بهترین بازی های نسل ششم

وقتی اولین بار از نسل پنجم وارد نسل ششم شدیم همه با خود می گفتند یعنی قرار است چه پیشرفت هایی مشاهده کنیم؟ بعد از انتشار چند بازی مثل نسخه اول سری بازی هیلو همه متوجه شدند چه پیشرفت هایی کردیم. کنسول های خاطره انگیز پلی استیشن ۲ و ایکس باکس اورجینال دقیقا در همین نسل ششم به وجود آمدند و الحق هر دو بازی های خوبی هم داشتند. طرفداران قدیمی صنعت گیم تا حالا با خود فکر کرده اید بهترین بازی های نسل ششم باید چگونه رتبه بندی شوند؟ حالا میخواهیم در ادامه بهترین بازی های نسل ششم را رتبه بندی کنیم. پس با ایرونی سنتر همراه باشید.

توجه: بازی های انحصاری نینتندو در این لیست لحاظ نشده است بازی های استراتژیک هم لحاظ نشده اند.


۱۵. بولی:

وقتی این بازی منتشر شد همه فروشگاه های فروش بازی ایران روی جلد بازی می نوشتند جی تی ای در مدرسه! همه هم حمله ور میشدن برای خرید این بازی. داستان درمورد یک پسر گردن کلفت که به یک مدرسه جدید منتقل میشه و ماجرا های زیادی در این مدرسه داره. نکته جالب بازی کلاس های درسی است که هر کدام چالش های فراوانی برای شما رقم میزنند. از کلاس شیمی گرفته تا کلاس زبان. حتی میتوانید از بچه های دیگه باج بگیرید. یعنی اونا تهدید کنید و ازشون پول بگیرید یا این که برای بچه های مختلف ماموریت انجام بدهید. حتی میتوانید برای تقویت مهارت مبارزه خود به کلاس های هنر های رزمی مراجعه کنید. انواع کلاس های ورزشی داخل بازی گنجانده شده است که هر کدام سختی های خاص خود را دارند. از قسمتی از بازی به بعد هم میتوانید به شهر بروید. در مجموع راک استار در این بازی تجربه متفاوتی را برای ما رقم زد و هنوز من منتظر نسخه دوم بازی بولی هستم. الحق که راک استار استاد بازیسازی است.

این بازی برای پلی استیشن ۲ و پلی استیشن ۳ و پلی استیشن ۴ و ایکس باکس ۳۶۰ و ویندوز و آی او اس منتشر شده است.


۱۴. هیتمن: خون بها

سری هیتمن همیشه ذهن گیمرها را درگیر می کنند و به خاطر طراحی مراحل عالی و روش های کشتن و جذاب و شخصیتی کاریزماتیک مثل مامور ۴۷ مشهور بوده است. این نسخه داستانی منسجم و گیم پلی جالبی داشت. این نسخه اولین نسخه سری هیتمن هم نیز بود که میتوانستید با دستان خالی به دشمنان آسیب بزنید و این قابلیت در سه نسخه قبلی وجود نداشت. داستان بازی هم بسیار درگیرکننده طراحی شده است و کاری می کند فقط چندین ساعت درموردش فکر کنید. نقش دایانا هم در این نسخه بسیار بیشتر شده بود و فقط یک صدای اضافه نبود و نقش کلیدی در داستان بازی داشت. ولی خب ویلن اصلی بازی انگار میخواهد کاریزماتیک به تصویر کشیده شود ولی سازنده بازی نتوانسته است چهره ای کاریزماتیک بسازد. طراحی مراحل هم کاملا در اختیار داستان است. فساد. انتقام. خون. گناهان نابخشودنی. لذت کوتاه مدت. مرگ. این ها چیز هایی هستند که یک فرد فاسد ممکن است در زندگی اش برایش پیش بیاید. در دنیای هیتمن قسمت مرگ را فرستاده غیر مستقیم ازرائیل یعنی مامور ۴۷ انجام میدهد…….

این بازی برای کنسول های پلی استیشن ۲ و پلی استیشن ۳ و ویندوز و ایکس باکس اورجینال و ایکس باکس ۳۶۰ و جاوا منتشر شده است.


