۵ تا از آسان ترین ترین نبرد های کاپیتان آمریکا (و ۵ تا از سخت ترین ها)

دنیای سینمایی مارول در طی سالها شخصیت های دوست داشتنی و محبوبی را روانه ی پرده های سینما کند از مرد اهنی و بلک ویدو تا تور و کاپیتان امریکا. کاپیتان امریکا نیز از سال ۲۰۱۱ جزو این دنیا بوده است و نبرد های بسیاری را به تنهایی یا با گروهش تجربه کرده است. mcu اغلب کاپیتان آمریکا را در برابر نبرد های دشوار قرار می دهد. کاپیتان هم خوب از پس انها برمی اید اما همیشه اینطور نیست.


۱۰. نبرد آسان: در برابر سرباز زمستان (نبرد اول)

اولین باری که کاپیتان با سرباز زمستان درگیر شد جنگ نسبتاً کوتاه بود. هنگامی که کاپیتان او را روی پشت بام ها تعقیب می‌کرد، کپ سپر خود را به سمت او پرتاب کرد و او سپر را با دست فلزی اش گرفت و به سمت کاپیتان پرتاب کرد و قبل از شروع درگیری فرار کرد.


۹. نبرد سخت: در برابر گروه مرد آهنی

کاپیتان امریکا و مرد اهنی به خاطر اختلاف نظر درباره ی توافقنامه سوکوویا از هم جدا شدند و کاپیتان میخواست باکی را نجات دهد در حالی که مرداهنی به سادگی مرگ باکی را میخواست هر دو طرف در یک فرودگاه در المان درگیر شدند و همه ی تلاش گروه کاپیتان کمک کردن به باکی و کاپیتان برای رسیدن به هواپیما بود. تیم مرد اهنی به خصوص ویژن مرد اهنی و پلنگ سیاه حریف های قدرتمندی برای کاپیتان و تیم او بودند.


۸. نبرد آسان: نبرد کشتی فیلم سرباز زمستان

یکی از اولین صحنه های فیلم وینتر سولجر(سرباز زمستان)بیوه ی سیاه و کاپیتان را نشان میداد که با اراذل و اوباش دزدان روی کشتی می جنگیدند. کاپیتان امریکا به راحتی توانست همه ی انها را شکست دهد و حتی بهترین جنگجوی دزدان دریایی نیز نتوانست او را چندان به چالش بیندازد.


۷. نبرد سخت: در برابر ارتش اولتران

بسیاری از نبرد ها در Mcu برای قهرمان ها هیجان انگیز ترین و در عین حال سخت ترین نبردهاست و یکی از سخت ترین نبرد ها، نبرد در شهر سوکوویا بود. اولتران با ارتش ربات هایش به شهر حمله کرده بود و حتی انتقام جویان نیرومند هم به سختی با انها مقابله می‌کردند. کاپیتان با قدرت ها و سپرش تمام تلاش خود را انجام داد و چند بار با مرگ دست و پنجه نرم کرد، اما به دفع اولتران و ارتشش بسیار کمک کرد.


۶. نبرد آسان: در برابر لوکی

لوکی یک خدای شیاد است و کمتر پیش می اید که شکست بخورد اما قطعا در جریان فیلم اول اونجرز به کاپیتان امریکا باخت لوکی تقریبا به صورت برابری با کاپیتان مبارزه کرد اما با ورود مرداهنی و بلک ویدو با جت، او خود را به ظاهر تسلیم کرد.


۵. نبرد سخت: نبرد نهایی با مرد اهنی

این دوئل سختی بود اما کاپیتان امریکا موفق شد پیروزی کسب کند. در ابتدا مرد اهنی شروع به جانبداری از کاپیتان در برابر بارون زیمو کرد اما بعد از تایید کاپیتان مبنی بر این که باکی پدر و مادرش را کشته است، شروع به حمله کرد. کاپیتان امریکا در دوئل بدون زره دچار برتری بود اما مرداهنی  لباس زره پوش خود را داشت و سنسور های او الگوهای حرکت کاپیتان را می خواندند و با این حرکت خوانی تقریبا او را ناکام گذاشت اما کاپیتان با کمک باکی مرد اهنی را ناتوان کرد و با باکی از انجا رفت.


۴. نبرد آسان: در برابر ثور

در واقع این نبرد بین ثور و مرد اهنی بود که کاپیتان به ان وارد شد. ثور لوکی را از هواپیما برده بود و مرد اهنی خواستار بازگشت او بود. مرد اهنی و ثور در برابر هم قرار گرفتند و بعد کاپیتان وارد شد و از ثور خواست چکش خود را پایین بیاورد اما ثور که هنوز عصبانی بود حمله کرد و با چکش خود را پایین اورد. کاپیتان با سپرش مسیر ان را مسدود کرد و ثور را به چند متر دورتر پرتاب کرد، ثور سرانجام بعد از ان ایستاد.


