۱۰ تئوری دیوانه کننده درباره بتمن

تقریباً ۸۰ سال است که بتمن در بازی مبارزه با جرم و جنایت حضور دارد، اما حتی با وجود این تایم از حضور این کاراکتر همچنان بخش قابل توجهی از زندگی، اوریجین، ویلین ها و حتی پیشخدمتش در هاله ای از رمز و راز قرار دارد . به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های موجود در کامیک ، جای تعجب نیست که طرفداران سعی کرده‌اند این حفره ها رو با تئوری‌های خود توجیه کنند . در این مقاله سعی میکنیم ۱۰ تا از تئوری های مرتبط با بتمن رو برای شما قرار بدیم که شاید برخی از اونها جالب برخی احمقانه و برخی واقعا عجیب به نظر برسند :


۱- بتمن جوکر رو کشت !
مشخصا همگی از قانون خاص بتمن اطلاع دارید , امتناع از کشتن . یکی از تئوری های رایج در بین فن ها به این قضیه اشاره میکند که در جوک کشنده الن مور , جوکر با شکنجه باربارا و تحت فشار قرار دادن بتمن در برابر محدودیتش باعث شد که بتمن محدودیت خودش یعنی نکشتن رو زیر پا بزاره و دست به قتل جوکر بزنه . در پنل های پایانی . بتمن شروع به خنده عجیب خودش میکنه ,دستش رو به سمت گردن جوکر دراز میکنه و سپس صدای قهقهه قطع میشه یا بهتر بگم به نظر میرسه که قطع شده باشه . نسخه انیمیشن یه گام فراتر میره در حالی که هردو در حال خندیدن هستند بتمن به آرامی دستانش را درست زیر گلوی جوکر قرار می ده و با پایین آمدن دوربین، جوکر ناگهان ساکت می شه و بتمن همچنان دیوانه وار به خندیدن ادامه میده . (از طرفداران این نظریه میشه به گرنت موریسون اشاره کرد و اون در پادکستی گفته بود اسم داستان جوک کشنده است چون بتمن قانون خودش رو میشکنه و جوکر رو میکشه . حتی موریسون جواب خودش رو از اینکه چرا بتمن یکدفعه قانون خودش رو زیر پا میزاره بیان کرده و معتقده الن مور با هوشمندی اخرین داستان بتمن و جوکر رو نوشت .


۲- بتمن در حقیقت یک ویلین است !
بروس وین اساساً بیش از حد نیاز به مخارج ثروتمند است. با این همه پول، آیا او نباید فقط با سرمایه گذاری در آموزش اجرای قانون، امنیت زندان و زیرساخت های گاتهام بتواند جرم و جنایت را پاک کند؟ بتمن دائماً اراذل و اوباشی را کتک می‌زند که فقط برای گذراندن زندگی در گاتهام مجبورند به عنوان کلاهبرداران خرده‌پا کار کنند، اما بروس آنقدر پول دارد که هر شهروند شهر را ثروتمند کند. با این حال، بروس یک اعتیاد دارد . کتک زدن افراد که اون هم فقط در قابل بتمن امکان پذیره . او باید ابرشرورها را زنده بگذاره تا آنها بتوانند از زندان‌های غیرامن فرار کنند تا دوباره آنها را مورد ضرب و شتم قرار بده. بتمن یک استراتژیست ماهر است و مسلما خبر داره که روش‌های او باعث شده که جرم و جنایت بی‌داد ‌کند،بنابراین او هیچوقت مجبور نمیشه که بتمن بودن رو کنار بزاره چرا که همیشه این نیاز به بتمن در پاسخ به جرم و جنایت وجود داره . حتی بتمن در سری Batman: The Animated Series هم این رو فهمیده بود : «آیا جنایتکاران گاتهام , بتمن را خلق کردند یا او آنها را خلق کرد؟»


