۱۰ تا از بهترین دستیار های دنیای دی سی

دستیار ها بخش مهمی از دنیای کمیک به حساب می ایند ولی وقتی مقایسه می کنیم دی سی دستیار های بهتر و معروف تری دارد. تقریبا هر قهرمان در دی سی یک دستیار نوجوان دارد که به او کمک میکند. گاهی خوانندگان کم سن و سال این دستیار ها را از خود قهرمان بیشتر دوست دارند و همچنین دی سی دارای اولین تیم قهرمان های نوجوان است. دی سی برای داشتن بهترین دستیار ها در دنیای کمیک شناخته میشود، از رابین تا رد هود در این مقاله ده تا از بهترین دستیارها را براتون رتبه بندی میکنم با ما همراه باشید با ۱۰ تا از بهترین دستیار های دنیای دی سی.


۱۰. آرسنال:

ارسنال با نام روی هارپر پسر یک جنگل بان بود که پدرش در اتش سوزی جان خود را از دست داد اما پزشکی به نام بریو بو توانست روی را نجات دهد. روی در مدتی که پیش او زندگی میکرد تیراندازی با کمان را یاد گرفت. او همان طور که بزرگ میشد الگوی زندگی اش را گرین ارو قرار داده بود. روی برای نشان دادن خود در یک مسابقه ی تیراندازی شرکت کرد، با وجود انکه نتوانست در مسابقه مقامی به دست بیاورد نظر گرین ارو به خود جلب کرد و دستیار او شد. روی بعد از مرگ بریو بو که حکم پدر را برای او داشت به طور کامل توسط گرین اور مورد مراقبت قرار گرفت.


۹. گارث:

گارث در دهه ی ۱۹۶۰ با عنوان اکوالد پا به دنیای کمیک گذاشت و پس از ان با رمز تمپست شناخته میشود. این شخصیت توسط رابرت برنستاین و طراح موفقی به نام رامونا فرادون خلق شد. اکوالد نوجوان یکی از پیروان و شاگردان اکوامن محسوب میشد او یکی از بنیان گذاران تیم تایتان های نوجوان نیز هست قدرت های او شامل لیست زیر است:

  • قدرت ابرانسانی
  • قدرت‌های جادویی
  • شناگری ماهر و قادر به تنفس در زیر آب
  • قادر به تحمل فشار زیر آب
  • سفر بین ابعاد
  • دورآگاهی با موجودات دریایی
  • ایجاد گرداب و خیزآب
  • تغییر دمای آب در مقیاس بالا
  • همچنین او قدرتمندترین اتلانتیسی از نظر زور بعد از اکوامن محسوب میشود.

۸. مری مارول:

مری خواهر ناتنی بیلی بتسون بود که با گفتن کلمه ی شزم قدرت های مشابه بدست می اورد. اون بعضی وقت ها از برادرش جدا شده و به تمام دنیای دی سی یاری میرسونه و عضو لیگ عدالت هم بوده و چهره مناسب و قابل اعتمادی در مبارزه با شر از خودش ارایه داده و تنها دستیار شزم نبوده و جزو خانواده ی شزم هم بود.


۷. رد هود:

رد هود دومین رابین بود و بر خلاف بتمن ادمی بسیار عصبانی و از دنیا ناراضی بود و این او را از بقیه ی رابین ها متمایز میکرد و به طرز دردناکی توسط جوکر کشته شد و برای مدتی طولانی حضور نداشت تا اینکه در هویت رد هود بازگشت با استفاده از مهارت های قدرتمندی که پس از قیام خود کسب کرد با مربی سابق خود یعنی بتمن درگیر شد و سرانجام به مسیر خوبی برگشت حتی مهارت های او به بقیه اعضای خانواده خفاشی بسیار کمک کرد.


۶. دیمین وین:

دیمین وین پسر بروس وین و «تالیا الغول» به حساب می‌آید و به این ترتیب نوه ی راس الغول هم به حساب میاید. تالیا به مدت ۱۰سال موضوع باردار شدن خود را از بتمن پنهان کرد. دیمین در کودکی در ازمایشگاه به دنیا امد و زیر نظر لیگ ادمکش ها اموزش دید اما سال ها بعد تالیا به بتمن موضوع را گفت تا پسرش را از دست این گروه نجات داد تا در نهایت دیمین تبدیل به پنجمین رابین شد. پیشنهاد میکنم برای اشنایی بیشتر با این شخصیت بتمن در برابر رابین سال ۲۰۱۵ رو ببینید.


