نقد سریال وانداویژن WandaVision

واندا ویژن اولین سریال مرتبط با دنیای سینمایی مارول mcu  که واقعا یک شاهکار در زمینه خود به حساب میاد و بسیاری از دیگر کمپانی های مشغول در این زمینه رو به چالش کشید. سریالی که ساخت آن با سرو صدای زیادی همراه بود و افراد زیادی را برای پخش خود منتظر گذاشت. که البته این اشتیاق تا حدودی هم به تبلیغات و شایعات گسترده مارول و دیزنی ربط داره کاری که دیزنی در ان استاد است و بار ها با این کار فروش محصولات خود را تضمین کرده است. درست مانند سخنان پاول بتانی درباره این سریال که گفت این سریال دیوانه کننده ترین و متفاوت ترین اثر مارول خواهد بود و باعث شد تا سریالش حدود ۵۳ میلیون بازدید ۲۴ ساعت داشته باشد. در این مقاله می پردازیم به نقد این سریال در زمینه های متفاوت و گوناگون :

قبل از نقد ان می پردازیم به نمره های سایت های گوناگون به اپیزود های این سریال:

IMDB:

قسمت اول : ۷٫۵ از ۱۸۰۰۰ رای

قسمت دوم : ۷٫۸ از ۱۷۰۰۰ رای

قسمت سوم : ۸٫۲ از ۱۵۰۰۰ رای

قسمت چهارم : ۸٫۹ از ۱۷۰۰۰ رای

قسمت پنجم : ۹٫۲  از ۱۶۰۰۰ رای

قسمت ششم : ۸٫۹ از ۱۴۰۰۰ رای

قسمت هفتم : ۸٫۶ از ۱۲۵۰۰ رای

قسمت هشتم : ۹٫۱ از ۱۳۵۰۰ رای

قسمت نهم (پایانی) : ۸٫۶ از ۱۳۰۰۰ رای

و در اخر نمره ۸٫۳ از بین ۹۲۰۰۰ رای نمره کلی این سریال از IMDB هست.

Metacritic:

این سایت از بین ۴۰ نقد نمره ۷۷ رو برای این سریال در نظر گرفته است .

Rotten Tomatoes :

قسمت اول : %۱۰۰ از ۱۵ نقد

قسمت دوم : %۱۰۰ از ۱۶ نقد

قسمت سوم : %۸۶ از ۲۱ نقد

قسمت چهارم : %۹۱ از ۲۲ نقد

قسمت پنجم : %۱۰۰ از ۲۲ نقد

قسمت ششم : %۹۵ از ۱۹ نقد

قسمت هفتم : %۸۴ از ۱۹ نقد

قسمت هشتم : %۹۵ از ۱۹ نقد

قسمت نهم (پایانی) : %۸۱ از ۲۱ نقد

و این سایت نمره %۹۱ رو به صورت کلی برای این سریال در نظر گرفته است.


داستان پردازی:

نکته مهم درباره داستان پردازی تاثیر فوقالعاده کوین فایگی در ان است که نشان داد مارول حاظره برای موفقیت دست به چنین ریسک های بزرگ و متفاوتی بزنه. داستان یک زاویه واقعا متفاوت از مارول رو به ما نشان داد که تا قبل از این شاهد ان نبودیم یک سیتکام قوی و متفاوت. سریال با یک لوگوی متفاوت مارول استودیو مربوط به دهه ۶۰ و جلوه های مربوط به سیتکام اغاز شد. همه ی اینها به ما نشان داد که قرار است با یک سریال کاملا سیتکام روبرو شویم. البته سیتکام هایی مخلوط با کمدی و تبلیغات مخصوص به دهه ۶۰٫ مارول واقعا به خوبی توانست داستان دو شخصیت واندا و ویژن در قالب سیتکام جای بده که این خود یک کار جالب در زمینه خود به حساب میاید. همچنین طنز های جالب که مرتبط با قدرت های دو شخصیت است مثل شوخی ای که با ویژگی های بیولوژِکی بدن ویژن انجام شد. فیلم واندا را در حالی نشان می دهد که یک زندگی مناسب و مطابق با میل خود ساخته و به ظاهر شادمان است. و کم کم به دیگر قسمت های این زندگی ساخته شده می پردازد.

روند پیشروی داستان در دو قسمت اول اگر چه کند ولی مناسب است. در ادامه داستان در بین شرایط تقریبا غیر عادی داستان یک چیز خیلی غیر عادی است و ان همسایه پر جنب و جوش واندا و خانواده اش هست اگاتا هارکنس. این دو قسمت حاوی رمزو راز های مختلف است و سوال زیادی رو در ذهن ما ایجاد می کند. داستان در دو قسمت اول در پایان قسمت دوم تقریبا کمی اوج می گیرد و باعث تعجب ما می شود جایی که زنبور دار از سازمان سور از راه فاضلاب بیرون میایند. سریال در قسمت بعدی به خود رنگ می گیرد و واندا را درحالی نشان می دهد که باردار است ولی سرعت پیشرفت او در بارداری بسیار بالا و عجیب است و به سرعت دوقلو ها متولد می شوند. اما سریال در شوخی ها و سیتکام های خود به خوبی این نکته را نشان می دهند. اگر چه این خود یک شرایط بیش از حد غیر عادی است در کنار این ماجرا اما کار های اگاتا شاید بیش از حد به چشم بیاید و باعث ایجاد تئوری های گوناگون در ذهن ما شوند. در حالی که داستان رنگی می شود ولی داستان پشت پرده ی این اتفقات هر لحظه پر رمزو راز تر می شود.

