۲۰ شخصیت قدرتمند سریال بازی تاج و تخت

سریال بازی تاج و تخت یا گیم اف ترونز یکی از برترین سریال های تاریخ است که طرفداران بسیار زیادی دارد این سریال از سال ٢٠١١ شروع و در ٢٠١٩ به پایان رسید به زودی سریال خاندان اژدها منتشر خواهد شد که جنگ رقص اژدهایان را به مردم نشان خواهد داد.
اول بگذارید اندکی با دنیای بازی تاج و تخت آشنا شویم.
در این دنیا چهار قاره وجود دارد که فقط دوتا از آنها به نام های وستروس و اِسوس مهم هستند.
وستروس قاره ای کوچک تر از اِسوس است و محل هفت پادشاهی و اتفاقات اصلی است.
جالب است بدانید که وستروس از ١٠ منطقه اصلی تشکیل شده است اما آن را ٧ پادشاهی می‌نامند این ١٠ منطقه شامل پشت دیوار ، نورث ، ویل ، ریورلند ، راک ، ریچ ، استورزم لند ، دورن ، جزایر آهن و کینگز لندینگ است.
اما اِسوس ، اِسوس قاره ای بسیار پهناور است شامل ٩ شهر بزرگ معروف به شهر های آزاد است بعد از این منطقه دریای دوتراکی ( دریا نیست یه دشت بزرگ علف هست که به دریا تشبیه شده) وجود دارد در مناطق جنوبی دریای دوتراکی خلیج برده داران با سه شهر اصلی یونکای ، میرین و آستاپور وجود دارد.
اِسوس به طور کلی به دو منطقه شرقی و غربی تقسیم شده است که از مناطق شرقی آن اطلاعات زیادی در دسترس نیست به جز نام امپراطوری طلایی یی‌تی و شهر خوفناک آشایی.
اکنون در این مقاله می‌خواهیم شما را با ٢٠ فرد قدرتمند این دنیای خیالی در سریال آشنا کنیم


٢٠ یارا گریجوی :
یارا از خاندان گریجوی یک جنگجوی آهن زاده واقعی است او تمام خصوصیاتی که یورون گریجوی پدرش میخواست را داشت چه به عنوان یک فرمانده توانا و چه به عنوان یک جنگجوی با استعداد و توانا او به همراه تنها چند سرباز توانست وارد قلعه خطر ناک دردفوت شود تا برادرش تیون گریجوی را از دست رمزی بولتون (اسنو سابق) نجات دهد اما تیون که تقریبا دیوانه شده بود با او نیامد.
او لایق ترین فرد برای حکومت بر جزایر آهن بود اما عموی قدرتمند او یورون (که در این مقاله با او آشنا خواهید شد) موفق شد پدر او را بکشد و یارا را تبعید کند.


١٩ سِر بِران :
بران در ابتدای سریال فقط یک شمشیر زن مزدور بود اما به مرور زمان توانست به واسته عقل و قدرت شمشیرش لرد مطقه ریچ (که از نظر شخصی من بهترین منطقه وستروس هست ) شود.
او قبلا به شاهزاده اوبرین مارتل (با او نیز در این مقاله آشنا می‌شوید) گفته بود که فقط انسان مناسب را کشته است.
لازم به ذکر است که بران گاهی از تاکتیک های ناجوان مردانه نیز استفاده می‌کند.


١٨ سِر جورا مورمنت :
جورا مورمنت یکی از قدرتمند ترین شوالیه های جهان بازی تاج و تخت است او در طی شورش گریجوی جنگید و رشادت های بسیار کرد و در آن جنگ توسط شاه رابرت براتیون به عنوان شوالیه انتخاب شد.
او از خاندان کوچک هم پر افتخار مورمنت است.
جورا بعد از فروش چند شکارچی غیر مجاز به عنوان برده توسط لرد بالا دست خود ، لرد ند استارک توبیخ شد اما برای فرار از مجازات به اِسوس (قاره مجاور وستروس) فرار کرد و به قبایل دوتراکی پیوست بعد از ازدواج کال دروگو و دنریس تارگرین او محافظ شخصی دنریس شد و در آخر بخاطر محافظت از او کشته شد.


١٧ یورون گریجوی :
نام یورون را قبلا در مقاله ذکر کردیم او عموی یارا و تیون گریجوی و برادر بالِن حاکم سابق جزایر آهن است او زمانی که برادر خود پیر و ضعیف شد به جزایر آهن بازگشت و برادر خود را کشت و برادر زاده هایش را تبعید کرد او اقتدار خاصی در وستروس دارد و بعد از فتح جزایر آهن به کینگزلندینگ رفت و توسط ملکه سرسی لنیستر به عنوان رئیس ناوگان سلطنتی انتخاب شد.
یورون در تمامی نبرد هایش می‌خندد و از هیچ چیز و هیچ کس هراسی ندارد او تمامی دنیا را گشته است و حتی ادعا می‌کند که به شهر مخوف آشایی رفته است.


١۶ استنیس براتیون
استنیس برادر شاه سابق وستروس رابرت براتیون (رابرت به دلیل چاقی زیاد و از دست دادن قدرت بدنی خود در سریال در این لیست حضور ندارد) است او فرمانده ای نظامی توانا و جنگجویی دلیر است در زمان شورش برادرش رابرت (در آینده مقاله ای با این موضوع نوشته خواهد شد) نیرو های استورزم لند را هدایت می‌کرد هنگامی که ارتش میس تایرل (لرد ریچ) آنها را در قلعه خود محاصره کرده بودند او مقاومتی بسیار ستودنی از خود نشان داد تا زمانی که ند استارک از راه رسید و ارتش ریچ را تار و مار کرد.
و بعد ها شاه رابرت او را به عنوان لرد قلعه دراگون استون منصوب کرد که استنیس سر این قضیه با برادر خود خصومتی پیدا کرد (او قلعه استورمز اند که بسیار بزرگ تر است را میخواست).
استنیس یک جنگجوی بسیار قدرتمند است هنگامی که زخمی شده بود توانست به تنهایی دو تن از سربازان بولتون را بکشد تا زمانی که برین از تارث (او نیز در لیست حضور دارد) او را کشت.
اکثر مردم استنیس را به عنوان بزرگ ترین فرمانده نظامی وستروس می‌دانند.


١۵ سِر باریستان سلمی :
او معروف به باریستان دلیر است و در جنگ های بسیاری حضور داشته است او آخرین بازمانده خاندان شورشی بلک فایر را کشت و بدلیل این کار عضوی از گارد شاهنشاهی وستروس شد.
در شورش رابرت او برای خاندان تارگرین میجنگید اما بعد از جنگ شاه رابرت او را عفو کرد و همچنان او را در گارد شاهی نگه داشت.
سر باریستان دلیر در هنگامی که یک گراز به شاه رابرت حمله کرد و باعث مرگ او شد در آنجا حضور داشت و به دلیل این که نتوانست از شاه رابرت حفاظت کند توسط جافری و سرسی از مقام خود عزل شد.
سر باریستان به میرین و به نزد ملکه دنریس تارگرین رفت و محافظ او شد در هنگام شورش پسران هارپی سر باریستان برای نجات جان کِرم خاکستری (در لیست حضور دارد) خود را فدا کرد و توسط پسران هارپی کشته شد.


