سایت imdb باز میشه و میبینم که در عرض چند ساعت با نمره بیش از ۱۰۰۰ نفر میانگین نمره فیلم ۹٫۸ میشه ! خب این هزار نفر کی فیلم رو دیدن که اومدن به فیلم همچین نمره ای دادن ؟
            ۲٫ یکی دو هفته بعد از اکران ونوم ، فیلمی با حضور یکی از خواننده های محبوب خارجی اکران میشه . (اسمش یادم نیست) . بعد از اون جدالی بین هواداران اون خواننده و هواداران امینم اتفاق افتاد ( امینم خواننده تیتراژ پایانی فیلم ونوم بود ) هوادار های هر شخص به فیلم مقابل نمره ۱ و به فیلم خواننده خودشون نمره ۱۰ میدادن . نمره فیلم ونوم سر این قضیه خیلی زیاد شد تا اینکه صفحه هر دو فیلم بسته و نمراتشون مثل قبل میشه .
            ۳٫ بعد از مرگ هیث لیجر طرفدار های کمیک بوک و فیلم های کمیک بوکی اومدن و به احترام نقش آفرینی زیبا لیجر به فیلم دارک نایت نمره ۱۰ و به فیلم های بالاتر نمره ۱ دادن تا اون ها پایین بیان و دارک نایت به عنوان یه فیلم کمیک بوکی بهترین فیلم جهان شناخته بشه . خیلی زود این قضیه مخالف های خودش رو بین سینما دوست ها پیدا کرد و اونها هم با نمره ۱ دادن به دارک نایت و نمره ۱۰ به فیلم هاشون این قضیه رو کش دادن . تا اینکه رستگاری در شاوشنگ رتبه اول رو گرفت و دارک نایت هم رتبه ۲ یا ۳ بود که الان به رتبه ۴ تنزل پیدا کرده . ( هنوز اعلامیه های کانال های کمیکی برای این کار تو یوتیوب هست )
            ۴ .سال ۲۰۱۸ هم یه عده میخواستن فیلم اکوامن رو با رأی های ضعیف پایین بکشن که سایت رأی های اون هارو پاک کرد .
            اینا چندتا مثال بود که بگم نمرات سایت imdb برای فیلم های کمیک بوکی پایه و اساس درست و حسابی ندارن . چون در بیشتر موارد نه به خودخود فیلم بلکه به شخصیت و حواشی اون فیلم رأی داده میشه . مثلا همین الان احتمال میره که فیلم اکوامن ۲ به خاطر ماجرای دادگاه جانی دپ و حضور امبر هرد تو اون فیلم توسط مخاطب ها زیاد تحویل گرفته نشه و نمرش تو سایت imdb کم باشه . چون کلی امضا برای حذف اون از فیلم جمع شد و وارنر توجهی نکرد.
            در مورد کامنت پایینم هم قصد زیاده روی نداشتم اگه سوء تفاهمی پیش اومده عذر میخوام .
            با عشق (:

    2. hassan.j کاربر می‌گوید

      #دکتر استرنج
      نمیدونم چرا هم اسرار دارن فیلم هارو با هم مقایسه کنن . بابا از هردو کمپانی لذت ببرید . همونطور که از د بتمن و بلک ادام و جوخه خودکشی لذت میبریم از استرنج ۲ و تور ۴ و اسپایدرمن ۳ هم لذت میبریم . اصلا این هم دعوا معنی نداره .
      #محمد امید
      فیلم هایی که از دارک نایت بهتر بودن :
      راتن : پلنگ سیاه . مرد اهنی ۱ . اند گیم
      متا : پلنگ سیاه
      راجب سایت imdb هم توضیح ندم بهتره . چون احتملا خودت میدونی داستانش رو !
      بعدشم مقایسه فیلم ها در ژانر ها متفاوت کار اشتباهیه . فیلم های مارول همه علمی تخیلی بودن . مثل بیشتر فیلم های دیسی . اما سری دارک نایت و فیلم جوکر بیشتر فاز رئال داشتن تا تخیلی . مثلا شما میتونید فیلم تلقین رو با ساعت شلوغی مقایسه کنید ؟
      با عشق

      1. محمد امید کاربر می‌گوید

        دوست عزیز چرا فاز دعوا میگیری. من برای این جواب کاربر استرنج دادم چون داشت دی سی میکوبید .
        چون داشت از روی تعصب فکت صادر می کرد.