شاید یکی از نکته های منفی سریال این است که در این سه قسمت داستان برای ما هنوز مبهم است و واضح نیست که این خود باعث سردرگمی ما می شود. در ادامه داستان ما مشاهده می کنیم که ویژن هم به شرایط غیر عادی شهر وست ویو پی برده و ان را با واندا در میان می گذارد که واندا با قدرت خود به چند ثانیه قبل باز میگردد و این نکته را از ذهن ویژن پاک می کند . قسمت چهارم برخلاف قسمت های قبلی شروعی امیدوار کننده و قوی را دارد شروعی که باعث وارد شدن شوکی شدید به مونیکا می شود. او درحالی در کنار یک تخت خالی در بیمارستان بیدار می شود و شاهد یک هرج و مرج زیاد است. او در ادامه متوجه می شود که در زمانی که نبوده مادرش در اثر سرطان مرده است. در این قسمت شاهد این هستیم که بیشتر به اتفقات اطراف مونیکا و سازمان سورد می پردازد. همچنین در این قسمت مشخص می شود که هدف مونیکا در شهر چه بوده.

یک نکته مهم روشن شدن تفاوت فاحش اشکار این شهر با دنیای اطراف است که حاصل کارهای واندا است که قصد دارد در یک سریال شاد و سیتکام زندگی کند و همه ی اعضای شهر تحت کنترل واندا قرار دارند و هرکس طبق نقشی که از طرف واندا برای او تعیین شده نقش خود را در زندگی واندا ایفا می کند. در قسمت پنجم شاهد سیتکام های دهه هشتاد بودیم و اینکه تغییرات گسترده ای محیط و زندگی واندا ایجاد شده است. در این قسمت برخلاف قسمت های قبلی انگار که واندا دیگر ترسی از استفاده از قدرت هایش به طور اشکار ندارد و اگاتا تاثیراتی را روی رفتار های واندا گذاشته است. ویژن هم در این قسمت به مرور تردید بیشتری به دنیای اطرافش پیدا کرده و حتی تا اندازه ای متوجه تغییرات زیاد و شرایط عجیب اطرافش هم شده است. در ادامه هم شاهد برخورد واندا با اعضای سورد می شویم و به انها هشدار می دهد که کاری به کارش نداشته باشند. و این نکته را با تهدید و قدرت های زیادش به نمایش می گذارد. در پایان هم شاهد سورپرایز مارول می شویم یعنی کوییک سیلور دنیای فاکس. در قسمت ششم جایی که تیتراژ ان با الهام خاصی از کمیک اغاز می شود. البته چیزی که باعث خراب شدن داستان از دید گاه تماشاگران می شود تئوری های زیاد و توقعات بالای ان است درست مانند اینکه منظور از مهندس هوا فضایی که قرار بود با مونیکا دیدار کند همان ریدریچاردز است.

البته به وقوع نپیوستن پیش بینی های هواداران باعث ناراحتی انها شد که این باعث شد انتظار انها از قسمت های پایانی بیشتر شود ولی با تمام شدن انها متوجه شدیم که اتفاق چندان خاصی ایجاد نشد. این بیشتر به خاطر کوین فایگی بود که اعتقاد داشت اتفاق افتادن حادثه های مهم در سریال باعث می شود کسانی که فقط فیلم های سینمایی را دنبال می کنند متوجه داستان نشوند و این به دنیای سینمایی اسیب وارد کند حتی کارگردان سریال مت شکمن هم اعلام کرد که تغییرات زیادی در سریال به وجود امده و حتی صحنه های مهمی هم از ان حذف شده است.

در ادامه این قسمت ویژن تا حدود بیشتری از اطراف خود اگاه می شود و متوجه این نکته می شود که چرا در شهر تا قبل از هالووین هیچ بچه در ان نبوده. اما این حجم از اگاهی کمی عجیب است. در پایان هم وقتی او سعی می کند از شهر خارج شود می بیند که نمی تواند و می میرد. در قسمت هفت و هشت داستان کم کم سرعت مناسب به خود می گیرد و کم کم شهری که واندا ساخته در روند زندگی واندا اختلالاتی وارد می شود. در این قسمت همچنین روند به قدرت رسیدن مونیکا را به ما نشان می دهد. در پایان قسمت هشتم نیز اگاتا شکل واقعی خود را برای واندا نشان می دهد و اینکه چه کار هایی را انجام داده. این قسمت در اوج داستان تمام می شود.

تمام شدن داستان در قسمت اخر از یک طرف و منتظر ماندن تماشاگران برای یک کامئوی بزرگ از سوی دیگر باعث می شود تا انتظار ها از قسمت اخر به اخرین حد خود برسد ولی با براورده نشدن این انتظارات و همچنین نبود یک کامئوی بزرگ باعث ناامید شدن تماشاگران می شود و حتی باعث شد زیبایی داستان و بازی خوب و عالی بازیگران و صحنه های عالی از دید خیلی ها پنهان بماند. داستان به زیبایی تمام واندا و رنج و سختی های او را و همچنین رابطه قوی او با ویژن و فرزندانش را به نمایش گذاشت و در پایان هم با یک تراژدی غم انگیز نابودی هکس را نشان داد. اما مهم تر از اینها صحنه پس از تیتراژ دوم سریال بود که همه منتظر حضور شخصی مهم بودند که محقق نشد و این نکته یعنی براورده نشدن تئوری های بیشمار هواداران باعث انتقاد های گوناگون و زیاد انها شد که اغلب منصفانه نیستند.

نکات مثبت قسمت پایانی زیاد بودند مثل بازی عالی بازیگرها صحنه های زیبا و غم انگیز و….  . تحلیل کلی داستان مثبت بود و داستان اگر چه ابتدا کمی کند بود ولی در ادامه سرعت مناسب را به خود گرفت و در پایان هم به زیبایی تمام شد. و همه را به شدت مشتاق برای دکتر استرنج مولتی ورس جنون گذاشت. جایی که واندا در حال استفاده از کتاب دارک هولد صدای دو قلو ها را شنید. یکی از احتمال های ممکن برای این حالت این است که شاید دوقلو ها توسط مفیستو یا کابوس گرفتار شده باشند و شاید مفیستو از این کار برای بدست گرفتن اسکارلت ویچ برای رسیدن به هدفی استفاده کند و او را در برابر دکتر استرنج قرار دهد .