١۴ ند استارک :
ند استارک لرد اعظم شمال و بعد ها دست شاه او صمیمی ترین دوست شاه رابرت براتیون است که رابرت او را از برادران خود بیشتر دوست دارد.
در هنگام شورش رابرت ، ند ارتش عظیمی از شمال آورد و رشادت های فراوانی را نشان داد او حتی سِر آرتور داین (او در سریال و لیست حضور ندارد اما قدرتمند ترین جنگجوی تاریج وستروس است) را کشت.
ند یک جنگجوی قوی و فرمانده توانا است اما سیاست مدار قابلی نیست و همین امر باعث شد او کشته شود.
از قدرت او می‌توان به حمل یک شمشیر بزرگ از فولاد والریایی (برترین فولاد جهان) اشاره کرد او حتی در دوئل خود با سِر جیمی لنیستر (در لیست حضور دارد) توانست به راحتی با او مقابله کند و اگر سرباز لنیستری دخالت نمی‌کرد شاید میتوانست سِر جیمی را بکشد.


١٣ اوبرین مارتل :

شاهزاده اوبرین مارتل یکی از شاهزادگان دورن بود او بخاطر سرعت فراوان و مهارت های جنگی خود بسیار معروف و مخوف است.

اوبرین مارتل به شرق رفت و در آنجا فنون جنگاوری خاصی را آموزش دید او حتی در چاله های مبارزات شهر های برده داری جنگیده است و در قاره اِسوس هم شهرت زیادی دارد.
او محبوب ترین مرد دورن است و توانست در دوئل خود با کوه (یکی از اعضای لیست) توانست مهارت های رزمی خود را به نمایش بگذارد هرچند در آن نبرد کشته شد اما باعث شد کوه بعد از آن نبرد به شخص زامبی مانندی تبدیل شود اوبرین حتی توانست به راحتی حملات کوه را دفع کند و ضربه های جبران ناپذیری به او بزند.


١٢ جیمی لنیستر :
سر جیمی لنیستر پسر لرد تایوین لنیستر لرد اعظم منطقه راک است او در سنین نوجوانی قدرت و مهارت خود را نشان داد و توسط سِر آرتور داین به عنوان شوالیه برگزیده شد کمی بعد تر آیریس تارگرین او را عضو گارد شاهی کرد (البته این کار دلایل سیاسی نظیر گرفتن گروگان از لرد تایوین نیز بود).
در هنگام شورش رابرت براتیون جیمی برای محافظت از شاه و ملکه در پایتخت ماند اما هنگامی که شنید آیریس می‌خواهد تایوین پدرش را بکشد و همه مردم کینگزلندینگ را با استفاده از آتش وحشی بسوزاند او سوگند خود را شکست و شاه آیریس را کشت.
ند استارک خواستار این بود که جیمی لنیستر یا اعدام شود یا به نگهبانان شب بپیوندد اما بدلیل نفوذ بالای پدرش و خواهرش که اکنون ملکه بود شاه رابرت این کار را نکرد و این امر باعث دلخوری ند از رابرت شد.
چندین سال بعد او باعث فلج شدن برن استارک پسر ند استارک شد.
جیمی لنیستر در هنگامی که هنوز دو دست خود را داشت به راحتی از پس سربازان عادی بر می آمد و با شخص ند استارک دوئل زیبایی انجام داد بعد ها دست او قطع شد ولی باز با تمرین های زیاد شرایط بهتری پیدا کرد اما باز هرگز به دوران طلایی خود بازنگشت او حتی اینقدر جرعت داشت که یک تنه به اژدهای بزرگ دنریس حمله کرد و نزدیک بود کشته شود.
سرانجام او در نبرد کینگزلندینگ توسط دنریس و اژدهایش دروگون کشته شد.


١١ داریو ناهاریس :
او هنگامی که ١٢ سال سن داشت توسط مادرش به بردگی فروخت اما ارباب او مرد خوبی بود و به او مهارت های نظامی فراوانی یاد داد او پس از مرگ اربابش به ارتش مزدور پسران دوم پیوست و سرانجام با کشتن فرمانده آنها به عنوان فرمانده ارتش ٢٠٠٠ پسران دوم انتخاب شد.
در هنگام جنگ دنریس با شهر های برده داری او به ارتش برده داران خیانت کرد و به دنریس تارگرین پیوست و در آخر هنگامی که دنریس میخواست به وستروس برگردد او را به عنوان نایب السطنه در شهر های بزرگ برده داری انتخاب کرد.


١٠ کرم خاکستری :
بالاترین مقام در بین آنسالید ها او فرمانده ارتش ١٣٠٠٠ نفری آنسالید است که توسط اربابان برده داری آستاپور آموزش دیده است در هنگامی که دنریس با دروغ توانست ارتش برده داران را از آنها بگیرد آنان را آزاد کرد و آنها قسم خوردند تا پای مرگ برای دنریس تارگرین بجنگند.
آنسالید ها سربازان بی نظیری هستند آنان بسیار عملکرد سریعی دارند و کرم خاکستری از تمام آنان سریع تر و قوی تر است و کمک های فراوانی به دنریس کرده است مانند سرکوب پسران هارپی و فتح قلمرو راک (قلمرو لنیستر ها)


٩ جور مورمنت :
جور مورمنت پدر سِر جوراه مورمنت از جوانی او اطلاعات زیادی در دسترس نیست فقط می‌دانیم که یک جنگجوی فوق‌العاده شمالی بوده است او از لرد بودن خود کنار کشید و به نگهبانان شب پیوست و به زودی زود لرد فرمانده آنجا شد و سال ها لرد فرمانده باقی ماند افراد زیادی مثل لرد اعظم شمال ند استارک برای او احترام زیادی قائل هستند هم بخاطر لرد بودن و هم جنگاوری زیاد جور مورمنت کاوشی را به سمت آنسوی دیوار بزرگ به راه انداخت و متاسفانه افراد ضعیف در این کاوش کشده شدند هنگام بازگشت در قلعه کرستر افراد او به لرد خود خیانت کردند و او را از پشت مورد حمله قرار دادند اما باز هم مورمنت مقاومت خارق‌العاده ای از خود نشان داد به همین دلیل او را خرس پیر می‌نامند.
بعد ها جان اسنو تمام افرادی که لرد فرمانده مورمنت را کشته بودند به سزای اعمال خود رساند.


