بهترین بازی های یوبی سافت که باید تجربه کنید

یوبی سافت بزرگترین و البته پولدارترین شرکت بازیسازی اروپا است و همچنین هر سال ۱ الی ۲ بازی بیرون میدهد. در مجموع بازی های ساخته شده این شرکت به عدد غافلگیرکننده ۱۲۰ بازی میرسد! و عناوین انقلابی و موفق زیادی در این صنعت داشته است. در این مقاله میخواهیم به بازی های برتر یوبی سافت بپردازیم. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید. این نکته هم باید اضافه کنیم که در شرکت یوبی سافت بازی ساز های ایرانی هم حضور دارند.


۲۰. گوست ریکان، سرزمین های وحشی:

بعد از ۴ سال یوبی سافت دوباره میخواست گوست ریکان بسازه. این سری معمولا هر نسخه انقلابی تر شدن و همین چیز هست که این سری بازی خاص می کنه. این دفعه بازی قرار بود در غالب جهان آزاد در بولیوی روایت بشه. گیم پلی بازی ساختارش عوض شده بود و مسلما هم باید گیم پلی نسل هشتمی میبود. یک نکته جالب بازی شخصی سازی چهره کرکتر اصلی بود که پر از آیتم های کلاه و لباس و شلوار و ماسک و کوله پشتی و…. یکی دیگر از نکات بازی که هم منفی و هم مثبته یاران شما است. در این بازی شما ۴ هم تیمی دارید که در جنگ کمک شما می کنند. نکته مثبت اینه که میتونید هم در صورت اکشن و در صورت مخفی کاری بهتر عمل بکنید اما نه همیشه بهتر! نکته منفی دقیقا همین. هوش مصنوعی یاران کمکی شما به شدت ضعیف و بعضی وقت ها کار های خنده داری از اون ها سر میزنه و در بعضی مواقع حتی ممکنه دستورات شما اصلا اجرا نکنن یا بکنن هم اشتباه بکنن.

تنوع وسایل نقلیه در بازی عالی است شما میتوانید از ماشین های زرهی و جیپ ها و هلیکوپتر و قایق استفاده بکنید. اما فیزیک افتضاح بازی این امر را دچار اختلال می کند. به طوری که شاید با موتور از کوهی با سرعت زیاد به پایین بیایید و در سراشیبی های زیادی قرار بگیرید اما به صورت مضهکی هیچ اتفاقی برایتان نمی افتد. گیم پلی بازی خیلی خوب و متنوع است و خوشبختانه بازی در این زمینه خیلی خوب عمل می کند. در مجموع سرزمین های وحشی ترکیبی از نکات منفی و مثبت است.


۱۹. قاتلان عقیده: وحدت

شاید از بودن این بازی در این رتبه زیاد تعجب نکنید چون این بازی اوایل عرضه اسطوره باگ و افت فریم بود! به حدی زیاد که اصلا شما بعد مرحله اول بازی از بقیه بازی منصرف میشدید. شاید با خودتون بگید نه من با باگ های کم کنار میام اما این بازی فقط چند تا باگ نداشته! حتی در بافت های بازی هم باگ پیدا میشد و به حدی زیاد بود که یکهو پوست کرکتر اصلی غیب میشد و با صورت بدون پوست زشتی مواجه میشدید که فقط به خاطر باگ بود. البته در حال حاضر بعد از آپدیت های پیاپی این بازی خیلی بهینه و بهتر شده است. حالا برسیم به سیستم های خود بازی. گرافیک بازی که فوق العاده است و کاملا به صورت واقعگرایانه ای در آمده است. گیم پلی بازی همون شالوده نسخه های قبلی است اما کار کرد تپانچه یکم پر رنگ تر شده است. هر چند گیم پلی بازی هم هنوز باگ دارد و در بعضی جهات زیاد راضی کننده نیست.

نقشه بازی هم که شهر پاریس را به صورت قابل قبولی درست کرده است. محتوای در شهر هم تا حدودی قابل قبول است اما میتوانست خیلی بهتر باشد. تجهیزات بازی هم خوب است و نتوع قابل قبولی دارد. داستان بازی هم در زمان انقلاب فرانسه روایت می شود و خیلی جذاب است اما مشکلی که پیش می آید روایت داستان توسط خود بازی است. داستان بازی بسیار عالی است اما این روایت داستان گنگ و خیلی بد به پیکره داستان بازی آسیب میرساند. چهره ها عالی طراحی شده است و ایراد خاصی هم در بخش طراحی مراحل نمیتوان به بازی گرفت. البته بعضی از مراحل بازی ممکن است حس تکراری و یکنواختی برای شما داشته باشد. ولی چیزی درمورد این بازی جالب است اینکه یوبی سافت بازی را از تاریخ کشور خودش ساخته است یعنی فرانسه.


۱۸. فارکرای ۴

سری بازی فارکرای بعد از نسخه موفق سوم بسیار پیش گیمر ها معروف و پر طرفدار شده بود. نسخه چهارم از نظر گیم پلی سعی دارد همان گیم پلی نسخه قبلی را بهبود یافته تر ارائه دهد اما خب به طور کلی در بیشتر جهات حتی از نسخه قبلی خود نیز ضعیف تر است. نقشه بازی بسیار فوق العاده طراحی شده است و محتوای خوب و قابل قبولی هم دارد. مخفی کاری و اکشن بازی عالی است و برای کسایی که به صحنات اکشن علاقه دارند کلی محتوا دارد. هر چند شخصیت پردازی بازی به معنای واقعی کلمه افتضاح است. بعضی از محیط ها و مراحل بازی هم تکراری هستن صورت یکنواختی برای شما دارند. بازی شباهت خیلی زیادی به نسخه قبلی دارد و این چیز خوبی حداقل در سری فارکرای نیست.

