توبی مگوایر در مقابل تام هالند: کدام مرد عنکبوتی در مبارزه پیروز می شود؟

نزدیک به ۲۰ سال، ما ۳ بازیگر داشتیم که نسخه اکشن یکی از محبوب ترین ابرقهرمانان جهان، مرد عنکبوتی را به تصویر کشیدند. از بین سه بازیگر، توبی مگوایر و تام هالند طرفداران بیشتری دارند. طرفداران بسیاری، اسپایدرمن توبی مگوایر را بهترین اسپایدرمن از هر لحاظ می دانند (فیلم و قدرت). در همین حال، بسیاری تام هالند را مدرن و در عین حال نزدیک به دید اصلی آنچه استن لی و استیو دیتکو در سال ۱۹۶۲ در ذهن داشتند، می بینند. هر دو بازیگر فوق العاده با استعداد هستند، اما این هنر ربطی به مبارزه بین آن دو ندارد. مرد عنکبوتی هر دو شخصیت از جهاتی شبیه هم هستند. ما در این مطلب و در این نبرد عنکبوت ها به نقاط قوت، توانایی ها، فناوری، افراد شرور و موارد دیگر خواهیم پرداخت.


قدرت: برابر

یکی از توانایی های مرد عنکبوتی Super Strength او است. پیتر پارکر مانند هر عنکبوت دیگر می تواند ده برابر سنگین تر از وزن خود را به راحتی بلند کند. این نکته مهمی است که باید در نظر داشت زیرا هر دو این مرد عنکبوتی قدرت خود را با استفاده از هزاران روش نشان داده اند. نمونه آن زمانی بود كه مرد عنكبوتی تام هلند در جنگ با تانوس و فرزندانش در جنگ بینهایت به مرد آهنی كمك می كرد. در طرف مقابل، مرد عنکبوتی مگوایر توانست قطاری را با سرعت کامل و با استفاده از قدرت و استقامت خود در Spider-Man 2 متوقف کند. مرد عنکبوتی هر دو شخصیت با شیوه های مختلف قدرت خود را نشان داده اند و شاهکار های بسیاری را خلق کرده اند. بنابراین سخت است که بگوییم قدرت کدام مرد عنکبوتی بیشتر است و ناگزیر باید در قدرت این دو را برابر بدانیم.


توانایی و فن آوری: تام هالند

استفاده از فناوری ها نیز یکی دیگر از مزیت هایی است که مرد عنکبوتی می تواند از آنها بهره ببرد. مرد عنکبوتی توبی مگوایر به هیچ وجه از فناوری های نوین بهره نمی برد. دلایل زیادی برای این اتفاق وجود دارد از جمله:

  • عدم ارتباط فیلم های مرد عنکبوتی توبی مگوایر با دیگر فیلم های مارول مخصوصاً آیرون من
  • وضع مالی نابسامان مرد عنکبوتی
  • سن کم مرد عنکبوتی

اما برای تام هالند داستان بطور کامل فرق می کند. مرد عنکبوتی تام هالند از نوین ترین فناوری های دنیای مارول استفاده می کند و دلیلش نیز ارتباط نزدیک او با شخصیت تونی استارک است. لباس های ویژه ای که مرد آهنی برای مرد عنکبوتی به یادگار گذاشته است و همچنین عینک مخصوصی که در فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه دیدیم نمونه هایی از فناوری های مرد عنکبوتی تام هالند است و شاید در فیلم های بعدی این شخصیت در mcu فناوری های نوین تری ببینیم.

مرد عنکبوتی توبی مگوایر به خودی خود یک مرد عنکبوتی قوی و قدرتمند است و نیازی به تکیه بر فناوری ندارد، اما فناوری چیزی نیست که در یک نبرد بتوان از آن چشم پوشی کرد، بنابراین برنده این قسمت تام هالند است.


هوش و عصبانیت: توبی مگوایر

در کمیک ها، پیتر پارکر همیشه جوانی فوق العاده باهوش بود. او تقریباً در هر کلاس جز بهترین و تیزهوش ترین افراد بود. او همچنین به کامپیوتر نیز تسلط ویژه ای دارد. هر دو مرد عنکبوتی به روشهای خود مردانی فوق العاده باهوش هستند. هر دو نیز در کنترل کردن عصبانیت خود بسیار ماهرند. اما توبی مگوایر اندکی از تام هالند زودرنج تر و عصبی تر است، مانند بلایی که بر سر فلش تامپسون آورد. همچنین توبی در رشته علوم در دانشگاه تحصیل می کرد که نشان از هوش و دقت بالای اوست. همچنین مرد عنکبوتی توبی مگوایر با شروران بیشتری درگیر شده و تجربه بیشتری نیز دارد.

