بهترین دیالوگ های فیلم تنت

انگاشته یا تنت را می توان یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما دانست. فیلمی از کارگردان معروف، کریستوفر نولان که داستان اصلی آن درباره وارونگی زمان است. نولان بیشتر از پنج سال بر روی فیلم‌نامه کار کرد که شامل تحقیقات او دربارهٔ مسائلی همچون پیکان زمان (این مفهوم بر مبنای عدم تقارن زمان، گفته می‌شود و نشان دهنده آن است که زمان یک جهت مرجح دارد) نیز می‌شد. همچنین انگاشته با واکنش مثبت منتقدان همراه بود. سرتاسر این فیلم پر است از دیالوگ ها و گفت و گو هایی بسیار دلنشین و به یادماندنی که محال است با شنیدن آنها، عاشقشان نشوید. در ادامه ۱۰ دیالوگ برتر این فیلم را با یکدیگر مرور می کنیم.


۱۰. سعی نکن اونو بفهمی، احساسش کن:

در دقایق ابتدایی فیلم وقتی شخصیت اصلی به سراغ دانشمند می رود تا او را با تنت آشنا کند، دانشمند به قهرمان می گوید که سعی نکن آنرا درک کنی، فقط احساسش کن. قهرمان بعد از این پس از مواجه با حوادث بعدی به عمق اهمیت این جملات پی می برد که به هیچ وجه نباید وارونگی زمان را درک کند. تنت از آن دست فیلم هایی است که با چندبار دیدن هم متوجه آن نمی شوید، پس بهتر نیست نتنها قهرمان داستان، بلکه ما بینندگان این فیلم نیز بیخیال درک آن شده و تنها از تماشای آن لذت ببریم؟


۹. هیچ کس به یه بمب منفجر نشده اهمیت نمی ده:

این جمله را باید با طلا نوشت. هميشه انسان‌ هاي بزرگ و فداكار هستند كه براي نجات جان ديگران يا كمك به هم نوعان، جان خود را به خطر مي‌اندازند. اما هیچ کس به سربازی که جان خود را فدای زندگی انسان های بیشماری کرده و در گمنامی مرده است اهمیت نمی دهد، هیچ کس به بمبی که منفجر نشده است اهمیت نمی دهد. نولان به زیبایی تمام این را به بیننده گوشزد می کند که باید سپاسگزار آن سربازی که برای آسایش تو زندگی خود را فدا می کند باشی و او را از یاد نبری.


۸. ایمیل، کارت های اعتباری، پیامک، هر چیزی که ثبت میشه مستقیما به دست آیندگان میرسه:

جدا از ارتباط دیالوگ های فیلم، تک تک دیالوگ های تنت پر است از مفاهیم و آموزه های اخلاقی و اجتماعی که باید مدت ها به آنها فکر کرد. امروزه بسیاری از کارهای مهم و ضروری از طریق اینترنت انجام می‌شود. خریدهای اینترنتی، انتقال وجه، رد و بدل کردن اطلاعات و تصاویر خصوصی و غیره. مسلما تمامی این اطلاعات ذخیره می شود و به دست آیندگان می رسد. بنابراین بهتر از میراث خوبی از خود برای آیندگان بگذاریم تا به نیکی از ما یاد کنند.


۷. اینجا چه اتفاقی افتاده؟ هنوز اتفاقی نیفتاده است:

بخواهیم دقیق بگوییم، شروع قسمت اصلی فیلم با گفتن این دیالوگ شروع می شود. وقتی قهرمان فیلم و نیل پس از گذشتن از اتاق های فرودگاه، به دستگاه زمان نزدیک می شوند، صحنه ای از یک جنایت یا بطور دقیق تر، بقایای یک نبرد خشن را کشف می کنند. نیل با تعجب می پرسد که اینجا چه اتفاقی افتاده است. اما قهرمان داستان که با وارونگی زمان تا حدودی آشنایی داشت، متوجه شد که هنوز اتفاقی نیفتاده است. اینجا ما شاهد دو اتفاق هستیم. اول قهرمان داستان که در حال مبارزه با خود معکوس است و دوم زمانی که خودش به گذشته باز می گردد تا کت را نجات دهد. در واقع هر دو فرد که با یکدیگر می جنگیدند، یک نفر بودند.