۳- الفرد پدر واقعی بروسه
تئوری های متفاوتی در این مورد وجود دارد و پذیرش انها تقریبا راحته . از اینها گذشته الفرد واقعا نقش یک پدر واقعی رو ایفا میکنه . مثل یک پدر به خوبی بروس رو راهنمایی میکنه , با مهربانی و مسئولیت پذیری در برابر بروس رفتار میکند و در نهایت حتی به بروس اجازه میده که به عنوان بتمن مثل یک خفاش لباس بپوشه . منطقی است که آلفرد به بروس جوان پس از کشته شدن پدر و مادرش در اون دوران سخت کمک کند، اما چرا او تا سال‌های بزرگسالی به بروس وفادار بماند؟ این تئوری بیان میکند که آلفرد و مارتا وین رابطه نامشروع داشتند و پس از کشته شدن خانواده بروس ، آلفرد برای بزرگ کردن پسرش تلاش خودش رو کرد ، اما هرگز این حقیقت رو فاش نکرد تا تصویر بروس از مادرش، زنی که آلفرد دوستش داشت، خدشه دار شود .


۴- جوکر جرد لتو در ابتدا رابین بوده
در طول فیلم بی وی اس دیدیدم که اشاره واضحی به داستان رابین و سرگذشت او نشد هرچند در سکانسی ما کاستومی از رابین که روی اون HAHAHA! Joke’s on you BATMAN” نوشته شده رو میبینیم . قطعا محتمل ترین گزینه که فورا به ذهن هربیننده ای خطور میکند کشته شدن رابین توسط جوکر هست ولی شاید اینبار هم هدف زک ارائه ایده ای متفاوت باشه . ما میبینیم که روی کاستوم در قسمت شانه رابین جای گلوله است و گفته شده که جوکر هم روی شانه خودش در جایی مشابه جای زخم دارد . حتی روی بدن جوکر ما طرحی مرتبط با این موضوع میبینیم . هرچند که بعضا گفته شد که این تئوری اشتباه است ولی شاید این یک اختلاف نظر بین عوامل باشد که موافقان این اتفاق اینگونه نظر خودشون رو به مخاطب ارائه کردند .


۵- بروس وین در پایان THE DARK KNIGHT RISES مرد
در ظاهر، به نظر می رسد که بروس وین در پایان فیلم واقعا مرد هرچند ما او را می بینیم که در رستورانی در فلورانس که آلفرد در پایان فیلم به آنجا رفته حضور دارد ولی ما قبلا از الفرد شنیدیم که . در اوایل فیلم، گفت که هر سال در سفرش به فلورانس، بروس را در یک رستوران روبروی خود تصور میکند و انگاری روبه روی او نشسته . آیا این هم صرفا برگرفته از تخیل الفرد است ؟ واکنش آلفرد با دیدن اینکه بروس هنوز زنده است، بسیار خونسردانه است . فقط سرش رو تکان میده و می رود. همچنین، چگونه بروس می‌داند که در فلورانس به چه رستورانی برود، در چه ساعتی و کجا بنشیند تا وقتی الفرد به آنجا رسید مقابل آلفرد قرار بگیرد؟ ما بتمن رو می‌بینیم که پنج ثانیه قبل از انفجار بمب ویرانگر شهر، بت‌پلین را هدایت می‌کند. حتی اگر از هواپیما بیرون بیفتد، هیچ راهی وجود ندارد که بتواند شعاع تحت تاثیر انفجار را طی کند .


۶- جوکر برادر بتمن است
در اغلب حضور های جوکر ما میبینیم که او شیفته بتمن است . در حالی که ابرقهرمان های بیشمار دیگه ای در جهان دیسی هست که هرکدام میتوانند در حد خود عالی باشند ولی چرا در این بین جوکر فقط به بتمن این چنین علاقه دارد ؟ شاید یک دلیل منطقی باشد انها واقعا به هم نزدیک هستند . ساده تر یعنی اینکه اونها هم خون هستن . دو برادر . تئوری این است که بروس یک برادر بزرگتر به نام توماس وین جونیور داشت که دچار آسیب مغزی شد و این اتفاق باعث دیوانه شدن او شد. خانواده او توماس جونیور را به پناهگاه آرکهام انتقال دادند تا اینکه یک روز او فرار کرد و تبدیل به جوکر شد. ایده یک برادر گمشده بارها و بارها در کمیک های بتمن مطرح شده است، و مفهوم جوکر و بتمن که دو روی یک سکه هستند، موضوع تقریباً هر فیلم، کمیک، بازی یا کارتونی است که هر دو را تا به حال در ان حضور داشتند. از بتمن آرکهام سیتی تا بتمن تیم برتون .