مرد عنکبوتی تام هالند از توبی مگوایر بسیار جوان تر است و هنوز دارد در دبیرستان درس می خواند، فن آوری های لباسش را هم مدیون مرد آهنی است. تمام شگردهایش هم بری بدست آوردن دل ام جی نیز به در بسته می خورد تا زمانی که خود ام جی وارد عمل می شود. البته هوش و مهارت او را نباید ضعیف شمرد، اما توبی مگوایر دست بالا را در این زمینه دارد.


دشمنان: توبی مگوایر

ضرب المثلی می گوید یک قهرمان بدون دشمنانش هیچ ارزشی ندارد و مرد عنکبوتی یکی از بزرگترین گالری شروران در همه کمیک ها را دارد. هر دو پارکر در برابر برخی از دشمنان قدرتمند خود جنگیده اند.، توبی مگوایر در مقابل گرین گوبلین، هری آزبون، دکتر اختاپوس، سندمن و ونوم قرار گرفته و با آنها روبرو شده است، در حالی که هالند تا به الان تنها با کرکس و میستریو جنگیده است. این افراد شرور نه تنها مردان عنکبوتی ما را در سطح جسمی بلکه در سطح عاطفی نیز به چالش کشیده اند. گرین گوبلین پدر هری آزبورن بود. دکتر اختاپوس معبود پیتر بود، کرکس پدر لیز آلن بود و میستریو دوستی بسیار نزدیکی را با مرد عنکبوتی ایجاد کرده بود.

همچنین هر یک از آنها چالشهای منحصر به فردی را برای مرد عنکبوتی به ارمغان آوردند که او توانست در نهایت بر همه آنها غلبه کند. اگر بخواهیم به قدرت شروران، شخصیت آنها و برخوردشان با این دو مرد عنکبوتی امتیازی بدهیم، باید آن را به مرد عنکبوتی توبی مگوایر ارائه دهیم. در حالی که نبرد با توهمات میستریو و مبارزه با کرکس توسط مرد عنکبوتی تام هلند بسیار زیبا و جذابکار شده بود، مرد عنکبوتی مگوایر مجبور می شود مری جین را در برابر گرین گابلین نجات دهد، ده ها انسان بی گناه در یک قطار سریع السیر که توسط دکتر اختاپوس خراب شده بود را نجات دهد. و با ونوم و سندمن به تنهایی و قبل از آمدن هری آزبورن بجنگد. چالش ها و شرورانی که توبی مگوایر با آن ها روبرو شده بسیار برتر و قوی تر جالش ها و دشمنان تام هالند بوده است.


متحدین: تام هالند

بدون شک دست بالا را در این زمینه مرد عنکبوتی تام هالند دارد. این نسخه از مرد عنکبوتی می تواند از کمک های انتقام جویان، شیلد و نگهبانان کهکشان بهره ببرد. همچنین تونی استارک نیز میراث هایی برای مرد عنکبوتی تام هالند به یادگار گذاشته است که تعدادی از آنها را در فیلم مرد عنکبوتی دور از خانه دیدید. البته دلیل اصلی این برتری نیز حضور مرد عنکبوتی تام هالند در mcu است وگرنه او هم مانند نسخه های توبی مگوایر و اندرو گارفیلد تا قبل از آشنایی با تونی استارک متحدی نداشت.


میراث: توبی مگوایر

کم پیش می آید فیلمی از دنیای سینمای ابرقهرمانی، بعد از سالها از ساخت خود هنوز هم دوست دشتنی تر از نسخه های جدیدترش باشد و طرفداران خود را حفظ کند. این مورد برای بتمن نولان و مرد عنکبوتی سم ریمی صدق می کند. مرد عنکبوتی تام هالند در شرایطی بیرون آمد که اوضاع برای مرد عنکبوتی خوب به نظر نمی رسید و مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند. هنگامی که مرد عنکبوتی سرانجام وارد MCU شد، بازگشت به خانه و دور از خانه دل منتقدین و تماشاگران را بدست آوردند و جز برترین فیلم های مارول از نظر فروش و امتیاز در سایت هایی نظیر راتن شدند. مرد عنکبوتی دور از خانه با فروش ۱٫۱۳۲ میلیارد دلاری خود، لقب پرفروش ترین فیلم شخصیت مرد عنکبوتی در تمام دوران را بدست آورد.

