ایستراگ های قسمت نهم سریال واندا ویژن

سرانجام سریال زیبا و محبوب واندا ویژن پس از هشت اپیزود به ایستگاه پایانی رسید . هشت اپیزود هیجان  هشت اپیزود اشتیاق و راز و در نهایت پایان . پایانی باز برای شروع سریال های اینده دنیای مارول که در انتظارشان هستیم. سریال با رمز و راز اغاز شد و به این رمز و راز ها تا اخرین قسمت خود ادامه داد و حتی بعضی از رمز و راز ها را بدون جواب گذاشت.

مارول طبق عادت خود به این کار ادامه داد و این قسمت رو هم مانند قسمت های قبل پر از ایستراگ قرار داد. ایستراگ هایی که بعضی از انها ظریف بودند. مهم ترین نتیجه این سریال اماده کردن شرایط برای یکی از فیلم های سینمایی مهم اینده مارول دکتر استرنج است. در این مقاله می پردازیم به ایستراگ های اپیزود نهم:


۱. کتاب دارک هولد در دستان اگاتا هارکنس:

کتاب دارک هولد این کتاب اولین بار در اپیزود هفتم در زیر زمین خانه اگاتا دیده شد . کتابی که در دنیای کمیک سلاحی خطرناک به حساب میاد که توسط دکتر استرنج از ان محافظت می شود و همانطور که می دانید این کتاب غیر قابل نابود کردن است وهمانند نامش طلسم های دارک و ترسناکی رو در خود دارد. در اپیزود هفتم این توسط خود اگاتا تایید شد که این یک کتاب افسانه ای است و از جادوی تاریک استفاده می کند و ظاهرا حقایق جالبی در بارهی اسکارلت ویچ در خود دارد. میلیون ها سال پیش، مدتی بعد از تشکیل زمین، دیمرژ ( demiurge )  ک به عنوان  لایف فورس هم شناخته میشد، دست به افریدن الدر گادها زد که از بین اون‌ها chthon , set , gaea و oshtur از قویترین‌ها بودند.

الدرگادها در زمین پخش شدند و حدود یک میلیون سال بر اون حکمرانی کردند، کثان در این مدت مشغول به درک و مطالعه سرچشمه‌های جادویی و اسرارآمیز جهان بود و همین سبب شد تا اولین کسی باشه که از جادوی سیاه استفاده میکنه و پس از مدتی هم یک جادوگر کاملا ماهر شد. حالا پس از وقایعی که طی اون atum به god-eater  تبدیل شد و شروع به سلاخی الدر گادها و افریده هاشون کرد، کثان تصمیم به خلق یک بُعد مخصوص خودش میگیره. قبل رفتن، کتابی که طی این مدت نوشته ( بخشی از دارک‌هولد ) رو توی کوهی در اروپای شرقی قرار میده. و اون کتاب واسطه ی فیزیکی بین زمین و بُعد اون میشه و کثان از این طریق با زمین ارتباط برقرار میکنه … و هر کس که از اون کتاب استفاده بکنه کثان در ازای قسمتی از روح اون شخص بهش نیرویی میده که به اسم chaos magic شناخته میشود.این کتاب قبلا هم در سریال مامورین شیلد دیده شده بود ولی که با کتابی که در این اپیزود دیده شد طراحی متفاوتی داشت . این کتاب که در این اپیزود دیده شد ظاهری بیشتر شبیه به کتاب های IRON-BOUND   داشت کتاب هایی مربوط به یکی دیگر از خدایان باستانی به نام shuma – gurath.


۲. قدرت اسکارلت ویچ فراتر از جادوگر اعظم می رود:

طبق گفته اگاتا هارکنس نیروی جادویی اسکارلت ویچ از جادوگر اعظم فراتر می رود. این نکته مهم و قابل توجهی است و به این معنا است که مقدار جادوی واندا از دکتر استرنج هم بیشتر است و در عین خوب بودن می تواند خطرناک نیز باشد. اگر چه انشنت وان جادوگر اعظم پیشین در فیلم دکتر استرنج کشته شد و دکتر استرنج به جای او به عنوان جادوگر اعظم به شمار می رود ولی دکتر استرنج هنوز به طور قطعی جادوگر اعظم معرفی نشده ولی شایستگی خود را با منصرف کردن دورمامو از حمله به زمین ثابت کرده است.


۳. اشاره به چتون خدای هرج و مرج:

اگاتا هارکنس در طول رویارویی با واندا ادعا می کند که واندا قرار است دنیا را نابود کند . احتمالا منظور او اشاره به این است که واندا نماینده جادوی چتون است عامل هرج و مرج در جهان. بعد از پایان یافتن مبارزه این دو اگاتا ادعا می کند که  نمی داند با جادویش چه کرده و تاکید می کند که نمی دانی چه کسی رو ازاد کردی و به من نیاز پیدا می کنی . در کمیک ها هر وقت از CHAOS MAGIC  استفاده می شود تار و پود واقعیت تضعیف می شود و به طور بلقوه به چتون اجازه ازاد شدن می دهد. و احتمالا این نکته اشاره ای به مورد مشابهی باشد در mcu.  البته احتمال اینکه واندا چتون را ازاد کرده باشد خیلی کم است و بیشتر به ازاد شدن مفیستو یا کابوس می خورد.