تکراری بودن محیط های بازی هم چندان جالب نیست اما پویا بودن محیط تا حدودی تکراری بودن محیط را برطرف می کند. اگرچه بعضی از  طرفداران این سری نفرت خاصی از این نسخه دارند به خاطر اینکه این بازی پیشرفت چندان خاصی نسبت به نسخه قبلی نداشته است. البته بازی چندین نکته مثبت عالی دارد. یکی از این  نکات مثبت گان پلی عالی و سیستم رانندگی وسایل نقلیه است. در مجموع فارکرای ۴ بازی خوبی برای دوستداران این سری است اما میتوانست خیلی بهتر از چیزی که هست باشد.


۱۷. قاتلان عقیده ۳

یوبی سافت بعد از سگانه اتزیو به سراغ ساخت نسخه ای از این مجموعه رفت که داستان انقلاب آمریکا را روایت بکند. در این نسخه گیم پلی بازی تقریبا مثل قسمت قبلی بود اما با چند قابلیت اضافه جالب. در این نسخه میشد دو سلاح سرد با هم دست گرفت که در مبارزه برتری خوبی جلوی دشمنان به حساب می آمد. در نسخه فرقه برادری و نسخه دوم هم تپانچه وجود داشت اما انقدر نقش پر رنگی در بازی نداشت. تیر و کمان هم سلاح مخفی کاری خوبی است و میتوان با این سلاح بدون اینکه کسی متوجه حضور شما شود تک تک نگهبان ها را بکشید. گرافیک هنری بازی خیلی زیبا است و شهر هایی از آمریکا که داخل بازی هستند پر جزییات و زیبا هستند. اما خب بحث گرافیک فنی که می شود بازی های یوبی سافت چندان عملکرد خوبی در این بخش ندارند و افت فریم و کیفیت کمی آزاردهنده است.

داستان بازی خیلی پر پیچش و جذاب است و ساعت ها شما را درگیر خود می کند. شخصیت پردازی در داستان بازی کمی مشکل دارد. برای مثال شخصیت پردازی کرکتر اصلی (که سرخپوست هم هست) برعکس اتزیو در نسخه های قبلی اصلا کاریزماتیک نیست! در بعضی موارد هم شخصیتی بسیار ساده ای به نظر میرسد و کمی نچسب است. کسی که بعد از نسخه فرقه برادری و نسخه دوم این بازی انجام دهد متوجه میشود داستان پردازی این نسخه فرسنگ ها از نسخه های قبلی فاصله دارد. اگرچه با بعضی مشکلات با بازی خوب و تمیزی طرف هستیم.


۱۶. دیویژن:

ایده این بازی بسیار جاه طلبانه بود. نیویورک در آخرالزمان! خب برعکس بیشتر بازی های یوبی سافت گرافیک فنی این بازی مثال زدنی است و گرافیک هنری هم مثل بیشتر بازی های یوبی سافت عالی است. گیم پلی بازی هم بسیار جذاب و نفس گیر است و واقعا حس آخرالزمانی بودن را به مخاطب انتقال میدهد. اما هوش مصنوعی دشمنان واقعا تجربه بازی را بسیار بد می کند و بازی که ادعا انلاین یا به اصطلاح ام ام ا بودن دارد حتی مبارزه درست و حسابی بین پلیر ها ندارد. خب این ضعف بزرگی برای این بازی به حساب میاید. طراحی شهر نیویورک هم عالی است و بسیار دیدنی و زیبا است. البته محتوای بازی نسبت به بازی های دیگر یوبی سافت بسیار کم است و مسلما گیمر ها انتظار محتوای بیشتری از این بازی داشتند.

شخصیت پردازی و داستان پردازی بازی هم در سطح خوبی است و میتواند راضی کننده باشد. ماموریت های اصلی بازی هم بسیار خلاقانه و زیبا هستند و شهر نیویورک را برای شما خطرناک تر جلوه می دهند. اما ماموریت های فرعی بازی کاملا برعکس هستند.این مراحل به شدت تکراری و عذاب آور هستند. اما کار اشتباه یوبی سافت در مورد این بازی زیاد کردن بیش از حد هایپ برای بازی بود این بازی خوب است اما اون بازی تاریخی که یوبی سافت وعده داده بود نیست. بسیاری از گیمر ها منتظر این بازی بودند و شاید اون چیزی نبود که باید میبود اما بازم ثابت کرد یوبی سافت توان ساخت هر بازی در هر ژانری را دارد.


۱۵. قاتلان عقیده: سندیکا

این  بازی دقیقا یک سال بعد از قاتلان عقیده وحدت ساخته شده است اما تاریخ این بازی ۱۰۰ سال جلو تر یعنی در زمان لندن دوره ویکتوریایی است. در واقع این بازی چیزی بود که قاتلان عقیده وحدت باید میبود. گیم پلی بازی بسیار بهبود پیدا کرده است و به عقیده عده ای و همینطور من گرافیک این بازی کمی از نسخه قبلی (وحدت) پایین تر است اما عملکرد فنی خیلی بهتری دارد. دیگه خبری از اون باگ های عجیب و حال به هم زن و مضخرف نیست. به جای اون ها ما با بازی تمیز از نظر فنی رو برو هستیم. در ضمن این اولین نسخه در سری است که دو کرکتر قابل بازی دارد که خواهر و برادر نیز هستند. داستان بازی کمی ناپایدار است و مدام ریشه ریشه میشود و اتفاقات فرعی را به درون خود می آورد.

