۸ دلیل برای اینکه شش گانه رزیدنت اویل فیلم های خوبی بودند

رزیدنت اویل یک سری فیلم‌های سینمایی است که برداشتی آزاد، از سری بازی‌های رایانه‌ای رزیدنت اویل است. سری بازی‌های رزیدنت اویل توسط شرکت کپ‌کام ساخته شده‌است. این فیلم ها که در جمع شش قسمت می باشند، داستان زندگی آلیس که یکی از نگهبانان درگاه ورودی مقر هایو است را روایت می کند. مقر هایو، مقری است که متعلق به شرکت آمبرلا بوده و در آن به شکلی مخفیانه، به انجام آزمایش‌های غیرقانونی پرداخته می‌شود. درجریان یک خیانت، ویروس تی در این مقر منتشر شد و به سرعت جهان را درگیر این ویروس مرگبار کرد. در ادامه به بررسی ۸ دلیل برای این که مجموعه فیلم های رزیدنت اویل، فیلم های خوبی بودند می پردازیم.


۸. زامبی های جالب و متنوع:

وقتی صحبت از نوآوری می شود، فیلم های زامبی محور عموما از جایگاه خوبی برخوردار نیستند زیرا بیشتر این فیلم ها تنها یک و به ندرت چند نوع زامبی را به ما نشان می دهند. خوشبختانه این مورد برای مجموعه فیلم های رزیدنت اویل صدق نمی کند. از زامبی های کند و تند و سگ های زامی گرفته تا نمسیس و سم آیساکسی که به هیولا تبدیل شده بود و موجودات عجیب و غریب بسیار دیگر، جهان فیلم های رزیدنت اویل پر است از موجودات عجیب و غریب که شخصیت اصلی داستان ما تک به تک همه آنها را از سر راه خود بر می دارد.


۷. هر فیلم داستان جدیدی را امتحان می کند:

بیشتر فیلم ها و سریال های زامبی محور با یک نوع داستان پیش می روند و جهان فیلم آنان نیز در یک محدوده کوچک قرار دارد اما رزیدنت اویل ۱۸۰ درجه با تمامی این فیلم ها و سریال ها تفاوت دارد. هر قسمت این فیلم ها داستان جدید را امتحان می کند که نتنها بد نیست، بلکه به فیلم های قبلی این دنیای سینمایی مربوط است. فیلم اول داستان فرار از یک آزمایشگاه آلوده است، فیلم دوم نبردی شهری را روایت می کند، در فیلم سوم ما با جهانی بی آب و علف طرف هستیم و سه فیلم بعدی نیز دقیقا همین روش را ادامه می دهند.

در فیلم چهارم و پنجم رزیدنت اویل، شخصیت اصلی باید در دو دنیای متفاوت با دشمنانش بجنگد و درحالی که همه فکر می کردند قسمت ششم و پایانی، نبردی تمام حماسی بین انسان ها و زامبی ها را روایت کند، داستان حول محور پاد زهر ویروس تی است تا شخصیت اصلی به کمک آن بتواند زامبی ها را نابود کند.


۶. موسیقی عالی:

یکی از نکات برجسته فیلم های رزیدنت اویل موسیقی های نبرد و پایانی این فیلم ها است. سه قسمت دوم این فیلم ها برعکس سه قسمت اول، موسیقی بسیار زیبا و دلنشینی که ترکیبی از آهنگ های راک بود را داشتند که باعث می شد در هنگام نبرد، نفس در سینه هایتان حبس شود. موسیقی نبرد توکیو و نبرد آرکیدیا در قسمت چهارم و موسیقی نبرد جیل ولنتاین و آلیس در قسمت پنجم، بهترین موسیقی های متن این فیلم ها می باشند.