۴. ایجاد حباب حفاظتی توسط واندا:

در بین انفجار های گوناگون و مبارزه ها در این بین واندا برای محافظت از خانواده خود در برابر جادوی اگاتا. واندا با استفاده از جادوی خود یک حباب محافظتی تشکیل می دهد. این نکته ای است که نشان می دهد از جادوی چتون خدای هرج و مرج برای تشکیل حباب حفاظتی هم می توان استفاده کرد


۵. قدرت های مونیکا به واقعیت پیوست:

در بین مبارزه اگاتا با واندا مونیکا وارد عمل می شود و خود را در برابر گلوله های شلیک شده قرار می دهد .که نشان می دهد گلوله ها به اسیبی نمی رسانند و در حین عبور از بدن او انرژی جنبشی خود را از دست می دهند. این قدرت ها با بازنویسی بدنی مونیکا توسط هکس به او داده شد. مونیکا در کمیک ها با قرار گرفتن در معرض انرژی فرا بعدی به قدرت های خود دست یافت. او در کمیک با نام هایی همچون فوتون / اسپکتروم /کاپیتان مارول و… شناخته میشود.


۶. چشم انداز هایی از گذشته ویژن:

ویژن و وایت ویژن با هم در نبردی که بین انها رخ داد  این صحنه ها دیده میشود . نبردی که شبیه به نبرد ویژن با اولتران در اونجرز عصر اولتران بود. در پایان نبرد وایت ویژن به ویژن اجازه منتقل کردن خاطرات گذشته را می دهد و او در ثانیه سال ها خاطره ی ویژن را تجربه می کند خاطراتی از فیلم های قبلی اونجرز مثل جنگ داخلی / عصر اولتران /اینفینیتی وار.


۷. من ویژن هستم:

جایی که وایت ویژن با گفتن جمله من ویژن هستم خود را ویژن معرفی می کند. یاد اور اینکه تونی استارک بار ها خود را با جمله من مرد اهنی هستم خود را معرفی کرده است . فقط پس از اینکه خاطرات چند ساله ویژن را با تمام وجود حس کرد. خود را اینطوری معرفی کرد و حس اینکه ویژن است را درک کرد.


۸. اشاره به دستکاری های ذهنی واندا در اونجرز عصر اولتران:

واندا در طول مبارزه با اگاتا از یک روش قدیمی استفاده می کند روشی که قبلا هم استفاده کرده بود .او با این کار قصد داشت تا خاطره تلخ اگاتا را به شیوه ای تلخ تر برای او باز سازی کند و او را ازار دهد. ولی برخلاف فیلم اونجرز عصر اولتران این کار تاثیر چندانی نداشت وچون برخلاف اعضای انتقام جویان اگاتا یک جادوگر است و با این شیوه چندان هم غریبه نبود.


۹. لباس و سرپوش مخصوص اسکارلت ویچ:

سر انجام پس از اینکه واندا به نهایت قدرت خود می رسد لباس اصلی خود در کمیک ها را نشان می دهد .لباسی که سالها پیش پس از در معرض سنگ ذهن قرار گرفتن ان را به نمایش گذاشت. طراحی لباس او جذاب بود و ترکیبی از طرح مدرن او در AVENGERS UNCANNY  و طرح جیمز رابینسون از اسکارلت ویچ بود.به نظر می رسد سرپوش مخصوص این لباس قدرت اسکارلت ویچ را نشان می دهد سرپوشی که در چشم اندازی از گذشته که توسط اگاتا به واندا نشان داده شد دیده شد . همچنین در کل این سرپوش مخصوص واندا نشان دهنده منتخب بودن و قدرت او در mcu است.


۱۰. قسمت سنگ ذهن در واندا:

اسکارلت ویچ نشان داد که قسمتی از سنگ ذهن در او زندگی می کند و ان را در فلش بک های وست ویو نشان می دهد( صحنه انفجار انرژی زرد رنگ سنگ ذهن هنگام شکل گیری ویژن) این یک صحنه جذاب است و پیامد های زیادی برای mcu دارد زیرا نشان می دهد سنگ ذهن خود را به واندا متصل کرده و ارتباط خاصی بین انها است (زمانی که تحت ازمایش های هایدرا قرار گرفته بود ). با توجه به اینکه ویزن شخصیتی نجیب و خوب بود این نشان میدهد که سنگ ذهن دارای ادراک است و پشتیبان خوبی است.درست است که تانوس سنگ ذهن را به همراه دیگر سنگ های ابدیت نابود کرد ولی برادران روسو تایید کردند که سنگ در سطح اتم در mcu  حضور دارند بنابراین سنگ ذهن می تواند برگردد.


۱۱. ویژن:

در این صحنه توضیح داده می شود که این ویژن توسط واندا ساخته شده و نشات گرفته از قسمتی از سنگ ذهن که در وجود واندا است و سیم واستخوان و خون و … است. درادامه هم ویژن می گوید من قبلا صدایی بدون بدن بودم که اشاره جارویس دارد و بعد بدنی داشتم اما انسان نبودم که اشاره به ویزن ساخته شده توسط التران دارد و در ادامه می گوید الان یک خاطره ی واقعی ام یعنی حاصل خاطرات و ذهن واندا هستم.


