۱۵ تا از قدرتمندترین مدل های ترمیناتور

کمتر کسی است که نام سری فیلم های نابودگر را نشنیده باشد. ترمیناتور از آن دست فیلم ها بود که در دوران خود انقلابی را در سینمای جهان بوجود آورد. فیلمی با اکشنی پر زرق و برق و نابودگر هایی که از آینده آمده اند و جان کانری که باید نجات پیدا کند تا دنیا را از دست این سایبورگ های خونخوار نجات دهد. فیلمی که پایه گذار آن، جیمز کامرون بزرگ بود و انگار اصلا جیمز کامرون بدنیا آمده بود تا ترمیناتور را بسازد، برای اینکه بعد از رفتن او از سکان کارگردانی فیلم های ترمیناتور، این مجموعه با کله به زمین خورد اما به حیات خود ادامه داد.

اگر فیلم های ترمیناتور را دیده باشید با مدل های مختلفی از انواع نابودگر ها آشنایی دارید. موجوداتی که اسکای نت آنها را خلق کرد تا نسل بشر را نابود کنند و فرمانده مقاومت جان کانر را در گذشته بکشند. حتما به فکرتان خطور کرده که بخود بگویید کدام مدل از نابودگر از همه قوی تر است. اگر میخواهید قوی ترین مدل های ترمیناتور ها را بشناسید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با ۱۵ مورد از قوی ترین مدل های ترمیناتور آشنا بشوید.


۱۵. هیدروبات (نابودگر رستگاری):

هیدروبات ها نوعی ربات آبی بودند که تنها در فیلم نابودگر رستگاری حضور داشتند. مارهای رباتیک که می توانند با سرعت بالایی در آب شنا کنند و در آب عملا هیچ چیزی نیست که بتواند حریف آنها بشود. در فیلم نابودگر این موجودات تا یک قدمی کشتن جان کانر پیش رفته بودند. با این وجود هیدروبات ها در بیرون از آب هیچ قدرتی ندارند و با یک حمله موشکی به داخل آب می توان خیلی از آنها را از کار اندخت. هدف دوم هیدروبات ها بعد از نابود کردن انسان ها، کشف مواد معدنی در اعماق دریا ها برای مصرف اسکای نت بود.

۱۴. T-1 (نابودگر ۳ خیزش ماشین ها):

T-1 Battlefield اولین ربات کلاس نابودگر و یک ماشین کشتار الگوبرداری شده از روی تانک بود تا بتواند در وهله اول با سلاح های قدرتمند خود در نبرد های شهری، ارتش های انسانی را از کار بیندازد. این سلاح دارای دو بازوی اصلی است که بر روی آنها مسلسل هایی قرار دارد که نواخت ۳۰۰۰ گلوله در دقیقه را دارند. اندکی بعد از روز داروری در سال ۲۰۰۴ ساخت این نوع نابودگر به دلیل پیشرفت مدل های ترمیناتور کنار گذاشته شد و T-1 ها بیشتر به مراقبت از زندانی ها می پرداختند.

۱۳. T-600 (نابودگر رستگاری):

اسکای نت T-600 را به این خاطر به وجود آورد تا با استفاده از ظاهر نیمه انسانی اش، بتواند به درون انسان ها نفوذ کند و انسان ها و نیروهای مقاومت را از بین ببرد. پوست انسانی تی ۶۰۰ ها آنقدر قدرتمند نبود که نتوان از فاصله نسبتاً نزدیک ربات بودن آنها را تشخیص داد. استتار انسانی آنها فقط در حد یک پوست پلاستیکی بود تا بتوانند به انسان ها نزدیک شوند. T-600 از یک مسلسل نیمه سنگین خودکار و یک نارنجک انداز برای نبرد استفاده می کند. با این وجود یک T-800 این توانایی را دارد که به راحتی یک T-600 را از وسط نصف کند.