۶. به ما از آینده حمله شده، باید بفهمیم چطور:

در میانه فیلم قهرمان داستان از پریا می خواهد که اطلاعات بیشتری درباره تنت و آنچه در صورت شکست رخ می دهد برای او بازگو کند. در اینجا قهرمان هنوز برنامه ها و خواسته های آندره سیتور را درک نکرده است و فکر می کند در حال مبارزه با تروریست ها و دولت های متخاصم است، اما پریا به او هشدار می دهد که موضوع بسیار خطرناک تر از این است و از آینده به آنها حمله شده است.


۵. ما نیاکان آنها هستیم، اگر آنها ما رو نابود کنند، خودشون نابود نمیشن؟

یکی از پرسش هایی است که همیشه دربارهٔ امکان سفر در زمان مطرح بوده‌ است این بوده که اگر کسی به گذشته سفر کند و یکی از عامل‌های وجود خودش یا عوامل بازگشت به زمان را از بین ببرد (برای مثال پدربزرگش را یا راه های رسیدن به علم بازگشت به زمانش را) در آن صورت او دیگر وجود نخواهد داشت تا به گذشته برود و آن کار را انجام دهد. قهرمان درک نمی کند که چرا آیندگان می خواهند گذشتگان را نابود کنند، اینجا است که پارادوکس پدربزرگ مطرح می شود. پارادوکس پدر بزرگ می گوید شما با کشتن نیاکانتان دیگر وجود نخواهید داشت، با این حال پارادوکس است و امکان عکس این حالت نیز وجود دارد.


۴. چیزی که اتفاق افتاده، دیگه افتاده:

نیل چیزهای بشتری درباره تنت می داند تا شخصیت اصلی. قهرمان داستان مطمعن نیست که حتی باید به او اطمینان کند یا نه؟ اما متاسفانه گزینه دیگری ندارد. نیل دائما به قهرمان یادآوری می کند که فقط با آن همراه شود، آنچه اتفاق افتاده را بپذیر و اینکه نمی تواند آنچه که قیلا اتفاق افتاده است را تغییر دهد. با این حال قهرمان داستان به دلیل تازه وارد بودن در مسئله تنت با آن به سختی دست و پنجه نرم می کند. در پایان نیل می گوید این بیان کننده سرنوشت در مکانیک جهان است و هیچ بهانه ای ندارد.


۳. دوست داری چطور بمیری؟ با پیری! شغل اشتباهی رو انتخاب کردی:

جدا از دیالوگ های مهم و تفکر بر انگیز، تنت پر است از دیالوگ های طنز و شادی آور که باعث جذابیت هر چه بیشتر فیلم شده است. در میانه فیلم هنگامی که آندره سیتور از قهرمان می پرسد که دوست دارد چگونه بمیرد، قهرمان می گوید که بر اثر پیری و سیتور جواب می دهد که شغل اشتباهی را انتخاب کرده است. سیتور درست میگفت. قهرمان اگر به مرگ پیری علاقه مند بود نباید این شغل که برای آن یکبار تا مرز کشته شدن رفته بود را انتخاب می کرد.


۲. بی خبری سلاح آدمه:

در ۲۰ دقیقه پایانی فیلم هنگامی که قهرمان، نیل و کت در حال گفتگو هستند، نیل از قهرمان در خواست اطلاعات بیشتر می کند و قهرمان از دادن اطلاعات بیشتر به نیل سرباز می زند و می گوید که بی خبری سلاح آدمی است. دقیقا همان جمله ای که پریا به قهرمان در اواسط فیلم می گوید. این فیلم به شما ثابت می کند که واقعا بی خبری بهترین سلاح آدم در زندگی است.


۱. فهمیدم که برای تو کار نمی کنم، من قهرمان داستان هستم:

در اوایل فیلم، قهرمان داستان این باور را دارد که برای پریا کار می کند، به همین دلیل در مورد کل عملیات و ریشه های تنت با هم صحبت می کنند. اما بعد ها می فهمد که او بنیانگذار این برنامه است و تمامی اینها یک حرکت زمانی است. قهرمان داستان در طول فیلم با فواصل منظم با پریا ملاقات می کند، اما ملاقات نهایی آنها بیشترین اهمیت را دارد. او درست همان موقع که پریا قصد دارد کت را ترور کند با او ملاقات می کند، اما قبل از انجام این کار، پریا را می کشد. همچنین او فاش می کند که اکنون واقعیت را می داند.