البته گیم پلی بازی چند چیز جدید جالب هم دارد برای مثال کالسکه ها. همونطور که میدانید موقعی که هنوز ماشین ها اختراع نشده بودند مردم با اسب و کالسکه ها جابه جا میشدند. در این بازی میتوانید بر کالسکه ها هم سوار شوید تا بتوانید سریعتر به جاهای مختلف لندن بروید. بسته های الهاقی زیادی هم برای این بازی منتشر شده است. برای مثال در یکی از بسته الهاقی ها شما باید معمای جک قصاب (جک ریپر) را حل بکنید و او را بکشید. همونطور که گفتم این بازی بود که قاتلان عقیده: وحدت باید میبود و شروعی دوباره برای جون گرفتن این سری.


۱۴. Beyond Good & Evil:

بازی خاص از طرف یوبی سافت. شاید این بازی نمونه مشابهی اصلا نداشته باشد. گرافیک بازی نسبت به سال ساخت قابل قبول است و اصل مهم این بازی گیم پلی است! گیم پلی بازی ترکیبی از مخفی کاری و تعقیب و گریز است. داستان بازی محشر است و با فضای کارتونی بازی هم همخوانی دارد. در مجموع من هرچه قدر بنویسم شما متوجه خاص بودن این بازی نخواهید شد. پس بهتون پیشنهاد می کنم خودتان بازی بکنید و به خاص بودن این اثر پی ببرید.


۱۳. واچ داگز ۱:

اولین بازی ساخته شده با موضوع هک کردن. شاید به ظاهر موضوع ساده ای باشد اما در باطن ساخت چنین بازی بسیار سخت است. ساخت شخصیت اصلی کاریزماتیک کار بسیار سختی است اما یوبی سافت نشان داد که در این کار خبره است و شخصیت پیرس را به وجود آورد. گرافیک بازی در سال ۲۰۱۴ چیز فوق العاده ای بود و همه در بهت و حیرت بودن که چطوری گرافیک این بازی انقدر خوب است؟ داستان پردازی بازی بسیار عالی است به طوری که تا لحظه آخر شما را میخکوب خود می کند. اما یکی از بزرگترین مشکلات بازی گیم پلی ضعیف است. گان پلی بازی که اصطلاحا در دیوار است و خیلی هدف گیری و شلیک کردن سخت است.

رانندگی در بازی هم تا حدودی قابل قبول است. اما بزرگترین مشکل بازی هایپ بیش از حد بود. کلا یوبی سافت یک عادت بدی که دارد پلیر ها و مخاطبان خودش برای بازی هایش زیادی هایپ می کند. برای مثال قبل از اینکه این بازی منتشر شود همه انقدر هایپ داشتن می گفتن قراره در محتوا با جی تی ای وی رقابت بکنه! اما خب این بازی حتی توان رقابت با نسخه های قدیمی سری جی تی ای هم از نظر محتوا را ندارد. اما بی شک یکی از خلاقانه ترین بازی های نسل هشتم است.


Valiant Hearts: The Great War .12

خب خلاقیت یوبی سافت وقتی گل کند نباید انتظار بازی بدی داشته باشید. خلاقیت در جای جای بازی خود را به نمایش می گذارد. از داستان پر از خنده و غم و حماسه و افتخار و طنز بگیر تا گیم پلی فوق العاده. گرافیک دو بعدی بازی هم جذابیت خاصی دارد. طوری که در بعضی موارد این گرافیک به طنزی فضای بازی کمک کرده است. جنگ های بازی هم بسیار زیبا و پر جزییات خلق شده اند. البته نباید انتظار جنگ هایی مثل سری توتال وار { جنگ های تمام عیار} داشته باشید. اما میتوانید از خلاقیت موجود در این جنگ ها لذت ببرید.

البته این بازی از مشکلاتی هم رنج میبرد. مثلا ممکن است جذابیت بازی در طول مسیر داستان برای شما کم و کم تر شود. معما های بازی هم زیادی آسان هستند و چالش خاصی ندارند. عامل تنبیه یا تشویقی هم در گیم پلی بازی وجود ندارد که یکم به بازی حس بی روحی میدهد. اگر دنبال بازی دو بعدی با فضای جنگ جهانی هستید این بازی میتواند لحظات بسیار زیبایی را برای شما درست بکند.


۱۱. فارکرای ۵:

در مورد قسمت چهارم فارکرای گفتم که بسیار به نسخه قبلی شباهت دارد و چیز انقلابی خاصی ندارد. اما نسخه پنجم فارکرای دقیقا برعکس است و خودش الگویی برای بازی های شوتر اول شخص است. گیم پلی بازی بسیار متنوع و جذاب است و سلاح های زیادی پیش روی شما می گذارد.  البته بهتر بود که یوبی سافت سلاح های بیشتری در بازی می گذاشت. وسایل نقلیه هم نسبت به نسخه قبلی خیلی پیشرفت کرده اند و رانندگی راحت تر شده است. داستان پردازی و شخصیت پردازی بازی هم بسیار تمیز و دقیق کار شده است و سر کله زدن با خانواده مافیایی سید جذابیت خاصی دارد.

نقشه بازی هم خیلی عظیم و غنی و پر محتوا است. البته یکی از جالب ترین کار هایی که شما میتوانید انجام دهید خرید حیوانات وحشی از شهر ها برای جنگیدن با نیروی های باند سید است. استخدام افراد هم میتواند کار شما برای مقابله با آنها ساده تر بکند. مشکلات فنی کمی در گرافیک دیده می شود و زیاد حاد نیست. برای مثال در جاهای شلوغ بازی با افت فریم وحشتناکی روبرو می شود. طرفداران سری فارکرای که بعد از نسخه چهارم کمی نا امید شده بودند دوباره امیدوار شدند که یوبی سافت باز هم میتواند بازی عالی از سری فارکرای بسازد.


