۲۵ ویلن قدرتمند تاریخ کمیک

دنیای کمیک پر است از شرور هایی با رفتار، گفتار، قدرت و توانایی های متفاوت. از جوکر دیوانه بگیر تا دارک ساید اهریمنی هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. قدرتمندترین شرور های تاریخ کمیک کیستند؟ بدترین موجوداتی که ابرقهرمانان با آن رودررو شده اند کدام اند؟ اگر به دنبال جواب این سوالات هستید، به هیچ وجه این مقاله را از دست ندهید. ناگفته نماند که شخصیت هایی همچون شیطان وحشی عظیم و وان بیلو ال به دلیل نمیه تاریک خدا بودن در این لیست قرار ندارند.


۲۵. تانوس:

تانوس در سراسر جهان مارول به عنوان یکی از بزرگترین تهدیدهای کیهانی شناخته شده است. او که با پیگیری بی رحمانه نظم مجبور می شود ، کل کهکشان ها را زیر مشت خود خرد می کند. در کمیک های مارول او به عنوان شروری بسیار باهوش و زیرک و با سابقه پیچیده یاد میشود.

اگرچه تانوس به اندازه برخی موجودات کیهانی در قدرت و استقامت قوی نیست  اما او ویرانگر دنیاهایی است که شاید قوی ترین موجودات حتی نتوانند به نابودی آن فکر بکنند. تانوس قطعا یکی از قوی ترین ویلن های تاریخ کمیک است.


۲۴. سورتور:

با توجه به اندازه عظیم و قدرت بسیار زیاد ، سورتور از لحاظ جسمی تقریباً غیرقابل شکست است. سورتور با استفاده از شمشیر گرگ و میش توانست با یک ضربه محکم پل بایفراست را خرد کند. او همچنین به ترتیب برای مدت طولانی در نبرد با یمیر و ثور از قدرت اودین نیرو می گرفت.  سورتور با داشتن شمشیر گرگ و میش حیرت انگیزترین موفقیت خود یعنی نابودی آزگارد را انجام داد. با شروع کمیک ثور توسط والتر سیمونسون ، سورتور یک کهکشان را که شامل جهان بتا ری بیل بود برای مواد مورد نیاز برای ساخت سلاح غول پیکر خود نابود کرد.


۲۳. تایرانت:

او یکی از قدرتمندترین شخصیت های جهان مارول است. تایرانت ماشین حساسی بود که گالاکتوس میلیاردها سال پیش اندکی پس از آغاز جهان ، آن را ساخت. در حالی که گالاکتوس فقط به خاطر انرژی مورد نیاز برای زندگی جهان را نابود می کرد ، تایرانت به علت میل به قدرت بیشتر این کار را میکرد و این باعث شد بعدها به یک فاتح بی رحم با خشونت بسیار زیاد تبدیل شود. او تقریباً به اندازه گالاکتوس بزرگ و قدرتمند بود. وقتی تایرانت و گالاکتوس با هم جنگ کردند آنقدر قوی بودند که بسیاری از کهکشان ها نابود شدند.


۲۲. دارک ساید:

دارک ساید که به عنوان ایزدی شیطانی پرستش می‌شد، پسر شاه یوگا خان و ملکه هگرا، دومین فرد در ردیف تاج و تخت سیاره آپوکالیپس است. او یکی از قدرتمندترین مخلوقات زنده در دنیای دی‌سی، و فرمانروای مطلق و عالی رتبه سیاره شیطانی آپوکالیپس محسوب می‌شود. دارک‌ساید پدر شخصیت‌هایی همچون اوریون، کالیباک و گریون به‌شمار می‌رود. او همچنین یکی از اصلی‌ترین دشمنان شخصیت ابرقهرمان سوپرمن و لیگ عدالت و سیاره نیو جنسیس و یکی از بزرگترین تهدیدها برای فرضیه چند جهانی دی‌سی به‌شمار می‌رود. هدف اصلی او به زانو درآوردن همه چیز و همه کس بر طبق خواسته‌هایش و بازسازی تمام عالم هستی با تصویر ذهنی خود است.


۲۱. ایمپریکس:

ایمپریکس تجسم آنتروپی به شکل انرژی خالص موجود در داخل یک مجموعه زرهی انسان نما با اندازه بسیار بزرگ است. از شروع خلقت او بارها و بارها جهان را نابود کرده و جهانی جدید را از خاکسترایجاد کرده است. اولین بار هنگامی که منگول ، پسر شرور فقید به همین نام  وارد زمین می شود و اظهار می کند که ایمپریکس جهان خود را نابود کرده و به سمت زمین می آید، برای اولین بار از او نام برده می شود. منگول سوپرمن را متقاعد می کند تا به او در مبارزه با ایمپریکس کمک کند و این دو موفق به شکست او می شوند. با این حال ایمپریکسی که با آن روبرو شدند چیزی بیشتر از کاوشگر ایمپریکس پرایم واقعی نیست که موجودی بسیار بزرگتر و قدرتمند است. او نقص هایی را در تار و پود جهان کشف کرده است و برنامه نهایی او نابودی آن و خلق یک برنامه جدید و کامل است. برای انجام این کار  ایمپریکس پرایم به سمت زمین  صفر که پس از قرار گرفتن در مرکز بحران زمینهای بینهایت جهان را در کنار هم نگه داشته است حرکت می کند تا بتواند آن را نابود کند.


۲۰. نرون:

نرون فرشته ای سقوط کرده و یکی از بزرگترین شیاطین جهنم دنیای دی سی است. خلقت نرون مشخص نیست. اما طبق گفته های خودش به زن شگفت انگیز، او از میلیار ها سال پیش و قبل از نبرد بهشت نیز وجود داشته است. با این وجود نمی توان به حرف های او اعتماد کرد زیرا او پروردگار دروغگویی است. او همیشه سعی دارد زمین را تصاحب کند و روح ابرقهرمانان را تحت کنترل خود بگیرد و از آنها استفاده های بدی بکند. نرون به عنوان یکی از قدرتمند ترین موجودات جادویی در جهان دی سی به تصویر کشیده می شود. او تقریباً غیر قابل نفوذ و غیر قابل مرگ است، جاودانه است و توانایی تغییر واقعیت و مقاومت در برابر همه نوع حمله را نیز دارد.


۱۹. مفیستو:

مفیستو شیطان جهان مارول است. او در جهان زیرین زندگی می کند و وقت خود را صرف تدبیر برنامه های شر و هرج و مرج می کند. مفیستو به عنوان شیطان جهان مارول ، ارتش شیاطین را کنترل می کند که می توانند در لحظه ای زمین را از بین ببرند. این چیزی است که بیش از بیش قدرت او را قدرتمند می کند. مفیستو نامیرا است. هم قدرت فوق العاده انسانی دارد و هم سرعت. او می تواند تغییر شکل دهد قادر است زمان و واقعیت را تغییر دهد و از طریق مذاکره می تواند روح مخالفان خود را بگیرد. از این بدتر ، هرگاه روح دیگران را بگیرد ، قدرتش نیز بیشتر می شود.


۱۸. دورمامو:

دورمامو نه تنها یکی از خطرناک ترین نام هایی است که در کمیک ها گفته می شود  بلکه در این لیست فوق العاده قدرتمنداست. تنها دلیلی که او در رتبه ۱۷ است این است نفرات بعدی قدرتمند تر از او هستند. دورمامو توسط تیم افسانه ای استیو دیتکو و استن لی ایجاد شده است. او برای اولین بار در داخل کمیک دکتر استرنج ظاهر شد و از آن زمان ویرانگر دنیای مارول بود. دورمامو یکی از قدرتمندترین موجودات در جهان مارول است. او از طریق بعد تاریکی قادر به دستکاری انرژی ، دستکاری ماده ، حمل و نقل از راه دور ، تغییر مکان ، تغییر اندازه است ، او می تواند قدرت خود را به دیگران ببخشد و می تواند Lords Demon را ایجاد کند.


۱۷. گالاکتوس:

گالاکتوس یک نیروی باورنکردنی است که به دنبال دنیاهای زنده میرود. دلایل او برای این امر کاملاً شرورانه نیست. او این کار را می کند زیرا جهان به او روزی می دهد. یعنی بدون خوردن جهان او می میرد.

گالاکتوس به جای اینکه خودش جهان ها را پیدا کند  در مقابل بندگی به موجودات دیگر قدرت زیادی می بخشد. این موجودات (قاصد) هنگامی که تحت بندگی گالاکتوس قرار گرفتند به سراسر کهکشان سفر می کنند و به دنبال دنیاهای غیر مسکونی برای گالاکتوس هستند. البته وقتی که شخصیتی به عنوان بلعنده جهان ها شناخته می شود تعجب آور نیست که او یکی از قدرتمندترین ابرشرورهای مارول باشد.


۱۶. ترایگان:

ترایگان دشمن بسیار قدرتمند بسیای از قهرمانان دی سی موجودی ابدی و جاویدان است که به پدر قهرمان جادویی یانگ جاستیس یعنی ریون معروف است. او یک دیو است که از قربانی شدن زنی از یک فرقه عرفانی و خدایی که آنها را می پرستیدند متولد شد ، او انرژی بد شرورانه ساکنان آزراث را به ارث برد که منجر به این شد که پس از ورود وی زندگی همه کسانی که باعث تولد او شدند از جمله مادرش را از بین ببرد.

او در دوران کودکی خود به حکومت و تسخیر جهان ادامه داد و گفته است که همیشه از زمان ایجاد جهان خودش وجود داشته است ، شکل فیزیکی او هزار سال قبل از جهان فعلی دیسی شکل گرفته است.


۱۵. نکرون:

نکرون به عنوان ارباب مرده ها تجسم فیزیکی مرگ در مقیاس کیهانی است. او یک شخصیت معمایی در دنیای دیسی است که بر قلمرویی را که روح ها قبل از قضاوت به آنجا فرستاده می شوند حکمرانی می کند. جزئیاتی در مورد چگونگی دستیابی او به چنین قدرتی هنوز به صورت راز باقی مانده است ، اما ظاهرا وجود او قبل از زندگی است. بنابراین تعجب آور نیست که توانایی های نکرون بسیار زیاد است. نکرون از قدرت کنترل مردگان ، زنده کردن موجودات و گرفتن زندگی با لمس دستش بهره می برد. هر چند قدرت او بی حد و مرز نیست. نکرون نمی تواند در سرزمین زندگان وجود داشته باشد ، از این رو به سیاه دست که یکی از پیروانش بود اعتماد میکرد.


۱۴. پارالاکس:

پارالاکس موجودی است که به عنوان تجسم ترس توصیف شده و در جهان دی سی حلقه قدرت زرد در واقع اهداف او را توضیح می دهد. اما ترس تنها سلاحی نیست که او به کار می گیرد. پارالاکس توانایی های زیادی دارد که از آن ها استفاده می کند. همه قهرمانان از او به عنوان یکی از موجودات وحشتناک جهان نام میبرند. کنترل ذهن ، هیپنوتیزم ، جاودانگی ، توانایی طرح ترس و بسیاری قدرت های عجیب و غریب دیگر. حقیقتا لیست قدرت های او چشمگیر است. پارالاکس می تواند واقعیت را تغییر دهد ، حتی اگر او تصمیم بگیرد زمان را تغییر می دهد و قطعا یکی از شرورهای قدرتمند تاریخ کمیک است


۱۳. نال:

نال یکی از قدرتمند ترین ویلن هایی است که تا به حال وارد کمیک های مارول شده. به عنوان خدای سیمبیوت ها یک خدای شیطانی شناخته شده‌است، و کسی است که سلاح تمام سیاه (شمشیر نکرو) و نژادهای بیگانه‌ای همچون کلینتار و اگزولون را ساخته‌است. این شخصیت بعداً نقش مهمی را در جهان مارول خواهد داشت نال بعد از رویداد کارنیج مطلق از قفس سمبیوتی خود که به نام سیاره کلینتار شناخته میشد آزاد شده و پس از حمله و نابودی تعدادی از سیارات و بخش بزرگی از ناوگان کری_اسکرال به سیاره زمین حمله کرد و زمین را در تاریکی خودش فرو برد. از قدرت های زیاد او میتوان به جاودانگی و ایجاد سیمبیوت و بکارگیری انرژی تاریکی و تولید انواع ماده و بکارگیری انواع ماده و ایجاد و کنترل و دستکاری آتش اشاره کرد.


۱۲. کرونا:

کرونا عضوی از نژاد مالتوس است که پیش خلقت جهان وجود داشت. او قبل از محافظین جهان بود و همچنین مسئول ایجاد مولتیورس است. او عملی ناخواسته انجام داد که منجر به بحران در زمینهای بینهایت شد. کرونا با تمام نگهبان جهان وارد نبرد شد و توانست آن ها را شکست دهد.

کرونا به عنوان یکی از بزرگترین دانشمندان در تاریخ  مالتوس، دارای هوش و عقلی عالی‌رتبه و دورکاری ذهن بسیار وسیع و دورجنبی و دورآگاهی و درک ماوراءالطبیعی و همچنین قدرت‌های الهی است. قدرت های کیهانی او به قدری زیاد است که حتی شخصیت فانوس سبز نیز نمیتواند او را شکست دهد.