32 Comments
  1. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

    مرحبا ……….ايول ………..احسنت اصلا عالي ………حداقل براي مني كه عشق تنت و تمام فيلم هاي نولان بودم خيلي باحال و عالي هست ………….راستي يه نكته …………..اين فيلم اولين فيلم تاريخ هست كه شما توش اسم شخصيت اصلي يا حتي لقبش رو هم نميدونيد كه واقع جالبه …………راستي خود نولان بخشي از موسيقي فيلم رو درست كرده …..اگر دقت كنيد در قسمت هاي مهم فيلم صداي نفس هاي شديد و تند تند مياد كه برايي موسيقي و بردن هيجان به فيلم هست كه نفس هاي خود عاليجناب كريستوفر هستند ….كلا اين بشر(در اصل فرا بشر) هيچيشششششش عادي نيست كلا رواني بازي و كار هاي عجيب رو دوست داره(به همين خاطره كه بهترين كارگردان تاريخه)

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      سيد بهامين هاشمي
      ببینید درسته نولان کارگردان فوق العاده ای اما بهترین کارگردان تاریخ نیست.
      افرادی مثل آلفرد هیچکاک
      اسکورسیزی
      و….
      هستن که سطح کاری بالاتری از نولان دارن. اگرچه به نظر بنده نولان جزو ۷ کارگردان برتر تاریخ هست.

      1. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

        كاملا در اشتباهيد ………………..هيچكدوم از افرادي كه شما گفتيد نتونستن و نميتونن فيلم هايي مثل پرستيژ اينسپشن يا اينتراستارلار بسازن …….كدوم كارگرداني در تاريخ براي يك فيلم ۲۰ سال فقط واسه فيلمنامه اش زمان گذاشته ؟؟؟؟ هيچكدوم ……………هيچكس در تاريخ سينما نتونسته يعد پنجم رو حتي تصور كنه اما نولان بعد پنجم رو نتنها تصور بلكه اون رو نمايش داده ……..جادوي نولان نبوغش هست …………… نه هيچكاك نه اسپيلبرگ نه اسكورسيزي نتونستن چيز هاي متفاوت خلق كنند و اينكه شما اونا رو از نولان بهتر ميدونيد به خاطر همون چيزيه كه روانشناس ها ميگن
        مغز انسان هميشه قديم رو و زمان گذشته رو از زمان حال بهتر ميدونه …….. در تمام زمينه ها …..زندگي ………..بازي ……..فوتبال …………….فيلم و هرچي كه فكرش رو بكنيد

        اگر فكر ميكنيد اونا كارگردان هاي بهتري بودن پس چرا نتونستن هيچكدوم از كار هاي نولان رو نه تنها خلق بلكه حتي راجبش فكر كنند؟؟؟

        جادوي نولان وقتي مشخص ميشه كه به درونش فرو بري ………براي اينكه ببيني چقدر سخته يكبار يك داستان پيچيده بساز كه جذابيت داشته باشه …اينكار رو هركسي نميتونه بكنه

        1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

          سيد بهامين هاشمي
          کار جدید خلق کردن هم قائده داره. درسته نولان این ایده های جدید خیلی خوب پیاده کرد اما به واقعا بعد از دیدن بهترین فیلم های این کارگردان ها متوجه سطح بالاتر اون ها میشید.
          و اگرنه چه کسی میتونه این انکار بکنه که نولان کارگردان بزرگی. نولان ایده های جدید درست می کنه و با موفقیت این ایده ها پیاده می کنه.
          اما سخته که بتونیم نولان بهترین کارگردان تاریخ بدونیم. فیلمنامه اینسپیشن مال برادر کریستوفر نولان. در زمینه فیلمنامه نویسی برادر کریستوفر نولان از خودش بهتره اما در کارگردانی ضعبفتر از کریستوفر.