        1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

          من دنیای سینمایی دیسی رو گفتم!!!!!!!!! وگرنه خودم قبول دارم که دارک نایت بهترین فیلم کمیک بوکی هست، بعدهم مرد عنکبوتی دو و اندگیم ، وگرنه با این وضع وارنر در دنیای سینمایی دیسی به مارول نزدیک هم نمیتونه بشه ،

          1. محمد امید کاربر می‌گوید

            خودتم قبول داری دارک نایت بهترین فیلم کمیک بوکی. خب هرجور حساب بکنی برای دنیای سینمایی دی سی چون برادران وارنر ساختتش که مالک دی سی . پس شما همین الان حرف خودتو نقض کردی که برادران وارنر نمیتونه حتی به مارول نزدیک هم بشه.
            شما کلا بهت پول میدن دی سی بکوبی ؟ پس بهتره جای متعصبانه عمل کردن و حمله کردن به عقاید دیگران با دلیل و آمار و اسناد موجود از فیلم ها و کمیک ها بحث هاتون رو پیش ببرید.

            1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

              جناب باز میگم تو یه چیز دیگه ، پس چون سری سم ریمی و چهار شفت انگیز و اینا رو مارول ساخته پس مال دنیای سینماییشه هان؟؟؟؟؟؟؟؟ اینا بر پایه نشریاتش هستن

  17. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    HaSSaN.J
    داداش چه نکاتی گفتی کف پر شدم

  18. Amir کاربر می‌گوید

    ببخشید ادمین نظر شما راجب این که فیلم ثور ۴ بقدری بزرگه که میتونه عنوان اونجرز ۵ رو بگیره چیه؟
    راستش من این تئوری رو توی اینستا خیلی دیدم در واقع فکر کنم بزرگیش یچیز توی مایه سویل وار باشه

    نظر شما و دیگر کاربران راجب این تئوری چیه؟

    1. hassan.j کاربر می‌گوید

      این تئوری نیست . منظورش اینه که فیلم اینقدر بزرگه و قهرمان توش هست که متیونه اونجرز ۵ لقب بگیره . مثل همون سیویل وار که خودتون گفتین . کلی شخصیت توی داستان هست اماهمچنان توجه و تمرکز اصلی قصه روی تور هست . یادمه موقع اکران اینفینتی وار هم فایگی گفت این فیلم میتونه تانوس: جنگ بینهایت باشه . چون تمرکز اصلی داستان روی تانوسه .

    2. thor کاربر می‌گوید

      عالی خواهد شد

    3. admin
      admin کاربر می‌گوید

      خیر مسلما با این چیزایی که من می‌شنوم حتی نزدیک اونجرز ۵ هم نمیتونه بشه، اینا تبلیغاته که این فیلم رو گنده کنن تا فروش بیشتر بره (دقیقا مثل مطالبی که درباره اسپایدرمن بعدی هس که بیشترش ساختگیه خود شرکت ماروله تا بازاریابی کنه) ، فروش فیلم های ثور هم که نسبت به مرد آهنی و کاپیتان آمریکا پایین تر بود.
      یادتون رفته میگفتن هیو جکمن تو اندگیم هست؟ یا جهش یافته ها میان؟ اینا تبلیغاته توجه نکنین. من که تا خود فیلم رو نبینم نظری نمیدم ولی امیدوارم مثل قسمت ۳ طنز نباشه.

  19. thor کاربر می‌گوید

    ببینید دوستان در کل اگه حساب کنیم از لحاظ فیلم وسینما مارول ۷۰ به ۳۰ برنده است البته من الان با کمیک کاری ندارم،درسته دی سی هم بد نبوده اما بزرگترین گندش ناگهانی اضافه کردن هیرو هاس مارول هواداراشو دونه دونه و با صبر با هر کدوم از شخصیت هاش آشنا می کنه اگه قبوا ندارید برید به ۴۰ دقیقه آخر فیلم اندگیم نگاه کنید (که به نظر من همین ۴۰ دقیقه پایانی بود که باعث جذابیت فیلم شد )هموجا می بینید هر شخصیتی که اونجا می بینید جداگانه و با جذابیت هر کدوم از شخصیت ها قبلا معرفی شده بودند.ولی از لحاظ سریال کمیکی دی سی بهتر عمل کرده.