۱۱. سیتوراک:

منبع قدرت های جاگرنات از موجود عرفانی کیهانی معروف به سیتوراک نشات گرفته. سیتوراک یک خدای قدرتمند باستانی است که در هزاران سال قبل در زمین پرستیده میشده اما توسط قهرمانان ان دوره زمین که به بعد دیگری تبعید شده است. جاگرنات قادر است با استفاده سنگ زرشکی سیتوراک قدرت خود را کنترل کند.

سیتوراک به عنوان یک خدای بسیار قدرتمند، توانایی های عرفانی نامحدودی دارد. قدمت او به اندازه خدایان و الهه های باستانی مورد پرستش مثل زئوس و اودین است قدرت های توسط قهرمانان و شرور ها به طور یکسان مورد استفاده قرار گرفته است. او حتی می تواند تمام نژادها را مطیع خود کند و کاری کند که او را بپرستند و خواسته های او را در این دنیا انجام دهند.


۱۰. آقای میسکزپتلک:

مستر میکسیزپیتلیک یک ایمپ فضای پنج‌بعدی با قدرت انجام تقریباً هر کاری است که به ذهنش می‌رسد. او معمولاً به عنوان فردی حیله‌گر نام برده می‌شود که از اذیت کردن و عذاب دادن شخصیت ابرقهرمان سوپرمن لذت می‌برد. قدرت میکسیزپیتلیک برگرفته از فناوری فوق پیشرفته فضای پنج‌بعدی است، به اندازه‌ای پیشرفته که کارهای او در عمل به شکل سحر و جادو به نظر می‌رسند. در زمینه قدرت حتی سوپرمن نیز حریف او نمی‌شد و این مسئله برایش بسیار آزار دهنده بود، به طوری که برای شکست دادن و تبعید او به جهان مختص خودش، باید میکسیزپیتلیک را فریب می‌داد تا نام خود را به صورت وارونه تکرار کند. از او به عنوان یکی از قدرتمند ترین افراد کل مولتیورس دی سی یاد میشود که در صورت اراده میتواند مالتیورس را نابود یا بازسازی کند.


۹. اکلیپسو:

اکلیپسو یک ابرشرور بسیار قدرتمند است که برای اولین بار در کمیک خانه اسرار ظاهر شد. او اولین تجسم خشم خدا و فرشته انتقام بود که ترجیه داد تبدیل به دشمن خدا باشد. اکلیپسو درون قلب تاریکی مهر شده است که به عنوان یک الماس سیاه و سفید کوچک ظاهر می شود و اولین بار در سیاره ویران شده آپوکالیپس استخراج شده است. اکلیپسو همه کسانی را که قصد استخراج الماس را دارند به ویژه بروس گوردون در اختیار دارد. او دارای قدرت های جادویی و الهی است.


۸. هکتات:

هکتات درواقع الهه و خدای جادو در دنیای دیسی است. قدرت جادویی او حتی با موجوداتی قدرتمندی مانند اسپکتر برابری میکند.  هکتات از طلوع تاریخ وجود داشته و تا پایان دنیا نیز زنده خواهد ماند. او در دورانی متحد خدایان یونان بود اما به تنهایی از همه آنها قوی تر است. هکتات قدرت های خود را در زمین به ۵ بخش تقسیم کرد تا بتواند در زمانی مناسب دوباره همه آنها را با هم جمع کند و به اهدافش برسد که یکی از آنها را در دورن زن شگفت انگیز قرار داد. هکتات دارای قدرت هایی از جمله جاودانگی، جادوگری، نابودی افراد تنها با یک اشاره، تغییر اندازه، تله کینزی، تله پاتی می باشد. هکتات آنقدر قدرت دارد که یک پنجم قدرت آن آنچنان نیروی به واندر وومن بخشید که او را قوی ترین نسخه واندر وومن کرد و این توانایی را به او داد تا به راحتی بتواند از همه ابرقهرمانان دی سی درنسخه عادی قوی تر شود.


۷. آماتسو میکابوشی:

آماتسو میکابوشی که به عنوان پادشاه هرج و مرج آشوب شناخته می شود و یک سوپر ویلن فوق العاده قدرتمند است. او دشمن هرکول و ثور است و یک نیروی انتزعی بسیار قدرتمند است میکابوشی  از فرزندان خدایان شینتو ، ایزاناگی و ایزانامی است و برای قرن ها و پس از یک قیام ناموفق به یومی، دنیای آخر ژاپنی تبعید شد. مایکابوشی با داشتن قدرت گسترده ای شامل جاودانگی ، تغییر شکل ، قدرت فوق العاده و مالکیت ، چنان قدرتمند است که نه تنها یک بار زئوس را تسخیر کرد ، بلکه در واقع موفق شد گالاکتوس را از طریق خود خدای تندر سرنگون کند. مانند دیگر موجودات بسیار قدرتمند در جهان مارول ، میکابوشی بیشتر از اینکه یک موجود واقعی باشد ، شبیه یک نیروی انتزعی است و شکل واقعی او مشخص نیست.


۶. آنتی مانیتور:

آنتی مانیتور از خود مالتی ورس تشکیل شده است و یکی از قدرتمندترین شخصیت های جاودان در مالتی ورس به عنوان خدای جهان پارماده است. آنتی مانیتور توسط اور مانیتور ایجاد شده است. او در واقع نیمی از کاوشگرهایی است که توسط خالق وی برای مطالعه انرژی زندگی و اشکال زندگی مولتی ورس به وجود امده و نیمه دیگر آن برادر او یعنی مانیتور است.

بر خلاف برادرش، آنتی مانیتور از لحاظ ظاهری انسانی نیست در عوض مانند هیولایی با چشمان خالی از زندگی است که برای دیگران مانند هیولایی ترسناک ظاهر می شود. او مجموعه انرژی منفی و شر است که مالتی ورس آن را در خود جای داده است.


۵. پرپچوا:

پرپچوا قدرتمندترین موجود نه تنها در چندجهانی دی سی بلکه در جهان اومنی ورس شناخته شده است. پرپچوا که در کمیک های دیسی به عنوان مادر موجوداتی مانند مانیتور و آنتی مانیتور و ورلد فورگر معرفی شده است توسط پرزنس خدای دنیای دی سی برای ساخت مولتیورس فرستاده شده.

پرپچوا که به عنوان یکی از چندین سوپر سلستیال ها شناخته می شود سعی کرد مولتیورس را با استفاده از سلاحی که از خود مالتی ورس ساخته شده بود نابود کند اما پسرانش او را متوقف کردند و سپس به دیوار سورس بستند. پرپچوا توانایی ساخت مولتیورس و نابودی کامل آن را دارد و یکی از شخصیت های قدرتمند کمیک دیسی در طول تاریخ بوده.


۴. بیاندرها:

بیاندرها مخلوقی ابرقدرت در ابعاد بی‌پایان بودند و در ابتدا به عنوان قدرتمندترین موجود در تمام دنیای مارول تصویر می‌شدند در روایات قدرت آنها را میلیون‌ها بار فراتر از مجموعه تمامی قدرت‌ها در فرضیه چندجهانی بیان کرده‌اند. بیاندرها توانستد شخصیت هایی مثل دادگاه زنده و ابدیت و بی نهایت و شخصیت مرگ را از بین ببرند؛ کهکشان‌های متعددی را نابود کردند؛ مخلوقات ابرقدرتی همانند گالاکتوس و افراد گروه سلستیال را به راحتی شکست دادند توانایی باز خلق نمودن چیزهایی که نابود ساخته بود را داشتند. قدرت بیاندرها باعث شد تا آن ها در رتبه سوم قوی ترین ویلن های تاریخ باشند.


۳. دارکست نایت:

شخصیت دارکست نایت در رویداد دث متال دنیای دیسی نمایان شد. او همان بتمنی که میخندد بود ولی توانست قدرتهای دکتر منهتن و پرپچوا را جذب کند و تبدیل به یکی از خطرناک ترین موجودات اومنی ورس دی سی شود. او توانست پرپچوا را بکشد و جهان دی سی را به مرز نابودی کامل ببرد. شاید اگر فداکارای واندروومن نبود جهان دی سی به صورت کامل نابود میشد. دارکست نایت موجودی فراتر از مولتیورس است که به راحتی میتواند قوی ترین ویلن تاریخ کمیک هم باشد. اما تنها به یک دلیل او در رتبه یک قرار ندارد.


۲. پروتژ

پروتژ یک شخصیت بسیار قدرتمند و خداگونه در کمیک های مارول است. پروتژ در قرن ۶۹۱ توانست جایگاه دادگاه زندگی را مال خود کند و تبدیل به قاضی جدید مولتیورس شد. حتی محافظین کهکشان هم نبرد بیهوده ای با او داشتند که شکست خوردند. پروتژ با توانایی های خود و توانایی هایی که از دادگاه به دست آورده بود، توانست خود را تکثیر کند و اعلام کند تنها کسی است که می تواند مقام دادگاه و بلکه بالاتر از او یعنی خدا را داشته باشد. بسیاری می گویند او قدرتی برابر با والای همگان دارد که هنوز اثبات نشده است اما با این حال او یکی از قوی ترین ویلن های تاریخ مارول و کمیک بوده.


۱. ماندراک:

و بالاخره قدرتمند ترین سوپرویلن و آنتاگونیست تاریخ کمیک با فاصله بسیار زیاد ماندراک است.  در بحران نهایی باهدف نابود کردن تمام فرضیه چندجهانی دی‌سی از اور ووید به سمت فرضیه چندجهانی دی‌سی حرکت کرد. مندرک در بحران نهایی یک خون‌آشام کیهانی بود. بسیار قدرتمنداست (قویترین مانیتوراست) مندرک قادربه خوردن داستان‌ها (به جز داستان سوپرمن) درمقیاس گسترده تمام خلقت است، او به اندازه کافی قدرتمند بود تا بتواند اسپکتر و رادیانت را باهم شکست دهد و توانست در خارج از خلقت دی‌سی زنده بماند. نشان داده شد که او دارای قدرت ترکیبی از ۵۲ جهان است و بزرگتر از مولتی ورس است، و حتی با شخصیت بیاندر قبل از رتکن برابری میکند. قدرت او در بحران نهایی به اندازه شخصیت‌های لوسیفرمورنینگ استار و میکائیل درمیورگوس ویا فراتر از آنها بوده.

همچنین رادیانت اظهار داشته که: برای اینکه او و اسپکتر بمیرند لازم است اول کسی که آنها را خلق کرده (پرزنس) کشته شود در غیراین صورت دوباره برمیگردند در سری بحران نهایی درحالی که جنازه رادیانت و اسپکتر بر روی زمین افتاده و هردو مردند روکس اوگاما در حال صحبت کردن با سوپرمن بود و اظهارداشت که: مندرک خدا را کشته و خدای مرده دنیا را بدون هیچ محافظتی رها کرده و در اعماق تاریکی سقوط کرده جایی که مندرک قبلا در آنجا ساکن بود. ماندراک در پایان بحران نهایی توسط ورژن افسانه ای سوپرمن یعنی کازمیک ارمور شکست خورد و به لیمبو برای قضاوت نهایی فرستاده شد.


عرفان حسین آبادی


183 Comments
  1. ثور لاور کاربر می‌گوید

    واو
    به این میگن ی مقاله محشر، به نظر از بهترین مقاله های سایت بود، با تشکر از آقای حسین آبادی عزیر، فقط یکی پایین تر از همه هم میتونست تو این لیست باشه؟
    خسته نباشید واقعا کیف کردم.
    راستی، احتمالا کامنت اول

    1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      اونا نهادن و شرور حساب نمیشن

  2. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود ممنون از نویسنده و ادمین محترم سایت
    فقط به نظر من گالاکتوس باید حداقل باید بلای ترایگان یا انتی مانیتور باشه

    1. عرفان حسین ابادی کاربر می‌گوید

      کاربر سجاد شوخی میکنید دیگه؟ گالاکتوس هیچ شانسی ابدا مقابل ترایگان نداره چه برسه به نابود کننده کل مالتیورس یعنی آنتی مانیتور

      1. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

        اقای عرفان حسین ابادی
        ببینید من نمیخام شخصیت هارو دست کم بگیرم ولی به نظرم گالاکتوس میتونه در حد انتی مانیتور باشه چون بلاخره قدرتش بی حد و حصر و مسلما با تغذیه مناسب میتونه از این دو قویتر باشه

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      سجاد نامیرا #
      راستش حرفاتون رو ابدا قبول ندارم ببینید آنتی مانیتور حتما از گالاکتوس قویتره آنتی مانیتور ضد مادست و کلا تحدید برای تمام جهان های موازی به حساب میاد و تریگان وجدانا یه جورایی درحد مفیستو هست مثل اون سلطان جهنمه و خیلی قویه

    3. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      چه شوخی جالبی
      کاربر سجاد برید یکم از دیسی بخونید تعصبی حرف نزنید دارکساید و آنتی مانیتورو ترایگان از گالاکتوس و تایرنت قویترن

  3. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    و اینکه تایرنت هم باید از دارک ساید بالاتر باشه

  4. عرفان حسین آبادی کاربر می‌گوید

    با تشکر از کاربر ثور لاور عزیز. اما شخصیت های شیطان وحشی و وان بیلو ال در نظر گرفته نشدن چون تجسم خدا هستن اینا موجودات شرور هستند

    1. ثور لاور کاربر می‌گوید

      آقای سعادتی
      🙏🙏🙏
      بله ،من اطلاعات دقیقی از این شخصیت نداشتم.
      ببخشید من ی سوال دارم ممنون میشم جواب بدید، مگه پرزنس خالق هستی نبود؟ پس چرا چند وقته میگن که پریچوا مادر مالتیورس هست؟ بنظرم اینکه ی شخصیت شرور پدید آورنده مالتیورس باشه چندان با عقل جور در نمیاد، شاید من داستان رو خوب نفهمیدم.