۷- الفرد جو چیل رو برای کشتن خانواده بروس استخدام کرد
این یکی در واقع با نظریه “آلفرد پدر بروس است” ارتباط دارد. آلفرد و مارتا با هم رابطه دارند و آلفرد عاشق او می شود. او می خواهد بروس را در کنار مارتا بزرگ کند، اما مطمئناً مارتا هرگز یک مدیر عامل میلیاردر را به خاطر الفرد ترک نمی کند. پس آلفرد با عصبانیت شدید جو چیل را استخدام می کند تا توماس وین را بکشد تا او و مارتا بتوانند آزادانه با هم باشند و بروس را به عنوان پسر خود بزرگ کنند، اما کار، انطور که باید پیش نمیرود و اتفاقی وحشتناک رخ می دهد. وقتی جو سعی می کند به توماس شلیک کند، شرایط سخت موجود باعث میشود که او اشتباها به مارتا شلیک کند .و سپس توماس رو بکشد . آلفرد، شرمنده از گناه خود ، بروس را به‌عنوان یک وین بزرگ می‌کند، و هرگز نمی‌پذیرد که او پدر واقعی بروس است، زیرا می‌داند که توماس مرد بسیار بهتری برا پدر بودن بود، و بروس شایسته یک پدر شریف است نه یک قاتل .


۸- جوکر در دارکنایت یک قهرمان بود
در سرتاسر شوالیه تاریکی، ما به این باور رسیده ایم که جوکر عامل هرج و مرج است و هر کجا که می رود باعث خرابی و آشفتگی می شود، پس چگونه اقدام های او گاتهام را به مکان بهتری تبدیل می کند؟ خب قبل از اینکه جوکر به صورت برجسته در گاتهام ظاهر شود، گاتهام یک شهر پر از جنایت بود، اما جوکر ظاهر شد و در مدت کوتاهی تقریباً تمام جرایم سازمان‌یافته از بین رفت، بسیاری از مقامات فاسد زندانی یا کشته شدند . دزدی از بانک در ابتدای فیلم لائو را با تمام پول های خانواده های جنایتکار از مخفیگاه خارج می کند. وقتی او تهدید می کند که یک بیمارستان را منفجر می کند، مأموران پلیس فاسد را که هاروی دنت بعداً آنها را می کشد، بیرون می اورد . او مسئول ارتقای شغلی گوردون، یکی از محدود مردان فساد ناپذیر در نیروی پلیس است و بتمن به عنوان یک مثال برا موضوع عدالت پارتیزان گونه عمل می کند که این نوع برقراری عدالت نمی تواند در یک جامعه متمدن نتیجه مثبتی داشته باشد . پس جوکر در تمام مدت در سمت ما بود .


۹- تمام زندگی بتمن یک کلاهبرداری بزرگ است
همانطور که در Batman Begins و Batman: Year One میبینیم ، بروس قبل از بازگشت برای اداره شرکت پدرش، گاتهام را برای چندین سال ترک می کند، و در ابتدا هیچ علاقه ای به مدیر عامل شدن نداشت. بروس فقط می خواست با جنایت مبارزه کند. این تئوری نشان می دهد که وین اینترپرایز تا زمانی که بروس بازگشته بود نزدیک به نقطه ورشکستگی بود و با کمک آلفرد، هیئت مدیره وین کورپ راهی برای بازگرداندن بروس به شرکت طراحی کردند . آن‌ها بازیگرانی را استخدام می‌کنند که به عنوان جنایتکار عمل کنند تا بروس مجبور به روبه رویی با انها شود . این تئوری توجیه میکند که نیروی پلیس چرا به کمک یک پارتیزان با لباس خفاش نیاز دارد , چرا بتمن حتی در موقعیت هایی که هیچ شانسی ندارد نیز باز پیروز میشود , چرا هیچ کس کشته نمیشود , چرا جوکر بعد از اینهمه وقت و کشتار محکوم به اعدام نمیشود . چرا که همه ی این موارد برا کنترل بروس در موقعیت های از پیش تعیین شده است .