          1. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

            ببينيد اين چيزي كه شما گفتيد هيچ و هيچ و هيچ منطق يا دليلي نداشت حتي شما نگفتيد چرا هيچكاك بهتره …….بله من كل فيلم هاي هيچكاك رو ديدم و ميگم كه خوب بود اما به هيچ وجه نميشه با فيلم هاي نولان مقايسه كنيدشون شما اون همه دليلي كه گفتم رو اصلا نخوندين و جوابي بهش نداديد
            Elis Boyd Redding
            من نگفتم چون ۲۰ سال زمان گذاشته برتره و بالق بر ۷ يا ۸ دليل آوردم چرا كامنتم رو كامل دقت نميكنيد؟؟؟
            وايسيد براتون ساده اش كنم تا به جادوي نولان پي ببريد
            شما همين الان يه شكل ۴ بعدي در نظر بگيريد
            ميتونيد؟
            نه
            اما نولان جهان ۵ بعدي رو نشون داد نه تنها بهش فكر كرد بلكه در عملساختش و به شما نشونش داد

            همين براي بهترين بودنش كافيه

            در مورد تنت هم نميگم شاهكار بود اما فيلم خوبي بود و يه سبك نو بود
            در ضمن خود نولان گفته كه من اين سبك رو ساختم كه توش شخصيت پردازي نباشه چون يه فيلم حتما نيازي بهش نداره

            1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

              سيد بهامين هاشمي
              فکر می کنم شما مفهوم رئالیسم فیلم های هیچکاک متوجه نشدید.
              این فیلم ها با کمترین تجهیزات ممکن چنان شخصیت پردازی عمیقی دارند که مسلما توان بهتر بودن از شخصیت پردازی فیلم های نولان دارند. سلیقه شما با فیلم های نولان بیشتر همخوانی داره. البته اشتباه نکنید من خودم طرفدار پرپاقرص فیلم های نولان هستم.
              اما اینکه بگیم نولان بهترین کارگردان تاریخ به واقع نادرست. چون به نظر اکثر منتقدین و دنبال کننده های سینما این غلطه.
              هرچند نظر شخصی شما قابل احترام.

            2. Elis boyd redding کاربر می‌گوید

              به هر حال به طور کلی من کارگردان هایی مثل اسکورسیزی ، هیچکاک ، فرانک دارابونت ، دیوید فینچر ، دیوید لینچ و اسپیلبرگ رو از نولان کارگردان بهتری می‌دونم نظر شما هم محترمه

            3. کنشی(دیسی سابق) کاربر می‌گوید

              #بهامین
              (عذر خواهی بابت اسپم)
              داداش تو که ته انیمه ای
              اتک آن تایتان چیه که انقدر سر و صدا کرده
              الان من صفحه اول گوگلو باز میکنم یا وانداویژنه یا خوب بد جلف یا اتک دقیقا چی داره که طرفدار داره اگه خوبه برم ببینم

              1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

                کنشی(دیسی سابق)
                خیلی ببخشید من جواب میدم { چون من خودم اتک دیدم}
                فقط به خاطر یک نکته است که این انیمه انقدر معروف شده: داستان پایدار تا آخرین لحظه!

        2. Elis boyd redding کاربر می‌گوید

          ببخشید ولی این که ۲۰ سال روی فیلمنامه کار بکنند دلیل منطقی بر بهتر بودنش نیست و فکر کنم شما فیلم های هیچکاک رو ندیده باشید که میگید فیلم های نولان پیچش داستانیس بهتر هست فیلم اینتراستلار هم نکات منفی داشت

        3. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

          آقای بهامین
          نگا کنین مقایسه کارگردانا سخته
          مثلا مهارت اسکورسیزی توی فیلمهای فلسفی و عاشقانه هست
          یا تارانتینو فیلمهای اکشن
          و هیچکاک فیلمهای شاهکارشو در اوج بی امکاناتی ساخته مثلا اگه اولین فیلم ناطقشو ببینید قشنگ تعادل اکسپرسیونیسم و سورریال آدمو به وجد میاره واقعا این سطح از فراواقع گرایی در فراسوی باور هاست حتی سالوادر دالی در نقاشی هاش هم نتونسته نشون بده
          در کل مهارت نولان در ساخت فیلم طولانی . کلاسیک . قوانین فیزیک و فیلمهایی است که بر دیالوگها میچرخد و فیلهمایی فلسفه ای بلند و بالا دارند مهارت داره