۱۲. ظاهری در تناقض با واقعیت:

اگر به یاد داشته باشید واندا از وقتی که در فیلم اونجرز عصر اولتران ظاهر شد تا الان در این سریال همواره در بین مردم از یک ظاهر و شخصیت محبوب و خوبی برخوردار نبوده و این بار ها اورا ازار داد و از دید گاه منفی مردم ناراحت می شد. در این صحنه واندا بر میگرده به واندا می گوید که این کار دیدگاهشون به من رو عوض نمی کنه.


۱۳. اسکرالی از طرف شاید نیک فیوری:

در اولین صحنه پس از تیتراژ سریال می بینیم که یک اسکرال به مونیکا می گوید که از طرف یکی از دوستان مادرش فرستاده شده است و از او میخواهد او را در سفر به فضا همراهی کند. اگر به یاد داشته باشید در فیلم اسپایدر من :دور از خانه در صحنه پس از تیتراژ ان مشخص شد که نیک فیوری اصلی در سفینه اسکرال ها حضور دارد و انگار که در اتحاد با انها برای انجام یک ماموریت است که حتما برای همین ماموریت به کمک مونیکا نیاز داشته است .این احتمال وجود دارد که به جای نیک فیوری این اسکرال را تالوس فرستاده باشد . همه ی اینها تاییدی بر حضور بازیگر شخصیت واندا در سریال جنگ های پنهان است.


۱۴. استفاده واندا از روش مخصوص دکتر استرنج در مطالعه دارک هولد:

در این صحنه اسکارلت ویچ با استفاده از روشی تکراری که قبلا از دکتر استرنج دیده شده بود در حال مطالعه دارک هولد دیده می شود و با نسخه اختری خود مشغول به مطالعه این کتاب است. روشی که به او اجازه انجام همزمان دو کار را می دهد و در فیلم دکتر استرنج دیدیم که سرعت او را در یادگیری افزایش می داد. همه ی اینها نشان می دهد که واندا در استفاده از قدرت های خود رشد کرده و به یک تجربه خاص در استفاده از انها رسیده است.


۱۵. صدای دو قلو ها:

زمانی که واندا در حال مطالعه کتاب دارک هولد بود احساس می کند که صدای بیلی و تامی را شنیده است که در خواست کمک می کنند اما او به شدت نگران می شود چون که تصور می کرد که دوقلو ها همراه با ویژن نابود شده اند اما واضح است که او اشتباه فکر می کرده است ولی این امکان وجود دارد که یک حقه باشد. در کمیک دوقلو ها بارها از قسمتی از روح مفیستو زنده شدند کاری که هر بار در نهایت باعث اسیب روحی به واند میشد. ولی در نهایت دو قلو ها به دو عضو اصلی در یانگ اونجرز به نام های ویکان و اسپید در امدند. شاید یک ایستراگ باقی مانده اشک های ویژن باشد که اشاره به این جمله معروف از هنگ پیم دارد که روبات ها گریه نمی کنن.ن


نویسنده: امیررضا قاسمی


94 Comments
  1. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    هوووووووورا کامنت اول.عااالی بود

  2. محمود کاربر می‌گوید

    ادمین ممنون از مقاله خوبتون .مقاله خوبی بود . کار خودتون هست ؟ کارتون در نوشتن این مقاله خوب بود. ولی از دیسی هم این مقالات رو بگزارید.

  3. VIDAR کاربر می‌گوید

    بشدت مقاله خوبی بود … بعد از یه سکوت چند روزه با یک مقاله توپ برگشتید … امیدوارم آغاز نوشتن مقالات طولانی تر باشد … با آرزوی سلامتی

    1. amirrr کاربر می‌گوید

      خیلی ممنون

  4. فلش کاربر می‌گوید

    عالیییی بود . بازم از این ایستراگ ها بزارید

    1. amirrr کاربر می‌گوید

      باشه .حتما برای سریال های اینده مارول این کار رو انجام میدم

  5. erfan کاربر می‌گوید

    سلام بچه ها یه سوالی داشتم هر کسی بلده جواب بده
    اگه یادتون باشه توی فیلم ثور رگناروک هلا که به (odin force) دسترسی داشت و خودش رو بی نهایت قوی کرده بود تونست چکش ثور رو مثل یه بسکویت خرد کنه و ثور بدون سلاح موند . البته توی قسمت های بعدی با سفر زمانی میولنیر رو پس گرفت و بعد از جنگ با تانوس واسه اینکه همچی عادی بشه کاپیتان امریکا میولنیر رو به زمان خودش برگردوند .
    حالا سوال من اینه این همه تئوری میگن که ما قرار در قسمت چهارم فیلم ثور شاهد این باشیم که جین فاستر تبدیل به ثور مونث میشه در حالی که میولنیر از بین رفته و یه نکته دیگه که خیلی مهمه اینکه خب کاپیتان آمریکا هم بلندش کرد پس چرا تبدیل به ثور نشد .
    بچه کسی اگه میدونه لطفا جوابم رو بده که چطور میخوایم شاهد ثور مونث باشیم
    تازه ثور الان فقط یه سلاح داره که اون هم استورم بریکر هست که بلند کردنش فقط قدرت بدنی بالا میخواد مثل هالک یا تانوس

