قدرتمندترین نسخه های دکتر استرنج

دکتر استیفن استرنج استاد هنر های عرفانی یا جادوگر اعظم یکی از قویترین جادوگران دنیای مارول و حتی کمیک است که از یک جراح ماهر و البته مغرور به این مرتبه از قدرت رسید که باعث شده است انتقام جویان و حتی مردان ایکس یا دیگر قهرمانان در صورت نیاز به کمک روی کمک او حساب کنند. استیفن استرنج اغلب با همتای خود در دیسی به نام دکتر فیت مقایسه می شود که او هم از جادوگران قوی دنیای خود به شمار می رود که البته ما در ایرونی سنتر «در این مقاله» به مقایسه این دو شخصیت پرداختیم. در این مقاله می پردازیم به ۱۳ تا از قوی ترین نسخه های دکتر استرنج:


۱۳. دکتر استرنج:

دکتر استرنج استاد هنر های جادویی که جادوگر اعظم نیز است ولی او به عنوان قهرمان شروع به کار نکرد بلکه به عنوان یک جراح مغرور که پس از از دست دادن توانایی استفاده از دست هایش نزد اینشنت وان امد. سرانجام با تعالیم و اموزش های انشنت وان او توانست از دست های خود استفاده کند ولی نه برای جراحی بلکه برای اجرای جادو که او این کار را با دسترسی به یک جادوی باور نکردنی انجام می دهد و نتیجه ی ان این است که استیفن را به یکی از قدرتمند ترین موجودات فانی تبدیل کرده است.


۱۲. دکتر استرنج دووم:

دکتر دووم حاکم دیکتاتور لاتوریا که ثابت کرده بسیار جاه طلب است و برای رسیدن به قدرت های زیاد هرکاری می کند. او نیز در دنیای اصلی مارول گاها نیز با دکتر استرنج همکاری کرده است ولی در مقابل او هم قرار گرفته است. سرانجام در یکی از شماره های خط داستانی What if…  در سال ۱۹۹۳ مارول به ما نشان داد که دکتر دووم  جایگاه دکتر استرنج را بدست اورده است. در این خط داستانی انشنت وان دکتر دووم را به عنوان شاگرد پذیرفت و به او هنر های عرفانی را اموزش داد. تا اینکه دکتر استرنج برای درمان دست های خود نزد انشنت وان امد که دکتر دووم با استفاده از دانش خود دستان استیفن را برید و برای او دستانی روباتیک قرار داد که باعث شد دکتر استرنج بتواند به جراحی های خود ادامه بدهد.

بعد از مرگ انشنت وان دکتر دووم به مقام جادوگر اعظم رسید. در یکی از مبارزه هایش با دورمامو پادشاه بعد تاریکی به شدت اسیب دید که مجبور شد برای درمان اسیب های خود به استرنج مراجعه کند ولی او ناگهان تصمیم به این گرفت که مغز خود را به بدن دکتر استرنج منتقل کند .این نسخه به این دلیل قدرمند تر از نسخه عادی است که علاوه بر اینکه حاوی قدرت های درونی بدن استرنج و نیز خاطرات او است مغز دووم نیز در بر دارد که باعث می شود که قدرتمند تر شود. او همچنین از دووم ارمور خود نیز استفاده می کند که باعث افزایش مقاومت بدنی او می شود.


۱۱. کارل استرنج:

دکتر استیفن استرنج در سال ۱۹۶۳ در شماره ۱۱۰ از سری داستان های STRANGE TALES برای اولین بار توسط استن لی ظاهر شد. حدود دو ماه بعد توسط رابرت برستین و جک کربی نسخه ای مشابه به نام کارل استرنج خلق شد که در شماره ۴۱ از سری کمیک های STRONG HOLD ظاهر شد. این نسخه یک دانشمند قاتل و جنایت کار است. داستان از جایی که شروع شد که یک صاعقه عجیب باعث گسترش قدرت های روحی و روانی این نسخه از دکتر استرنج شد. (این نیرو ها با نام psychic powers شناخته می شوند که بیشتر توسط شیاطین استفاده می شود) .