۱۲. شکارچی قاتل هوایی (بیشتر فیلم ها):

شکارچی قاتل را می توان همان نیروی هوایی نابودگر ها دانست و از آن به دو صورت استفاده می شود. اول حمله سنگین هوایی به مواضع نیروهای مقاومت و دوم جابجایی نابودگر ها. شکارچی قاتل در بیشتر فیلم های سری نابودگر حضور داشته و ساقط کردن آن کار بسیار سختی است. البته معلوم نیست که این جنگنده توسط هوش مصنوعی هدایت می شود یا ربات ها.

۱۱. منتقل کننده (نابودگر رستگاری):

منتقل کننده یا Harvester یک ابر ترمیناتور قدرتمند است که وظایفی از جمله حملات خرد کننده، زندان سیار و تحقیقات زمین شناسی را بر عهده دارد. منتقل کننده بزرگ ترین ماشین ساخت اسکای نت برای نابود کردن انسان هاست. منتقل کننده ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • در قسمت چپ بالای منتقل کننده یک توپ بزرگ پلاسمایی قرار دارد که می تواند هر موجود و هر نوع ماشینی را نابود کند.
  • منتقل کننده قدرتمند ترین زره آهنی را در بین تمامی نابودگر ها دارد بصورتی که توپ جنگنده A-10 در فیلم نابودگر رستگاری نتوانست هیچ صدمه ای به آن وارد کند.
  • منتقل کننده دارای دو بازوی دست مانند است تا با آن بتواند انسان ها را بگیرد و در زندان خود اسیر کند.
  • منتقل کننده قادر است حداقل دو نابودگر موتوری را در قسمت جلویی پاهای خود ذخیره کند.
  • منتقل کننده بر خلاف همه نابودگر ها سر ندارد و این باعث ایجاد نقطه ضعف کمتری می شود.

۱۰. T-800 (بیشتر فیلم ها):

T-800 یکی از موفق ترین طرح های اسکای نت برای نفوذ در بین انسانها بود. T-800 از هوش مصنوعی قوی تر نسبت به نسخه های قبلی و بافت بسیار دقیق انسانی همراه با مو بهره می برد. همچنین توانایی تنظیم گرمای بدن خود را داشت و حیوانات قادر به تشخیص دادن نابودگر بودن این مدل نبودند. T-800 قادر به دوام در برابر مواد مذاب و نارنجک انداز های نیمه سنگین است و سلاح های معمولی عملاً هیچ تاثیری بر روی آن ندارد. با این وجود در برابر تسلیحات سنگین پلاسمایی آسیب پذیر است و در فیلم نابودگر: جنسیس، تک تیرانداز BMG 0.50 توانست آنرا از کار بیندازد.


۹. T-850 (خیزش ماشین ها):

T-850 نسخه ارتقا یافته T-800 است که توسط اسکای نت برای نبرد های تهاجمی از سال ۲۰۳۰ تا زمان ساخت TX مورد استفاده قرار می گرفت. با پیشرفت های گروه مقاومت، آنها به سلاح هایی پلاسمایی دست یافتند و کار را برای ربات های نابودگر سخت کردند. به همین دلیل اسکای نت تصمیم گرفت از روی سری T-800 رباتی پیشرفته تر و مقاوم تر در برابر تسلیحات پلاسمایی بسازد. به کمک اسکلت فولادی سفت شده، اتصالات قوی تر هیدرولیک، دو سلول قدرتمند بهبود یافته، سیستم الکترونیکی آدرنالین، بازسازی مجدد پوست و قابلیت راه اندازی مجدد سیستم، T-850 نسخه ای بسیار خطرناک تر از سری قبلیش تی ۸۰۰ شد و کار را برای نیروهای مقاومت در خلال دهه ۴۰ میلادی سخت کرد. این مدل در فیلم نابودگر: خیزش ماشین ها به گذشته فرستاده شد تا از جان کانر و همسرش در برابر نابودگر مدل Tx دفاع کند.