۳. نبرد سخت: در برابر تانوس (نبرد نهایی)

شاید این لحظه زیباترین صحنه در دنیای مارول باشد یا حداقل بهترین صحنه ی فیلم اندگیم باشد. در فیلم قهرمانان به زمان خود بازگشتند اما باز هم تانوس در برابر انها قرار گرفت. ثور در برابر تانوس قرار گرفت و پیش رفت اما پتک ثور ناگهان به تایتان دیوانه برخورد کرد و به دست کاپیتان رسید، با وجود انکه کاپیتان بسیار خوب مقاومت کرد اما شکست خورد و شانس اورد که نیروهای کمکی لحظاتی بعد سر رسیدند.


۲. نبرد آسان: در برابر کراس بونز

یک جنگجوی خشن از فیلم کاپیتان امریکا جنگ داخلی که در شهر خرابی زیادی ایجاد کرد اما کاپیتان امریکا و گروهش جلوی انها را گرفتند. کاپیتان مستقیماً با او مبارزه کرد و کراس بونز توانست به او ضربات سختی وارد کند اما کاپیتان از تکنیک های بیشتر و زور بیشتری بهره مند بود و بدون دردسر زیاد نبرد را به پایان رساند.


۱. نبرد سخت: در برابر باکی (نبرد پایانی)

کاپیتان امریکا میخواست به دوستش امید بدهد که به مسیر خوب برگردد نه اینکه او را بکشد اما باکی از ان جایی که شستشوی مغزی شده بود نمیتوانست خوب کاپیتان را بشناسد و به عنوان ماموریت، کاپیتان را تعقیب کرد و با هم درگیر شدند. انها از نظر زور برابر بودند و به یک اندازه اموزش دیده بودند اما کاپیتان نمیخواست به دوست قدیمی خود اسیب بزند پس باخت را انتخاب کرد.

منبع: CBR


نویسنده و مترجم: آرین حاجی بابایی


24 Comments
  1. . Amir کاربر می‌گوید

    ممنون از آقای حاجی بابایی بابت ترجمه

  2. کیوان کاربر می‌گوید

    شاهکار بود دم آقای حاجیی بابایی گرم

  3. Arta کاربر می‌گوید

    خسته نباشید مقاله خوبی بود و من با همه موارد موافق هستم .

  4. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    مقاله جالبی بود آقای حاجی بابایی . خسته نباشید .

  5. (M.o.h.a.m.m.a.d ) کاربر می‌گوید

    سلام مقاله خوبی بودی اما اکثر اسونایی که گفتین درمواقع خودشون خواستن کنار بکشن راستی من کاربر محمد کمیکی با نام جدیدم

  6. Mahdi کاربر می‌گوید

    ممنون اقای حاجی بابایی مقاله عالی بود خسته نباشید.

  7. g.o.w کاربر می‌گوید

    با سلام. مقاله خوبی بود خسته نباشید آقای حاجی بابایی.

  8. (M.o.h.a.m.m.a.d ) کاربر می‌گوید

    میخواستم یک سوال بپرسم اکوامن قویتره یا نیمور من خودم تحقیق کردم و در نظرم نیموره ولی میشه شما هم یک توضیح بدین اقای حاجی بابایی اگه کس دیگه ای هم میتونه جواب بده

    1. مارول و دی سی کاربر می‌گوید

      آکوامن برنده میشه به نظر من

    2. admin
      admin کاربر می‌گوید

      اگه بخوام خیلی خلاصه بگم، آکوامن پیروز میشه، در هر زمینه ای به این دلیل که دی سی به آکوامن بهای زیادی داده، از نیمور قویتره. سلاح ها، متحدین، توانایی ها و همه چیز آکوامن از نیمور سرتره.

  9. nimor کاربر می‌گوید

    نبرد نزدیکی میشه اما توانایی تلپاتی قدرتمندتر اکوامن اون رو پیروز میکنه

  10. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    خیر
    اولا در کمیکی این دو جنگیده اند که به دو دلیل قبولش ندارم
    ۱- آکوامن خودش گفته که مبارزه ای که کرده عدالت را زیر پا گذاشته و به قول معروف جر زده!!!
    ۲-کراس اوور چرت و پرته
    نبرد تن به تنه چرا آتلانتیس رو وسط کشیدی

  11. Batman کاربر می‌گوید

    به نظر من آکوامن قوی تره چرا که همونجور که ادمین جان گفتند در تمام زمینه ها از نیمور برتره!!!مخصوصا سلاحش که خیلی از سلاح نیمور قویتره!!!

