۱۰ دلیل برای اینکه انتقام جویان: پایان بازی فیلم خوبی نبود

فیلم انتقام جویان: پایان بازی آخرین فیلم ساخته شده از گروه انتقام جویان به کارگردانی برادران روسو است که در آوریل ۲۰۱۹ در سینماهای جهان اکران شد. این فیلم که یکی از پرهزینه ترین فیلم های تاریخ است، داستان حوادث پس بشکن تانوس و نابود کردن نصف عالم در فیلم انتقام جویان، اینفینیتی وار را روایت می کند. پایان بازی رکوردهای مختلفی را در گیشه شکست. این فیلم با فروش ۲٫۷۹۰ میلیارد دلار در سراسر جهان به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۹، پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما جهان تبدیل شد.

اما جدا از موفقیت های مالی هر فیلمی نقاط ضعفی دارد که یا دیده می شود و یا با مهارت های کارگردانان فیلم، توجهی به آنها نمی شود. پایان بازی نیز از این قائده مستثنی نیست و مشکلات زیادی را دارا است. در ادامه به بررسی ۱۰ مشکل و ضعف این فیلم و حواشی آن می پردازیم.


۱۰. ثور چاق:

چاق کردن و ضعیف کردن یکی از قدرتمندترین شخصیت های تاریخ کمیک یکی از بزرگ ترین اشتباهات این فیلم بود که جز برای بار طنز، هیچ دلیل خاص دیگری نداشت و باعث بی آبرویی همیشگی ثور در دنیای سینمایی مارول شد. اینکه چرا یک خدای ۱۵۰۰ ساله که فراز و نشیب های بسیاری را در این سالها داشته، ظرف ۵ سال به یک موجود خپل تبدیل می شود مهم نیست. این مهم است که چطور یک موجود نامیرا با فیزیولوژی خداگونه که از قدرتمندترین انفجار ها نیز جان سالم بدر برده است، ظرف چند سال به یک فرد چاق تبدیل می شود مهم است. مشکلی که برای کاپیتان مارول از آن طرف بام افتاده است.


۹. فمنیست گرایی:

فمنیست آفتی است که بلای جان هالیوود شده است و دنیای سینمایی مارول نیز در فیلم های کاپیتان مارول و پایان بازی مجبور شد دین خود را به آن پرداخت کند که عواقب خود را داشت. یکی از دلایل چاق کردن ثور نیز همین فمنیست گرایی است تا شخصیت های زن را به مراتب قدرتمندتر نشان بدهند. کاپیتان مارولی که در فیلم انفرادی خود از چند سرباز بیگانه فرار می کرد اینک در پایان بازی عظیم ترین سفینه دنیا را در کمتر از چند ثانیه نابود می کند، این چطور ممکن است؟ جدا از این در هنگام نبرد پایانی این فیلم شما سکانسی را خواهید دید که همگی ابرقهرمانان زن را نشان می دهد، شخصیت هایی که وجودشان در نبرد هیچ تاثیری نداشت و باعث خنده و گاردگیری تماشاگران در برابر این سکانس اضافی شد.


۸. تانوس ضعیف تر و بدتر فیلم:

تانوس پایان بازی نتنها ضعیف تر از اینفینیتی وار بود، بلکه بی هویت تر نیز بود و تکلیفش با خودش نیز مشخص نبود. این فیلم هیچ مجالی برای خود نمایی به تانوس نمی دهد و ما را با همان اطلاعاتمان از قسمت سوم انتقام جویان تنها می گذارد. اصلا چرا باید شخصیتی که در طول این سالها عقیده خاصی داشته باشد و میلیون ها موجود را نابود کند، ظرف کمتر از چند ساعت تمامی عقایدش از این رو به آن رو شود و تغییر کند؟ جدا از این مورد از خودتان بپرسید تانوسی که هالک و ثور را بدون کمک سنگ های ابدیت شکست داده است چطور نمی تواند چند ثانیه در برابر کاپیتان مارول مقاومت کند. تانوس در این فیلم آنقدر بی ارزش شده بود که تنها چند دقیقه پایانی آمد و بعد رفت همین.


۷. هایپ های بی مورد عوامل فیلم:

اگر بحث های پیرامون قبل از انتشار این فیلم را به یاد داشته باشید، گفته می شد که شخصیت ولورین و یا مردان ایکس در این فیلم حضور دارند و مارول نیز بر این شایعات دامن می زد یعنی تا حدودی این اخبار را تایید می کرد، اما پس از انتشار این فیلم هیچ خبری از آنها نبود و همگی متوجه شدند که عوامل این فیلم آنها را سرکار گذاشته اند. هایپ کردن فیلم بد نیست، اما نباید فیلمی در این حد و اندازه را بی مورد و با کلک مطرح کرد و به شایعات دامن زد تا طرفدارن را آزرده کرد. دقیقا همان کاری که مارول اکنون دارد با قسمت سوم مرد عنکبوتی انجام می دهد و متاسفانه عده ای باور کرده اند که سه مرد عنکبتوی در یک فیلم ۲ ساعته حضور خواهند داشت.


۶. اشتباهات کارگردانی:

هر فیلم بزرگی چند مورد اشتباهات کارگردانی دارد و فیلم پایان بازی نیز از این قائده مستثنی نیست. این فیلم نیز اشتباهات کارگردانی کوچک و بزرگی دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت ولی لازم است قبل از آن فیلم را بطور دقیق و کامل دیده باشید.

  • وقتی شخصیت اسکات در ابتدای فیلم در حال عکس گرفتن از بچه ها است، از رو به رو گوشی در دست سمت راست او است اما لحظاتی بعد از نمای پشت سر، گوشی دیگر در دست راست او نیست.
  • در سکانسی که هالک برای اولین بار در حال انجام آزمایش سفر در زمان به کمک مرد مورچه ای است، در نمای اول کاپیتان آمریکا مابین مرد مورچه ای و هالک قرار دارد اما هنگامی که تصویر دوباره بر روی آنها قرار می گیرد، هالک در وسط و کاپیتان آمریکا در سمت راست قرار گرفته است.
  • در انتهای فیلم که ثور و والکری با هم در حال حرف زدن هستند، ریش ثور کوتاه شده است، اما لحظاتی بعد زمانی که ثور در حال صحبت با پیتر کوئیل است، ریش او دوباره به همان حالت اول فیلم است.
  • اگر وقتی کاپیتان آمریکا در سال ۲۰۱۲ وارد آسانسور شد را به یاد داشته باشید، در دست جاسپر سیت ول گوشی سامسونگ مدل اس اس ایکس قرار دارد که در سال ۲۰۱۵ وارد بازار شده است.
  • و چند مورد دیگر که یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید آنها را پیدا کنید.