با این وجود نباید تاثیری که سه گانه توبی مگوایر بر دنیای فیلم های ابرقهرمانی گذاشت را نادیده بگیریم. سه گانه بتمن نولان و مرد عنکبوتی سم ریمی دنیای جدیدی را در برابر فیلم های ابرقهرمانی قرار دادند. سه گانه سم ریمی را خیلی ها بهتر از اسپایدرمن جدید میدانند و در تمام نظرسنجی ها هنوز هم مرد عنکبوتی توبی مگوایر امتیاز بالاتری را نسبت به تام هالند و اندرو گارفیلد به دست می آورد.


توانایی و تحمل ضربات: توبی مگوایر

هر دو مرد عنکبوتی برای نجات مردم و جهان مجبور به تحمل نبرد های زیادی بودند و سختی های بسیاری کشیدند و بلاهای زیادی نیز بر سرشان آمد. مرد عنکبوتی تام هالند نبرد بسیار سختی با کرکس و تانوس داشت، او همچنین با میستریو و پهباد هایی که تونی استارک برایش یادگار گذاشته بود جنگید و از همه مهم تر اینکه با قطار نیز تصادف کرده است (شوخی بود). مگوایر نیز با یک قطار برخورد کرد، البته نه برای فرار، بلکه برای نگه داشتن خود قطار و موفق نیز شد. درست است که بعد از نگه داشتن قطار مگوایر صدمه شدیدی دید، اما به احتمال ۷۰ درصد نظریه پردازان کمیک، تام هالند توانایی انجام این کار را ندارد. البته نباید این را نادیده گرفت که تام هالند یک کشتی مسافربری را از خطر دو نیم شدن نجات داد. با این وجود در برابر ضربات و سختی هایی که مرد عنکبوتی مگوایر تحمل کرده است بسیار ناچیز می باشد.


برنده: مرد عنکبوتی توبی مگوایر

مطمئناً، هر دو مرد عنكبوتی از نظر قدرت برابر هستند و مرد عنکبوتی تام هالند ده ها ابزار و فناوری نوین در اختیار دارد اما توبی مگوایر بسیار باهوش تر است، با چالش های چشمگیر تری روبرو شده بود و شاهکار های بسیار بیشتری را به وجود آورده و از همه مردان عنکبوتی، شخصیت جذاب تر و دوست داشتنی تری دارد. اگرچه هنوز هم نسخه مرد عنکبوتی تام هالند ادامه دارد و قرار است دو فیلم دیگر از مرد عنکبوتی با حضور تام هالند ساخته شود، با این وجود توبی مگوایر به احتمال بسیار زیادی تام هالند را در یک مبارزه نفسگیر شکست می دهد. البته این دو با سهولت می توانند مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد را شکست دهند.

28 Comments
  1. Steve Rogers کاربر می‌گوید

    به نظرم اشتباه میکنین تام هالند با لباسی که استارک براش درست کرده بود خیلی خیلی خیلی قوی تر از توبی مگویر است اون هر چقدر هم که باهوش باشه نمیتونه با کشتار انی و تار های نارنجکیو …….. مقابله کنه.

    1. devil.666 کاربر می‌گوید

      نه عزیز من. راهت مگوایر میزنه هالند رو داغون میکنه. دوام و استقامت شاهکار مگوایر خیلی بالاتر از هالنده. هالند همه چیزشو مدیونه استارکه وگرنه باید با لباس دوختنی با خلافکارا می جنگید. بعد کی گفته مگوایر متحد نداره؟ هری آزبورن کی بود پس بهش کمک کرد با ونوم بجنگه؟

      1. محمد کاربر می‌گوید

        ای خدا سر چی بحس میکنین هنوز تام هالند تازه رفته تو انتقام جویان و داستان اصلی زندگیش تازه دتره شروع میشه و تو کلی فیلم دیگه ای که مارول می خواد بسازه روش سرمایه گزاری فراوانی کرده(حتی بیشتر از تونی استارک)فقط به احمیتی که تام هالند تو نسل بعدی انتقام جویان داره فکر کنین شما دارین تام هالند نوجونو با کلی مربی و ابر قهرمان کنارشو با توبی مگوایر مقایسه میکنید متمعن باشین با تام هالند خیلی کار داره مارول و به جایگاه بزرگی تو مارول میرسه فقط اگه یکم به جزبه ی تونی استارک تو مارول فک کنین همه چی میاد دستتون حالا جانشینی تام هالند تصور کنین