۱۰. سرباز اعظم:

این نسخه ترکیبی از کاپیتان امریکا و دکتر استرنج است که در وارپ یونیورس (warp universe) در ارک داستانی ابدیت به وجود امد. که گامورا با ترکیب کردن روح استیو راجرز و استیفن استرنج با استفاده از سنگ های ابدیت ان را به وجود اورد و توانست تمام ارواح را در نصف جهان قرار بدهد و انها را با هم ترکیب کند. در این دنیا ازمایشات سرم ابر سرباز با یک مراسم عرفانی جایگزین شد که حاصلش سرباز اعظم بود. این شخصیت علاوه بر اینکه ترکیبی از دو شخصیت کاپیتان و استرنج بود مقدار زیادی قدرت کیهانی نیز داشت. همچنین ترکیبی از قدرت بالای عرفانی و مقاومت بدنی و هوش تاکتیکی بالا نیز بود.


۹. پانیشر اعظم:

این نسخه در کمیک SECRET WAR : BATTLE WORLD #1  به وجود امد و البته این نسخه قبلا هم در کمیک حضور داشت در WHAT IF#24 که در سال ۱۹۹۱ منتشر شد. در کمیک های جهان مبارزه روح دکتر استرنج پس از اینکه توسط خون اشام ها گزیده شد و با پانیشر به ترکیب شد به وجود امد. البته پانیشر از اینکه با استرنج ترکیب شده بود ناراضی بود. این نسخه ترکیبی از نیرو های عرفانی دکتر استرنج و قدرت تاکتیکی و مهارت مبارزاتی پانیشر است که به طرز وحشتناکی باعث قدرتمند شدنش شد. و در این داستان به مبارزه با ربات های دووم پرداخت. خود دکتر استرنج به دلیل داشتن مقدار بیش از حدی قدرت با ایجاد محدودیت از نیرو های خود استفاده می کند چون ممکن است به واقعیت اطراف خود اسیب بزند ولی این نسخه با وجودیت تمام از تمام طلسم ها و تجهیزات جادویی استفاده می کرد ولی نقطه ضعف بزرگی که داشت این بود که نسبت به نسخه اصلی استرنج با هوشمندی کم تری عمل می کرد. او به راحتی هالک و گوست رایدر را کشت. با بیرحمی تمام گوست رایدر را یخ زد و با تمام توان به او شلیک کرد اما متاسفانه در پایان کشته شد.


۸. دکتر استرنج ونوم:

در سری داستان VENOM VERSE ظاهر شد. در رویداد دکتر استرنج یک نقش کلیدی را بازی می کرد. در زمین TRN644 استرنج میزبان ونوم شد. این کار توسط گونه ای از موجودات فضایی اهل klyntar به نام POISEN انجام شد که با دستکاری ژنتیکی سیمبیوت ها باعث پیوند انها با میزبان ها به صورت برگشت ناپذیر شدند. این نژاد تمایل به بلعیدن سیمبیوت ها و میزبانان انها داشتند. این نسخه در جبهه مقابل پویزن ها قرار داشت و قصدش دفاع از زمین و نژاد سیمبیوت ها بود. دکتر استرنج نقش خود را با تلپورت قهرمانان پیوند خورده با سیمبیوت به کندوی پویزن ها ایفا کرد که نقش او برای شکست پویزن ها با تلپورت کردن به کندوی انها با موفقیت انجام شد. ولی سرنوشت این نسخه در پایان مشخص نشد اما چیزی که معلومه این نسخه علاوه بر تمام توانایی های دکتر استرنج، قدرت، دوام و زود درمانی ونوم را نیز دارا بود.