٨ جان اسنو :
کسی که ابتدا گمان میشد پسر ند استارک از زنی ناشناس است اما در فصل های پایانی سریال فهمیدیم که او پسر ریگار تارگرین (ملقب به آخرین اژدها ، کسی که توسط رابرت براتیون بدلیل دزدین نامزد رابرت ، لیانا استارک کشته شد) و لیانا استارک (خواهر ند استارک) است او در واقع وارث اصلی خاندان تارگرین و پادشاهی وستروس است.
او سنین جوانی خود را در قلعه بزرگ وینترفل در نزد پدرش گذراند و رقابت دوستانه ای با برادر خوانده خود راب استارک داشت سپس در هنگام اوایل جوانی او به نگهبانان شب پیوست و بعد از مرگ لرد جور مورمنت فرمانده آنان شد.
هنگامی که قبایل وحشی متحد شدند او به تمامی لرد های وستروس نامه نوشت و استنیس براتیون (که ادعای سلطنت داشت) به یاری او و نگهبانان شب رفت و توانستند ارتش وحشی ها را شکست دهند سپس استنیس در جنگی علیه خاندان بولتون (که با کشتن راب استارک توانسته بودند لرد اعظم شمال شوند) کشته شد.
بعد از مرگ استنیس جان توسط چندی از افراد خود ترور شد اما بانو ملیساندر او را با قدرت خدای نور به زندگی بازگرداند.
روس بولتون که می‌خواست حکومت خود را بر شمال تقویت ببخشد به زور سانسا استارک (خواهر جان) را به ازدواج با پسرش رمزی در بیاورد رمزی که یک موجود سادیسمی بود پدرش را کشت و خود را لرد اعظم شمال خواند سانسا که رمزی او را خیلی اذیت می‌کرد با کمک تیون گریجوی فرار کرد و برین از تارث او را تا قلعه سیاه (محل حکومت جان و مقر نگهبانان شب) برد.
جان اسنو با باقی مانده ارتش وحشی ها متحد شد و چند تن از لرد های شمال نیز به او پیوستند و با جان به عنوان لرد اعظم برحق شمال بیعت کردند اما بولتون ها توانستند با استفاده از نام وحشی ها و به اصلاح خر کردن بعضی از لرد ها ارتش خود را بزرگ تر کنند در طی جنگ ارتش جان داشت شکست می‌خورد که سانسا با ارتشی از ویل آمد و آنها را نجات داد (پسر خاله سانسا لرد اعظم ویل است و لیتل فینگر نیز از او حمایت می‌کند).
جان خود در این جنگ شاهکار هایی را نشان داد او به تنهایی با خیل عظیمی از سربازان جنگید و در آخر رمزی بولتون را به تنهایی شکست داد.
در هنگام آمدن دنریس تارگرین تهدید بزرگی کل انسان های زنده را تهدید می‌کرد و آن تهدید وایت واکر ها بودند مرده هایی که اجساد را زنده و آنها را فرماندهی می‌کردند جان بخاطر نجات انسان ها به دنریس سوگند وفاداری یاد کرد و در عوض دنریس نیز به کمک جان رفت جان در این نبرد خیلی از مرده ها را نابود کرد و چندین وایت واکر را کشت و او و دنریس دلباخته هم شدند حتی قصد داشتند ازدواج کنند اما هنگامی که فهمیدند جان پسر ریگار است کمی با هم به مشکل برخوردند اما باز هم برای قصد خود مسمم بودند (دنریس و ریگار با هم خواهر و برادر هستند).
در آخر بدلیل تصمیمات دنریس مانند فتح دنیا و نابود کردن خیلی از انسان ها جان او را کشت و توسط شاه بعدی برن استارک به نگهبانان شب تبعید شد جان به همراه قبایل وحشی به آن سوی دیوار رفت و دیگر پیدایش نشد.


٧ تورموند :
تورموند یکی از افراد وحشی ساکن آنسوی دیوار است جثه او نسبت به افراد عادی بزرگتر است ولی شهرت او فقط بخاطر جثه بزرگش نیست او حتی غول های بزرگ را نیز کشته است و دلاوری زیادی دارد او یکی از ژنرال های ارتش وحشی ها بود و بعد از شکست آنها از استنیس و جان و کشته شدن شاه آنها (منس ریدر) وحشی ها او را به عنوان رهبر خود انتخاب کردند تورموند قدرت خود را در جنگ های مختلف نشان می‌داد و مورد احترام تقریبا تمامی وحشی ها بود (جز آدم خوار ها) او دوستی نزدیکی با جان اسنو دارد و هنگام ترور شدن او به اردوگاه حمله و افرادی که جان را ترور کرده بودند دستگیر کرد.
تورموند در نبردی که بین ارتش جان و رمزی بود رشادت های فراوانی نشان داد و جان آمبر (یکی از لرد های بزرگ شمال و فردی جنگجو) را کشت.
سرانجام او و جان با هم به آنسوی دیوار رفتند و کسی دیگر آنها را ندید


۶ سندور کلگین :
او در هنگامی که کودک بود صورتش توسط برادر بزرگ تر خود گرگور کلگین (او نیز در لیست حضور دارد) سوخت و ظاهر وحشتناکی پیدا کرد او جثه ای بزرگ دارد و یکی از قدرتمند ترین مردان وستروس است در تورنومنتی که به افتخار ند استارک بر گذار شد گرگور کلگین توسط لوراس تایرل از روی اسب پایین افتاد و عصبی شد و به لوراس حمله برد اما سندور او را نجات داد و با برادر خود وارد جنگ شد اما آن دو با فریاد مهیب شاه رابرت از جنگ دست کشیدند.
او شخصی بود که به شاه جافری براتیون اهانت کرد و از پایتخت رفت و کسی جرعت نکرد به او چیزی بگوید
او در دوئل از برین از تارث شکست خورد و آسیب های جدی ای دید اما نمرد سپس در آخر با برادر خود گرگور جنگید و هردو کشته شدند.


۵ برین از تارث :
تا اینجای مقاله چندین بار نام او را ذکر کرده ایم لازم به ذکر است که ایشان یک خانم هستند دختر لرد جزایر یاقوت پدرش که دید او مهارت ، استعداد و علاقه بسیاری به جنگ دارد او را به دست استادانی سپرد و او جنگجوی قابلی شد او توانست شوالیه لوراس تایرل را شکست دهد و عضو گارد شاهی رنلی (برادر کوچک تر رابرت و استنیس) شود هنگامی که رنلی توسط سایه ای شبیه استنیس کشته شد او قسم خورد استنیس را بکشد و بعد از مرگ رنلی او به بانو کتلین استارک (همسر ند استارک) سوگند وفاداری یاد کرد و قسم خورد دختران او را نجات دهد و این کار را کرد (البته فقط برای سانسا) در طی جنگ استنیس و بولتون ها استنیس از جنگ جان سالم به در برد اما برین او را پیدا کرد و کشت.
او در جنگی توانست سندور کلگین را تا حد مرگ ببرد برین حتی جیمی لنیستر را به راحتی شکست داد و با وایت واکر ها و ارتش مردگان نیز جنگید.
او در پایان فرمانده گارد شاهی شاه برن استارک شد.


۴ گرگور کلگین :
او قدرتمند ترین فرد وستروس است گرگور در جوانی برادر کوچک خود سندور را بسیار اذیت می‌کرد و همان طور که ذکر کردیم صورت او را سوزاند و همین باعث نفرت همیشگی سندور از برادر بزرگ تر خود شد.
قدرت گرگور نه فقط در حرف بلکه در نبرد های خود مشهور است او با یک حرکت شمشیر خود اسب بزرگش را گردن زد و با فشار دست خود سر اوبرین مارتل را له کرد به همین دلیل ملکه سرسی به او بسیار اهمیت میداد و حتی زمانی که در حال مرگ بود او را برگرداند (البته در حالتی بین زنده و مرده) در آخر او در دوئل خود با سندور کشته شد.


