۱۵ زره قدرتمند در دنیای ابرقهرمانی مارول

تعداد بالایی از شخصیت های کمیک بوکی دارای لباس ها و زره هایی برای نبرد و یا مقابله با دشمنان خود هستند. زره ها که آنها را به نام آرمور هم می شناسیم هم می توانند به عنوان یک سپر دفاعی و هم به عنوان یک اسلحه تهاجمی بکار بروند. در دنیای دی سی بتمن، لکس لوتر و زن شگفت انگیز مطرح ترین و معروف ترین زره ها را دارند. در دنیای مارول که در ادامه به آن می پردازیم هم مرد آهنی و دکتر دووم در این زمینه پیشتازند.

وقتی در دنیای مارول صحبت از لباس های نظامی میشه. این نام تونی استارک و دکتر دووم هستش که میدرخشه، البته افراد بسیاری در دنیای مارول هستند که لباس های نظامی ساختن و یا سعی کردن که تکنولوژی استارک رو بدزدن و برای خودشون یک لباس نظامی طراحی کنند. در ادامه ۱۵ مورد از قدرتمندترین زره پوش های مارول رو به شما خوانندگان عزیز معرفی می کنیم اما قبل از آن باید به شما بگوییم که به دلیل تعدد بالای این گجت ها، مجبور شدیم تا چندین لباس از جمله ثور باستر و گالاکتوس باستر را از این لیست کنار بگذاریم.


۱۵. زره آپوکالیپس:
ان صباح النور یا همان آپوکالیپس خودمان یکی از قدرتمندترین جهش یافته های دنیای مارول است و همچنین دارای یکی از قدرتمندترین زره های دنیای کمیک. این زره توسط سلستیال ها ساخته شده و تقریباً به همان اندازه زره سلستیال ها قدرتمند است.
این لباس توانایی های آپوکالیپس را افزایش داده و به او این امکان را می دهد تا توانایی های خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. زره آپوکالیپس تقریباً غیر قابل نابودی است و تنها «Jarnbjorn»، تبر قدرتمند ثور توانسته این زره را از بین ببرد. جدیداً در دنیای کمیک، «اوان»، کلون آپوکالیپس از این زره استفاده می کند.

۱۴. زره نابودگر:
در واقع زره نابودگر را می توان میولنیر متحرک خطاب کرد. این زره توسط اودین، زئوس و پانتئون‌های زمین از فلزی به نام uru ساخته شده است. این زره که وظیفه حفاظت از آزگارد را بر عهده داره به قدری قدرتنمنده که ثور و هالک را شکست داده و باعث شده فردی مانند گالاکتوس مثل سگ از دستش فرار کند. بعد ها مرد آهنی از روی همین زره، زرهی رو ساخت که به اورو باستر معروفه و باهاش کال بروسان، برادر اودین رو شکست داده. این زره در دنیای سینمایی مارول حضور داشت و در اولین فیلم ثور به راحتی توسط ثور نابود شد. (یعنی در این حد ضعیف شدن نسبت به کمیک گندیه که فقط MCU میتونه به شخصیتاش بزنه).

۱۳. بلیدینگ اج:

این لباس یکی از بهترین لباس های تونی استارک هستش که در دنیای سینما در فیلم انتقام جویان: نبرد بی نهایت بر علیه تانوس بکار گرفته شد. Bleeding Edge که به عنوان Iron Man Armor Model 37 یا Iron Destroyer هم شناخته می شه، در درون بدن تونی استارک قرار داره و بدلیل ساخته شدن از نانوماشین، تونی استارک فقط با یک فکر میتونه به ماشین های نانو فرمان بده تا لباس رو شکل بدن. پس میتونه تغییر شکل هم بده.


۱۲. زره عرفانی دکتر دووم:

فقط تونی استارک نیست که در دنیای مارول توانایی ساخت لباس های فضایی داره. دکتر دووم هم از اون افرادیه که برای خودش زره های قدرتمندی دست کرده. یکی از قدرتمندترین زره های دکتر دووم، زره عرفانی عذاب هستش که بجای تکنولوژی، اغلب از سحر و جادو برای تقویت لباس خودش و نبرد بوسیله این لباس استفاده می کنه. دکتر دووم با (سه دیو) معامله کرد تا لباسش رو با توانایی های جادویی ادغام کنن. البته دکتر دووم در این راه باید زنی که عاشقش بود رو قربانی می کرد.


