مشکل واقعی «ثور: عشق و تندر» خود مارول است

روی کاغذ، Thor: Love and Thunder بسیار شبیه به نسخه قبلی خود، Thor: Ragnarok است. البته ناگفته نماند که در سطح بسیار پایین تری از آن قرار دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

بعد از انتقام جویان پایان بازی همه فکر می کردند که دیگر مارول بر اوج جهان فیلم سازی قرار دارد. متاسفانه به سرعت فیلم بیوه سیاه و اترنالز این عقیده را به نابودی کشاندند و ثور، عشق و صاعقه تیر خلاصی بود بر پیکر آن. البته واندا ویژن و لوکی به تنهایی بار مسئولیت را به دوش کشیدند و نامی نیک از خود به جای گذاشتند.

ما بدبین نیستیم، شانگ چی یک فیلم شاهکار و زیبا بود که لایق احترام است، اما بحث ما این است که چرا مارول بعد از اینهمه سال هنوز اشتیاه می کند. این موضوع باعث شده است که بعد از انتقام جویان پایان بازی، سطح فیلم های مارول کاهش چشمگیری داشته باشد.

کارگردانان مارول:

در این فاز مارول عملا از بهترین کارگردان های مطرح هالیوود استفاده کرد. تایکا وایتیتی و سم ریمی دو کارگردان شناخته شده هستند که فیلم های بزرگی در کارنامه خود دارند اما آنها مخصوصاً تایکا وایتیتی موفق به ساخت فیلمی همانند کاپیتان آمریکا سرباز زمستان نشدند که فیلم سازی ابرقهرمانی را ده ها پله ارتقا دهد.

مسلما فیلم ثور عشق و تندر از بسیاری از فیلم های دنیای سینمایی مارول بهتر است اما این فیلم فدای اشتباهات کارگردان و مارول شد.

ثور یک شخصیت اساطیری است و نباید طنز زیادی را با این شخصیت آمیخته کرد. سری سوم این مجموعه هم به دلیل تازگی در لحن و داستانی قوی مخاطبین خود را جذب کرد اما از شما می‌پرسیم که وقتی ثور در حال جک گفتن است و ناگهان تعداد زیادی کشته می شوند، آیا این کشت و کشتار اثری بر روی مخاطبین و شما دارد؟ آیا زمان کم فیلم می تواند جوابگوی همه جوانب و سوال هایی که فیلم ایجاد می کند باشد؟

ما مخالف طنز نیستیم اما این طنز نباید به گونه ای باشد که مخاطب را خسته کند و به فیلم طعم لودگی و مسخره بودن بدهد.

ایراد بعدی نیز در دیدگاه های مارول است که این فیلم را به نابودی کشانده است. وقتی بجای ثور، به مسائلی نظیر همجنسگرایی و شخصیت های زن پرداخته می شود و زمان فیلم نیز از ۳ ساعت به ۲ ساعت کاهش پیدا می کند. باید حدس زد که فیلم نمی‌تواند موفق عمل کند و شکست قسمت چهارم مجموعه فیلم های ثور به دلیل اشتباه خود مارول و کارگردان این فیلم است.

ما برای مارول آرزوی موفقیت و پیروزی در ادامه جهان سینمایی خود را داریم. با آرزوی موفقیت برای این دنیای سینمایی رویایی و شخصیت محبوب و دوست داشتنی خدای تندر.