۵. جان کنت:

جاناتان ساموئل کنت فرزند سوپرمن و لوئیس لین است و تمام توانایی های پدر خود را دارد او نیز همانند پدرش به کریپتونایت سبز، جادو و حملات روانی ذهنی حساس است و برای تقویت خود، به خورشید زرد منظومه شمسی نیاز دارد و با دیمین وین / پسر بتمن نیز دوست صمیمی است.


۴. تیم دریک:

رابین سوم. بسیاری از طرفداران دنیای کمیک این نسخه را بهترین رابین می دانند. او هویت بتمن را به تنهایی کشف کرد و خواستار کمک کردن به او شد و جایگاه خود را در دنیای دی سی به دست اورد و گروه یانگ جاستیس را تاسیس کرد. با تبدیل دیمین وین به رابین او تغییراتی را تجربه کرد. او اکنون تبدیل به رد رابین شده است اما یک چیز مشخص است، این که تیم چقدر در قهرمان بودن مهارت دارد.


۳. دونا تروی:

اولین واندرگرل دونا تروی دوران عجیبی را پشت سر گذاشته است و این به دلیل تغییر مداوم دنیای دی سی بوده است و اورجین او در طی سال ها بارها درهم و برهم شده است اما یک چیز هیچ وقت تغییرنکرده است، این که او یکی از بهترین قهرمان های جوان دی سی است. با داشتن قدرت های امازونی از استاد خود واندروومن خود را به عنوان یک تایتان نوجوان اثبات کرده است و حتی برای مدتی جای استاد خود را گرفته است. زمان او را به عنوان یک شخصیت افسانه ای اثبات کرد، با بالا رفتن سنش این اثبات شد.


۲. والی وست:

والی وست کید فلش دستیار فلش و برادرزاده‌ی آیریس وست، نامزد بری آلن محسوب می‌شد. والی و بری با هم از شهر سنترال سیتی محافظت می کردند والی بعد ها با تیم قهرمان های نوجوان تیم اپ کرد و بری در مبارزه با انتی مانیتور کشته شد و والی راه استادش را ادامه داد. والی در هویت فلش به عضویت لیگ عدالت درامد، ازدواج کرد و صاحب فرزند شد. New52 با او مهربان نبود و او تبدیل به شخصیتی کثیف شد و به طور تصادفی گروهی از قهرمانان را کشت و هارلی کویین و بوستر گلد را به زندان انداخت اما هنوز هم شخصیت محبوبی به حساب می اید.


۱. نایت وینگ:

دیک گریسون به عنوان اولین رابین، در تمامی داستان‌ها توانست لقب محبوب‌ترین پیرو و همکار را از آنِ خود کند. همانطور که او مسیر خود را در پیش گرفته بود و به سمت جلو پیش می‌رفت، توانست تیمی به نام تایتان های نوجوان را به وجود بیاورد و رهبری آن را برعهده داشته باشد. زمانی که این پسر تبدیل به یک مرد بالغ شد، توانست تبدیل به قهرمان کاملا مستقل شود. بعد از این اتفاق، او نام جدید خود را نایت وینگ گذاشت.

اگر به مقاله ی جدیدی درباره ی شخصیت مدنظرتون نیاز داشتید اعلام بفرمایید در خدمت باشم.

منبع: CBR


نویسنده و مترجم: آرین حاجی بابایی


12 Comments
  1. Mohamad کاربر می‌گوید

    مرسی آقای حاجی بابایی من ک خوشم اومد.ممنونم

  2. Mahdi کاربر می‌گوید

    ممنون اقای حاجی بابایی . ببخشید پس اون مقاله ای که درباره بهترین شخصیت های دی سی و گفته بودین نمیزارین؟

  3. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    عاللیییییی
    هووورا کامنت دوم

  4. Amir کاربر می‌گوید

    با سلام خدمت آقای حاجی بابایی
    مقاله عالی بود و بنظرم کاملا بی نقص
    من میگم اگه میشه یه مقاله راجب مولتی ورس دیسی و مارول بگذارید عالی میشه همین طور یک مقاله راجب اسکای لند که تمام خدایان باستان در اون هستن

