نقد اپیزود سوم سریال شوالیه ماه moon knight

خب بریم سراغ نقد اپیزود سوم . قبل از نقد نمرات این اپیزود رو قرار میدیم :
متاکریتیک : ۶۹
ای ام دی بی : ۷٫۶ از ۱۴,۴۱۲ رای
روتن تومیتز : ۹۳ از ۱۵ نقد
اپیزود سوم … بازگشت به تنظیمات اپیزود اول و فاصله گرفتن از ویژگی های رایج ام سی یو . اپیزودی در جهت متفاوت ولی همراستا با اپیزود قبل یعنی گسترش شخصیت پردازی کاراکتری که در اپیزود قبل استارت خورده بود یعنی مارک . استفاده از فرمول یکسان در طراحی و قابل درک پذریر کردن استیون و مارک به نسبت برابر در این سه اپیزود .که نتیجه اون میشه رسیدن شخصیت پردازی مارک به حد مناسب . تقریبا در درجه ای یکسان با استیون که باعث میشه مخاطب از هردو به یک درک مناسب و کافی برسه . کاری که مورد نیاز فیلمنامه بود و بالاخره در این اپیزود انجام شد . چرا که طراحی فیلمنامه سریال در این سه اپیزود به گونه ای بود که اگه شخصیت پردازی این دو تا زمانی که به یک نسبت برابر نرسیده بود حس ناقص بودن رو به مخاطب منتقل میکرد و انجام این مورد از لزومات بود و خوشبختانه بیشتر از سه اپیزود زمان نبرد . هردو شخصیت پردازی دو جنبه متفاوت از فیلمنامه رو در اختیار خودشون گرفتن و در این دو زمینه به ایفای نقش پرداختن .
فیلمنامه سعی میکنه اکشن مورد نیاز برای کاراکتر مارک رو داشته باشه و در عین حال با ترس از عوامل محدود کننده درجه سنی , خشونتی رو غیر مستقیم به فیلمنامه تزریق میکنه . ما مستقیما وقوع قتلی رو نمیبینیم ولی در عین حال مقتول هایی رو داریم که تقریبا به سبکی خشونت بار کشته شدند . و حالا در کنار این مورد ما در این اپیزود قربانی شدن یه مقتول کم سن رو هم داریم . و در عین حال این کار با احتیاط تمام انجام شد هرچند از نظر طراوت در خشونت این صحنه چندان حس هیجانی ای رو منتقل نمیکرد ولی افزایش جنبه خشونت این اپیزود رو تا حد قابل توجهی بر عهده داشت . و جالب بودن این مورد در خودکشی فرد بود که همزمان به اعبتار ویلین فیلم ییعنی امیت هم چیز رو اضافه میکنه . به طور خلاصه یکی افزایش جنبه خشونت بار فیلمنامه و دومی افزایش اعتبار و ترسناک بودن ویلین ناشناخته سریال کسی که همه به دنبال برگرداندن او به دنیای زندگان هستن . چرا که بعد از ناشناخته بودن این اعتبار و تاثیر پذیریه که باعث ترس از یک ویلین میشه .


