سونای خشک و بخار چه فوایدی دارند

فواید سونای خشک و بخار که اولین سنا ها نیز در کشور فنلاند به وجود امد که بیشترین استفاده را نیز در امروزه این کشور از سنا دارند و سنای خشک و بخار بسیار برای افراد چاق که قصد لاغری دارند مفید می باشد.و برای تناسب اندام استفاده می شود.

درباره ی فواید سونای خشک و بخار باید گفت که این دو تفاوت هایی با هم نیز دارند که در زیر برای شما ذکر کردیم:

در سونای خشک، درجه حرارت بین ۸۰ تا ۱۳۰ درجه سانتی گراد می باشد . ولی در سونای بخار یا تر بندرت از ۵۰ درجه بالا میرود. سونای بخار بالاترین درجه رطوبت را دارد.به علت اختلاف در میزان رطوبت هوا سونای تر بعد از سونای خشک پیشنهاد می شود.

سونای بخار: بر اساس یک سری تحقیقات کلینیکی بخار آب که معمولاً از آب لوله کشی می باشد دارای مواد شیمیایی مانند کلر، فلورید، فلزات سنگین بوده که از طریق پوست جذب بدن می شوند، پس استفاده از آن را توصیه نمی کنیم.

سونای خشک:استفاده از این  سونا نسبتاً مناسب است، کمک به دفع سم های مضر و تجمع یافته زیر پوست، و افزایش گردش خون در بدن  و دمای بدن می نماید و همچنین باعث باز شدن منافذ پوست می شود که این نیز بسیار مفید است، استفاده از این نوع سونا هفته ای یک الی دو بار برای سلامت انسان بسیار مفید است.

فایده های سونای خشک و بخار

تعرق داشتن هنگام ورزش های روزمره به اندازه و تأثیرگذار تر از  سونا جهت حذف سموم نمی باشد زیرا هنگام ورزش فعالیت سیستم اعصاب سمپاتیک مانع حذف سموم می شو و نمی گذارد دفع شوندد. همچنین با ورزش کردن انرژی زیادی صرف می شود و میزان تعرق هنگام ورزش به نسبت سونا بسیار کمتر است. ورزش مزایای خود را برای سلامتی انسان دارد اما تعرق هنگام ورزش به منظور دفع سموم خیلی موثر نمی باشد.

همچنین سونا با اتساع عروق خونی و افزایش گردش خون درد را تسکین می دهد.

و همچنین افرادی که دارای روماتیسم میباشند باید حداقل هفته ای دو بار به سونابروند .

گردش خون و اکسیژن رسانی بهتر:سونا درمانی باعث افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی به اندام های مختلف بدن از جمله ریشه موها شده و خاصیت ارتجاعی رگ ها را افزایش می دهد.

اگر بخواهیم  درباره ی سونای خشک و بخار در مورد ارامش اعصاب مثال بزنیم  باید گفت که یکی از روشهای بسیار مهم و تایید شده از طرف پزشکان می باشد .

آرامش اعصاب و ریلکس بودن، گام اول در درمان تمامی بیماری هاست، سونا بدن را قادر می سازد بیشتر استراحت و خود را برای درمان و بازسازی آماده نماید. یکی از علل دخیل در ریزش مو داشتن استرس زیاد می باشد و سونا درمانی کمک شایانی به آرام سازی سیستم اعصاب مرکزی می نماید. سایر مزایای سونا درمانی شامل: کاهش درد مفاصل و عضلات، کمک به بهبود بیماری های پوستی و… می باشد.

پس بهتر است افرادی که روزانه دچار استری می شوند به این نکته دقت بسیاری داشته باشند تا بتوانند با کم ترین هزینه و تفریح استرس خود را کاهش دهند. به وسیله ی شنا می توانیم گرفتگی عضلات را بر طرف کنیم و درد های ناشی از ان را از بدن دور کنیم.

فواید سونا خشک و بخار برای پوست و مو

یکی از فواید سونای خشک و بخار پاکسازی پوست همچنین گردش خون مویرگی را بهبود بخشیده و ظاهری نرم و زیبا به پوست خواهد داد. عرق حاوی مواد مغذی و معدنی نیز هست که برای حفظ سطوح کلاژن پوست ضروری است تا به کند شدن روند پیری پوست کمک کند. کلاژن کمک می کند تا بافت پوست شما محکم و استوار بنظر بیاید و همچنین خطوط ریز و چین و چروک ها کاهش یابند. بعلاوه روند پیری را متوقف کرده و اجازه می دهد جوان و شاداب بمانید.

تعریق، همچنین به دفع سموم از بدن شما کمک می کند. این سموم نه تنها برای بدن شما، بلکه برای پوستتان نیز ضرردارند. آن ها می توانند پوست شما را فاقد درخشندگی کرده و باعث شوند پوستتان بیش از حد  معمول خشک شود. به هر حال سونا می تواند به پوست شما کمک کند تا زیبا ترین ظاهر را بدست بیاورد.

هرگاه تار مویی ریخته می شود ریشه آن تا مدتی زنده می ماند، اما با گذشت زمان ضعیف و در نهایت از بین می رود، از طرف دیگر با گذشت زمان چربی و سایر مواد باعث بسته شدن منافذ پوست شده و رویش مو  های زائد را دشوار می کند. تعرق هنگام سونا کمک به دفع چربی های چمع شده در زیر پوست و همچنین کمک به باز شدن مجدد منافذ پوست می نماید.

دیدگاه ها غیر فعال است.