۷. دکتر استرنج ۲۰۹۹:

برخلاف نسخه های دیگر از دکتر استرنج این نسخه یک زن است که در سال ۱۹۹۲ در کمیک های مارول ظاهر شد. زنی جوان و کم تجربه که خود را استرنج معرفی می کند و به مقام جادوگر اعظم می رسد حتی بی تجربگی او در استفاده از قدرت زیادش باعث مرگ برادرش نیز شد.البته کم تجربگی او باعث تضعیف شدن او نمی شود و این ضعف را با قدرت خام زیادی که دارد جبران می کند زیرا او به طور مخفیانه بدن خود را با یک شیطان به اشتراک می گذارد. این نسخه از سفر در زمان گرفته تا شلیک های پر انرژی و قدرت های نا محدود دیگر را در خود دارد. اما یکی از بزرگترین مزیت های او این است که دیوی که در او وجود دارد باعث می شود از تغییرات زمانی و حتی واقعیت در امان بماند و تاثیری روی او نداشته باشد همانطور که در SECRET WARS دیده شد و تحت تاثیر تغییرات زمانی قرار نگرفت. علاوه بر ان قدرت های دیگری همچون زود درمانی، پرواز، نیروی انفجار، تلپورت، طلسم خواب، توهم، اسیب روانی و… را به او می دهد. این نسخه حتی توانسته نسخه اصلی دکتر استرنج را ملاقات کند.


۶. دکتر استرنج mcu (محافظ سنگ زمان):

نسخه دنیای سینمایی دکتر استرنج که در مقایسه با نسخه عادی خود از قدرت و دانش  بیشتری برخوردار است حتی با اینکه اوریجین یکسانی دارند.که یکی از علت های این برتری تسلط او بر زمان به دلیل داشتن سنگ زمان و البته تسلط بر مکان است. او به لطف داشتن سنگ زمان توانایی معکوس کردن یا مسدود کردن و حتی دیگر روش های خلاقانه زمانی را دارد. که شاهکار های او به مجبور کردن دورمامو به عقب نشینی و البته نگه داشتن لوکی موجودی با این قدرت به صورت بلا تکلیف در حال سقوط است و حتی می توانست این کار را برای همیشه با لوکی کند. او حتی قدرت های دیگری مثل تلپورت یا حتی منتقل کردن افراد به بعد شیشه ای را دارد.


۵. دکتر استرنج فیت:

در کراس اووری که مارول و دیسی با هم داشتند یکی از داستان های انشعاب دنیای امالگام بود که در ان ابرقهرمان های دو کمپانی با هم ترکیب شده بودند این کار برای جبران مقدار فروش صورت گرفت که چندان هم موفق نبود. قویترین قهرمان این دنیا ذکتر استرنج فیت بود که ترکیبی از دکتر استرنج دکتر فیت و چارلز اگزاویر بود. در نتیجه علاوه بر قدرت های عرفانی باور نکردنی در جادو قدرت تله پاتیک ویرانگری نیز داشت. این شخصیت به ماهیت واقعی دنیای امالگام پی برد و برای همین سعی بر جلوگیری از نابود شدن این دنیا کرد.


۴. دکتر استرنج ایگدراسیل:

کیهان شناس کوانتومی اریک سولوانگ درخت YGGDRASIL را یک متاورس کوانتومی توصیف می کند و اینکه دارای یونیورس و خط زمانی بی نهایت است. همچنین یک ساختار غیر قابل توضیح به نام ALL-SPACE دارد. قلمرو ها نیز در این درخت مکان و زمان مخصوص به خود را دارند. دکتر استرنج قصد داشت فقط قسمتیی از نیروی این درخت را قرض بگیرد ولی به خاطر محدودیتی که نیروی کال ایجاد کرده بود مجبور شد ان را بدزدد. او برای دریافت این نیرو سگ مرده خودش را بتس به درخت تقدیم کرد که مورد قبول این درخت واقع شد و مقدار کمی از نیروی خود را به استرنج داد اما همین مقدار کم هم باعث شد که او بسیار دانا شود و به خدای جادو تبدیل شود به طوری که توانست لوکی جادگر اعظم را شکست دهد و او را به بازی بگیرد. او با این کار  در واقع یک بعد جهنمی را به طور کامل تغییر شکل داد .