۵. پسا آخرالزمان فیلم کجا است؟

مسلما بعد از یک اتفاق عظیم که باعث نابودی نصف موجودات زمین می شود، سیاره ما به همان حالت باقی نمی ماند. جدا از نابودی بسیاری از شهر ها، دریا ها و نابودی سیستم زندگی، باید جنگ های عظیم هسته ای نیز شکل بگیرد. دقیقا همانند آخرالزمانی که بروس وین در فیلم بتمن علیه سوپرمن دید که دنیا به یک کویر بی آب و علف تبدیل شده بود. اما در فیلم پایان بازی شما شهرهای بزرگ نابود شده را تنها در یکی دو لحظه بیشتر نمی بینید و شهر توکیو در ژاپن را بطور کاملا سالم می بینید که با نابودی نصف موجودات، عملا به یک ویرانه تبدیل خواهد شد. بگذارید راحت تر بگیوییم: در فیلم پایان بازی فقط اسم بشکن آمد زیرا بعد از این حادثه عملا نیاد زمین به شکلی باشد که در این فیلم دیده شد.


۴. جلوه های ویژه (CGI) ضعیف:

فیلم انتقام جویان پایان بازی نتنها نسبت به فیلم نبرد بی نهایت، بلکه نسبت به بیشتر فیلم های دنیای سینمایی مارول از لحاظ CGI و جلوه های ویژه چند پله عقب تر است. جلوه های ویژه این فیلم آنقدر ضعیف هستند که داد طرفداران ام سی یو را نیز درآورده است و نبرد های این فیلم آنقدر بد و تاریک کار شده است که حالتی دارک گونه به آن داده است. دقیقا همان اشتباهی که دی سی در فیلم لیگ عدالت مرتکب آن شد. جدا از این موارد نبرد پایانی که تنها نبرد مهم این فیلم است نیز می توانست بسیار عظیم تر و قدرتمندتر شکل بگیرد اما مکانی شده بود برای فمنیست بازی و گفتگوی شخصیت ها.


۳. نامفهوم بودن سفر زمانی:

در این قسمت به بدترین مشکل فیلم پایان بازی یعنی سفر در زمان گنگ آن می پردازیم. بگذارید ببینیم اصلا چه شد. ابرقهرمانان فیلم دستگاهی را خلق کردند که به وسیله آن می توان به گذشته رفت و تغییراتی در آن داد بدون تغییر آینده، آیا این ممکن است؟ مسلما خیر، اگر شما این را به یک فیزیکدان بگویید از خنده منفجر می شود. انتقادات آنقدر از مارول بالا گرفت که سازندگان این فیلم برای پوشاندن خرابکاریشان گفتند که اصلا بازگشتی به گذشته صورت نگرفته است و همه ی اینها در جهان های موازی دیگر صورت می گیرد. خوب پس چرا نمی روید مرد آهنی و بیوه سیاه که کشته شده اند را به زندگی بازگردانید؟ این سفر در زمان آنقدر خنده دار و مزحک است که بیشتر درباره آن چیزی نمی گوییم. حداقل وقتی می خواهید فیلمی درباره سفر در زمان بسازید با کریستوفر نولان مشورت کنید تا اینچنین مشکلی پیش نیاید.


۲. مرگ بد شخصیت ها:

با اینکه مارول می توانست مرگ شخصیت های خود را تبدیل به سکانسی ماندگار که در فیلم گلادیاتور شاهد آن بودیم بکند، اما به بدترین نحو سه تن از بزرگترین شخصیت های خود را کنار گذاشت که صدای طرفداران خود را نیز درآورد. چرا وقتی اینهمه فرد قدرتمند در میان ابرقهرمانان وجود دارد، تونی استارک باید بشکن بزند، به همان دلیل مسخره یک احتمالی که دکتر استرنج گفته بود؟ و چرا تونی استارک اینطور مرد؟ یعنی نباید یک کلمه به زبان می آورد. چرا وقتی ناتاشا رومانوف مرد به کمک دستگاه زمان او را برنگرداندند؟ در حالی که به راحتی می شد او را برگرداند. و باز هم مثل همیشه در نبرد اصلی تنها یک ابرقهرمان مرد و همگی از نبرد با ارتش قدرتمند تانوس جان سالم به در بردند.


۱. طنز بیش از حد:

قبل از دیدن این فیلم همگی با خود فکر می کردند که با فیلمی بی نهایت دارک و سریع روبرو هستند اما اینطور نبود، این فیلم آنقدر در خود طنز داشت که در مواقعی اعصاب بیننده را بهم می ریخت که بدترین آن ثور چاق و جوک گفتن در هنگام نبرد ها بود. این مشکل جوک گفتن تقریبا در همه فیلم های مارول وجود دارد و یکی از بیشترین انتقاد ها به مارول به همین دلیل صورت می گیرد. چه دلیلی وجود دارد که در هنگام نبرد جک بگویید و آیا واقعا اینطور است؟ تصمیم گیری را به خودتان می سپاریم.

94 Comments
  1. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    کامنت اول.
    بدترین مقاله سایت بود.!اولا مرگ آیرون من بهترین مرگ سینما بود مال ناتاشا هم سومی.دوما مشکل شما با طنز چیه؟؟؟؟؟؟؟ادمین جان اگر پولی تو راه اینجور کوبوندن مارول هست بگید منم بیام.!سوما گزینه ۳ باعث جالب تر شدن فیلم میشه.!چهارما بهترینCGIهای فیلم های کمیکی-ابرقهرمانی رو داره .پنجما پسا آخرالزمان هم نشون دادن خوب هم بود ولی کوتاه که تو مرد عنکبوتی دور از خانه کامل نشونش داد.ششما با شش موافقم. هفتما مورد ۷ کاملا بی معنیه.هشتما تانوس تو سینما رسما قویترین شرور و دومین شرور برتر و دوست داشتنی بعد جوکر مرحوم هیث لجره.نهما با ۹ موافقم.دهما با ۱۰ موافقم.
    رسما بدترین و بی معنی ترین مقاله سایت بود.
    ادمین به خاطر اون خدایی که میپرستی تایید کن.

    1. مهدی رادمنش کاربر می‌گوید

      ادمین برام یه سوال پیش اومد کامنت من اول اولین کامنت مقاله بود بعد مال کیوان اومد اول الان برای مارول و دی سی چجوریه؟ قبلا معمولا کامنت جدید میرفت پایین امروز چرا کامنت ها میرن بالا؟

      یادم رفت بگم

      مارول فنا حمله کنییبیییییییییییییییییییییید😂یاد جومونگ افتادم 😂😂

      1. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

        واااااااااااااااااااااااي مهدييييييييييييي عالي بوووووووووووووووووووووووود
        مارول فنا حملهههههههههههههههههههههههههههههه