  20. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    محمد امید
    خب من نباید عصبانی بشم چون تو منظور منو خوب و دقیق نفهمیدی، من اینو میخواستم بگم : فیلمای بر پایه نشریات یعنی مثل جوکر ، در دنیای سینمایی دیسی نیست ، یعنی اگه بود پس چرا توش بتمن نبود ؟؟؟؟؟ چرا سوپرمن نبود ؟؟؟؟ چرا هارلی‌کویین نبود؟؟؟؟؟؟ برای مارول هم ایکس من ، پانشیر ، التکترو ، کیک اس ،‌ چهار شگفت انگیز ، ددپول ۱و۲ ، فیلم های کینکزمن ، فیلم هاوارد اردکه ، سری اسپایدمن سم ریمی ، فیلم های تیغه ، ونوم ، و خیلی دیگه ،
    نگاه کن اگر تمام فیلمای مارول چه بر پایه نشریاتش چه غیرش ، میشن ۶۳ تا فیلم، برای دیسی هم ۳۱ تا فیلم ، بر پایه ی نشریات یعنی در جهان سینمایی اصلی دیسی یا مارول وجود ندارد ، یعنی در ۲۳ فیلم مارول نیست ، در ۸ فیلم دیسی نیست ، مثل فیلم بتمن رابرت پتینسون ، در جهان سینمایی دیسی نیست ، مثل دارک نایت ، مثل چهار گانه ی سوپرمن ، مثل بتمن و رابین و بتمن برای همیشه ، مثل اینا ، امیدوارم حرفمو بفهمین جناب ، در ضمن به‌من پول نمی‌دن , من متعصب نیستم ، قصد کوبیدن دیسی رو ندارم چون می‌دونم بعدش یکی میاد منو ضایع می‌کنه ، پس‌ برای چی دیسی رو بکوبم با پتک ثور😂😂😂😂😂

    1. محمد امید کاربر می‌گوید

      من فکر کردم شما داری وارنر میگی. اگه واژه با خاک یکسان کردن کوبیدن نیست پس چیه؟
      من خودم میدونم کدوم فیلما در دنیای سینمایی اصلی مارول و دی سی نیست.

  21. محمد امید کاربر می‌گوید

    دکتر استرنج
    حس می کنم زیاده روی کردم این بحث مسخره بهتره تموم کنیم.

  22. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    من میگم این فیلما بعدی مارول اینقدر فیلم های خوبی میشن که از فیلم های بعدی دیسی بهتر میشن محمد امید

  23. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    دوستان می دونستید که ۳ یا ۴ روز پیش مارادونا فوتبالیست بزرگ بر اثر حمله قلبی فوت شدند؟؟؟ واقعا وقتی افراد معروف میمیرند همه طرفدار هاشون ناراحت میشن و دنیا با نبود این افراد بزرگ برخی قشنگی هاش رو نداره. افرادی مثل مرحوم دیگو مارادونایی که من هیچ وقت دست خداش رو یادم نمیره یا مرحوم هیث لجر که بهترین جوکر تاریخه یا چادویک بوزمن بزرگ.
    ولی جدا از شوخی بهترین خاطره ای که از مرحوم مارادونا دارم زمان مربی گریش بود که یه مبل سلطنتی می آوردن می گذاشتن پشت خط زمین فوتبال و مارادونای مرحوم روش می نشست.

  24. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    مارول اند دیسی
    در جواب کامنت قبلیتون
    خب ضعفای مرد پولادین:
    اشارات به دین ها و مذهبی بودن مانند خیلی چیزها مثل نام کال ال و جور ال ، وقتی سوپرمن در آسمان می ایسته مثلا میخواد سمبل حضرت مسیح بشه ، یا جایی در کریپتون به مذهبی بودن اشاره داره
    یکی هم کشتن ژنرال زاد بود ، اصلا خوشم نیومد وقتی اون صحنه رو دیدم کل فیلم رو سرم خراب شد ، آخه کدوم فلان فلان شده ای گفت بیا بکشتش آخه ،
    یکی دیگه هم هست که این نظر شخصیه و میتونی بهش اعتراض کنی ولی اعتراض های بالا خود منتقدان و مردم گفتن ، حالا ایراد من : فیلمنامه ی متوسطی داشت ، نه بد ها ، نه ، مثلا فیلمنامه ی اینیفیتی وار جنگ داخلی عالی بود ، ولی خب این نه ، و اینکه نمره ی مردم از این فیلم ۷۷% و منتقدان ۶۱% بود ، پس اگر بلد باشی میانگینش تقریبا میشه ۷۰% پس فیلمی قابل قبول و خوب اما می‌توانست بسیار بسیار بسیار بهتر باشد
    فیلم جاستیس لیگ رو ول کن ، سایبورگ رو که کلا نابود کردن ، واندروومن و آکوامن رو بی نهایت ضعیف کردن و سوپرمن رو هم بی نهایت قوی ، حداقل بتمن یه چیزی بود آدمو جلب کنه به خودش ، فلش هم …..‌ بود
    جوخه انتحار نه از جوکرش ، نه از ددشاتش ، نه از هارلی کویینش ، نمره ی متاتریکش شده ۴۳%‌ یعنی ببین چه فیلم ضعیفی
    بتمن علیه سوپرمن فیلم متوسط رو به بالا بود اما مشکل داشت!: قضیه مارتا ، و خیلی چیز های دیگه
    ح

