هلا در مقابل تانوس کدام شرور قوی تر است؟

هلا و تانوس دو شخصیت ابرشرور در کمیک های مارول هستند که با مرگ شناخته می شوند. هلا یکی از الهه های مرگ و تانوس نیز عاشق و دلباخته مرگ است.

تانوس ملقب به تایتان دیوانه یکی از قدرتمند ترین ویلن ها و اترنالز مارول است او با داشتن ژن دیونت ها پوستی بنفش داشت و از طرف همتایان خود طرد شد و از تایتان رفت و بعد از سال ها بازگشت و آنجا را فتح نمود و به یکی از ظالم ترین امپراطور های دنیا تبدیل شد اما هلا او دختر لوکی خدای شرارت آزگارد و نوه اودین است در هنگام تولد هلا اودین فهمید که او بسیار قدرتمند است و باید محار شود. به همین دلیل بعد از گذشت چند سال هلا را به فرمانروایی هل هایم (جایی که روح افرادی که به واسطه پیری و مریضی به آنجا میرفت) و نیفلهایم رساند اما هلا حریص بود او دوست داشت تا والهالا (جایی که روح جنگجویان به آنجا میرفت) را نیز در قلمرو خود داشته باشد و از این رو به دشمنی با اودین، ثور و امپراطوری آزگارد دامن زد.

اکنون ما می‌خواهیم این دو ویلن خطرناک را در دنیای کمیک با هم مقایسه کنیم با ما همراه باشید.


۱۰. مقاومت: تانوس

تانوس بار ها با انتقام جویان و نگهبانان کهکشان جنگیده است و همان طور که می‌دانید در این دو گروه پر است و از ابرقهرمانان بسیار قدرتمند از خدایان گرفته تا موجودات کیهان و جهش یافته ها اما تانوس با همه آنان جنگیده و خیلی از اوقات پیروز نبرد بوده است. او تانوس توانسته است سیلور سرفر منادی گالاکتوس را به راحتی شکست دهد، هالک عصبی را عقب براند و بر ثور خدای آذرخش چیره شود همان طور که می‌دانید ضربات امثال هالک و سرفر و ثور بسیار قدرتمند است و تانوس توانسته است این ضربات را دفع بکند بدون اینکه آسیب زیادی ببیند.

هلا نیز دست کمی از تانوس ندارد او بار ها به جنگ خدایان آزگارد و یا دیگر پانتئون ها رفته. او توانسته است ثور و هرکول را که هر دو از بزرگ ترین قهرمانان جهان مارول هستند و دارای ضربات بسیار محلکی اند را شکست بدهد. البته او در کار نامه خود شکست هایی را نیز دارد و ثور توانسته است با ترفند های خاص خود او را شکست دهد. حتی هلا چند بار با شخص اودین نیز جنگیده است اما هلا در نبرد هایش از جادو که در آیتم بعد در باره آن گفته خواهد شد استفاده می‌کند در این آیتم بحث بحث مقاومت است که تانوس تایتان دیوانه از هلا برتر است.


۹. جادو: هلا

هلا یک الهه است ، که به او امکان دسترسی به انواع اشکال جادوی آسگاردین را می دهد. او می تواند انفجارهای انرژی ایجاد کند که می تواند خدایان را بکشد، در فضا و زمان سفر کند و همچنین به دلیل مقاومت فیزیولوژیکی در برابر آسیب  های عظیم در نهایت قدرت زنده بماند. یکی از شدیدترین حملات وی، معروف به “دست جلال” ، قادر است گوشت را از استخوان های حتی نامیرایان الهی نیز جدا کند. ثانوس همچنین تا حدودی در جادو مهارت دارد، اما بعید است که آنها روی هلا کار کنند.


۸. هوش: تانوس

هلا با توجه به برنامه ها و توطعه های خود در تلاش های بی وقفه خود برای تصاحب تاج و تخت آسگاردی، فردی باهوش تلقی می شود. با این حال، استعدادهای فکری او نمی توانند در مقابل تانوس که یکی از برترین دانشمندان مارول است کاری از پیش ببرد. او از همه آخرین تحولات در علوم، مهندسی و فناوری آگاه است و تمام تلاشش را برای بدست آوردن آنها انجام می دهد.


