۱۰ تا از بزرگترین ترس های بتمن

بتمن اغلب از سلاح ترس در برابر دشمنانش استفاده می کند، اما چه چیزی خود او را می ترساند؟ فیلمسازان مختلف از تیم برتون تا کریستوفر نولان سعی کرده اند تا جای ممکن ترس های بتمن را وارد دنیای سینما نکنند، با این حال خدای خفاش ها و تاریکی نیز از چیز هایی می ترسد. با ما همراه باشید با ۱۰ تا از ترس های شوالیه تاریکی در دنیای کمیک و سینما.


۱۰. خفاش ها:

یکی از بزرگترین ترس های بروس وین، ترس او از خفاش ها است. در دوران کودکی او درون چاهی سقوط می کند و خفاش ها او را به شدت می ترسانند. از آنجا که ترسیدن در دوران کودکی عواقب بسیار بدی دارد و رهایی از آن تقریباً غیر ممکن است، این ترس تا بزرگسالی نیز با بروس وین مانده است. این مشکل به حدی بود که بروس وین به آلفرد اعتراف می کند که از آنها می ترسد و به عنوان یک قهرمان، از خفاش الگو می گیرد.


۹. مرگ:

این ترس در فیلم شوالیه تاریکی بر می خیزد به خوبی به ما نشان داده شده است. ترس بروس وین از مرگ او در چاهی دورافتاده و نابودی گاتهام. البته این ترس آنچنان که فکر می کنید بد نیست. این ترس به او جسارت و قدرت می دهد تا بدون طناب از غاری که در آن گرفتار شده بود بالا بیاید و مردمانش را از دست قاتلین جنایتکار نجات دهد.


۸. از دست دادن خانواده اش:

ترس بتمن از ازدست دادن یکی از عزیزان خود نیز به دوران کودکی بروس وین باز می گردد و این ترس او با ترس از خفاش ها ارتباط دارد. بروس وین جوان هنگام مشاهده اپرا با خانواده اش، پس از دیدن مجریان سیاه پوش اپرا دچار وحشت می شود و پدرش تصمیم می گیرد تا سالن را ترک کنند بعد از ترک سالن دزدی جلوی آنها را می گیرد و پس از اندکی مشاجره، پدر و مادر بروس وین را به قتل می رساند. می توانید حدس بزنید که اگر پدر و مادر یک کودک را جلوی چشمانش بکشید و او تا ساعت ها تنها به جنازه آنها نگاه کند، دچار چه فشار روحی زیادی می شود. این مطالب بالا به روشنی توضیح می دهد که چرا بتمن بدون کمک رابین، بت وومن و بت فمیلی، وارد موقعیت های خطرناک می شود.


۷. کشتن:

بتمن کسی را نمی کشد. او یک قانون اخلاقی دارد که به هیچ وجه کسی را نمی کشد و تنها دشمنان خود را شکنجه می کند و آنها را به زندان می اندازد. بتمن به ندرت کسی را می کشد. بجز کمیک The Killing Joke و فیلم بتمن علیه سوپرمن، قانون کسی را نکشتن محکم ترین مرز اخلاقی بروس وین است و اگر آنرا نقض کند، تمام آرمان ها و رفتارش نیز تغییر خواهند کرد. بنابراین او از کشتن می ترسد، زیرا ممکن است بهای بسیار سنگینی برای او داشته باشد.


۶. شکست:

نکته ای که در مورد ترس های بتمن وجود دارد این است که همه آنها ماهیتی چرخه ای دارند و هر یک به دیگری مرتبط است. ترس بتمن از شکست با ترس او از مرگ رابطه تنگاتنگی دارد. همانطور که در فیلم شوالیه تاریکی بر می خیزد، فرد نابینا در زندان به او می گوید ترس از مرگ او را ضعیف می کند، فرد دیگری در پاسخ می گوید می ترسد بمیرد و شهر خود را فراموش کند در حالی که کسی نیست تا آن را نجات دهد. منبع و ماهیت ترس از شکست بروس وین به دوران کودکی او و به حادثه مرگ پدر و مادرش و شکست او در نجات دادن آنها بر می گردد.


۵. گاز ترس:

وقتی دکتر کرین (مترسک) در فیلم بتمن آغاز می کند، سم ترس را که سلاح اصلی او است بر روی بتمن می پاشاند، بروس وین دچار توهماتی درباره خفاش ها و خانواده اش می شود و به مدت دو روز در بیهوشی ماند. گاز ترس توسط مترسک برای ترساندن غیرواقعی دشمنانش استفاده می شود. بتمن تا حدودی در برابر این سلاح از مصونیت برخوردار است اما به هر حال، این سلاح ترس های بتمن را به او یادآوری می کند و همین مشکلاتی را برای شواللیه تاریکی ایجاد می کند.


