چگونه اتاق خود را شخصی سازی کنیم؟

اتاق شخصی نقش مهمی در زندگی یک فرد ایفا می کند. هر چقدر اتاق خوابتان تمیز تر و زیبا تر باشد، شما با نشاط تر هستید. روش های زیادی برای داشتن یک اتاق خواب عالی و تحت تأثیر قرار دادن دوستان خود وجود دارد. با این حال، اگر در فکر چگونگی شخصی سازی اتاق خود هستید و نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید، این مقاله را از دست ندهید.


شروع:

یک فرش یا موکت خوب انتخاب کنید: فرش اتاق قلب اتاق است و به آن زیبایی خاصی می دهد، مهم است که چه نوع و شکلی از فرش را در اتاقتان قرار می دهید. برای همین باید در این مورد تحقیق کرده و بر اساس رنگ، متراژ، علایق خود و ویژگی های اتاقتان اقدام به خرید یک فرش زیبا کنید.

بالش اختصاصی داشته باشید: مطمعنا در اتاق خوابتان بر روی کاناپه یا تخت خواب بالش وجود دارد. جدا از بحث سلامتیی که درباره بالش ها وجود دارد، شما می توانید بالش های خود را نیز شخصی سازی کنید. می توانید بالش هایی با اشکال و رنگ های اختصاصی سفارش داده و تخت خواب خود را جذاب تر کنید.

چراغ های اتاقتان: چراغ های اتاق نقش مهمی در زیباسازی دارند و به هیچ وجه نباید از آنها قافل شوید. انواع بسیاری از چراغ ها و لامپ ها با طیف های نوری متفاوت وجود دارند و با کمی جستجو در اینترنت می توانید لامپ های زیبایی را با قیمت های ارزان خریداری کنید. البته شما باید خودتان را نیز در نظر بگیرید، برای مثال اگر در اتاقتان زیاد مطالعه می کنید نباید از لامپ هایی با نور زرد استفاده کنید و باید لامپ مورد نظر به خوبی اتاق شما را روشن کند.

کاغذ دیواری بجای رنگ کردن: اگر علاقه ای به رنگ کردن دیوار ها ندارید، می توانید از کاغذ دیواری استفاده کنید. کاغذ دیواری ها را به راحتی می توانید از فروشگاه های مصالح ساختمانی تهیه کنید. اگر هم به دنبال طرح خاصی از کاغذ دیواری هستید، می توانید کاغذ دیواری دلخواه خود را سفارش دهید تا برای شما بسازند.


بخش لوازم جانبی اتاق:

چراغ های فانتزی: چراغ های فانتزی یکی از بهترین وسایلی است که می تواند رنگ و لعاب دیگری به اتاق شما ببخشد. شما می توانید این چراغ ها که در انواع و اشکال متفاوتی نیز تولید می شوند را بصورت آنلاین و یا از فروشگاه های قدیمی خریداری کنید. البته خودتان نیز می توانید این چراغ ها را بسازید منتها وقت گیر است.

یک نقشه در اتاق: چه آنها را قاب کنید و چه سنجاق بزنید، نقشه های قدیمی می توانند فضای جالب و خاصی را برای اتاق شما ایجاد کنند. همچنین می توانید از آنها به عنوان تخته برای مکان هایی که سفر کرده اید و یا می خواهید سفر کنید استفاده کنید. می توانید این نقشه ها را به صورت آنلاین و یا از فروشگاه های نقشه فروشی تهیه کنید. همچنین می توانید از یک نقاش بخواهید برای شما یک نقشه از یک موقعیت با طرح های خاص مد نظر خود بکشد.

تصاویر: شما می توانید در اتاقتان از تصویر استفاده کنید. مانند نمونه قبلی می توانید این تصاویر را قاب کرده و یا سنجاق بزنید. این تصاویر می تواند بر اساس سلایقتان متفاوت باشد. می توانید تصویر بازیگر و یا فیلم مورد علاقه خود را در سایز های مختلف در اتاقتان قرار دهید.

گیاهان: گیاهان منحصر به فرد و خاصی را انتخاب کنید تا به اتاق شما رنگ و بویی دیگر بدهند. با کمی جستجو می توانید بهترین گل برای نگهداری در یک اتاق را پیدا کنید. الته ناگفته نماند که گلها نیاز به مراقبت دارند و اگر پژمرده شوند، باعث کاهش جذابیت اتاق می شوند.

خرده وسایل ها را مخفی کنید: شلوغ بودن یک اتاق با جذابیت آن به شدت در تضاد است. هیچ اتاق شلوغ و درهمی جذاب به نظر نمی رسد. شما باید سعی کنید تا حد ممکن خرده وسایلی نظیر، شارژر، هدفون، وسایل نظیر مداد و…. را در کمد و یا مکانی خاص در اتاق مخفی کنید.


شخصی سازی اتاق:

فضای اتاقتان: مشلما شما نمی توانید تمام موارد بالا و یا بیشتر آن را در اتاق خود پیداه کنید زیرا دیگر فضایی برای تکان خوردن در اتاق ندارید. سعی کنید مقداری فضا در اتاق داشته باشید و یا وسایل اتاقتان را طوری بچینید که مقداری فضای باز داشته باشد تا بتوانید به راحتی در آن قدم بزنید.

رنگ آمیزی خاص: حتما قرار نیست تمام اتاقتان را یک نوع رنگ بزنید. می توانید از رنگ های متفاوت استفاده کرده و یا اشکال متفاوتی از هر چیزی را که دوست دارید را در هر قسمت از در و دیوار اتاقتان پیاده کنید.

نکات و هشدار ها:

  • بهترین مکان برای چراغ های فانتزی، نزدیک تخت خواب شما است.
  • رنگ آمیزی و چینش اتاقتان باید بهم بخورد سعی نکنید همه چیز را شلوغ جلوه دهید.
  • بسته به فضای موجود، قفسه کتاب و یا مورادی از این دست اضافه کنید.
  • اگر ظاهری زیبا دوست دارید، از رنگ های روشن استفاده کنید. صورتی، آبی روشن و بنفش نمونه های خوبی هستند.
  • اگر قصد رنگ آمیزی دیوار یا مبلمان را دارید قبل از آن به خانواده و یا مالک خانه اطلاع دهید.
  • در طی رنگ آمیزی، بچه ها و حیوانات را دور کنید، زیرا رنگ ها دارای مقادیری سرب هستند.
9 Comments
  1. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله خوب بود ادمین دستتان درد نکنه

    1. Attack titan کاربر می‌گوید

      کامنت اول گودرت

      1. Randall sepector کاربر می‌گوید

        خسته نباشید مقاله خوبی بود
        و خب گودرت فقط دست امنی من و استاد هست
        اینقدر که این بشر ابهت داره

  2. پرنده سمی کاربر می‌گوید

    مگه دخترم از این کارا کنم😂😂

    1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

      😁

  3. فلش کاربر می‌گوید

    من خیلی دوست داشتم یه اتاق خشن با تم راک و متال داشته باشم 😂
    اما پدر محترم اجازه نمیده 😐

  4. Hassan logon کاربر می‌گوید

    بازم خوبه شما ها اتاق دارید دارید😐😂

  5. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    باحال بود. دوست دارم از این ایده استفاده کنم ولی خب بعضیاشم دخترونس یکم. 😅😂

    1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

      مقاله زیاد جالب نبود خیلی.
      در کل خوب بود
      راستی کامنت نهم

دیدگاه ها غیر فعال است.