٣ کال دروگو :
کال دروگو همسر دنریس تارگرین قدرتمند ترین فرد در بین دوتراکی ها است او برترین کالاسار را دارد و تمامی دیگر اربابان دوتراکی از کال دروگو حرف شنوی دارند شهرت دروگو فقط در اِسوس نیست بلکه در وستروس نیز شهرت دارد شاه رابرت براتیون و ند استارک از او و ارتشش ترس زیادی داشتند او در نبری با یکی از افراد خود به راحتی و با دست خالی او را کشت اما زخمی در آن نبرد برداشت ساحری ادعا کرد که می‌تواند او را به زودی زود مداوا کند اما بدلیل اینکه کال دروگو شهر او را نابود کرده بود جادویی به کار برد که کال را تقریبا کشت او فقط به یک جا نگاه می‌کرد و خیره میشد در آخر او را سوزاندند اما یاد و خاطره کال دروگو همیشه در قلب مردم دوتراکی جا دارد.


٢ وون وون :
غول ها به صورت عادی از انسان ها قوی تر هستند اما وون وون قوی ترین غول است او به نگهبانان شب را می‌کشت و با مردگان مبارزه می‌کرد و به راحتی آنها را نابود می‌کرد او سرانجام در پایان نبرد جان اسنو و رمزی بولتون پس از شکست خوردن ارتش بولتون توسط شوالیه های ویل هنگامی که درب وینترفل را شکست به دلیل جراحات بسیار سنگین کشته شد (صد ها تیر و ده ها نیزه)


١ شاه شب / پروردگار نور / کلاغ سه چشم
نایت کینگ یا شاه شب موجودی بسیار قدرتمند که همه از او می‌ترسند او می‌تواند وایت واکر ها را از طریق نوزادان انسان ها بسازد و وایت واکر ها نیز مردگان را زنده می‌کنند و به ارتش او اضافه می‌کنند او ابتدا انسان بود اما توسط فرزندان جنگل (نژادی شبه انسان) برای جنگ با انسان ها خلق شد اما از کنترل فرزندان جنگل خارج شد سپس آخرین قهرمان یا آزور آهای او را شکست دادند و برندون معمار موسس خاندان استارک دیواری ساخت تا او دیگر با این سوی دیوار نیاند اما هنگامی که دنریس برای نجات جان و دیگران به آن سوی دیوار رفت شاه شب یکی از اژدهایان او را کشت و با استفاده از اژدها دیوار را خراب کرد. انسان ها در قلعه وینترفل مقاومت کردند در هنگامی که او به سراغ برن استارک (کلاغ سه چشم) توسط آریا استارک کشته شد.
پروردگار نور :
پروردگار نور خود در سریال حضور ندارد اما قدرتش به چشم می آید او بریک دانداریون را ۶ بار زنده کرد و با استفاده از نماینده خود ملیساندر شمشیر های ارتش دوتراکی ها را آتشین کرد و حتی یک بار جان اسنو را به زندگی بازگرداند.
کلاغ سه چشم :
کلاغ سه چشم یک شخص نیست بلکه قدرتی است که طی نسل ها افراد مختلفی این قدرت را به دست آورنده اند این قدرت شامل دیدن تمامی اتفاقات گذشته و اتفاقات حال میباشد فردی که این قدرت را دارد از همه چیز آگاه است و به نوعی دانا ترین موجود زنده میباشد افرادی که این قدرت را در سریال داشتند شامل : بریندن ریورز و برن استارک می‌شود.


نویسنده : امیررضا حسینی

62 Comments
  1. Boss of Gotham کاربر می‌گوید

    ممنون
    مقاله عالی ای بود
    ببخشید بابت اسپم
    خب دوستان
    گروه بی ، گروهی بسیار سیاسیه
    فقط یه اسرائیل یا عربستان کم داشتیم
    پلی اف اول رو ولز وس اوکراینه
    برندشون میاد با اسکاتلند
    اولی رو که ولز میزنه
    اما حقیقتا نبرد اسکاتلند و ولز خیلی جذابه
    نظرم رو ولزه
    هر کدوم بیاد واقعا گروه خوبی بهمون خورده
    نظر خودم :
    از انگلیس شکست میخوریم
    با امریکا یا تساوی یا پیروزی
    با ولز یا اسکاتلند هم بنظرم یا تساوی یا برد ، اگه اوکراین بیاد که تقریبا غیر ممکنه ، قطعا پیروز میشیم جلوش
    درکل بنظرم در بهترین حالت ۵ امتیازه میریم
    در بدترین حالت ۳ یا ۱

    1. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

      داداش اولا اوکراین و اسکاتلند برندشون میخوره به ولز و اوکراین هم قویه ولی احتمال زیاد ولز میاد بالا از انگلیس قطعا میبازیم آمریکا رو میبریم ولز هم هم امکان باخت هم مساوی هم برد و واقعا این گروه گروه سیاسی و حق علیه باطله😂
      بهترین حالت ۶ امتیاز بدترین حالت ۰ تا ۴ همشون میشن

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        همه چیز ممکنه

      2. Boss of Gotham کاربر می‌گوید

        تنها راه پیروزی ایران جلو انگلیس=فیکس بودن کینگ مگوآیر😂😂😂

        1. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

          دمت گرم😂 ولی به قول یه عزیزی مگوآیر تو انگلیس میشه سوباسا تو من یونایتد میشه ایشیزاکی😂 و به قول ادمین همه چیز امکان داره

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            داداش داداش
            یادمه از قدیمیایه سایت بودی

      3. LORD__SBH
        LORD__SBH کاربر می‌گوید

        برگام!!مارول اند دیسی خودتی دادا؟؟چه خبرا؟؟

    2. دیسی فندوم ( 🦅🗽حامی پیس میکر ) کاربر می‌گوید

      🤣😂🤣😂🤣😂🤣احسنت
      راه پیروزی جلو یه انگلیس :
      مادر ملکه الیزابت کیه ؟ مارتا ؟
      خوب خوبه اونم می‌بریم 🤣😂

    3. LORD__SBH
      LORD__SBH کاربر می‌گوید

      دوستان امریکا هم ضعیف نیست
      کریستین پولیسیچ به تنهایی خیلی کار ها میتونه بکنه دست کم بگیریم باختیم
      ولی تجربه نشون داده ما جلوی تیمای قوی قویتر بازی میکنیم پس من جلوی انگلیس شانسی برای خودمون میبینم
      اوکراین و اسکاتلند رو میتونیم ببریم ولی ولز تیم خطرناکیه
      در کل
      انگلیس: به احتمال زیاد باخت ولی ممکنه هم مساوی
      امریکا : همه چیز جلوش ممکنه برد باخت و یا مساوی هرکدوم ۳۳٫۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳% شانس دارن
      و تیم سوم
      اکوراین واسکاتلند برد
      ئلز باخت یا مساوی

  2. محمد امامی کاربر می‌گوید

    خیلی سریال خوبیه به دوستای که ندیدن پیشنهاد میکنم حتما با خانواده تماشا کنید و حتما هم بدون سانسور ببینید نسخه سانسور شده برای پخش در تلویزیون با اینکه صحنه های بدی نداشته کوتاه شده

  3. علی کاربر می‌گوید

    عالی ممنون ادمین جان

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      نویسنده این مقاله آقای حسینی بودند

  4. امیررضا حسینی کاربر می‌گوید

    دوستان عزیز علاقه دارید مقاله بعدی با چه موضوعی باشه؟

    1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      مرسی جناب حسینی
      به شخصه موضوعات مرتبط به دنیای آردا رو ترجیح میدهم.