      1. عرفان حسین آبادی کاربر می‌گوید

        کاربر ثور لاور من سعادتی نیستم فکر کنم اشتباه گفتید. اما خب من جواب شما رو میدم ولی خب باید دی سی فن های متخصص تر از من هم نظر بدن چون بنده خیلی اطلاعات رده بالا از دی سی ندارم اما خب در اول خلقت پرزنس وقتی افرینش رو انجام میده مسئول ساخت ذرات هستی که نامش باید روی تک تک ذرات اتم های افرینش باشه رو به پسرانش لوسیفر و میکاییل میده. اما شخصیتی به نام پرپچوا رو خلق میکنه که با دستور پرزنس باعث ایجاد فرضیه چند جهانی دی سی یا همون مالتیورس دی سی میشه. برای همین به پرپچوا مادر مالتیورس هم گفته میشه

        1. ثور لاور کاربر می‌گوید

          آقای حسین آبادی
          ببخشید اشتباه کردم آواتارتون شبیه ایشون بود، معذرت می‌خوام🙏🙏🙏
          مرسی بابت پاسخگویی

  5. فلش کاربر می‌گوید

    شت . چه مقاله ی خوبی بود واقعا . به نظرم بیشتر رتبه بندی بزارید به جای مقایسه های شخصیت ها

    1. عرفان حسین آبادی کاربر می‌گوید

      با تشکر از شما کاربر فلش. حتما بیشتر رتبه بندی میزارم

  6. King thor کاربر می‌گوید

    ضمن سلام و خسته نباشید آقای حسین آبادی مقاله نسبتا خوبی بود اما برخی از شخصیت هایی من به نظر من میتونستند حضور داشته باشند رو نام میبرم
    ۱ فراموشی این موجود دیوار چهارم رو شکسته و می‌دونه که در کمیک حضور داره و اماتسو میکابوشی تنها بخش بسیار کوچکی از اون هست بسیار کوچک بسیییییییییار
    ۲ پایین تر از همه که نقطه مقابل والای همگان هست و قدرتش هم برابر با اوست
    ۳ تانوس با ریگلاتور که والای همگان و دادگاه زندگی و دیگر نهاد ها رو کشته البته باید در نظر گرفت والای همگان شکل واقعی رو نکشته شکل واقعی والای همگان جک کربی هست در کمیک های فنتستیک فول میتونید این شخصیت رو ببینید
    شماره ۵۱۱
    ۴ پروتز هم در اواخر قدرتش به اندازه والای همگان شده بود البته خودش ادعا میکرد یکبار هم با بیاندرز ماقبل ریتیکان درگیری داشته ولی توسط Scathan و دادگاه زندگی شکست خورد
    ۵ بلک وینتر که موجب فاسد شدن درخت جهان شد و همینطور و جهان پیشین رو نابود کرده و به گالاکتوس قدرت داده
    ۶ Griever که مولکول من رو کشته و جهانی که مولکول من و فرانکلین ریچاردز درین کردند رو در یک لحظه نابود کرد
    ۷ پروردگار دووم که قدرت کل نژاد بیاندرز رو جذب کرد و جانی استورم رو به خورشید تبدیل کرد دکتر استرنج رو نابود کرد و تانوس رو به چند استخوان تبدیل کرد فونیکس رو نابود کرد و بلک پنتر با سنگ های بینهایت رو شکست داد
    ۸ مولکول من کسی که قدرت پروردگار دووم رو ازش گرفت و با فرانکلین ریچاردز مولتیورس رو بازسازی کرد و آمنی پرس را در یک جعبه قرار داد
    ۹ First Firmament کسی که سلستیال را به وجود آورده
    و از هر تکه اون بینهایت بعد و یونیورس به وجود آمده
    ۱۰ لوگوس که Order و Chaos و دادگاه زندگی رو کشته و گالاکتوس لایف برینگر رو شکست داده و همینطور به راحتی ۷ تن از سلستیال هایی که از حمله بیاندرز ها فرار کردند رو کشته البته توسط تایگر گاد نابود شد
    ۱۱ نمسیس تجسم ۷ سنک ابدیت
    ۱۲ سلستیال ها دیوانه نابود کردن شورای رید ریچاردز ها و همچنین داشتند فرانکلین ریچاردز بزرگسال رو هم شکست میدادن که گالاکتوس رو زنده
    ۱۳ ابراکسس که توانست یک گروه از گالاکتوس های زمین های موازی رو شکست بده و بکشه
    ۱۴ هایپراستورم که پسر فرانکلین ریچاردز و ریچل سامرز فونیکس هست و زمین های موازی رو فتح می‌کنه
    ۱۵ jason quantrell
    ۱۶ زاد کیل فرشته ارواح انتقام
    ۱۷ ستث که با اودین جنگیده و به بافت های واقعیت آسیب برسونه
    ۱۸ جیم جاسپر دیوانه
    ۱۹ لوکی خدای داستانها
    در مورد رتبه بندی هم به نظرم دارکساید جایگاهش از گالاکتوس بالاتر باشه و قدرتمند تر هست و همینطور منگوگ هم کسی بوده که اودین رو دو یا سه بار شکست داده

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      King Thor #
      ببینید اگه پایین تراز همه رو میبود که باید شیطان وحشی عظیم هم میبود چون با پروتژ و پایین تراز همه قویتره

      1. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

        نهان جان شاید از پروتژ قویتر باشه ولی از پایین تز از همه به هیچ وجه قویتر نیست

      2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        شیطان وحشی عظیم با پایین ترازهمه برابره کامل

    2. عرفان حسین آبادی کاربر می‌گوید

      کاربر کینگ ثور با تشکر از نظر دقیق شما اوما ما ورژن های قوی شده شخصیت ها رو قرار نمیدیم مثل تانوس ریگلاتور یا پروردگار دوم اینا و فقط ورژن معمولی شخصیت هست. دوم فراموشی یا آبلووین یا ابراکساس شرور نیستن نهاد های انتزاعی هستن که وظیفشون نابودیه نه این که شرور باشن. این راجب فرست فریمامنت هم صدق میکنه. سوم شخصیت بد خیلی خیلی زیاده که واقعا جا نمیشد. ما سعی کردیم قوی ترین ها و اصلی ها و پرطرفدارترین ها رو قرار بدیم و چهارم این که ادمین بالا نوشتن از حضور شخصیت هایی مثل شیطان وحشی یا وان بیلو ال خودداری کردیم برای این که اونا نیمه تاریک خدا هستن و حضورشون بی معنیه

      1. King thor کاربر می‌گوید

        بله ممنون بابت پاسختون فکر کنم گور هم میتونست حضور داشته باشه

  7. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    ببخشید فکرکنم مقاله درمورد دارکساید کلون باشه اصلیه میکسیزپیتلیک و ایمپریکس و گالاکتوس رو میذاره داخل جیبش اما اگه منظور کلون بوده بازهم به نظرم از ایمپریکس قویتره

    1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      ایمپریکس شخصی درحد گالاکتوسه

  8. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    ببخشید اما به نظرم ماندراک قطعا میتونه داستان سوپرمنو بخوره و به طور کامل نابودش کنه قطعا میتونه

    1. عرفان حسین آبادی کاربر می‌گوید

      کاربر دکتر منهتن. دلیل این که سوپرمن تنها کسی بود که میتونست وارد ربات کازمیک ارمور باشه به همین دلیله که ماندراک نمیتونست داستان اونو بخوره. چون بقیه شخصیت هارو به راحتی میتونست حذف کنه اما سوپرمن رو نه

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        عرفان حسین آبادی #
        بله اگه در ربات کازمیک باشه حرفتون درسته اما درحالت عادی قطعا حذف میشه قطعا

        1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

          نه داداش
          منظورشون اینه که
          اگه کسی به غیر سوپرمن به ربات کازمیک میرفت ماندراک داستانشو میخورد ولی چون سوپرمن درون ربات کازمیک رفت نتونست بخوره برای همین میگن که سوپرمن عادی داستانش از بین نمیره

    2. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      کاربر منهتن
      خودتون میدونید که سوپرمن حذف نمیشه(طبق گفته دث و منهتن که دروغ هم نگفتند)
      پس الکی نگید
      سوپرمن متاورساله و اگه بخواد نابود بشه فقط به دست شخصیت های آمنی ورسال یا متاورسال نابود میشه که ماندراک اینطور نیس

    3. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      خود نویسنده هم گفت داستان سوپرمنو نمیتونه بخوره
      وقتی یک متنی را میخونید دربارش تحقیق کنید
      مثلا جوگیر نشید بگید ماندراک داستان سوپرمنو میخوره
      راستی آقای راجرز نظرتون چیه؟وقتی هم تا مندراک نمیتونه داستان سوپرمنو بخوره ثور چیکار میکنه؟

      1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

        جناب سیسکو راکون میشه خیلی واضح بگین چرا سوپرمن از زمان حذف نمیشه ؟! صرفا به خاطر ادعای دث و ادعای دوپهلوی منهتن ؟!؟ جهت اطلاع نمونه این حرفا در کمیک خیلی زیاده و قابل اتکا هم نیست و اینکه بله سوپرمن هم فرق خاصی با بقیه کریپتونیا نداره و مثل اونا میتونه به دنیا بیاد زندگی کنه و بمیره ( همه مخلوقات همینطورن ) .

        1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

          ۱-همون بها دادن
          ۲-اعتراف دث و منهتن و مندراک
          ۳-سوپرمن بارها در کمیک ثابت شده که مرکز متاورس است و اگر نباشد انگار در کل آمنی ورس چیزی کم است.برا همین هروقت اتفاقی برا سوپرمن میفته فوری اون اتفاق پخش میشه چون سوپرمن مرکز متاورس است و حذف نمیشه.
          ۴-اگه سوپرمن حذف میشد پس دارکسای و آنتی مانیتور زمانی که سوپرمن بدستشون میفتاد مرض داشتن که نکشنش؟ولی همونطور که معلومه سوپرمن نمیمیره و فقط شکنجه میشه
          ۵-اینکه پرتوی امگای دارکساید روی هرکی قفل کنه اونو میکشه ولی تا حالا با وجود قفل کردن سوپرمنو نکشته
          شاد و پیروز باشید

          1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            سیسکورامون #
            حذف میشه ابدا اینطور نیست ماندراک هم میتونه به راحتی اینکار رو بکنه گفتن دلیل بر درست بودن نیست خیر سوپرمن یونیورساله و به هیچ وجه من الوجود نیاز متاورس نیست و میمیره و پیر میشه و حذف هم میشه

            1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

              کاملا باهاتون موافقم کاربر دکتر منهتن .