شخصیت پردازی لایلا در این اپیزود نسبت به اپیزود پیشین پیشرفت چشمگیری داره و تقریبا جایگاه مشخص و شناخته خودش رو در فیلمنامه بدست میاره و در عین حال به عنوان یک شخصیت مکمل نقشی قابل قبول , هم در فیلمنامه و هم در کمیک طراحی شخصیت استیون و مارک ایفا میکنه .
و خب موسیقی متن سریال که به تدریج بعد از گذشت سه اپیزود در حال مرسوم شدنه جوری که دیگه کمتر به سمت حال و هوای جدید بودن سوق پیدا میکنه ولی در عین حال زیبایی خودش رو حفظ میکنه و باعث زیبایی همزمان فیلم میشه .
یه کم سرعت روایی داستان و ضرب اهنگ فیلمنامه در این اپیزود کنده ولی باز هم نمیشه گفت در حد یه ضعف اشکار خودش رو نمایان میکنه و اکثرا میشه اون رو نادیده گرفت .
و باز هم بحث بازیگری و بازی محشر اسکار ایزاک . هر اپیزود متانسب با اینکه لایه های جدیدی از داستان فاش میشه بازی اسکار هم عالی و عالی تر میشه . این بازی واقعا لایق جایزه امی هستش . فک میکردم الیزابت و تام توی سریال های خودشون عالی بودن ولی اگه اونها عالی باشند پس اسکار ایزاک دیگه چیه ؟ واقعا بازی خوبی داره . تفاوت لهجه , حرکات بدن و واکنش های واقعا محشر متانسب با استیون و مارک که کاملا مجزا بودن رو انتقال میدن . تفاوت دو کاراکتر حتی در در حالت چهره ی اسکار هم مشخصه و اسکار با تمام وجودش این تفاوت رو رقم میزنه .
ایتان هاوک کمی جنب و جوش پیدا میکنه و با سرعت بیشتری توی دیالوگ های کاراکتر شاهد تکامل کاراکتر هارو هستیم . هرچند لایه جدیدی رو هم در این اپیزود درون فیلمنامه پیدا کرد . شاید بشه گفت حس انتقام هارو از کانشو یا به طور کلی رابطه بین این دو نفر در فیلمنامه ناقص به نظر میرسه و از جایگاه و ارزش کافی برخوردار نیست و یه حس چندان جالب نبودن رو منتقل میکنه .
توی این اپیزود شخصیت پردازی کانشو خیلی پیشرفت داشت و واقعا دیگه زمان تکامل این کاراکتر فرا رسیده بود . هم یه بار احساسی رو ایجاد کرد و هم ارزش فداکاری اون رو بالا برد و این تا حدود زیادی مدیون پیشرفت داستان این کاراکتر در اول این اپیزود بود .
نمره ایرونی سنتر به این اپیزود : ۸٫۴


نویسنده: امیررضا قاسمی

13 Comments
  1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

    جناب قاسمی داره با سرعت سرسام آوری پیش میره😐🗿🚬

    1. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

      بابا یه مقاله رو بزارید من کامنت ادل بشم دلم خوش باشه😐

  2. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

    نخونده مطمئن هستم که مقاله ی عالی هست

  3. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

    ببخشید میشه یک مقاله ی هرچند کوتاه راجب کانشو و اموت بنویسید
    یکسری توضیحات
    فیتاشون و…برام جالب شد

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      امیت حضور چندان خاصی نداره توی کمیک که بخواد فیت داشته باشه برا مقاله . ولی کانشو میشه برا معرفی یه مقاله نوشت که شاید نوشته بشه .

      1. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

        ممنون میشم
        کلا یک مقاله ی خیلی بزرگ یا حتی در قالب چتد پارت راجب جهانه مارول لازمه
        مثلا جایگاهه شخصیت ها مثله خدایان
        کارهایی که میکنن و…مثلا من هندز لیوینگ ترابیونال نمیدونم در چه حد هست
        یه روز میگن مولتیورسال سطح بالا
        یه روز دث اف دث که فقط بخشی از اونه کازموس اگ رو با یا دستش میگیره(که شما گفتیک با تعداد اندکی کازموس اگ میشه امنیورس ساخت)
        خلاصه که برام مبهمه

  4. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

    کلا ایت سریال خیلی نسبت به دیگر سریال هایه ام سی یو فرق داشت
    واقعا چیز عجیب و حذابی از اب در اومد

  5. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

    یکی از نکاتی که به خوبی تونستن اجرا کنن در واقع همین شخصیت پردازی کاراکتر ها بود
    مخصوصا مارک و استیون که بازی اسکار واقعا در این زمینه عالی بود
    یعنی به منه مخاطب به شکل عالی اون حسو انتقال میداد

  6. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

    یکی از چیز هایی که یادمه کاربرایه سایت قدیم میگفتن باعث بد شدن سریال میشه همین درجه سنیشه

  7. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

    واقعا بازی اسکار ایزاک به بهترین نحو انجام شد

  8. Dr. Strange
    Dr. Strange کاربر می‌گوید

    قسمت یک و دو معمولی و خوب بودند
    قسمت سه اوج گرفت
    قسمت چهارم یکی از بهترین قسمت های ماروا بود
    قسمت پنجم به جرئت میگم بهترین قسمت سریال های دیزنی پلاس بود .
    قسمت ششم هم خیلی خوب بود اما میتونست بهترم باشه

    1. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

      واقعا سریاله عالی بود

  9. A man without love کاربر می‌گوید

    یکم دیر نیست برای نقد کردن این سریال؟ آخه خیلی وقته منتشر شده 😐.

دیدگاه ها غیر فعال است.