  25. احمد کاربر می‌گوید

    یه چیزی در مورد ۱۲ چیتاری ها وقتی سفینه از بین رفت همشون مردن پس یعنی هیچکدومشون تو زمین نمونده
    و یک چیز دیگه در مورد ثور اند گیم
    میخاستن ثور رو به حالت قبلی خودش برگردونند قرار بود ثور دوباره بره درون اون دریاچه کوچکی که تو فیلم الترون رفت توش و توانی های جسمی و ذهنیش برگرده ولی چون دیگه مبارزه با تانوس نزدیک میشد و در اون حالت میتونست با ایرون من کاپ بزنه تانوسو له کنه منصرف شدن

  26. احمد کاربر می‌گوید

    و یه چیز دیگه الان دو خط داستانی جدید قرار گرفته یکی اونجری که دیگه تانوس دشمنشون نیست چون به اینده سفر کرد و مرد
    یکی کاپیتان که به گذشته برگشت پس تو زمان گذشته هم باید مبارزاتی کرده باشه ولی مارول چیزی در این مورد نگفته

  27. احمد کاربر می‌گوید

    و اخرین چیز اگر میخاین سینمای دیسی با مارول مقایسه کنید باید فاز به فاز مقایسه کنید
    پس فاز یک دیسی در برابر مارول که در فاز یک مارول به نظر من برنده هست

  28. احمد کاربر می‌گوید

    جناب ادمین لطفا یه مقاله در مورد قشنگترین لباس های ابرقرمانان کمیک بزارید
    که به نظر من قشنگترین لباس بتمن باشه واقعا عالیه لباسش با وجود اینکه اسپایدرمن قهرمان محبوب من خست ولی بتمن دوم
    اگر میشه لطفا بزارید

  29. سبحان کاربر می‌گوید

    سلام
    من با مورد ۱۶ ۱۱ ۴ و ۶ کاملا مخالفم چون اولا چون مرد اهنی و کاپیتان آمریکا دوست دلیل نمیشه دوجنس گرا باشه
    و استن لی فقط به خاطر کارای که کرده میاد تو فیلم ها و چیتاری ها به نظرم واقعا نابود شدن و کسای که میگن کاپیتان آمریکا میتونست شش سنگ رو برداره مگه هالک زود درمانی نداره یا ثانوس ما که دیدیم چه بلای سر ثانوس میاره
    پس غیر ممکنه کاپیتان آمریکا بتونهازش استفاده کنه
    و اینکه به نظر من شخصیت شرور بعدی گلکتوس هست

  30. سبحان کاربر می‌گوید

    و زنده موندن مرد اهنی
    تو فیلم گفتن که تغیرر گذشته رو آینده تاثیر نداره
    پس این درست در نمیاد