۵. به هیچ وجه نمی توانید داستان فیلم بعدی را حدس بزنید:

عموما می توان داستان بیشتر دنباله های سینمایی را حدس زد اما به همان دلیل داستان های متفاوت هر سری فیلم رزیدنت اویل، شما به هیچ وجه نمی توانید داستان قسمت بعدی این فیلم ها را حدس بزنید. برای مثال در پایان فیلم رزیدنت اویل: زندگی پس از مرگ، شما به ذهنتان نیز خطور نمی کند که در قسمت پنجم، کارگردان این فیلم چه آشی برای شما پخته است و در پایان قسمت پنجم، وقتی فکر می کنید که در قسمت ششم، نبرد سهمگینی را در واشینگتن شاهد خواهید بود، تمام داستان های ذهنیتان به هم می ریزد وقتی با یک شهر نابود شده روبرو می شوید.


۴. نبرد های اکشن عالی:

فیلم های زامبی عموما با بودجه ای کم ساخته می شوند و مجموعه فیلم های رزیدنت اویل نیز از این قائده مستثنی نیست. با این حال عوامل این فیلم ها توانستند نبرد های اکشن دلنشینی را با بودجه کم بسازند. می توان گفت سه قسمت دوم این فیلم ها آنقدر اکشن موفقی داشت که دیگر می توان آنها را یک فیلم اکش جنگی دانست تا یک فیلم ترسناک استرس زا که نمونه آنرا در اولین قسمت این فیلم ها دیدیم. حمله آلیس و همسانان آزمایشگاهی او به توکیو در قسمت چهارم و نبرد راکون سیتی در قسمت پایانی این فیلم ها را می توان جز بهترین نبرد های زامبی محور تاریخ سینما دانست.


۳. اشاراتی درباره حقیقت جهان و انسان سازی مصنوعی:

خوب می دانید که فراماسون ها و ایلومینات ها بر هالیوود حاکم هستند و آنها در بیشتر فیلم های معروف خود، حقایقی از جهان و اعمال خود را به صورتی که هیچ کس متوجه نشود به بیننده نشان می دهند. سری فیلم های رزیدنت اویل و مخصوصا قسمت پنجم آن یعنی قصاص، پر است از حقایق و رمز و رازی که کمتر کسی متوجه آن می شود مگر اینکه قبل از آن درباره آنها اطلاعاتی داشته باشید. این رمز و راز ها عبارتند از قتل عام انسان ها به کمک ویروس ها در تمامی قسمت ها، ساخت ابر موجودات قدرتمند در قسمت اول و دوم، ساخت انسان های آزمایشگاهی در قسمت سوم و پنجم و حقایقی درباره شهر های زیر دریا و زمین صاف و گنبد زمین در قسمت پنج این مجموعه.


۲. حضور شخصیت های بازی در فیلم ها:

خیلی از طرفداران به این دلیل که به شخصیت های مجموعه بازی های رزیدنت اویل در فیلم ها کمتر بها داده می شود، ناراحت هستند و از این رو، این فیلم ها را خوب نمی دانند. اما آنها باید بدانند که آلیس هم بطور کامل در بازی ها نیست، آیا می توان بگوییم بازی های رزیدنت اویل هم به این دلیل بد هستند؟ بله، شخصیت های بازی رزیدنت حضور زیادی در فیلم ها نداشتند با این حال، بازی این شخصیت ها و دیالوگ های آنها در فیلم های رزیدنت اویل مخصوصا شخصیت کلر ردفیلد به خوبی کار شده بود.


۱. بازی میلا یوویچ:

میلا یوویچ Milla Jovovich زادهٔ ۱۷ دسامبر ۱۹۷۵ در کیف اوکراین بازیگر، مدل، خواننده و طراح مد اوکراینی-آمریکایی است. پس از کسب موفقیت‌های پی در پی در عرصهٔ مدلینگ میلا و مادرش تصمیم گرفتند که او را وارد عالم سینما نیز کنند. این اتفاق در سال ۱۹۸۸ وقتی که میلا ۱۳ سال بیشتر نداشت با بازی در فیلم اتصال دو ماه ساختهٔ زالمان کینگ به وقوع پیوست.