۱۰. قاتلان عقیده: ادیسه

بعد از بازی قاتلان عقیده: اریجینز همه فکر می کردن این سری دیگه کاملا شکست خورده. اما یوبی سافت با ساخت این بازی نشون داد مثل الترونیک ارتز یک برنده نسل هفتمی و بازنده نسل هشتمی نیست و هنوز همون یوبی سافت خلاق و حرفه ای است. بازی از هک اند اسلش اکشن داستانی به نقش آفرینی اکشن داستانی تغییر سبک داده است. برعکس عقیده عده ای بدون تخصص اینجانب معتقدم با عوض شدن سبک بازی به نقش آفرینی حتی بعضی از پتانسیل های این سری شکوفا تر شده است. سیستم شخصی سازی بازی بسیار بزرگ است و زره های سبک و سنگین در بازی وجود دارند. برای مثال زره های سنگین باعث می شوند که آسیب کمتری به شما وارد شود.

البته بازی در بعضی جاها بالانس چندان خوبی ندارد. برای مثال تیر و کمان زیادی در این بازی قوی است و میتوان با این سلاح سربازان زیادی را از میان برداشت. سیستم مخفی کاری بازی هم تا حدودی خوب است. سیستم کشتی رانی بسیار شبیه به بازی قاتلان عقیده: پرچم سیاه است. نقشه بازی هم چیز بسیار عجیبی است. منظورم از عجیب عالی است. چون حداقل ۵۰ ساعت گیم پلی در این نقشه پنهان شده است. از مراحل فرعی و اصلی گرفته تا کشتن افراد مختلف به عنوان مزدور.


۹. قاتلان عقیده: والهلا:

همونطور که سندیکا نسخه بهبود یافته وحدت بود والهلا هم نسخه بهبود یافته ادیسه است. بازی که دقیقا همین امسال آمد و برای بار دوم ثابت کرد یوبی سافت هنوز زنده است. گیم پلی بازی فوق العاده است و دقیقا به مانند ادیسه والهلا هم پر از موجودات خیالی و اسرار آمیز است. بیشتر طرفداران این سری با این موضوع مشکل دارند چون معمولا این سری قصه ای از تاریخ را روایت می کرد اما همینطور دارد به سمت فانتزی تر شدن میرود. برسیم به داستان هم داستان پردازی و شخصیت پردازی بازی عالی است. تاریخ داستان بازی در زمان ۹۰۰ سال میلادی جریان دارد و داستان شروع شکل گیری فرقه قاتلان است.

البته این بازی از داشتن یک آنتاگونیست خوب رنج میبرد و اصلا شخصیت اصلی منفی خوبی ندارد و میتوانست خیلی بهتر باشد. بودن در کنار وایکینگ ها هم جذابیت بسیار خاصی دارد. شاید هم برای شما رام کردن یک گرگ بزرگ و سوار شدن بر آن جذابیت بیشتری داشته باشد! کشتن موجودات جادویی حتی از سربازان عادی هم جذاب تر است. گرافیک بازی هم فوق العاده است و بسیار شبیه به واقعیت است. البته باید ذکر بکنم اگر به فضایی که الان این سری گرفته علاقه ای ندارید این بازی هم قرار نیست شما را متقاعد کند. اما اگر نظر من را بخواهید با بازی بسیار عالی طرف هستیم.


۸. قاتلان عقیده ۱:

من کاری با اینکه گرافیک بازی برای الان پایین ندارم. شما یک نگاه به بازی های اون زمان بندازید متوجه میشوید این بازی از همه آنها سر تر است. گیم پلی این بازی در آن زمان جوری بود که هیچ بازیسازی حتی فکر نمی کرد بتونه همچین گیم پلی تمیز و خوبی درست بکنه. داستان بازی هم که محشر است. اطایر بسیار شخصیت کاریزماتیکی است و باعث می شود تا آخر بازی به این شخصیت فکر بکنید. داستان پردازی یکم ضعف دارد و میتوانست بهتر باشد.

یک نکته جالب در مورد این بازی هست. درواقع قرار بود این بازی یک نسخه فرعی از سری بازی شاهزاده ایرانی باشد، اما یوبی سافت وقتی دید این بازی با بازخورد های بسیار خوبی همراه شده است نسخه بعدی را هم ساخت تا الان همینطور از این سری نسخه های اصلی و فرعی و اسپین اف های گوناگون ساخته شده است.


۷. دوگانه رینبو سیکس:

رینبو سیکس: وگاس

یوبی سافت استاد ساخت بازی های انقلابی است. سیستم کاور گیری این بازی حتی همین الان هم منحصر به فرد است. البته این بازی از اون بازی هایی نیست که انتظار شخصیت پردازی داشته باشید. گرافیک بازی هم نسبت به سال ساخت خوب و قابل قبول است. گرافیک فنی بازی هم خیلی خوب است بسیار پایدار است. به صورت کلی این بازی انقلابی در شوتر های اول شخص بود.

رینبو سیکس: سیج

دیگر زمانه شوتر های بی بخار تمام شده است! خود را آماده بازی بکنید که قرار است شما را با رویه های دیگر سبک شوتر آشنا بکند! گیم پلی بازی فوق العاده است و سبک خاص و منحصر به فردی دارد. البته برعکس گرافیک هنری که بسیار عالی است گرافیک فنی بازی کمی ضعیف و ناپایدار است. فقط درمورد این دو بازی یک جمله می گویم: اگر از شوتر های مسخره و تکراری بنگ بنگ خسته شده اید رینبو سیکس را امتحان کنید!