  5. بردیا کاربر می‌گوید

    مرسی از جنابه حسینی عزیز😍😍

  6. Steve rogers کاربر می‌گوید

    آقای ادمین جواب منو تو مقاله ۹۰ شخصیت برتر کمیک ندادید

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      چی گفته بودید؟

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        فکر کنم گفتند میخوان مقاله بزارن

  7. Boss of Gotham کاربر می‌گوید

    خب فیلم فلش ظاهراً داره به شاهکار قرن تبدیل میشه
    هیچ کدوم از کرکترا اسنایدرورس حذف نمیشن (شاید کویل)
    فلش کنن اسنایدرکاته نه جی ال ویدون
    حضور شزم تایید شد
    سوپرگرل ساشا کال از ورس اقام کریستوفر ریو هس، توش کریس مرده، سوپرگرل بعنوان یکی از هاوس آو ال، محافظ جدید زمینه
    و مهمتر از همه سلطان کیتون ، ظاهرا تو این فیلم اوضاع روانیش خوب نی
    تو صحنه اسپیدفورس این فیلم ، ظاهرا فلش از طریق اسپیدفورس تمام ورسا رو میبینه و این صحنه بهترین سکانس کل فیلم های کمیک بوکی خواهد بود. و فروش زیادی خواهد داشت
    احتمال کانکشن اروورس باهاش بسیار زیاده به خصوص با وجود سکانس سفر فلش گاستین در اسپیدفورس و دیدار میلر تو اون در اپیزود هشتم فصل هشتم سریال ارو قسمت چهارم کراس اوور کرایسس آن اینفینیتی ارتز
    تو صحنه بعد تیتراژ نیز افلک پیغامی مثل پیغام بی وی اس برا ازرا میفرسته تا خبر یک کرایسس مولتیورسال رو بده
    دارکسایدم کمئو داره
    سوپرگرلش هم بر خلاف انتظارات کارا زور اله
    مارشنم حضور داره
    اول فیلم صحنه گردهمایی جاستیس لیگ تو هال آو جاستیسه
    و خلاصه باید منتظر یه کرایسس مولتیورسال باشیم در دی سی ای یو

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      منبع؟

      1. Boss of Gotham کاربر می‌گوید

        مون لایت که یک منبع خبر معتبر در رابطه با لیک کردن محتوای فیلم های کمیک بوکیه

    2. دیسی فندوم ( 🦅🗽حامی پیس میکر ) کاربر می‌گوید

      عجب ؟! خدایی زود قضاوت نکنین دیگه همه کاربران سایت ها میگفتن قراره معمولی میشه جز من🤥🤥
      ( این چن روز فاز شوخی گرفتم 🤣😂

  8. انسلات کاربر می‌گوید

    ادمین نیاز دارید ۲ روز ۱ بار میتونم مقاله بنویسم

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      در تلگرام به من پیام بدید.

      1. Steve rogers کاربر می‌گوید

        آیدی تونو ندارم

      2. Randall
        Randall کاربر می‌گوید

        اگر بخواید منم در مورد نادر شاه و جنگ هاش و بزرگترین سرداران تاریخ ایران مقاله مینویسم🗿

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          خدایا جدی جدی رنداله😐😐😢

  9. بردیا کاربر می‌گوید

    دوستان دث اف دث یا انتی مانیتور؟
    زاریئل(تقویت شده)یا دارکسایده کامل؟(همون که تویه اینفینیتی فرانتینیر بود)
    الفادر ثور یا کاپیتان اتم؟
    دادگاه زندگی یا پرچوعا؟
    دث اف دث یا دث اف اندلس؟
    واچرز یا نگهبانان؟
    سنتری یا کاپیتان اتم؟
    همه بادلیل

    1. Boss of Gotham کاربر می‌گوید

      حوصله ندارم دلیل بنویسم ولی اولی انتی مانیتور تو سیکس دایمنشن
      اگه زاریئل فرشته منظورته، با چ تقویتی
      الفادر ثور که هیچ همون ثور معمولی هم برتره البته بستگی داره ک کاپیتان اتم تو فورم مونرچ باشه یا نه اگه نباشه صد درصد الفادر
      پریچوآ
      دث آو دث
      واچرز با یه بلست
      کاپیتان اتم کلاسیک میزنه, مدرنش تاحدودی برابر با گولدن سنتریه و بین کپ اتم مدرن و گولدن سنتری، گولدن سنتری انتخاب می‌کنم و اینکه کپ اتم تو حالت مونرچ باشه یا نه

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        دث او دث تو یه دستش گرین دور(دروازه ی ورود به جهنم اصلی مارول حایی که وان بیلو الل زندگی میکنه)و یه کازموس اگ(طبغه گفته ی چنابه قاسمی با چندتا کازموس اگ میشه یه امنیورس خلق کرد)گرفت.فکر نکنم انتی نانیتور چنین فیتی داشته باشه🤔
        همون زارییل فایر ان هون
        ثور معمولی؟؟؟شک دارما ولی الفادر چرا هست از نظرم
        دث اف دث خودش بخشی از دادگاهه زندگیه🙂
        با یه بلست😳😳

  10. ولادیمیر رندال ابوعلی ( 👈 آقام سورنا ) کاربر می‌گوید

    سلام بر ادمین به نظر شما ذوالقرنین چه شخصیتی است ،و

    1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      این رنداله جدا؟
      معذرت میخوام ولی دیگه رندال اینقدرام …
      بگذریم.