  31. REZA EP کاربر می‌گوید

    سلام خدمت همه عزیزان وقتتون به خیر باشه حقیقت اینه که این اولین کامنت من هست و تا قبل از اون من سعی میکردم از نظر شما بزرگوارا استفاده کنم ولی خب دلم نیومد فقط نظاره گر باشم راجب مورد ۳ خودم همینطور فکر میکنم و به نظرم یه روزی شاید ما شاهد رخداد جنگ های پنهان باشیم راجب مورد ۱۱ حقیقتش من یه جایی خوندم که یکی از طرفدارا ایده واچر بودن(نه خدا بودن) رو به کوین فایگی گفت اون هم از این ایده خوشش اومده بود و تاییدش کرد راجب مورد ۱۴ هم بگم فکر نکنم مارول بخواد با آوردن دوباره تونی اون لحظه احساسی که تو اندگیم به وجود آورد رو خرابش بکنه (حداقل به این زودیا فکر نکنم) و در مورد ۱۶ هم یگم که به طور کامل باهاش مخالفم وقتی سنگهای بینهایت چنین صدمه شدیدی به ثانوس و هالک وارد کردن اونوقت کپ میخواد ازش جون سالم به در ببره? من فکر نمیکنم حتی کپ لایق هم بتونه جون سالم به در ببره (احتمال خیلی زیاد زنده میمونه ولی خب بازم سرویس میشه بنده خدا) راجب بقیه موارد نظر خاصی ندارم خلاصه خیلی ممنونم که وقت گذاشتین کامنت منو خوندین
    یا علی مدد 

  32. احمد کاربر می‌گوید

    ولی احساس میکنم تونی خودشو تله پورت هم کرد لحظه اخر و اون یه جور کلون ازش بود چون معمولا وقتی یکی اینطوری مرگ احساسی داره یه چند کلمه حرف میزنه بعد میمیره ولی اینطور نشد من میگم شاید خودشو به یه دنیای دیگه تله پورت کرده باشه

  33. احمد کاربر می‌گوید

    به نظر من یکی از بزرگترین مشکلات فیلم های دیسی مبارزه هاشون هست چرا؟
    تو مبارزات مارول وقتی دو نفر با قدرت و استقامت هم مبارزه میکنن مبارزشون طوریه که وقتی یه ضربه خیلی قوی میزنید یارو چند متر پرت میشه ولی تو فیلم های دیسی نه
    فیلم مرد پولادین که دیگه اخرش بود زاد سوپرمن از لحاظ قدرت استقامت تقریبا نزدبک بودن ولی مثل اینکه یه بازی ساخته بودن به اسم (کی بیشتر کیو پرت میکنه ) مبارزاتشون هیچ لذتی خاطی نداشت زاد یا سوپرمن با اروم ترین مشتاشون چند صد متر پرت میشدن و از لذت فیلم میگرفت معمولا ما از مبارزاتی لذت میبریم که دوتن مبارزه میکنن مبارزشون طولانی میشه ولی تو هیچ صحنه ای اونا دوتا مشت به هم نمیزدن زاد میزد سوپرمن پرت میشد سوپرمن میزد زاد پرت میشد
    این مشکل تو فیلم واندر وومن هم یکم زیاد بود اگر فیلمو دیده باشید خیلی کم با هم گلاویز شدن واندر وومن و اریس بیشتر یا چیز میز پرت مکردن یا همدیگرو ولی تو فیلم اکوامن یکم بهتر بود
    به نظر من این خیلی اشتباه بود که با قدرت و استقامت برابر وقتی یک مشت میزدی یهرو اینقدر پرت میشد ( واسه خنده (اگر ضربه ای که ثور تو فیلم رگناروک له هالک زد به سوپرمن یا زاد میزد احتمالا از جو خارج میشدن )) این حقیقته وقتی اونا با کوچیک ترین بر خورد ها هم پرت میشدن اون ضربه که با اون پتک به هالک زد از جو خارجشون میکرد
    یکی دیگه مبارزه هالک با تانوسو با سوپرمن با استپن ولف مقایسه کنیم سوپرمن انگار داشت جارو میزد از این طرف به اونطرف هی پرتش میکرد و واقعا مهارت های رزمیشون خوب به نمایش در نیومده تنها کسی مهارتاش تو فیلم یکم خو بود اکوامن بود که این پرت بازیا کمتر بود نسبت به فیلمای دیگه . ولی مبترزه تانوس با هالک قشنگ مهارت تانوس به نمایش در اومد و این نبود با یک مشت از سفینه خارج کنه هالکو ولی مهارت رزمیش و قدرتش قشنگ به نمایش در اومد و مبارزه ثور با هالکو اگر نگاه کنید تو فیلم رگناروک دو یا سه تا ضربه زد که واقعا بد بودن و اگر تو رینگ نبودن بیشتر پرت میشدن ولی بقزه ضربات نه یه مبارزه نزدیک و عالی