۶. قاتلان عقیده ۴، پرچم سیاه:

فکر کنم صد بار  نوشتم یوبی سافت استاد ساخت شخصیت های کاریزماتیک است. ادوارد کنوی دقیقا یکی دیگر از مثال های بارز این مبحث است. شخصیت خاص و ساده ای که اتفاقات بد زیادی را در خاطرات خود دارد و حالا دزد دریایی شده است تا کمی ذهن خود را نسبت به اتفاقات گذشته منحرف بکند و بتواند با پول این کار زندگی درست و حسابی داشته باشد. اما رفتنش در فرقه قاتلان زندگی کنونی را ۱۸۰ درجه تغییر میدهد و شروع به نابودی تمپلار ها (دشمنان اصلی فرقه قاتلان) می کند. گیم پلی بازی بسیار عالی طراحی شده است و شاید بهترین مبارزات دریایی را بین بازی های ویدیویی داشته باشد. گرافیک هنری بازی عالی است اما گرافیک فنی بازی چندان رضایت بخش نیست. داستان پردازی و شخصیت پردازی فوق العاده است.

آیا برای جنگ آماده هستید؟ بله ناخدا

آیا برای ترسناک بودن آماده هستید؟ بله ناخدا

آیا برای مرگ آماده هستید؟ ببخشید نا خدا….. متوجه منظور شما نمی شویم.

حالا برید این اسپانیایی های لعنتی قتل عام بکنید و بر تورتوگا و کارائیب بتازید. حمله!


۵. فارکرای ۳:

وقتی از یک گیمر بپرسید انقلابی ترین بازی شوتر اول شخص کدام بازی هست بدون تعلل میگوید فارکرای۳ (اگر نگفت بدانید گیمر مطمئنی نیست) در هیچ بازی شوتر اول شخص دیگری شما حتی نمیتوانستید سوار وسایل نقلیه معمولی مثل ماشین و موتور شوید چه برسد به هلیکوپتر و کایت سواری! گان پلی بازی را تمام بازی های بعد از خودش استفاده کردند. چرا؟ چون بی نقص بود. برای بار صد و یکمین بار مینویسم یوبی سافت استاد ساخت شخصیت های کاریزماتیک است و شخصیت واس برای صد و یکمین بار این را ثابت می کند. نقشه بازی هم بسیار زیبا است و یک جزیره را تشکیل میدهد و حتی برای همین الان هم بی نقص است.

نابود کردن پایگاه های دشمن لذت خاصی دارد که حتی نسخه های بعدی هم نتوانستند این لذت را نمایان کنند. گرافیک بازی هم نسبت به سال ساخت خیلی خوب است. عملکرد گرافیک فنی هم تا حدودی قابل قبول است. طراحی جنگل های جزیره به صورت اعجاب انگیزی فوق العاده است. طرفداران سری فارکرای وقتی قرار است نسخه بعدی این سری بیاید همیشه این را با خود می گویند: ممکن است دوباره سری فارکرای، بازی ای مثل فارکرای ۳ داشته باشد؟


۴. ریمن لجندز:

شاید با خودتان بگویید بازی های دو بعدی ارزش بازی کردن ندارند. بهتر از خود شروع کرده و این بازی را انجام دهید تا عقیده شما کاملا تغییر کند. خب این دفعه باید بنویسم یوبی سافت استاد خلق شخصیت های گوگولی است. ریمن دقیقا این را ثابت می کند. گیم پلی بازی چیز عجیب و محشری است و بسیار گسترده است و در لول های مختلف گیم پلی بازی گسترده تر هم می شود. برای مثال شما از یکی از لول ها به بعد میتوانید در باد ها پرواز بکنید! توانایی تغییر کرکتر هم در بازی وجود دارد اما چندان به درد بخور نیست و فقط قیافه تغییر میدهد. اما شخصیت پردازی بازی بسیار طنز و جالب است.

احتمالا این نوع شخصیت پردازی را همه دوست دارند اما خب بعضی افراد به اصطلاح متخصص میگن این نوع شخصیت پردازی خیلی بده و من به اون افراد میگم یکم بیشتر دقت کنید یا حداقل ادعای متخصص بودن نکنید تا آبروی هر چی منتقد نره. طراحی مراحل بازی خیلی خاص است و هر مرحله با مرحله قبلی متفاوت است و اصلا چیز تکراری در مراحل بازی قابل مشاهده نیست. تلفیقی از سبک سکوبازی و گیم پلی متنوع لذتی وصف ناپذیر برای شما رقم میزند. اگر هم به خوب بودن این بازی شک دارید (چون دو بعدی میگم)، باید بدانید میانگین نمرات این بازی ۹۳ است.


۳. شاهزاده ایرانی، سگانه شن های زمان:

از این قسمت مقاله به بعد سه سگانه برای شما آماده کردم.

نسخه اول: شاید همین الان وقتی این بازی را انجام دهید کمی تعجب بکنید و در وهله اول فکر بکنید همین چند سال اخیر این بازی ساخته شده است. گیم پلی بازی بسیار عالی طراحی شده است و گرافیک بازی نسبت به سال ساخت اعجاب انگیز است. شما فرض کنید گیم پلی سری بازی فرقه قاتلان را شاهزاده ایرانی در آن زمان داشت. حتی فکر کردن به این هم شما را لبریز از حس تعجب می کند. داستان پردازی هم داستانی استوار درمورد یک شاهزاده ای از کشور ایران است (کلا یوبی سافت علاقه خاصی به کشور ایران دارد) اگر واقعا میخواهید یک بازی درمورد ایران بازی بکنید این بازی بازی انتخاب اول یا دوم شما باشد.