۱۳. چرخ دنده های جنگ ۱:

اگر از کسی پرسیدید که انقلابی ترین شوتر اول شخص تاریخ چه بازی است و اسمی از بازی چرخ دنده های جنگ نیاورد یک سیلی محکم به این فرد بزنید تا متوجه شود چه اشتباهی کرده است {البته بنده با تنبیه بدنی مخالف هستم} گیم پلی این بازی برای همین الان هم به صورت عجیبی خوب است دیگر چه برسد به سال ۲۰۰۷٫ داستان بازی هم درمورد یک نوع نژاد فضایی است که به دنبال منقرض کردن انسان ها هستن و در این بین انسان ها هم میخواهند جلوی این موجودات مقاومت کنند. در این بازی انسان ها سلاح بسیار قدرتمند و گوناگون دارند. بیشتر داستان حول محور شخصی به اسم مارکوس فینیکس است که اوایل بازی در زندان است اما به خاطر حمله فضایی ها جنرال هافمن مجبور می شود دستور دهد که تمام زندانیان برای مبارزه با فضایی ها آزاد شده و سریعا با یونیفرم نظامی به جنگ فرستاده شوند. البته بعضی حفره های داستانی از لذت کامل از داستان جلوگیری می کنند و این موضوع بسیار به ذوق مخاطب ضربه میزند. در هر حال باید بگم: جوخه مارکوس حمله!

این بازی برای ایکس باکس اورجینال و ویندوز منتشر شده است.


۱۲. شیطان هم می گرید ۳:

این بازی رشد دهنده سبک هک اند اسلش است. دانته دوست داشنتی در این نسخه به همراه ورجیل حضور داشت و باید بگم طراحی هر دو کاراکتر فوق العاده است. خلق و خوی هر دو با هم فرق دارند و این موضوع را در تمام لحظات بازی میتوانید احساس کنید. داستان بازی را زیاد برایتان اسپویل نمی کنم تا جذابیت بازی برایتان از بین نرود. با گیم پلی بسیار گسترده ای طرف هستیم و اگر بخواهم در مورد مراحل بازی صحبت کنم بعضی وقت ها بهتره منتظر باس فایت های سختی در حد سری سولز بورن باشید! اگر از بازی های با باس فایت های سخت متنفر هستید این بازی به شما پیشنهاد نمی کنم چون احتمالا از عصبانیت کیبورد خود را نابود خواهید کرد. لول دیزاین بازی هم از حق نگزریم عالی است. داستان بازی هم خیلی خوب است فقط یکی دوتا حفره داره که زیاد هم مهم نیستن. و اینگونه است که شیطان هم گریه می کند!

این بازی برای پلی استیشن ۲ و ویندوز و نینتندوسوییچ منتشر شده است.


۱۱. اتومبیل دزدی بزرگ: سان آندریاس

سبک جهان باز را تعریف کن. سبکی که در آن می شود در نقشه بازی آزادانه چرخید. حالا پادشاه این سبک چه بازی؟ سری اتومبیل دزدی بزرگ یا به صورت مخفف شده جی تی ای که یکی از پرطرفدارترین سری بازی های تاریخ است و همه دوستان مسلما باهاش آشنایی دارید. نسخه سان آندریاس هم با اون دوبله معرکه در ایران خیلی صدا کرد و گیمر ایرانی پیدا نمی کردی که این بازی انجام نداده باشه. آزادی عمل در این بازی در حدی بود که میرفتیم ماشین خودمون شخصی سازی می کردیم و پیتزا میخوردیم و هلیکوپتر و قایق سوار میشدیم و ریش و سبیل های رو مد و خفن میزاشتیم. در اون زمان این چیز ها دیوانه کننده بود. داستان هم تا حدودی قابل قبول بود و شخصیت اصلی یعنی کارل جانسون معروف به سی جی هم جوری که بود که حداقل پلیر برای ادامه داستان ترغیب کنه. پا بزن……..!

این بازی برای پلی استیشن ۲ و ایکس باکس اورجینال و ایکس باکس ۳۶۰ منتشر شده است.


۱۰. نسخه ۲ و ۳ متال گیر سالید:

نسخه ۲ متال گیر سالید

سری متال گیر سالید پر از فراز و نشیب های خطرناک برای بیگ باس {سالید اسنیک} بوده است. ولی خب در این نسخه تنها در مرحله اول نقش اسنیک را ایفا می کنیم و در بقیه بازی با شخصیتی سر و کار داریم که انگار چلفتی است و هیچ المان کاریزماتیکی ندارد. دلم از این نسخه پر است پس زیاد درمورد داستانش توضیح نمی دهم. گیم پلی اش هم نسبت به سال ساختش خیلی خوب بود و لول دیزاین قابل قبولی هم داشت. مخفی کاری بازی هم عالی بود و واقعا حس مخفی کاری کردن به مخاطب القا می کرد.