۱۰ – بتمن یک دیوانه در اسایشگاه ارکهام است
هیچ کس منکر دیوانه بودن بروس وین نیست. او لباس خفاش می‌پوشد و از آسمان‌خراش‌ها می‌پرد تا با جرم و جنایت مبارزه کند، اما اگر همه اینها فقط در ذهنش باشد چه؟ این تئوری می گوید که پس از قتل والدین بروس، او دچار اختلال روانی شد و در آسایشگاه ارکهام زندانی شد. هر یک از ویلین ها در واقع یا یکی از کارمندان ارکهام هستند یا جنبه‌ای از روان اسیب دیده او را نشان می‌دهند. از جمله اینکه ، توضیح می‌دهد که چرا درست بعد از اینکه او شروع به پوشیدن لباس خفاش کرد، به نظر می‌رسید که هر جنایتکار شهر می‌خواهد جنایات خود را با معماها، جوک‌ها، اشیای یخی مطرح کند. همچنین توضیح می دهد که چرا هیچ کس مشکوک نمیشود که قهرمانی که می تواند بت موبیل ها، بت کوپتر و گجت های متنوع را مخفیانه تهیه کند، تنها مردی در شهر است که توان تهیه این موارد را دارد یعنی بروس وین .


نویسنده: امیررضا قاسمی

45 Comments
  1. spider-fan کاربر می‌گوید

    باید بگم با اختلاف یکی از بهترین مقاله هایی بود که تا الان راجب بتمن خوندم و حتی ذهنم حتی به یک کدوم از این تئوری ها نزدیک هم نشده بود!
    شماره ۱۰ دیوونه کننده بود،بسیار عالی👌🏻

  2. Mhd.k
    Mhd.k کاربر می‌گوید

    عجب مقاله دارکی بح بح
    پس پدر واقعیش آلفرده ؟🗿

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      بله دیگه

    2. SBH (ثور،اودین=معامله برای چاپیدن پول از جناب ایروانی) کاربر می‌گوید

      ادمین بله چی چیه؟
      اینا فن تئورین باو باورتون نشه سریع /:

      1. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

        منم حقیقتا خیلی باور ندارم بهش و در صورت حقیق بودن خودش میتونه یک حفره ی بسیار بزرگ ایجاد کنه

    3. spider-fan کاربر می‌گوید

      برووووووس
      بیا که پدر واقعیت رو پیدا کردم😂😂😂

      1. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

        به گوش دارک نایت نرسد…🗿

        1. دیسی فندوم ( ارن با وفا ) کاربر می‌گوید

          اسپم
          بزارید موسیقی متن دارکنایت رو بگم
          دن دن دن دن دن دن دندندندن دن دن دندن
          دن دن دن دن دننننننننننن دننننننننن دن دن دن دن
          فهمیدین ؟😂

          1. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

            کاملا متوجه هستم🗿

    4. SBH (ثور،اودین=معامله برای چاپیدن پول از جناب ایروانی) کاربر می‌گوید

      ام اچ دی کی
      چه خبر کاکا؟؟نبودی خیلی وقته/:

    5. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

      عه داش ام اچ دی؟برگشتی؟تبریک میگم

    6. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      بتمن بدبخت ح@*م زاده نشده بود که شد