۱۱. Darkhawk:

Darkhawk یا کریس پاول یکی از قهرمانان کم ارزش در بخش کیهانی مارول است. گفته می شود که لباس پاول یکی از مهمترین زره پوش ها در تاریخ مارول است. این کت و شلوار در واقع اندرویدی است که توسط کاربر کنترل می شود. Darkhawk می تواند از طریق فضا سفر کند، انفجارهای انرژی یا پرتابه های آتش بوجود بیاورد و یک سپر انرژی را طراحی کند. به علاوه، این لباس قدرت های فوق العاده ای مانند پرواز و عامل بهبودی را به کاربر و کسی که آنرا بپوشد می دهد.


۱۰. زره ویبرانیومی پلنگ سیاه:

این لیست بدون لباس پلنگ سیاه انگار یچیزی کم داره. با این لباس در فیلم های پلنگ سیاه و کاپیتان آمریکا جنگ داخلی آشنا شدین. لباس T’Challa از Vibranium ساخته شده که یکی از قدرتمندترین فلزات در جهان مارول هستش. طراحی مایکروویو این زره، انرژی جنبشی رو جذب می کنه و این باعث می شه که تچالا بتونه دفعاتی این انرژی رو آزاد کنه و به دشمنانش صدمه زیادی بزنه.

این لباس از پلنگ سیاه الهام گرفته و به همین دلیل روی دست و پاهاش تیغه هایی داره که خیلی بُرندس، این سلاح میتونه انرژی تولید کنه و به سمت دشمن پرتاب کنه و همچنین قابلیت نامرئی شدن هم داره.


۹. مرد تیتانیومی:

بسیاری از دشمنان مرد آهنی سعی کرده اند با ساخت لباس های خود، از تونی استارک پیشی بگیرند. اما بسیاری از آنها شکست خوردند و زره آنها به پای زره های مرد آهنی نرسید. اما مرد تیتانیومی یک استثنا است. مرد تیتانیومی زره ای است که توسط بوریس بولسکی، یک مامور ویژه «KGB» استفاده می شد تا از پایگاه ها و انبار های هسته ای شوروی در برابر حملات آمریکا دفاع کند. تاکنون مرد تیتانیومی دو بار با تونی استارک وارد نبرد شده است که هر دو بار شکست خورده است. از قدرت ها و توانایی های این زره می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • زره پوش تیتانیومی از انرژی هسته ای به عنوان منبع انرژی خود استفاده می کند.
  • این زره می تواند یک محافظ انرژی در اطراف خود ایجاد کند.
  • تمامی توانایی های زره مرد آهنی مانند پرواز و لیزر را دارد.
  • در برابر اشعه های کشنده مقاوم است و دوام فرد را افزایش می دهد.

۸. آیرون اسپایدر:
زره آیرون اسپایدر یکی از معروف ترین اختراعات تونی استارک در دنیای کمیک و هم دنیای سینمایی مارول است. این لباس سرعت، قدرت و دوام مرد عنکبوتی رو تا حد زیادی بالا می برد. این لباس از ۱۷ لایه تشکیل شده و شباهت بسیار زیادی با لباس های مرد آهنی داره. از ویژگی های دیگه این زره میشه به پرواز در فاصله کوتاه، ضد گلوله محدود، دید مادون قرمز و ماورا بنفش و فیلتر ماسک برای جلوگیری از ورود سموم به بدن اشاره کرد. عنکبوت آهنی در دنیای سینمایی مارول تا به الان در فیلم های انتقام جویان ۳ و ۴ و دور از خانه حضور داشته است.

۷. Doom 2099:
در دنیای کمیک دکتر دووم زره های جذاب و قدرتمند بسیاری داره که در بالا به یکی از اونها اشاره شد. یکی دیگه از اونها زره Doom 2099 هستش که از اهمیت زیادی در کمیک برخورداره. دکتر دووم برای ساخت این لباس از فناوری نانو استفاده کرده. دووم به کمک جرای این لباس رو به بدن خودش پیوند داده و این باعث افزایش قدرت این لباس شده. زره Doom 2099 تا حدی با آدامانتیم-لانکسید ساخته شده بود و توانایی های از جمله امکان پرواز، نامرئی شدن و مقاومت در برابر حملات شکننده داشت. به کمک هنرهای عرفانی دکتر دووم، این زره تا حدودی غیرقابل توقف و نابودی است.

۶. هالک باستر:

این زره همونطوری که از اسمش پیداست در دنیای مارول هم حضور داشته. تونی استارک به دلیل ترس از خشم هالک و غیرقابل کنترل شدنش، دست به ساخت زرهی با عنوان هالک باستر زد تا در مواقع حساس و مورد نیاز، در برابر این غول سبز ایستاده و او را کنترل کند. هالک باستر دارای قدرت و دوام بسیار بالا، قابلیت پرواز، توانایی تولید مونتاژ از راه دور، مجهز به سوزن انژکتور و دستکش مخصوص موشک است. در دنیای کمیک این زره موفقیت زیادی در برار هالک نداشته اما در فیلم انتقام جویان: دوران اولتران، تونی استارک به کمک این زره موفق به شکست دادن هالک شد. نام دیگر این زره Mark XLIV می باشد.