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        امکان نداره رندال واقعی باشه

        1. Dr. Strange
          Dr. Strange کاربر می‌گوید

          حتما واریانتشه 😂😐

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            صد در صد

      2. ولادیمیر رندال ابوعلی ( 👈 آقام سورنا ) کاربر می‌گوید

        اینقدرام چی ؟ ادمین جان نظری در مورد این که ذوالقرنین چه کسی در تاریخ ایران هست ندارید ؟

        1. ولادیمیر رندال ابوعلی ( 👈 آقام سورنا ) کاربر می‌گوید

          حتکا باید با اکانت اصلیم بیام باور کنید ؟

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            قبلا اینجوری نبودی

        2. admin
          admin کاربر می‌گوید

          خیر

        3. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

          چی بگم
          اصلا نوع حرف زدنت مثل رندال واقعی نیست.
          در مورد سوال آخرت هم بله

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            شبیا نیست که چه عرض کنم ۱۸۰درجه فرق داره

          2. Randall
            Randall کاربر می‌گوید

            یعنی شبیه کی حرف میزنم 🤨

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              عرضم به حضورتون که قبلا فقط تیکه مینداختی
              کنایه میزدی
              هیچکسو ادم حساب نمیکردی
              به نظره دیگران بی احترامی میکردی و…کلا خود بزرگ پنداری داشتی
              الان عینه ادم میای کامنت میزاری نظرتو محترمانه بیان میکنی ملت پشماشون ریخته😐(تازه کاکا سنگیم استفاده میکنی)

            2. Dr. Strange
              Dr. Strange کاربر می‌گوید

              شبیه هیچکس. ولی از این به بعد بیشتر مراقب واریانتت باش

            3. LORD__SBH
              LORD__SBH کاربر می‌گوید

              شبیه یه ادم حسابی مودب و فهمیده

              1. بردیا کاربر می‌گوید

                دقیقا.کرکام ریخته😐

              2. ولادیمیر رندال ابوعلی ( 👈 آقام سورنا ) کاربر می‌گوید

                هویج و میوه اضافه استفاده نکن پسر گول

                1. بردیا کاربر می‌گوید

                  من هنوز نفهمیدم این الان اوضاش چطوریاست؟
                  خدایا؟ریتکانه این کی کامل میشه بفهمیم چی میگه؟

                  1. ولادیمیر رندال ابوعلی ( 👈 آقام سورنا ) کاربر می‌گوید

                    درس مرس نداری تو ؟ همیشه اینجا میگردی

                    1. ....KIRA کاربر می‌گوید

                      خدا از درست کردن رندال منصرف شد دوباره شد همون رندال قدیمی رو مخ😐

                    2. بردیا کاربر می‌گوید

                      قضیه منتفیه این درست بشو نیست😐

                    3. بردیا کاربر می‌گوید

                      سید
                      اخ اخ گفتی

  11. Boss of Gotham کاربر می‌گوید

    ♨️خطر اسپویل پلات کلی فیلم فلش :

    🔹بری الن زمین DCEU تصمیم میگیرد که به گذشته سفر کند تا تغییراتی در زمان ایجاد کند ! وی وقتی وارد اسپید فورس میشود با فلشی سرگردان مواجه می‌شود و باعث میشود که در اسپید فورس گم شده و سر از زمینی درآورد که نمیداند کجاست !

    🔹بری الن متوجه میشود که در سال ۲۰۲۳ و زمینی متفاوت قرار دارد . وی ابتدا به سراغ خانه قدیمی خود میرود و بری الن آن زمین به همراه مادرش را میبیند . بری آلن زمین نامشخص قدرت های خودرا بدست آورده ولی هنوز به عنوان فلش معرفی نشده . سپس هردو برای یافتن بتمن راهی بتکیو میشوند و با کیتن ملاقات میکنند (در اینجا توضیح داده میشود که این زمین تیم برتون نیست )

    🔹در این زمین زاد و فیورا زنده و در حال نابودی میباشند . بری الن DCEU تصمیم میگیرد تا گروهی برای شکست زاد تشکیل داده و دنبال سوپرمن میگردد ! کیتن توضیح داده که همچین کرکتری در این زمین وجود ندارد ولی دولت سال ها قبل سفینه یک فضایی را توقف کرده است ! همچنین کیتن به بری الن زمین خودش لباس خودش را میدهد تا وی هم کاستومی داشته باشد!

    🔹تیم بدنبال سفینه فضایی رفته و متوجه میشوند که فضایی کریپتونی یک زن (سوپرگرل ) است و وی را نجات میدهند و به سمت زاد راهی میشوند ! در این میان و شروع نبرد زاد توضیح داده که باعث جلوگیری و مرگ کل ال در بچگی و قبل از فرار سفینه اش از کریپتون شده است !

    🔹نبرد آنطور که باید پیش نمیرود و سوپرگرل و بتمن کیتن کشته می‌شوند ! هردو بری تصمیم میگیرند که در زمان سفر کنند و جلوی این اتفاق را بگیرند که هر دفعه شکست میخورند ! بری ال زمین DCEU نا امید شده ولی بری الن زمین کیتن امیدوار به انجام دوباره است که در اینجا فلشی دیگر به آن ها حمله میکند ! مشخص می‌شود فلش سوم در واقع نسخه آینده بری الن زمین کیتن است که بری الن DCEU را مقصر نابودی زمینش توسط زاد میداند !

    🔹بری الن زمین کیتن کشته شده و فلش تصمیم میگیرد تا با استفاده از اسپید فورس همه چیز را درست کند ! وی وارد اسپید فورس شده و صحنه ای طولانی از دویدن فلش در مولتیورس دیده میشود ! زمین های زیادی نشان داده می‌شود از جمله زمین بتمن ادام وست ، واندرومن لیندا کارتر و سوپرمن کریستوفر ریو ! پس از تلاش فلش خود را در زمینی میبیند که تصویر واندرومن گل گدوت بر روی یک اتوبوس قرار دارد ! وی که فکر میکند همه چیز درست شده ، ناگهان با حضور سوپرگرل ساشا کالی و بتمن کیتن در زمین DCEU مواجه شده و تعجب میکند ! فیلم با تعجب فلش از گندی که بالا آورده تمام میشود !

    🔹صحنه میان تیتراژ : فلش ، سوپرگرل و آکوامن در حال صحبت درباره جاستس لیگ جدید هستند !

    🔹صحنه پس از تیتراژ : بتمن افلک از دنیای نایتمر پیامی برای فلش درباره خطری در راه برای مولتیورس میفرستد !

    ❗️لازم به ذکر است که نکات بسیاری از جمله حضور بلک فلش یا کمئوهای احتمالی بیشتر و نکات بیشتری از پلات فیلم به ما گفته نشده یا فراموش شده که در صورت جمع آوری اطلاعات بیشتر قطعا سریعا قرار داده میشود !

    ❗️همچنین این اطلاعات بر اساس اکران خصوصی اول فیلم بوده و قطعا تغییراتی در نسخه نهایی ایجاد خواهد شد !
    منبع : داون آو جاستیس

    1. دیسی فندوم ( حامی پیس میکر ) کاربر می‌گوید

      خب
      توجه: کامنت قبلی دستم خورد لطفا تایید نشه اگه شد هم که مهم نیست
      خب
      ببنید من وقتی فیلم نامه و داستان شزم ۲ رو دیدم یعنی خوشم نیومد و مطمئنم که فیلم خوبی نمیشه
      اول که داشتم کامنت شما رو میخوندم یکم ضعف به چشم می‌خورد
      بعد از اونجا به بعد که گفتی با زاد میجنگن و کشته میشن و به بعد گفتم از اینجا به بعد عالی عه !
      البته میشه قسمت های اول داستان رو خوب به تصویر بیارن
      حماسی میشه
      من از اول فکر نمیکردم سینمایی عه خوبی شه اما عالی بود .
      یعنی ببینید سخته گفتنش
      یه مثال بزنم
      اسنایدرکات
      دیدین ؟ اول فیلم خیلی خیلی افت داشت و بد میشد یه هو به اوج رفت .
      تا آخر فیلم
      البته سینمایی های زیادی هستن ها این مشکل رو دارن
      مثال بزنم بتمن ۲۰۱۲ یا اسپایدرمن ۳ ( ۲۰۰۷) ( فکر کنم ۲۰۰۷ بود اره ؟)
      اونم چون شما که با تجربه تر و وارد تر هستید ممنون میشن نظرتون رو بدونم .