نسخه ۳ متال گیر سالید

این نسخه به معنای واقعی کلمه شاهکار بود. با اون باس فایت های حماسی مثل باس و سایکو منتیس و….. در مجموع کلی باس فایت ریز و درشت در این بازی وجود داشت. از باس فایت خیلی سخت بگیر تا باس فایت های ساده ای که خرج شان فقط چند گلوله بود. لول دیزاین بازی محشر بود و گرافیک خوبی حداقل برای آن زمان داشت. داستان که فوق العاده تر از همیشه به اجرا درآمده بود و هر مخاطبی را شیفته خود می کرد. روزی باید ۱۰۰ بار بر کونامی لعنت فرستاد که با به هم زدن کار با کوجیما عملا تیر خلاص را به پیکره سری متال گیر سالید وارد کرد. این دو بازی برای پلی استیشن ۲ و پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ منتشر شدند.


۹. اسپلینترسل: تئوری آشوب

سم فیشر افسانه ای وارد می شود! بترسید و بهراسید از این مرد! در این نسخه که به نظر خیلی از منتقدین و طرفداران بهترین نسخه سری است سم فیشر وسط اوضاع چین و آمریکا گیر می کند و باید ماموریت های زیادی را نیز به اتمام برساند. در جنبه داستانی با داستان بسیار منسجمی رو به رو هستیم و این نقطه قوت بسیار بزرگی است. گیم پلی هم که اصلا در یک سطح بالاتری از بقیه بازی های مخفی کاری اون زمان داشت و با اضافه شدن پارکور حتی جذاب تر هم شده بود! هوش مصنوعی دشمنان نسبت به نسخه های قبلی پیشرفت کرده بود و حتی با طراحی مراحل بهتری بازی به سراغ ما می آمد. لول دیزاین هم در بهترین حالت ممکن است. اما بعضی مشکلات مثل غیر بهینه بودن و تنوع نداشتن دشمنان کمی از لذت بازی کسر می کنند. اما خب داستان بازی کمی پیچیده است و این ممکن است زیاد به مزاق بعضی ها خوش نیاید. اما خب نمی شود این را انکار کرد که این بازی یکی از بهترین مخفی کاری های تاریخ صنعت گیم است. تام کلنسی از پیش ما رفتی و موفقیت داستان های کتاب های خود را در صنعت گیم ندیدی ولی روحت شاد و یادت گرامی.

این بازی برای پلی استیشن ۲ و پلی استیشن ۳ و ویندوز و ایکس باکس اورجینال و ایکس باکس ۳۶۰ و نینتندو دی اس و گیم کیوب و نوکیا ان گیج کیو دی و جاوا منتشر شده است.


۸. مکس پین ۱:

رمدی سلطان ساخت بازی های درام است. از همین مکس پین بگیر تا آلن ویک و کنترل. در یک روز بارانی مکس وقتی به خانه میرسد با صحنه مرگ همسر و پسرش مواجه میشود. این صحنه به قدری برایش سخت بود که بعضی وقت ها توهماتی در این مورد میبیند و با این درد دست و پنجه نرم می کند. این که همسرت در گوش تو نجوا کند و از تو کمک خواهد و تو نتوانی به او کمک کنی بسیار دردناک است و حتی شاید غم انگیز باشد. در زمینه داستانی همه ی بازی های رمدی داستان عالی دارند و هیچوقت به فکر ایراد گرفتن از داستان بازی های رمدی نباشید. در زمینه گیم پلی این بازی برای الان هم قابل قبول است و سیستم صحنه اهسته و شلیک هم به خوبی پیاده شده است. در بخش طراحی مراحل و لول دیزاین هم قابل قبول است ولی خیلی پیچیده درست شده اند و شاید خیلی از گیمر ها با این روش پیچیده کنار نیایند. موسیقی های بازی هم الحق فوق العاده هستند. تجربه ای که این بازی برایتان به ارمقان خواهد آورد شیرین اما در بعضی موارد غم انگیز است. در هر حال با بازی درامی طرف هستیم و یکی از قوانین بازی درام خوب همین غم انگیز بودن است. زنده باد رمدی.