۵. ققنوس باستر:

ابر زره نظامی ققنوس باستر اولین بار در سری کمیک Marvel crossover با عنوان انتقامجویان علیه مردان ایکس ساخته و منتشر شد. این زره توسط تونی استارک و هنک پیم به منظور شکست دادن و جلوگیری از رسیدن ققنوس (نیروی عظیم کیهانی مارول) به زمین طراحی شده بود. همان طور که از نامش پیداست این زره به صورتی طراحی شده است که بتواند در برابر ققنوس مقاومت کرده و جلوی حمله او به زمین را بگیرد.


۴. SORCERER SUPREME ARMOR:
در دوره ای (کمیک جلد ۱۱۳ #۲) تونی استارک تبدیل به یک جادوگر عالی رتبه شده بود. در این داستان Sorcerer Supreme Tony Stark با Dormammu می جنگه. زره جادوگر استارک توسط ویشانتی، یک موجود سه گانه و از قدرتمندترین موجودات عرفانی و جادویی دنیای مارول ساخته و محسور شده. اگه ویشانتی رو نمیشناسین بهتون توصیه میکنیم مقاله «قدرتمندترین شخصیت های موجود در کمیک های مارول» در همین سایت رو مطالعه کنین. این زره حتی چشم نماد آگاموتو رو هم روی قفسه سینه خودش قرار داده بود. قدرت های این زره با زره عرفانی دکتر دووم برابری میکنه.

۳. اولتران:

زره اولترانی که در دنیای کمیک هست، تفاوت بسیار زیادی با اون چیزی داره که شما در فیلم انتقام جویان، عصر اولتران دیدید. پوسته بیرونی این روبات از آدامانتیم ساخته شده است، همان فلزی که ولورین را به یکی از کشنده ترین جهش یافته ها در تاریخ مارول تبدیل کرد. در کمیک ها اولتران تقریباً غیر قابل نفوذ است. زره اولتران به روبات قدرت و دوام بسیار بالایی می بخشد.

اما نسخه دنیای سینمایی اولتران، رباتی انسان نماست که بدن خود را از Vibranium بوجود آورده است. فارق از اینها، زره اولتران یکی از قدرتمندترین زره های دنیای کمیک های مارول است و تکنولوژی بکار رفته در این زره بر همه تسلیحات هم نوع خود برتری دارد.


۲. گاردین:

زره پوش Guardian یک از ناآشنا ترین و قدرتمندترین زره های دنیای مارول است. جیمز مک دونالد هادسون یک کارمند شرکت «کام» بود که به دنبال ذخایر نفت در زیر زمین بودند. جیمز هادسون پس از اینکه فهمید قرار است از او به عنوان یک سلاح استفاده شود، از شرکت کام فرار کرد و یک زره اگزوکلت پیشرفته را از آنجا به سرقت برد و در نهایت از این زره برای قهرمان شدن استفاده کرد. بعدها هادسون با این لباس ادغام شد و به یک سایبورگ تبدیل شد. از قدرت های این زره می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پرواز مافوق صوت
  • تغییر حدودی جاذبه
  • توانایی استفاده از گرانش و ضد گلوله بودن
  • دید مادون قرمز و ماورا بنفش
  • توانایی ایجاد پرتوهای الکترومغناطیسی و گرانیتیون
  • تواناییی محدود در تولید و کنترل پلاسما
  • هک تمامی سیستم های رایانه ای

۱. DOOMWAR SUIT:

در دنیای مارول فناوری ساخت بهترین لباس های نظامی در دست کسی نیست جز دکتر دووم. دووم در رویداد “Doomwar”، به کمک فلز ویبرانیوم یکی از قدرتمندترین زره های دنیای مارول با نام Doomwar suit را بوجود میاورد. این زره از نظر علمی غیرقابل نابودی بود. البته، دکتر دووم بیشتر فلزات رو از واكاندا دزدید. دزدی دووم باعث جنگ بین قلمرو پلنگ سیاه و امپراطوری دووم شد. سرانجام برای پایان دادن به این ماجرا T’Calla مجبور شد تا تمام ویبرانیوم های موجود در  زمین رو بطور کامل از بین ببره.


