کارنیج کیست؟ نگاهی دقیق به این سیمبیوت خونخوار

از همان اول می دانستیم که قرار است در قسمت دوم فیلم ونوم شاهد رویارویی او با کارنیج که یک سیمبیوت هم نژاد او است باشیم. مسلما بسیاری از افراد که کمیک های مارول را دنبال می کنند کارنیج را می شناسند. اما بسیاری هم هستند که اطلاعات دقیقی از این موجود بی رحم ندارند. خوب ما اینجا هستیم تا شما را با این موجود بدذات آشنا کنیم.


سرگذشت:

کارنیج یک شخصیت خیالی ابرشرور در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط مارول کمیکس است. این شخصیت اولین بار در شمارهٔ ۳۶۰ از مجموعه کمیک مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ظاهر شد. کارنیج توسط نویسنده دیوید میشلینی، و طراحان مارک بگلی و اریک لارسن خلق شده‌است. کارنیج متعلق به نژادی آمورف (بدون ساختار فیزیکی) زیست فرازمینی و انگل تحت عنوان سیمبیوت است. این شخصیت اغلب به عنوان دشمن شخصیت ابرقهرمان مرد عنکبوتی، و همچنین دشمن دیرینه ونوم محسوب می‌شود. نخستین و قابل توجه‌ترین میزبان او، آدم‌کشی زنجیره‌ای در دنیای مارول به نام کلیتوس کسدی به‌شمار می‌رود.

سیمبیوت ونوم برای نجات میزبان خود ادی براک از زندان فرزندی را تولید کرد که جنسیتی نداشت. این تخم ریزی از طریق زخمی در دست به کلتوس کسدی متصل شد و در خون او ادغام گردید و رنگ قرمز گرفت. کلتوس خود را کشتار نامید و برای همیشه به یک دشمن مرد عنکبوتی و ونوم تبدیل شد. رنیج و کسدی با یکدیگر هم نظر هستند و هر وقت که از زندان آزاد می شوند، نیویورک را به شهر اجساد تبدیل می کنند بطوری که در خیابان های آن پر می شود از اعضای قطع عضو شده انسان ها. کارنیج یک موجود پلید است و کسدی هم که مادربزرگ خود را کشته و یتیم خانه خود را به آتش کشده است بهترین گزینه برای او است. کسدی یک قاتل سریالی است و این بهرتین گزینه برای کارنیج بود.

در دروه ای گمان بر این بود که کارنیج نابود شده است. اما اینطور نبود. کارنیج خود را بطور کامل با کسدی ادغام کرده است. این توانایی به کسدی این امکان را داده بود که بتواند کپی هایی از همزیست سیمبیوتی خود را هر زمانی که در معرض هوای آزاد قرار می گیرد کپی کند. در دوره ای نیز او شروع به جذب دیگر سیمبیوت ها کرده بود که او را بزرگ تر از قبل می کرد. با این حال در این زمان نیز ونوم و مرد عنکبوتی او را شکست دادند.

علیرغم پیوند وی بین کارنیج وکسدی، این سیمبیوت بارها کسدی  را برای پیوستن به یک میزبان قویتر ترک کرده است. این میزبان ها شامل جان جیمسون، مرد عنکبوتی و موج سوار نقره ای است. با اینحال او همیشه به بدن کسدی باز می گردد. بسیاری این نظریه را مطرح کردند که او برای قدرتمندتر کردن میزبان بعدی و رساندن کسدی به یک میزبان ایده آل و قدرتمندتر این کار را می کند. یکی از مهمترن شخصیت هایی که کارنیج به آن پیوند خورده است، نورمن آزبورن است. نورمن کنترل کارنیج را بر عهده گرفت و ازا و برای مقاصد خود استفاده کرد و به گابلین قرمز و یا اجنه سرخ تبدیل شد. او به کمک این سیمبیوت نوه خود نورمی آزبورن را هم به گوبلین چایلد تبدیل کرد.

او در دوره ای به کلرادو حمله کرد و یک قلمرو برای سیمبیوت ها ساخت. زمانی که انتقام جویان به او حمله کردند، او کاپیتان آمریکا، هاوکی، تینگ و ولورین را با شاخه های همزیستی کارنیج آلوده کرد. البته با تلاش مرد عنکبوتی، کارنیج و کسدی باز هم شکست خورده و زندانی شدند.