              1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

                ببینید اصلا هیچجوره قابل هضم نیست که سوپرمن کشته بشه پیر بشه ،به مرگ طبیعی بمیره اما حذف نشه 😨😨😱

          2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            سیسکورامون #
            اولا اون کلون دارکسایده و دارکساید اصلی قطعا میتونه سوپرمنو حذف کنه آنتی مانیتور هم عضو ۳۰ شخصیت قدرتمند دیسی هم نیست و همینو بگم که سوپرمن حذف میشه و خیلیا هم میتونن و لازمه بگم که واندروومن با دستبنداش جلوی پرتوی امگای دارکساید کلون ایستاده و اینکه هرکی هم نه فقط امثال واندروومنو میتونه بکشه جناب شما درحد پرزنس سوپرمنو بردین بالا حذف میشه

    4. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      #ای_خدا
      #سوپرمن_باهاتون_پدرکشتگی_نداره_بمولا
      چرا انقد قصد دارید سوپرمنو ضعیف کیند؟سوپرمن از واقعیت حذف نمیشه
      شاخایی مثل مندراک و منهتن هم حتی نمیتونن
      سوپرمن فراتر از این حرفاس
      اگه سوپرمن میخواس حذف بشه بدست مندراک
      آنتی مانیتور اونو میفرستاد سوپرمنو بخوره
      خب نمیتونه برا همین نفرستاد بمولا
      بمولا خسته شدم از بس میخواین سوپرمنو ضعیف کنین
      سوپرمن حذف نمیشه
      تموم کنید این بازی کثیفو(لطفا تایید شه)

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        سیسکورامون #
        چرا حذف میشه خوبم حذف میشه منهتن چرت و پرت زیاد میگه دث هم کلا شخصیت منفیه بله حذف میشه خیر سوپرمن یه ابرقهرمان معمولیه به هیچ وجه فراتر از این حرفا نیست سوپرمن یونیورسالم نیست ماندراک و منهتن و پرزنس امثالهم قطعا میتونن میکسیزپیتلیکم میتونه حرفتون اشتباهه سوپرمن حتی پیر میشه و میمیره باه حذف میشه

        1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

          مستر میکسیزپیتلیک اگه میخواست سوپرمنو حذف کنه که خودش نمیومد بگه که نمیتونم حذفش کنم😂😂😂خو داش سوپرمن حذف نمیشه
          آره سوپرمن پیر میشه اما حذف نمیشه
          بزار یچیزی را هم بگم
          سوپرمن وقتی واقعیت از بین رفت.همه مردن ولی فقط سوپرمن زنده موند.یعنی واقعیت از بین رفت ولی سوپرمن و مردم زمین زنده موندن.(مردم زمین بخاطر اینکه سوپرمن ازشون محافظت کرد.)و سوپرمن بعد این واقعه مردم را به واقعیت جدید هدایت میکرد
          پیشنهاد میکنم بری فندوم درباره سوپرمن بخونی
          اینم یک سند دیگه از سوپرمن
          آیا هنوزم قبول ندارید؟

          1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            سیسکورامون #
            بله هنوزم میگم حذف میشه قطعا حذف میشه میکسیزپیتلیک نمیخواد سوپرمنو بکشه اگه بخواد راحت حذفش میکنه درمورد کامنت پایینتون بگم سوپرمن قطعا حذف میشه ۱۰۰ درصد

      2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        سیسکورامون #
        سوپرمن قطعا حذف میشه و این حرفتون کلا و کلا دریه کمیک ساعت قیامت بود و بس حذف میشه کشته هم میشه سوپرمن یونیورسالم نیست متاورس که بماند آنتی مانیتور هم قطعا میتونه میکسیز هم همینطور

        1. عرفان حسین آبادی کاربر می‌گوید

          دکتر منهتن عزیز همه قهرمانان مثل سوپرمن و ثور یونیورسال هستن چطوری شما میگین سوپرمن یونیورسال نیست

          1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            عرفان حسین آبادی #
            مگه به امثال گالاکتوس یونیورسال نمیگن اگه اشتباه میکنم ممنون میشم بگین بهم

            1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

              گالاکتوس نهاده و یونیورسال نیس
              داداش نگا
              همین گالاکتوس
              یونیورسال نیس ولی از یونیورسال ها شکست میخوره.پس قدرت به رتبه و مقام نیس
              سوپرمن حذف نمیشه

      3. king venom کاربر می‌گوید

        سیسکو رامون
        باهات موافقم تو کیهان شناسی جهان دیسی سوپرمن علارغم اینکه میتونه مث بقیه مخلوقات بمیره ولی نمیتونه از جدول زمانی دیسی حذف بشه چون سوپرمن اصلی ترین و نمادین ترین شخصیت دیسی بحساب میاد و بسیاری از اتفاقات تاریخی دیسی به واسطه سوپرمن بوده مثلا بدون سوپرمن هیچ لیگ عدالتی وجود نخواهد داشت
        پس به همین دلیله که سوپرمن نمیتونه از جدول زمانی دیسی حذف بشه

      4. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

        سیسکو رامون
        دومزدی زد سوپرمنو کشت بعد سوپرمن حذف نمیشه؟ ( البته دوباره زنده شد)

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          دکتراسترنج #
          دقیقا

          1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

            خب داداش نگا باز زنده شد
            من منظورم اینه
            سوپرمن درون ربات کازمیک رفت و داستانش خورده نشد(اینو بگم که اگه ربات کازمیک توش کس دیگه ای بود مندراک میتونست بخوره چون اشخاصی که متاورسال یا آمنی ورسال هستن میتونن هم را بکشن )یعنی این که خورده نمیشه
            من منظورم اینه که:سوپرمن میمیره اما از خط زمانی حذف نمیشه

            1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

              سیسکورامون #
              این بحث رو به نظرم ادامه ندیم ولی ببینید منظور بنده نسخه عادی سوپرمنه و نسخه عادیش حذف میشه اگه نمیشه چرا همه جا شزمو باهاش مقایسه میکنن درمورد کازمیک آرمر حرفتون درست اگه سوپرمن بره داخل اون بله اگه نره حذف میشه جناب بله اگه بره داخل ربات تفکر بله منظورم نسخه عادیه و نسخه عادیش هم حذف میشه هم میمیره

            2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

              سیسکورامون #
              خب وقتی کشته میشه مگه میشه حذف نشه بازهم میگم اگه بره داخل ربات تفکر حرفتون درسته ۱۰۰ درصد اما نسخه عادیش منظور بندس

  9. عرفان حسین آبادی کاربر می‌گوید

    دوستان شخصیت پروتژ رو هم به این دلیل که کاملا معلوم نیست ویلنه یا نه نزاشتم. این اشخاصی که گذاشتم همگی به اسم سوپر ویلن هم شناخته میشن اما مثلا پروتژ رو چون یه بار با دادگاه زنده جنگیده میگن شخصیت بد و یه بار با بیاندر جنگیده میگن خوب. در کل برای این که کاملا معلوم نبود نزاشتم ولی اگر باشه بعد از بیاندرها رتبه ۴ رو میگیره

  10. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

    مقاله عالی ای بود با رتبه بندی هم موافقم
    بنظرم این مقاله ریزبینی خاصی داشت
    کسایی هم که اسم پروتژ و وان بیلو ال میارن بدونن که اونا نهاد کیهانی هستن و البته تجسم خدا و برا همین شرور حساب نمیشن

    1. king venom کاربر می‌گوید

      چرا اتفاقا خیلیم شرور بحساب هستن چون موجوداتی مث وان بلو ال و گریت ایول بیست خدا نیستن بلکه شیطان هستن درواقع قدرتمندترین شیاطین مارول و دیسی پس کاملا شرور بحساب میان

  11. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    سلام .
    به نظر من رتبه مگنوگ باید بالاتر از تانوس باشه . سورتور هم فکر کنم به راحتی تا رتبه بیست میتونست بالا بیاد . رتبه گالاکتوس به نظرم باید بالاتر از ترایگان میبود .
    همچنین به نظرم یمیر هم میتونست باشه چون قدرتش در حد شخصیت اودین هست تقریبا . جای شخصیت بلک وینتر هم واقعا خالی بود .
    البته من الان داشتم پیغامها رو می‌خوندم دیدم نویسنده مقاله مثلاً راجب نبود شخصیت فراموشی الرکساس و پایینتر از همگان و چندتا دیگه گفته اونها بیشتر انتزاعی و نماد هستند و در واقع منفی به حساب نمیان چون مثلا وظیفشون نابودیه خب با این دیدگاه مثلا گالاکتوس هم نباید باشه چون یک عامل تعادل به حساب میاد و با تجزیه سیارات باعث میشه جهان مارول حفظ بشه یعنی می‌خوام بگم شخصیتی مثل گالاکتوس هم صرفا یک شرور نیست .
    در هر صورت خسته نباشید بابت مقاله .
    موفق باشید .

    1. عرفان حسین آبادی کاربر می‌گوید

      اقای راجرز عزیز مرسی از نظر دقیق و خوب شما اما لازمه یه سری نکات رو بگم. شخصیت گالاکتوس توی لیست های خارجی هم به عنوان ویلن حساب میشه چون بارها دیده شده حتی وقتی قدرت هم داه یا به اصطلاح سیره به سیاره ها حمله میکنه و میخواد قدرتشو به رخ بکشه یا با موجودات خوب درگیر میشه. نمونش حمله با ازگارد و جاهای دیگه که توی کمیک زیاد اتفاق افتاده اما ابراکساس و ابلوین اینطور نیستن. البته دی سی خیلی شرورهای خفنی داشت مثل مارول که من به علت ناآشنا بودن نزاشتم ولی خب اینا تقریبا قوی ترین ها بودند بع علاوه پروتژ که قراره الان اضافه بشه در رتبه ۲ که من فراموش کرده بودم. ولی خب شخصیت های زیادی میتونستن باشن توی لیست اما خب نهایتش میشد جای سورتور یا تایرانت باشن چون اشخاصی مثل گور یا یمیر در سطح شخصیت های این لیست نیستن

      1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

        مرسی بابت پاسخ .
        در هر صورت ، اینجور رتبه بندی ها هرگز با معیار دقیقی نمیتونه باشه و همیشه ایراداتی بهش وارده . مثلا من معتقدم مگنوگ تا حدی قویتر از تانوسه . یک سری نکات دیگه هم بود که در کامنت قبلیم هم گفتم . گور هم واقعا نمی‌دونم چرا میگین در حد شخصیت های این لیست نیست چون اگه باهاش اشنایی داشته باشین میدونین که میتونه به راحتی هرچه تمام تر یکی مثل تانوس رو بکشه . شخصیت معروف و شناخته شده ای هم هست واقعا حالا من علت نبودنش رو درک نکردم حقیقتا . بگذریم . یمیر هم در خود کمیک هم سطح با سورتور معرفی شده و خب اونقدر قدرتمند بود که اودین از جسدش دنیا رو خلق کرد . !! بلک وینتر هم که خب قطعا میتونست به راحتی در لیست باشه . الان یک مورد دیگه رو هم که یادم افتاد کال بورسان هست که اونم در حد مگنوگ به حساب میاد و یک رده بالاتر از تانوس . منم زیاد از دیسی اطلاعات ندارم برای همین فقط موارد مربوط به مارول رو ذکر کردم .
        راجب حمله گالاکتوس به ابرقهرمان و سیارات ، خب ببینین ابرقهرمان کلا با گالاکتوس مشکل دارن و گالاکتوس بیشتر مواقع فقط وقتی گرسنه بوده به زمین حمله کرده … . یک سابقه حمله به سیاره کری ها و اسکرال ها و نابودی اونها رو هم داشته که اونم مقصرش در اصل خود کری ها و اسکرال ها بودن که حالا توضیحشان مفصله … . اون مورد حمله به ازگارد هم تا جایی که یادمه مربوط میشه به دانه ایگدراسیل که اشاره میشه توسط مولتی انتریتی ساخته شده و در زیر درخت جهان پنهان شده . حالا چرا گالاکتوس به خاطرش با ازگارد درگیر شد ؟ به این علت که اگه انرژی این دانه رو مصرف و تغذیه میکرد برای همیشه انرژی مصرفی از سیاراتش تامین می‌شد و سیر دائمی می‌شد و چون اودین حاضر نشد دانه رو به گالاکتوس بده درگیری رخ داد .
        به نظرم اگه لیست طولانیتر بود مثلا ۴۰ یا ۵۰ تایی و شخصیت های بیشتری بودن واقعا بهتر میشد .

        1. عرفان حسین آبادی کاربر می‌گوید

          بله قطعا لیست باید حداقل ۴۰ نفره بود ولی خب نمیشد دیگه باید ۲۵ نفره میبود.

          اما خب طبق حرف شما دقیقا حضور گالاکتوس توی لیست شرور ها به دلیل مشکل ابرقهرمانان با اونه. در حالی که شخصیتی مثل آبلوین با کسی مشکلی نداره و کلا تو ناحیه پوچی دنیای ماروله. شخصیت های ابلوین و ابراکساس مثل ۲ شخصیت بی پایان های دی سی هستن که ابلوین همون دسپیر یا ناامیدی دی سی هست و ابراکساس همون دیستراکشن یا نابودی دی سی هست که ردر واقع نماد هستن و با شخصی خصومت خاصی ندارن اما خب گالاکتوس رو طوری به تصویر کشیدن که جدای از نهاد انتزاعی بودن یه نوع درگیری هم با بقیه داشته باشه. شخصیت زمستان سیاه رو قطعا میتونست باشه بدون هیچ حرفی اما خب میگم لیست نمیشد بلند باشه اما شما میتونید بعضی شخصیت ها رو مثل مانگ.ک یا زمستان سیاه هم رده با رده های پایین این لیست تصور کنید. حداقل تا گالاکتوس یا دورمامو یا ترایگان اما خب شخصیت های بعد از ترایگان رو دیگه نمیشه از نظر قدرت هم رده دونست

    2. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      ترایگان از گالاکتوس قویتره

  12. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    راستی در ادامه نظر قبلیم بگم که جای شخصیت گور سلام خدایان هم واقعا خالی بود چون طی جنگش با کینگ ثور پیر هزاران هزار کهکشان رو نابود کرد و جنگش حتی در کل یونیورس تاثیر گذاشت . شاید بشه گفت جای سیلیستیالها هم خالی بود هرچند اونها هم صرفا شرور به حساب نمیان ولی خب اگه به حسابشون بیاریم میتونن به راحتی در لیست باشد . دیگه فکر کنم شخصیت دموگورج ( Demogorge ) هم به راحتی بتونه باشه چون قدرتش به گفته بسیاری از منابع حتی از سیلیستیالها هم بیشتر هست .

  13. فوزی غلام کاربر می‌گوید

    منظورتون از تاریخ کمیک به احتمال زیاد باید دیسی و مارول باشه مگه نه ؟ چون در این صورت آرزو(desire) هم باید در این لیست حضور داشت .