نمره :  ۸٫۹


بازیگران:

در کل میتوان بازیگری بازیگران را در این سریال عالی ارزیابی کرد. در تمام قسمت ها از جمله دو قسمت اول با بازی عالی پاول بتانی و الیزابت اولسن به همراه همکاری به شدت عالی و رابطه بازیگری جادویی که بین انها به وجود امد در برابر تماشاگران به چشم می امد. در بعضی از صحنه ها هم اولسن با بازی عالی خود ترکیبی از خشم غم و شادی رو به ما نشان داد. مخصوصا ذز قسمت چهارم جایی که صورت مرده ویژن را می بیند. و در کل این قسمت نسخه ای از واندا که ما در انتقام جویان در برابر تانوس دیده بودیم را دوباره به خوبی به ما نشان می دهد.

تیوانا پریس نیز هم در نقش خود به خوبی ظاهر شد و از پس شخصیت مونیکا برامد. از جمله دیگر از بازی های عالی می توان به نقش اگاتا اشاره کرد که کاترین هان به خوبی از پس این نقش برامد. در کل زوج بازیگر ها در هر صحنه به خوبی با هم ارتباط برقرار کرده بودند. کاترین هان در نقش اگاتا به خوبی توانست در اوایل فیلم یک همسایه شرور را به تصویر بکشد به طوری که در بعضی صحنه ها توانست تماشاگران را به اشتباه بیندازد .مثلا رفتار او با خرگوشش باعث شده بود که تئوری های مختلفی در ذهن هواداران ایجاد شود که این خرگوش نیز می تواند یک شیطان باشد داشته باشد که به گفته مت شکمن همینگونه نیز بود و قرار بود در زیر زمین خانه اگاتا به یک شیطان تبدیل شود که در باز نگری های پایانی این صحنه حذف شد.

نمره : ۹٫۳


طراحی صحنه ها:

صحنه ها در تمامی قسمت ها به خوبی طراحی شده بود اگر چه شاهد چنان صحنه های سخت و عظیم اکشن مثل فیلم های قبلی مارول در ان شاهد نبودیم. در دو قسمت اول طراحی صحنه به خوبی بود و حال هوای سیتکام های دهه شصت را به خوبی به ما منتقل کرد. در قسمت سوم هم باز به سیتکام های دهه ۷۰ تا ۸۰ به خوبی نزدیک بود و جالب طراحی شده بود. صحنه های مبارزه و لباس ها هم خوب بودند از جمله لباس های واندا و ویژن و ویلین فیلم و در قسمت هایی نیز هم شاهد ادای احترام مارول به لباس اصلی انها در کمیک بودیم. در قسمت اخر و قسمت های قبلی فلش بک هایی به زیبایی به گذشته و با طراحی متناسب با ان شکل گرفته بود.در پایان هم لباس اسکارلت ویچ ترکیبی از چند دوره ان در کمیک بود و در نوع خود جالب بود.

همچنین در این فیلم ما بسیاری از صحنه های مهم و تاثیر گذار که شاید حاوی صحنه های اکشن تر و عظیم تر بوده اند رو مشاهده نکرده ایم و به گفته کارگردان فیلم حذف شده اند. که این صحنه ها شاید می توانستند صحنه هایی شگفت اور را به ما نشان دهند. در کل برای ایجاد صحنه های فیلم تلاش های زیادی انجام شده بود و مارول هزینه زیادی کرده بود که واقعا به طرز عالی ای در امده اند و در هر قسمت طراحی جالب صحنه ها بسیار دقیق و متناسب با ان زمان و حال و هوای کمدی اکشن و سیتکام های فیلم بود. در رابطه با طراحی لباس ها نیز در هر قسمت متناسب با نوع سیتکام و ان دهه زمانی بود که هوشمندی تیم طراحی را از بعضی جهات به نمایش می گذاشت. نمونه های زیبای طراحی لباس ترکیبی اسکارلت ویچ در قسمت پایانی بود که برای اولین بار در دنیای مارول شاهد ان بودیم. همچنین در قسمت هالووین که انگار این اپیزود کلا برای یک ادای احترام به دنیای کمیک خلق شده بود و بیشتر لباس ها به خوبی از کمیک برگرفته شده بود.

نمره :۹٫۱

نمره کل سریال از نظر ایرونی سنتر: ۹٫۱


نویسنده: امیررضا قاسمی


86 Comments
  1. فلش کاربر می‌گوید

    نقد عالی بود . با نمره هم کاملا موافقم . به نظرم این سریال حتما بین ۵ سریال برتر کمیک بوکیه . متفاوت ترین اثر مارول تا به امروز بوده . باید منتظر موند لوکی هم دید

    1. King thor کاربر می‌گوید

      میشه با دلیل بگید چطور جزو ۵ سریال کمیک بوکی هست
      نسبت به سریال های جسیکا جونز پانیشر دردویل گاتهام واچمن بویز و واکینگ دد

      1. فلش کاربر می‌گوید

        اولا که من گفتم به نظرم اینطوریه و هر کسی نظر خودشو داره . و بله درویل و پانیشر و گاتهام بهتر از این سریال بودند . به نظرم این سریال یا چهارمی هست یا بعد جسیکا جونز در رتبه پنجم .