اخلاقیات:

بر خلاف ونوم که خالق و پدر کارنیج محسوب می شود. او سخت به همزیست خود وفادار است و به سختی از آن جدا می شود. کسدی و کارنیج علاقه بسیاری به هم دارند، برای مثال کارنیج کسدی را یکی از اعضای خانواده خود می داند و هر وقت که کارنیج به بدن فرد دیگری می پیوندد، خاطرات کسدی را بر روی فرد جدید تحمیل می کند. او عاشق کشتار و جنگ است البته این را هم بگوییم که جدا از کشتار های دردناک، او به کشتار های ظریف نیز علاقه بسیاری دارد و روش های بسیار زیادی را برای شنکجه و قتل عام می شناسد که اگر بشنوید در جایتان میخکوب می شوید. به این فکر نکنید که کارنیج یک دیوانه تمام عیار و بی مخ است. او زرنگ تر از آن چیزی است که فکرش را هم بکنید. با وجود رابطه خوب کسدی و کارنیج، آنها در مواردی نیز که با هم مخالف هستند، با یکدیگر جرو بحث می کنند.


قدرت و توانایی ها:

کارنیج نیز همانند هر سیمبیوتی توانایی های این نژاد باستانی که توسط نال، خدای تاریکی های مارول خلق شده اند را دارا است. با اینحال هر سیمبیوتی توانایی های خصی نیز دارد و می تواند آنها را ازتقا هم داده و به بهترین روش از آنها استفاده کند. در ادامه به بررسی پاره ای از توانایی های این هیولای بی رحم می پردازیم.

  • قدرت فوق بشری: کارنیج از قدرت بسیار بیشتری از مرد عنکبوتی و ونوم برخوردار است. او میتواند به راحتی بیش از ۸۰ تن را بلند کند و این مورد با توجه به هیکل و اندازه ای که دارد متفاوت است. همچنین نی تواند از ترس اطرافیان خود نیز تغذیه کند و خود را بزرگ تر نشان بدهد.
  • دوام فوق بشری: کارنیج به راحتی می تواند از گلوله های کالیبر بالا و سلاح های سنگینی مانند نارنجک و بمب جان سالم به در ببرد. با این حال او نیز همانند همه سیمبیوت ها به صدای زیاد و انرژِ های انفجاری بسیار عظیم حساس است.
  • استقامت فوق بشری: این سیبیوت می تواند در فضا، در مکانی سمی و هر جایی که هیچ کس قادر به دوام آوردن در آن نیست زندگی کرده و دوام بیاورد. همچنین می تواند این توانایی را به میزبان خود نیز منتقل کند.
  • عمل شفا دهنده: کارنیج به راحتی می تاند خود و میزبانش را شف دهد و زخم و ها وبیماری هایش را درمان کند. فرقی نمی کند این مشکل قطع شدن سر باشد یا یک بیماری لاعلاج. برای مثال او بیماری نورمن آزبورن را بطور کامل درمان کرد و ظاهر او را بازیابی کرد.
  • حافظه ژنتیکی: همه سیمبیوت ها دارای حافظه ژنتیکی از نیاکان خود هستند این حافظه از کلینتار که سیاره مادری آنها است شکل می گیرد.
  • خزیدن روی دیوار: کارنیج نیز همانند مرد عنکبوتی می تواند بر روی دیوار راه برود.
  • تله پاتی: کی از برتین توانایی های جالب کارنیج است. او می تواند حافظه افرادی که با آنها پیوند خورده است را در فرد دیگری نیز بارگذاری کند.
  • نیش و پنجه: این سیمبیوت دارای تیغ ها و پنجه های بشماری بر روی بدن و دستان خود است که می تواند هر کسی را به کشت بدهد.
  • تغییر بدن: کارنیج می تواند بدن و ماهیت همزیست خود را به دلخواه تغییر دهد و یا او را به یک سلاح تمام عیار پر تیغ و پنجه تبدیل کند.
  • استتار: با توجه به اینکه رنگ اصلی او قرمز است، اما او می تواند خود را به هر رنگ، شکل و هر وسیله ای تبدیل کند.
  • غوطه وری دیجیتالی: کارنیج یک بار موفق شد با استفاده از کابل های اینترنت، بدن خود را بین سیستم های رایانه ای منتقل کند.
  • و توانایی های بیشمار و ساده دیگری که هر موجود سیمبیوت مانند دارد، مانند ذات انگلی جذب تووانایی های اشیا و….