۷. اراده: هلا

با توجه به داستان‌ های کمیکی مارول قدرت اراده هلا بسیار عظیم است. او دارای اراده ای بسیار قوی تر از تانوس است و هر چه را که اراده کنه تا جایی که می‌تواند به دست می آورد. در یک سری از کمیک ها هلا عاشق تانوس می‌شود و وقتی گامورا تانوس را می کشد او تانوس را به زندگی بر می گرداند و سعی می‌کند که تانوس را به خود علاقه مند سازد اما تانوس قبول نمی کند و این یکی از معدود شکست های شخصیت هلا بود. اما با این که تانوس اول او را قبول ندارد ولی مجبور می شود که به هلا پناه ببرد و هلا هم که از زنده بودن تانوس خوش حال بود با تمام توان خود دشمنان او را نابود کرد و در آخر آنها با هم ناپدید شدند.


۶. آسیب ناپذیری: تانوس

با توجه به کمک های بانوی مرگ به تایتان دیوانه، تانوس تقریبا یکی از مقاوم ترین بدن های دنیای کمیک را در اختیار دارد او می‌تواند انرژی های بسیار بزرگ که از افرادی مانند گالاکتوس، اودین و بلک بولت نشاط می‌گیرد مقاومت کند و آسیبی نبیند. در حادثه ای تانوس چنگال های ولورین را در شکم خود می بیند و پوزخند می‌زند و می‌گوید اصلا دردی احساس نمی‌کند.

اما مقاومت هلا نیز بسیار زیاد و باورنکردنی است او در برابر ثور و هرکول با پتک و گرزشان جنگیده و آسیب زیادی ندیده است اما همان طور که می دانید ثور و هرکول از امثال گالاکتوس و اودین از لحاظ قدرت پایین ترند.


۵. مرگباری: هلا

به عنوان تجسم مرگ در آسگارد، هلا دارای قدرت های تهاجمی بسیار خوبی است. همانطور که قبلاً ذکر شد، او موفق می شود تا ثانوس را به زندگی بازگرداند. او همچنین می تواند با لمس کردن کسی (با دستکش یا بدون دستکش) شخص را به معنای واقعی کلمه بکشد.

نکته جالب راجب هلا این است که قدرت او نه فقط برای موجودات فانی بلکه برای خدایان نیز به کار می رود و او خدایان بسیاری را نابود ساخته است اما خب خدایان با هر حال به زندگی باز می گردند ولی باز هم کشتن آنها بسیار سخت و مشکل است. جای تعجب است که تانوس به هلا که به نوعی یک بانوی مرگ با قدرتی کمتر است توجه نمی کند.


۴. مهارت مبارزه: تانوس

هلا مهارت مبارزه بالایی دارد او یکی از خدایان آزگارد است و خدایان آزگاردی به لطف مهارت جنگندگی خود بسیار مشهور هستند همین طور او در نبرد با پلوتو خدای مرگ یونانی ثابت کرد که از او در مهارت مبارزه برتر است.

تانوس تمامی مهارت جنگی خود را در تایتان پایگاه اترنالز ( نژادی کیهانی و قدرتمند) آموخته است و به انواع فنون جنگی مسلط است همچنین او در عمر طولانی خود با افراد و مزدوران زیادی در ارتباط بوده است و مهارات بسیاری از آنها را آموخته است البته این نکته نیز لازم به ذکر است که تانوس با افراد بسیار با مهارت همچون ثور و کاپیتان مارول جنگیده است و مهارت های آنها در برابر تایتان دیوانه کارساز نبودند.


۳. سرعت: برابر

هر دو شخصیت این قابلیت را دارند که فوراً خود را از راه دور منتقل کنند و مسئله سرعت را به چالش بکشند. در حالی که تله پورت هلا با جادوی او، الهه بودن و همه چیز مرتبط است، این مورد برای ثانوس بیشتر علمی است.

صندلی مخصوص او از علوم مخصوص همراه با جادو و تکنولوژی استفاده می کند، به این معنی که می تواند خود را به صورت تله پاتی با صندلی متصل کند. با انجام این کار، تانوس می تواند کارهای مختلفی را انجام دهد، از جمله اینکه خود را به هر مکان دلخواه (حتی بین بعدی) منتقل کند.