        1. King thor کاربر می‌گوید

          نه ناراحت نشید فقط خواستم دلیلاون رو بدونم عذر خواهی میکنم اگر دلگیر شدید

  2. King thor کاربر می‌گوید

    با ضمن سلام و خسته نباشید ممنون بابت نقد این سریال
    پایانش واقعا به نظر من افتضاح بود حیف حیف حیف
    ( نظر شخصی ) نمره خودم ۷۸ از ۱۰۰ هست

  3. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    نقد خوبی بود ممنون اقای قاسمی
    به نظر من چهارمین سریال برتر مارول و یکی از ده سریال برتر کمیک بوکی‌ هست.
    البته این سریال نقاط ضعفی مانند پایان بد و مونیکا رمبو هم دارد.
    نقاط قوتی هم مثل جلوه های ویژه قابل قبول و شخصیت پردازی و بازیگران فوق العاده هم داره.
    کلا همتای خودش تو دیسی واچمن هست ولی کلا از واچمن فقط اندکی ضعیف تر.
    نمره من به سریال به وانداویژن : ۸٫۸ نمره من به واچمن : ۹٫۰

    1. King thor کاربر می‌گوید

      دوست عزیز ببخشید چرا چهارمین سریال کمیک بوکی هست به نظرتون ؟ وقتی سریال دردویل ، واچمن ، بویز ، واکینگ دد ، جسیکا جونز و گاتهام هست

      1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

        گفت چهارمین سریال برتر مارول
        من اینطوری میگم:
        ۱-واچمن
        ۲-دردویل
        ۳-گاتهام و واکینگ دد
        ۴-ارو
        ۵-ماموران شیلد
        ۶-د بویز
        من به وانداویژن ۸ میدم(شخصی)

        1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

          سیسکو رامون
          تو واچمن رو از سریال شاهکار دردویل بهتر میدونی؟؟؟؟؟؟؟
          متاسفم برات

          1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            دکتراسترنج #
            این دوتا قبول کنین تقریبا برابرن

            1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

              دردویل با اختلاف بهترین سریال کمیک بوکی هست

              1. King thor کاربر می‌گوید

                نه واکینگ دد اگر ۶ فصل اول رو حساب کنیم با اختلاف اول هست ولی اگر با فصل ۸ ۷ و ۹ حساب کنیم می‌تونه به اندازه دردویل باشه

            2. King thor کاربر می‌گوید

              خیر به هیچ وجه دردویل قطعا بهتره با احترام واچمن در حد لژیون هست حتی کمی نسبت بهش کیفیتش پایین تر هست

            3. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

              دکتر منهتن
              وووووات د فاااااااز؟ چی؟ خخخخخههههههه ههههههههه واچمن با دردویل مساوی باشه؟ حالتون خوبه جناب؟
              ایرادات سریال واچمن
              گند زدن به دکتر منهتن
              بازی بازیگران نسبتا بد
              نداشتن حتی ذره ای اکشن و سی جی ای .
              در حالی که فصل های یک و سه دردویل شاهکار است

              1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

                دکتر استرنج #
                اگه انقدری که میگین بد بود چرا همه جا ازش تعریف میشه ؟؟من ندیدم چون واقعا وقتم پره اما تعریفشو زیاد شنیدم

                1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

                  نصفش واقعی و نصفش به خاطر س.ی.ا.ه پوستی.

                2. King thor کاربر می‌گوید

                  گلم هالیوودو سینمای جهان همینه اگر میخواهی فیلم و سریالت در تمجید و ستایش دیگران باشه باید نقش اولتو بدی به یک سیاه پوست و یا یک خانم حالا اگر خانم سیاهپوست باشه که عالی میشه یک پیام ضد نژاد پرستی رو هم بچپونی توش همه به به و چه چه می کنند کسی هم جرعت ندارن انتقاد کنه که برچسب به نژاد پرستی بهش نخوره این است که فیلمی مثل بلک پنتر در متا ۸۸ میگیره و فیلمی مثل فایت کلاب ۶۴ این هست که واچمن اینقدر اووریتد میشه و دومین سریال پر بازدید hbo و دارک اندرریتد که تقریبا هیچکی نمیشانسش البته در مورد تمام آثار مطابقت نمی کنه و ممکنه واقعا اثر شایسته ای باشه
                  اگر هم میخواهند از نظر تجاری به سود برسند و نمرات مهم نیست براشون اثری می‌سازند که رو چین تمرکز کنه اگر فقط یک ۱/۲۵ جمعیت چین برای اون فیلم بلیت تهیه کنه بکنند اون فیلم پرفروش ترین فیلم تاریخ میشه حتی با تورم

                  1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

                    کینگ ثور
                    متاسفانه حرفتون درسته ، مثلا عین بلک پنتر نگاه کنین چقدر نمرات بالا داشته در حالی که اصن حق این نمره رو نداشته .

              2. King thor کاربر می‌گوید

                فکر کنم اصلا دردویل رو نگاه نکردند

        2. فلش کاربر می‌گوید

          ارو به نظرم سریال خوبی بود . دو فصل اولش شاهکار بود . فصل اخر هم خیلی خوب بود و نمرات بالایی گرفت . ولی بقیه فصل هاش به نظرم زیاد خوب نبودن و رتبه چهارمی که بهش دادین یکمی زیاده . البته این نظر من هست و نظر شما هم کاملا محترمه

        3. King thor کاربر می‌گوید

          با اینکه فن دردویل هستم ولی حق واکینگ دد هست که وال باشه دردویل م از واچمن بهتر هست البته نظرتون هست محترمه لژیون هم جایگاه سه یا دو رو داره

        4. King thor کاربر می‌گوید

          سیسکو رامون عزیز شما واکینگ دد رو دید که جایگاه سه گذاشتیدش ؟
          دردویل رو دیدید
          لژیون و بویز رو دیدید ؟ آخه ارو از بویز بهتره 😐😐😐
          البته نظر شخثیتون هست بازم قابل احترام هست
          ببخشید وقتتون رو گرفتم

  4. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود ممنون اقای قاسمی

  5. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

    سریال روند خوبی داشت
    و برای نه قسمت هم رابطه نمادینی داشت هم سیتتکام خوبی
    شخصیت پردازی هم خوب بود
    ولی نکات منفیش شخصیت پردازی بد مونیکا و آگاتا بود و ویلن نداشتن سریال
    بنظرم حقش ۸ هست
    این سریال تو تاپ ۱۵ سریال برتر کمیک بوکی بنظرم رتبه ۸ داره (شخصی)