۳. دکتر استرنج کائن سیاه:

کائنان سیاه از مدافعان مولتیورس به شمار می روند. جادوی انها به عنوان کلماتی به شمار می روند که می توانند واقعیت را به سادگی در سطح مولتیورس تغییر دهند و حتی با ترکیب کردن این کلمات یک مولتیورس را تشکیل دهند. انها حتی با جادوی باور نکردنی خود (در طول ایونت INCURSIONS) چندین یونیورس را نابود کردند تا فقط مولتیورس را که در ان نقص هایی پیدا شده بود تعمیر کنند. بنابراین وقتی دکتر استرنج به مقام چشم این گروه رسید قدرت او در حد انها افزایش یافت ولی کمی از دکتر استرنج کلاسیک کم تر. این نسخه از دکتر استرنج یونیورس های بی شماری را فقط برای محافظت از مولتیورس در برابر هجوم نابود کرد ان هم با گفتن فقط یک کلمه: زندگی(LIFE). تنها کاری که او کرد گفتن این کلمه بود که به سادگی باعث نابودی یونیورس های بیشماری شد .


۲. کلانتر اگاماتو:

این نسخه در  سری کمیک های جنگ های پنهان دیده شد .جهان های مختلف به هم برخورد می کردند و نابود شدند تا اینکه دکتر دووم پی برد که علت این ماجرا بیاندرز هستند سپس او با کمک مولکول من و دکتر استرنج توانست انرژی بیاندرز را جذب کند که در این لحظه دکتر استرنج از جذب این انرژی امتناع کرد. در نتیجه دکتر دووم به گاد دووم تبدیل شد و با استفاده از باقی مانده جهان ها یک جهان خلق کرد.

در این داستان والریا ریچاردز از روی دستگاه سنجش سطح انرژی نشان داد که زمانی که پروردگار دووم از نیروی خود استفاده می کند سطح انرژی در دستگاه به حداکثر سطح خود می رسد تا اینکه سطحی از انرژی با همان مقدار در دستگاه مشاهده شد. به گفته او این انرژی تقریبا هم سطح با انرژی گاد دووم بود و همچنین گفت تنها کسی که سطحی از انرژی با مقداری تقریبا برابر با گاد دووم داشت کلانتر اگاماتو بود که همه اینها نشان از قدرت زیاد کلانتر گاد دووم بود. این سطح از انرژی از کلانتر اگاماتو زمانی ایجاد شد که ابر قهرمان ها را برای فراری دادن از دست گاد دووم به جایی دور از دسترس گاد دووم فرستاد ولی نتیجه این کارش کشته شدن خودش توسط گاد دووم بود.


۱. دکتر استرنج کلاسیک:

این نسخه از دکتر استرنج خیلی قدرتمند است، او ابعاد را در هم شکست و نابود کرد، گالاکتوس از او می ترسد، او IN-BETWEENER را شکست داد، او توان صحبت و دیدار با دادگاه زندگی را داشت، او زمان را در هر مقیاس مسدود کرد، کسی که بیاندر های قبل از ریتکان او را یکی از قدرتمند ترین افراد در مولتیورس معرفی کردند. همچنین او ابدیت را جراحی کرد، در برابر تصمیم دادگاه زندگی مقاومت کرد و حتی نظر او را عوض کرد. او حتی می توانست نهاد های انتزاعی واقعا قدرتمند نظم و هرج و مرج را احظار کند. این نسخه به راحتی قویترین نسخه دکتر استرنج به شمار می رود.