این بازی برای پلی استیشن ۲ و ویندوز و ایکس باکس اورجینال منتشر شده است.


۷. رزیدنت اویل ۴:

این بازی بعد از گیرز اف وار ۱ انقلابی ترین بازی شوتر تاریخ است. سیستم های زوم و هدف گیری به خوبی در این بازی پیاده سازی شده بودند و این موضوع برای آن زمان بسیار جذاب بود. داستان بازی هم با اینکه زیاد منسجم نبود ولی لذت بخش بود و طرفداران سری رزیدنت اویل هنوز هم مجذوب داستان این بازی هستند. با وجود کاراکتر لیان دیگه همه چیز برای ترکوندن هیولا ها و زامبی های رزیدنت اویل آماده شده بود. طراحی باس فایت های بازی هم فوق العاده بود و واقعا حس ترس را در بعضی مواقع به مخاطب القا می کرد. لول دیزان بازی هم واقعا خوفناک بود طوری که بعد از چند قدم حس ترس به دنبال شما می آمد. ول خب وقت هایی هم هستن که بازی برای شما حس تکراری بودن می گیرد و به لذت بازی ضربه میزد. این را هم بگویم که همه ی طرفداران سری رزیدنت اویل منتظر ریمیک این بازی هستند و متاسفانه کپکام هنوز اینکه این بازی را ریمیک می کند را تایید نکرده است.

این بازی برای پلی استیشن ۲ و پلی استیشن ۳ و پلی استیشن ۴ و ویندوز و ایکس باکس ۳۶۰ و ایکس باکس وان و گیم کیوب و نینتندو سوییچ و اندروید و ای او اس و زیبو و وی منتشر شده است.


۶. نسخه ۱ و ۲ خدای جنگ:

نسخه ۱ خدای جنگ

شروعی بر داستان کریتوس یعنی سلاخ خدایان. داستانی قدرتمند در کنار گیم پلی بی نظیر و لول دیزاین سطح بالا و باس فایت های خونین و پر جنب و جوش می شود خدای جنگ. داستان بازی درمورد فردی خانواده دوست به اسم کریتوس است که برای اینکه بتواند جلوی شاه بربر ها قدعلم کند مجبور می شود شروط ارس را بپذیرد و دست به کشتار جمعی یک روستا کند. ولی متاسفانه خانواده خودش نیز در این کشتار کشته می شوند و این اتفاق غم و اندوه شدیدی را برای او به وجود می آورد. بقیه داستان را اسپویل نمی کنم تا خودتان این بازی را انجام داده و لذت ببرید. به طرز عجیبی داستان بازی گیرا است. الکی نیست که سری بازی خدای جنگ جزو پرطرفدار ترین سری بازی های صنعت گیم است!

نسخه ۲ خدای جنگ

این نسخه حتی از نسخه قبلی نیز بهتر بود. با اون گیم پلی محشر و لول دیزاین معرکه و موسیقی های حماسی و باس فایت های فوق العاده و گرافیک بالا نسبت به سال ساخت مسلما باید انتظار داشته باشیم همه جا از نسخه دوم خدای جنگ  به عنوان شاهکار یاد شود. مخصوصا با باس فایت به یادماندنی فولس او رودس. همه هنگ کرده بودن این باس فایت واقعا دارد روی کنسول پلی استیشن ۲ اجرا می شود؟ باس فایتی با اون عظمت و بزرگ قدی؟ واقعا درود بر استودیو سانتامونیکا و سونی به خاطر این بازی های شاهکاری که ساختند.

این دو بازی برای پلی استیشن ۲ منتشر شدند.


۵. نسخه ۱ و ۲ شاهزاده ایرانی:

نسخه ۱ شاهزاده ایرانی

انقلابی در سبک هک اند اسلش! این بازی به خاطر کاراکتر ایرانی اش حسابی بین گیمر های ایرانی بازخورد خوبی داشت و همه طرفدار این کاراکتر شده بودند. این بازی الهام بخش سری بازی های خدای جنگ و فرقه قاتلان بوده است و همونطور که میدانید هر دو این سری بازی ها موفق بوده اند. البته نه به اندازه خود سری شاهزاده ایرانی. سبک پارکور و مبارزات این بازی فوق العاده بودند و در راس این ها داستان خودنمایی می کند. موسیقی های بازی هم واقعا حماسی و اسطوره ای هستند. یوبی سافت استاد بازی سازی است!