۴. خاطرات و رویاهای گذشته:

از روزی که بروس وین در کودکی دورن غاری پر از خفاش ها افتاد، حوادث ناگوار بسیاری برای او رخ داده است. از قتل عام خانواده اش که خود را در آن مقصر می داند، تا جوکر و از دست دادن بهترین دوستانش. دوران کودکی او پر است از حوادثی که با یادآوری، تمام فکر و ذهن بروس وین را به هم می ریزد. او از خاطرات گذشته می ترسد و دائما رویای این حوادث در خواب و بیداری به سراغ او می آیند تا او را در ترس دائمی زمین گیر کنند.


۳. ارتباط برقرار کردن:

بتمن بارها اعتراف کرده است که از همکاری و ارتباط برقرار کردن واهمه دارد. از همان شبی که پدر و مادر بروس وین جان خود را از دست دادند و او به بتمن تبدیل شد، او دیگر دوست ندارد با کسی در ارتباط باشد. عدم ارتباط برقرار کردن او به این معنی نیست که او خانواده نمی خواهد و یا از تعهد می ترسد، بلکه او می ترسد دوباره عزیران خود را از دست بدهد.


۲. جوکر شدن:

به خوبی و به اندازه کافی در بازی Batman: Arkham Knight با این ترس آشنا شده ایم. جدا از این بازی شخصیت بتمنی که می خندد نیز گواه این است که بتمن از جوکر شدن به شدت وحشت دارد. در بازی Arkham Knight جوکر موفق به کشف دارویی به نام تایتان شد که افراد را به یک روانی تمام عیار مثل خودش تبدیل می کرد. او بتمن را نیز با خون خود آلوده کرد و باعث شد بدترین ترس بتمن یعنی جوکر شدن بوجود بیاید. البته سرانجام بروس وین توانست در ذهن خود با این عفونت مبارزه کند و آنرا شکست دهد. جدا از این در زمین ۲۲ دی سی نیز، بتمن پس از کشتن جوکر به سم او آلوده شده و به یک قاتل خونخوار تمام عیار تبدیل می شود.


۱. خودش:

غیرقابل انکار ترین ترس بتمن این است که روزی فرا برسد که او دیگر نتواند برای آرمان هایش بجنگد. مسلما او در صورت پیری دچار تغییرات روحی زیادی شده و عقاید خود مانند نکشتن را کنار خواهد گذاشت. از این مهم تر بتمن می ترسد روزی فرا برسد که او دیگر نتواند تفاوت بین درست و نادرست را تشخیص دهد. بروس وین با زیبایی تمام گفته است: در تمام سالها مبارزه با جرم و جنایت، یک چیزی که آموخته این است که هر شرور، قهرمان داستان خودش است.

منبع: CBR

18 Comments
  1. Mahdi کاربر می‌گوید

    اولین کامنت. مقاله به این میگن. اقای ادمین من یه سوال داشتم کاپیتان مارول قویتره یا هالک ؟ میشه با دلیل بگین . خیلی ممنون🙏🙏😊

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      در کمیک یا دنیای سینما؟ اگه سینما رو میگید که کپ مارول قویتره ولی اگه کمیک باشه، کپ مارول انگشت کوچیکه هالک هم نمیشه، فکر نکنم کاپیتان مارول بجز پرواز، امتیازی سرتر از هالک داشته باشه. قدرت،زوددرمانی، شاهکار ها و… هالک از کاپیتان مارول بسیار بیشتره و با چند تا مشت کار کاپیتان مارول تمومه، در کمیک هم با یک ضربه کپ مارول رو از مدار خارج کرد. کپ شاید به کمک باینری بتونه یه حرکتی بزنه ولی فکر نکنم به کمک اونهم بتونه هالک رو شکست بده.