نویسنده: امیررضا قاسمی


43 Comments
  1. tron کاربر می‌گوید

    بسیار عالی بود دست شما درد نکنه

  2. محمود کاربر می‌گوید

    کامنت دوووم :

  3. Randall Spector کاربر می‌گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای قاسمی مقاله خوبی بود با رتبه بندی ها اکثرا موافقم ولی ولی
    خب یکی از ورژن هایی که فکر کنم نبود دکتر استرنج بود که اودین فورس رو داشت البته محدودیت زمانی داشت با استفاده از چوب درخت جهان
    و یکی دیگه اینکه به نظرم دکتر استرنج کائن سیاه از دکتر استرنج کلاسیک قدرتمند تر هست خب بالاخره بسیار جهان رو نابود کرده اونم با گفتن یک کلمه و خود دکتر استرنج کلاسیک تونسته تنها یک جهان رو نابود کنه و کلانتر اگاماتو هم اگر واقعا قدرتش در حد پروردگار دووم باشه از همین دو هم قویتر هست
    با تشکر

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      کاربر Randall spector ممنون از نظرتون . قدرتمند تر بودن دکتر استرنج کائن سیاه از دکتر استرنج کلاسیک یا برعکسش به طور واضح معلوم نیست چون این دو اختلاف چندانی در قدرت ندارند و به نظرم دکتر استرنج کلاسیک قویتر باشه و اینکه دکتر استرنج کائن سیاه توانسته جهان های بیشماری رو تنها با گفتن یک کلمه نابود کنه فقط به خاطر نوع جادوی این نسخه است که اتفاقا با دیگر نسخه های استرنج متفاوت است و تمام نیروی او در کلمات خاصی است ولی دکتر استرنج کلاسیک در هر جا قویترین نسخه به شمار میره و حتی توانسته نوعی جادوی دادگاه زندگی در اطراف خودش رو به سادگی از بین ببره و حتی بیاندر قبل از ریتکان هم از قدرت زیاد او حرف زدند . در رابطه با کلانتر اگاماتو من این نسخه رو اضافه کردم چون اگه جنگ های پنهان رو خوانده باشید زمانی که افراد نجات یافته از برخورد دنیا ها با گاد دووم برخورد می کنند کلانتر اگاماتو با یک نوع نیروی شبیه به انفجار انها رو از انجا به مکانی دیگر منتقل کرد و اینکه در زمان انفجار مقدار انرژی به مراتب بیشتر از مقدار نیرو در حالت عادی مبارزه است و والریا بر اساس مقدار نیروی ازاد شده در این انفجار گفت که کلانتر اگاماتو قدرتی تقریبا برابر با گاد دووم داشته و شاید حتی پس از این انفجار اگر توسط گاد دووم کشته نمی شد کمی از خود به خاطر ازاد کردن این حجم از انرژی ضعف نشان میداد نکته دوم هم این که این نسخه رو نمیدونم چرا همچین سطح انرژی از خودش ازاد کرد چون که این نسخه با نسخه عادی دکتر استرنج نباید تفاوتی داشته باشه علتش هم اینه که هنگام جذب نیروی بیاندرز توسط دووم دکتر استرنج این کار رو کفر امیز شمرد و هیج مقدار از نیرو رو حذب نکرد پس نباید تفاوت چندانی با دکتر استرنج عادی داشته باشه که معلوم میشه اینکه گاد دووم به او نیرو داده که باز هم چون گاد دووم به او نیرو داده توان گرفتنش رو هم داره و نباید برابر با گاد دووم در نظر گرفته بشه . با توجه به این سطح از انرژی که توسط او ازادشده میشه گفت میتونه در رتبه دوم قرار بگیره و نه اول .ولی باز هم شاید شما درست بگید چون واقعا رتبه بندی این سه نسخه اول خیلی سخت بود و هرکدام میتونست اول باشه و اختلاف چندانی با هم ندارند .

      1. reza کاربر می‌گوید

        بله
        ولی کلانتر اگاماتو قدرت بیشتری نسبت به نسخه کائن سیاه دارد همون نسخه ای که در کمیک دکتر استرنج و دکتر دووم بود، تقریبا موفیستو رو شکست دادن پس قدرت ببیشتری نسبت به کائن سیاه دارد . در اول بودن دکتر استرنج کمیک های کلاسیک هم که شکی نست.

    2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      در ضمن نسخه کائن سیاه مثل اینکه در برابر بیاندرز حرفی برای گفتن نداشته و به راحتی شکست خورده در حالی که برعکس میشه گفت بیاندرز کمی از دکتر استرنج کلاسیک هراس دارند .