نسخه دوم: نسخه دوم بازی حتی از نسخه اول هم موفق تر شد. گیم پلی بازی حتی میتواند با بازی های الان هم رقابت بکند و پیروز باشد. گرافیک بازی هم بسیار نسبت به سال ساخت عالی است. حتی تصور اینکه این گرافیک مال ۱۲ سال پیش است هم دیوانه کننده است. داستان پردازی بازی شاهکاری در تاریخ مدیوم سرگرمی است. نبرد های خونین این بازی همتا ندارد. حتی بهترین بازی های تاریخ هم باید تماما بررسی بشن تا ببینیم اصلا بازی وجود دارد که طراحی مراحلی بهتر داشته باشد؟ شاید هم اگر میخواهید بازی از ایران انجام دهید بهتر است این بازی را گزینه اول بگذارید. نکته جالب دیگری هم که وجود دارد برنامه نویس این بازی ایرانی بوده است.

نسخه سوم: زیاد درمورد این نسخه صحبت نمی کنم چون به معنای واقعی کلمه افتضاح است! گرافیک پایین نسبت به سال ساخت گیم پلی مضخرف داستان پردازی های مضحک و بسیار بد و….

یعنی از پرنس فقط اون نوع شمشیر دست گرفتن باقی مونده بود و هیچ کدام از آن غیرت و مردانگی ایرانی که در نسخه های قبلی داشت به هیچ صورت در این نسخه وجود نداشت.


۲. سه گانه اتزیو:

اتزیو بهترین و کاریزماتیک ترین شخصیت سری بازی فرقه قاتلان است گه در سه نسخه این سری بوده است که در این بخش بررسی میشوند.

قاتلان عقیده ۲

این اولین نسخه ای بود که اتزیو در آن حضور داشت و در این بازی نشان داده شد چگونه از بچگی شروع به ترفیع گرفتن در فرقه قاتلان می کند. بدون شک این نسخه بهترین بازی در سری قاتلان عقیده است. گیم پلی بازی در یک کلام محشر است و بسیار متنوع و پر محتوا است. نقشه بازی بسیار بزرگ و غنی است از برج های شهر های ایتالیا تا کوه های ایتالیا. داستان پردازی بازی در تاریخ تک است و واقعا این را وقتی در احساسی ترین لحظات است ثابت می کند. شخصیت پردازی دونه دونه کرکتر ها به درستی و کامل خلق شده است و واقعا حس زنده بودن آنها به مخاطب القا می شود. در آخرین لحظات بازی است که واقعا این را متوجه میشوید. البته بودن لئوناردو داوینچی که به اتزیو کمک می کند هم جالب است. داوینچی در طول بازی تپانچه زره و تسلیحات مختلف به اتزیو میدهد تا بتواند بهتر با دشمنان (که مثل تمام نسخه های سری تمپلار ها هستند) بجنگد. به کجا میروی اتزیو؟ میرم این شطرنج کثیف را به اتمام برسانم.

قاتلان عقیده: فرقه برادری

این نسخه هم چیز کمی از نسخه قبلی نداشت. گیم پلی کمی هم بهبود پیدا کرده بود و این بسیار خوب بود. البته این را هم مد نظر قرار دهید نقشه این بازی از نسخه قبلی کوچکتر است. حمله به برجک ها و پایگاه های دشمن هم جالب است و سیستم مخفی کاری بازی هم نسبت به نسخه قبلی بهبود هایی داشته است. داستان پردازی ها هم مثل نسخه قبلی فوق العاده است و شخصیت پردازی هر کرکتر هم به درستی ساخته شده. در این بازی با آنتاگونیست به شدت خشن و وحشی طرف هستیم که امپراطور شهر رم است و به مردمان این شهر زور می گوید و پول می گیرد. البته ایشون یک مشکل شخصی با اتزیو دارد. اگرچه بعضی مشکلات در بازی هست اما یقین بدانید جزو بهترین بازی های تاریخ است.

قاتلان عقیده: افشاگری

در این قسمت دیگر اتزیو پا به میانسالی گذاشته است و باید با این وضعیت سن خود کنار بیاید. از نسخه های قبلی که در ایتالیا بودن این دفعه باید به پایتخت کشور عثمانی بیاییم. ترکیه حال و هوای خاصی دارد که حس شادی و نشاط زیادی به بازی تزریق می کند. یک سلاح جدید هم به اسلحه های بازی اضافه شده است که کار را برای بالا رفتن از ساختمان ها کمی راحت تر می کند. یک طناب که یک چنگک هم در سر خود دارد. این سلاح چیز بسیار بدرد بخوری است. گرافیک بازی هم خوب است البته در عملکرد فنی چندان هم دلچسب نیست. شخصیت پردازی ها هم قابل قبول است اما ضعف زیاد دارد. داستان پردازی خیلی ضعف دارد و میتوانست بسیار بهتر باشد. اما خب به هر حال پایان خوبی برای اتزیو افسانه ای بود.


۱. سگانه اول اسپلینترسل:

این سگانه چون کمی شبیه هم هستن هر سه را با هم نقد می کنم. نمیدونم برای چندمین بار دارم می نویسم که یوبی سافت استاد ساخت شخصیت های کاریزماتیک است و چه مثالی بهتر از سم فیشر حرفه ای. واقعا این سه بازی فوق العاده هستند و میتوانند با بازی های الان رقابت کرده در حالی که ۲۰ سال پیش ساخته شده اند! شاید باورتان نشود بگویم این بازی سیستم کاور گیری هم دارد. در حالی که بازی های دیگر تقریبا از سال ۲۰۱۲ سیستم کاور گیری بینشان تازه شروع شد. گیم پلی تیراندازی بازی هم شاید برای الان کمی فرسوده باشد اما برای آن سال عالی بود. طراحی ماموریت های این بازی چیزی کمتر از فوق العاده نیست. شخصیت پردازی های این بازی دقیقا از کتاب های تام کلنسی اقتباس شده است. داستان پردازی هم همینطور. برای همین است که از نظر داستانی این بازی شاهکار است. برای اینکه به شاهکار بودن این سه بازی شک نکنید باید بهتون بگم میانگین نمرات نسخه اول ۹۳ نسخه دوم هم ۹۳ و نسخه سوم هم ۹۴ شده است. داستان سری دیویژن و گوست ریکان هم دقیقا از کتاب های تام کلنسی اقتباس شده اند. اگر خودش زنده و پیش ما بود حتما به خودش افتخار می کرد. یادت گرامی تام کلنسی بزرگ.