    1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

      جاهای زیادی همچین مقاله ای رو گذاشتند ، ولی من بهترین مقاله ای که در این موضوع دیدم مقاله ای هست که لینکشو با اجازه میزارم .
      https://know-dc.ir/specials/dc-multiverse-part-one/
      اینجا خیلی خوب توضیح داده ، پیشنهاد میکنم مطالعه اش کنید . منم موافقم با همچین مقاله ای از این سایت ولی بنظرم بعد سری کامیک های دث متال بهتره . چون تمام اینده ی مولتیورس به این کامیک بستگی داره ، و باید تا پایانش صبر کرد .

  5. محمد اسپایدر کاربر می‌گوید

    چقدر هورااا مد شده

  6. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    مقاله بسیار عالی و خوبی بود.ببخشید یه سوال داشتم.هر کی دید جواب بده لطفا فرقی نداره کی باشه.این افرادی که میگم چه جوری دسته بندی میشن؟
    دومزدی نسخه ی مسخره ی بتمن علیه سوپرمن
    دکتر منهتن
    واچرها
    آیرون من سینمایی
    بتمن
    جوکر هیث لجر مرحوم
    کازمیک آرمور سوپرمن
    فونیکس
    فرانکلین ریچاردز
    سایکلاپس

  7. Mohammd Hossein کاربر می‌گوید

    # MARVEL AND DC
    ببینید هیچ رتبه بندی صحیح و دقیق نیست . یعنی با نظر دادن ما یا شخص دیگه ای چیزی عوض نمیشه .
    در کل هر کسی نظر شخصی داره و کاملاً عادیه .
    اما رتبه بندی فکر کنم باید اینجور باشه .
    ۱ : کازمیک ارمور سوپرمن
    ۲ : دکتر منهتن
    ۳ : فینکس فورس
    ۴ : واچر ها
    ۵ : فرانکلین ریچاردز
    ۶ : سایکلاپس
    ۷ : بتمن
    ۸ : ایرومن
    ۹ : جوکر

  8. MOHAMMAD REZA EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    با سلام
    نظر من اینه
    ۱ cas با اختلاف
    ۲ دکتر منهتن
    ۳ فونیکس
    ۴فرانکلین ریچاردز
    ۵ واچر ها
    ۶ دومزدی
    ۷‌ سایکلاپس
    ۸ آیرون من
    ۹ بتمن
    ۱۰ جوکر

  9. Amir کاربر می‌گوید

    با سلام بنظرم باید اینجوری باشه
    ۱ کازمیک آرمور سوپرمن
    ۲ دکتر منهتن
    ۳ فرانکلین ریچاردز ( وقتی بزرگ بشه به اندازه ی ابدیت قدرت پیدا میکنه اما من سن متوسط رو حساب میکنم) / فونیکس فورس
    ۴ واچر ها
    ۵ دوموزدی
    ۶ آیرون من / بتمن / سایکلاپس
    ۷ جوکر

  10. Loki کاربر می‌گوید

    باسلام به نظرم باید اینجوری رده بندی بشه
    ۱ کازمیک ارمور سوپرمن
    ۲ فونیکس فورس
    ۳ دکتر منهتن
    ۴ فرانکلین ریچاردز
    ۵ واچر ها
    ۶دومزدی
    ۷سایکلاپس
    ۸ بتمن
    ۹ ایرون من
    ۱۰جوکر

  11. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    دستتون درد نکنه خودم نظرم اینه
    ۱ کازمیک آرمور سوپرمن
    ۲ دکتر منهتن
    ۳فونیکس
    ۴فرانکلین ریچاردز
    ۵واچرها با اختلاف کم نسبت به فرانکلین ریچاردز و فونیکس
    ۶ سایکلاپس
    ۷ بتمن
    ۸ دومزدی(خودمم اولش گفتم نسخه بتمن علیه سوپرمن بخاطر همین خودم ایقد آوردمش پایین)
    ۹ آیرون من سینما
    ۱۰ جوکر مرحوم هیث لجر

دیدگاه ها غیر فعال است.