۱۰ شخصیت مهم زن در دنیای بازی‌های ویدیویی

از ابتدای تاریخ بازی های ویدیویی، با شخصیت های زن بسیار جذاب و قدرتمندی روبرو بودیم که قهرمان داستان خود بودند. نقش زنان در دنیای بازی های ویدیویی روز به روز در حال تکامل است. زنانی که قهرمانانه به دل خطرات می زنند و حماسه می آفرینند. در دادامه به معرفی ۱۰ تا از مهم ترین شخصیت های زن در کل تاریخ بازی های ویدیویی از گذشته تا به امروز می پردازیم. با ما همراه باشید.


۱۰. لارا کرافت:

لارا گرافت یکی از شناخته شده ترین شخصیت های زن در دنیای گیم و سرگرمی است. اولین گام لارا در دنیای بازی‌های رایانه‌ای در سال ۱۹۹۶میلادی بود. در آن زمان شرکت سونی با کنسول خانگی اولش یعنی پلی استیشن غوغایی به پا کرده بود و بازی مهاجم مقبره یکی از بازی‌های موفق این کنسول بود. این شخصیت یک ماجراجو، باستان شناس، شکارچی گنج و یک زن بریتانیایی بی پروا به تصویر کشیده می شود. در طول این سالها ما ده ها عنوان از مهاجم مقبره داشتیم که لارا کرافت در آنها حضور داشته است که آخرین آن سایه توم رایدر بود. علاوه بر بازی ویدیویی، لارا کرافت در سه عنوان فیلم بازی کرده است که بازیگران آن، آنجلینا جولی و آلیشیا ویکاندر بودند.


۹. ساموس آران(متروید):

ساموس آران یک شخصیت داستانی است که به عنوان قهرمان سری‌های بازی‌های متروید معرفی شد. او اولین بار در سال ۱۹۸۶ در این بازی حضور پیدا کرد. او تا به اروز در بیش از چندین عنوان این سری حضور پیدا کرده است تا از کهکشان در برابر دزدان ترسناک فضایی محافضت کند. ساموس با گذشت زمان و پیشرفت های بازی خود، به یک نماد در میان شخصیت های زن بازی های ویدیویی تبدیل شده است.


۸. چون لی (مبارز خیابانی):

چون لی یک شخصیت داستانی در سری بازی های ویدیویی Street Fighter کپکام است. او اولین مبارز زن قابل بازی از هر بازی رایج مبارزاتی است که به رسمیت شناخته می شود ، او اولین حضور خود را در Street Fighter II: The World Warrior در سال ۱۹۹۱ انجام داد.او یکی از شناخته شده ترین مبارزان دنیای گیم است و ضربات و حرکات خوبی دارد. در مورد ظاهر او نیز او “کیپائو” می پوشد که در اصل متعلق به منطقه منچوری است اما یک لباس چینی است که در اوایل قرن بیستم در بین دختران بسیار محبوب بود.


۷. جیل ولنتاین:

کیست که جیل ولنتاین را نشناسد؟ جیل ولنتاین یکی از شخصیت های اصلی سری بازی های رزیدنت ایول است که زامبی ها و ژانر ترسناک بقا را به دنیا معرفی کرد. جیل ولنتاین یکی از اعضای واحد ویژه STARS بود که برای تحقیق پیرامون حادثه مرموزی که باعث ایجاد یک ویروس شده، به راکون اعزام شده است. این شخصیت اولین شخصیت زن در ژانر راز و بقا بود و امروزه نیز با توجه به ریمیک های سری رزیدنت ایول، محبوبیت او روز به روز در حال افزایش است.


۶. زلدا:

پرنسس زلدا، شاهزاده سرزمین هایرول و محافظ تریفورس دانایی محسوب می‌شود. افسانهٔ زلدا یک سری بازی ویدئویی خیال‌پردازی حماسی که توسط طراحان بازی ژاپنی شامل شیگرو میاموتو، تاکاشی تزوکا و ایجی آنوما ساخته شده‌است. این سری بازی توسط شرکت ژاپنی نینتندو برای کنسول ان‌ای‌اس ارائه شده است. در بیش‌تر عناوین این سری لینک وظیفه دارد که پرنسس زلدا را از دست گانون ( شرور در بازی افسانه زلدا) نجات دهد ولی با این حال در بعضی از عناوین این سری نیز پرنسس زلدا به کمک لینک می‌آید و از قدرت‌های جادویی‌اش برای کمک به او استفاده می‌کند. این سری بازی ها و شخصیت شاهزاده زلدا از محبویت جهانی برخوردار بوده و طرفداران زیادی در سطح چهانی دارند.


