آیا شامپانزه میمون است؟

بله شامپانزه میمون است و نوع مخصوصی از میمون بشمار می رود. این حیوان باهوش ترین نوع از میمون است. میمون ها متعلق به دسته حیوانات پستاندار بوده، همچنین انسان هم جز همین دسته بشمار می رود. بدن تمام میمون ها با مو پوشیده شده است، معمولا بر روی درختان زندگی می کنند و به جای چنگال دارای ناخن هستند که بر روی پنج انگشت دست و پای آنها قرار دارد. میمونها را می توان به چهار گروه عمومی تقسیم نمود: میمون های پوز دار، میمون های نیمکره شرقی، میمونهای آمریکایی و بالاخره عنترها که شامل : گوریل، اورانگوتان، شامپانزه و گیبون هستند.

از سه نوع عنتر که به انسان شباهت دارند مثل: اورانگوتان، شامپانزه و گوریل. در بین اینها شامپانزه از همه بیشتر به انسان شباهت دارد. این نوع میمون از گوریل با اورانگوتان کوچکتر و از آنها باهوش تر است.

بدن شامپانزه دارای دم نیست و از این رو خیلی شبیه بدن انسان است جز اینکه شامپانزه دارای ۱۳ جفت دنده است درحالیکه معمولا انسان فقط ۱۲ جفت دنده دارد. پوست آن که به رنگ گوشت است از موی زبر و سیاهی پوشیده شده است بجز دستها و صورتش. به مرور که عمر او بالا می رود موهای اطراف دهان تبدیل به خاکستری شده و پوست آن هم متمایل به همین رنگ می گردد.

شامپانزه ها به صورت دسته های کوچک، در جنگل‌های آفریقای مرکزی از سیرالئون گرفته تا سمت مشرق دریاچه ویکتوریا زندگی می کنند. این نوع میمون را به آسانی می توان گرفت و در باغ وحش نیز به خوبی زندگی می کنند.

بعضی اوقات طوری با متصدیان باغ وحش انس می گیرند که هنگام بیماری برای آنها فریاد و ناله می دهند.

دانشمندانی که آنها را مورد مطالعه قرار داده اند می گویند که حداقل بیست صدای جداگانه زبان شامپانزه را تشکیل می دهد. آنها روی زمین چهار دست و پا راه می روند و هنگام حرکت برای نگهداری وزن تنه خود از انگشتشان استفاده می کنند.

وزن شامپانزه نر تا ۱۶۰ پوند می رسد و طول قد آن در حدود ۵ پا می باشد، اگر چه بیشتر آنها تا حدودی کوتاهتر هستند.

دیدگاه ها غیر فعال است.