۸. مارکوس رایت (نابودگر رستگاری):

این مورد یکی از بزرگترین اشتباهات اسکای نت بود. مارکوس رایت انسانی بود که در اوایل قرن بیست و یکم به جرم قتل اعدام شد اما دولت آمریکا او را وارد پروژه اسکای نت کرد و بعدها اسکای نت موجودی نابودگری با قلب و عواطف انسانی خلق کرد تا به گروه مقاومت نفوذ کند و جان کانر را بکشد بی آنکه خودش از ماجرا خبر داشته باشد. با این وجود سرانجام او علیه اسکای نت می جنگد و قلب خود را هم به جان کانر اهدا می کند. این انسان ربات نما آنقدر قدرتمند است که بتواند به راحتی کله یک T-800 را از جایش در بیاورد.

۷.  Medusa Endoskeleton:

داستان فیلم نابودگر: سرنوشت تاریک با همه فیلم های نابوگر فرق می کند. در این فیلم دیگر خبری از فرمانروایی اسکای نت بر دنیا نیست و بجای آن سیستم خودآگاه هوش مصنوعی لژیون بوجود آمده است. مدوسا یکی از ربات های نابودگر لژیون برای کشتار انسان هاست و در این راه بسیار موفق نیز هست. شکل عنکبوتی این ربات توانایی های بسیار خوبی را برایش به ارمغان آورده با این وجود این مدل از نابودگر ها دو مشکل اساسی دارند. اول اینکه بدن فولادیشان بر عکس بدن مایع آنها از دوام بالایی برخوردار نیست و دوم اینکه به دلیل ساختار عنکبوت مانندشان قادر به تغییر شکل و نفوذ به جمعیت انسانی نیستند.

۶. T-1000 (روز داوری):

نابودگر مدل T-1000 نمونه ای پیشرفته از خانواده سری T-800 است که برخلاف نمونه های قبلی، دارای بدنی تمام فلزی معروف به “پلی آلیاژ mimetic” می باشد. و در تصمیم گیری های خود کاملاً مختار است و این توانایی را دارد که بدن هر کسی را لمس کند، به آن شکل در بیاید. این نابودگر آنتاگونیست اصلی نابودگر ۲: روز داوری بود. T-1000 ویژگی های عجیبی دارد که آنرا از همه نابودگر ها متمایز می کند از جمله:

  • دارای یک مغز مولکولی مایع است که توسط پلی آلیاژ میمتیک بوجود آمده است و قابلیت استدلال پیشرفته را به او می دهد. همچنین این امکان را به T-1000 می دهد تا بر خلاف تصمیم اسکای نت عمل کند. برای همین اسکای نت برای محافظت از خلقت خود T-1000 را تولید انبوه نکرد.
  • آلیاژ میمتیک جوهری بکار رفته در این نابودگر قابلیت ترمیم و بازیابی دارد.
  • مغز مولکولی و سنسور های شنوایی T-1000 می تواند در هر نقطه از بدن آن واقع شود.
  • هر نقطه از بدن این نابودگر می تواند مانند نوعی ردیاب عمل کند.
  • تی ۱۰۰۰ از هیچ سلاحی استفاده نمی کند با این وجود می تواند دستان خود را بصورت شمشیر و تیغه های برنده و یا چسبان در بیاورد.
  • تی ۱۰۰۰ پیر نمی شود و با گذر زمان این قابلیت را دارد تا آلیاژ خود را بروزرسانی کند.
  • حتی تسلیحات سنگین نیز بر روی این ربات کارایی ندارد و تنها روش نابود کردن آن قرار دادن این موجود در حرارت بالای ۱۳۵۰ درجه سانتیگراد است.