نویسنده: محمد امید سعادتی


29 Comments
  1. کیوان کاربر می‌گوید

    عالی بود اقای سعادتی در یک کلام شاهکار

  2. کیوان کاربر می‌گوید

    البته یوبی باگ هم لقب خیلی خوبیه برای این شرکت

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      کیوان
      قبول دارم بیشتر بازی های یوبی سافت مشکل در گرافیک فنی دارن. اما خب بی انصافی پولدارترین شرکت بازیسازی اروپا اینطوری صدا بکنیم.

  3. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

    آقا دیر گفتی همشو بازی کردم
    کیوان مزه بازی های یوبیسافت به باگاشه راستی اصن بازی باگ نداره باگ بازی داره

  4. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    عااااااااااااااالی بود

  5. سپهرسعادتی کاربر می‌گوید

    کلا یوبی سافت بازی های جالبی داره فقت تنها ایرادش اینه که باگ داره. واگه باگاشو رفع کنه عالی میشه

  6. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود.

  7. امیررضا حسینی کاربر می‌گوید

    ببخشید من به سوال دارم که به این مقاله مربوط نیست
    گریل دختر دارک ساید قوی تره یا ثور پسر اودین؟

  8. GOD OF WAR کاربر می‌گوید

    درکل عالی اما جای دو بازی خالی ست
    ۱ قاتلان عقیده اورجینز که بخش اعظم داستان در مصر اتفاق می یوفته
    ۲ FAR CRY PRIMEL که اون در ما قبل تاریخ اتفاق می یوفته چیزی که خیلی جذابش میکنه اینه حیوانات وحشی رو رام میکنیم البته این حیوانات در سطوح مختلفی از قدرت قرار دارند

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      GOD OF WAR
      اوریجینز اتفاقا خیلی ضعیف بود دوست عزیز.
      فار کرای پریمال هم مشکلات و ضعف های زیادی داشت.

      1. GOD OF WAR کاربر می‌گوید

        محمد امید سعادتی
        دوست عزیز من نظر خودم رو گفتم من بازی های دیگر رو بازی کردم و از این بیشتر خوشم اومد

  9. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    ی چیزی به ذهنم رسید دربارش مطلب بنویسم.ی کامنت بلند درباره ۷ نفری که بیشترین تقصیر را در بشکن تانوس داشتند
    ۷-لوکی:زمانی که سارتور در حال نابود کردن ازگارد بود لوکی تسرکت را برداشت و از ازگارد خارج کرد.تانوس به سفینه ازگاردی ها حمله کرد و تسرکت را برد و لوکی را کشت.مشخصا مقصر مرگ نیمی از ازگاردی ها و مرگ هایمدال لوکی بود که با آوردن سنگ فضا تانوس را به آنجا کشاند.پس اگر بگوییم که چاق شدن ثور هم تقصیر لوکی بود بد نگفته ایم.
    ۶-نبیولا،رونان و فرقه سیاه:این چند نفر تا پایان راه با تانوس بودند.البته نبیولا از تانوس جدا و به نگهبانان کهکشان پیوست و رونان هم به دست کوییل کشته شد ولی این دو تا زمانی به او کمک کزدند تا سنگ ها را پیدا کند پس اینها هم در نابودی نیمی از دنیا نقش داشته اند.
    ۵-کاپیتان مریکا:شاید از دیدن این انسان وطن پرست تعجب کنید ولی تایید شده که اگر جنگ داخلی رخ نمی داد قهرمانان پیروز می شدند.ولی این بشر در اقدامی ناشیانه خواستار نجات باکی شد و جنگ داخلی شروع شد.البته نفر ۴ و ۳ و ۲ و ۱ نقش بیشتری نسبت به بقیه داشتند
    ۴-بارون زیمو و هایمدال:کلا ازگاردی ها از بدنام ترین افراد حماسه بینهایت هستند.حالا فکر کنید که این هایمدال احمق(!) به جای هالک لوکی را با تسرکت به دور ترین نقطه کهکشان یا زمین تله پورت می کرد.و بارون زیمو هم که شروع کننده جنگ داخلی بود و این انتقام جویی قدیمی او منجر به نابودی نیمی از مردم کیهان شد.
    ۳-جین فاستر:شاید تعجب کنید که این خانم اصلا نه قدرت فوق بشری داشت و نه یار تانوس بود ولی با کمی دقت می فهمیم که اگر معشوقه قهرمان مورد علاقه من نبود ایتر هیچ وقت پیدا نمی شد و مهر و موم باقی میماند و دست تانوس به آن نمی رسید.
    ۲-گامورا:سنگ روح مرموز ترین سنگ ام سی یو بود(بود) تا اینکه فاش شد گامورا جاش رو میدونه.اصلا لحظه ای فهمید که تانوس دنبال سنگ ها هست باید میزد خودش رو میکشت تا تانوس جای سنگ رو پیدا نکنه.ولی افسوس که اون باعث و بانی پیدا شدن سنگی مخفی شد.و البته آزاد شدن رد اسکال و برگشتن احتمالیش رو هم بماند…
    ۱-ثور:قهرمان محبوب من و قوی ترین اونجر در لحظه آخر تانوس رو ذبح کرده بود وی غرورش مانع شد که مرگی کوچک به تانوس بده.اگر اون تبر بزرگش رو تو صورت تانوس میزد همونجا پرونده سنگ ها بشته میشد.البته زمانی ثور تبرش رو به گردن تایتان شکست ناپذیر زد و اون رو کشت که دیگه کار از کار گذشته بود
    سعی کردم با این کامنت حال کنید.حالا اگر نظرتون راجب رتبه بندی فرق داشت بگید.برای این زیاد توضیح ندادم چون میترسیدم حجمش زیاد شه ادمین نتونه ثبتش کنه
    منبع:خودم