۵. هلو (سوپر ماریو):

بازی‌های ماریو را همه می شناسند. معمولاً در بازی‌های سوپر ماریو یا قارچ خور قدیم بازیکن کنترل شخصیت ماریو را دارد. او اغلب توسط برادرش لوئیجی و گاهی اوقات توسط سایر اعضای خانواده ماریو، همراهی می‌شود تا پرنسس هلو که معشوقهٔ ماریو است و ماریو خاطرش را می‌خواهد را از دست دشمن ماریو یعنی کاراکتر بووزر نجات دهد. این دختر چشم آبی بلوند در طول این سالها طرفداران بسیاری پیدا کرده است بطوری که در سال ۲۰۰۵ بازی ویدیویی خود را داشت. سری سوپر ماریو بخشی از مجموعه بزرگ ماریو است. این شامل دیگر ژانرهای بازی ویدیویی و همچنین رسانه‌هایی مانند فیلم، تلویزیون، رسانه‌های چاپی و کالا می‌باشد.


۴. بیونتا:

طرفداران بازی‌های سبک هک اند اسلش، احتمالا نام بیونتا (Bayonetta) را بیاد دارند. بازی ای درباره شخصیتی به همین نام که در دنیایی پر هرج و مرج و فانتزی زندگی میکند و باید دشمنانش را نابود کند. این شخصیت یکی از قدرتمندترین شخصیت های زن در دنیای بازی های ویدیویی است. این خانم مبارز قدرتمند در کنار لباس جذابش چهار اسلحه دارد که باید به کمک آنها انبوهی از دشمنان را نابود کند و صلح را به ارمغان بیاورد.


۳. الی (آخرین ما):

الی که امروزه یکی از معروف ترین و پر طرفدار ترین شخصیت های زن در صنعت سرگرمس است، برای اولین بار در بازی آخرین ما در سال ۲۰۱۳ حضور پیدا کرد. او جدا از سن کمش باید در کنار جوئل، در یک محیط آخر الزمانی با انبوهی از زامبی ها و انسان های بد مبارزه کند. در ادامه این سری و در قسمت دوم نیز الی بزرگتر شده اما مشکلاتش نیز بیشتر شدند و اینک باید به دنبال انتقام خون جوئل از کسانی که او را کشتند باشد.


۲. کاساندرا (اساسین کرید اودیسه):

شرکت فرانسوی یوبی سافت یکی از بزرگترین سازندگان بازی های ویدیویی است که همه او را با سری شاهکار اساسین کرید که اولین قسمت آن در سال ۲۰۰۷ معرفی شد، می شناسند. این سری بازی ها در دوران قدیم جریان دارد و داستان آن نیز روایت قاتلینی است که باید دشمنانشان را با روش های مخوف نابود کنند. در سری اساسین کرید اودیسه که در دوران یونان باستان جریان دارد، بازیکنان می توانند کنترل یک شخصیت زن را در بازی داشته باشند که کاساندرا نام دارد. کاساندرا زنی قدرتمند و با اعتماد به نفس است که ظاهرش به سرعت بازیکنان را به خودش جذب می کند. البته قدرت بیش از حد و فانتزی او باعث ایجاد دیدگاه های منفی نسبت به او شده است.