نسخه ۲ شاهزاده ایرانی

این نسخه حتی از نسخه قبلی هم بهتر ظاهر شد و خودش را داخل لیست بهترین بازی های تاریخ وارد کرد. سیستم گیم پلی محشر و پارکور تقویت شده نسبت به نسخه قبلی و از همه مهمتر داستان بازی کاری کرد که با یک شاهکار رو به رو بشیم. گرافیک بازی هم بهترین در زمان خود بود. این بازی برای پلی استیشن ۲ و ۳ و ایکس باکس اورجینال و ایکس باکس ۳۶۰ و ویندوز منتشر شده است.

برای اطلاعات بیشتر از این دو بازی میتوانید به مقاله بهترین بازی های کمپانی یوبی سافت مراجعه کنید.


۴. نسخه ۱ و ۲ هیلو:

نسخه ۱ هیلو

اولین آشنایی ما با مسترچیف. شخصیتی بسیار کاریزماتیک و قوی که دل هر گیمری را بدست می آورد. اگر نگوییم انقلابی ترین شوتر اول شخص تاریخ میتوانیم بگوییم یکی از انقلابی ترین بازی های شوتر اول شخص تاریخ است. با اون داستان فوق العاده که درمورد سربازی یا بهتر بگویم اسپارتانی ارتقا یافته به لسم مسترچیف است که در جنگ با موجودات فضایی همراه انسان ها میجنگد. خیلی از گیمر های قدیمی به خاطر هیلو طرفدار برند ایکس باکس شدند و این خودش قدرت این سری بازی را نمایان می کند. به بخش لول دیزاین و طراحی مراحل که برسیم با یک شاهکار به تمام معنا مواجه می شویم. موسیقی های بازی هم در هر بخش به صورت قابل قبولی گنجانده شده اند و این زحمات زیاد سازندگان را نیز ثابت می کند. شرکت بانجی هیچ کم کاستی برای ساخت این بازی نگزاشته است و این فوق العاده است.

نسخه ۲ هیلو

با اینکه به نظر بیشتر طرفداران نسخه اول کمی از نسخه دوم بهتر بود ولی خب نسخه دوم چیزی  از نسخه اول کم نداشت و بخش آنلاین نسخه دوم اندکی از نسخه اول بهتر بود. داستان سری هیلو هم همیشه در همه نسخه ها به جز نسخه پنجم به بهترین شکل ممکن ساخته و پرداخته شده است. مایکروسافت با ساخت این بازی تازه در صنعت گیم هویت خود را پیدا کرد.


۳. سایلنت هیل ۲:

بازی های ترسناک همیشه طرفداران خاص خودشان را داشته اند و این در نوع خودش قابل قبول است. سری سایلنت هیل هم همیشه تفریح خاص عاشقان سبک ترسناک بوده است. چون با آن ترسی که به شما تزریق می کرد عملا شما را زهره ترک کرده و بسیار مضطرب می نمود. در همین حد بگویم که داستان شاهکاری دارد ولی خب زیادی ترسناک است دیگر. به خاطر بعضی دلایل امکان توضیح داستان بازی در این بخش وجود ندارد.

این بازی برای پلی استیشن ۲ و پلی استیشن ۳ و ایکس باکس اورجینال و ایکس باکس ۳۶۰ و ویندوز منتشر شده است.


۲. هف لایف:

هف لایف با آن کاراکتر خفن و داستان وحشتناک حسابی سر و صدا کرد. دکتر گوردون فریمن به یک پژوهشگاه وارد می شود و با دانشمندان آن مکان شروع به آزمایش یک دستگاه باز کننده پورتال می کنند و از این پورتال هیولا های وحشتناک و چندش آور بیرون می آید و ما باید با مهماتی که در ساختمان وجود دارد از این پژوهشگاه فرار کنیم. داستان بازی بسیار عالی است. گیم پلی هم که پر از نقات قوت ریز و درشت است و نمیتوان ایرادی بهش گرفت. طراحی مراحل و معما های بازی هم بی نظیر هستند و هر پلیری را به خود جذب می کنند. سلاح های بازی هم تنوع خوبی دارند و جالب هستند. اگر دنبال بازی سرعتی و پر هیجان با داستانی شاهکار می گردید هف لایف را از دست ندهید.