    1. عرفان حسین آبادی کاربر می‌گوید

      کاربر فوزی غلام با تشکر از نظر شما اما دیزایر که شرور نیست. هیچ کدوم از اعضای اندلس دی سی جزو شرور ها نیستند.

  14. عرفان حسین آبادی کاربر می‌گوید

    دوستان شخصیت پروتژ هم اضافه شد من فراموش کرده بودم. بعد از ماندراک دومین ویلن قدرتمند کمیک پروتژه هست

  15. King thor کاربر می‌گوید

    مگه نکرون از نال قویتر نیست ؟

    1. عرفان حسین آبادی کاربر می‌گوید

      نال شخصیت عجیبیه. تونسته سلستیال ها رو بزنه. کمی قوی تر از نکرون هست

    2. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

      کینگ ثور
      ببینید من با اجازه نظر خودم رو میگم :
      به صورت کلی نکرون از نال قویتر. اما به یک دلیل نتیجه عوض میشه ، نکرون انرژی تاریک درون خودش داره و یکی از قدرت های نال اینه که انرژی سیاه و تاریک رو جذب کنه ، در واقع با این کار خودش می‌تونه نکرون رو به سختی شکست بدهد.

  16. کمیک کاربر می‌گوید

    من با رتبه های دوم و اول مشکل دارم
    پروتژ برعکس والای همگان است و باید هز ماندارک رتبش بیشتر باشه درسته که ماندراک خیلی قوی اما پروتژ انگار شیطان اسب سوار تبریکی است

    1. عرفان حسین آبادی کاربر می‌گوید

      کاربر کمیک با تشکر از نظر شما اما پروتژ ابدا از نظر قدرت نمیتونه حتی نزدیک ماندراک باشه. پروتژ نسخه بد والای همگان نیست بلکه وان بیلو ال نسخه بد والای همگانه. پروتژ نهاد کیهانی هست که با این که تونست به دادگاه زنده تبدیل بشه اما توسط دادگها زنده شکست خورد ولی ماندراک تونست حتی فراتر از مولتیورس بره و اشاره شد قدرتش میتونه حتی در حد و اندازه های فرشته ها باشه. ابدا قابل مقایسه نیستن پروتژ و ماندراک

  17. mahdi کاربر می‌گوید

    با سلام
    مقاله خوبی بود خیلی ممنون اقای حسین ابادی از اینجور مقاله ها بیشتر بزارین مقاله های شما عالی و دقیق هستن و ادم از خوندنشون لذت میبره
    خیلی جالبه ها ماندراک داستان همرو میتونه بخوره ولی سوپرمن ن حتی سوپرمن از واقیت حذف هم نمیشه.
    اقای استیو راجرز من شمارو درک میکنم که بگین این حرفا الکیه و اینا چون شما بیشتر فقط کمیکای مارول رو میخونین و خودتونم میگین کمیکای دی سی و نمیخونین پس نمیخونین نگین الکیه و اینا اگ پرنزس هم بگه سوپرمن از واقعیت حذف نمیشه شما برای اینکه سوپرمن و پایین بیارین میگین ن میشه پرنزس الکی میگه من راس میگم شما فقط فقط میخای شخصیت ثور و بالا ببری توی همه ی مقاله ها ،حتی تو این مقاله هم فقط هی داشتی همش دشمنان ثور رو میگفتی چرا نیستن . بابا به قول سیسکو بس کنین این بازیه کثیفو (لطفا تایید بشه)😄

  18. king venom کاربر می‌گوید

    سلام مقاله خوبی بود
    ولی یه مشکل بزرگ داشت اونم رتبه بندی سه تای اول مشکل داشت چون حتما باید وان بلو ال و گریت ایول بیست که دشمنای پرزنس و والای همگان هستن تو لیست توی دوتای اول میبودن
    شخصیت هایی مث فراموشی و بارباتوس بنظرم باید تو لیست میبودن
    درضمن دارکست نایت هم نباید تو لیست باشه چون مث رگلاتور تانوس یه نسخه ارتقاع یافته بتمن از ترکیب قدرتای دکتر منهتن و پرپچووا هستش

    1. عرفان حسین آبادی کاربر می‌گوید

      کاربر کینگ ونوم با تشکر از نظر دقیق شما میخواستم در این مورد یه توضیحی بدم. شخصیت دارکست نایت دیگه ورژن قوی شده بتمن نیست. یعنی وقتی قدرت های دکتر منهتن و پرپچوا رو جذب کرد کلا تبدیل به یه شخصیت مجزا شد و اگر شما ببینین هیچ کجا نمیگن دارکست نایت ورژنی از بتمنه و البته خودم خیلی شک داشتم اول راجب این موضوع که بزارم یا نزارم اما بعد تحقیق فهمیدم ورژن بتمن محسوب نمیشه برای همین قرار داده شد. اما در مورد وان بیلو آل و شیطان وحشی عظیم بالا هم توضیح دادیم اونا نیمه تاریک خدا هستن و در واقع تجسم خدا پس حضورشون توی موجودات بی معنی میشه وگرنه خب بله به صورت کلی حتی لوسیفر رو هم میشه گذاشت. شخصیت آبلوین رو نزاشتم چون تجسم هست و شخصیتی نیست که با قهرمان یا شخصی خصومت خاصی داشته باشه. اما شخصیت بارباتوس میتونست قطعا باشه اما خب لیست ۲۵ نفره بود و تعداد محدود

      1. king venom کاربر می‌گوید

        عرفان
        خب شاید درست بگی شایدم نه
        ولی همونطور که منم گفتم این دو تا خدا نیستن بلکه شیطان هستن البته من درک میکنم که چرا توی لیست نداشتید چون فکر میکنین که به دلیل اینکه این دو نسخه های شرور پرزنس و والای همگانن دیگه زیادی برای لیست قدرتمندن وگرنه toba میتونه به راحتی ماندراک و پرپچوا و پروتژ از صفحه کمیک محو کنه geb هم کمی از toba قوی تره( تنها نقطه قوت geb اینه که toba برای اینکه بتونه به دنیای ما دسترسی داشته باشه حتما به یه میزبان نیاز داره مث دارکساید اصلی درحالی که geb به میزبان احتیاج نداره پس به همین دلیل میگم قویتره)
        درباره دارکست نایت بنظرم اشتباهه حالا از منابعی که من میخونم چیز دیگه ای میگه البته اونا نمیگن که اون نسخه ارتقاع یافته بتمنه چون ربطی به بتمن اصلی نداره اون درواقع نسخه ارتقاع یافته بتمن هو لفز هست اون ورژن قوی شده بتمن که میخنده هست نه بتمن اصلی از این گذشته هم اسمش هم ظاهرش این موضوع رو داد میزنه چون اسم این شخص(اسم نیست بیشتر یه لقبه) darkest knight که بزرگ شده کلمه dark knight هست که دارک نایت هم لقب بتمن یا بتمن ها هستش من این شخصیت رو دوست دارم هم قویه هم ظاهرش باحاله اما متاسفانه جاش تو این لیست نیست

  19. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

    کاشکی بعضی دوستان باور کنن
    خیلی از شخصیت های دنیای کمیک گفتن و حتی در کمیک هم ثابت شده اون بالا نظرم تایید بشه میبینید
    ۱-اصن دث و منهتن قبول نباشه.برینیاک فایو که خودش ابرقهرمانه و جزو باهوشترین های دیسی است خودش اعتراف کرده
    ۲-دث شخصیت منفیه؟دث مامور کشتنه ولی خودش میگه سوپرمن نمیمیره
    ۳-ماندراک هم نمیتونه.یچیزی بگم.کازمیک آرمور هم سوپرمن حساب میشه.خوردن داستان اون که سخت تر از خوردن داستان پرزنس و کشتنش نبود که.ولی نتونست بخوره.پس ماندراک و امثالهم نمیتونن داستان سوپرمنو بخورن و سوپرمن حذف نمیشه

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      سیسکورامون #
      ماندراک قطعا و به راحتی میتونه حتما میتونه و نکرده دلیل بر این نیست که نتونه سوپرمن حذف میشه صد در صد اگه انقدر گنده نکنید سوپرمنو خیلی خوبه گنده تراز سوپرمنم حذف میشن سوپرمن که بماند ماندراک قدرتش درحد لوسیفره ،لوسیفر هم به راحتی میتونه سوپرمنو حذف کنه پس ماندراک هم صد در صد میتونه منهتن هم اگه نتونه یعنی اینکه خیلی ضعیفه

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      سیسکورامون#
      ماندراک حتما میتونه داستان سوپرمنو بخوره و سوپرمن حذف میشه

  20. کمیک فن کاربر می‌گوید

    خطاب به بعضی انسان ها میگن سوپرمن از واقعیت حذف میشه ؛ شما چه پدر کشتگی با سوپرمن دارین ؟ چون فقط محبوب ترین شخصیت کمیک هستش ، چون شخصیت مورد علاقه شما به حد سوپرمن ( از لحاظ قدرت ، شخصیت پردازی ، محبوبیت و… ) نمیرسه این حرف هارو میزنین ؟ واقعا شرم آوره ؛ میبینم که حتی مارول فن ها میان همینو میگن ، مارول فن ها برین به کمپانی خودتون بچسبین ، خودمون بحث های تخصصی رو میکنیم ، سوپرمن از واقعیت حذف نمیشه آقا ن م ی ش ه خود دکتر منهتن گفته : متاورس با داستان های سوپرمن کش میاد و با خلق کردن مولتیورس سعی در حفظ داستان های سوپرمن رو داره و من نمیتونم نابودش کنم . دومزدی کلاک

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      کمیک فن #
      من پدر کشتگی با سوپرمن ندارم برعکس دوسشم دارم زیاد اما حذف میشه و اینکه سوپرمنو درحد والای همگان ببرین بالا ابدا درست نیست منهتن نتونسته پس لابد منهتن خیلی زپرتو و ضعیفه احتمالا چون اگه قوی باشه حتما میتونه سوپرمن پیر میشه و میمیره قطعا و حرفتون اشتباهه سوپرمن میمیره منهتن هم عضو ۲۰ شخصيت قدرتمند دیسی هم نیست و افراد بسیار زیادی وجود دارن که حتما میتونن

      1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

        بابا سوپرمن حذف نمیشه
        نگا
        سوپرمن میمیره اما حذف نمیشه

        1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

          سوپرمن یه مخلوقه مثل سایر کریپتونیا . فقط به خاطر بها دادن بهش این حرفا رو میزنن . مهم هم نیست اینا صرفا جنبه تبلیغاتی داره … . حتی بتمن رو هم گفته شده لقب بتمن نمیره یعنی همیشه یک نفر عنوان بتمن رو حمل می‌کنه حتی بعد از مرگ بروس ویت دین و الی اخر … . در مارول هم این موارد رو زیاد میگن . تنها خداست که حذف نمیشه سوپرمن که بماند .

      2. کمیک فن کاربر می‌گوید

        ای بابا من کی گفتم نمیمیره، سوپرمن هم بالاخره چه بر اثر پیری چه بر اثر شکست یا همچین چیزی میمیره ولی از خط زمانی حذف نمیشه ، بزار یه مثال بزنم : توی فلش پوینت وقتی فلش توی زمان سفر کرد و مادرش رو نجات داد توی اون دنیای جدید ، گرین لنترن به نام هل جوردن وجود نداشت ، فقط هل جویدن بود که اونم مرد و تبدیل به گرین لنترن نشد

  21. پریسا عظیمی کاربر می‌گوید

    با سلام.
    بنده اطلاعاتی درباره ی انیمه دارم و خواستم بگم اگر امکانش هست برای سایتتون در این زمینه مقاله بنویسم.
    با تشکر از شما و سایت خوبتون.