در سینما:

خوب ما قرار است کارنیج را به عنوان شرور اصلی در قسمت دوم فیلم ونوم ببینیم. کارنیج این فیلم در ظاهر شباهت بسیاری با کارنیج کمیک دارد (ظاهر، چهره و تیغه ها وسلاح های که از بدنش تولید می کند) و آنطورکه از تریلر ها نیز معلوم است، قرار است کشت و کشتار بزرگی نیز به راه بیاندازد که نمونه اش را تا به امروز در هیچ فیلم کمیک بوکی ای ندیده ایم. میزبان این شخصیت در فیلم نیز همان کلتوس کسدی است. متاسفانه اطلاعات بیشتری از این شخصیت در این فیلم در دسترس نیست و باید منتظر تریلر های بعدی این فیلم ماند. امیدواریم سونی بتواند به بهترین نحو از این شرور در فیلم ونوم استفاده کند. نظر شما چیست؟ آیا قسمت دوم فیلم ونوم با وجود شرور قدرتمندری همچون کارنیج موفق خواد شد؟

11 Comments
  1. کاربر می‌گوید

    راستش تا حد تقریبا زیادی میشه گفت کارتیجو ویشناختم یعنی انچان برام جذابیتی نداشت ولی بازم دستتون درد نکنه

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      ممنون از توجهتون 🙏🌹

  2. King Venom
    King Venom کاربر می‌گوید

    دمتون گرم معرفی کاملی بود هرچند من همه اینا رو میدونستم ولی باز عالی بود
    راستش من به قسمت دوم خیلی امید دارم و حداقل به عنوان یه سوپرفن ونوم میخام که فیلم خوبی از آب دربیاد
    با اینکه این اواخر درجه سنی این فیلم هم معلوم شده pg13 هست ولی باز کسایی که فیلم رو دیدن میگن که داری حرف های رکیک و صحنه های خشن خواهد بود ولی نه درحد درجه بندی R یه چیز مثل دو قسمت مکانی ساکت که هر دو pg13 هستن
    این فیلم هر چیزی که برای موفقیت لازم هست رو داره از تیم بازیگری محبوب و سرشناس تا حتی تهیه کننده فیلم لوگان ، فیلمنامه نویس فیلم قبلی هم هست که این روزا کارش بهتر شده ولی تنها عامل نامعلوم فیلم کارگردانش هست که معلوم نیست آیا کارش رو خوب انجام میده یا نه ولی امید دارم که حداقل مشکلات فیلم اول رو جبران کنه

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      به احتمال زیاد از نسخه اول بهتر خواهد بود.

  3. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    توضیحات مقاله کافی و کامل بود .
    ولی واقعا باید ونوم ۲ درجه سنی r داشته باشه نه بچهگانه باشه . واقعا خدا کنه سونی گند نزده باشه

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      خدا کنه
      ما هم امیدواریم.

  4. King Venom
    King Venom کاربر می‌گوید

    چنتا کار رو باید درست انجام بدن اول اینکه رو نکات مثبت فیلم اول تمرکز کنن و اونو به صورت پررنگ تر استفاده کنن مثل رابطه ادی و ونوم
    دوم پرداخت درست به ویلن فیلم یعنی کلیتوس کسیدی که فک میکنم باشه چون قراره حداقل نصف مدت زمان فیلم متعلق به کسیدی باشه و همچنین ادی هم راجب گذشته اون تحقیق میکنه پس ظاهرا که همینطوره
    و نکته بعد هم بار کمدی فیلمه که باید بیشتر باشه چون کمبود صحنه های کمدی بین ونوم و ادی حس میشد و فیلم باید به وضعیت زندگیشون بار کمدی بیشتری اضافه کنه
    نکته بعد هم بهبود جلوه های ویژه هستش که ظاهرا خیلیم بهتر و واضح تر از قسمت اوله مخصوصا ونوم که چه تو تصاویر منتشر شده و چه تو تریلر ها حضور پر رنگی داره

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      دقیقا همینطوره

  5. King Venom
    King Venom کاربر می‌گوید

    تقریبا سه هفته دیگه مونده تا اکران و باورم نمیشه بعد از تقریبا یک سال و نیم آزگار😊😊😁
    البته ۴۵ روز طول میکشه که برسه دست ما😭😖😐 تازه اگه فروشش خوب باشه میشه بیشتر از ۵۰، روز ولی اشکال نداره اگه فیلم خوبی باشه تحمل میکنم
    خیلی مشتاقم ببینم که چه آشی برای من و ونوم فن های دیگه تدارک دیدن

  6. starfare کاربر می‌گوید

    این سیمپیوت ها به جن ها خیلی شباهت دارن تقریبا شبیه همن

دیدگاه ها غیر فعال است.