  12. Steve rogers کاربر می‌گوید

    آقای ادمین آیدی بدم یا آیدی میدید

  13. Steve rogers کاربر می‌گوید

    پیام دادم

  14. M.zargoosh کاربر می‌گوید

    خیلی ممنون مقاله خوبی بود
    فقط حس میکنم جای بعضی ها خالی بود
    مثلا اریا استارک که در نبردی تن به تن با برین از تارث برابری کرد و نایت کینگ رو کشت
    یا خدای متعددالچهره یا راب استارک که به گفته جان حتی از اون هم بهتر بوده

  15. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    از خیلی وقت پیش سریال گم آف ترونز رو میدیدم شاید هر سه چهار روز روز یک قسمت و بلاخره اخیرا تمومش کردم و خب به طور خیلی کلی میخوام نظرم رو در مورد سریالش بنویسم. البته بیشتر دو مورد سه تا قسمت پایانی …
    من شخصا سریالش رو دوست داشتم اما دست آخر خرابش کردند خیلی بدم خرابم کردند. وقتی به اون سکانس پایانی خنده دار و افتضاح انتخاب پادشاه رسیدیم با خودم گفتم سازنده ها بین بد و بدتر یک انتخاب دارن و امیدوارم بد رو انتخاب کنن که متاسفانه بدتر رو انتخاب کردند. (فعلا وارد توضیح این یکی نمیشم) البته این افتضاح قسمت آخر صرفا هم مربوط به خود قسمت آخر نیست و ریشه هاش توی قسمت های قبلیه.
    من هنوزم با اقتدار میگم دنریس بهترین شخصیت سریال بود و بهترین شخص لایق پادشاهی بود منتها مثل بیشتر شخصیت های سریال قربانی تخریب شخصیت سازنده ها شد.! میتونم چندتا طومار دلیل ذکر کنم که چرا بهترین شخصیت سریال بود. اشتباه بزرگ (در واقع بزرگترین اشتباه) دنریس این بود که کل لشکرش و اژدهایانش رو برداشت و رفت کمک شمالی ها کمک فرزندان ند استارک که متاسفانه اندکی از شرافت پدرشون رو به ارث نبردند. جدای از دست روی دست گذاشتن سرسی و جا خوش کردنش تو مقر پادشاهی، جدا از نیومدن مردم جزایر آهن و دورن و به عبارتی تمام اون شش اقلیم دیگه، حتی بعضی از خاندان های بزرگ و با نفوذ خود شمال به کمک استارک ها و شمال نیومدن و در برابر زامبیا کمک نکردن 😐😐 ولی در این شرایط ملکه دنریس با تمام قوا به کمک شمال اومد و در این راه یکی از اژدهایانش و بیشتر از نیمی از افراد لشکرش رو از دست داد. بیشترین ضرر رو در جنگ شب طولانی دنریس متحمل شد اونم با اختلاف! بعد جالبه تو همون نبرد دوتراکی ها رو به طرز بی برنامه ای فرستادن بدون پشتیبان جلو که خب بیشترشون هم از دست رفتند خط بعدی هم آنسالاید ها بودند و پشت همه این خطوط خود شمالیا!! خنده داره. 😂 در عوض اون جان اسنوی خائن یا هرچی که اسمش هست با یک خیانت درجه یک جوابش رو داد. کل شمالیا جوابش رو دادند.
    مقصر اصلی قتل عام مردم مقر پادشاهی اصلا دنریس نبود یا شاید در حالت بی رحمانه کمترین نقش رو داشت. افشای راز جان اسنو برای خواهرش سانسا اشتباه بود و سانسا از اونجایی که بی دلیل دشمن دنریس بود این راز رو عملا پخش کرد که به قول واریس دیگه اسمش راز نبود بلکه اطلاعات بود همین عامل باعث شد دنریس در موقعیت ذهنی بدی قرار بگیره. تو این موقعیت واریس به ملکه خیانت کرد مشاوره های تیریون کار رو براش سخت کرده بود و تقریبا همزمان با این اتفاقات یکی دیگه از اژدهایانش رو از دست داد. در کنار همه این موارد، کم سن و سان بودن ملکه دنریس و بیگانه بودنش در وستروس (بیشتر یاران معتمدش در طول سریال مرده بودند) رو هم در نظر بگیرید. وقتی دید بیشتر اطرافیانش یا بهش مشاوره درستی نمیپادن یا بهش خیانت کردن وقتی دید همه دوستاش دارن از دست میرن و تقریبا تنها شده خشمگین شد و رفتار شرورانه سرسی راه رو کاملا باز کرد تا این خشم رو سر مقر پادشاهی و مردم اونجا تخلیه کنه.!! بعله این اقدامش بدون شک اشتباه بود ولی کیا باعثش شدند؟! از اون جان اسنوی خائن گرفته تا سانسا و تیریون و واریس و سرسی و همه و همه اینها نقششون توی قتل عام مردم مقر پادشاهی بیشتر از دنریس بود. هرچند اون برندن استارک هم جای سواله که اگه میتونه واقعا گذشته و آینده رو ببینه چرا از این اتفاقات جلوگیری نکرد؟! چرا مثلا به دنریس نگفت ناوگان آهنین نزدیگ مقر پادشاهی در کمین هست و بهتون حمله میکنه و و … ؟!؟!؟؟ بگذریم.
    درسته که قبل قتل عام مقر پادشاهی چندتایی رو اعدام کرد از جمله واریس و یکی دو تا شوالیه فرمانده از لشکر لنیستر ها که اسمشون یادم نیست ولی در دنیای سریال جزای خیانت همیشه و برای همه مرگ بوده. اینطور نیست؟! مگه همون جان اسنو نبود که بعد لرد فرمانده شدن (قبلشم که خب قدرتی نداشت) چند باری نگهبانان شب رو اعدام کرد. یادمه یه نفر (اتفاقا از اعضای مهم بود) رو فقط به دلیل اینکه پستی که بهش پیشنهاد داد رو رد کرد گردن زد.!
    اونایی هم که میگن پادشاهی به جان میرسید باید در جواب گفت اگه صرفا خونی و تعصبی بخوای بگی کاملا درسته اما منطقیش اینکه جان اسنو لایق نبود. حتی خود ند استارک هم نمیخواست جان شاه بشه. چرا؟! اگه فقط به خاطر ترس از رابرت باراتیون بود بعد مرگش سعی نمیکرد استنیس رو روی تخت آهنی بشونه و بعد مرگ رابرت اون راز رو افشا و حداقل سعی میکرد جان رو پادشاه کنه ولی ند استارک هرگز اون راز رو به کسی نگفت چون میدونست عواقب ناخوشایندی داره.!
    یکی از چیزای جالب و خیلی مسخره ای که توی قسمت آخر دیدم این بود که کرم خاکستری یک شورا تشکیل داده که برای مجازات جان اسنو تصمیم بگیرن حالا جالبش اینکه بیشتر اعضای اون شورا یا خواهر برادر جان هستند یا دوست صمیمیش یا پسر خاله و پسر عمو و چمیدونم مشاورش و اینا … خیلی مسخرست.
    این دیگه چه جور دادگاهیه که هیئت منصفه همشون خواهر برادر و دختر عمو و دختر دای متهم هستند در نوع خودش خیلی عجیب غریبه. جدا از این که اکثرشون هم کم سن و سال و تقریبا بچه بودند.!! 😐😐
    یه چیز عجیب دیگه اون سر براون بود که آخر کاری جز شورای منتخب برندن استارک شده بود. درسته همون سر براونی که یه مزدوز بود و فقط برای پول و منفعت خودش میجنگید کاری به درست و غلطش هم نداشت. 😐
    بگذریم اگه بخوام عیبای قسمت آخر رو بگم که تا دو سه روز فقط باید تایپ کنم.
    موفق باشید.

