۱۰ دشمن برتر اسکای نت

هوش مصنوعی اسکای نت یا شبکه آسمان، آنتاگونیست و شرور اصلی سری فیلم های نابودگر است که خاطرات بسیاری با آن داریم. عملیات‌ های اسکای‌ نت معمولاً توسط ماشین‌های جنگی، سایبورگها (ربات انسان‌نما) که در این فرانشیز نابودگر نامیده شده‌اند و سیستم‌های رایانه‌ای دیگر با هدف نابودی نسل بشر انجام می‌شود. شبکه اسکای نت در مجموعه فیلم ها و سریال نابودگر، دست به ارسال سایبورگهای قدرتمندی به گذشته می زند تا دشنانش را قبل از قدرتمند شدن، حذف کند. برای آشنایی با دشنمان این سیستم آخرالزمانی با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.


۱۰. مایلز دایسون:

ترمیناتور ۲: روز داوری یکی از برترین و ماندگارترین فیلم های تاریخ هالیوود است. این فیلم که در هر زمینه از دوران ساخت خود جلوتر بود، داستان رباتی به نام تی ۱۰۰۰ را روایت می کرد که از آینده فرستاده شده تا شخصیت مثبت داستان یعنی جان کانر، فرمانده نیروهای مقاومت در آینده را در همان کودکی بکشد.

یکی از شخصیت های این فیلم، دانشمندی است به نام مایلز دایسون که مسئول ساخت و تحقیق بر روی نابودگر ها است. او در ابتدا پردازنده ای عصبی ایجاد کرد که به خلق اسکای نت کمک می کرد، اما پس از آشکار شدن تهدید این سیستم مخرب، با سارا کانر متحد شد و جان خود را برای نابودی این شبکه فدا کرد. اگرچه این پایان کار اسکای نت نبود.


۹. نیروی مقاومت:

سه فیلم اول ترمیناتور، به ما نوید ظهور یک ارتش عظیم انسانی را می داد که در آینده قرار است سد راه نابودگر ها شود. سرانجام سازندگان این سری، گروه مقاومت را در قسمت چهارم یعنی نابودگر:  رستگاری، به طرفداران نشان دادند. یکی از رهبران مقاومت، کیت بروستر کانر (با بازی برایس دالاس هوارد است) که برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ و در فیلم نابودگر: خیزش ماشین ها با بازی کلر دینز به عنوان یکی از اهداف اسکای نت و همسر آینده جان کانر، حضور پیدا کرد. ژنرال هیو اشداون (با بازی مایکل ایرون ساید) و خلبان بلیر ویلیامز (مون بلودگود) چند نفر دیگر از اعضای برجسته نیروی مقاومت هستند.


۸. کایل ریس:

یکی دیگر از اعضای اصلی نیروی مقاومت، کایل ریس است (با بازی مایکل بین در اولین سری از فیلم های ترمیناتور) که اولین بار در سال ۱۹۸۴ به عنوان تنها سرباز اعزامی از آینده به زمان حال با آن آشنا شدیم. هدف کایل نجات سارا کانر از دست نابودگری بود که به گذشته فرستاده شده بود تا سارا کانر را بکشد. او در این راه به پدر جان کانر، رهبر نیروهای مقاومت نیز تبدیل شد. آنتون یلچین در ترمیناتور: رستگاری و جی کورتنی در ترمیناتور: جنسیس، در نقش این شخصیت ظاهر شدند.


۷. دنی راموس:

نابودگر: سرنوشت تاریک که در سال ۲۰۱۹ به نمایش در آمد، دوره زمانی متفاوتی را نسبت به تمام نابودگر های پیشین به ما نشان داد و آن این بود که تمامی فیلم های نابودگر بعد از سری دوم این مجموعه را نادیده گرفت و شرور آن را نیز بطور کامل تغییر داد. متاسفانه هوش مصنوعی جدیدی به نام “لژیون” یک ترمیناتور مرگبار جدید معروف به Rev-9 را توسعه داد و به گذشته فرستاد تا دنیلا (دنی راموس) با بازی ناتالیا ریس که رهبر جدید مقاومت است را بکشد. دنی راموس توانست از مواجهه با Rev-9 جان سالم به در ببرد و با کمک مربی جدید خود سارا کانر، راه مقاومت در برابر نابودگر ها را در پیش گرفت.


۶. مارکوس رایت:

مارکوس رایت با بازی سام ورتینگتون در فیلم نابودگر: رستگاری، کسی بود که در گذشته به اعدام محکوم شده بود، اما سالها بعد در یک زمین نابود شده، از خواب چند ساله اش بیدار می شود. مارکوس قبل از اینکه کشف کند یک ربات انسان نما همراه با قلب است که برای نفوذ به مقاومت خلق شده بود، با کایل ریس یعنی پدر جان کانر آشنا شده بود. او توانست با برنامه نویسی خود مبارزه کند و به شکست اسکای نت کمک کند. در پایان او قلب خود را به جان کانر مجروح اهدا کرد و جانش را از دست داد.