    3. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      نسخه ای که اودین فورس جذب کرد رو اگه ادمین موافقط کنند اضافه میکنم .این رو به کلی فراموش کرده بودم

      1. Randall Spector کاربر می‌گوید

        ممنون بابت توضیحات دقیق و کاملی که دادید

    4. reza کاربر می‌گوید

      بلی جناب،حجم زیادی از طنز در کامنت شما مشاهده ش همه این ها هم گیریم درست ولی دکتر استرنج کلاسیک قدرتی داره که در کلام نمیگنجد.

  4. پرایمال سیسکو کاپیتان سوپراتم کازمیک آرمور دکتر اسپکتر کاربر می‌گوید

    جالب بود

  5. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله محشری بود سرعت مقالات عالیه

  6. دکترمنهتن کاربر می‌گوید

    یه مقاله عالی ممنون جناب قاسمی

  7. Mahdi کاربر می‌گوید

    با سلام خسته نباشید مقالا خوبی بود و عالیه سرعت مقالات خیلی خوبه بعد من حس میکنم حای که نسخه کم بود نسخه دکتر استرنج سایه راهبه همون که تو ورلد وار هالک بود درست رتبشو نمیدونم باید چندوم بود ولی حس میکنم حداقل باید بود .

  8. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    عجب مقاله خوبی ، من همه را به غیر از ( دکتر استرنج ونوم) میشناختم ، خیلی مقاله خوبی بود ، دست اقای قاسمی درد نکنه .

  9. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    خسته نباشید اقای قاسمی . این مقالتون هم مثل قبلیا عالیه .
    شاد و پیروز باشید .

  10. هر روزتان نوروز،نوروزتان پیروز کاربر می‌گوید

    واقعا عالی بود

  11. رستم کاربر می‌گوید

    داش هالکو نکشت به یه بعد دیگه انتقالش داد(من یه جا خونده بودم که میگفت احتمالن بخاطر اینکه ممکن بود از پسش بر نیاد این کارو کرد)
    هالک فنا ناپذیره
    به گفته خود مارول تنها قهرمان فناناپذیر بین قهرماناش

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      اشتباهه . همش اشتباهه .

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      جناب فناپذیره هالکو درحد دادگاه نبرین بالا

  12. SBH کاربر می‌گوید

    برادران گرام یه سر بیاید وبلاگ من درمورد مقاله جدید نظر بدین …..خیلی ممنون

    آدرس:http://sbahaminh.blogfa.com/

    1. هر روزتان نوروز،نوروزتان پیروز کاربر می‌گوید

      داداش SBH چرا کامنتم نیومده تو وبلاگتون. همون هر روزتان نوروز نوروزتان پیروز منم. دستتم درد نکنه شما خودت یه پا گلی خیییییلی گلی

  13. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    جناب فناپذیره هالکو درحد دادگاه نبرین بالا
    تمام

  14. فوزی غلام کاربر می‌گوید

    یک مقاله با اصول مقاله نویسی کاملا اشتباه . من فکر میکردم sbh اطلاعات زیادی در مقاله نویسی و البته کمیک داشته باشید . ولی کاملا .. بود . چه دلیلی داره که سنگ زمان در برابر فیت کار نکنه اراده !!! واقعا خنده داره چه ربطی داره . یادمه به اقای قاسمی گفتید فن بوی و مقالاتشون رو نوبانه گفتید. واقعا در این مدت خیلی از افراد به من گفتند تعصبی و من سعی کردم کامنت ندم تا به کسی بر نخوره و فقط مقالات سایت رو بخونم ولی این مقاله خیلی مختصر و ضعیف کار شده .
    در پایان هم از اقای قاسمی عذر خواهی می کنم که در کامنت های مقاله ایشون اینقدر تند رفتم

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      چون دکتر فیت هم به زمان تسلط داره

    2. SBH کاربر می‌گوید

      بله چشم سعی میکنم در مقالات بعدی اصلاح کنم …………در ضمن دکتر فیت بر زمان تسلط کامل داره و سنگ زمان جلوی اون کار خاصی انجام نمیده ……………در کل ممنون از نقد

  15. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    با سلام مقاله خوبی بود ممنون از ادمین و نویسنده🌷

  16. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    کاربر فوزی غلام ببخشید منظورتون من هستم یا کارب SBH?