    1. محمد اسپایدر کاربر می‌گوید

      اگه اینجوری حساب کنی منم مقصرم چرا؟ چون نرفتم کمک انتقام جویان😐😐😂😂😂

      1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        خخخخخخخخخخخخخخخخخ

  10. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    محمد اودین سان
    نظر من اینه که ۷ نفر مقصر بودن
    ۷-آیرون من:این مرحوم وقتی تو تایتان داشت با تانوس میجنگید نباید واسه یه قطره خون اون کار رو میکرد و اونجوری پاهاش رو میگذاشت رو دست تانوس و اگر اون کار رو نمیکرد به احتمال ۸۱ درصد میتونست تانوس رو بکشه و در اصل این مرحوم مقصر به دست آوردن سنگ زمان توسط تانوس بود.
    ۶-لوکی:دلیل هم همون چیزی که شما گفتی جناب مدیر مدرسه
    ۵-هایمدال مرحوم و احمق که اومد مثل بی مغز هالک رو فرستاد زمین
    ۴-گامورا:همون که شما گفتی
    ۳-واندا و ویژن:اونا باید همون جا که مخفی بودن میموندن
    ۲-کوئیل:احمق هنوزم نمیدونم چرا تو تایتان وقتی با کار تیمی میتونستن تانوس رو از بین ببرن اونجوری تانوس رو زد.تانوس هم از زندان ذهنی در اومد و زد همه رو نابود کرد.
    ۱-ثور:اون باید تبر رو یا وسط کله تانوس،یا به گردنش (به شکلی که سرش از بدنش جدا بشه)و یا به اون دستش که دستکش داشت(جوری که دستش قطع بشه و بعد سرش رو از تنش جدا میکرد)میزد

    1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      دوست عزیز نظرتون محترم ولی دکی آینده رو میدید و میتونست به استارک و کوییل اختار بده ولی نداد.پس میشه نتیجه گرفت که از میون او ۱۶۰۰۰۰۰۰ آینده احتمال داشت مثلا تانوس ضربه فنی کنه استارک رو بکشه برای همین به کوییل چیزی نگفت

    2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      رتبه واندا و ویژن کم بود چون در هر صورت تانوس پیداشون میکرد.مثلا رتبه ۸

  11. محمد اسپایدر کاربر می‌گوید

    مقاله ی خوبی تقریبا همشو بازی کردم

  12. محمد اسپایدر کاربر می‌گوید

    ادمین میشه نظرتونو درباره ی ساخت چت روم برای سایت رو بدونم؟
    چون برا یه همچین سایت خوبی واقعا نیازه

  13. GOD OF WAR کاربر می‌گوید

    ادمین عزیز بنظر من اینجور مقاله ها راجب بازی های ویدیویی رو بیشتر کنید

  14. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

    اساسين كريد اوديسه كو؟؟؟ من والهالا رو بازي كردم ولي به نظرم اوديسه بهتر بود

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      سید بهامین هاشمی عزیز
      داداش من ادیسه گذاشتم که. اما به نظرم والهلا بهتر از ادیسه هست.

      1. GOD OF WAR کاربر می‌گوید

        ولی هیچکدوم به پای سندی کی نمیرسه

      2. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

        آها ببخشید ندیدمش ………..آره خب بازی ها سلیقه ای هستن ………..ولی داستان ادیسه پیچیدگی قشنگی داشت و جنگ هاش خیلی به دلم نشست و تنوع داستانی ای که میشد به ۷۵ روش داستان رو جلو برد خودش شاهکاری بود البته والهالا هم خیلی خوب بود ولی واقعا به قیمتش نمی ارزید باید منتظر کرکش میموندم…………در کل بازیی سلیقه ای هست و هرکسی نظری داره
        پ ن : فقط اونجایی که مشخص شد پدر شخصیت اول فیساقورس هست D:
        من از اینجا به الکسیوس میگم که پدرت رسما پدر ما رو توی مدرسه در آورد D:
        و اون ۴ موجود افسانه ای آخر بازی هم محشر بودن

  15. […] است. اما نگران نباش سم تو هنوز هم مامور قلب های عاشقان یوبی سافت […]

  16. […] زیاد شکست خورد. حالا در این مقاله میخواهیم نوع مختلف بازی ها را تعریف کنیم. با ایرونی سنتر همراه […]

  17. […] قرار است چه پیشرفت هایی مشاهده کنیم؟ بعد از انتشار چند بازی مثل نسخه اول سری بازی هیلو همه متوجه شدند چه پیشرفت […]

  18. […] بازی بر روی آنها نبود. ناگفته نماند که در حال حاضر، یوبی سافت در حال کار بر روی بازی ای به نام Skulls and Bones است که بر اساس […]

  19. […] در نظر بگیرید. در این مقاله قصد داریم به تحلیل کنفرانس یوبی سافت […]

دیدگاه ها غیر فعال است.