      1. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

        یعنی بدبختیاش تمومی نداره

  3. SBH (ثور،اودین=معامله برای چاپیدن پول از جناب ایروانی) کاربر می‌گوید

    با اخترام هیچ کدوم رو قبول ندارم /:
    مقاله ضد بتمن مینویسی برادر قاسمی؟هعی روزگار /:
    ولی
    در ظاهر، به نظر می رسد که بروس وین در پایان فیلم واقعا مرد هرچند ما او را می بینیم که در رستورانی در فلورانس که آلفرد در پایان فیلم به آنجا رفته حضور دارد ولی ما قبلا از الفرد شنیدیم که . در اوایل فیلم، گفت که هر سال در سفرش به فلورانس، بروس را در یک رستوران روبروی خود تصور میکند و انگاری روبه روی او نشسته . آیا این هم صرفا برگرفته از تخیل الفرد است ؟ واکنش آلفرد با دیدن اینکه بروس هنوز زنده است، بسیار خونسردانه است . فقط سرش رو تکان میده و می رود. همچنین، چگونه بروس می‌داند که در فلورانس به چه رستورانی برود، در چه ساعتی و کجا بنشیند تا وقتی الفرد به آنجا رسید مقابل آلفرد قرار بگیرد؟ ما بتمن رو می‌بینیم که پنج ثانیه قبل از انفجار بمب ویرانگر شهر، بت‌پلین را هدایت می‌کند. حتی اگر از هواپیما بیرون بیفتد، هیچ راهی وجود ندارد که بتواند شعاع تحت تاثیر انفجار را طی کند .

    جالب بود تاحالا بهش فکر نکرده بودم

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      جالب بود.
      ممنون از اطلاعات.

      1. SBH (ثور،اودین=معامله برای چاپیدن پول از جناب ایروانی) کاربر می‌گوید

        اطلاعات نبود بابا کپی از متن مقاله بود XD

        1. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

          سید دقت کردی اخیرا ادمین خیلی باهات مهربون شده؟
          خبریه؟🤔

          1. SBH (ثور،اودین=معامله برای چاپیدن پول از جناب ایروانی) کاربر می‌گوید

            خبر که نه خبر خاصی نیست
            ادمین همیشه مهربان بود فقط دیدن این مهربانی چشم بصیرت و دل پاک میخواد (:

            1. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

              من هم که زلال دل و پاک تینت به وضوح محبت ادمین را میبینم🗿

        2. دیسی فندوم ( ارن با وفا ) کاربر می‌گوید

          🤣😂

    2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      سید ننوشتم . فقط ترجمه کردم :)) . ضد بتمن هم نیست تئوری بتمن فناست به هر حال . و اینکه هیچکدومو قبول نداری ؟ حتی اولی رو ؟ اولی که به نظرم خیلی معتبره .

      1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

        برادر قاسمی
        نه اون بخش که شوخی بود🗿🙂
        تئوری یک هم چون نخوندم کمیکش رو و انیمیشنش هم ندیدم خب نمد والا
        ولی ۱۰ خداییی خیلی جذابه اصلا ته باحالیه
        هرچند درست نمیتونه باشه ولی تئوری جذابیه
        اون برادری بتمن و جوکر هم یجورایی درسته طبق فیلم د جوکر البته

        1. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

          ده خیلی باحاله منتها در صورتی که یک کمیک بازی با روان باشه که تهش بفهمیم کلش خودش یک خواب بوده قشنگ یک کمیک شاهکار میشه ازش در اورد ولی صد در صد اشتباهه

  4. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

    گزینه ی دوم خیلی تامل برانگیزه
    این دیگه به ریشه هایه شخصیتی بتمن برمیگردد که بستگی به شبک فکر مخاطب دارد که با چه دیدگاهی به مسئله نگاه میکند
    بتمن همواره سعی داشت جرم و جنایت را پاک کند ولی این من را یاد یک دیالوگ بتمن در دی سی ای میندازه که به صورت خلاصه میگفت خلاف کارا مثل علف هرزن و همیشه رشد پیدا میکنن
    مهم بقایه جهانه
    شاید با این استدلال که بتمن فکر میکنه هرکار هم کنه جرم و جنایت ریشه کن نمیشه بشه یک مقدار کار بتمنو منطقی دونست(تاحدی)

