چگونه از یخ زدگی جاده ها جلوگیری کنیم؟

با بارش برف تمامی مسیر های ارتباطی مسدود شده و بعد از مدت کوتاهی یخ می بندند. مسلما شما نیاز دارید تا مکان و محدوده ای را برای انجام کارهایتان بیرون بروید که شامل کوچه و خیابان محل زندگی شما است. آیا می دانید چطور از یخ زدگی جاده و خیابان جلوگیری کنید؟ اگر نمی دانید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

نگذارید برف بر زمین بشیند: اگر برف انباشته شود دیگر کاری از شما ساخته نیست. بس در همان ابتدای بارش برف سعی کنید جلوی انباشت آن را بگیرید. برای مثال با ماشین از روی آن رد شوید و یا با بیل، برف ها را کنار بزنید.

بر روی برف نمک بپاشید: سنگ نمک تا حدود بسیار زیادی می تواند جلوی انباشت برف و یخ زدگی آن را بگیرد. سعی کنید بطور مساوی در مکان مورد نظرتان سنگ نمک بپاشید تا از یخ زدگی جلوگیری کنید. نمک سنگ و گزینه های جایگزین آن به طور گسترده ای در فروشگاه ها موجود است. البته سنگ نمک برای گیاهان و حیوانات خانگی مضر است و اگر نمی خواهید مشکلی برای آنان پیش بیاید، باید به فکر مورد دیگری باشید.

موارد دیگر: نمک باعث خوردگی فلز در اتومبیل ها می شود، به خراب شدن سطح جاده ها کمک می کند و می تواند روی گیاهان، حیوانات و منابع آب نزدیک تأثیر منفی بگذارد. بنابراین، کارگران شهرداری به طور مداوم به دنبال راه هایی برای کاهش استفاده از نمک هستند بدون آنکه اثر بخشی یا بودجه خود را کاهش دهند. برخی از گزینه های دیگر برای جایگزینی نمک به شرح زیر است:

  • آب چغندر که ممکن است باعث کاهش بیشتر انجماد مایعات در جاده شود.
  • ترشی شور یا پنیر شور که همان کار آب چغندر را انجام می دهد.
  • کلسیم منیزیم استات که ساخته شده از “آهک دولومیتی” و “اسید استیک” و سازگار با محیط زیست است و در اثر فرو رفتن در پای حیوانات باعث آسیب دیدگی آنان نمی‌شود.
  • و دیگر محلول های طبیعی و غیر طبیعی که باید در استفاده از آنها احتیاط کرد که در غیر این صورت باعث ضرر رساندن به خود می شوید.

شن و ماسه: استفاده از شن و ماسه به جلوگیری از یخ زدگی یا خلاص شدن از شر برف کمک نمی کند، اما باعث ایجاد کشش می شود تا مسیر شما کمتر لغزنده باشد! یک لایه نازک از شن و ماسه را روی مسیر مورد نظر بریزید، اگر از قبل یک ورقه یخ نازک در مسیر وجود دارد، نمک سنگ (یا یک گزینه دیگر) را به صورت عادی پخش کنید، سپس روی آن یک لایه نازک شن قرار دهید.

یک سیستم گرمایشی خاص: برای جلوگیری از یخ زدگی حیاط خانه می توانید از سیستم های گرمایشی نوین استفاده کنید. این سیستم ها در زیر حیاط و یا مکان مورد نظر قرار می گیرند و تنها با یک دکمه روشن شده و تمامی برف ها را ذوب می کنند. البته این را هم بگوییم که قیمت این سیستم های گرمایشی سرسام آور است و از عهده هر کسی بر نمی آید.

برف روب خانگی: اگر قصد خروج از خانه را ندارید و تنها هدفتان پاکسازی حیاط خانه تان است، می توانید از برف روب های خانگی استفاده کنید. این دستگاه ها که قیمت چندان بالایی نیز ندارند را می توانید از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

یک شعله افکن بخرید: اگر بارش برف شدید بود و برف زیادی در مسیر شما انباشته شد، موارد بالا کمکی به شما نخواهند کرد و باید راه حل دیگری را امتحان کنید. یک راه بسیار کاربردی ذوب کردن برف است. به کمک شعله افکن ها به راحتی می توانید برف سد راهتان را آب کنید. شعله افکن ها در اندازه و حجم آتش متفاوتی در سایت های فروشکاهی خرید و فروش می شوند و در ایران نیز به راحتی می توانید این وسیله را از فروشگاهی مانند دیجی کالا خریداری کنید.

4 Comments
  1. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله بسیار کار آمد بود م ادمین گرم بمولا

    1. Attack titan کاربر می‌گوید

      کامنت اول گودرت

  2. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    اصلا یه زمستونه و برفش بعد بیایم آبش کنیم؟!؟ 😅😅😅😅😅😅😅

    1. Attack titan کاربر می‌گوید

      🤣🤣🤣

دیدگاه ها غیر فعال است.