  6. محمود کاربر می‌گوید

    ممنون از اقای قاسمی به نظر من نمره:۸/۹
    به نظرمن واقعا سریال جذاب بود و برخلاف قسمت اخر قسمت های قبل عالی و غافلگیر کننده بودند
    برای من: ۱دردویل
    ۲واندا ویژن
    ۳واچمن
    ۴ جسیکا جونز

  7. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود بچه ها میشه ۳۰ تا از قویترین های شخصیت های دیسی رو بگین من میخوام یه رتبه بندی ببینم تا بدونم

  8. King thor کاربر می‌گوید

    به طور کلی نظرم در مورد بهترین سریال های کمیک بوکی این طور هست
    ۱ واکینگ دد
    ۲ دردویل
    ۳ لژیون
    ۴ د بویز
    ۵ واچمن
    ۶ جسیکا جونز
    ۷ گاتهام
    ۸ پانیشر
    ۹ واندا ویژن
    ۱۰ واعظ

    1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

      منم نظرم رو میگم :
      مردگان متحرک و دردویل در یک رتبه
      د بویز
      لژیون
      مامور کارتر
      واچمن
      گاتهام
      واعظ
      جسیکا جونز
      وانداویژن
      پانیشر

      1. amirrr کاربر می‌گوید

        به نظرمن :
        ۱-دردویل و واکینگ دد
        ۲-لژیون
        ۳-واندا ویژن
        ۴جسیکا جونز
        ۵-گاتهام

      2. hulk کاربر می‌گوید

        سلام به نظر من :
        واندا ویژن
        دردویل
        واچمن
        پانیشر
        جسیکا جونز
        فلش
        گاتهام

        1. King thor کاربر می‌گوید

          ژانننن
          😐😐😐
          واقعا بدون تعصب واندا ویژن به زور توی تاپ تن هست چه برسه به اینکه اول باشه به هر به من ربط نداره و باز هم پاک رو از گلیمم دراز تر کردم باز هم ببخشید

  9. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    زنده باد اقای قاسمی .
    مقاله عالی بود و چنین نقدی فقط از یک نویسنده ماهر با دست به قلم خوب مثل استاد قاسمی بر میاد .
    سریال هم عالی بود هرچی ازش بگیم کم گفتیم . دیسی باید حالا حالاها زور بزنه تا به مارول بریه در زمینه سینما .
    امیدوارم موفق باشید .

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      استیو راجرز
      فکر کنم شما فرق سریال و سینمایی نمیدونید. اون فیلم سینمایی که دیسی از مازول عقب تره. در دنیای سریالی برابر و حتی در زمینه هایی دیسی سرتره.

      1. King thor کاربر می‌گوید

        نه مارول سردر هست حالا نظر شماست و به من ربطی ندارد

        1. King thor کاربر می‌گوید

          ای بابا این چرا اینطوری هست
          منظورم ( برتر ) هست

        2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          وجدانا نزدیکن

      2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

        اجازه بدین مارول به اندازه دیسی سریال منتشر کنه بعد قضاوت کنین . الان همین واندا ویژن رو دست کل سریال های دیسی بلند شد اقای سعادتی البته نه از نظر شخصی من بلکه از نظر منتقدین سینمایی .

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          استیوراجرز #
          ببینید دیسی سریال خوب کم نداره درسته سریال های مارول بهترن اما کمی بهترن

          1. فلش کاربر می‌گوید

            بله خب دو تا کمپانی توی این کرونا وقت زیاد داشتن . مثلا الان همین سوپرمن و لوییس خیلی نقد های خوبی داشته . یا همین فلش که سه فصل قبلش از بد هم بدتر بودن الان همین دو اپیزودش کل سه سیزن قبل رو میارزه 😂. ولی خب حق با کاربر استیو راجرز هست . همین دردویل و وانداویژن ۸۰ درصد سریالای دی سی رو میارزن 😐. باید برای لوکی و فالکون وسرباز زمستان صبر کنیم ☺

  10. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    فعلا منتظر سایر سریال ها مثل لوکی هستم . اقای قاسمی به نظرتون باقی سریال ها مثل لوکی و فالکون و سرباز زمستان و اینا میتونن به این موفقیت برسه ؟!
    و اینکه نظرتون راجب فیلم ثور : عشق و آذرخش چیه ؟! به نظرتون آخرین فیلم ثور در MCU هست یا خیر ؟!
    با تشکر .

    1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

      جناب استیو راجرز
      من با اجازه نظر شخصی خودم رو میگم
      تو تریلر های فالکون وسرباز زمستان که نشون داده بود اکشن خوبی داره حالا شاید این تریلر ها واسه هایپ کردن مردم باشع.
      کلا این سریال بد شد که شد نشدم که بهتر ، خیلی بهش امیدی ندارم.
      اون فیلم ثور ۴ هم به نظرم می‌تونه از ثور راگناروگ بهتر باشد. منم بهش امید دارم.