    1. احمد کاربر می‌گوید

      من نمیدونم چطور میخان ثور مونث بیارن
      ولی برای کاپیتان امریکا تقریبا بیشتر قدرت ثور رو گرفت
      تو فیلم اونجر اینفینتی وار هرچی مشت میزد به تانوس هیچ کار ساز نبود و فقط یکم صورت تانوس تکون میخورد و با دو دست جلوی پنج انگشت تانوس هم نگرفت ولی در فیلم اند گیم خیلی راحت با مشت ضربات سپر تانوسو میزد و نشون داد که قدرت بدنیش افزایش یافته از جمله استقامت و دوامش
      پس عملا مثداری از قدرت ثور رو گرفته بود و این شاید به این دلیل بود که همشو نگرفته بود چون میولنیر از یه دنیای دیگه بود حالا این یه احتماله
      ولی قطعا از وقتی میولنیر رو‌گرفت قدرت و دوامش بیشتر شد

    2. king venom کاربر می‌گوید

      خب ببین هلا اودین فورس رو داشت ولی بیشتر قدرتش از شمشیراش و آزگارد میومد ولی یه تئوری هست که میگه که صلاحی که هلا در طول فیلم استفاده میکرد همون شمشیر نکرو هستش که بنظرم کمی بعیده
      درباره ثور جین فاستر هم باید بگم اتفاقاتش به سریال لوکی وصله و احتمالا سریال لوکی میولنیر رو به جین فاستر میرسونه

  6. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    با سلام
    مقاله خوبی بود امیدوارم مارول بقیه سریال هاش رو هم به زودی منتشر کنه
    لطفا یک مقاله در مورد اینکه ویلن فاز چهارم کیه هم بزارید

  7. فوزی غلام کاربر می‌گوید

    ممنون از نویسنده و ادمین . مقاله بدی نبود

  8. ایران کاربر می‌گوید

    یه سوال دارم از کسایی که سریال لوسیفر رو دیدن میخواستم بدونم اونی که در قسمت ۸ فصل ۵ ظاهر شد پرژنس بود ؟ همون موقع که آمندیل برادر لوسیفر زمان وایسوند البته این قسمت آخری بود که ازش اومد کسی میدونه کی فصل ۶ میاد ؟

    1. پرایمال سیسکو کاپیتان سوپراتم کازمیک آرمور دکتر اسپکتر کاربر می‌گوید

      من که سریالشو نگاه نمیکنم چون کلا تو خط سریال نیستم(همین وانداویژن هم اسپویلاشو میخوندم فقط قسمت آخر دیدم)
      سریال خوب و مفرحی است
      اما هیچ ربطی خیلی به کمیک ندارد
      چون تو کمیک آماندیل دشمن لوسیفر است
      راستی سوپرمن و لوییس با ۹ میلیون بازدید شد رکورد دار بیشترین بازدید قسمت اول یک سریال

      1. King thor کاربر می‌گوید

        از cw انتظاری نمیشه داشت
        واندا ویژن با دروغگویی کوین فایگی و رفقا ۶۰ میلیون بازدید کنند ه در قسمت ۳ یا ۴ داشت

        1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

          تو اسمت رو عوض کن هنوز فکر میکنی که مارول فن ها فکر میکنن مارول فنی؟
          یکی تو یکی کاربر آدام ورلاک کامیکان فکر میکنن بقیه خرن

          1. King thor کاربر می‌گوید

            اونم من هستم 😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐
            برای چی مارول فن نباشم آقا من الان چه طور ثابت کنم دی سی فن نیستم ای بابا

            1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

              ناموسا اون تویی؟؟؟؟؟؟
              میگم ی شباهت عجیبی این وسط وجود داره!!!!!!
              یا خدا😶😶😶😬😬😬🔫😐🔫😑🔫🙀🔫💀🔫😦🔫😱🔫😰🔫🥴

              1. پرایمال سیسکو کاپیتان سوپراتم کازمیک آرمور دکتر اسپکتر کاربر می‌گوید

                منم کاربر امیر هستم(یخیخییخیخیخیخیخیخیخی)

            2. ثور لاور کاربر می‌گوید

              به به وارلاک!!!!!!!!!!!!!!!
              چطوری جون دل برقراری عزیز
              ببین اینکه بیاین به سریال بخاطر اینکه شخصیت دیگه ای توش نیومد نمره کم بدی، چندان منصفانه نیست، منظور من شما نیستیا، دارم کلی میگم، وگرنه منم دوست داشتم شوهرخالم تو سریال باشه.

  9. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

    عالی بود امیررضا جان
    با همین روال پیش بری بزنم به تخته فوق العاده میشی.

  10. amirrr کاربر می‌گوید

    خیلی ممنون از شما محمد امید عزیز .شما هم کارتون عالیه .