۱. آلیا (Horizon zero dawn):

یکی از بزرگترین عناوین سال ۲۰۱۷ بازی Horizon zero dawn بود که بطور انحصاری برای پلی استیشن ۴ ساخته شد. در این بازی شما در نقش یک زن به نام آلیا قرار دارید که در یک جهان پسا آخرالزمانی زندگی می کند که طبیعت دوباره راه خود را پیدا کرده است و انسان ها بسیار کم شده اند و بصورت قبایل زندگی می کنند و جدا از این نیز حربات هایی به شکل حیوانات وجود دارند که بازماندگان باید با آنها روبرو شوند. آلیا یک جنگجوی مستقل از قبیله نورا است که به ماجراجویی و حل مشکلات جهان می پردازد. او بسیار قدرتمند، باهوش و زیبا است و همه اینها باعش ده است که او یکی از پرطرفدار ترین شخصیت های زن در حوزه بازی های ویدیویی باشد. سری جدید بازی های او نیز با نام Horizon Forbidden West‎ در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.

20 Comments
  1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    سلام الی رو باید در لیست ۱۰ شخصیت مهم مرد قرار میدادید.خدایی قیافه اش اصلا به زن نمیخوره
    خواهر گرامی سونیا بلید هم میتونست باشه اگر ازش عکس مناسبی پیدا میشد
    جیل ولنتاین میتونست در جایگاه بالا تری باشه.
    در کل مقاله عالی بود

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      محمد اودین سان.
      الی که خوبه.
      ابی که کلا……
      قیافه ابی بیشتر شبیه مرد ها است. عضلاتش هم که…… آرنولد جلوش کم میاره.

      1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        ابی اسمش هم لاتیه

  2. کوروش کاربر می‌گوید

    شماره پنج عشقه 😂😂

  3. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

    من نبود سیدی ادلر داخل لیست درک نمی کنم. حتی میتونم بگم یکی از بهترین شخصسیت های فرعی تاریخ.
    سیری دختر گرالت هم میتونست داخل لیست باشه.

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      این شماره ۶عجب دافیه.دلمو برد

      1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        حاجی جیل ولنتاین رو ول کردی شماره ۶؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        البته اگر سونیا بلید یا دخترش هم بود اون موقع این لیست عالی میشد

      2. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

        زلدا دل لینک برد. ( لینک کاراکتر اصلی سری بازی افسانه های زلدا است)

        1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

          و قطعا ما و شما از لینک قوی تر نیستیم.:))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  4. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله خوبیه هر چند هیچ‌کدومو نمیشناسم

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      شوخی میکنی؟ یعنی حتی لارا کرافت رو هم نمیشناختی؟

      1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

        Admin
        من ادم میشناسم نمیدونه ثور کیه 🙂
        بانو لارا بماند.

    2. روح رندال ( شرک ) ) کاربر می‌گوید

      الی رو حداقل میشناسی نه ؟
      😐😐

  5. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

    کیتانا کو؟
    رییس جدید اوت ورلد
    دختر ناتنی شائوکان و دختر تنی سیندل
    و حاکم جدید قلمرو اوت ورلد (که لقب کان بهش داده میشه و میشه کیتانا کان)

    1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      سونیا بلدی رو بگو.یا کسی کیج😏😏😏🤭🤭😼😼😽😽

      1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

        دگیگا

    2. Dark Side کاربر می‌گوید

      عجب مقاله ای!!!!!
      تقریبا هیچکدومو نمیشناسم😁
      اگه میشه مقاله رو اپدیت کنین و سونیا بلید از سری بازی های مورتال کمبت رو هم توی لیست قرار بدید واقعا انتظار داشتم تو لیست باشه

    3. Dark Side کاربر می‌گوید

      کیتانا تو ۱۵تاپ میتونه قرار بگیره

  6. EliYaMirzaei
    EliYaMirzaei کاربر می‌گوید

    لیست بسیار بدیه!
    بجای کاساندرا که حتی یه شخصیت پردازی خوبم نداره بهتر نبود سیری رو بزارین؟

    1. کاربر می‌گوید

      EliYaMirzaei
      کاساندرا شخصیت پردازی خوبی نداشت؟ جان؟ اصلا اساسین کرید اودیسی بازی کردی؟ اصلا یک بار کاساندرا برداشتی؟ اصلا مفهوم شخصیت پردازی متوجه شدی شما؟ من خودمم به ادمین گفتم باید در این مقاله سیری بذارن ولی کاساندرا هم باید داخل لیست باشه.

دیدگاه ها غیر فعال است.