پیشوایان آیین مخوف شیطان پرستی

شیطان‌پرستی (به انگلیسی: Satanism) یک دین یا ایدئولوژی ای فلسفی است که طرفداران آن شیطان را بجای خدا و نماد اصلی و اولین مخلوق عالم هستی می‌پندارند. آن‌ها شیطان را موجودی زنده می دانند که قابلیت دخل و تصرف در امور انسان ها را دارد. شیطان پرستی سه دوره را پشت سر گذرانده است. شیطان پرستی باستانی، شیطان پرستی در قرون وسطا و شیطان پرستی مدرن. در دو دوره قبل این آیین آنچنان در چشم نبود و در خفا به فعالیت می پرداختند. اما با ظهور غرب سکولار، دوره جدیدی ازاین آیین آغاز شد و آنها این آیین را به
منصه ٔ ظهور برسانند. برای هر آیینی پیشوایان و افسرانی باید وجود داشته باشد تا به آن شکل دهند، با فعالیت خود طرفدار جمع کرده و برای این آیین هزینه کنند. در این مقاله به بررسی چند تن از پیشوایان این آیین می پردازیم.

برایان هاگ وارنر(مرلین منسون):

برایان هیو(هاگ) وارنر (Brian Hugh Warner) متولد ۵ ژانویه ۱۹۶۹ در کانتون اوهایو، که بیشتر با نام مرلین منسون نیز شناخته می‌شود خواننده و منتقد آمریکایی است. عمدهٔ شهرت او به خاطر تصاویر نامتعارف و شخصیت عجیب او به عنوان رهبر و خوانندهٔ گروه موسیقی‌ای با نام مرلین منسون است. مرلین منسون شیطان پرست و همجنس باز است، در اجراهایش گاهی ادای حیوانات را در میاورد و بدترین کارهای ممکن را انجام میدهد. تا به حال چندین عمل جراحی داشته برای اینکه یه سری کارهایی رو بتونه انجام بده (متاسفانه کارهایش انقدر زشت هست که نمیتوانیم اینجا راجبش بگیم) از نظر دانشگاهی و آکادمیک هم مدرک بالایی دارد.

او در سال ۱۹۹۷ به یکی از خبر سازترین چهره های جهان بدل شد و محصول این فعالیت ها شهرت وثروت بسیار زیادی است که حداقل ۵ نسل بعد ار این خواننده متالیکا را بیمه کرده است  وبسیاری از آگاهان ، نامبرده را از سوپرمیلیونرها یا بهتر بگوییم میلیاردرهای جهان می شناسند که به کم تسلط بر احساسات جوان دورمانده از معنویت و به مدد کارهای شنیع توانسته است ثروت کلانی را جذب حسابهای بانکی اش نماید.

خبر تکان دهنده ای ازپاره کردن انجیل در اجرای کنسرت زنده منسون وپرتاب آن سوی جمعیت در سراسر جهان منتشر شد. منسون انجیل را پاره کرد وخطاب به جمعیت با صدای سنگین وخشکیده فریاد زد: «این است خدای شما». همچنین او با آنتوان اس لاوی، موسس کلیسای شیطان رابطه بسیار نزدیکی دارد.

مایکل اکوئینو:

مایکل اکوئینو متولد اکتبر ۱۹۴۶ بنیانگذار معبد ست (یکی از مشهور ترین سازمان های شیطان پرستی که ادعای رهبری جریان چپ شیطانی را دارد) که همان سازمان جدا شده از کلیسای شیطان است می باشد. او یکی از بالاترین مقام های سازمان جاسوسی آمریکا CIA می باشد. او در اوایل در کلیسای شیطان با آنتوان لاوی شریک بود اما با او دچار اختلاف شد و سرانجام معبد ست را بنیانگذاری کرد. همچنین با فرقه نه فرشته و کلیسای اهریمنی همکاری نزدیکی دارد.

آلیستر کراولی:

ادوارد الکساندر کراولی معروف به آلیستر کراولی، نویسنده کتاب قانون شیطان پرستی و بنیانگذار آیین تلما و مروج آئین جنگ و انتقام و جادوگری و جن پرستی می باشد. او در چندین و چند فرقه و گروه های جادوگری نقش های مهمی را ایفا کرد، از جمله فرقه های طلوع زرین، آرگنتوم استرومو اُتو. کرولی در دوران زندگی اش بسیار بدنام گشت و به او لقب “پست ترین مرد قرن” را دادند.

آلیستر کرولی مدعی شده بود که در روز های هشتم، نهم و دهم آوریل سال ۱۹۰۴ میلادی و در شهر قاهره موجودی بر او ظاهر می شود که خود را آیواس می نامد. در آن سه روز و به هنگام ظهر آیواس بر کرولی ظاهر می شد و سخنانی را از طرف هور-پار-کرات (یکی از خدایان مصر باستان) بر او وحی می کرد که آقای کرولی این سخنان را تحت عنوان کتاب شریعت(قانون) به چاپ رساند. بعد از سفر مصر، کرولی به فکر تألیف کتابی به نام تلما افتاد. این واژة یونانی، به معنای(اراده) است؛ و بن‌مایة اصلی کتاب، حول این محور می‌گردد که کاری را باید انجام داد که خداوند می‌خواهد. بعدها غربیان بر اساس تعالیم نهفته در این کتاب، مدعی شدند که کرولی قصد داشته دینی جدید را بنا نهد و خود را پیامبر این آیین جدید معرفی کند. همچنین در این کتاب توهین های بسیاری را به پیامبر اسلام و عیسی مسیح کرده است.

آنتوان اس زاندر لاوی:

آنتوان لاوی ، كسي است كه نامش با شيطان پرستي امروزي گره خورده ؛ چرا كه او كليساي شيطان را در آمريكا راه اندازي كرده است و بر اساس روايت هاي مختلف، انسان عجيب و متوهمي بوده استآنتوان لاوی كليسايش را با هيچ و پوچ و تنها بر اساس حرف ها و موعظه هايش ساخت و توانست پيروان و فريب خورده اي هم براي خودش دست و پا كند ؛ تا جايي كه در زمان مرگش ادعاي داشتن هزار پيرو را داشت ؛ عددي كه با وجود تبليغات و هياهوي او و فرقه اش ، چندان هم زياد به نظر نمي رسيد. ترفندي که لاوي براي اثبات شيطان پرستي مورد استفاده قرار داده چيزي است که در روان شناسي به آن «تقويت منفی» گفته ميشود؛ يعني «از کار انداختن ضد». مثال معروف آن براي دعوت به بهشت ايجاد ترس نسبت به جهنم است که مخاطب از ترس عذاب به بهشت توجه کند. لاوي بدون آن که تلاش کند کارآمدي و کارآيي شيطان پرستي را اثبات کند، با ساختن تصويري منفي از اديان، مطلوبِ خود، کارآمدي شيطان پرستي را به ذهن مخاطب القاء ميکند. همچنین او نویسنده کتاب انجیل شیطانی و بنیانگذار شیطان پرستی لاوایی می باشد.


1 Comment
  1. کاربر می‌گوید

    واقعا برای چنین ادمهایی متاسفم که خداوند بزرگ رو ول کردن و رفتن سراغ چنین چیز هایی اخه کله پوکا چرا گول اینو میخورن ؟ و این همه معجزات الاهی را نمیبینند واقا براشون متاسفم
    مقاله خوبی بود.

دیدگاه ها غیر فعال است.