      1. King thor کاربر می‌گوید

        اگه به اندازه کاپیتان آمریکا سرباز زمستان باشه حتما می‌تونه جزو برترین سریال ها بشه اگر هم نه باز هم دیدن باکی جذابه

    2. Amirrr کاربر می‌گوید

      کاربر استیو راجرز ممنون شما خودتون از نویسنده های خوب و عالی سایت هستید. یک نکته کلی که در رابطه با سریال ها هست مسلما اینطور که پیدا است کوین فایگی اجاز نمیده کامئوی بزرگی رو شاهد باشیم و بیشتر حواسش به دنیای سینمایی مارول است که واقعا حق داره این کار رو بکنه ولی این سریال پیدا است که صحنه های اکشن خوبی داره و چون به دنبال مشخص کردن کاپیتان امریکای بعدی است پس جذاب هم میتونه باشه و حتی گفته شده که در قسمت اول شاید شاهد یک حضور غافلگیر کننده باشیم . در کل اره میتونه خوب باشه .اما سریال لوکی شاید فرق کنه و ممکنه شاهد یک داستان خاص باشیم چون اولا لازمه که ورود دوباره لوکی رو به نمایش بگذاره و البته واکنش های خبیثانه اش رو نمایش بده که در نوع خودش جالبه وشاید شخصیت های مهم جدیدی رو هم در این فیلم معرفی کنه. درباره ثور۴ نیز قطعا به دلایل متعددی مارول شاید حساب ویژه ای روی این فیلم باز کرده باشه و ما شاهد داستان بزرگی باشیم ولی چیزی که معلومه قطعا بزرگ تر از ثور ۳ است و جذاب تره و حتی بازیگر نقش ثور هم به تمجید از داستان پرداخته

      1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

        مرسی از پاسخ کاملتون و اینکه وقت گذاشتین برای پاسخ .
        شاد و پیروز باشید .

  11. revan کاربر می‌گوید

    با سلام مقاله خوبی بود ممنون از نویسنده که نقد خیلی خوبی انجام دادن مارول انصافا در زمینه فیلم و سریال واقعا عالیه فقط اگه کمی مسائل فمینیستی و هم….گرایی کاهش پیدا کنه بهترین فیلمهای کمیک رو میتونه بسازه البته الآنم خوبه ولی در اون صورت میتونه بهترین باشه بنظر بنده هم این سریال میتونه امتیازش ۸.۵ باشه و اینکه بنظر میاد لوکی قراره دو….گرا باشه تو سریال لوکی میخواستم بدونم واقعا در کمیک هم ی همچین گرایشی داره یا فقط تو mcu قراره اینطور باشه؟. خسته نباشید.

    1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      ببخشید از کجا فهمیدید؟
      اگر میدونید بگید
      من که متوجه نشدم کجای تریلر لوکی به این موضوع اشاره کرده

      1. revan کاربر می‌گوید

        محمد اودین سان
        در اطلاعات این سریال به این موضوع اشاره شده اگه به انگلیسی این سوال رو از گوگل بپرسید براتون اون قسمت رو میاره که گفته قراره لوکی ی همچین گرایشی داشته باشه.

  12. king venom کاربر می‌گوید

    سلام به شما
    نقدتون خیلی خوب و کم نقص بود و کاملا باهاتون موافقم اولش خیلی خوب شروع شد ولی آخرش بدجور ناامید کننده بود(البته نه درحد پایان بازی تاج و تخت”هعی😔😔😖” وقتی بهش فک میکنم جیگرم خون میشه) پایانش برا سریال خوب بود ولی برای طرفداران ناامیدکننده بود
    فقط یه سوال شما سریالای دیگه مث سوپرمن و لوئیز و لوکی و فالکون و سرباز زمستان و… نقد میکنین دیگه درسته؟
    و سوال بعدیم اینه که مثل زمستان بی‌پایان ایونت های کمیکی دیگه رو مث KIB و دث متال و… رو نقد میکنین؟؟

  13. mahdi کاربر می‌گوید

    با سلام
    مقاله خوبی بود امیر جان خسته نباشی
    باید منتظر سریالی مثل:لوکی ، فالکون و سرباز زمستان، شی هالک، هاکای و… بود مارول تو سینما خیلی خوب داره پیش میره البته باید منتظر بود و دید این پنج شنبه زک اسنایدر جاستیس لیگ چه میکنه چون چیزی که از ۲ ساعتی که پخش شد طرفتارا دیدن خیلی تعریف کردن.

    1. king venom کاربر می‌گوید

      بله
      این پنجشنبه قراره بیاد
      از دو ساعت اول که کسایی که دیدن حسابی تعریف کردن ازش وتازه قبل از اینکه این فیلم تاریخ اکران بخوره یه اکران آزمایشی برای ۱۰، ۲۰ نفر هم داشت که اونم خیلی همه باهاش حال کردن تازه گفته میشه بینشون دوتا منتقد هم بوده
      هفته بعد هم فیلم بشدت موردانتظار گودزیلا علیه کونگ میادش که خیلی برای دوتاش هایپم این فیلم هم پارسال یه اکران آزمایشی داشته که اوناهم ازش تعریف کردن
      من یکی این دو هفته برای جفتشون هایپم

      1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

        King venom
        ایونت کینگ این بلک بنده نقد می کنم و تقدش تا هفته دیگه روی سایت قرار می گیره.

        1. king venom کاربر می‌گوید

          آقای سعادتی
          ممنون که زحمت میکشید ولی بنظرم اول بزارین شماره ۵ بیاد بعد نقد رو بزارین چون اول باید ایونت تموم بشه چون این پایان یه ایونت هستش که بیشترین اهمیت رو داره و نشون میده آیا رویداد خوبیه یا بد
          پس بنظرم تا شماره پنجش نیومده صبر کنین بعدش اگه لازم شد مقالتون رو ویرایش کنین

          1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

            King venom
            البته حرف شما درسته. فعلا پس یک مقاله دیگه مینویسم و هر وقت قسمت پنجم که قسمت آخر ایونت هم هست منتشر شد بعد نقدش مینویسم.
            ممنون از توجه شما دوست عزیز.

  14. amirrr کاربر می‌گوید

    کاربر کینگ ونوم ممنون از نظرتون.
    سریال فالکون و وینتر سولیجر و لوکی رو بله به احتمال زیاد نقدش رو می نویسم ولی سوپرمن و لوئیز رو فکر نمی کنم بنویسم .
    نقد ایونت کینگ این بلک رو هم اقای سعادتی خودشون گفتند که می نویسند. ولی یک مقاله رو درباره ی نقد ایونت ایکس اف سورد رو در حال نوشتن هستم .