  11. King thor کاربر می‌گوید

    خسته نباشید مقاله عالی بود
    به نظر شما واقعا دکتر استرنج از واندا ضعیف تر هست

    1. احمد کاربر می‌گوید

      در این زمان واندا دکتر استرنجو جر میده
      البته باید فیلم دکتر استرنج ۲ بیاد بینم ثدرت استرنج چقدر هستش بعدش ولی الان به معنای واقعی جر میده
      البته واندایی که کتاب دارک هولد رو خونده

    2. HaSSaN.J کاربر می‌گوید

      خود سریال گفته که اسکارلت ویچ از جادوگر اعظم قوی تره . بعدشم ، چه اهمیتی داره که این قوی تر باشه یا اون ؟

  12. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    به نظرم این سریال عالی بود با وجود اینکه از شخصیت اسکارلت ویچ خوشم نمیاد اما واقعا عالی بود ای کاش ادامه داشت

    1. فلش کاربر می‌گوید

      مثل اینکه فصل دومش هم قراره ساخته شه . حالا نمیدونم چقد صحت داره این خبر

      1. King thor کاربر می‌گوید

        این خبرا رو از کجا میارید
        همش شایعه هست

        1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

          مطمئن نیستم
          اگر تو زمان سفر کردی که با این قطعیت میگی بگو

          1. King thor کاربر می‌گوید

            نه در زمان سفر نکردم فایگی و شورانر گفتند که فصل دوم نداره

      2. HaSSaN.J کاربر می‌گوید

        فصل دومی در کار نیست . کوین فایگی گفت

      3. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        فلش #
        اگه داشته باشه خیلی خوبه بنده هم امیدوارم

  13. Amirrr کاربر می‌گوید

    کاربر کینگ ثور .اگر منظور شما در فیلم باشه که این دو نکته داره : اول اینکه بعضی منابع گفتند منظور اگاتا از جادوگر اعظم انشنت وان است که مبشه گفت درست هم میگن چون هنوز به طور رسمی در دنیای جادوگران اینکه دکتر استرنج جادوگر اعظم زمین معرفی نشده و حتی با اینکه انشنت وان مرده . ‌دوم اینکه بله میشه گفت با توجه به اتفقات این سریال واقعا واندا قدرت باور نکردنی ای داره و حتی توان شکست دادن دکتر استرنج رو هم داره مگر این که اتفاق خاصی بیوفته. در کمیک هم بحث کاملا متفاوته و مسعله جدایی داره .

  14. HaSSaN.J کاربر می‌گوید

    مقاله عالی بود . ممنون از شما

  15. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله عالی بود دست آقای قاسمی درد نکنه

  16. احمد کاربر می‌گوید

    اقا من یه جور فیلمنامه تو ذهنم اومد برای ساخت فیلم هالک دو با حضور اسگار پسر هالک به نظرتون چطوره
    هالک ما هیچ چیز از اومدنش به ساکار نمیدونیم پس نمیدونیم چیکار کرده
    برای مثال هالک با یه زن بوده و ب همین دلیل گفت من نمیام باهاتون بعد که رفت داخل کویین جت که ثور رو منصرف کنه تبدیل به بنر شد و همه چیز تز یادش رفت و اگر با اون زن بوده هم یادش نمیاد
    بعد از مدتی مثلا زن هالک از نبود هالک افسرده یا میکشنش یا از نبود هالک یا بیماری حالا یه دلیل مرگ خوب میمیره ولی اسکار زندس بعد که میفهمه پدرش هالک و اهل زمینه کل سیاره به دلیل مرگ مادرش فتح میکنه و به زمین حمله میکنه به عنوان جنگ جهانی هالک رو میشه به جنگ جهانی اسکار تغییر داد یا حالا خودش تنهایی حمله میکنه نظرتون چیه حالا یکم تغییر هم بد نیس

  17. احمد کاربر می‌گوید

    و حالا در مورد هالک که پروفسور هالکه
    میشه اینطور که پرفسور هالک قطعا هیچ شانسی در برابر اسکار نداره و در مبارزه نهایی اسکار پرفسور هلکو جر میده تینقدر نیزنتش که هالک اینقدر عصبانی میشه که یه انفجار گامل در برنش تشکیل میشه و دوباره تبدیل میشه به همون هالک همیشگی و به اندازه قبلی هم یکم گنده تر میشه و میگیره اسکارو به روش های سامورایی مورد عنایت قرار میده بعد بخاطر اینکه پسرشه از جونش میگذره بعد توضیح میده چه اتفاقایی افتاده و همه چیز به خوبی و خوشی تموم میشه خیلی راحت هم اسکار وارد دنیای سینمایی میشه

    1. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

      عالی بود
      امیدوارم هالک دو ساخته شه
      البته ساخته نمیشه مسلما چون یه حسی بهم میگه کار مارول با هالک تموم شده( تو دنیای سینمایی)

  18. فوزی غلام کاربر می‌گوید

    خدایی از بس اسم سوپرمن و لوییس رو شنیدم من که دارم خسته میشم ولی این نظر منه . خیلی تکراری شدن و این هم به خاطر زیاده روی دیسی است (وارنر). در سریال ها یه سوپرمن و لوییز در انمیشن ها سوپرمن و لوییز های مختلف در دنیای سینمایی هم یک سوپرمن و لوییز متفاوت . واقعا بتمن تا حالا تونسته شخصیت خودشو حفظ کنه چون یک شخصیت کاملا چند بعدی هست و در هر جا یک بعد از ان به نمایش گذاشته میشه ولی سوپرمن و لوییز واقعا دیگه تکراری شده . دیسی خسته نمیشه خب بلد نیسیتی چرا پتانسیل این دو رو کردی منفی . این سریال هم تا ی چند وقت دیگه افت شدید میکنه