۵. Rev-9 (سرنوشت تاریک):

Rev-9 یک مدل پیشرفته از نابودگر است که توسط لژیون در جدول زمانی دارک فیت مورد استفاده قرار می گیرد. این نابودگر از دو بخش اسکلتی مبتنی بر کربن جامد و بدنه بیرونی مبتنی بر فلز مایع تشکیل شده است. مهم ترین ویژگی و امتیاز ریو ۹ این است که می تواند بدن خود را به دو بخش اسکلتی و مایع تقسیم کند. این نابودگر دارای احساسات و عواطف قوی تری نسبت به بقیه نابودگر هاست و سعی نمی کند برای رسیدن به هدفش همه را بکشد. برای مثال در کمپ زندانی های مرزی آمریکا می توانست همه مامورین را در همان لحظه اول بکشد اما به دروغ گفت که در بدنش بخاط جانبازی در جنگ افغانستان پلاتین کار گذاشته است. Rev-9 از سرعت و قدرت بالایی برخوردار است و سلاح های نیمه سنگین و ضد تانک هیچ تاثیری بر روی آن ندارد. از دیگر امتیازات این ربات می توان هک کردن هر وسیله الکترونیکی که بتواند به آن دست بزند را نام برد.


۴. TX (خیزش ماشین ها):

Tx یک مدل پیشرفته تر و جایگزین نابودگر های سری T-1000 است که دو هدف اصلی را دنبال می کند. نابودی ترمیناتور های که علیه اسکای نت می شوند و کشتن جان کانر در سال ۲۰۰۴ میلادی و تلاش برای آغاز روز داوری (روز نابودی بشر بوسیله تسلیحات هسته ای خودش). همانند تی ۱۰۰۰ تی ایکس نیز از فلز مایع میمتیک بهره مند است با این فرق که در درون خود از یک اسکلت تیتانیومی غیرقابل نفوذ برخوردار است. می توان گفت که تی ایکس نابودگری پیشرفته از مخلوط دو نابودگر T-800 و T-1000 می باشد. هر چقدر در باره توانایی های این نابودگر بگوییم کم گفته ایم.
تی ایکس از چابکی و رفلکس بسیار بالایی برخوردار است، یک زرادخانه متحرک است و در خود سلاح های پلاسمایی بیشماری را حمل می کند، و قابلیت هک تمامی سیستم های الکترونیک از جمله کامپیوتر، دیگر ربات ها و ماهواره ها را دارد. نکته عجیبی که در این نابودگر به چشم می خورد، این است که تی ایکس از خود حالت های عاطفی نشان می دهد، برای مثال بعد از شکست دادن T-850 خوشحال بود و یا در پایان فیلم خیزش ماشین ها هنگامی که در حال نابودی بود، از روی ترس فریاد می کشید.

۳. جان کانر T-3000 (جنسیس):

T-3000 سومین نابودگر قدرتمند ساخت اسکای نت است که از ماده فاز ماشینی و از روی انسان های زنده بوجود می آید. تی ۳۰۰۰ ها زمانی انسان بودند اما از طریق قرار گرفتن در معرض عفونتی رباتیک، به ماشین تبدیل شدند. ماده فاز ماشین بطور کامل سلول های ژنتیکی فرد قربانی را بازنویسی می کند و بدن انسان را در سطح مولکولی به میلیارد ها نانوماشین تبدیل می کند. این یک روش غیرقابل بازگشت است و انسانی که به تی ۳۰۰۰ تبدیل شده است، هرگز قابل درمان نیست.

تکنولوژی بکار رفته در T-3000 باعث شده است که سومین نابودگر قدرتمند در بین تمامی نابودگر ها شود. بدن فاز ماشینی این نابودگر توانایی ترمیم دارد و حتی سلاح های سنگین بجز تسلیحات هسته ای اثری بر روی آن ندارد. با این وجود تنها نقطه ضعف T-3000 آسیب پذیری در برابر حملات الکتریکی یا مغناطیسی است که باعث ایجاد مشکل در کارایی نانو ماشین ها می شوند.


۲. T-1000000:

T-1000000 که از آن به عنوان T-Meg نیز یاد می شود کمیاب ترین مدل از نابودگر است که فک نمیکنیم که حتی تا بحال شمایی که در حال خواندن این مطلب هستید اسمی از این نابودگر شنیده باشید. تی ۱۰۰۰۰۰۰ یک ربات شکارچی عنکبوت مانند ساخته شده از بدنه تمام فلز مایعی بود که به دفاع از هسته مرکزی اسکای نت در برابر حملات انسانی میپرداخت. این نابودگر تنها در اواخر تله فیلم T2 3D: Battle Across Time برای لحظات کمی به بینندگان معرفی شد و دیگر در هیچ فیلمی خبری از آن نبود.


