کتاب خواندن چه فوایدی برای زندگی روزمره دارد؟

کتاب خواندن چه فوایدی برای زندگی روزمره دارد؟

شاید بارها و بارها با خودتان به این مسئله به ظاهر ساده فکر کرده باشید، که اساساً تاثیر کتاب خواندن بر زندگی عادی چه می تواند باشد؟ برای اینکه بیشتر به اهمیت کتابخوانی آشنا شوید با ایرونی سنتر همراه باشید.

بعضی ها فکر می کنند که آدم های خیلی کتابخوان اجتماعی نیستند، برخی های دیگر کتاب خواندن را کاری بیهوده تلقی می کنند که نمی تواند گرهی از مشکلات را باز کند و خیلی ها هم تلویزیون دیدن را به اینکار ترجیح میدهند. اما بیشتر افراد جامعه به این مسئله توجه ندارند که کتاب خواندن موجب می شود شما در زندگی روزمره خودتان به دستاورد های بسیار مهمی دست پیدا کنید.


کتاب خواندن باعث می شود پولدار شوید!

اگر به دنبال پولدار شدن از راه های علمی هستید می توانید به مطالعه ی کتاب های مختلف علمی و غیرعلمی مورد علاقه تان بپردازید هرچه قدر بیشتر کتاب بخوانید احتمال موفقیت تان در زندگی شغلی و اجتماعی افزایش پیدا می کند. چرا که وقتی شما در یک زمینه ی علمی خاص به مطالعه می پردازید میزان دانش تخصصی تان افزایش پیدا می کند و به فردی متخصص در آن زمینه تبدیل می شوید همین تخصص بعد ها می تواند منبع درآمد بزرگی برای شما شود. از چنین اشخاصی که به ثروت های زیادی دست پیدا کرده اند می توان به ایلان ماسک اشاره کرد او جزو صد ثروتمند جوان جهان محسوب می شود، وقتی از او سوال شد که دلیل موفقیتیش در زندگی چه بوده به کتاب خواندن و فواید آن اشاره کرد.ایلان ماسک  مهندس، مخترع و یکی از بنانگذاران مشهور تجارت در صنایع پیشرفته آمریکایی است.او بنیانگذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پال (به انگلیسی: PayPal) و اسپیس‌اکس (به انگلیسی: SpaceX) است.او مدیر عامل چند شرکت مطرح در آمریکا محسوب می شود.در عصر علمی،پیشرفته و صنعتی حاضر بدون کتاب خواندن دستیابی به موفقیت های خودساخته امری دشوار به نظر می رسد.


کتابخوانی شمارا باهوش تر از بقیه می کند

باهوش بودن مزیتی است که خیلی ها از آن بی بهره هستند. همه دوست دارند فرد باهوشی باشند چرا که باهوشی با زرنگ بودن و سایر ویژگی های مثبت دیگر همراه است و موفقیت فرد را در عرصه های مختلف زندگی تضمین می کند. اگر دوست دارید فرد باهوشی به نظر برسید و در زندگی روزمره موفق باشید می توانید کتاب بخوانید. کتاب خواندن می تواند برای شما تفریح کم خرجی باشد که علاوه بر فواید بسیار می تواند شمارا باهوش تر کند. چه کسی هست که دوست نداشته باشد در در یک جمع و مجلسی فرد باهوش و با شخصیت تر به نظر برسد؟


تمرکز را بیشتر کرده و از حواسپرتی جلوگیری می کند

داشتن تمرکز بالا می تواند در زندگی روزمره ما تاثیر زیادی داشته باشد. وقتی شما تمرکز بالایی دارید موقعیت هارا بهتر می توانید تحلیل کنید و در نتیجه دست به انتخاب های درستی می زنید. در صورتی که اگر دچار عدم تمرکز شوید فرآیند های مختلف موجود در محیط اطراف را به سادگی نمی توانید تحلیل کنید و قدرت قضاوت وداوری تان کاهش پیدا می کند.

برعکس پست های بلاگ ها و مقالات موجود در اینترنت، کتاب خواندن نسبت به سایر فعالیت ها تمرکز بالایی می خواهد. ممکن است برای شما سخت به نظر برسد که ساعت ها پشت میز بنشینید و کتاب بخوانید اما باید بدانید که به تدریج به این مسئله عادت خواهید کرد و کتابخوانیتان به غلتک خواهد افتاد و شاهد اثرات مفید این عادت در زندگی روزمره تان خواهید بود.


باعث کاهش اضطراب می شود

اضطراب یکی از معظلات زندگی امروزی است. زندگی در شرایط پیچیده ی شهری باعث اضطراب بیشتر و در نتیجه عدم آرامش می شود.وقتی برای مدت بسیار کوتاهی کتاب را دست می گیرید و شروع به خواندن می کنید میزان اضطراب تان کاهش پیدا می کند چرا که شما سرگرم خواندن هستید و افکارتان کمتر به سمت فکر های اضطراب آور کشیده می شود. خواندن می تواند باعث ایجاد آرامش در شما شود و تنش های فیزیکی و جسمی تان را کاهش دهد.


خزانه ی لغات تان افزایش پیدا می کند

اگر دوست دارید که همیشه حرفی برای گفتن داشته باشید و ذهن تان پر  از اصطلاحات و کلمات مختلف باشد می توانید کتاب بخوانید. کتاب خواندن قدرت بیان شما را به شکل قابل توجهی افزایش داده و از فقر بیان جلوگیری می کند. افرادی که همیشه کتاب می خوانند قدرت بیان بهتری نسبت به دیگران دارند. البته نباید فراموش کنید که در مورد این مهارت ، فاکتور های مختلف دیگری هم تاثیر دارند. ولی کتاب خواندن می تواند سهم زیادی در این بین ایفا کند.


مهارت نوشتن شما تقویت می شود

نوشتن یکی از پیچیده ترین فرآیند ها و مهارت های انسانی است و در دنیای مدرن نقش بسزایی در موفقیت افراد ایفا می کند. اگر شما قدرت نوشتن بالایی داشته باشید فرصت های شغلی بیشماری در انتظار تان خواهد و علاوه بر آن برای خودتان طرفدارانی پروپا قرص هم دست و پا خواهید کرد. باید بدانید که خواندن کتاب ها تاثیر مستقیمی بر مهارت نوشتن افراد دارد. وقتی شما کتاب می خوانید قدرت نوشتاری تان به طرز قابل توجهی افزایش پیدا می کند و در ساخت جملات به نوآوری ها و ابداعات زیبا دست می زنید.

کتاب خواندن علاوه بر اینکه تفریح ارزان و سالمی است، فواید بسیاری برای زندگی ما دارد. شاید روز های اول مطالعه برایتان سخت به نظر برسد و نتوانید خواندن یک کتاب را تا آخر ادامه بدهید با این حال وقتی برای مدتی روی مطالعه متمرکز شدید شاهد افزایش سرعت خواندن خواهید شد و از مطالعه لذت خواهید برد. فقط کافی است به خودتان مدتی فرصت بدهید و به مطالعه ی مستمر بپردازید. قفسه ها را پر از کتاب های مورد علاقه و جذاب بکنید. و هیچوقت خودتان را مجبور به خواندن کتاب هایی که به آن ها علاقه ندارید نکنید. به این ترتیب بعد از مدت زمانی شاهد مزایای کتاب خواندن در زندگی روزمره تان خواهید بود.

دیدگاه ها غیر فعال است.