این بازی برای پلی استیشن ۲ و ویندوز منتشر شده است.


۱.مافیا ۱:

فراتر از شاهکار. فراتر از تصورات ما درمورد شاهکار. مافیا ۱ فقط یک بازی نیست یک اثر هنری در مدیوم سرگرمی. گیم پلی و طراحی مراحل عالی در کنار تنوع ماشین ها و تنوع اسلحه ها و از همه مهمتر داستان شاهکار بازی هیچ حرف و حدیثی باقی نمی گذارد. درمورد فیزیک بازی هم همین را بگویم که وقتی با چوب بیس بال به یک ماشین حمله ور می شوید میتوانید شیشه های ماشین را شکسته و سقف آن را له کنید. وقتی به باک بنزین ماشین ها شلیک کنید منفجر می شوند و این قابلیت در خیلی از بازی های اون زمان نبود. داستان بازی درمورد راننده تاکسی به اسم تامی آنجلو است که در شبی وقتی کنار خیابان پارک کرده بود و منتظر مسافر بود دو نفر با اسلحه اون تهدید می کنند و بهش میگن سریع حرکت کنه. چون یک ماشین دیگه هم دنبال این دو نفر بود. تامی هم سریع سوار ماشین میشه و به همراه این دو نفر حرکت می کنه. وقتی اون یکی ماشین دیگه ماشین اینا گم می کنه اون دو نفر به تامی میگن برو به سمت بار سالیری. وقتی به بار سالیری میرسن اون دو نفر پول زیادی به تامی میدن و میگن رئیس ما بهت پیشنهاد کار داده تا وارد گروه مافیایی ما بشی. تامی هم بعد از کمی فکر تصمیم می گیره…….

در مجموع این بازی جزو بهترین بازی هایی که است میتوانید انجام دهید. خب دوستان اگر بازی دیگری هم به نظر شما میتوانست در این لیست باشد نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین ما نظرسنجی ای در این مقاله ترتیب داده ایم تا از شما بپرسیم که به نظر شما بهترین بازی سال ۲۰۲۰ کدام بازی بود. در این نظرسنجی که تا یک هفته بعد از انتشار مقاله باز است شرکت کنید و نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

This poll is no longer accepting votes

بنظر شما بهترین بازی های سال 2020 میلادی کدام بودند.
77 رای

نویسنده: محمد امید سعادتی


40 Comments
  1. امپتی هند کاربر می‌گوید

    خسته نباشید
    مقاله رو کامل خوندم طبعا قسمت هایی رو مخالف و قسمت هایی موافق بودم
    ایشالله در کنار کمیک گیم هم سایت بتونه پای و پای پیش ببره چون الان تبدیل به یه حوضه بسیار بزرگ شده
    توی لیست بیشتر همه با جایگاه شاهزاده ایرانی و متال گیر سالید موافق نبودم
    درکل مقاله خوبی بود لذت بردم پیروز و موفق باشید

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      امپتی هند
      لطفا بفرمایید در کجای مقاله اشکال وجود دارد تا در مقالات بعدی کیفیت بالاتری را ببینید.
      با تشکر

      1. امپتی هند کاربر می‌گوید

        خب بنظرم نحوه انتخاب ایتم ها واقعا عالی بود اما با نحوه چینش و رتبه بندی بعضی جاها یکم مخالفم مثلا سر متال گیر سالید دو برای من حداقل کلی پلات تویست جذاب داشت از تعغییر جهت گری فاکس گرفته تا اینکه دکتر گروگان نبود و با میل خودش اومده بود یا اینکه اسپیس من همون رهبر شورشی ها توی متا گیر ۱ بود و بنظرم رتبه اش میتونست بالاتر باشه خودم حتی از پرنس او پریشا بالاتر میدونش و البته با جایگاه پرنس او پریشا هم کمی مخالفم
        درکل لیست عالی بود چینش ایتم ها هم خوب بود از اونجایی که بعضی جاهاش به سلیقه بر میگرده خلاصه دستتون هم درد نکنه
        و اینکه بنظرم رو گیم و سینما میشه بیشتر مانور داد توی سایت
        شاد و پیروز باشید

  2. اریا صفابخش کاربر می‌گوید

    مقاله کامل و جامعی بود درکل بنظرم جای بحث و مواقت مخالفت داره هرچند که خب نوشتن همچین لیستی با همچین پسوند سنگینی اسون نیست ولی بنظرم تاجایی که ممکنه بود تونستید پایه های لیست رو محکم بکوبید و لیست خوبی دربیارید
    مقاله خوبی بود با تشکر از جناب سعادتی 😃

