تاثیر لبخند بر روی ایمنی بدن

به گفته ی  روانشناسی دانشگاه کانزاس، یکی از روشهای کاهش استرس لبخند زدن می باشد، در واقع همان ضرب المثل معروف خودمان است که «خنده بر هر درد بی درمان دواست».

این محققان روی یک گروه ۱۶۹ نفره تحقیق هایی انجام دادند. از این افراد خواستند تا سه کار متفاوت انجام دادند: گروهی احساس خنثی و، گروهی دیگر با قرار دادن باگتی در دهان لبخند زورکی می زدند و گروه آخر لبخندی واقعی بر لب های خود مینشاندند.

روانشناسان هر سه گروه را در شرایط استرس زا مانند سروصدای ناگهانی، قرار دادن دست ها در آب سرد و شک وارد کردن به وسیله ی اب یخ به انها  و غیره قرار داده و ضربان قلب شرکت کننده ها را کنترل کردند.

نتایج این بررسی ها نشان داد لبخند (لبخند از روی اجبار و یا واقعی) باعث کم شدن واکنش بدن به استرس شدید شده و ضربان قلب و فشار خون را به طور چشم گیری رو به کاهش می برد.

محققان همچنین مشاهده کردند افرادی که لبخند واقعی زدند، با سرعت بیشتری بر شرایط استرس زا تسلط پیدا کردند .

بدون شک می دانید که کنترل استرس، داشتن فشار خون و ضربان قلب پایین به سلامت قلب کمک زیادی می کند.

لبخند، سیستم ایمنی بدن تان را تقویت می کند
لبخند داشتن بر لبان خود باعث ، بهترین درمان برای کاهش خطر مبتلا شدن به برخی از سرطان ها و بیماری های بسیار مزمن مانند دیابت، آرتروز و بیماری های خودایمنی است.

نتایج پژوهش هایی که توسط انستیتو ملی سلامت فرانسه به انتشار گذاشته شده است نشان می دهد که احساسات مثبت مانند احساس شادی و سر خوشی ، خوشبختی و همچنین خندیدن و لبخند زدن باعث کم شدن تولید کورتیزون بزاقی می شود و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد که احساسات مثبت مغز باعث افزایش ترشح پادتن ایمونوگلوبولین می شود.

سیستم ایمنی بدن ما از این پادتن برای شناسایی و نابودی باکتری ها و ویروس ها استفاده می کند.

باید بدانید که مغز تاثیر زیادی روی سیستم ایمنی بدن دارد و شبکه ای بین این دو نهاد وجود دارد که سلامتی کل بدن را کنترل می کند.

دیدگاه ها غیر فعال است.