  15. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

    سلام آقای قاسمی مقاله خیلی خوبی بود. البته نمره خودم به این سریال ۸/۹ است.

    1. amirrr کاربر می‌گوید

      خیلیی ممنون محمد امید عزیز .

  16. Attack titan کاربر می‌گوید

    جناب استیو راجرز شما هم‌نویسنده سایت هستید؟😕😐❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      دو تا مقاله تا الان نوشتم هیچ کدومش هم راجب کمیک نیست اما اگه قسمت بشه و ادمین صلاح بدونه مقاله کمیکی هم مینویسم در آینده … .

  17. فوزی غلام کاربر می‌گوید

    در بزرگی دیزنی همین بس که هروقت دلش بخواد رکورد پرفروش ترین فیلم دنیا رو بین فیلم های خودش جابه جا میکنه .
    این هم برای بعضی کمپانی ها شده افسوس .

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      فوزی غلام
      در حقیری دیزنی همین بس که طرفداراش وقتی کمپانی شون یک موفقیت کسب می کنه لباس خودشون براش پاره می کنند و از ذوق می میرن و تو سر طرفدار های بقیه کمپانی ها میزنن.
      ( با منطق همین بس شما عزیزم😂😂😂)

      1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

        اقای سعادتی جسارتا من متوجه منظورتون نشدم . !! میشه یک بار این عبارت رو به سبک روان ترجمه کنید ؟!

        1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

          استیو راجرز
          من بر وزن جمله آقای فوزی غلام این حرف زدم. ایشون یک تیکه به وارنر انداختن بنده هم به سبک خودشون همین کار کردم. واگرنه دیزنی اصلا حقیر نیست ولی با منطق همین بس ایشون میشه این گفت.
          در هر حال تقصیر بنده نیست منطق همین بس کاربر فوزی غلام😂😂😂😂

    2. King thor کاربر می‌گوید

      البته بزرگی به فروش نیست آقای قاسمی بلکه به ارزش و کیفیت فیلم ربط داره بیشتر موفقیت دیزنی در گیشه بخاطر محبوب بودن در بین چینی ها هست
      همین منک نتفلیکس به اندازه کل فیلم های دیزنی می ارزه

      1. Amirrr کاربر می‌گوید

        کاربر کینگ ثور ببخشید منظورتون من هستم یا اقای فوزی غلام هست چون من که حرفی از فروش یا اکران در گیشه نزدم؟

        1. King thor کاربر می‌گوید

          🤔🤔 آقای قاسمی عذر خواهی میکنم اشتباه شد ایشون رو با شما اشتباه گرفتم
          🙏🙏🙏🙏🙏

    3. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      بله موافقم .

  18. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    سلام مقاله خوبی بود.نظرمن در مورد بهترین سریال ها
    ۱-دردویل
    ۲-مردگان متحرک با فاصله کم
    ۳-واچمن
    ۴-د بویز
    ۵-وانداویژن
    ۶-گاتهام
    ۷-لژیون
    ۸-جسیکا جونز
    ۹-لوسیفر
    ۱۰-ماموران شیلد

  19. mahdi کاربر می‌گوید

    سریال سوپرمن و لوییس هم عالی بود خیلی سریالای شبکه cw اصلا جلوه های ویژه شون خوب نبود ولی سوپرمن و لوییس خیلی خوب شد از تا الانم که فعلا از سایت imdb نمره ۸ رو کسب کرده به نظرم نمره خوبیه

  20. کیوان کاربر می‌گوید

    نویسنده عزیز سلام اقا شما مارول فن هسید؟
    اخه در تمامی مقالاتتون مارول رو بالا میارید.
    این سریال رو هم دیدم و بهش ۸ از ۱۰ میدم ولی دیگه ۹ خیلی زیادیه براش

    1. پرایمال سیسکو کاپیتان سوپراتم کازمیک آرمور دکتر اسپکتر کاربر می‌گوید

      بله مارول فنن

      1. amirrr کاربر می‌گوید

        بستگی داره تصور شما از مارول فن بودن یا دیسی فن بودن چی باشه .اگه منظورتون کوبیدن طرف مقابله که این کار اشتباهه و اصلا تاثیری در دو کمپانی نداره و اینکه حالا که واندا ویژن از مارول بوده یا اسنایدر کات از دیسی است دو طرف همدیگر رو خراب کنند این کار غلطه و به نظر من به نتیجه ای نمیرسه .
        اگه هم منظورتون اینه که برترین شخصیت مورد علاقه ام از مارول باشه که باز هم غلطه و برای صدمین بار من به شدت طرفدار بتمن هستم . واقعا لازم به کوبیدن یک سریال با کیفیت خوب چون از مارول بوده نیست .

    2. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      کیوان
      نه اتفاقا کیوان جان این سریال عالی و لایق این نمره هم هست. ربطی به این که کسی مارول فن باشه نداره.
      پس انقدر منفی نگر نباش عزیزم😃😃😃

      1. King thor کاربر می‌گوید

        واقعا خیلی ایرادات داشت مخصوصا قسمت آخرش نمره ۹ کمی زیاد هست

    3. ثور لاور کاربر می‌گوید

      کیوان
      بفرما، نویسنده این همه زحمت کشیده بعدش . . .
      شما اگه اذیت میشین نخونین، خب چرا هشت میدی؟؟؟؟؟ چه ایراد خاصی داشت؟؟؟ تقریبا با نمره هاش فرق زیادی نداشت، با اینکه منتقد ها خیلی سخت گیرن
      من خودمم بهش ۹ میدم
      آقای قاسمی نقد فوق‌العاده ای بود، کیف کردم، همینطور پر قدرت به راه خودتون ادامه بدید و به حرف هیتر ها گوش نکنید، امیدوارم در آینده مقالات بی نقص دیگری از شما بخونم، خسته نباشید