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      آریا صفابخش
      بله خب در هر صورت هر مقاله ای بی نقص نیست و ممکنه مشکلاتی داشته باشه.
      نمیدونستم شما هم به گیم علاقه دارید^_^.
      =)

      1. اریا صفابخش کاربر می‌گوید

        بله اتفاقا سرگرمی اصلی من گیم و گاها سینما هستش حقیقتش 🙂 الانم جاتون خالی با چندتا از بچها داریم ام سی یو رو تو گروه نقد میکنیم

  3. نیما کاربر می‌گوید

    پس سایبرپانک کو

  4. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

    نیما اگر منظورتون نظرسنجی باید بگم سایبرپانک برای سال ۲۰۲۱ به حساب میاد نه ۲۰۲۰٫

    1. نیما کاربر می‌گوید

      همن بله منظورم نظرسنجی بود ممنون

  5. hasan کاربر می‌گوید

    اسم اوری و هادس رو نشنیده بودم تا الان

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      Hasan
      پیشنهاد حتما این دو بازی پلی بدید.

      1. حامد کاربر می‌گوید

        شما بازی کردیشون؟ انتظار چجور بازی ای رو باید داشته باشیم؟

        1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

          حامد
          هیدس بازی شاهکاری و انتظار پلتفرمر خوبی داشته باشید.
          اوری هم سبک سیاق جالبی داره و با سرچ در یوتیوب میتونید چندین ویدیو گیم پلی بازی ببینید.
          حتما این دو بازی تهیه کنید:)
          فوق العاده هستند.

  6. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله خوب بود من که کلا اهل گیم نیستم هیجی نمیدونم چی میگین *-* *__*

  7. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    خیلی مقاله خوبی بود .
    اقای سعادتی دستتون درد نکنه که نظر سنجی هم گذاشتید
    من به last 2 رای دادم چون به نظرم تقریبا شاهکار بود.

  8. hasan کاربر می‌گوید

    معلوم بود که لست بیشترین رای رو میاره 💪

  9. Randall sepector کاربر می‌گوید

    هادس حقش فقط ۵ رای نیست 😔😔
    حیف

    1. Mister Negative‎ کاربر می‌گوید

      الان شد شش رای

  10. حامد کاربر می‌گوید

    بیچاره اوری

  11. Mahdi کاربر می‌گوید

    مقاله عجیبی بود سن اندرس باید رتبش خیلی بالاتر بود بعد چطوری اصلا شدو اف د کلوسوس رو نزاشتین؟ خیلی عجیبه رتبه شاهزاده های ایرانی و اینا خیلی بالا بود

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      Mahdi
      از نظر کیفی سان آندریاس ضعیف تر از بازی هایی است که در رتبه های بالاتر ازش گذاشتم. شدو اف کلوسوس هم بازی فوق العاده ای بود ولی داخل این لیست جایی نداشت. شاهزاده ایرانی دقیقا در رتبه به حق خودش. سوال دیگری هم دارید در خدمتم.

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        منم هیچ وقت با این سان آندریاس حال نکردم.

  12. Randall sepector کاربر می‌گوید

    .اقعا نمی‌فهمم است ۲ چرا با اون داستان و شخصیت پردازی این همه رتبه ی بالاتری نسبت به بقیه داره

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      خوب بازی خوبیه دیگه. منکرش که نمیتونی بشی.

      1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

        Admin
        ولی هیدس بهتر از لست ۲ بود امسال. کلا حق لست ۲ نبود که بهترین بازی تاریخ بشه. اگر خدا بخواد درموردش یک مقاله مفصل مینویسم.

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          بسیار هم عالی.

        2. Randall sepector کاربر می‌گوید

          کلا است از نظر داستان و پایانش راضی کننده نبود نمی‌دونم چرا متا ۹۶ هم گرفت

        3. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

          محمد امید جان
          هادس بهتر از لست ۲؟؟؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
          قطعا لست اف اس ۲ بهتر از هادسه.
          ( نظر شخصی)

          1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

            دکتر استرنج عزیز
            اگر هیدس بازی بکنید متوجه حرف بنده می شوید.
            و دیگر نبینم که در ریپلای هایتان به من از خخخخخخخخ استفاده کنید چون باعث ناراحتی عشاق و طرفداران من می شوید.