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      فوزی غلام #
      این ابدا بزرگنمایی نیست نمره خیلی خیلی بهتری از بقیه سریال های cw دریافت کرد اما نظر شخصیتونه و محترم اما سریال خوبیه

      1. فلش کاربر می‌گوید

        به نظرم سریال خوبیه . باید دید در اپیزود های بعدی چی میشه . تا اینجا که خوب بوده ( نسبت به سریالای cw که فعلا خوب کار کرده ) . قسمت اول فصل هفتم فلش هم نسبت به چند سیزن اخیرش خیلی بهتر بود . ببینم فردا چی میشه 🙂

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          فلش #
          بنده تا الان فرصت نداشتم ببینم ممنون که گفتین

  19. king venom کاربر می‌گوید

    علت اینکه سریال سوپرمن و لوییس اینقدر مورد توجه قرار گرفته اینه که هزینه فیلم رو HBO MAX داده ولی تو cw پخش میشه و میشه گفت از تمام سریالای بعضا آبکی cw وحتی از سریالایی مث تایتانز خودشو بهتر نشون داده چه از نظر هنری و چه از نظر جلوه های ویژه
    سریال خیلی خوبیه و نوید یه سوپرمن عالی رو داره

  20. king venom کاربر می‌گوید

    سریال وانداویژن هم بیشتر نا امید کننده بود . البته از نظر هنری پایان خوبی برای سریال بود ولی من چیز دیگه ای مدنظرمه
    وقتی شما بیاین با پخش کردن کلی شایعه و گذاشتن کلی ایسترگ انتظارات رو از یه سریال اینقدر بالا ببرین باید حتما یه چیزی آخر کار به مخاطب ارائه بدی که اون انتظارات رو رفع کنه حتی اگه به اون شایعه ها و ایسترگ ها ربطی نداشته باشه ولی قسمت آخر هیچی برای ارائه نداشت و به قول dojplus قسمت آخر رو ماسمالی کردن و راست هم میگه به همین دلیل میگم ناامید کنندس چون مشخص شد همه اینا برای جذب مخاطب بوده مثلا پل بتانی گفت قراره یه شخص سوپرایز کننده وارد سریال بشه ولی بعد که اومد گفت اون شخص خود جاکشش بوده
    این رسما به سخره گرفتن و هالو فرض کردن مخاطبه

    1. فلش کاربر می‌گوید

      به نظرم اگر شما خوب به سریال دقت میکردی چیز دیگه ای برداشت میکردی . الان یه مورد میگم که بعضیا میگن چه جوک بی مزه ای گفت مارول . مربوط به قضیه کوییک سیلور که اخرش معلوم شد رالف بونر هست و یه ادم عادیه . ولی همش یه جوک بود ؟ شاید ، ولی میتونست یه اشاره خیلی ریز به مالتی ورس باشه . دو شخص با قیافه های یکسان با دو اسم مختلف و احتمالا در دو جهان مختلف ‌. در مردان ایکس اسم این اقا همون پیتر مکسیموف بود ولی این ور شد رالف بونر . چطوری ؟ احتمالا مربوط میشه به قضیه مالتی ورس که خیلی ریز اشاره کرده بود . البته در جاهایی با شما موافقم و کمی الکی ما رو هایپ کرده بودن و خب طرفدارا یکم ناراحت شدن .

  21. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    دوستان من یک سوالی برام پیش اومده به نظر شما ما هالک رو دوباره تو دنیای سینمایی میبینیم؟(منظورم هالک احمقه نه پرفسور هالک)

    1. احمد کاربر می‌گوید

      احتمالش کمه ولی اون چیزی که من بالا گفتم میشه مثلا هالک ۲ ساخته بشه
      جالبه اگر اسکارو وارد کنن

      1. King thor کاربر می‌گوید

        هالک فقط هالک ادوارد نورتون امیدوارم ساخته بشه انتاگونیستش هم لیدر باشه یا ژنرال راس

  22. mahdi کاربر می‌گوید

    من خودم خیلی دوس دارم فیلمی از هالک ساخته بشه ولی فک نکنم هیچوقت ساخته بشه چون کنترل شخصیت هالک دست یونیورساله و مارول حق فیلم سازی هالکو نداره و این دو هم نمیتونن باهم همکاری کنن چون باهم مشکل دارن . ولی مارک روفالو جدیدا گفته که مارول احتمالش بالاست که بعدا از هالک یه سریال اختصاصی بسازه چون یونیورسال فقط حق فیلمسازیشو داره و مارول اگ بخواد از هالک یه سریال بسازه میتونه بسازه که دوس دارم هرچه زود تر بسازه بعد در ضمن مارک روفالو گفته که در سریال شی هالک هم حضور داره و نقش پروفسور هالک رو بازی میکنه .