در سال ۲۰۰۲ پل اندرسون که اکنون همسر میلا یوویچ است، او را برای بازی در تریلر علمی تخیلی رزیدنت ایول انتخاب کرد. این انتخاب بهترین اتفاقی بود که می توانست برای این مجموعه فیلم بیفتد. می توان گفت میلا یوویچ برای بازی در این نقش سنگ تمام گذاشت و لایق تشویق است. همچنین او با بازی در این مجموعه فیلم، در میان افرادی که بیشترین کشتار را در فیلم هایشان انجام داده اند، در جایگاه اول است.

11 Comments
  1. M.h.a.m.ad کاربر می‌گوید

    خوب بود
    کامنت اول

  2. محمد اسپایدر کاربر می‌گوید

    من این فیلمو ندیدم ولی الان میخام دانلودش کنم

  3. محمد اسپایدر کاربر می‌گوید

    البته فیلم جنگ جهانی زد هم خیلی قشنگه
    به نظرتون جنگ جهانی زد قشنگ تره یا این فیلم؟

    1. M.h.a.m.ad کاربر می‌گوید

      من زیاد فیلم های اویل ندیدم ولی بازیاشو کردم قطعا فیلمای اویل بهتره

    2. admin
      admin کاربر می‌گوید

      سه قسمت دوم رزیدنت اویل یعنی ۴ و ۵ و ۶ عالی بودن و نسبت و ۱ و ۲ و ۳ که برای حداقل ده سال قبله بهترن. جنگ جهانی ضد هم خوبه ولی تک فیلمه و بیشتر براش خرج شده، جلوه های ویژش مسلما از اویل بهتره ولی داستان نه.

      1. هالر کاربر می‌گوید

        ادمین وقتی اینجوری فیلم های مارول رو نقد می‌کنی لااقل باید بگی این فیلم بدی نیست درون این فیلم که حتی مفاهیم فمنیستی در پوشش تا کلیات فیلم گنجونده شده جلوه های ویژه این فیلم به شدت تابلو و جلوه های نوری که در بعضی از سکانس بسیار رو اعصابه بینندست

      2. Goku
        Goku کاربر می‌گوید

        به شخصه زیاد از این فیلم خوشم نیومد

  4. هالر کاربر می‌گوید

    بازی میلا یوویچ هم در این فیلم خوبه ولی شهرت فیلم خیلی بیشتر از لیاقتش دن استیونز هم در فیلم لژیون فوق العاده بازی کرده من توصیه میکنم هر سه فصل سریال رو ببینید مطمئنم باشید در نهایت بسیار سریال لذت بخشی رو تماشا کنید پر از معنی ها و مفهوم های خاص از ادمین هم می‌خوام معنی هاش و نکته های نمادینش رو اگر وقت کرد معنی کنه اگه از جایی پیدا کرد خیلی خودم که در مورد مفاهیم سیاسیش کنجکاوم واقعا اگه این کار کنی به اندازه صد سال عبادت برات صواب داره چون تمام کسایی هم که دیدنش دنبال تئوری های مختلف و معنی های هستن

  5. یک انسان کاربر می‌گوید

    اره واقعا عالیه این مجموعه
    میلا که دیگه واقعا فوق العادس. میلا خیلی عالیه
    و شخصیت هایی مثل کلیر و کریس هم عالی بودن

    و یک دلیل خیلی محکم برای عالی بودن این مجموعه که ذکر نشد اینه که این مجموعه دومین مجموعه ی پرفروش فیلم ترسناک تاریخه. یعنی چند برابر فروش کالکشن هایی مثل مقصد نهایی یا اره یا انابل و…..

  6. […] لیدی دیمیترسکو  را می توان یک تکامل مثبت برای مجموعه رزیدنت اویل […]

  7. […] مشترک همه بازی های سری اقامتگاه اهریمن یا همان رزیدنت ایول، ویروس های این بازی ها است که باعث غیرقابل کنترل شدن […]

دیدگاه ها غیر فعال است.