    2. ثور خدای رعد کاربر می‌گوید

      والا اگه پول توش بود هم این حرف ها خییییییییییییلی زیاد روی بود

    3. مرد آهنی کاربر می‌گوید

      باهات موافقم

    4. JAHANMEHR کاربر می‌گوید

      واقعا تانوس میشه با ژوکر(هیث لجر) مقایسه کرد ؟!!
      تانوس دیلاق که بخواد دومین ضدقهرمان محبوب باشه باید فاتحه آبروی به تاریخ پیوسته بشر رو خوند !
      دنیا چیزی واسه مغرور بودن براش نمیمونه !
      ضمنا امثال شما که این نقص ها رو وارد نمیدونید یا فیلم ندیده و سینما نشناسید یا تعصب تون تحمل نقد منطقی نداره !
      انصافا هم وقتی پایان نوستالژیک های اسطوره ای اینطور خراب درمیاد ، اعصاب همه خورد میشه و نمیدونن چجوری دفاع کنن

    5. M کاربر می‌گوید

      چرا الکی میگی بهترین مرگ سینما وقتی فیلم ندیدی الکی نظر نده
      یهترین مرگ های سینما : مرگ جان کافی در مسیز. سبز ، مرگ لئون در فیلم لئون حرفه ای و… اصلا ایرون من هیچ چیز جالبی نداشت مرگش بجز نامید کردن طرفدارا که در خواست کردن دوباره برگرده ، تنها اتفاق جالب کاپیتان امریکا بود که زندگی در گذشتشو انتخاب کرد

      1. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

        داداش من که منظورم در کل نیست منظورم فیلم های سینمایی ابرقهرمانی بود.البته اگر فیلم های ترمیناتور رو فیلم ابرقهرمانی حساب کنیم مرگ T-800 تو ترمیناتور۲ با اختلاف بهترین مرگ تو فیلم های ابرقهرمانیه

    6. Thor the God of thunder کاربر می‌گوید

      انتقاد به مورد ٣ واقعا به جاست
      چطوری گامورا از گذشته باید بتونه بیاد و بدون مشکل با کوئیل زندگی کنه؟. در صورتی که اصن قبل از بشکن ثانوس مرده بود به همون صورت که بلک ویدو مرد.
      پس باید بتونن بلک ویدو رو هم دوباره برن گذشته و بیارنش به زمان حال مگه نه؟! مُضحکه!!

      سفر در زمان کاپیتان آمریکا هم در آخر فیلم انتقاد بهش وارده اگه بخوای راجع به اون هم بچث میکنم.

  2. کیوان کاربر می‌گوید

    بازم یک مقاله خوب از ایرونی سنتر
    واقعا حق با شماست نمیدونم این فیلم چرا انقدر فروش کرد در حالی که کلی اشکال داشت مخصوصا اون قسمت فمنیستیش با ابن حال یکی از خوبای مارول بود.

  3. مهدی رادمنش کاربر می‌گوید

    با بیشتر چیزایی که گفتید موافقم زیاد فیلم خوبی نبود.

  4. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    من با بعضی هاش موافق بودم و با بعض هاش هم موافق نبودم مثلا :
    با طنز بیش از حد مخالف بودم طنز بودن فیلم باعث شادی میشه مثل فیلم شزم همه فیلما نباید دارک و خشن باشن!
    و بله تانوس نسبت به نسخه کمیکی خودش خیلی ضعیف شده بود

  5. Amir کاربر می‌گوید

    با سلام حق باشماست ادمین فیلم زیاد خوبی نبود ولی نه در این حد که شما گفتین تنها ضعف هاش ثور چاق ( بزرگ ترین ضعف) ، فمنیست گرایی و سفر در زمان نامفهوم بود وگرنه بنظرم جلوه های ویژش به کل سینمای دیسی می‌رسید در ضمن طنز هم خیلی چیز خوبیه نباید مثل فیلم های دیسی همش خشک باشن که
    هرچند به نظرم اصلا در حد فیلم اینفنتی وار، بلک پنتر، جنگ داخلی، سرباز زمستان و ثور راگناروک و… نبود اما اینطوری هم نبود که شما ۱۰ تا دلیل آوردین

    این ۱۰ تا دلیل شما مثل ۵۰ تا دلیل اسپایدی برای نفرت از بی وی اس بود هرچند اونقدر ها هم فیلم بد و سطح پایینی نبود
    من برای سایت میگم اینو یه حرف از یه دوست بدونید با ضد مارول بودن چیزی گیرتون نمیاد و میشید لنگه ی اسپایدی مثل اسپایدی که دیسی فن ها ازش بدشون میاد و حتی گاهی اوقات صدای مارول فن ها رو در میاره شما هم مارول فن ها ازتون بدشون میاد و گاهی دیسی فن ها هم اعتراض میکنن لطفا یک طرفه به قاضی نرید

  6. علیرضا کاربر می‌گوید

    کاملا موافقم. من اصلا از پایان بازی خوشم نیومد، نسبت به جنگ بینهایت خیلی افت کرده بود. با مورد سفر در زمان و فمینیست گرایی هم موافقم.

  7. hassan.j کاربر می‌گوید

    با موارد فمینسم و نبود اخر الزمان خوب و نبرد پایانی ضعیف موافقم ، ، طنز هم رو مخ بود ، جلوه های ویژه بعضی جاها بد بود که تو ذوق میزد اما در کل خوب بود . اما :
    بیا قبول کنیم که چاق شدن ثور یه تغییر بود که واکنش های مختلفی داشت . خیلی ها این سبک رئال رو دوس داشتن و از اینکه دیدن حتی خدایان و قهرمان ها هم شکست میخورن و افسرده میشن استقبال کردن مثل من . خیلی ها هم مثل شما این تغییر رو دوس نداشن.
    من یادم نیست که مارول صراحتا حضور مردان ایکس و وولورین را تایید کرده باشه . حتی یادمه خود هیوجکمن هم حضورش رو رد کرده بود . حضور ولورین و موج سوار نقره ای توسط گوگل و imdb صورت گرفت ، که بعدا کانال ها و پیج های ریز از کاه کوه ساختن . شایدم من اشتباه یادم میاد . کی از کار مارول سر در میاره !؟ حضور اسپایدر من های قبلی هم باز توسط گوگل مطرح شده ، همونطور که برای کست دکتر استرنج ۲ ددپول و لوکی رو گزاشته .
    راجب زنده کردن مرده ها و موضوع سفر در زمان هم قبلا گفتم ، هممون رو دوباره کپی پیست میکنم :
    ” درسته که میتونن یه نسخه دیگه از تونی و نت بیارن ولی ماست خب نیست که . همین الانش هم کلی دنیای موازی ایجاد شده .
    دنیایی که توش لوکی فرار کرد.
    دنیایی که توش تانوس و لشکرش به آینده رفتن و مردن .
    دنیایی که توش تور یه قوطی نوشابه از سال ۲۰۲۳ تو آزگارد ۲۰۱۳ جا گذاشت ( یه تغییر کوچیکه ولی بازم تغییره )
    دنیایی که توش استیو با پگی سال ها زندگی کرد .
    حالا اینا وظیفشون این بود که به تایم لاین گند نزنن که زدن متأسفانه .
    اینکه برن یه تونی و ناتاشا دیگه از گذشته بیارن باعث گند خوردن به آتیش کشیده شدن یه خط زمانی دیگه میشه . و یه دنیای موازی دیگه ایجاد میکنه .
    در مصاحبه های گرفته شده از نویسنده های فیلم ما فهمیدیم که اونها بعد از مشورت با یکی از فیزیکدانان کوانتومی ، قوانین سفر در زمان را برای این فیلم ، به همون صورتی که می بایست توشتند . اما تو خود فیلم دیدیم که به همین فیزیکدان اشاره هم می شه. جایی که تونی استارک به بقیه میگه : ” نوسان کوانتومی در مقیاس پلانک ، اختلال ایجاد میکند باعث به جریان افتادن « تئوری دویچ » میشود . ” آقای دیوید دویچ دقیقا همون کسی است که تئوری چندجهانی را مانند قانونی که در فیلم مطرح شد ارائه کرده .
    جدا از این ، به نظر خود من بهترین گزینه برای سفر در زمان دنیای مارول همین بود . با این روش سفر در زمان نه فیلم های قبلی پوچ و بی معنی میشه و نه خلاقیت و آزادی عمل از نویسنده ها گرفته میشه .”
    همونطور که خودتون گفتین اشتباهات ریز و درشت تو بزرگترین اثار سینما هم هست . پس همچین دلیل بر بد بودن فیلم نمیشه !
    مگر بد شخصیت ها هم اصلا قبول ندارم ، مردن یکه نفر و زنده موندن بقیه برای فیلم های قهرمانی یه چیز عادیه .
    در آخر : فیلم اند گیم با همه خوبی ها بدی هاش بهترین پایان رو برای شخصیت ها و داستان ۱۰ ساله رقم زد . قطعا بهترین فیلم مارول نیست اما جز۱۰ top یا حتی شاید ۵ top بین فیلم های قهرمانی باشه . اینم مقاله و نظر شماست و محترمه .
    با عشق 🙂

