داستان هایی درباره روح و ارتباط با ارواح

درخواست ارواح را می شنید:

یکی از یاران استاد طیاره می گفتند: یک روز به قبرستانی رفتیم و بر سر قبور فاتحه خواندیم. یک وقت دیدم استاد طیاره گوشه ای از قبرستان نشستند و مدتی طول کشید. من از ایشان خواستم که از قبرستان بیرون برویم و به کار های دیگر بپردازیم. ایشان فرمودند: «اگر می شنیدید، می فهمیدید که می گویند بنشینید»، گویا ایشان درخواست ارواح مردگانرا می شنیدند که از ایشان تقاضا داشتند که در قبرستان بمانند. شاید با وجود ایشان عذاب از اهل غبور برداشته می شد و رحمت نازل می گشت. (جان شیفته، ص۴۸)

قدرت نامحدود روح:

در لحضات آخر عمر جناب شیخ جعفر مجتهدی هنگامی که در بیمارستان بودند، هر گاه اراده می کردند می توانستند جسم خود را شفا دهند.یعنی اگر روح انسان به مرتبه ای از قدرت برسد.، می تواند تغییراتی در جسم و ماده ایجاد کند و این به تجربه ثابت شده است. (کتاب لاله ای از ملکوت)

ارواح مومنان با یکدیگر ارتباط دارند:

در روایات آمده است که اگر مومنی وارد مجلسی شود که در آن مجلس، صد نفر منافق و یک نفر مومن نشسته باشند، آن مومن در کنار هیچ یک از منافقان نمی نشیند و به سوی تنها مومن نشسته در جمع می رود.

خلقت روح ها هزاران سال قبل از خلقت بدن ها: مردی به امیر المومنین عرض کرد: یا امیرالمومنین من بر ولایت تو بوده وتو را دوست دارم. آن حضرت فرمود: دروغ می گویی. آن مرد سه بار این جمله را تکرار کرد. حضرت باز هم فرمود دروغ می گویی. همانا خداوند روح ها را دو هزار سال قبل از خلقت بدن ها آفریده و دوستداران من را به من نشان داده است و من روح تو را آنجا ندیده ام. پس تو کجا بودی؟ آن مرد خاموش شد. (کافی، ج۱، ص۴۳۸)

گرد هم آمدن بر اساس مشترکات:

در حدیثی روایت شده است که انسانس مخنث وارد شهری شد و به خانه مردی رفت که او نیز مخنث بود. این جریان را به پیامبر اسلام خبر دادند، فرمود: روح ها جنود مجنده هستند. یعنی روح ها گروه هایی هستند که با توجه به صفات مشترکشان گردهم می آیند.

1 Comment
  1. کاربر می‌گوید

    خیلی جالب بود کاش در باره این چیز ها مذهبی بیشتر بزارید

دیدگاه ها غیر فعال است.