            1. Randall sepector کاربر می‌گوید

              دقیقا

            2. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

              محمد امید جان
              خوب من نظر شخصی خود رو گفتم.منم تا حدودی هادس رو بازی کردم و خوشم اومد اما به نظرم است اف اس ۲ بهتر بود .
              تنها مشکلی که لست ۲ داشت پایانش بود

  13. Mahdi کاربر می‌گوید

    خب از نظر کیفیتی بله ولی خیلی جاها هم نوشته و به نظرم هم درسته که بهترین بازی ps2 و بهترین بازی جی تی ای هست .شدو اف ده کلوسوس چرا نمیتوننست تو این لیست باشه؟!؟ دیگه هیچی نباشه بدون شک تو ۵ بازی برتر ps2 هست و نمیتونست باشه چون شما بازی قلدر هم حتی از این بهتر میدونین ینی؟!؟ و در ضمن بازی شاهزاده ایرانی خیلی خوب بود واقعا عالی بود ولی دیگه نه عالی تر از شدو و گاد اف وارو رزدنت اولیل ۴ یا حتی سان اندرس

  14. یک تعصبی کاربر می‌گوید

    مقاله ای عالی
    با همشون خاطره دارم
    بنظرم بهترین بازی ۲۰۲۰
    ۱-لست آف آس
    ۲-گوست اف توشیما
    ۳-اساسین والهالا
    ۴-دووم اترنال
    ۵-هادس
    ۶-اوری

  15. یک تعصبی کاربر می‌گوید

    بازی سرگذشت و بازی سفیر عشق را انجام دادید؟خدایی گرافیک عالییییییییی.داستان عالییییییییی
    سفیر عشق تموم نشد هنوز ۲ فصل دیگه داره
    هشدار اسپویل
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    وقایع سفیر عشق یک قبل به زندان افتادن مختاره و مسلم هم زندس وقایع قسمت یک تازه زمینه ساز کربلاس.آخر بازی مهران از دست ابن زیاد از کوفه میره(شما توی بازی نقش مهران را در اختیار دارید)
    صداگذاری عالی
    گیم پلی عالی
    داستان عالی
    گرافیک عالی
    سال ۱۰۴۱ فصل جدید میاد
    من بازی سرگذشت را هم تازه خریدم ولی بازی ایرانی عالی ای هست
    کلا من به سبک های هک اند اسلش و کلا اکشن و داستانی اپن ورلد علاقه دارم مثل اساسین و جی تی ای و گوست اف توشیما و اینا
    جالبه بدونید یکی از نوآوری های بازی گوست اف توشیما اینه که شما در زمان ماموریت راه را کامپیوتر نشون نمیده و شکوفه هایی که عین برگ رو زمین میریزن به هر سمتی که برن شما باید به همون سمت برید.یعنی شکوفه ها مسیرو نشون میدن.توی سفیر عشق در یک مرحله طوفان راهو نشون میده
    کلا چون تاریخ هم دوس دارم بازی تاریخی هم میکنم از سفیر عشق گرفته تا کال آف دیوتی و بتلفیلد
    فقط میخواستم بگم گیم های ایرانی هم کم چیزی نیستن

  16. […] بازی در آینده ای دور و در اواخر قرن ۲۲ اتفاق می افتد زمانی که […]

  17. […] بسیار محبوبی که بر اساس دزدان دریایی ساخته شده است، بازی های ویدئویی بسیاری نیز بر اساس این دزدان خلق شده است که […]

  18. […] جان-۱۱۷، یک شخصیت خیالی و قهرمان اصلی در مجموعه بازی‌ های ویدئویی تیراندازی اول شخص هیلو، ساخته استودیوی […]

  19. […] محصول شرکت سی دی پراجکت را جز برترین بازی های تاریخ گیم نداند. بازی ای با داستانی زیبا و گرافیکی خیره کننده در […]

  20. […] نام بازی Metro ساخت روسیه را شنیده اید. امروز قصد داریم یک بازی دیگر از محصولات ساخت روسیه را که فرار از تارکوف (Escape from […]

  21. […] کنسول قدرت گرافیکی مناسبی برای گذراندن نسل نهم صنعت بازی های ویدیویی دارد. کنسولی ظریف و شیک و جذاب از […]

دیدگاه ها غیر فعال است.