  8. احمد کاربر می‌گوید

    من فقط با مورد های ۱۰ و ۹ موافق بودم
    تانوس به این دلیل عقایدش فرق کرد چون فهمید در اخر کار میمیره و یه طورایی دیوانه شد که لقب خودشه و خواست از هدفش دوری کنه که کرد و مرد
    در مورد ۷ اتفاقا باهوشی مارول رو برای فروش نشون داد کی مطدونه شاید یه روز ایکس من هم دیدیم
    مورد ۶ به نظر من اشتباهات کارگردانی خیلی کوچکی هستند که نمیشه به خاطر اونا فیلمو خیلی خراب کرد حتی تو فیلم اونجر ۲ جنگ داخلی و مرد عنکبوتی یه تضاد عجیب خست که فکر نکنم کسی بهش توجه کرده باشه ولی چون خیلی کوچیک بود و فکر نکنم کسی فهمیده باشه نمیشه این فیلمارو نقد کرد اگر خاستید برید تو این سه فیلم رو نگاه کنید ببینم تضاد مرد عنکبوتی رو پیدا میکنید یا نه اگر وقت کردم خودم میگم
    مورد ۵ دنیای پسا اخر زمانی توی چند صحنه نشون دادن که شهر چقدر سوت کور بود و هیچکس نبود و کپیتان داشت با چند نفر حرف میزد اگر فیلمو دیده باشید بیشتر تو مقر انتقام جویان بودن و دلیلی نداشت که زیاد نشون بدن چون دلیلی نداره سختمان ها خراب بشن چون تانوس نصف جمعست رو از بین برده بود نه نصف ساختمونارو
    ۴ به نظرم جلوه های ویژه عالی بود اون صحنه اخر که همه اومدن و صحنه رو از بالا نشون فوقالعاده بود و مبارزاتشون عالی بود اگر یه من یه صنحه از داخل یه سینما دیدم وقتی که کاپ چکش ثور رو بلند کرد مرد داخل سینما دیوانه شدن و نشون داد دارن از فیلم لذت میبرن و حتی مبارزه دو تا کاپیتان هم عالی بود
    ۳ نمیدونم کجای سفر در زمان نامفهوم بود نگاه کنید این یک جور سفر در زمان بین بعدی بود یعنی اونا به گذشته خودشون بر نمیگشتند به گذشته یه اونجر دیگه میرفتند یعنی اونا خودشون نبودن یه اونجر دیگه بودن و طبق حرف بنر گذشته هالک گذشته اینده رو تغییر نمیده و منظور شما تز اینکه برن اونارو بیارن چیه اونا در جهان خودشون مردن و اگر اونارو از جهان دیگه بیارن اون جهان ها دیگه این دو نفر رو ندارن و اتفاقا جالب ترین نوع سفر در زمانی بود که من دیده بودم چون باعث گسترش دنیای مارول شد سریال لوکی اونجری که دیگه تانوس دشمنشون نیست و …..
    ۲ به نظرم یکی از بهترین قسمتاش مرگشون بود و شما میگید که با دسگاه زمان بلک ویدو بیارن همونطور که گقتم اگر این کارو میکردن دیگه اون زمان یا دنیا ناتاشارو نداشت و اونا اون کارو نکرد وقتی شما یک نفر رو قربانی میکنی تا سنگ روح رو به دست بیاری روحش دیگه نمیشه برگدوند حتی با شش سنگ همونطور که گفته شد ولی اگر کلینت جنازه اونو میاورد میشد با شش سنگ زندش کرد ولی فکر کنم اجازه نداشت
    و مرگ استارک عالی بود و اون حرف نزدنش من بازم میگم یه دلیلی داشته استارک خیلی باهوشه من میگم احتمالا خودشو به یه بعد دیگه تلپورت کرده باشه یه یه چیز دیگه ولی احتمالش خیلی ظعیفه ولی خو بعد اون فشاری که سنگا به سرش وورده بود مطمئنا نمیشد حرف بزنه
    ۱ به نظرم طنز هاش به موقع بود و جایی نبود که بدون دلیل طنز به کار ببرن حالا باید یک کم کمتر میبود چون جنگ ابدیت یکم جدی تر بود ولی تو
    به نظرم تو مارول اینا خیلی دلایل محکمی غیر از ۹.۱۰ نبود برای خراب کردن این فیلم عالی و من تو مقاله (۱۰ دلیل برای اینکه سرباز زمستان بهترین فیلم مارول هستش )در مورد یکی دوتا از مشکلات دیسی گفتم و اگر بخام بگم باز هم هست برای مثال بتمن که بهترین کمیکه و با دارک ساید هم نمترسه بجنگه از جنگ با دوزدی و استپن ولف طفره رفت وجال اسنکه در مبارزه BvSسوپرمن و واندر وومن با اون سرعت بالاشون نتونستن از دست اشعه و مشتای دومزدی در برن ولی بتمن تونست تمام فیلما
    اگر تونستم اون تضاد رو که گفتم براتون توضیح میدم