  5. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

    تیوری سوم فقط فقط از روی حدس و گمان هاست و در واقع هیچ اثباتی ندارد یا هیچ گونه اشاره ای حتی غیر مستقیم
    خیلی قبول ندارم

    1. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

      *تئوری

  6. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

    چهار هن در صورت ادامه ی اسنایدرورس میتونست جالب باشه

  7. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

    مشکل اینجاست که گزینه ی شش هم هیچ استولالی در کمیک ندارد یا اشاره ای حتی غیر مستقیم که تئوری را باور پذیر تر کند

  8. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

    حقیقتا مورد شش با الفردی که تا به حال دیدم کاملا متفاوت بود
    شخصیت پردازی الفرد هیچوقت چنین چیزی نبوده و شک دارم چنین تئوری درست باشد

  9. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

    اقدامات جوکر هرچقدر هم تاثیر مثبت داشته باشد هدف اون نادرست بود و نمیتوان گفت که اون یک هیرو در داستان بود(بگذارید مثال بزنم
    فرض کنید شما مقداری پول به یک مرکز خیریه میدهید
    خب این بسیار کار شایسته و درستی است منتها با هدف اینکه به دیگران پز اینکار را دهید و در واقع خودنمایی کنید
    ان موقع کارتان درست نیست
    جوکر نیز تقریبا به همین شکل است)

  10. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

    ۹هیچ جوره منطقی نیست

  11. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

    از تئوری ۱۰تناقض میبارد

  12. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

    ممنون از جنابه قاسمی مقاله ی جالبی بود
    اینجور مقاله هایه تئوری طور که ذهن مخاطب را به بازی میگیرد را خیلی دوست دارم به خصوص وقتی در مورد کاراکتری مثل بتمن باشد

  13. spider-fan کاربر می‌گوید

    میگم حالا که مقاله راجب بتمن هست یه سوال دارم از بتمن فن ها.
    شما کدوم داستان بتمن رو بهترین میدونید؟؟
    چون تا حالا از زبان خود فنای بتمن نشنیده بودم

    1. دیسی فندوم ( ارن با وفا ) کاربر می‌گوید

      نظر شخصی ( اونایی که خوندم) ( جز شماره ۲ که کامل نخوندم ) ( نتونستم 😐😐)
      ۱ یر وان توی یه اثر کلاسیکه که هنوزم شاهکار یاد میشه حالا چند تا دلیل هست که این رو نشون میده
      ( حالا نیومدم همه شماره هاش رو بخونم )
      ۲ آرکام مکانی خطر ناک
      شاید بگی شماره ۲ خیلی براش زیاده همه گفتن اما من خیلی ازش خوشم اومد
      ( ترسناک بود اه )( خودمم قاطی کردم بعضی هاشو)
      ۳ دارکنایت راترنز
      باید مقدمه بگم ؟
      ببینید ایده خوبی بود اما تکراری
      بتمن وی اس سوپرمن
      سوپرمن منفی
      سوپرمن با دولت
      و بتمن پیر اما بروس وین همیشگی بدون کمیک تغیر رفتار
      اما با اینکه اولین بود
      خخخخ
      ایده خوبی داشت عالی عه
      پنل هاش یا صفحه هاش جالبه خیلی سرده
      انیمیشن هم داشت دو قسمتی دیدی ؟ خیلی ازش خوشم میاد
      یه نظر هم هست و اینکه از رابین داستان حالم به هم میخوره کاملا
      یعنی …
      ۴ کینگدال
      سقوط شوالیه
      وای وای وای وای وای
      یه صفحه داشت عاشقششششش بودم
      شکستن کمر بروس وین
      بتمن رو به بدترین شکل ممکن نابود
      نمیتونم دلیلی بیارم
      البته بعضی از فن ها ازش خوششون نمیاد 😒
      ۵ کیلینگ جوک که معروفه دیگه چیزی نمیگم ازش اما یه چیز منو ناراحت کرد بابا خیلی کوتاه بود
      اه توی بهترین موقع فینیش