    1. (M.o.h.a.m.m.a.d ) کاربر می‌گوید

      شاید در چندتا زمینه برتر باشه اما نیمور میتونه با اون بالاش پرواز کنه و اکوامنو از خشکی دور بکنه و اسیب پذیرتر میشه البته نیمورم به اب نیاز داره من فن نیمور نیستم اما نیمور یک بار تمام انتقام جویانو شکست داده البته یکجایی شنیدم نخواندم کمیکشو راسته یا نه در حالی که اکوامن نکرده و شخصا اکوامنو بیشتر دوست دارم اما خب من بنظرم نیمور میتونه پرواز کنه براش یک برگ بردس چون میتونه اکوامنو هرچقدر که بخواد دور کنه تا دیگه نتونه از تلپاتی اش استفاده کنه کلا اکوامن وقتی قویه که زیر اب باشه اما نیمور میتونه در مدت کمی دوباره پرواز کنه و خودشو زیر اب برسونه بازم نظرات منه اگه تونستین یک مقاله درباره نبرد این دو پادشاه اتلانتیس درست کنید تا بیشتر بفهمیم🤗🤗

  12. (M.o.h.a.m.m.a.d ) کاربر می‌گوید

    اسپایدی هم این نوع مقاله را درست کرده اما با مارول فنی تمام این کارو کرده اگه میشه شما که هیچ طرفه مقاله مینویسید مقالشو درست کنید

  13. (M.o.h.a.m.m.a.d ) کاربر می‌گوید

    راستی ادمین جان بنظرم در نظر گرفتن متحد غلته اگه اینطور باشه سربازان اتلانتیسی هردو پادشاه از اتلانتیسن پس نمیتونند به هم حمله کنند پس اینجوری دو پادشاه باید باهم مبارزه کنند بدون دخالت سربازاشون تازه اگه هم تیمی هاشونو بیارن اکوامن میاره اما نیمور مغروره و این بزرگ ترین ضعفشه من خودم فهمیدم اکوامن برندس چون میتونه از بزرگ ترین ضعف نیمور استفاده کنه یعنی غرورش با تشکر

    1. Batman کاربر می‌گوید

      #(M.o.h.a.m.m.a.d)
      بحث غروری که شما گفتین هم درست است!!!اما اگر نبرد رو در رو باشه و متحدین رو در نظر نگیریم باز هم آکوامن قویتر از نیمور است!!!چون که اگر نیمور بخواد آکوامن رو با استفاده از بالهاش از آب دور کنه رو همون هوا که هستن آکوامن میتونه با نیزه اش آسیب بسیار بسیار جدی و جبران ناپذیری به نیمور بزنه!!!به نظر من نیمور همون نزدیک آکوامن نشه بهتره!!!چرا که نیزه ی آکوامن میتونه به سوپرمن آسیب بزنه!!!و مقاومت سوپرمن اصلا قابل مقایسه با نیمور نیست!!!

  14. Mahdi کاربر می‌گوید

    اکوامن قویتره . ببخشید اقای ادمین من یه سوال داشتم شزم قویتره یا هال جوردن فانوس سبز. میشه جوابشو دقیق بگین.خیلی ممنون میشم☺️☺️

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      شزم ۶۵ درصد احتمال برد داره.

  15. (M.o.h.a.m.m.a.d ) کاربر می‌گوید

    بنظرم من برد شزم ۸۵ پنج درصده چون فانوس سبز قدرت و سرعت شزمو اصلا نداره به حدش نمیرسه بالاخره قدرت شیش خدارو داره البته نسبه البته اگه فانوس سبز خودشو زیاد شارژ کنه میتونه شانسشو از ۴۰ درصد به ۶۵ درصد برسونه

    1. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

      داداش خب اینا به کنار گرین لنترن هال جردن قوی ترین گرین لنترنه و حلقه فانوس سبز همه چیز رو میسازه.
      شزم همه ی گرین لنترن هارو شکست میده به غیر از هال جردن(البته از نظر من)

  16. Mahdi کاربر می‌گوید

    ممنون ادمین جان

  17. […] توافق دارند که سه گانه کاپیتان آمریکا بهترین سگانه دنیای سینمایی مارول است. درست است که قسمت […]

  18. مرد آهنی کاربر می‌گوید

    اولا در نبرد مرد آهنی با کاپیتان آمریکا عملا کاپیتان آمریکا شکست خورد اگر باکی پای مرد آهنی را نمی کشید الان کاپیتان آمریکا مرده بود و در اصل مرد آهنی از کاپیتان آمریکا قویتره ضمنا کاپیتان آمریکا با تجهیزات کامل اومده بود و این مرد آهنی بود که با قدرت کامل نیومده بود و اینجا هم اشتباه با کاپیتان آمریکا بود چون مرد آهنی نمی خواست انتقام جویان از هم بپاشه ولی کاپیتان آمریکا بی عقلی کرد و این کار کاپیتان آمریکا باعث شد که ضایعه ی تانوس بوجود بیاد و مرد آهنی برای نجات دادن اون دیگر اهالی سیاره جونشو از دست بده . ودرباره ی مورد ۶ هم باید بگم که مرد آهنی بود که جون کاپیتان آمریکا رو نجات داد ودر اینجا کاپیتان آمریکا خیلی ضعیف بود

دیدگاه ها غیر فعال است.