    1. Mohamad کاربر می‌گوید

      ای بابا😂😂😂😂😂
      هعی بمولا

      1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

        چیه؟؟؟؟😂

  22. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    با سلام دوباره ببخشید حالا که پروتژ رو اضافه کردین به نظرم باید پایین تر از همه رو هم اضافه میکردین

  23. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    عالی عالی عالی بود

  24. M.K کاربر می‌گوید

    مقاله رتبه بندی بود
    چون اگه رتبه بندی بود باید بگم آنتی مانیتور رتبش خیلی پایینه(نه اینکه ضعیف نشونش دادین برعکس خیلی قوی نشونش دادین)
    و چندتا دیگه

    1. Mohamad کاربر می‌گوید

      رتبش پایینه؟

  25. M.K کاربر می‌گوید

    ببخشید تو چه کمیکی ماندراک اسپکتر و رادیانت رو باهم شکست میده(تو سپرمن فراتر که نبود)(ادمین جان اگه میدونین خواهشا جواب بدید بقیه کاربر ها هم میدونستن جواب بدن)

    1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      فک کنم فاینال کرایسیس

  26. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

    آقای حسین آبادی و آقای صفابخش یا ادمین بگن که سوپرمن عادی حذف میشه یا نه که بعضیا از جاهلیت در بیان

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      سیسکورامون #
      سوپرمن عادی حذف میشه

  27. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

    من گفتم حذف نمیشه
    آقای حسین آبادی تایید کرد
    کمیک فن تایید کرد
    mhdiتایید کرد
    کینگ ونوم هم تایید کرد
    ببینیم باز کی به جمع تایید کنندگان میاد

    1. Mohammad Hossein کاربر می‌گوید

      حرفتون کاملاً تایید میشه

      1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

        بله درسته ….. سوپرمن حذف نمیشه این بارها اثبات شده

        1. پرایمال سیسکو کاپیتان سوپراتم کازمیک آرمور دکتر اسپکتر کاربر می‌گوید

          ممنون

    2. M.K کاربر می‌گوید

      سیسکو رامون
      مخلص شما بنده هم می‌پیوندم
      واقعا نمیدونم چرا بعضی ها میگن داستان سوپرمن خورده میشه؟ یعنی چی آخه؟!نمیفهمم
      اگه خورده میشد پس ماندراک چرا گذاشت شکسش بده؟ها؟
      در مورد مقاله هم باید بگم به جای رتبه بندی میگفتین معرفی بهتر بود

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        M.K#
        این حرفتون مثل اینه که بنده بگم گالاکتوس توان نابود کردن ثور رو داشت چرا نکرد قبل از اینکه انرژی کازمیکیش رو به ثور بده ؟؟ این حرفتون دقیقا مثل همینه خب حذف نکرده حتما دلیلی داشته دیگه

    3. King thor کاربر می‌گوید

      جناب سیسکو رامون سوپرمن چه فرقی با بقیه کریپتونی ها داره ؟ اصلا چه فرقی با بقیه نسخه های سوپرمن که حذف شدند داره ؟ هیچ فرقی اون دث و دکتر منهتن هم چرت و پرت گفتند

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        King Thor #
        منظورتون شخصیت دکترمنهتنه یا بنده بنده که خودم باهاتون موافقم

        1. King thor کاربر می‌گوید

          نه منظورم خود شخصیت هست

    4. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      سیسکو رامون
      من هم تایید می کنم.

  28. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    با سلام دوباره
    در کل به نظر من مقاله خوبی بود و کیف کردم ولی واقعا رتبه بندیش اشتباه بود مثلا تو یه مقاله دیگه گفته بودین دور از انتی قویتره ولی اینجا رتبش خیلی پاینتره
    ولی مقاله خوبی بود

  29. VIDAR کاربر می‌گوید

    بسیار مقاله جذاب و خوبی بود …. عالی بود
    بعد از اون مقاله ای که اسپایدی در این زمینه گذاشت خیلی ناراحت شدم که برخی شرور های قوی در این لیست نیستند و داستان همیشگی …
    ولی واقعا مقاله بی نظیری بود و من بشدت با عکس ها حال کردم … ممنونم که عکس تکراری هم نذاشتید … خسته نباشید

  30. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    اگه نویسنده محترم جوابمو بدن ممنون میشم این دارکساید کلونه ديگه ؟؟ دارکساید اصلی که نیست ؟؟ اگه منظورتون دارکساید اصلی بوده وجدانا باید از میکسیپیتلیک با اختلاف رتبه بالاتری داشته باشه

    1. عرفان حسین آبادی کاربر می‌گوید

      دکتر منهتن عزیز دارکساید کلون هست

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        ممنون از شما

  31. King thor کاربر می‌گوید

    مولکول من هم می‌تونه باشه خیلی ها اون رو دشمن فنتستیک فور و اونجرز میدونند( cbr و.gamesradar.) امنی ورس رو داخل جعبه قرار داده قدرت پروردگار دووم رو ازش گرفت و مولتیورس رو بازسازی کرده خب همین پروردگار دووم قدرت تمام بیاندرز ها رو داشته که ۳ تا بیاندرز برای دادگاه زندگی کافی بودند و همین دادگاه زندگی کسی بوده که برایش نابود شدن مولتیورس بدست اماتسو میکابوشی مهم نبوده و خود بیاندرز ماقبل ریتیکان رو در جهان مارول محدود کرده تازه قدرت پروتز رو هم فکر کنم جذب کرده و یا زندگانیش کرده بود
    Griever که مولکول من رو کشته و جهانی که مولکول من و فرانکلین ریچاردز درست کردند رو در یک لحظه نابود کرد
    منگوگ هم از سرتور قدرتمند تر هست گور هم سه نسخه ثور رو با هم زد
    فراموشی هم شخصیت انتزاعی نیست در واقع مجبور نیست که بد باشه و خب بدلیل اینکه یکی از بینهایت جنبه هایش یعنی آماتسو-میکابوشی که در حال نابود کردن مولتیورس بوده و ابدیت هم جرعت نداشته باهاش روبرو بشه می‌تونه شرور باشه بالاخره بر روی جنبه های خودش کنترل داره
    بلک وینتر هم تهدیدی برای کل مولتیورس بوده
    جیم جاسپر دیوانه هم میتونست حضور داشته باشه ؟
    مفسیتو دورمامو شوماگورات و دورمامو و کابوس رو با هم زده و جایگاهی از دورمامو بازار باشه و اینکه البته از گالاکتوس شکست خورد
    کابوس و شوماگوارت و زوم هم نسبت از دورمامو قویتر هستند البته دشمن سرسخت تری برای استرنج بودن. مخصوصا زوم
    دومزدی هم من ندیدم ولی به نظر شما میتونین باشه ؟
    باتشکر

    1. عرفان حسین آبادی کاربر می‌گوید

      کاربر کینگ ثور. بله خب قطعا اکثر اینایی که گفتین میتونن باشن اما به جای کی؟؟ اکثر ین اشخاص به قدری قوی هستن که برای نابودی یک جهان کفین. اگر در اینده ما اپدیت کدیم حتما قرار میدیم

      1. King thor کاربر می‌گوید

        جسارتا اگر شما و ادمین صلاح می دانید همین مولکول من رو اضافه کنید تانوس رو حذف کنید
        من سر همین مولکول من پیر شدم
        به دلیل جسارتم عذر خواهی میکنم
        با تشکر

  32. amirrr کاربر می‌گوید

    ببخشید من هم نظر خودم رو در این باره میدم . اینکه سوپرمن کشته میشه ولی حذف نمیشه و همیشه به نحوی بر میگرده رو درسته که کمیک فن ها از گفته ی شخصیت ها برداشت کردند و به طور قطعی گفته نشده ولی به احتمال زیاد درسته .به این دلیل که :
    علاوه بر دث مکسی و الکساندر لوتر هم گفته اند که سوپرمن رو نمیشه حذف کرد ولی در این باره گفته شده چون در نقطه کانونی واقعیت در سطح متا است . و حتی به گفته دارکساید هم این اتفاق شدنی نیست و توسط سورس محافظت میشه .چون برای جهان مهمه .و نکته مهم اینه که اینها به خاطر نوعی ویژگی جهان دیسی هست و امکان حذف سوپرمن در دنیای دیگر مثلا اگه یک روز در مارول قرار بگیره است . (منظورم اینه که در دنیایی غیر از دیسی مثل مارول امکان حذف او است .) ولی در کل مثل اینکه سوپرمن در دنیای دیسی غیر قابل حذف است و این رو حتی تایم ترپر هم تایید کرده است .

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      amirr #
      بازهم میگم اگه حمایت بشه بله اما اگه کسی به قصد کشت سوپرمن بیاد لزوما نباید بره از تایم لاین حذفش کنه که
      اما سوپرمن مرکز واقعیت نیست نمیدونم چرا بعضی نویسنده ها انقدر دوست دارن سوپرمنو گنده کنن سوپرمن شاید سخت حذف بشه اما وجدنا کسانی هستن که بتونن

  33. ایران کاربر می‌گوید

    یه سوال میتونستید پرالایا رو هم قرار بدید ؟ چون تجسم باطل با شیطان وحشی عظیم اشتباه نگیریدش پرالایا قبل از پرژنس وجود داشته و یه بار با موج دستش تمام خلقت نابود کرده و اگه بخواد میتونه دنیای دیسی رو از بین ببره چون یکمی حتی از پرژنس و شیطان وحشی عظیم قویتره

    1. King thor کاربر می‌گوید

      بسیار شبیه به فراموشی هست شاید هم خودش باشه

  34. Attack titan کاربر می‌گوید

    سلام مقاله محشری بود

  35. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

    ممنون از همه دوستان که به جمع تاییدکنندگان پیوستن
    آقای امیررر ممنون که تایید کردید
    من میگم سوپرمن میمیره اما حذف نمیشه
    وقتی کانون متاورس باشی حذفت امکان پذیر نیس و توسط سورس محافظت میشی
    در کازمولوژی دنیای دیسی اینطوریه که نقطه کانونی متاورس از بین نمیره و از خط زمانی حذف نمیشه
    مگر اینکه در مارول یا دارک هورس باشه
    کسایی که در کمیک این را تایید کردن:الکساندر لوتر.مکسی.بتمن.دارکساید.دث.دکتر منهتن
    کاربر منهتن چطورید؟

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      سیسکو رامون#
      خوبم ممنون سوپرمن وقتی میمیره پس‌حذف هم میشه ابدا نیاز متاورس نیست

    2. King thor کاربر می‌گوید

      مسخره هست طرف بتونه بمیره ولی از زمان و واقعیت حذف نشه اصلا مگه اینهمه جهان موازی حذف نشد ؟ قطعا توی یکی از اینها سوپرمنی بوده و حذف شده پس چرا سوپرمن اصلی حذف نشه ؟
      می دونستید اگه گالاکتوس رو با باطل کننده نهایی حساب کنید حداقل تا رتبه ۱۰ بالا میاد

      1. M.K کاربر می‌گوید

        آخخخخخههههه چرا اگه سوپرمن حذف میشه ماندراک حذفش نکرده؟ اونم وقتی تو اوج قدرتش بود؟
        در ضمن چرا میگید گالاکتوس با نفی کننده نهایی تا رتبه ده میاد؟ یعنی از روح قدیمی خشم خدا هم قویتر میشه؟این یکی جدیده اون سلاح مخصوص گالاکتوس تراحی شده همین الان هم رتبه گالاکتوس خیلی پایینه(خیلی قوی نشونش دادین) گالاکتوس به زور از ایمپریکس قویتره بعد از نرون هم میگید قویتره؟

        1. King thor کاربر می‌گوید

          به این دلیل که با باطل کننده نهایی توانستند ابراکسس ، ابدیت و مرگ رو از هستی حذف کنند و اگر حذف. بشوند هم وارد قلمرو مرگ نمی شوند چون اصلا نمردند بلکه باطل شدند بو وارد قلمرو فراموشی میشوند کسانی مثل مرگ و ابدیت حداقل به اندازه مستر میکسیزپلتیک قدرتمند هستند

        2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          خب نیاز نیست لزوما حذفش کنه وقتی کشته میشه

    3. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      دوست عزیز من کامل وافق نیستم.نه اینکه قبول ندارم.۴۰ به ۶۰ قبول ندارم.ولی هر وقت احتمال هست دیگه هست.ولی تو دیسی اینجوره تو مارول کسای زیادی میتونن حذفش کنن.

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        شخصیت های دیسی کمی از مارول قویترن

      2. پرایمال سیسکو کاپیتان سوپراتم کازمیک آرمور دکتر اسپکتر کاربر می‌گوید

        دادا
        اگه بیاد تو مارول حذف میشه ولی اگه توی دیسی باشه حذف نمیشه
        قصد بی احترامی به ثور نباشه ولی اگه بالفرض محال جنگ در دیسی باشه این فاکتور سوپرمنو برنده میکنه

  36. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

    سلام عرفان جان مقاله عالی بود فقط به نظرم باید رتبه نکرون از افرادی مثل نال بالاتر میبود. نکرون تونست آنتی مانیتور بکشه و موج های انرژی آنتی مانیتور هیچ تاثیری روی نکرون نمیذاشتن.
    در مجموع مقاله خوبی بود.

  37. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

    یک صحبت دیگه ای هم که دارم چرا بارباتوس در لیست نیست عرفان جان؟ بارباتوس ویلن بسیار قدرتمندی مسلما از کسی مثل ثانوس قویتره.