  9. احمد کاربر می‌گوید

    ببخشید چند تا از ضعفای دیسی رو تو مقاله ۲۰ تئوری حالب از مارول گذاشتم

  10. احمد کاربر می‌گوید

    راستش تضاد این بود که مقر اصلی اونجر توفیلم الترون نشون داده شد ولی ما دیدیم کخ تونی تو فیلم مرد عنکبوتی ۱ نقل مکان کرد ولی اون تو فیلم جنگ داخلی با مرد عنکبوتی اشنا شد ولی تو فیلم مرد عنکبوتی لباس رو بهش داد (اابته این لباس اگر نگاه کنید پیتر داشت فیلم میگرفت پس یعنی اون لباسش رو تو المان گرفت )
    راستش یه جور تضاددنیست مارول فیلم هارو با هم قاطی میکنه یه جور معماییش میکنه که جالب هست
    یعنی یکم از یک فیلم میزاره تو یه فیلم دیگه اصلا یه چیز عجیب جالبیه

  11. شوالیه تاریکی کاربر می‌گوید

    با همه اینا موافقم به جز جلوه های ویژه که خوب بود
    ولی به نظر من سومین فیلم مارول است و اولی اینفیتی وار چون تو این فیلم بیشتر تمرکز رو زن ها بود و از بین مرد ها فقط مرد اهنی کاپیتان امریکا دیده میشوند و طنز هم عالی بود فقط من شخصیت اولم در فیلم ها کاپیتان امریکاست بعدش تور بعد دکتر استرنج ولی تور چاق شده بود اعصابم خورد شد

  12. احمد کاربر می‌گوید

    راستش یه جلی دیگه گفتم قرار بود ثود رو به حالت اول برگردونند قرار بود بره داخل ابی که تو فیلم الترون رفت توش تمام قدرتاش برگردند ولی خو جنگ با تانوس خیلی راحت تر میشد و خودش از پس تانوس بر میومد به همین خاطر این کارو نکردن
    به نظر من میتونستند این کارو بکنند
    ثور وقتی برگشت باید میگفت از این حالت بدنی راضی نیست و باید تا یه مکانی چیزی که خارج از زمین هست بره حالا مثلا یه مکان جادویی میبود مثلا بعد ثور رو هم مثل کاپیتان مارول وارد فیلم میکردند
    ولی اینجا فیلم خراب میشد و کاپیتان دیگه پتک به دست نمیگرفت
    کلا هر طور فکر کنید نمیشه

  13. TmT کاربر می‌گوید

    یعنی اشکالاتی که شما میگیرید از فیلمای مارول، فراستی نمی تونه بگیره

  14. Amir کاربر می‌گوید

    #احمد
    من خودم پیج کریس همسورث رو در اینستاگرام دنبال میکنم سایت باورت نشه ولی بدنی ساخته که بدنش توی اینفنتی وار جلوش هیچی نیست یعنی وقتی فیلمو دیدم برگام ریخت
    کریس پرت ( استار لرد) بهش کامنت داده بود با این بدن تو مربی تربیت بدنیم بهم اجازه نمیده کنارت وایسم چون خیلی ریز به نظر میام

  15. احمد کاربر می‌گوید

    میدونم کریس همسورث چه بدنی داره به نظر من جزو سه مرد خوش بدن هالیوود همش عضله فقط گفتم دلیل اینکه چاقش کرد وگرنه تو فیلم استخراج هم بدنش خیلی رو فرم بود

    1. Attack titan کاربر می‌گوید

      #احمد

      من حدود ۱ ماه پیش تو یتویوب دیدم که چاق شدن ثور واقعی نبود یه چی مثل مجسمه مثل شکم چاق به ثور بسته بودن مثل ماسکی که روی صورت ادم رو تغییر میده. اینکه اینجوری تو ۱ سال نمیشه اون شکم رو آب کرد و بر گردوند.

  16. محمد .اسپایدر کاربر می‌گوید

    خب من این مقاله رو قبول ندارم این درست نیست که نظر منو تایید نمیکنی
    تو نظرم هم هیچ توهینی به کار نبردم

  17. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    فقط شماره ی نه‌رو قبول دارم بقیه ایرادات بنی اسرائیلی ‌هست

  18. ممد اودین سان کاربر می‌گوید

    در یک کلام.۳ از ۱۵ نمره.خخخخخخخخخ.بی شوخی بنی اسرائیلی ها هم ایجوری ایراد نمیگرفتن

  19. ارین حاجی بابایی کاربر می‌گوید

    سلام به همه ی دوستان عزیز من به سایت برگشتم

    1. ممد اودین سان کاربر می‌گوید

      خوش برگشتی.خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    2. محمد امید کاربر می‌گوید

      خوش آمدید ادمین شماره سوم سایت { ادمین هارو رتبه بندی نکردم}

  20. ممد اودین سان کاربر می‌گوید

    دوس داشتید قدرت کدوم قهرمان یا خبیث رو داشته باشید و شخصیت مورد علاقه کمیکی تون چیه.خودم
    ۱-ثور
    ۲-اسپایدرمن
    ۳-دکتر استرنج
    ۴-مون نایت
    ۵-ایرون من
    ۶-کارنیج
    ۷-کنال(جدیدا ازش خوشم اومده)
    ۸-جوکر
    ۹-سوپر من
    ۱۰-یوگاخان

    1. ممد اودین سان کاربر می‌گوید

      البته ولورین بعد اسپایدرمن و ادامه

    2. محمد امید کاربر می‌گوید

      شخصیت های مورد علاقه من:
      ۱ بتمن
      ۲ ثور
      ۳ ددشات
      ۴ سوپرمن
      ۵ دث استروک
      ۶ دارک ساید
      ۷ کاپیتان آمریکا
      ۸ فلش
      ۹ جوکر
      ۱۰ آرس { دی سی }

    3. cap کاربر می‌گوید

      قدرت آیرومن چون هوشش تو امتحانا خیلی بدرد می خوره

    4. علیرضا کاربر می‌گوید

      ممد اودین سان#
      من دوست داشتم هوش بتمن رو داشته باشم و شخصیت های مورد علاقه من
      ۱_ فلش
      ۲_ ثور
      ۳_ بتمن
      ۴_ کاپیتان آمریکا
      ،۵_ دردویل
      ۶_ سوپرمن
      ۷_ ولورین
      ۸_ ددپول
      ۹_ ونوم
      ۱۰_ آکوامن
      ۱۱_ دکتر استرنج
      ۱۲_ مگنتو
      ۱۳_ روح سوار
      ۱۴_ مون نایت
      ۱۵_ پلنگ سیاه
      ۱۶ _ اسپایدرمن
      ۱۷_ هیومن تورچ
      ۱۸_ نایت وینگ
      ۱۹_ سنتری
      ۲۰_ هاکای
      ۲۱_ گرین لنترن
      ۲۲_ ایرون من
      ۲۳_ واندر وومن

    5. ارن یگر کاربر می‌گوید

      شخصیت های مکرد علاقه من

      ثور
      سوپرمن
      د رایتر
      دکتر منهتن
      دارکساید
      لوسیفر
      بیاندرها
      گالاکتوس
      اسپایدرمن
      بتمن