    1. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

      اخِی خیالم راحت شد

  23. احمد کاربر می‌گوید

    اقا اشتباهی به جای تام جدی زدن ۲ ساعت از فیلم لیگ عدالت پخش کردن
    چیزی که تماشاچیا دیدن گفتن بهترین فیلم دیسیه
    حالا من متوجه نشدم بهترین فیلم کل دیسی یا فقط یا فقط دنیای سینماییش
    شما میدونید قضیه چیه

  24. احمد کاربر می‌گوید

    و مارشن من هانتر هم مثل اینکه داخل فیلم هستش

  25. erfan کاربر می‌گوید

    سلام ادمین من یه سوال خیلی مهم دارم لطفا جواب بده
    اگه یادت باشه یه مقاله نوشتی درباره کریتوس (گاد ۴) و گفتی دانته و گالاکتوس گریفت و کوگو میتونن کریتوس رو شکست بدن خب من نمی خوام سرش بحث کنم که می تونن یا نه . فقط میخوام بگی کریتوس (گاد آف وار۳) که بینهایت خشمگین قدرتمند و پرسرعت و بادوامه
    می تونه این اشخاص رو شکست بده یا نه؟
    خواهشا جواب بده فکر کنم این مهم ترین سوالی هست که تاحالا از شما پرسیدم

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      بله
      توانایی شکست دادن دادن بیشترشان رو در نسخه سه داره جون وقتی بتونی خدای خدایان و بزرگترین تایتان عالم رو بکشی، بسیاری از افراد اون لیست رو می‌تونه شکست بده.
      اما در نسخه ۴ کریتوس نتنها پیر شده بود و دیگه اون خشونت سابق رو نداشت، بلکه سلاح ها و ایتم های قبلی رو هم نداشت

      1. erfan کاربر می‌گوید

        #admin
        بله ممنونم آقای ادمین منم باشما موافقم البته یه نکته ای داره که باید بدونید
        کوری بارلوگ کارگردان بازی گاد آف وار گفته کریتوس مانند زئوس نامیرا است.یعنی با سلاح های معمولی کشته نمیشه بیماری بهش غلبه نمیکنه و با گذشت سالها پیر نمیشه. و بالاتر از همه هر وقت کشته بشه از جهنم برمیگرده پس یعنی به نوعی شکست ناپزیر
        البته راجب خشونت کمتر و نداشتن ایتم ها حق باشماست
        و یه چیز خیلی مهم که می خوام بهتون بگم اینکه خدایان گاد آف وار ورژن همگی موجودات ۵ بعدی بودند که توی کمیک های خدای جنگ بهش اشاره شد

  26. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    ببخشید اقای ادمین یه سوالی دارم مقاله هاتون ترتیب دارن؟
    مثلا اینطوریه که هر چند روز مقاله میزارین؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      خیر روزانه مقاله میزاریم
      ولی به مشکلی پیش آمده که بزودی برطرف میشه برا همین چند روزه شده

      1. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

        ممنون بابت پاسخ گویی
        میخواستم ببینم هر چند روز سایتتون رو نگاه کنم

      2. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

        ببخشید اقای ادمین یک سوال خیلی مهم دارم
        بجز تلگرام راه دیگه ای هم برای ارتباط با شما هست؟
        این سوال برام خیلی مهمه
        اقای ادمین محترم خواهشا جواب این سوالم رو بدید

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          بله اینستاگرام

  27. Jimy کاربر می‌گوید

    سریال خیلی خوبیه ولی حیف که سنم زیر دو سال نیست که بتونم از دیدنش لذت ببرم

    1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

      جیمی
      تو همون کاربر تو ز.ومجی هستی؟

    2. King thor کاربر می‌گوید

      شما همونی نبودی که به شیفت دیلیت علاقه دارید ؟ هست

      1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

        کینگ ثور
        ببخشید با من بودید؟

        1. King thor کاربر می‌گوید

          نه با جیمی بودم

  28. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    راستی اقای ادمین اگه میشه یه سوال دیگه هم دارم
    میشه چند تا شخصیت( در دنیای سینما)نام ببرید که توانایی شکست دادن گودزیلا رو دارن؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      گودزیلا چند نسخه داره
      در قدرتمندترین حالت گودزیلا، تنها موجودات قدرتمند مثل منهتن و امثالهم حریفش هستند. اما اگه عادی رو در نظر بگیریم لیگ عدالت شکستش میده.
      سینما هم نظر من رو برابره

      1. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

        ممنون بابت پاسخ گویی اقای ادمین

    2. احمد کاربر می‌گوید

      در سینما اگر فقط گودزیلا باشه ترکیب ثور واندا کاپیتان مارول ایرون من میزنن گودزیلارو وای لیگ عدالتو میزنه چون فقط سوپرمن هستش مگر اینکه اکوامن کاراکنو بیاره که اونم شانس زیادی جلو گودزیلا نداره

      1. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

        اقای احمد از شما هم بابت پاسخ گویی ممنونم

  29. Best کاربر می‌گوید

    # فلش
    فیلم فصل ۲ نداره ادامه ی فیلم توی دکتر استرنج ۲ است

    1. فلش کاربر می‌گوید

      بله درسته . شایعه های الکی خیلی زیادن

  30. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    ببخشید اقای ادمین میشه بگین چند شنبه ها و تا چه ساعاتی سرتون شلوغ نیست(میخام ببینم کی میتونم ازتون سوال بپرسم)
    ادمین جان لطفا لطفا اطفا لطفا لطفا پاسخ این کامتم رو بدید