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      ببخشید بلک آدام هم نمیتونست اینجا باشه ؟فکرکنم قدرتش حداقل اندازه تانوس بی شش سنگ باشه البته افرادی که اینجا هستن شرورن به غیر میکسیزپیتلیک که فقط سوپرمنو آزار میده منظورم اینه که کلا خیلی شخصیت شروری به حساب نمیاد به غیر یه دوره ای که با برینیاک همکاری میکرد بلک آدام هم نمیشه بهش گفت شرور چون کارهای خوب بسیار زیادی انجام داده و هرگز به بچه های بیگناه آسیبی نزده فکرکنم اینکه با شزم میجنگه بخاطر اینه که قدرتشو بگیره و البته بعد نیو ۵۲ اون قسمت آدم خواری ریبوت شد و درکل کارهای خوبش بیشتر از کارهای بدش بوده

      1. پرایمال سیسکو کاپیتان سوپراتم کازمیک آرمور دکتر اسپکتر کاربر می‌گوید

        بلک آدام جدیدن ضدقهرمانه

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          عرض کردم اساسا شرور به حساب نمیاد

  38. محمد کاربر می‌گوید

    به نظرم شخصیت نایتمر که با مفیستو برابره باید داخل لیست باشه

  39. mahdi کاربر می‌گوید

    محمد
    میدونم از من نپرسیدی ولی عرفان گفت شخصیت هایی که توی این مقاله هستن جز ورژن های عادی این شخصیت ها هستن و بارباتوس هم که یه ورژن از بتمنه که مسلما عادی نیست به خاطر همین نبود.
    میگم سیسکو انقدر خودتو خسته نکن جری سیگلو و جو شوستر هم بیان بگن اینا باز میگن ن سوپرمن حذف میشه وقتی این همه شخصیت های مهم گفتن سوپرمن حذف نمیشه اینا بگن نمیشه واقعا فایده ای داره ؟ معلومه که نه اینا اگ بلد بودن کمیک بخونن الان اینو نمیگفتن . باتشکر

  40. کمیک فن کاربر می‌گوید

    یه نکته دیگه اینکه مندراک خیلی از بیاندر ماقبل ریتکان قویتره ، همه ما میدونیم دادگاه زنده توسط ۴ بیاندر ماقبل ریتکان کشته شده و پس در مقابل ۳ بیاندر دووم میاره از اونطرف اسپکتر رو داریم که قدرتش تقریبا با دادگاه زنده برابره و رادیانت که قدرتش دقیقا با اسپکتر برابره و مندراک هردوی اسپکتر و رادیانت رو باهم شکست داد پس مندراک قدرتی معادل دو دادگاه زنده رو شکست داد و دادگاه زندگی هم قدرتی تقریبا برابر با ۳ بیاندر ماقبل ریتکان داشت پس مندراک قدرت تقریبا معادل ۶ بیاندر ماقبل ریتکان داره

    1. King thor کاربر می‌گوید

      😂😂😂😂😂😂😂😂 از مطالب طنز شما لذت بردم اولا اون سه تا بیاندرز بود که دادگاه زندگی رو کشت دوما در اون جنگ فقط دو بیاندرز به دادگاه زندگی ضربه زدند سوما اون ها بیاندرز ما بعد ریتکان بودند ما قبل ریتکان خیلی از بیاندرز ما بعد ریتکان قویتره ندونسته نظر ندهید

      1. مگنیتو کاربر می‌گوید

        هعیییی. ادعا در نیار واسه ما. این کجاش مطلب طنزه؟ هان؟ میدونی آقای عرفان واسه این مقاله چقدر زحمت کشیده بعدش تو میگی طنز و میگی خیلی میدونی؟ هه واقعا که😐

    2. ایران کاربر می‌گوید

      اونا بیاندر مابعد ریتکانن نه قبل از ریتکان اون فقط ۱ نفر بود که قدرتش با والای همگان برابری میکرد و تو کمیک های جنگ های پنهان ۱ و ۲ ۱۹۸۴ و ۱۹۸۵ حضور داشت با نژاد بیاندرز اشتباه نگیریدش این دو متفاوت هستند

      1. کمیک فن کاربر می‌گوید

        خب پر واضح هست که شما کمیک رو نخوندید که هیچ از مقاله ها هم برداشت اشتباهی داشتید ، مرد مولکولی پورتالی به دنیای بیاندر باز کرد و بیاندر ها به زمین اومدن و کلا هرج و مرج به راه انداختن که آخرش با خیانت یکیشون جر رفتن و مارول هم به خاطر کشتن دادگاه زنده اون ها رو ریتکان کرد پس بیاندر ما قبل ریتکان بودن

        1. King thor کاربر می‌گوید

          😐😐😐😐😐 جان ؟ پس کی بیاندرز مابعد ریتیکان بود جناپ

          1. کمیک فن کاربر می‌گوید

            ای خدا مشکل شما چیه آخه ، بیاندر ها وقتی به زمین اومدن شروع به هرج و مرج کردن بعدش اومدن دادگاه زنده رو کشتن ( جنازه اش رو روی ماه انداختن ) بعد از کشته شدن دادگاه زنده طرفدارا اعتراض کردن که چرا یه نهاد به غیر از خدا باید آنقدر قدرت داشته باشه بعدش اومدن بیاندر ها رو ریتکان کردن که اینجوری بود که ۴ تا بیاندر بودن فکر کنم با خیانت یکیشون به بقیه اون سه تا دیگه نابود شدن و اون یکی که خیانت کرده بود رو ریتکان کردن و قدرت هاش رو کاهش دادن و اون باقیمونده گفت من میخوام بمونم رو زمین و انسانیت یاد بگیرم

  41. M.K کاربر می‌گوید

    دارک ساید کلون داشت آنتی مانیتور رو له میکرد فقط بادخالت بلک ریسر و ادغام اون با فلش دارک ساید شکست خورد بعد تو این جایگاه در لیسته؟

  42. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

    امممممممم

    لوسیفر و فرشتگان مغذوب کجان؟؟؟؟
    شیطان وحشی عظیم چی؟؟؟؟
    دارکساید اصلی هم نبودش چرا؟؟؟؟؟؟
    میتونست پرایمال مانیتور هم بزارید (البته کسی نمیدونه اون قهرمانه یا ویلن اما یه انتخاب ویژه)
    ددپول چی؟؟؟؟؟ددپول نویسنده های مارول رو کشته پس میشه از پرزنس قدرتمندتر دونستش

    1. پرایمال سیسکو کاپیتان سوپراتم کازمیک آرمور دکتر اسپکتر کاربر می‌گوید

      داداش گل لوسیفر یک نهاده و فقط خدای جهنمه و ممکنه بد باشه اما شرور به حساب نمیاد

    2. پرایمال سیسکو کاپیتان سوپراتم کازمیک آرمور دکتر اسپکتر کاربر می‌گوید

      بعدش ددپول از پرزنس قویتر؟اون یک وات ایف در زمین موازی بود که فقط اونجرز یک یونیورس را کشت کس دیگه ای را نکشت

    3. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      سید بهامین هاشمی #
      ببینید اولا اون یه کمیک طرفداری بیش نبوده ددپول درحد هالکم نیست دیگه نویسندگان و پرزنس که بماند

  43. پرایمال سیسکو کاپیتان سوپراتم کازمیک آرمور دکتر اسپکتر کاربر می‌گوید

    سوپرمن میمیره اما حذف نمیشه
    سوپرمن کانون متاورس هست
    هروقت که بمیره یک جوری برمیگرده شما که کمیک میخونید باید ببینید
    سوپرمن فقط میمیره حالا یا جوون شده یا پیر شده برمیگرده
    سوپرمن حذف نمیشه
    سورمنای دیگه حذف میشن(زمین های موازی)اما سوپرمن اصلی حذف نمیشه
    سوپرمن اولین شخصیت دیسی کامیکس هست و اولین بار همه چی از اون شروع شد و کانون اونه پس وقتی اینطوریه پس یعنی نقطه کانونی متاورس هست
    شما کمیک ایمورتال واندروومن را بخونید
    سوپرمن پیر شده و داره توسط دارک ساید میمیره و از اون ور پارادیمون ها به تمیسکرا حمله کردن
    ولی سوپرمن به واندروومن میگه من اگه بمیرم دوباره برمیگردم تو برو(خود سوپرمن داره اذعان میکنه)
    بعدش واندروومن میگه تو باید برگردی من میدونم نمیمیری
    پس اینجا هم خود سوپرمن و واندروومن در یکی از جدیدترین کمیک های دیسی اذعان کردن به این ماجرا
    بعدش کاربر منهتن میاد میگه چرته و خود سوپرمن هم دروغ میگه و فلان و بهمان و پشمدان
    تایید بشه
    این بازی کثیفو تموم کنید این وضعیت زشته کثیفه مستهجنه

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      سیسکورامون #
      بیا برو چرت و پرتو تو میگی سوپرمن میمیره حذف هم میشه چرند نگین لطفا سوپرمن قابل حذفه درحد والای همگان بردیش بالا حذف میشه و چون تاحالا کسی اینکار رو نکرده دلیل نمیشه حذف نشه سوپرمن حذف میشه
      چرت و پرت رو تو میگی بله حذف میشه و میمیره اولا برای زنده شدن به محرک نیاز داره و بدون محرک میمیره که میمیره

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      سوپرمن یونیورساله و اصلا حذف نمیشه حرفت درست اما کشته که میشه پس شکست ناپذیر نیست و میتونه بمیره و دیگه برنگرده حالا برو تاحد وان ابو آل ببرش بالا حذف نشه کشته میشه پس اگه کسی بخواد نابودش کنه لزوما نیاز نیست بره گذشته سوپرمن نیاز متاورس هم نیست

    3. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      در ضمن چرت و پرت گوهم خودتی باشه سوپرمن پرزنس و میزنه رایتر که آواتار نویسندس هم نمیتونه حذفش کنه فقط بگم که اینطوری داری ارزش کارهای سوپرمنو میاری پایین چرا ؟ چون کسی که نمیره و اطلاع داشته باشه که نمیمیره درواقع میشه گفت هیچ فداکاری نکرده چون کسی که بدونه نمیمیره و هر اتفاقی هم بیفته زندس که دیگه فداکاریاش بی ارزش میشه پس حداقل اگه قبول نمیکنی حتی رایتر نمیتونه سوپرمنو حذف کنه حداقل قبول کن میتونه بمیره و زنده هم نشه

  44. ارن یگر کاربر می‌گوید

    سیسکو و اسم قطار مدلت حرفات قانع کننده بودن

  45. نادیا رمضانی پور کاربر می‌گوید

    سلام من نادیا رمضانی پور هستم

    اطلاعاتی راجب فیلم و سریال های ترکی ، امریکایی و چینی دارم
    و اگر اجازه بدید میخام راجب اینا مقاله بنویسم

  46. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    ببخشید اگه میشه همین کامنتم که دارم در جوابش مینویسم تایید نکنین ممنون میشم

  47. amirrr کاربر می‌گوید

    کاربر منهتن اتفاقا من در یک مقاله خوندم که دارکساید اصلی توانایی حذف سوپرمن رو هم داره چون باعث تغییر یک چیز می شد که الان یادم نیست چیه و این کار رو با اشعه خودش به راحتی میتونه انجام بده . در ضمن اینکه اگر یک احتمال رو اختصاص بدیم که سوپرمن به نحوی بر میگرده این کار در طی سال ها و گاه یک قرن اتفاق می افته و فکر نکنم هیچ کمکی در جنگ به سوپرمن بکنه در ضمن با تغییر دنیا هم این احتمال حتی به صفر هم می رسه .در کل اینکه حذف میشه یا نمیشه چیز چنان مهمی هم نیست و مهم اینه که از مرگش جلوگیری نمی کنه و حتی از مرگ طولانی مدت سوپرمن هم جلوگیری نمی کنه . در ضمن با تغییر شرایط خاص دنیا میشه این احتمال رو از بین برد که ظاهرا دارکساید اصلی این توانایی رو داره .

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      amirr #
      خدا از دهنتون بشنوه کاملا درست میگین

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      به نظرم کاملا درست میگین

    3. کمیک فن کاربر می‌گوید

      آقا برای آخرین بار ، سوپرمن شکست نا پذیر نیست و میمیره ولی از واقعیت حذف نمیشه و از واقعیت حذف نمیشه یعنی اینکه کسایی توانایی تغییر واقعیت رو دارن ( دکتر منهتن ، اسپکتر و ….) نمیتونن با تغییر مولکولی یا به قول معروف با یه بشکن سوپرمن رو حذف کنن بلکه باید به یه کریپتونایتی چیزی سوپرمن رو بکشن

  48. M.K کاربر می‌گوید

    سلام ببخشیداگه کسی عکسی از رایتر مانیتور داره خواهشاااااااااااااااا تو تلگرام بهم بفرسته
    آیدیم:@superbat15

  49. Batman کاربر می‌گوید

    سلام خسته نباشین مقاله ی خوبی بود اما لوسیفر، کال بورسان، موردرو، منگوگ،اولتیمیتور، سلستیال ها و… میتونستن تو این لیست باشن و دست کم از تانوس قویترن!!! در مورد شماره ی ۳ باید بگم که دارکست نایت علاوه بر قدرت دکترمنهتن و پرپچوا قدرت سه بحران رو هم گرفته بود ولی اون نسخه ی بتمنی که میخندد بود و بتمنی که میخندد نسخه ی بتمن و جوکر بود!! پس یعنی دارکست نایت نسخه ی بتمن و جوکره و به همین دلیل به نظرمن نبايد تو مقاله میبود!!! رتبه بندی هم خوب بود البته تا رتبه۷!!!شما اومدین آماتسو میکابوشی رو که از هرکول خدای خدایان( اگه اشتباه نکنم)شکست خورد رو قویتر از هکتاتی که جادوش از اسپکتر قویتر نباشه ضعیف تر نیست گذاشتید!!! آنتی مانیتور هم خییلی از گالاکتوس قویتر نیست و باید تو همون حدودای تریگون باشه!!! که این خیلی عجیبه که آنتی مانیتور فقط یک رتبه با پرپچوا فاصله داره!!! ولی به هر صورت مقاله جالبی بود.