    این یکی از بهترین دلایلیه که فیلم های مارول از دیسی بهتره
    من راستش یه کم به مارول بیشتر علاقه دارم به خاطر فیلماش ولی دوست ندارم دیسی خراب کنه چون من فیلمو برای لذت بردن نگاه میکنم ولی خب یکم دیسی به نکات توجه نمیکنه نسبت به مارول به نظر من برای مثال
    همین پرت شدن حریف با یک مشت ساده چند صد متر
    نشون ندادن قشنگ مهارت رزمی قهرمان های مثل واندر وومن سوپرمن تو فیلم های خودشون (تو فطلم لیگ عدالت واندر وومن یه کم بهتر شد ولی سوپرمن نه)
    نابودی زیاد شهر (برای مثال تو فیلم مرد پولادین سوپرمن اصلا به ذهنش نرسید که زادو از شهر خارج کنه یا تو BvSبتمن سوار جت بود بجای اینکه بره سریع نیزه رو بیاره دومزدی رو دوباره برگردوند توی شهر این یکی واقعا عجیب بود برای خودم و منظور بتمن از برگردوندن دومزدی به شهر نفهمیدم در صورتی که خیلی سریع میتونست نیزه رو بیاره تا دومزدی بیشتر به شهر اسیب نزنه)
    از لحاظ دیجیتالی یه واقعا نسبت به فیلم های مارول ضعف داشتن برای مثال پرش یا پرواز کردنشون اگر خوب توجه کنیک خوب به نمایش در نیومده بود ولی مارول صحنه های خیلی عجیب تر داشت نبرد سوکویا . نبرد هلی کریر های شیلد علی بودن

  34. Amirtitan کاربر می‌گوید

    واقعا عالی بود لذت بردم بجز اینکه پگی کارتر مادر تونی استارک چون در آخر پایان بازی دیدیم که کاپیتان در سفر به گذشته با پگی زندگی کرد پس اگه پگی مامان تونی باشه پس حتما کاپیتان آمریکا هم باباشه🤣

  35. شوالیه تاریکی کاربر می‌گوید

    ببخشید اخری کیعنی کدام یک گلگتوس و دورمامو تئوری بود

  36. Anne کاربر می‌گوید

    به در نگاه می کنم
    پنجره آه می کشد

  37. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود.

    من یه چیز در فیلم مرد پولادین ذهنم رو مشغول کرده اونهم اینکه الان ژنرال زاد ۲ الی ۳ روز بود که به زمین اومده سوپرمن ۳۰ سال پس در نتیجه سوپرمن خیلی خیلی قویتر از زاد باید میبود نه که ژنرال زاد طی چند ساعت به اندازه سوپرمن قوی بشه نه دیگه اون وقت سوپرمن الان تو ۳ سالگی میتونست زمین رو جابه جا کنه خب این بزرگترین ایراد فیلم مرد پولادین بعد از کشتن زاد بود.

  38. کمیک فن کاربر می‌گوید

    واقعا چتونه شما من خودم دی سی فنم ولی مارول رو نمیکوبونم از این کارها بکشین کنار لطفا
    در ضمن به دوستانی که فقط به سینما اشاره میکنن ، در سینما مارول عملکرد بهتری نسبت به دی سی داشته اما در سریال و انیمیشن دی سی عملکرد نسبتاً بهتری از مارول داشته ؛ لطفا دست از مقایسه این دوتا بردارین

  39. سجاد کاربر می‌گوید

    با سلام
    ممنون بابت این مقاله فقط به نظرم باید بازگشت لوکی _ و اینکه کِنال در سایه های مارول حضور داره اشاره میکردین.چون سر سلستیال قطع شده هست پس یعنی کنال هم حضور داره

  40. s.w.b کاربر می‌گوید

    یا خدا این تئوری ها رو از کجا دراوردن ؟ عجب تئوری های خفنی

  41. ماسی کاربر می‌گوید

    اقا اصلا یادتون هست داخل مرد اهنی ۳
    گفتن تونی از اون یکی زنه مایا پسر ۱۳ ساله داره
    اگه گذشت زمانو حساب کنیم الان پسرش ۲۱٫ ۲۲ سالشه! بنظرتون سرنوشتش چی شد؟
    بنظرتون مرد اهنی بعدی میتونه بشه🤔

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      به نکته ی بسیار ریزی اشاره کردی
      اصلا یادم نبود😐😐

دیدگاه ها غیر فعال است.