۲. تجهیزات: تانوس

هلا از تجهیزات خاصی استفاده نمی کند تنها سلاح شناخته شده او شمشیر شب (night sword) است که می تواند از آن کپی هایی را ایجاد و پرتاب کند اما فقط یک شمشیر اصلی وجود دارد اما تانوس یکی از مجهز ترین موجودات کیهان است او انوع و اقسام سفینه های مختلف را دارد به همراه پیشرفته ترین سلاح ها برای سربازانش و همین طور تیغه دو لبه خود و…

اما یک سلاح وجود دارد که از همه تسلیحات برتر است آن دست کش ابدیت است که تانوس مدت قابل توجه ای آن را در اختیار داشت اگر آشنایی کوچکی با این سنگ ها و دستکش داشته باشید خواهید فهمید که افراد را به یک موجود با قدرت های کیهانی تبدیل خواهد کرد.


۱. برنده : برابر و به احتمال بیشتر تانوس

این نبرد یک نبرد بسیار سخت و دشوار است از یک طرف هلا الهه مرگ آزگاردی و در طرف دیگر تانوس تایتان دیوانه قرار دارد این شخصیت ها از بزرگ ترین قدرتمند ترین اشرار هستند هلا اراده ای فوق العاده و جادوی بسیار زیادی را دارد به طوری که برای بسیاری از خدایان آزگارد و حتی خود شخص اودین و حتی خدایان از سایر پانتئون ها مشکل ایجاد کرده است و این نشان دهنده قدرت اوست. از طرفی هم تانوس سلاح ها و مهارت و ارتشی قدرت مندتر دارد به صورتی که بارها با گروه هایی مانند اونجرز جنگیده است همان طور که اکثر کاربران سایت می‌دانند، گروه اونجرز یکی از قدرتمند ترین گروه های تاریخ کل کمیک است. این مقایسه بسیار نزدیک است اما ما احتمال برد تانوس را از هلا بیشتر میدانیم زیرا او ملاک برتری بیشتر دارد


نویسنده: امیررضا حسینی

18 Comments
  1. Superman
    Superman کاربر می‌گوید

    با نتیجه موافقم و ممنون

    1. مخمد شمس کاربر می‌گوید

      اتفاقا من عاشق این دو نفر هستم بین شخصیت های کمیک و مارول و کلا ابر شرورها و ابر قهرمان ها و به نظر من هلا یکم قویتر هستش تو جنگ تن به تن کسی نمیتونه هلا رو شکست بده هلا میتونه غیر از کپی از یک نوع شمشیر هر سلاحی چه بزرگ و چه کوچیک مثل نیزه پتک شمشیر و همچین چیزایی کپی کنه به صورت بی نهایت و اینکه هلا عاشق تانوسه هم برام خوشایند بود ولی من الان‌ سوالم اینه هلا قویتره یا دارکساید

  2. کاربر می‌گوید

    مقاله ی خوبی بود.ولی من هنوزم منتظر اون مقایسه ی رون کینگ و همون کچل مورد نظر هستم

  3. King Venom
    King Venom کاربر می‌گوید

    خب اگه تو mcu باشه اگه تانوس بدون دستکش باشه به احتمال خیلی زیاد هلا قویتره چون از نظر مقاومت و دوام تقریبا نابود نشدنی و غیرقابل کشتن بود ولی با دستکش مشخصا تانوس قدرتمند تره و هلا تقریبا راهی نداره که بهش اسیب بزنه
    ولی تو کمیک چرا تانوس قویتره حتی نشون داده شده که هلا از تانوس میترسه و خیلی ازش حساب میبره

  4. کاربر می‌گوید

    مقاله عالی جناب قاسمی.

    1. کاربر می‌گوید

      اوه ببخشید جناب قاسمی چشمام خواب آلود بود اشتباهی فکر کردم نویسنده مقاله جناب قاسمی هستن.
      یک معما میگم درمورد عنوان مقاله ای که تا فردا قراره بنویسم. درمورد گیم. بازی های جهان باز و بزرگی در اون حضور دارن. اگه تونستید حدس بزنید یدونه شارژ ۵ تومنی بهتون جایزه میدم.

      1. کاربر می‌گوید

        جناس حسینی من اون موقع چشمام خواب آلود بود فکر کردم جناب قاسمی هستید بازم ببخشید.