  21. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    خبر فوووووری
    الفرد‌ م ولینا بازیگر نقش دکتر اختاپوس باری دیگر در نقش دکتر اختاپوس در فیلم مرد عنکبوتی۳ بازمیگردد!!!!!!!!!!! ( دیگه به این فیلم خیلی امیدوارم چون دکتر استرنج هست ، شایعه اسپایدرورس هست ، اینم از این)

    1. st کاربر می‌گوید

      چند تا سایت گفتن ولی فک نکنم خود مارول گفته باشه برای اسپایدروس هم باید حداقل ۳ تا فیلم ساخت وگرنه فک نکنم خوب بشه و اینکه رابطه اندرو با سونی هم خوب نیست توبی هم بازیگری رو کنار گذاشته به نظرم من که بعیده ۳ تا مرد عنکبوتی ببینیم

    2. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

      دکتر استرنج
      واقعا خیلی خوشحال شدم وقتی فهمیدم ممنون که گفتید. کلا این فیلم قراره خیلی باحال بشه.
      بندیکت کمبریج که هست!
      اندرو گارفیلد هم حضور داره!
      توبی مگوایر هم توی فیلمه!
      جیمی فاکس هم میاد!
      آلفرد مولینا هم توی فیلم قرار داره!
      کریستن دانتست هم ممکنه بیاد ممکنه!
      تازه اما استون هم ممکنه در نقش گوئن استیسی بیادو اون هم عنکبوتی شده باشه این هم ممکنه!

    3. ممد اودین سان کاربر می‌گوید

      خییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییلللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللییییییییییییییییییی هیجان دارم

    4. HaSSaN.J کاربر می‌گوید

      با توجه به حضور تایید شده جیمی فاکس و حضور قطعی مولتیورس در فاز۴ و آینده مارول ، پس قطعا مولتیورس و اسپایدر من های دیگه تو فیلم هست . ولی شما دیگه انتظار اسپایدر ورس آنچنانی نداشته باشین ! نهایتش توبی و اندرو یه کامئو در آخر فیلم و یا پس تیتراژ داشته باشن . داستان و پیش زمینه فیلم به قدری پتانسیل داره که بشه یه قسمت کامل بهش اختصاص بدن .
      …….
      راستی شایعه حضور چارلی کاکس هم قوت بیستری گرفته . من یکی که برای دیدن دوباره دردویل بیشتر مشتاقم .
      …….
      با عشق (:

      1. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

        آره دردویل هم ممکنه بیاد احتمالش بالاست.ولی حالا دیگه یه کامئو که نه طولان تره داداش.
        (اگر بتونن بکننش یه چیزی مثل انیمیشن مردعنکبوتی سفر به درون دنیای عنکبوتی خیلی عالی میشه)

        1. hassan.j کاربر می‌گوید

          منظورم از کامئو برای اندرو و توبی و کلا هرکی از دنیا های دیگه هست . چارلی کاکس به عنوان وکیل پیتر اگه باشه حضور زیادی داره .
          اسپایدر ورس هم هنوز زوده . همونطور که گفتم ، لو رفتن هویت پیتر و دادگاهی شدن اون چیزیه که قبلا تو سینما شاهدش نبودیم . داستان قسمت سوم هم حول همین محور میچرخه . اسپایدر ورسی اگه بخواد باشه میره برا قسمت چهارم .

          1. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

            داداش شما اگر بری کامنت دکتر استرنج تو مقاله ( ۱۰ تا از قدرتمند ترین ویلن های دی سی که بتمن موفق به شکست دادن آنها شده است ) رو بخونی میبینی فراتر از کامئوئه و اسپایدر ورس اتفاق می افته.

            1. HaSSaN.J کاربر می‌گوید

              حالا این پیشبینی منه .
              کامنت های دکتر استرنج هم همون اخبار پیج های اینستاگرامه که قبلا خوندم .

    5. ممد اودین سان کاربر می‌گوید

      دردویل نارگیله(با لحن جناب خان)

  22. احمد کاربر می‌گوید

    ۱ اسپایدرمن
    ۲ بتمن
    ۳ ثور
    ۴ ایرون من
    ۵ واندر وومن
    قهرمانان مورد علاقه من ولی قدرت کی رو داشته باشم شزم

  23. احمد کاربر می‌گوید

    من یه تیزر از سریال لوکی دیدم انگار به اینده میاد چون اخر زمان رو نشون داد یه لحظه

  24. محمد اسپایدر کاربر می‌گوید

    خبر فوری
    خبر فوری
    دیروز پیش توسط یکی از عوامل مارول یک خبر محرمانه به بیرون درز کرد که مارول و دیسی برای سال۲۰۲۶ برای یک برنامه مشترک قرارداد بستند
    حالا این قرار داد از چه قراره خودم که وقتی شنیدم نزدیک بود ذوق مرگ بشم
    مارول قراره ۱۳ تا ابر قهرمان جدید تو سینماش معرفی کنه که واقعا طرح فشرده ای میشه( سالی حداقل ۳ تا فیلم)
    دی سی هم همینطور قراره همین کارو بکنه ولی معلوم نیست چند نفر رو میخاد معرفی کنه
    حالامیرسیم به گل سرسبد داستان ماجرا چیه؟ صبر کنید نفساتونو حبس کنید که قراره شوکه بشید
    میخوان یک فیلم مشترک بسازن که توی اون لیگ عدالت و انتقام حویان با هم ملاقات میکنن ( معلوم نیست میارزه میکنن یا بر علیه یک دشمن مشرک میجنگند) حالا بعدا ایشالا میگم چطور باهم ملاقات میکنن

    1. HaSSaN.J کاربر می‌گوید

      منبعتون کیست ؟ یا چیست ؟

    2. A کاربر می‌گوید

      🥳😃😃

  25. احمد کاربر می‌گوید

    اتفاقا دوز از ذهن نیست برای مثال میشه مثل کراس اور که انجام دادن مجبور باشن بر سر دنیاشون با هم بجنگت بعد یار میشن

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      اره اما متاسفانه بدون کریس ایوانز و رابرت داونی جونیور و بن افلک، و شاید هم چند نفر دیگر…..

  26. amirrr کاربر می‌گوید

    چطوره ده دلیل برای مضحک بودن فیلم جاستس لیگ بنویسید یا ده دلیل برای احمقانه بودن فیلم بتمن در برابر سوپر من چون بیشتر ی شوخی هست تا ی فیلم

    1. HaSSaN.J کاربر می‌گوید

      به نظرم فیلم جاستیس لیگ رو باید صبر کرد و نسخه واقعی کارگردان رو دید بعد نظر داد .
      فیلم بتمن علیه سوپرمن هم فیلم خوبی بود . شاید یه کم ضعف کار اسنایدر تو کارگردانی باعث بد دیده شدنش شد . وگرنه فیلم نامه عالی داشت (فیلم نامه کار خود اسنایدر!)

