مدل کیست و چطور مدل شویم؟

مد و مدلینگ امروزه به عنوان یکی از جذاب‌ترین و پردرآمدترین فعالیت‌های هنری و حرفه‌ای در دنیا به شمار می‌آید و به واسطه همین جذابیت فراوان، افراد بسیاری دوست دارند که وارد این دنیای هیجان‌آور و البته سخت شوند. کشورهای زیادی از جمله برزیل، آمریکا، روسیه و … در این حرفه که اکنون به یک صنعت تبدیل شده، سرمایه‌گذاری فراوانی داشته‌اند و به واسطه همین سرمایه‌گذاری، بازده مالی مناسبی نیز داشته‌اند. با این حال میلیون‌ها تن از مردان و زنان جوان، رویای موفقیت در صنعت مد یا مدل شدن را در سر می‌پرورانند اما فقط تعداد کمی از آن‌ها دوره‌های مربوط به مد را به پایان می‌رسانند و در این راه هیجان‌آور و البته سخت، به موفقیت می‌رسند و جایگاه مناسبی در این عرصه پیدا می‌کنند.

برای اینکه بتوان در صنعت مد و مدلینگ به موفقیت رسید مراحلی وجود دارد که مهمترین آن‌ها را در این بخش قرار داده ایم که به شرح زیر می‌باشد:

مدل شدن  : مرحله اول

مهمترین مرحله در هر حرفه‌ و شغلی، داشتن تحصیلات و علم کافی در آن حوزه می‌باشد. اگر در حال حاضر به این یقین رسیده‌اید که می‌خواهید طراح مو یا آرایشگر در صنعت مد شوید، شما باید دوره‌های آرایش و زیبایی را بگذرانید. اما اگر علاقمند به طراحی لباس، فروش و بازاریابی یا دیگرحوضه‌های این تجارت هستید باید در مدرسه طراحی لباس و مد دوره ببینید یا حتی مدرک هنرهای زیبا داشته باشید.

مدل شدن  : مرحله دوم

علاقمند و متعهد باشید. موفقیت به آسانی بدست نمی‌آید و نیازمند تلاش است. صنعت مد هم از این قاعده مستثنی نیست. پروفسور سوزان مارشال (Suzanne Marshall)، نتیجه تحقیقاتی در زمینه بازاریابی مد و مدیریت در سال ۲۰۰۱ را منتشر کرد که در یک جمله به شرح زیر است: اجرای عملی، در این تجارت به انگیزه و هدفمندی بسیار بالای فردی نیازمند است.

مدل شدن  : مرحله سوم

روابط عمومی خود را با یافتن یک یا دو دوست مجرب و مشاور در زمینه مد و پوشاک توسعه دهید. شبکه سازی در تجارت مهم است ولی در صنعت مد حیاتی است.

مدل شدن  : مرحله چهارم

لباس برای موفقیت! آراستگی و پوشش مناسب در صنعت مد ضروری است هم‌چنانکه ظاهر شما تجلی توانایی حرفه‌ای شماست. فعالان صنعت مد در مطالعاتی چند در اینباره متذکر شده‌اند افرادی که در صنعت مد موفق هستند، به ظاهر و پوشش توجه بیشتری نشان می‌دهند.

مدل شدن  : مرحله پنجم

صبور باشید. تعداد بسیار کمی از مردم در صنعت مد شغل عالی پیدا می‌کنند. در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید، برای رسیدن به موفقیت مجبور به وقت گذاشتن و کسب تجربیات در ارتباط با شغلتان هستید. برنامه‌ریزی کنید، اهداف را تعیین کرده و در جریان کارها باشید و هرگز عقب نشینی نکنید.

 

1 Comment
  1. دیسی فندوم ( ارن با وفا ) کاربر می‌گوید

    مدل کیه ؟
    من : )

دیدگاه ها غیر فعال است.