    1. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

      اقای ادمین خواهش میکنم جواب این سوالم رو بدید

  31. […] واندا ویژن اولین سریال مرتبط با دنیای سینمایی مارول mcu  که واقعا یک شاهکار در زمینه خود به حساب میاد و بسیاری از دیگر کمپانی های مشغول در این زمینه رو به چالش کشید. سریالی که ساخت آن با سرو صدای زیادی همراه بود و افراد زیادی را برای پخش خود منتظر گذاشت. که البته این اشتیاق تا حدودی هم به تبلیغات و شایعات گسترده مارول و دیزنی ربط داره کاری که دیزنی در ان استاد است و بار ها با این کار فروش محصولات خود را تضمین کرده است. درست مانند سخنان پاول بتانی درباره این سریال که گفت این سریال دیوانه کننده ترین و متفاوت ترین اثر مارول خواهد بود و باعث شد تا سریالش حدود ۵۳ میلیون بازدید ۲۴ ساعت داشته باشد. در این مقاله می پردازیم به نقد این سریال در زمینه های متفاوت و گوناگون : […]

  32. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    اقای ادمین محترم
    لطفا بگید کی میتونم سوالاتم رو ازتون بپرسم

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      هر وقت خواستی

      1. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

        بی احترامی نباشه
        ولی به بعضی کامنتام پاسخ نمیدین
        اگه میشه یه زمانی رو مشخص کنید که در اون زمان سوال هام رو ازتون بپرسم

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          بعدا پاسخ میدم

          1. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

            خوب پس میشه بگین چند دقیقه بعد بیام پساخم رو ازتون بگیرم؟

            1. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

              یعنی چند دقیقه بعد پاسخ حاضر میشه؟

            2. admin
              admin کاربر می‌گوید

              بپرسید یا من یا آقای رادمنش یا آقای سعادتی جواب میدیم.
              مهم بود خودم جواب میدم.

              1. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

                چشم

  33. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    فقط یه چیز دیگه
    فردا ساعت ۶ تا ۷ وقت دارین اون موقع سوالایی که خیلی دلم میخاد پاسخ داده شن رو بپرسم؟؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      حله

      1. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

        😍😍😍😁😁😁😄😄😄
        واقعا مرسی خیییلی ممنون
        مرسی

        1. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

          پس ساعت ۶ فردا هردومون حاضریم
          منظورم ۶ تا ۷ عصره
          ولی بازم ممنون

  34. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    رفتین؟

  35. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    اقای ادمین من سوال هایی رو که خیلی دوست دارماسخ داده شن رو میپرسم لطفا خودتون شخطا جوابم رو بدید
    ۱- دارک ساید اصلی قویتره یا بیاندر قبل ریکن؟
    ۲- چند نسخه از گالاکتوس نام ببرین که با دارک ساید اصلی برابر یا حداقل نزدیک باشن
    ۳- گالاکتوس قویتره یا کلون دارک ساید؟(اونی که لیگ عدالت باهاش میجنگن)
    ۴- دارک ساید اصلی قویتره یا دکترمنهتن؟
    ۵- قدرت گالاکتوس به تغذیش بستگی داره مگه نه؟ پس وقتایی که شکست میخورده یعنی دروضعیت مناسبی نبوده؟؟
    شرمنده سوال ها زیاد شد
    اقای ادمین محترم خواهشا خودتون شخصا به این سوال هام جواب بدید

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      چه سوالات حقی، به به
      ۱٫ احتمال بیاندر قوی تره
      ۲٫ گالاکتوس کل آبا و اجدادشم جمع کنه حرف دارک ساید نمیشه
      ۳٫ برابرن احتمالا
      ۴٫ نمیدانم، خودم که دوست دارم منهتن باشه
      ۵٫ اره دیگه دا
      سوالاتت اینا بود؟؟

      1. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

        بله اینا بود
        ممنون اقای ادمین محترم بابت پاسخ گویی
        این سوال ها خیلی برام مهم بودن
        ببخشید اگه سوال های چالش ایجاد کننده دیگه ای هم برام پیش اومد میشه همنطوری قرار بزاریم؟

  36. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    راستی اقای ادمین محترم شما گفتین دارک ساید کلون با گالاکتوس برابر
    دومزدی تونسته دارک ساید رو بکشه
    پس یعنی دومزدی از گالاکتوس قویتره؟

    1. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

      اگه سرتون شلوغ نبود بی زحمت جواب این سوالم رو هم بدید

  37. ثور لاور کاربر می‌گوید

    ببینید اینکه بیاین به سریال بخاطر اینکه شخصیت دیگه ای توش نیومد نمره کم بدی، چندان منصفانه نیست، منظور من شخص خاصی نیستیا، دارم کلی میگم، وگرنه منم دوست داشتم شوهرخالم تو سریال باشه.
    مقاله خوبی بود، منتظر مقالات بیشتری از آقای قاسمی هستیم، خسته نباشید.

  38. badboy کاربر می‌گوید

    راجع به اون بخش برتر بودن از جادوگر اعظم، اونا منظورشون انشنت وانت بوده این تو تمام منبع ها ک سایت های کمیکی تایید شدا و دکتر استرنج هنوز به اون رتبه نرسیده، تو اندگیم انشنت وان به بنر گفت دکتراسترنج قراره از همه ما بهتر باشه، پس ینی استرنج هم از جادوگر اعظم برتره! با این اوصاف درگیر میمونیم واندا قویتره یا استرنج! باید وایستیم دکتر استرنج ۲ بیاد بعدتصمیم بگیریم کی قوی تره

دیدگاه ها غیر فعال است.