رفع مشکلات مو با طب گیاهی

نرم کردن موها:

اگر میل دارید موهای شما نرم شود و از خشکی و شکنندگی در آید، برگ سداب تازه را بکوبید و بر موها ضماد کنید یا برگ درخت سغز تازه را بکوبید و بر موها ضماد کنید. اگر آن برگها خشک است نرم بکوبید و با آب خمیر نموده خضاب کنید. نارنج را بطور کامل با پوست و گوشت و هسته هایش بپزید و بعد له کرده و بر موها ضماد کنید. گل بابونه ی شیرازی را نرم بسایید بعد با آب گرم خمیر نموده بر موها ضماد کنید. گهگاه موها را با آب جوشانده ی برگ گردو بشویید.

دراز نگهداشتن موها:

اگر خواستید موها را کوتاه نکنید و آنها را به صورت بلند حفظ کنید گه گاه برگ درخت سغز کوبیده را با آب گرم خمیر کرده و بر آن ضماد کنید.

حالت گرفتن موها:

برای این که موهای خود را حالت دهید و به همان حالت بماند بر موها، لعاب اسپرزه یا ژل کتیرا بزنید مؤثر خواهد بود.

محکم کردن موها:

در صورتی که موهای سرشما سست و ضعیف شده است به منظور محکم کردن آن گه گاهی با آب گرمک یا لردهای بین تخمه های گرمک موهای خود را مالش دهید و مدتی صبر کنید تا روی موها بماند، بعد دوش بگیرید.

رشد موها:

همیشه در حمام پس از شستن سرگل بومادران، گل ختمی، گل بنفشه، استو خدوس، شاه تره و سیاهدانه را از هر کدام، به مقدار مساوی بجوشانید، بعد آب آن را بالعاب اسپرزہ مخلوط کردہ و سر را با آن بشویید و پس از شستشو مدتی صبر کنید روی سر بماند سپس دوش بگیرید. پر سیاوشان ۲۵ گرم، برگ درخت کاج، برگ مورد، گل محمدی و آمله مقشر از هر کدام ۵۰ گرم مخلوط و نیم کوب کنید و در ۲ لیتر اب بجوشانید تا حدود یک لیتر آب باقی بماند. هرگاه به حمام می روید پس از شستشوی سر مقداری از آب آن را بر سر و موها بمالید و مدتی صبر کنید بعد دوش بگیرید.

پرپشت کردن موها:

اگر میل دارید تعداد موهای شما افزایش یابد و موهای پر پشتی داشته باشید نعناء، شاهی، ترب سیاه، تربچه ی قرمز، برگ کلم، بولاغ اوتی، شنبلیله، پیاز و خیار بیشتر مصرف نمایید.

سفیدی مو قبل از موعد:

در بعضی افراد در سنین جوانی و یا قبل از موعدی که نباید موهایشان سفید شود به علت کمبود حرارت غریزی یا کثرت رطوبت در بدن یا رقیق شدن خون یا شستشوی موها با آب بسیار گرم وغیره موهایشان سفید میشود. در این صورت باید مدتی طولانی از خوردن ترشیجات، لبنیات، بنفشه همچنین مصرف کافور، یاسمن، گلاب، عطریات سرد و نیز از حمام رفتن بیش از حد، گریه، غم و اندوه، ناراحتی و عصبانیت پرهیز شود.اگر شما قبل از موعد موهایتان شروع به سفید شدن کرد، بابونه ی شیرازی، شیطرج، نخود الوند، فلفل سیاه، زنجبیلی و دارچین از هر کدام ۱۰ گرم، ثعلب و دانه های مغز میوه ی کاج از هر کدام ۲۰ گرم، آمله مقشر ۵۰ گرم و هلیله ی سیاه ۱۰۰ گرم همه را مخلوط کرده و بسیار نرم بسایید بعد یک کیلو مویز بدون هسته را در هاون دستی بکوبید تا به صورت خمیر درآید. سپس داروهای ساییده شده را با ۵۰ گرم پودر نارگیل و یک کیلو عسل بدون موم خوب مخلوط کنید و در جای خنک نگهدارید. هر روز صبح، ظهر و شب هر بار به اندازهی یک مغز بادام از آن را بخورید و ادامه دهید تا دارو تمام شود.

پیشگیری از سفید شدن موها:

اگر دوست دارید موهای شما سفید نشود و رنگ خود را حفظ کند از ماست شیرین و تازه، سوپ سبوس برنج با ماست شیرین و تازه، آب دمکرده سبوس یا چلتوک برنج، سیر همچنین ویتامین با کمپلکس بیشتر استفاده کنید و هر روز صبح ناشتا آب چغندر خام را گرفته و با ماست شیرین و تازه مخلوط کرده، میل نمایید.

  •  گه گاه برگ ریواس تازه را آب گرفته و شب هنگام خواب بر موها و پوست سر بمالید.
  •  هر چند وقت یک بار به مدت یک هفته هر روز سر و موها را با آب جوشانده ی هلیله ی سیاه کوبیده شده بشویید.
  •  خرنوب کوبیده و حنا را مساوی مخلوط کرده، با آب گرم خمیر کنید و بر سر ببندید. همچنین باید هر روز نصف قاشق چای خوری هلیله ی سیاه کوبیده شده را در دهان ریخته با آب بخورید و مدت زیادی تکرار نمایید.
  • برگ کنجد کوبیده را با حنا مخلوط کرده و با آب گرم خمیر کنید و بر سر ضماد نمایید.

دیدگاه ها غیر فعال است.