    1. جواد باقری کاربر می‌گوید

      خیلی وقته تو سایتهای مختلف درباره این سریال نقدهای مختلفو خوندم ولی این نقد شما متفاوت بود
      از دید جالبی به سریال نگاه کردین تا حالا ندیده بودم کسی از این دید نگاه کنه. راستش سریال قصد داشت به ما زوری تحمیل کنه که دنریس یک هیولا و یک شیطان هست و بچه های ند استارک قهرمان واقعین که در این مورد اصلا موفق نبود حتی اواخر سریال برعکسش بود همون جور که خودتون هم توضیح دادین.
      افتضاحات قسمت آخرم که از توضیح در یک کامنت خارجه. یعنی منطق سریال تو قسمت آخر به کلی نیست و نابود میشه. مثلاً اونجا که جان اسنو میاد دنریس رو بکشه در کمال تعجب هیچ نگهبانی نزدیک دنریس نیست و جان اسنو راحت و مسلح اون منطقه گشت میزنه در حالی که جان اسنو به عنوان یک مدعی تاج و تخت واقعا برای ملکه تهدید به حساب میومد. صحنه بعدشم خیلی غیر منطقی بود. دروگون باید جان رو خاکستر میکرد چون مادرش رو به قتل رسانده ولی به جای تخت رو آتش میزنه حتی اگر فرض کنیم که اژدها ها اونقدر باهوش هستند که می‌توانند بفهمند تاج و تخت باعث مرگ مادرشون شد ولی باید عامل اصلی خیانت و مرگ مادرشون رو هم می‌کشتند در حالت منطقی. حالا اینکه میگن جان اسنو خودش یه تارگارین هست دلیل نمیشه چون به هر حال قیاس رابطه و پیوند دروگون با مادرش با ارتباط دروگون با جان اصلا درست نیست.
      در ثانی دلیلی نداشت آنسالایدا و دوتراکی ها جان اسنو رو زنده بگذارند. باید قطعا قطعا کسی که به ملکشون خیانت کرده بود و به قتلش رسوندن بود و اعدامش میکردند. دوتراکی ها اصلا مردمانی هستند که دیدیم دیگه وقتی کال دورگو مرد هر کدوم یه دسته شدن و به قتل و غارت تو یک گوشه کناری پرداختند تا اینکه کالیسی یه تعدادیشون رو متقاعد کرد متحد بشن. تو حالت عادی دوتراکی ها باید همون لحظه کسی که کالیسیشون رو به قتل رسانده تیکه تیکه میکردند و بعدشم اون مناطق به قتل و غارت میپرداختن ولی در سریال ما می‌بینیم عملا هیچ کاری نمیکنن و تو صحنه های پایانی خیلی متمدنانه دارن کنار ساحل قدم میزنن!! آنسالایدا هم قطعا باید جان رو تو حالت منطقی می‌کشتند. اینجا منطق سریال میخواد زورکی زورکی جان زنده بمونه
      اون سکانس انتخاب پادشاهم خیلی عجیب غیر منطقی و افتضاحه. با حذف اژدهایان تارگارین ها و ارتش منظم لنیستر ها دیگه واقعا مدعی درست حسابی وجود نداشت تو این حالت باید همه اقلیما اعلام استقلال کنند و منطقیش اینکه دوباره جنگ ها از سر گرفته بشه ولی در سریال می‌بینیم چهار پنج تا استارک میان تیریون به عنوان یه مجرم خودش میدوزه میبافه تیریونی که اصلا نباید اجازه حرف زدن می‌داشت بیشتر از حمله حرف میزنه پادشاهو انتخاب می‌کنه اونم پادشاهی که توی یک ویلچر نشسته سنی نداره و مهارت فرماندهی هم نداره بقیه نمایندگان شش اقلیم دیگم خیلی راحت باش کنار میان که آره داداش حله! مسخره تر اونی که سانسا میاد وسط میگه شمالییاا زاننو نمیزنن استقلال شمال باید رسمی بشه اونم موقعی که یک شمالی پسر خونی خود ند استارک پادشاه شده یعنی باب اسفنجی کارتونش جدی‌تر از این قسمت سریال و این سکانسه تنها اقلیمی که نباید اعلام استقلال بکنه با پادشاهی برندن همین شماله بقیه اقلیما باید مخالفت میکردن که در عمل سریال می‌بینیم برعکسش شده. اتفاقی که به طور خلاصه میفته سه چهار تا بچه استارک جمع میشن با کمک تیریون زندانی برا کل سرزمین میدوزن میبافن خودشون رو همه کاره میکنن بقیم صرفا نقش پشم ناخالص رو دارند.

    2. ZATANNA ZATARA کاربر می‌گوید

      دمت گرم درود بر شما حرفتون حق است فقط دنریس تارگریان لایق شاهی بود واصل واساس سریال

  16. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    در مورد این لیست هم
    اژدهایان دنریس به راحتی میتونستن در رتبه اول باشن یا حداقل دیگه رتبه دوم.
    کلاغ سه چشم خیلی چیز خاصی ازش ندیدیم فقط میتونست گذشته و آینده رو ببینه یعنی بیشتر خردمندی داشت و البته میتونست گرگ و کلاغ و اینا رو هم کنترل کنه که فکر نکنم خیلی چیز خاصی باشه.
    جان اسنو رو هم با اینکه ازش خوشم نیومد ولی میتونه حداقل در سطح برین باشه.
    دیگه اینکه آریا استارک هم خب قطعا میتونست باشه و توی یک نبرد تقریبا با برین برابری کرد و نایت کینگ رو هم اون شکست داد. (این قسمت سریال جز بی منطق ترین لحظاتش بود)
    اون استادای بی چهره که به آریا آموزش دادن هم مهارت زیادی تو قتل داشتن و حداقل یکیشون میتونست باشه در لیست.
    بقیه موارد رو تقریبا موافقم.

    1. ZATANNA ZATARA کاربر می‌گوید

      سلام یه سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید سایت superhero database هست چطور توش رای بدی ممنون میشم راهنمایی کنید باتشکر

دیدگاه ها غیر فعال است.