15 Comments
  1. کاربر می‌گوید

    به به ادمین عجب مقاله ای نوشته.👌👌👌

    1. ولادیمیر رندال ابوعلی ( 👈 آقام سورنا ) کاربر می‌گوید

      آقای سعادتی با من در نوشتن یک مقاله تاریخی مشارکت می‌کنید ؟

      1. کاربر می‌گوید

        ولادیمیر رندال ابوعلی ( 👈 آقام سورنا )
        درباره چه اتفاق یا موضوع تاریخی هست؟

  2. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    با سلام. خسته نباشید.
    کاملا موافقم. اولین ایرادی که میخوام بهش اشاره کنم اینکه دیزنی اومده شخصیت ثور رو کلا از حالت استاندارد خودش خارج کرده و رسما تبدیلش کرده به یک جوک.!! برای درک بهتر فرض کنید شخصیت های بتمن و دردویل جوک بشن.! به نظر من اصلا سپردن کارگردانی فیلم های ثور به تایکا وایتیتی اشتباه بود کلا لحن و سبک فیلمای تایکا مناسب شخصیت ثور نیست. شاید بیشتر به درد شخصیت های مثل محافظین کهکشان یا ددپول بخوره …
    جدا از اون شوخی های فیلم شاید اون اوایل سرگرم کننده باشن ولی بعضا بارها و بارها تکرار شدن تا اینکه بعضی از این شوخی ها در اواخر فیلم به شدت برای مخاطب منزجر کننده میشن. مثلا شوخی اول استورم بریکر برای من مخاطب جذاب و خنده دار بود ولی هرچه فیلم شوخی های بیشتری با استورم بریکر کرد از شدت جذابیت این شوخی ها هم کاسته شد و در نهایت رسید به همون حد انزجار کننده که اشاره کردم. در کل بر خلاف فیلم راگنورک، میزان شوخی ها میزان طنز فیلم اصلا در حالت تعادل نبود.
    یه مشکل دیگه که گفتید مسائل همجسگرایی هست که اونم به نحوه مزخرفی در فیلم به نمایش در اومد.
    یکی از مشکلات مهم دیگه اینکه مدت زمان فیلم خیلی کوتاه بود که همین مورد باعث شده فیلم خیلی روند تندی داشته باشه اصلا مواردی نظیر پیشینه گور، قلمروی سایه، سلاخی شدن خدایان توسط گور(عملا سلاخی شدن یک خدا رو توسط گور دیدیم)، و و و خیلی موارد دیگه … که خیلی کم بهشون پرداخته شد. این پیشینه گور که میگم خیلی مهم بود اصلان برای یکی که کمیک نخونده غیر ممکنه بتونه درک کنه چی شد که اون گور خدا پرست که اعتقاد و باور بسیار سفت و سخت و حتی افراطی به خدایان داشت تبدیل میشه به سلاخ خدایان.؟!
    صحنه های اکشن هم اصلا در اون حدی که باید باشه نیست و بعضیاش که بسیار بی منطق و مسخره هم هست از مبارزه والکری گرفته که رسما در حد خود ثور و گور قدرتمند نشونش دادن و تقریبا پایاپای اونها میجنگید (که یه تیر دو نشون حمایت از همجسنگرایی و فمنیست!) تا جایی که یک دختر بچه با عروسک پشمالوش ارتش گور رو سلاخی میکرد که خب در نوع خودش جالبه ارتشی که باید بتونه با ارتش خدایان مبارزه کنه اونجور به تصویر کشیده شد تا حدی که چندتا بچه با چندتا عروسک پشمالو سلاخیشون کنند.! کلا کیفیت نبرد های فیلم میتونست خیلی بهتر و جذاب تره باشه در صورتی که الان اکثر صحنه های مهم مبارزه چیز خاصی نداشت.
    البته فیلم نکات مثبتی هم داشت که بعدا بهشون اشاره میکنم.