      1. amirrr کاربر می‌گوید

        ممنون از شما دوست عزیز .بله در ادامه نقد های دیگر هم خواهیم داشت

  21. amirrr کاربر می‌گوید

    کاربر کیهان ممنون از نظرتون و اینکه وقت گذاشتید مقاله رو خواندید .من کمیک فن هستم که البته مارول یا دیسی فن بودن هم از زیر شاخه های این به حساب میاد . اینکه مارول رو می برم بالا با عرض معذرت متوجه نمیشم و به نظرم دیسی و مارول به اندازه ای بزرگ هستند که با تحقیر کردن یا بزرگ کردن یکی از انها تاثیری واقعا نداشته باشه . و در نهایت هم به نظرمن امتیاز در داستان پردازی و طراحی و بازیگری منصفانه بود و به همین دلیل به این امتیاز رسید و اغلب دوستان هم امتیازی نزدیک به این و با اختلاف کمی رو در نظر داشتند . و امتیاز داده شده رو قبل از همه ادمین بررسی کرده و اگر ادمین موافقت نمی کردند که این امتیاز ثبت نمی شد .درباره مقالات قبلی رو هم اگر مبارزات رو منظورتون است همه ی انها مورد تایید ادمین هستند و اگر هم ایستراگ های قسمت نهم واندا ویژن منظورتون هست باز هم ببخشید که بد نوشته شده .
    سلامت باشید

  22. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    دوستان سلام
    نمرات اسنایدر کات اومد.
    تو راتن ۷۰% شده .
    نمره بدی نیست ولی من انتظار بیشتری از زک اسنایدر داشتم.
    اما خوب نمره ی خیلی خوبی هست.
    البته باید خود فیلم و دید در غیر این صورت قضاوت نمیشه کرد.

    1. king venom کاربر می‌گوید

      دکتر استرنج
      ببین وارنر جاکش داره بعضی از منتقد هارو میخره تا به فیلم نمره پایین بدن و درنتیجه فیلم شکست بخوره پس اصلا به این نمرات توجه نکن

      1. King thor کاربر می‌گوید

        اصلا ربط نداره این حرف شما خنده دار هست وارنر ۷۰ میلیون خرج کرده این همه تبلیغ کرده بعد بیاد فیلم خودش رو بکوبه ؟ خیلی از منتقدان قبل فیلم گفتن نمره نمیدیم و کلا با دی سی لج هستند اومدن به فیلم کاپیتان مارول ۶۰ دادن بعد به جوکر ۵۸ 😐😐😐😐 جوکری که شاید توی این چند سال از معدود فیلم های هست که جایزه اسکار حقش بوده
        این اسپایدی رو هم که جر دادن 😂😂😂😂

        1. king venom کاربر می‌گوید

          king thor
          بین قبل از هرچیز بگم که من از اسنایدرکات انتظار ندارم کولاک کنه انتظار من در همین حده که از bvs بهتر باش چون دیگه بیشتر از این نمیشه از اسنایدر انتظار داشت
          خب درسته اون ۷۰ میلیون خرج فیلم کرده اینم بخاطر فشار هاییه که طرفدارا روشون گذاشتن و دقیقا به همین دلیله که دارم میگم چون وارنر برنامه جاهطلبانه ش رو چندین ماه پیش برای dcue اعلام کرد که در سال ۶ تا فیلم پخش میکنه و البته وقتی وارنر هنوز پایه های dcue رو محکم نکرده این نمیتونه خوب باشه چون هم به کارگردانا فشار میاره هم باید انتظار افت کیفیت از این فیلما رو داشته باشیم
          و اگه اسنایدر کات نظر طرفدارا رو جلب کنه اونا قطعا بعدا میان فشار میزارن که تمام فیلمای بعدیشون با این فیلم هماهنگ بشه و این اصلا برای برنامه بلند مدت وارنر خوب نیست
          شما فقط به همین انتشار دو ساعت اول فیلم به جای تام و جری توجه بکن وارنر میگه که سهوی بوده ولی اگه بهش فکر کنی از خودت میپرسی چطور سرویس استریم بزرگی مث HBO همچین اشتباهی میکنه و دو ساعت بعد متوجش میشه کاملا مشخصه عمدی بوده حالا اگه ۱۰ دقیقه یا فوقش ۲۵ دقیقه بود بله میتونی بگی اشتباه بوده ولی دو ساعت!!!!!!!!! و اونوقت هشکی هم تو hbo متوجش نشده یا کارکنانش خیلی مونگول بودن یا از عمد این کارو کردن
          البته ما هنوز فیلمو ندیدیم که بگیم خوبه یا بد و باید انتظارات رو کمی بیاریم پایین ولی شک نداشته باش که وارنر چنتا از منتقدهارو خریده تا زک اسنایدر رو بکوبن و برنامه های خودشون رو جلو ببرن

      2. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

        کینگ ونوم
        منظورت مارول هست یا وارنر؟

    2. mohammad 2 کاربر می‌گوید

      اسنایدر کات از تمامی فیلم های اونجرز مارول بهتر بود خیلی بهتر بود همه میدونن

  23. علی کاربر می‌گوید

    سلام جناب ادمین میخوام بدونم از بین سریال های فلش٬واندا و ویژن٬سوپرگرل بیشتر کدوم مورد علاقه شما بود.

  24. Jimy کاربر می‌گوید

    سریال خیلی خوبیه فقط حیف که سینما زیر دو سال نیست که بتونم از دیدنش لذت ببرم

    پروژه نابود سازی سینما تکمیل ، نابود سازی تلویزیون استارت خورد.

  25. فایت کاربر می‌گوید

    خدایا مارا از شر دنیای بچه گانه مارول راحت کن

  26. […] از وانداویژن نوبت به این رسید که مارول با سریالی متفاوت و جدید در […]

دیدگاه ها غیر فعال است.