۵. گریس هارپر:

هنگامی که لژیون، Rev-9 را به گذشته فرستاد تا دنی راموس را در گذشته بکشد، نیروهای مقاومت در آینده یک ابرسرباز به نام گریس هارپر (با بازی مک کنزی دیویس) را به گذشته بر می گردانند تا از دنی راموس دفاع کند. قدرت و سرعت گریس در سطح ایرانسانی است و بدن او به شدت مقاوم شده است تا در برابر نابودگر ها مقاومت کند. هرچند که این کار، خسارت های زیادی را به بدن او وارد کرده و او مجبور است برای زنده ماند، هر چند ساعت، یک دواری خاص استفاده کند. در پایان فیلم نابودگر: سرنوشت تاریک، او نتنها توانست از دنی راموس در برابر حملات مهلک نابودگر دفاع کند، بلکه هسته مرکزی خود را برای نابود کردن Rev-9، ار بدن خود بیرون کشید و جانش را فدا کرد.


۴. کامرون:

در سال ۲۰۰۸ سریالی تحت عنوان نابودگر: ماجراهای سارا کانر پخش شد که به حوادث بعد از روز داوری اشاره می کرد که بار دیگر جان و سارا کانر، باید در برابر اسکای نت قرار می گرفتند. در این سریال رباتی پیشرفته به نام کامرون با بازی سامر گلاو حضور دارد که از آینده فرستاده شده است تا جلوی نیروهای اسکای نت را بگیرد. او قدرتمندترین متحد سارا کانر در مجموعه فیلم های نابودگر می باشد.


۳. T-800 / T-850:

نیروی مقاومت برای محافظت از جان کانر در گذشته، نابودگر هایی را به آن زمان ارسال می کرد تا از او در برابر اسکای نت دفاع کنند. در فیلم نابودگر: روز داوری، ما شاهد حضور رباتی به نام T-800 با بازی آرنولد شوارتزنگر، بودیم که باید در برابر یک نابودگر جیوه ای قاتل قرار می گرفت. در فیلم نابودگر: خیزش ماشین ها نیز رباتی به نام T-850 با بازی دوباره آرنولد که ارتقای ربات T-800 است، به گذشته فرستاده می شود تا از جان کانر و همسرش در برابر حمله اتمی و آخرالزمان رباتیک محافظت کند. نسخه های قدیمی و پیرتر T-800 نیز در نابودگر جنسیس و سرنوشت تاریک حضور داشتند که احساساتشان رشد کرده و حالت انسانی پیدا کرده بود.


۲. جان کانر:

می توان گفت هدف اصلی اسکای نت، خاتمه دادن به زندگی جان کانر، فرزند سارا کانر و کایل ریس، رهبر نیروهای مقاومت در گذشته بود که بجز در آخرین قسمت این مجموعه، هیچوقت نتوانست از پس این کار بربیاید. ادوارد فورلونگ در روز داوری، نیک استال در خیزش ماشین ها، کریستین بل در روز رستگاری و جیسون کلارک در جنسیس، نقش این شخصیت ابرقهرمان را در دنیای سینما بر عهده داشتند.


۱. سارا کانر:

سارا کانر مادر رهبر نیروی مقاومت یعنی جان جان کانر است. اولین بار اسکای نت رباتی را برای کشتن او فرستاده بود که با جان فشانی کایل ریس، بی نتیجه ماند. لیندا همیلتون کسی است که نقش این شخصیت در نابودگر ۲: روز داوری را بر عهده داشت و به کمک پسرش، تی ۸۰۰ و مایلز دایسون، توانست تا مدتها جلوی آخرالزمان رباتیک را بگیرد. لینا هدی در سریال ترمیناتور، امیلیا کلارک در جنسیس و خود همیلتون برای دومین بار در سرنوشت تاریک، عهده دار ایفای نقش در این شخصیت محبوب بوده اند.

منبع: اسکرین رنت

4 Comments
  1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    من یه سوال کاملا بی ربط و اسپم داشتم :
    کسی کاپیتان کانادایی رو که مال کاملی کامیکسه میشناسه؟؟؟؟ اگر ادمین تونستنن جواب بدن

    فقط اینکه ممنون برای مقاله ، قشنگ بود و کلا اسکای نت جذابه برام

  2. علی کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود فیلم ترمیناتور یکی بهترین فیلم های تاریخ سینما هست

  3. st کاربر می‌گوید

    سری ترمیناتور رو با ادامه دادن بدون کارگردانی جیمز کامرون نابود کردن ۴ قسمت فاجعه اومده هنوز هم می خوان ادامه هم بدن و به خاطر پول همون خاطر های قسمت ۱ و ۲ رو نابود کنن
    شخصیت مارکوس رایت هم میتونست تا رتبه ۴ بیاد

  4. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود راستی دوستان شما فیلم های ترمیناتور رو چطور رده بندی میکنین؟نظر من:
    ۱-ترمیناتور۱(شاهکار)
    ۲-ترمیناتور۲(شاهکار)
    ۳-ترمیناتور۶(تقریبا عالی)
    ۴-ترمیناتور۳(خیلی خوب)
    ۵-ترمیناتور۴(تقریبا مزخرف)
    ۶-ترمیناتور۵(مضحک و افتضاح)

دیدگاه ها غیر فعال است.