      2. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

        حق با آقاي Devil.666 هست
        تام هالند بدون استارك هيچ پخي نيست
        فقط يه سوسوله كه چون صورتش خوشگله آوردنش
        اما نه در بازي و نه در جذابيت نه قدرت و نه در هيچي به گرد پاي توبي مگواير نميرسه
        فيلم هاشم آشغاله و فقط به دليل فناوري استارك فيلم هاش جذابه
        دشمناشم كه يه بچه يك ساله ميتونه شكسشون بده……………….. اولي كه فقط يه ماشين با چند تا سلاح كه شايد بگيم خفن داشت
        دومي هم كه فقط فيلم بود ……………… همش مزخرف… مهارت هاشم كه ديگه نگم براتون …افتضاحه

  2. شاهین کاربر می‌گوید

    توبی مگوایر رو با این هالند سوسول مقایسه نکنین خواهشا. این هالند کجاش به مرد عنکبوتی میخوره که دارین با توبی مگوایر مقایسش میکنین

    1. حسین کاربر می‌گوید

      توبی با اون قیافه بچه مثبت و بازی مسخرش گند زد به نقش اسپایدر من.قیافش هم خیلی پیر بود

      1. King thor کاربر می‌گوید

        هر چی هست از اون هالند حال به هم زن بهتره

    2. الف کاربر می‌گوید

      فقط توبی مگوایر

  3. محمد کاربر می‌گوید

    بعد از اسپایدر من سم ریمی با بازی درخشان و خاطره انگیز توبی مگوایر دیگه اسپایدر منی ساخته نشد.صرفا ادای اسپایدرمن بود تا فیلم

  4. صادق کاربر می‌گوید

    با سلام مقاله خیلی خوبی بود و به نظرم اگه متحدین رو در نظر نگیریم توبی مگوایر قدرتمند تره
    در ضمن در فیلم مرد عنکبوتی بازگشت به خانه با بازی تام هالند مرد عنکبوتی بارها در برابر دشمنان خودش غافلگیر شد
    مثل این که اصلا حس عنکبوتی نداره و در این زمینه توبی مگوایر دست بالا رو داره
    در کل خیلی خوب بود اگه ممکنه یه مقایسه مثل این رو هم بین بتمن کریستین بیل و بتمن بن افلک انجام بدید با تشکر

    1. Mohamad کاربر می‌گوید

      #صادق
      من شخصا کریستین بیل رو بیشتر دوست داشتم و قوی تر میدونم

    2. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

      سلام آقاي صادق
      به شخصه از كريستين بيل متنفرم به دلايلي كه نميشه بيان كرد
      ولي از بن افلك خوشم مياد اما از نظر فيلم و بازي صد در صد كريستين بيل بهتر بازي كرد
      البته اونم براي كارگرداني مهشر نولان بود كه بهترين كارگردان تاريخه………. ولي از اون طرف زك اسنايدر
      خيلي كارگردان ضعيفيه……………….حالا اگر از نظر فيلم بگيم سه گانه هاي نولان با بازي بيل
      اما اگر از نظر خود بازيگر بگيم من ميگم بن افلك
      ممنون

      1. صادق کاربر می‌گوید

        با سلام
        به نظر من بن افلک قدرتمند تره و میتونه پیروز بشه
        قدرت: بن افلک
        خب بن افلک از نظر استایل و فیزیک بدنی بیشتر به بتمن شباهت داره و با کسانی مثل سوپرمن هم مبارزه کرده

        فناوری: کریستین بیل
        هر دو بتمن از فناوری های پیشرفته ای استفاده میکنن و تا حدودی میشه گفت برابرن
        اما کریستین بیل از تجهیزات بیشتری نسبت به بن افلک استفاده میکنه

        عصبانیت: بن افلک
        همونطور که در فیلم بتمن علیه سوپرمن دیدیم بتمن زمانی که افرادش رو در صحرا از دست داد عصبانی شد و انواع اسلحه رو به دست گرفت و حداقل بیست نفر رو کشت اگه بن افلک عصبانی بشه یه قاتل بیشتر نیست

        سطح قدرت دشمنان: بن افلک
        خب دشمنان بتمن بن افلک بسیار قدرتمند تر از دشمنان کریستین بیل هستن
        بن افلک با افرادی مثل سوپرمن دومزدی و استپن ولف مبارزه کرده که بسیار قدرتمند تر از بین و جوکر هستن

        متحدین: بن افلک
        خب صددرصد بن افلک در اینجا برتری داره کریستین بیل متحدی نداره اما بن افلک میتونه از کمک لیگ عدالت بهره‌مند بشه

        محبوبیت:کریستین بیل
        خب قطعا فیلم های سه گانه نولان بهترین فیلم های ساخته شده از بتمن هستن که با کارگردانی کریستوفر نولان و بازی بی‌نظیر کریستین بیل تونسته به یکی از بهترین فیلم های کمیک بوکی تبدیل بشه