۱. اسکای نت T-5000 (جنسیس):

T-5000 که به آن الکس هم می گویند. قدرتمند ترین موجودی است که اسکای نت آنرا ساخته و در پایان فیلم نابودگر: جنسیس نیز متوجه شدیم که او نمود جسمی و مغز مرکزی سیستم اسکای نت است. او نابودگری بود که جان کانر را به ماده فاز مشین آلوده و او را تبدیل به ربات کرد. توانایی های جنگی T-5000 ناشناخته است ولی با توجه به این که او موجودی است که T-3000 ها را بوجود میاورد، استدلال بر این است که او قوی ترین و پیشرفته ترین نابودگر در بین تمامی نابودگر های شناخته شده است.

7 Comments
  1. محسن کاربر می‌گوید

    عالی و ممنون و هاستا لا ویستا بیبی

  2. سهیل خانی کاربر می‌گوید

    من نظرم اینه که تی سه هزار باید دومین مخلوق اسکای نت باشه. ببینین تی یک میلیون رو بخاطر اینکه از اون مایعی که تی هزار از روش ساخته شده بود، میشه به همون روش انداختن تو مذاب کشت. همینطور دیدیم که یک تی هزار رو توی سری پنجم نابودگر با اسید از بین بردن. خوب راحت تی یک میلیون را با اسید و همچین تسلیحاتی میتونن بزنن اما نه مواد مذاب نه اسید هیچکدوم رو تی سه هزار اثر نداره.

  3. حسام کاربر می‌گوید

    دیگه باید با این جور چیزا دل خوش کنیم چون بخاطر گندی که دو فیلم آخر زدن تا آخر دنیا هیچ فیلمی از نابودگر نخواهیم دید. فروششم که…

  4. King Venom
    King Venom کاربر می‌گوید

    هی حیف شد واقعا این سری بعنوان یکی از فیلم های انقلابی سینما پا به میدان گذاشت و دو قسمت اولش شاهکار بود ولی بدلیل طمع بیشتر و پول بیشتر این سری رو با دنباله های آشغال ادامه دادن که تو آخریش حتی پای فمینیسم رو هم تو این فیلما باز کردن و میراث فیلم دوم رو تقریبا نابود کردن
    از همینجا بهشون میگم لعنت به همتون که به خاطراتمون آسیب رسوندین

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      باز هم نسخه سوم هم خوب بود. آخر جهان با حمله اتمی میشه. چیزی که فقط نمونشو تو اینفینیتی وار دیدیم. ولی صد حیف که همون موقع حمله به عراق اکران کردنش که با کله فیلم رو آورد پایین و باعث فراموش کردنش شد.
      وگرنه من هنوز دارم میم های نابودگر ۳ رو تو اینستاگرام میبینم.
      متاسفانه چهار خیلی بد بود. پنج بهتر از چهار بود و اگه ادامه میدادن شاید بهتر میشد ولی شش کلا نابود کرد این سری رو.

      1. King Venom
        King Venom کاربر می‌گوید

        ادمین
        خب قسمت سوم فیلم بدی نبود واقعا ولی چون یه جورایی استارت سقوط این فرانچاز با این فیلم آغاز شد و مشکلات این فیلم تو قسمتای بعدی به شکل پر رنگ تر و و حتی بدتر خودشنو نمایان کردن پس این فیلم هم بنظرم چندان تعریفی نداره. ولی خب حق با شماست پایانش یکی از نکات مثبتش بود

  5. ناشناس کاربر می‌گوید

    الان سوال اینکه مدل ۱۰۱سایبرداین سیستم همان T800 یاT850

دیدگاه ها غیر فعال است.