      1. Rescue marvel کاربر می‌گوید

        یه کف مرتب برای شما.
        حرف راست
        دقیقا
        چرا یه مقاله در مورد مسخره بودن اونا نمینویسین!

    2. ممد اودین سان کاربر می‌گوید

      موافقم امیررر

  27. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    amirrr
    ای باریکلاااااا !!!!!!!!! اولی رو قبول دارم ولی دومی نه.!

  28. A کاربر می‌گوید

    سلام
    مهدی باهات موافقم مقاله خوبی نبود اصلا خوب نبود
    اینکه ثور چاق شده طنز هست ولی یه چیزه بد نیست این خودش داره تاثیر کار تانوسو نشون می ده که چطور حال ثورو خراب کرد و اصلا چیز بدی نبود
    موضوع سفر در زمان اینقدرم مسخره نبود در واقع تمام چیزی که گفتینو می شه توضیح دار انتقام جویان تغییری ایجاد نکردن باید این جوری فرض کنیم با هر سفر در زمان یه شاخه جدید به وجود میاد مثلا می ریم گهر زمانو بر می داریم یه شاخه به وجود میاد که هالک زمان ما تو گذشته اومده حالا اگر برگدیم به اون شاخه از جهان و بعد بریم گذشته و گهرو بذاریم سر جاش همه چیز درست می شه و اگر بریم و نتیجه می گیریم تغییری رخ نداده پس نمی شه بلک ویدو و ارون من بر گردوند چون یک تغییره
    قبول دارم اشتباهات کارگردانی داشت
    نمی فهمم شما چطور می گین تانوس بدون گهرا تور داغون کرده درست نفهمیدین تانوس در واقع یک تور زخمی بدون پتک که بخاطر حمله به سفینه با موشک اسیب دیده رو گرفته و گیرش انداخته ولی خوب اره هالکو بدون گهر شکست داد در صحنه کشته شدن تانوس او غافل گیر شد و تا اومد به خودش تور دستشو قطع کرد وتانوس گذشته هم ضعیف نبود شاید در زمانی که همه انتقام جویان اومدن کمتر دیده شد و داشت در مقابل اسکارلت ویچ شکست می خورد خب قابل درک تانوس زور زیادی داره و همچنین قدرت بالایی که با رعد و برق تور مقابله کنه و نمیره البته برای مدتی پس در مقابل خیلی ها ضعیفه و مبتکی بر سفینه و افرادشه
    مرگ های این فیلم خیلی با شکوه و عالی بودن هم بلک ویدو و هم ایرون من که فوق العاده بود
    کاپتان مارول واقعا قویه و نمی شه گفت قهرمانای زن بی تاثیر بودن و این که تور چاقه نشونه ضعف قدرتش نیست فقط طنز شده که اونم فک کنم به خاطر خوردن مشروب باشه و گر نه در باطن حالش خیلی خرابه
    اره صحنه نابودی جهان رو نداشت چون یه سوپرمن که بت من فک میکنه قراره بشه یکی که می خواد بشرو نابود کنه در واقع می شه گفت تانوس یه تایتان دیوانست نمی شه گفت می خواد بشرو نابود کنه می خواد درستش کنه اما راهش بده بلکه حتا در در فیلم اشاره ای به نیمه پر لیوان هم شد بیشتر مشکلات بعد تیتراژ اینفنیتی وار دیده شد که مال لحظه ای بود که تانوس بشکن زد و بقیشو می شه تو صحبتا فهمبد مثل از دست دادن عزیزان خیلی بی دلیل طبق صحبتا تو فیلم رو حکومت ها هم تاثیر داشت ولی به خرابی جهانو اینا نمی رسه در واقع کار تانوس اخرالزمانو عقب می نداخت ولی با یه بهای سنگین
    تانوسوقتی اینده راهی که پیش گرفته بودو دید بهترین تصمیمو گرفت چون فهمیدکه تا وقتی حسرت گذشته رو بخورن اتفاقی نمی افده البته بازم این نمی تونه کار تانوسو توجیح کنه پس تصمیم می گیره همه چی رو از نو همون طور که به نظرش درسته رو بسازه
    راجع به مکان جنگ پایانی هم خوب نگفتین درسته تاریک بود ولی قابل فهم بود و خب خیلی همعظیم بود از لحاظ داستان بهترین منطقه بود

  29. Tyrion lannister کاربر می‌گوید

    من خودم مارول را خیلی دوست دارم و با چند تا موفق بود فقط نظرم مرگ ایرون من خیلی خوب بود با جلوه ها بقیه چیز ها را درست گفتید بله اونجرز اند گیم اوررررتید ازین فیلم تاریخه آشغالها در یک کلام

    1. T کاربر می‌گوید

      فقط زمانی که ثور چاق شد خیلی بد بود …

      1. Attack titan کاربر می‌گوید

        و سفر در زمانش و پرفسور هالک😑

  30. JAHANMEHR کاربر می‌گوید

    ” وقتی میخوای با خدا بجنگی ! ولی نمیدونی به چه راهی میشه خدا رو شکست داد !!؟ ”
    = نتیجه میشه اینکه تانوس که خداوند تشریف داره ، باید یه کوچولو! ضعیف تر بشه که نبرد اصلا امکانپذیر باشه D:

    1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      جانننننننننننن
      تانوس خدا هست
      خخخخخخخخخخخخخخ
      تن استن لیو تو گور نلرزون

    2. Attack titan کاربر می‌گوید

      کل مارول پراش ریخت حاجی تانوس خداااااااااااااا جرررررر جوک میلیون ساله گفتی فیلم نیبین قهرمان تو رشد افکارت تاثیر نداره

    3. Ssepehr saadati
      Ssepehr saadati کاربر می‌گوید

      .تانوس خدا؟!!!

      والای همگانش ازش قویتر اومد

  31. کِریم پِلَنگ کاربر می‌گوید

    منظورتون از مورد فمنیستی در فیلم حضور شخصیت های مونث در فیلم هست یا پراهمیت کردنشون؟

    1. Attack titan کاربر می‌گوید

      منظور باگ کردنشونه کاپیتان مارول هفت جدشم نمیتونن ثور رو شکست بدن

      1. Rescue marvel کاربر می‌گوید

        چرا گیر دادین به کاپیتان مارول. طبق یه لیست کاملا واقعی اسکارلت ویچ(واندا ماکسیموف) از دکتر استرنج هم قویتره. این مال ام سی یو. تازه طبق همون لیست کپ ماورل دقیقا یه درجه بالا تر از ثوره. دیگه حقیقته. مجبورید بپذیرید. دنیای مارولی که مردا همیشه بالا تر از زن ها بودن داره تموم میشه. قشنگ داره داد میزنه شما ها پسرین دختر میبینید مسخره میکنید. مشکل دارید با دخترا برید پیش حضرت ابولفضل مشکل گشا ایشانن

        1. Attack titan کاربر می‌گوید

          تو چته ما واقعیت میگیم وقتی صنعت فیلمسازی ۶۰ ساله بود کمیک بود فیلم های مارول و دیسی بر طبق کمیک ساخته میشه و تو کمیک ثور خیلی قویتر از فیلمه خیلی خیلی قویتر و کاپیتان مارول خیلی ضعیفتره نسخه فیلمشه جناب ما جنسیت پرستی نمیکنیم خب عادت کردیم یه مشت نوب کمیک نخون میان نظر نیدن این میشه لابد تو کمیکم قبول نمیکنی

          در کل زیاد باطل گفتی چون ربطی به فیلم و کمیک نداشت

  32. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    با سه کاملا مخالفم
    خودشون گفتن که ما به زمانی می رویم که تانوس دستش با سنگ های نرسیده ، ازشون استفاده میکنیم و بعد به هون ساعت و دقیقه و ثانیه و صدم ثانیه بر میگردونیم.
    اینجوری به گذشته هم اسیب نمیزنه.