        4. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

          یا مثلا اسکورسیزی با فیلماش تبعیض های نژادی را هم نشون میده
          یا مثلا اسپیلبرگ فیلمهایی فراسوی باور میسازه و آدمو میخ میکنه که مثلا نمونش از نولان تو اینتراستلار هست
          مثلا فیلمهایی که تارانتینو فیلماش از مانیفست پست سینما و تعادل بی تعادلی میاد
          اما نولان مانیفست شخصی و جذاب خودشو داره
          در کل بنظرم هیچکاک خیلی قابل احترامه و در حد نولانه چون خیلی کم امکانات داشته و اینکه فیلماش عالین
          در مقایسه تارانتینو با نولان
          تارانتینو به کلاسیک بودن و اوریجین اصلی پایبنده اما نولان دنبال نوآوریه پس برا همین این دو غول سینما خیلی ستایش نمیشن
          در کل هیچکاک فوق العادست چون این حجم از سوررئال در فیلمها و مستندات و نقاشی های سالوادر دالی پیشگام سوررئال هم نبوده

          1. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

            سيسكو رامون جلن
            آره صد در صد
            از نظر من بهترين كارگردان هاي دنيا به اين ترتيبن

            نولان
            هيچكاك_اسپيلبرگ
            اسكورسيزي
            و……………………
            آره موافقم كه هيچكاك هيچ امكاناتي نداشت و باهات موافقم كه هر كارگردان در يك ژانر خاصي فيلم ميسازه
            اما من دارم بر اساس چيز هاي ديگه نولان رو مقايسه ميكنم و در برابر نقد هايي كه بهش ميزنن و چيز هاي اشتباهي كه در رابطه باهاش ميگن رو اصلاح ميكنم
            مثلا تو همين سايت بعضي از دوستان ميگن نولان اكشن ساز خوبي نيست
            بلكه هست
            اما فرقش با بقيه اكشن ساز ها اينه كه به جلوه هاي ويژه اعلاقه نداره و صحنات رو خودش درست ميكنه
            براي همينم هست كه انفجار هاي الكي و بسيار بزرگ تو فيلماش وجود نداره
            حتي اين كارش به حدي رسيده كه در تنت واقعا يك هواپيما رو به اون ساختمون كوبوند يا در دانكرك از پرده سبز اصلا استفاده نكرده بود
            پس قبل از نقد بريد و اطلاعات لازم رو كسب كنيد
            اما نولان بازم بدون جلوه هاي بصري فيلم هاش رو با اكشن خوبي همراه ميكنه
            مثلا چند تا جا رو بهتون ميگم
            در اينسپشن اون جنگ آخرش كه واقعا خوب بود
            در دانكرك اكشن عالي جنگ كشتي ها
            تنت درسته اكشن محشري نداشت اما هيجاني كه ميداد خوب بود
            در شواليه تاريكي بخش تعقيب و گريز
            شواليه تاريكي جايي كه به ساختمون جوكر حمله كرد
            شواليه تاريكي و قتي از برج پريد و به ساختمون اون چينيه نفوذ كرد
            شواليه تاريكي بر ميخيزد جنگ بين و بتمن كه واقعا خوب بود
            بتمن آغاز ميكند بخش اوليه فيلم
            شواليه تاريكي حمله جوكر به بانك
            و……………………………………
            اينا همه صحنه هايي بودن كه خلق كرد و فوق العاده بود
            البته بازم ميگم به دليل كم استفاده شدن از جلوه هاي بصري نميتونه با فيلم هايي مثل اونجرز ها و فيلم هاي مارول و ديسي رقابت كنه از لحاظ اكشن چون فيلم هاي نولان بيشتر تا اكشن علمي تخيلي و پيچيده هستند

            در ضمن كسايي كه ميگن تنت بد بود
            .
            .
            .
            .
            .

            .
            بريد چند بار ديگه ببينيد چون بحث زمان پيچيده ترين بحث فيزيك هست و جالب تر از همه اين كه نولان تو مصاحبه خبري گفته دليل ديالوگ سعي نكن بفهميش بلكه سعي كن احساسش كني اين بوده كه خودشم داستان فيلم رو كامل نفهميده

      2. Elis boyd redding کاربر می‌گوید

        میشه گفت در قرن ۲۱ جزو برترین ها هست این فیلم هم به نظرم مشکلش شخصیت پردازی و اکشن ضعیف بود در کل بعد از منک بهترین فیلم امسال بود و همین که جرات کرد در این وضع سینما فیلم رو اکران کنه نشون میده نولان برای پول فیلم نمیسازه