        توانایی تحمل ضربات: بن افلک
        در فیلم بتمن علیه سوپرمن دیدیم که بتمن از طرف سوپرمن ضربات زیادی رو تحمل میکنه مثل زمانی که سوپرمن اونو پرت میکنه و از وسط چند تا دیوار رد میکنه

        برنده: بن افلک

        لطفا اگه اشکالی وجود داشت بهم بگین
        با تشکر

        1. صادق کاربر می‌گوید

          منبع
          SSH
          😂😂😂😂😂😂

  5. شوالیه تاریکی کاربر می‌گوید

    سلام اگر میتونید توب رو با اندرو و اندرو رو با هالند هم مقایسه کنید عالی بود

  6. کاربر می‌گوید

    فقط توبی

  7. ثور لاور کاربر می‌گوید

    توبی هم خوشتیپ تر بود هم بازی بهتری داشت هم قوی تر بود

    1. Shayan کاربر می‌گوید

      خوشتیپ تر با اون قیافه بچه مثبتش
      بازی بهترم که گندش بزنن
      قویترم کههههه … نیاز به گفتن نیست

      1. Randall
        Randall کاربر می‌گوید

        هن ؟.
        شما تا حالا کمیک خای مرد عنکبوتی رو خوندی ؟ مرد عنکبوتی مثلا بیاد بره فیلم … ببینه
        حرفیه که میزنید شما

  8. حسین کاربر می‌گوید

    تام هالند با تانوس و فالکون و سرباز زمستان و کاپیتان امریکا هم جنگیده
    تام هم قیافش جوون تره هم شوخ طبع تره و فیلماش هم موسیقی و شادی بهتری داره و حتی پایان بهتری هم داره
    تام هم موقع مبارزه نیازی به فناوری نداره و قبل از اینکه توسط استارک کشف شه خودش یه لباس درست کرده بود

  9. […] توبی مگوایر از لحاظ داستانی که در فیلم به اسپایدرمن اختصاص گرفته […]

  10. […] فیلم های بسیاری از روی شخصیت مهبوب و دوست داشتنی مرد عنکبوتی ساخته شده است. فیلم هایی که از مرد عنکبوتی سم ریمی با […]

  11. Rtfe کاربر می‌گوید

    میدونید چیه
    توی مرد عنکبوتی بازگشت به خانه تام هالند بدون لباسی که تونی استارک بهش داده بود تونست با اون به اصطلاح کرکس پرنده یا بابای لیز بجنگه و موفق ترم بود…. از لحاظ دشمن ها هم من میگم که دشمن های تام هالند فناوری بالاتری نسبت به دشمن های توبی داشتن… صلاح فضاییا یا اون هولوگرام ها…. تام هالند هم هوششو توی قسمت ها توی جاهای مختلف نشون داد مثلا توی همین بازگشت به خانه اون حواسش به درس نبود و با یه نگاه ساده مسئله رو حل کرد یا مثلا اون نقشه ای که برای هولوگرام ها کشید به نظر من در حق تام کم لطفی کردید

  12. اريس کاربر می‌گوید

    هالند برنده هست

  13. Shayan کاربر می‌گوید

    حالت تو قیافه و تکنولوژی و قدرت واقعا عالیه
    بعدشم اون چه چیز مسخره ایه که تار توبی از تو دستش در میاد
    بعد داستان های بهتر و دشمنای قوی تری هم تام هالندر داشت
    توی هس یا وول وولک ویترین هم اون آخر با پهباد ها بهتر عمل کرد تا توبی مسخره
    حالا تو راهی به خانه نیست که هر سه شون هستن

    1. Randall
      Randall کاربر می‌گوید

      واو چه استدلال های عالی و نکته بینانه ای

    2. Randall
      Randall کاربر می‌گوید

      توبی مسخره 😂😂😂😂
      وقتی تا حالا کمیک نخوندی و کل تعریفت از بازیگری قیافه هست

    3. Marvel کاربر می‌گوید

      توبی مسخره !!
      نه لابد اون تام هالند خوبه که بلد نی تار بزنه و اگه استارک نبود الان باید با شلوار پاره می‌رفت خونه.
      مقایسه توبی و هالند باید اینجوری باشه.
      قدرت فیزیکی:توبی
      هوش:توبی
      تجهیزات:هالند
      دشمن:توبی
      سرعت:توبی
      تجربه:توبی
      استقامت:توبی
      تام همه چیزش رو به استارک مدیونه

دیدگاه ها غیر فعال است.