  5. King Venom
    King Venom کاربر می‌گوید

    اقا یه سوال
    بین اودین و اریس دیسی کدوم برنده میشه
    حالا شاید بعضیا بگن که مشخصه کی برندس ولی دقت کنین اریس سابقه شکست هایفادر رو داره و فوقالعاده قدرتمنده ولی ایا زورش به اودین میرسه؟؟؟
    اودین هم که اکثرا میدونن چه قدرتی داره و نسخه کلاسیکش مولتیورسال هست

    1. کاربر می‌گوید

      کینگ ونوم
      سینما رو اگه بگین که اودین قدرتمندتر هست.
      کمیک رو اگه بگین که بستگی داره کدوم برحه زمانی اودین با کدوم برحه زمانی ارس مقایسه بشه … . یک مقطعی قدرت اودین هم سطح نهاد های کیهانی مارول براورد میشد و حتی موجودات انتزاعی ازش حساب میبردن یه زمانی هم در کمیک های جدید چند سال اخیر اون قدر ضعیف شده بود که توسط جین فاستر (ثور) مورد ضرب و شتم قرار میگیره پس انجام این کار توسط ارس هم چندان بعید نیست. در آخرین کمیکی هم که بود اگر اشتباه نکنم شماره نهایی آرک pery خب ارس قطعا در برابر این حالتش حرف های زیادی برای گفتن داره و احتمال پیروزیش هم اصلا کم نیست.

    2. Superman
      Superman کاربر می‌گوید

      برحسب کمیک به نظرم اودین بالاتره

    3. Doctor strange
      Doctor strange کاربر می‌گوید

      میشه گفت کمی اودین قویتره

  6. کاربر می‌گوید

    با سلام.
    مقاله خوبی بود. خسته نباشید آقای حسینی.
    اگه کمیک رو حساب کنیم که تانوس قویتره و شانسش بیشتر با دستکش بینهایت و سنگا هم که دیگه نیاز به تفسیر نیست.
    در MCU اما به نظر من شانس هلا بیشتر هست چون زود درمانی سریعتر و منبع قدرت وسیعتری داره و هم دسترسی راحتی به تسلیحاتش داره. حتی اگه لشکر تانوس هم باشن و تعدادشون به چند ده هزار نفر هم برسه باز احتمالا برای هلا نهایتا چند دقیقه دستگرمی باشن چون هلا تقریبا کل جنگجویان ازگارد رو در عرض چند دقیقه کشت.!
    تنها برتری تانوس شاید همون قدرت فیزیکی باشه که برای پیروزی در چنین مبارزه ای احتمالا کافی نیست.
    موفق باشید.

    1. Amirreza Hosseiny
      Amirreza Hosseiny کاربر می‌گوید

      سلام آقای راجرز
      ملاک مقایسه ما کمیک هست که خودتون اشاره کردین تانوس قوی تره اما در MCU قدرت هلا بیشتره اون حتی ثور رو یه نیروی قدرتمند به حساب نمی آورد ثوری که تانوس و فرماندهانش ازش حساب می بردن

  7. amirreza ghasemy
    amirreza ghasemy کاربر می‌گوید

    اقای حسینی خسته نباشید مقاله خوبی بود

  8. _ کاربر می‌گوید

    تانوس

  9. کاربر می‌گوید

    با نتیجه مخالفم
    هلا پیروزه چه سینما چه کمیک

    1. King Venom
      King Venom کاربر می‌گوید

      تو مث اینکه از قدرت تانوس تو کمیک ها خبر نداری؟!؟! تو کمیک هلا از تانوس میترسه و هرکاری برای جلب رضایتش میکنه بطوری که تو کمیک نگهبانان کهکشان ۲۰۱۹ همه کار کرد تا تانوس رو دوباره زنده کنه همه اینا میگه که تانوس در چه جایگاهی از قدرت قرار داره!!!

  10. NO body کاربر می‌گوید

    بنظر شما چرا تانوس بانوی مرگ و رو بیشتر از هلا دوست داره ی مقایسه کلی هم بین هلا و بانوی مرگ بگذارید از ظاهر تا قدرت ممنون

دیدگاه ها غیر فعال است.