  17. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    ببخشید اقای ادمین یه سوال خیلی مهم برام پیش اومده
    از رو اینکه یه کسی رو شکست داده میشه گفت چه کسی از چه کسی قویتر؟
    مثلا ثور گالاکتوس رو شکست داده هالک هم به ثور نزدیکه پس یعنی هالک از گالاکتوس قویتره؟؟

  18. SBH کاربر می‌گوید

    سوال کاری ……………………کی وبلاگ منو گزارش داده؟؟؟؟به صورت کلی جمع شده و به صورت کامل بلاگفا حذفش کرد
    کدومتون گزارشم داد؟

    1. Attack titan کاربر می‌گوید

      یا خدا من الان وبلاگت رو دیدم گزارش رو نمیدونم چطور میفرستن چه برسه به اینکه تو رو گزارش کنم هر کیه خیلی کار بدی انجام داده

    2. admin
      admin کاربر می‌گوید

      بلاگفا برای اینکار باید دلایل خودشو رو داشته باشه. حتی اگه کسی گزارشی داده، باید ببینی چی بوده و چرا.
      از بلاگفا پرسیدی چرا وبلاگت رو بستن. حتما بپرس چون بی مورد نمیتونن همچین کاری کنن.
      البته بلاگفا اصلا سرویس خوبی نیست.
      پیشنهاد میکنم به سرویس https://blog.ir
      بلاگ: blog.ir نقل مکان کنی، امتیازاتش خیلی از بلاگفا بهتره.

      1. Attack titan کاربر می‌گوید

        ادمین میشه فرق سایت و وبلاگ و بلافگا و بگین من نمیفهمم چی به چیه و اینکه الان اینکی توش هستیم سایته یا وبلاگ؟

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          اینجا سایت هستش که از یک وبلاگ مسلما خیلی بزرگ تر هستش.
          با خوندن آدرس میشه فهمید اینجا سایته یا وبلاگ مثلا در وبلاگ ها بعد اسم اصلی، اسم سیستم وبلاگ دهنده مثل بلاگفا هم ذکر میشه اما در سایت نه.

  19. […] های خاص یا حمله ابعادی ساخته نشده است. این جایی است که دکتر استرنج یک برتری بسیار محسوس نسبت به سایتاما دارد. تنها به این […]

  20. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    ادمین فرق اینhttps: // blog.ir با بلاگفا چیه؟
    مثلا امکاناتش بیشتره؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      بله
      امکاناتش از بلاگفا بهتره. من قبل از این سایت اونجا فعالیت داشتم.

      1. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

        چه خوب
        با بهامین جان حرف میزنم ببینم نظرش چیه

  21. پدر بزرگ غول آسا کاربر می‌گوید

    کائن سیاه قویتره یا دارک ساید اصلی؟

    1. Attack titan کاربر می‌گوید

      دارکساید اصلی قویتره عزیز دارکساید اصلی از کلاسیکم قویتره

    2. سجاد مطلق و غول آسای اتشین کاربر می‌گوید

      فک کنم دارک ساید قویتر باشه ولی کائن رقیب سخت براش هست

  22. […] از جاه طلبانه ترین فیلم های فاز چهارم مارول دکتر استرنج: مولتیورس جنون است . فیلمی که شایعات زیادی از ان به گوش […]

  23. Sepehr کاربر می‌گوید

    نسخه های ۴،۲،۱ را میشه بفرمایید در چه کمیکی حضور دارند؟

  24. amir کاربر می‌گوید

    سلام
    در نبردی بین ثور و دکتر استرنج کدوم برنده میشه ؟ (هر دو نسخه عادی) فقط با دلیل باشه

دیدگاه ها غیر فعال است.