  2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    مقاله جالب و خوبی بود . بتمن یکی از محبوبترین و البته فکر کنم یکی از ملموسترین شخصیت های کمیک هست .
    خیلی از این موارد مثل ترس از مرگ و ترس از از دست دادن خانواده تقریبا ترس همه مردم هست . یعنی بتمن در این مورد نباید ناامید بشه .
    ترس از خود هم برای خیلیا وجود داره و این به خوبی نشان دهنده شخصیت خاص بتمنه . ! بله ترس از خود باید در همه انسان ها باشه و این چیزی هست که بعضی از امامان هم بهش اشاره کردند . هرچند نمیخوام از موضوع کمیک وارد بحث های دیگه ای بشوم فعلا . اما خوب خوبی کمیک اینکه باید درس های آموزنده ای ازش یاد گرفت . حالا اون بحث سرگرمی هم در کنارش هست .
    اما ترس از خفاش هاش برام عجیب بود . هرچند که در مقاله علتش خیلی خوب توضیح داده شده بود و به نظر من این توضیح قابل درک بود .
    ارتباط برقرار کردن هم خیلی جاله و باز این مورد داره زوایای مختلف شخصیت شناسی بتمن را نشان میدهد .
    موفق باشید .

  3. hossein abdini کاربر می‌گوید

    اولین کامنت

    1. Mahdi کاربر می‌گوید

      واد فاز اولین کامنت منم

  4. King کاربر می‌گوید

    درود مقاله خوبی بود به نظر شخصی من ترس از مرگ برای بروس نسبی هستش نه صددرصد چون بهش انگیزه میده بروس واقعا شخصیتی هستش که اشراف کامل به کارش و موقعیت موجود دارد وهمه احتمالات را در نظر میگیرد و یه شکارچی هستش مانند اجدادش

  5. میلاد کاربر می‌گوید

    جمله آخر بتمن خیلی سنگین بود

  6. . Amir کاربر می‌گوید

    ترس هایی که بتمن داره واقعا وحشت ناکه
    ادمین میشه در آینده یه لیست از شجاع ترین ابر قهرمانان مارول و دیسی بذارید؟ ( حالا یا جدا جدا یا مخلوط)

  7. g.o.w کاربر می‌گوید

    با سلام. مقاله خیلی جالب و خوبی بود. خسته نباشید راستش مورد آخر واقعا نشان دهنده شخصیت عدالت طلب و قهرمان بتمن هست تا مبادا که روزی برسه که تبدیل به یک شخصیت شرور بشه و برای همین این ترس در اون وجود داره. جمله آخر هم خیلی عالی بود و دقیقا دلیل اینکه چرا باید از خود ترسید رو به خوبی بیان میکند. با سپاس

  8. مهدی کاربر می‌گوید

    بیشتر ترس هاش درونی هست

  9. محمد امید کاربر می‌گوید

    به نظرم زنده به گور شدن هم هست.

  10. […] ماهر و مسلح بازگشتند. جیسون تاد دومین رابین و دستیار بتمن که تصور میشد توسط جوکر کشته شده ولی به در قالب ردهود […]

  11. امیر کاربر می‌گوید

    حاجی چرا تو شماره ۳ چرت و پرت زدی من تا جایی که یادمه بتمن از همه قخرمان های دی سی بیشتر رابطه داشته تو هر کمیک از بتمن رو بخونی حد عقل یه تیکه هست که بتمن با یکی رابطه داشته باشه جوک کشنده هم که دیکه اوج رابطه بتمن رو نشون میده

  12. […] سلاح را در The New Batman Adventures استفاده کرد. او در حالی که از بتمن پنهان شده بود، این سلاح را از یک فروشگاه اسباب بازی […]

  13. ثور خدای رعد و قویترین انتقام جو کاربر می‌گوید

    سلام ممنون مقاله عالی بود

  14. […] بتمن یکی از معروف ترین و محبوب ترین شخصیت های تاریخ کمیک است اولین حضور او در سال ١٩٣٩ بوده است بتمن شخصیت محبوبی است و به همین دلیل از روی او فیلم ها، انیمیشن ها و بازی های بسیاری ساخته شده است. در حالی که مون نایت یک کلون بتمن نیست اما این دو شباهت های بسیاری نیز دارند بزودی نیز قرار است سریال از روی مون نایت ساخته شود که ما را بیشتر با توانایی های شوالیه ماه آشنا می‌کند. […]

  15. پاشا کاربر می‌گوید

    چقد این بتمن شخصیت عجیب و خارق العاده ایه
    بتمن و سوپرمن بی شک بزرگترین قهرمان های کامیک هستند

  16. […] است و دلیل آن نیز این است که این کمیک بود که اولین ظواهر بتمن را نشان داد. این شماره از کمیک ها یکی از مهم ترین و […]

دیدگاه ها غیر فعال است.