      حالا هاش بود
      محفل بود
      هالووین
      هست
      اونم من خیلی خیلی همه چیز که بگی از بتمن نمیدونم اما فن یعنی هوادار من هوادارم 🙄
      من توی سایت دیگه ای بودم و وصیت نامه‌ی آلفرد رو آورده بود توی کمیک بتمن وی اس وین
      اونقدر باحال بود خیلی از ش خوشم اومد خیلی
      میخوام بخونمش .

      1. spider-fan کاربر می‌گوید

        دیسی فندوم
        مرسی👍🏻
        با توجه به اینکه من دیدم اکثرا خیلی تاکید دارن که year oneبهترین داستان تاریخ بتمن هستش با خودم گفتم ببینم یه بتمن فن هم همین نظر رو داره یا نه.بازم ممنون بخاطر پاسخ

    2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      در حال اپلود بتمن فن توسط ادمین برای سایت .

      1. spider-fan کاربر می‌گوید

        دانلود کامل شد!

        1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

          #قدرت ادمین

  14. Dr. Strange
    Dr. Strange کاربر می‌گوید

    دهمی خیلی عجیبه . یک جوری مثل سریال مون نایت میشه
    دومی هم که غیر ممکنه .
    پنجمی هم که واقعا احتمالا مرده

  15. داوود کاربر می‌گوید

    نمیدونم چرا ولی وقتی مورد ۱۰ رو خوندم ناخواسته ذهنم رفت سمت مون نایت

  16. دیسی فندوم ( ارن با وفا ) کاربر می‌گوید

    شاید باور نکنین آخر خودم نفهمیدم توی آخر سه گانه نولان چیشد مرد یا نه
    ولی بعضی هاشون واقعا مغز رو میترکوننننننن

  17. دیسی فندوم ( ارن با وفا ) کاربر می‌گوید

    عکس شماره ۳ رو دیدیم دلم خواست برم دوباره یونیورس انیمیشن شاهکار دیسی رو ببینم واییییی🥺

  18. دیسی فندوم ( ارن با وفا ) کاربر می‌گوید

    من با شماره ۱ مشکل دارم
    ببینید وات ایف برای ماروله ولی دیسی با یونیورس هاش داره یه وات ایف رو ه ما نشون میده
    ” چی میشد اگه ”
    بتمن جوکر رو بکشه آیا ؟
    خب جواب معلوم میشه بتمن زمین ۲۲ اومد جوکر رو به فنا داد اما تبدیل به چیشد با اون زهر جوکر ؟ بتمنی که میخندد
    تا الان که توی زمین ۰ اصلا این اتفاق نیفتاده
    حالا چند دلیل هم هست که میگه
    با فاصله دور کشته
    ولی توی دنیای کمیک این اتفاق نمی افته یعنی اینکه کمیک رو خراب میکنه اصلا این اتفاق نمی افته
    حالا یه دلیل هم هست که میگه شاید شاید جوکر همون زمینی که دارین درباره‌اش میگین زهر نزاشته اصلا یعنی اسکل بوده خخخخ
    که اینم اتفاق نمی افته.
    از این بحث که بگذریم من اونجا گفتم دیسی داره زمین های موازیش رو داره به عنوان وات ایف میده بیرون
    زمین ۳ اولترامن
    میشه گفت : چه میشه که سوپرمن ولی بشه
    یه ایکس
    چی میشه سوپرمن توی روسیه بیفته ( سفینه )
    البته همین زمین ۰ هم دارکساید گند میزنه زمین پیروز میشه میشه اونم گفت
    چی میشه که دارکساید گند بزنه زمین : همه تبدیل به حشره رباتیک میشن
    اسپیول کردم ؟
    ●●
    ____
    هئیییی

  19. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

    admin is online

دیدگاه ها غیر فعال است.