  33. اژدها ی الماس نشان کاربر می‌گوید

    اولی و مرگ تونی رو قبول دارم ولی اخری رو اصلا
    میدونی چرا اصلا مارل بازدید کننده هاش بیشتر از دیسی؟ چون طنز و ادم میخنده تازه این راهی برای مارولیاست که رو مخ دشمن راه برن برای همینم این همه کس تونی و مرد عنکبوتی رو دوست دارن اما دکتر استرنج که جوک کمتر میگه طرفداراش بیشتره یا مرد عنکبوتی؟ البته خودم دکتر استرنج رو بیشتر دوست دارم
    به هر حال اخری رو پاک کن

  34. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    به غیر از شماره ۹ دیگه هیچ کدوم درست نبود

  35. آیدا سپنتا کاربر می‌گوید

    سلام
    ادمین اول بهتره تو بری یک فیلم شبیه انتقام جویان بسازی بعد ۱۰ تا دلیل بیار که نمیدونم خوب نیست و…
    ۱_ دلیل شماره ۱۰ کاملا یک چیز مسخره بود. این چاقی نشون میده که ثور چقدر ناراحته
    ۲_ از کی تا جالا فمنیست گرایی چیز بدی شده ؟؟ یعنی همش مردا باید خوب باشن زن ها بد؟؟؟!!! من که خودم عاشق صحنه آخر شدم
    ۳_ دقت کنی تو خود فیلم درباره‌ی زنده شدن ناتاشا میگه که اگه هر کدومتون برید دیگه برگشتی نخواهد بود
    ۴_ من از مرگ مرد آهنی ناراحت شدم اما نه اینکه این رو ضعف حساب کنم
    ۵_ طنز بیش از حد تو فیلم اصلا یک دلیل بد برای خراب کردن فیلم به حساب نرفته و نخواهد رفت
    خلاصه من اصلا از فیلم بدم نیومد

    1. King thor کاربر می‌گوید

      😂😂😂😂😂👌👌👌 مطالب طنزی بود دیگر ارسال نکنید
      باتشکر

  36. Roya کاربر می‌گوید

    مطالب طنز؟؟؟ 😂😂
    لابد زن شگفت انگیز و جاستیس لیگ خوبن 💩

    1. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

      چرا کامنتم تایید نشد؟

  37. King thor کاربر می‌گوید

    با شماره ۹ ۳ ، ۱ و ۵ موافقم ولی بقیه کاملا بی انصافی هست

  38. علی کاربر می‌گوید

    اصلا تو تو باغ هستی اصلا فیلم رو دیدی

  39. Sentry کاربر می‌گوید

    واقعا این فیلم من رو نا امید کرد مخصوصا چاق کردن ثور و گند زدن به هالک دو تا از شخصیت های مورد علاقم اینفینیتی وار قطعا یک شاهکار بود و بهتر از اندگیم

    1. Attack titan کاربر می‌گوید

      اره دو تا از مهم ها رو چاق بقیهرو باگ کردن کاپیتان مارول اهمیت داره یا ثور؟؟

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        مسلما ثور خیلی بهتر و جذاب تره

  40. […] خواهد انداخت. پس از اسیر شدن لوکی توسط مرد آهنی در فیلم انتقام جویان، ناتاشا رومانوف لوکی را مورد بازجویی قرار می دهد. با […]

  41. ثور پسر اودین کاربر می‌گوید

    کاملا با شما موافقم ولی کل من دوست اش داشتم

  42. فایر کاربر می‌گوید

    Mcu تا عصر اولترانش بد نبود
    بعد اون خراب کرد از نظر من
    بیشتر کارگردانانی بزرگم نظرشون اینه که این فیلم ها آفت سینما شدن

    1. هل بلیزر ( مولتی ) کاربر می‌گوید

      افت فقط mcu نیست افت تم ابرقهرمان هست که باعث شده که بودجه ها کمتر به آثار غیر ابر قهرمانی برسه

  43. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    عزیز همونطور که قبلا هم گفتم به جز مورد ۹ بقیه بی انصافیه

  44. Tزهرا کاربر می‌گوید

    خدایی واقعا انفینیتی وار بهتر بود و یک فیلم منحصر به فرد از مارول بود قبول دارم زن ها باید در هالیوود بیشتر بدرخشن اما نه اینکه به جاش یکی دیگه رو خراب کنن کاری که با ثور کردن شوخی خیلی مضخرف و بی جایی بود و ایده خنده دار و احمقانه سفر در زمان مثلا اگه میتونستن به گذشته برگردن چرا به واکاندا نمیرن همونجایی که ثور استورم بریکر و به قلب تانوس زد بعد بهش میگفتن سریع دستشو قطع کن همین و تمام …

  45. Tزهرا کاربر می‌گوید

    اما خب از چند لحاظ اند گیم هم بهترین صحنه های اکشن و هیجان انگیز و داشت مثلا اونجایی که همه اونجرز دوباره بر میگردن و جمع شدن اعضای اصلی گروهشون و …
    ولی خب بازم بنظرم به اینفینیتی وار و ثور رگناروک و بلک پنتر نمیرسید

    1. Rasel کاربر می‌گوید

      رگنارک که شهربازی بود کجاش خوب بود

  46. […] انتقام جویان پایان بازی یکی برترین و معروف ترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ است. […]

  47. Ssepehr saadati
    Ssepehr saadati کاربر می‌گوید

    اتفاقا فیلم عالی بود فمنیست گرایی توش نبود و شخصیت های مرد قوی هم بود طنز فیلم هم خوب بود وثور ابهتش کمتر از کمیک است و در دنیای سینما مارول خوشگذران

  48. Felix کاربر می‌گوید

    با سلام
    من از آینده میام🙂😂و اینکه در فیلم مردعنکبوتی ۳ هر سه مردعنکبوتی هستند .

  49. ماهان صادقی کاربر می‌گوید

    سازنده ی مارول با این اتفاقاتی رو که به وجود اورده میخواسته فیلم های مارول مثل همیشه باشه شما حتما از مارول بدتون میاد که این حرف های الکی رو میزنین

دیدگاه ها غیر فعال است.