        1. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

          صنعتي زدي يا سنتي؟؟؟؟
          چرا يه چيزي رو نميدوني ميگي؟؟؟
          برادر نولان اصلا فيلمنامه نويس نيست بلكه تهيه كننده هست
          واقعا چرا بي دليل مياي چيزي كه نميدوني رو ميگي ها؟؟؟
          برادر نولان فقط و فقط و فقط تو داستان اينسپشن اومده و يكم تو داستان به كريستوفر كمك كرده هميييييييييييين

          1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

            سید بهامین هاشمی
            اولا این اصلا لحن درستی برای صحبت کردن یک مرد متشخص نیست.
            دوما بله فیلمنامه نویس بودنش از کسی شنیده بودم. چندتا از ایده های کریستوفر نولان اصلا برادرش داده.
            سوما به شما چه که من چی مصرف می کنم.
            چهارما باشه شما نولان بهترین کارگردان بدونید که نظر شماست و قابل احترام.
            پنجما خب بیشتر فیلمنامه اینسپیشن کمک کریستوفر کرده.
            ششما من اعتیاد دارم اصلا خوبه؟ صنعتی و سنتی همیشه با هم میزنم.

            1. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

              خخخخخخخخخخخخخ
              پس مثل خودم تركيبي ميزني

              1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

                سيد بهامين هاشمي
                صرفه اقتصادی بیشتری داره.

          2. Elis boyd redding کاربر می‌گوید

            مگه من گفتم اشتباه از نولان هست ؟؟

  2. آراد کاربر می‌گوید

    با تشکر مقاله خوبی بود.

  3. علی کاربر می‌گوید

    کریستوفرنولان بهترین کارگردان تاریخه

    1. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

      احسنت

  4. محمد اسپایدر کاربر می‌گوید

    ای نگم خدا مارول رو چی کار کنه تا زوق مرگمون نکنه ول کن نیست
    امیدوارم قسمت چهارم سریال واندا ویژن رو دیده باشید مخ آدم میپکه از این حجم از خلاقیت کلا چیزی درباره این قسمت نگم بهتره چون اسپویل میشه فقط بگم واندا برای خودش یه دنیا ساخته که تو دنیای واقعی میشه اونو به عنوان یه سریال دید و سورد داره سعی میکنه به این دنیا نفوذ کنه تامام

    1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      هنوز زیرنویس چسبیده نیومده من ندیدم

      1. محمد اسپایدر کاربر می‌گوید

        اومده ساعت چهاروبیست دقیقه اومد خودم همون موقع دیدم

    2. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      چقدر اسپویل نکردی
      کل روند داستانو اسپویل کردی
      #لعنت_بر_اسپویل
      #اسپویل_نکن
      #خیلی_دوس_داری_با_این_حرفات_فضارو_متشنج_کنی و با این کارات خون دیسی فنارو به جوس بیاری حالا من کار ندارم ولی انصافا بااین حرفات داری میگی غیرمستقیم : آهای دیسی فنا دیسی الکیه داری غیرمستقیم همینو میگی
      #تو_پست_نامربوط_کامنت_نده

      1. محمد اسپایدر کاربر می‌گوید

        چه ربطی به دیسی فنا داره؟ مگه من چی گفتم؟

  5. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

    محمد اسپایدر
    دوست عزیز میشه انقدر اسپم نکنید؟ هر پست دارید اسپم می کنید. خب زحمت نویسنده میره زیر سوال.
    چون شما الان دارید به اصطلاح میگید کاری با زحمت نویسنده و مقاله ندارم. من فقط با بخش کامنت کار دارم.
    خب این زیر سوال بردن زحمت نویسنده نیست؟
    لطفا دیگه اسپم نکنید دوست عزیز

  6. محمد اسپایدر کاربر می‌گوید

    چشم شرمنده

  7. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

    با این فیلم رابرت پتینسون نشون داد اگه بخواد اون روی اکشن و دارکش هم بالا میاد

  8. […] تنت یا انگاشته یکی از بزرگترین فیلم هایی ژانر اکشن علمی […]

  9. karbar jadid کاربر می‌گوید

    چه اسم های مسخره ای داشتن این فیلم ها
    راستی خوب،بد،زشت رو یادت رفت

دیدگاه ها غیر فعال است.