  3. spider-Fan کاربر می‌گوید

    با تشکر بابت مقاله
    واقعا هم درسته این چیزی که گفتید،من چند تا از اون صحنه هایی که ثور درش جوک گفته رو دیدم و باید بگم بیخیال پسر!
    اسپایدی و ددپول باید برن پیش ثور mcu آموزش ببیند که چطور جک بگن.اخیرا هم این قضایای نژادپرستی،فمینیسم و همجنسگرایی بدجوری وارد mcu شده.البته اگه واقعا بخوایم صادق باشیم اینها همش بخاطر دیزنیِ که به قول خودش میخواد از همه‌ی قشرهای جامعه و رده سنی‌های مختلف طرفدار جذب کنه.خیلی داره زور میزنه‌ها ولی بدتر داره هوادار‌های قدیمی خودش رو هم از دست میده.مطمئنا آثار آینده مارول هم خیلی جالب ازاب در نمیان.فیلم بلک پنتر دو که همین الانش هم داره هیت میگیره،چرا؟!
    چون شخصیت اول فیلم یک مونث سیاه پوست هست!

  4. فلامینگو تنبل کاربر می‌گوید

    هیچ چیزی را مشاهده نکردم جز چند خط حق
    مرسی بابت حق نوازی

  5. M83 کاربر می‌گوید

    ما بدبین نیستیم، شانگ چی یک فیلم شاهکار و زیبا بود که لایق احترام است، اما بحث ما این است که چرا مارول بعد از اینهمه سال هنوز اشتیاه می کند.
    این جمله خودتونه
    خب مارول بعد این همه سال اشتباهی نکرده متاسفانه هر چی که جنبه جهانی پیدا میکنه خود به خود به بیراه و لودگی کشیده میشه نمونش نتفلیکس
    از خواننده ها گرفته تا بازیگران و فیلم و موسیقی و ..
    نمی خوام سیاسی و کلیشه ایش کنم ولی مارول و دی سی ی بخش بزرگی از رسانه و سینمارو در بر گرفتن نمونش خود سایت هایی که درمورد کمیک و .. نقد فیلم هستن
    اگه مثلا ثور عشق و صاعقه نمرات خوبی میگرفت همه مردم و منتقدا خود به خود به سمت تعریف و تمجید کشونده میشدن حتی اگه با فیلم واقعا سطح پایینی رو به رو بودن

    ثور داخل کمیک شخصیت جدی داره و هین طنز بود اونو حتی بیشتر از نسخه اساطیریش متمایز کرده ک البته تا حدودی خوب بود

    1. spider-Fan کاربر می‌گوید

      صدها کیلو حق از آسمان میبارد…….

  6. ولادیمیر رندال ابوعلی ( 👈 آقام سورنا ) کاربر می‌گوید

    من که تا زمانی که فیلم به صورت ۳ یا ۴ ساعته ( استانداردش ) پخش نشه نگاه نمیکنم

    1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

      😂😂😂😂😂😂😂

    2. Dr. Strange
      Dr. Strange کاربر می‌گوید

      پس هیچوقت نمیتونی ببینیش 😂🙂

  7. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

    حق حق و باز هم حق…
    دوستان برید بشینید کمیکتون رو بخونید نه از دیسی ای یو چیزی در میاد نه ام سی یو…

    1. فلامینگو تنبل کاربر می‌گوید

      شما هم که حق گفتی
      اینجا چقدر حق گو داره

      1. لرد کبیر کاربر می‌گوید

        اینجا همه حق میگن (بجز بردیا)

  8. یه بنده خدا کاربر می‌گوید

    به نظرم تایم فیلم کوتاه بود و ثور خیلی از نسخه آند گیم یا اینفینی وار فاصله گرفته بود اصلا جون آدما به کتفش هم نبود فقط جک میگفت و خود نمایی می‌کرد آدم یاد سوپرمن می افتاد 🗿بجای اینکه ثور رو جوری به مردم نشون بدن که فدا کار و به فکر مردمه یه جور نشون دادن که نه جون آدما براش مهمه نه هیچی دیگه فقط میخواد خود نمایی کنه بعد مشکل بعدی این بود که اصلا معلوم نبود تکلیف گور چی بود اول به خدایان ایمان داره بعد میخواد بکششون بعد آخر فیلم همینجوری پشیمون میشه خو از اول فیلم باهاش صحبت میکردن دیگه مشکلی نبود

دیدگاه ها غیر فعال است.