منبع: CBR


13 Comments
  1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    با سلام .
    من شخصا اصلا با رتبه بندی ها موافق نیستم و فکر میکنم که ایرادات زیادی بهش وارد هست . با اینکه بعضی از این زره ها را به خوبی نمیشناسم اما هر طور که حساب کنیم ، مثلا زره نابودگر ( مورد شماره ۱۴ ) ، کجا و زره های آیرون اسپایدر ( مورد شماره ۸ ) و هالک باستر ( مورد شماره ۶ ) و زره آیرون من ( مورد شماره ۱۳ ) ، کجا . !!! زره آپوکالیپس هم تا جایی که اطلاع دارم ، خیلی قدرتمند هست . واقعا CBR مقالات عجیب و غریب کم نمینویسه . اینجا هم که یجورایی MCU و کمیک رو ترکیب کرده و در اکثر موارد بیشتر محبوبیت رو در نظر گرفته .
    به نظر شخصی من از بین زره های این ایست ، زره نابودگر رتبه اول را دارد . دوم زره آپوکالیپس هست . سوم من زره دکتر دووم ( مورد شماره ۱ ) هست . البته این نظر شخصی منه و شاید خیلی از اشخاص جور دیگری فکر کنند و مخالف باشند .
    موفق باشید .

  2. Vahid.22 کاربر می‌گوید

    گالاکتوس کجاس پس؟ گالاکتوس شورت میپوشه که اسمش نیست؟ در صورتی که قدرتمند ترین لباس رو داره. زره خدا کش و زره Extermis armor مرد آهنی از همه اینایی که نام برده شده قوی ترن.

  3. Amir کاربر می‌گوید

    با سلام
    من جای زره های ارو باستر و زره های سلستیال ها و زره گالاکتوس رو خالی میبینم

  4. ولورین کاربر می‌گوید

    من اصلا با این مطلب موافق نیستم زره اله کش کجاست گالاکاتوس سینسیتال ویژن

  5. کاظم گراچ کاربر می‌گوید

    من کاملا مخالفم
    اصلا آیرون اسپایدر نیاد می بود.!@@@
    ثور باستر کجاست ؟!!!
    زره پلنگ سیاه حداقل باید جزو ۵ تای اول بود .!!!!!
    مقاله کاملا غلطه.!
    زره نابود گر را چرا در رتبه ی ۱۴ گذاشتید !!!!!!

  6. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی نبود یکی از عجیب و غریب ترین مقاله های سی بی آر

  7. TUNI STARK کاربر می‌گوید

    با سلام
    مقاله مزخرفی بود،البته از CBR که آکوامنو از ثور قویتر میدونه نمیشه انتظار بیشتری داشت.
    زره پدر آهنین که ماله اودینه قویترین زره کمیک هست،ولی من هر چی نگاه میکنم نه زره پدر آهنین رو میبینم نه زره الهه کش و نه ارو باستر که قویترین زره آزگاردی هست (البته به آقای اتیو راجرز بر نخوره چون این نظر شخصی منه) لباس گالاکتوس چی مگه گالاکتوس زیر شروالی میپوشه که اسم زرهش اینجا نیست حتی زره سلستیال ها که بعد از بیاندر ها و فرشتگان دیسی قدرتمند ترین نژاد کمیک هستند.

    1. یک تعصبی کاربر می‌گوید

      سلستیال ها بعد اونا قویترین نژاد ؟
      پدر آهنین قویترین؟
      الله اکبر
      دوره دوره آخر الزمانه

    2. یک تعصبی کاربر می‌گوید

      شما اول به شروالی بگو شلواری
      اسمتم درست بنویستم tony نه tuni.
      الان فاینال بت سویت و زره الکتریکی سوپرمن پشمه؟
      سلستیال ها قویترین بعدشون؟
      پس دوستان مستر میکسیزپیتلیک
      قوم پرپچوا
      ازگاردیان
      مانیتورها
      گالان ها
      فانوس های سفید
      محافظان
      واچر ها
      شاگردان دکتر استرنج و خودش
      نهاد ها
      تایتان ها
      المپی ها
      نژاد شزم ها
      نیوگادزها الان آناناسن؟تازه خیلیا شونو یادم نمیاد
      یک از تعصبت کم کن پسر

      1. یک تعصبی کاربر می‌گوید

        اترنالز

    3. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      قویترین زره کمیک که نه قویترین زره کمیک های مارول

      1. یک تعصبی کاربر می‌گوید

        هنوز بین اینکه فونیکس باستر و ارو باستر و پدر آهنین و الهه کش و ثورباستر کدوم قویترند کسی به نتیجه نرسیده

  8. محمد شهسواری کاربر می‌گوید

    بچه ها اروم باشید فک نکنم این مقاله رتبه بندی بوده باشه اگه بود همه ی اون .یزایی که میگفتید باید میبود

دیدگاه ها غیر فعال است.