  50. DARK FAN COMEC کاربر می‌گوید

    سلام خسته نباشید.
    از نظر من این مقاله در رتبه بندی کمی مشکل داشت و جای افرادی مانند نبولامن،لوسیفر،التیمیتر،سر جیم جاسبر و…
    اما در کل مقاله جالب و کاملا قابل نقدی بود

  51. erfan کاربر می‌گوید

    سلام ادمین یه سوالی داشتم فکر کنم خیلی از بچه ها هم این سوال رو داشته باشم
    بنظرت ثور اساطیر قدرتمند تره یا ثور مارول . کدوم و چرا
    و یه چیز دیگه بنظرت ثور فرنچایز (گاد آف وار) هم در حده ثور مارول هست یا قویتره
    ممنون میشم جواب بدی.

    1. revan کاربر می‌گوید

      erfan
      میدونم از من نپرسیدین ولی به عنوان یک طرفدار خدای جنگ جواب سوال رو میگم امیدوارم مفید واقع بشه. به طور مختصر و مفید بگم
      بدون شک ثور اساطیری از ثور مارول به مراتب قدرتمندتره چرا که به معنی کلمه یک خداست نه اینکه فقط لقب خدا رو داشته باشه در واقع خدایان در اساطیر مصداق خدایان و ملائکه هستن که در زندگی میشناسیم و در کمیک هم حضور دارن اشخاصی که کل خلقت رو اداره میکنن در واقع ثور صرفا یک شخصیت با قدرت های زیاد نیست در واقع معادل فرشته میکائیل هست که اولا کنترل آسمانها و صاعقه و باران و باد هست و به نوعی از این وسیله باعث روزی رسانی به مردم میشه و همچنین مدافع آزگارد از تمام شرارتها و دشمنان هست دقیقا مثل میکائیل که مسئول روزی رسانی هست و همچنین محافظ جهان از بدی ها چرا که میکائیل رهبر فرشتگان و ارتش خدا هست و با شرارت میجنگه دقیقا مثل ثور که اکثر تهدیدات آزگارد رو خنثی میکنه از نبرد با غول ها گرفته تا نبرد با مار میدگارد یا نبرد با سورتور (شر مطلق معادل شیطان در ادیان) البته که تفاوتهایی هست ولی کلی گفتم که یعنی از منظر اساطیر خدایان خیلی فراتر از چندتا ابرقهرمان معمولی هستن و ثور خدای جنگ هم بر اساس اساطیر ساخته شده و در مورد شاهکار قدرتش علاوه بر موارد بالا باید بگم در نبرد ثور و یورمنگاند ضربه ای که ثور به یورمنگاند میزنه چنان موجی ایجاد میکنه که باعث نابودی درخت ایگدراسیل میشه همون درختی که در واقع تجسم خلقت هست! چرا که تمام نه جهان رو به هم متصل کرده با زمان و مکان چهار بعدی و متفاوت از همدیگه که هر کدوم یک یونیورس بی نهایت هستن یعنی جمعا مولتیورسی بی نهایت و پنج بعدی و علاوه بر اینکه در واقع مسئول شکل گیری این مولتیورس هست در واقع تمام مفاهیمی همچون زمان و مکان و واقعیت و مرگ و سرنوشت و حیات مجدد رو این درخت ایجاد میکنه و یعنی میشه گفت که این درخت در واقع کل جهان نورس رو تشکیل میده یا به نوعی متاورس نورس هست! و فک کنم واضحه که اصلا آسیب زدن به این درخت هم کار هر کسی نیست! فک کنم در کمیک رون کینگ ثور این کار رو انجام داده البته ایگدراسیل در مارول نمیدونم دقیق چه ساختاری داره ولی فک کنم یکسان باشن و همه اینها یعنی که ثور خدای جنگ در حد رون کینگ ثور و حتی فراتر از اون هم میتونه باشه! ( با توجه به متاورس بودن درخت ایگدراسیل که اصولا موجوداتی که فراتر از خلقت باشن میتونن ی همچین کاری کنن یا به اصطلاح متاورسال! ) موفق باشید.

      1. revan کاربر می‌گوید

        یک مورد دیگه هم اینکه جالبه که همون یورمنگاندی که در نبرد با ثور تقریبا برابری کرد و البته با اون ضربه به گذشته سفر کرد در اون زمان جوانتر و ضعیفتر از زمانی بود که در خدای جنگ چهار دیدیم و همین نسخه قویتر رو بالدر با سه ضربه ناک اوت کرد و باعث شد بیهوش بشه! همون بالدری که کریتوس کبیر دو بار گردنشو شکست حتی در صورتی که فقط از مقدار کمی از قدرتش استفاده میکرد خود کوری بارلوگ هم به این موضوع اشاره کرد که اگر کریتوس با تمام قدرت میجنگید در نبرد اول بعد از شکست دادن بالدر چندین روز طول میکشید که بالدر دوباره هوشیاری خودشو بدست بیاره! در حالی که بالدر رویین تن هست و اصولا حتی نباید بیهوش بشه البته حتی با همون مقدار کم از قدرت هم که کریتوس استفاده کرد باعث شد بالدر یه چند ساعتی هوشیاری خودشو از دست بده!
        امیدوارم از دخالت بنده ناراحت نشید فقط خواستم نظرم رو بگم.

        1. erfan کاربر می‌گوید

          #Revan
          سلام خیلی خیلی ممنونم که جوابم رو دادید و امیدوارم که ثور گاد آف وار چند برابر قویتر از ثور مارول باشه که یه جنگ حسابی بین کریتوس کبیر و ثور اتفاق بیفته(بهترین باس فایت تاریخ). واقعا موافقید بعضی از نویسنده های کمیک واسه قوی تر کردن بعضی از شخصیت های اصلی شخصیت های قدیمی رو ضعیف نشون میدن مثلا همه میدونیم آرس از سوپرمن و واندروومن قویتره و خیلی باتجربه تر اما تقریبا همیشه شکست خورده .
          اما studio santa monica هیچ وقت خدایان رو ضعیف نشون نداد و حتی قویتر هم نشون داد مثلا وقتی زئوس خسته از جنگیدن با کریتوس شد خودش رو بزرگ کرد(در حد یه تایتان) و تاحد زیادی قدرتمند تر شد و توی اون لحظه کریتوس با اون همه سلاح اساطیری و قدرت واسه اولین بار تسلیم شد و می دونست نمی تونه ببره (میدونید کریتوس چقدر قدرتمند هست) یا آرس که میتونست هر سلاحی رو ضاهر کنه و حتی صخره ها رو به حرکت در بیاره و مورد بالدر رو هم که خودتون گفتید. فقط من نمی تونم درک کنم چطور سایت cbr اومده یه مقاله نوشته و گفته ثور مارول از ثور خدای جنگ قویتره منظورش چیه ؟ مگه ما تا حالا دیدیم ثور گاد آف وار رو حداقل صبر میکردی خدای جنگ بعدی منتشر بشه بعد این ها رو میگفتی

          1. revan کاربر می‌گوید

            erfan
            بله صد در صد که ثور خدای جنگ از ثور مارول قویتره دلایل کافی رو هم بنده گفتم چون نابودی درخت ایگدراسیل کاری هست که فقط رون کینگ ثور در کمیک قادر به انجامش بوده و خوب حتی اگر حداقل رو هم در نظر بگیریم ثور خدای جنگ در حد رون کینگ ثور قدرتمنده حداکثر هم که بالاتر.
            البته من در مورد قدرت کریتوس در مقاله «هفت شخصیت که کریتوس شکست میدهد و هفت نفر که از آنها شکست میخورد» مطالبی رو نوشتم که ثابت میکنه جز دانته هیچکدوم نمیتونن کریتوس رو شکست بدن و فقط دانته میتونه برابری کنه بازم اگر خواستید میتونید اون کامنت رو هم مطالعه کنید که در آخر نظرات نوشتم.

          2. revan کاربر می‌گوید

            و البته اون مواردی که من در مور ثور خدای جنگ گفتم از خود حرفهای میمیر بود که در بازی به آترئوس و کریتوس داستان نبرد ثور و یورمنگاند رو براشون تعریف میکرد ولی خوب cbr هیچکدوم رو مد نظر قرار نداده.

            1. erfan کاربر می‌گوید

              #Revan
              بله حرف های شما کاملا درست بود به نظر من کریتوس به غیر از دکتر منهتن بقیه افراد توی اون لیست رو شکست میده فقط عجیب ترین حرف اون لیست این بود که دانته سطح قدرتش از کریتوس خیلی بالاتر هست
              من واقعا نمی دونم باید به ادمین سایت the gamer چی بگم دانته اگه تمام قدرت بدنی خودش رو جمع کنه با اختلاف کمی از واندروومن و ثور ضعیف تره یا مثلا سلاح های دانته رو از سلاح های تخریب ناپزیر کریتوس برابر دونسته شما با حرف هاش موافقید ؟ من که اصلا
              تنها برتری دانته به کریتوس سرعت هست که کریتوس همون طوری که هرمس بالدر و والکری هارو تکه تکه کرد دانته رو هم تکه تکه میکنه
              کریتوس مثل هالک اگه عصبانی بشه به مراتب قویتر میشه و تازه چند برابر سریعتر و بالاتر از همه کاملا ضد ضربگی. حتی زئوس(زئوس که هالک رو ناک آت کرد و آرس هرکول و واندر وومن رو باهم زد) هم توی
              این حالت نتونس کاری کنه دانته کی باشه؟

              1. admin
                admin کاربر می‌گوید

                کریتوس خدای جنگ چهار مورد نظر مقالست نه ۳.

                1. erfan کاربر می‌گوید

                  admin
                  بله ولی کوری بارلوگ گفته کریتوس جدید اصلا از کریتوس قدیمی ضعیف تر نیست فقط تسلیحات قدیمی رو نداره و کمتر عصبانی میشه که اگه بخوایم کریتوس رو مقابل دانته در نبرد مرگ در نظر بگیریم کریتوس از نهایت خشمش روی دانته استفاده میکنه توی این حالت خیلی کریتوس قدیم با کریتوس جدید فرقی نداره

              2. revan کاربر می‌گوید

                erfan
                با احترام به نظر شما ولی باید بگم دکتر منهتن شانس چندانی در برابر کریتوس نداره من در اون مقاله هم در کامنتم گفتم که کریتوس یک شخصیت حداقل مگاورسال هست و حتی به مراتب بالاتر کریتوس خواهران تقدیر رو شکست داد و کشت کسانی که سرنوشت تمام موجودات رو زیر نظر زئوس در کل مولتیورس و خلقت یونان کنترل میکنن اگر در بازی خدای جنگ دو دقت کنید اون ریسمانها در واقع تار و پود سرنوشت هستن! خواهران تقدیر معادل دادگاه زندگی در مارول هستن و اونوقت زئوس از خواهران به مراتب قویتره و کریتوس کسیه که زئوس رو نابود کرد! دکتر منهتن حرف خاصی واسه گفتن نداره در اون کامنت هم توضیحاتی دادم و در مورد دانته بهتون اطمینان میدم که قدرتش خیلی فراتر از اونی هست که فکر میکنید اگر وقت داشتم در مورد اون هم توضیحاتی میدم.
                admin
                ادمین گرامی باید در مورد کریتوس خدای جنگ چهار بگم که حتی از کریتوس خدای جنگ سه هم قویتره این رو خود کوری بارلوگ کارگردان بازی گفته یعنی در واقع چه کریتوس جدید چه قدیم هر دو از تمام افراد لیست به جز دانته قویتر هست. موفق باشید

                1. admin
                  admin کاربر می‌گوید

                  ارره،، من بودم وسط نبرد با یه بچه ای به نام بالدر به نفس نفس زدن افتاده بودم. 🤣🤣

                  1. revan کاربر می‌گوید

                    admin
                    ادمین عزیز همین بچه ای که میگین یورمنگاند رو در سه ضربه ناک اوت کرد! همون یورمنگاندی که وقتی جوانتر و ضعیفتر بود تقریبا با ثور برابری کرد و نبردشون به قدری وحشیانه بود که با یک ضربه ثور ایگدراسیل متلاشی شد! همین ایگدراسیل کل خلقت نورس رو تشکیل میده!
                    به نوعی متاورس نورس هست که همه چیز رو بوجود اورده حتی اگر این درخت رو یک مولتیورس پنج بعدی در نظر بگیریم(چرا که نه تا یونیورس بی نهایت با زمان و مکان چهار بعدی مخصوص به خود با واقعیات متفاوت رو در کنار هم به طور همزمان نگه داشته) باز هم شاهکاری هست که در کمیک فقط رون کینگ ثور قادر به انجامش بوده! یعنی در واقع اگر بررسی کنین کریتوس دوبار گردن کسی رو شکست که در حد رون کینگ ثور قدرتمنده! اونم در حالی که فقط از مقدار کمی از قدرتش استفاده میکرد! کاملا هم واضح بود که به خاطر آسیب نرسیدن به خونه و آترئوس عقب میکشید خود کوری بارلوگ هم این موضوع رو در یک مصاحبه بیان کرد و البته برای کنترل خشم خودش از قدرت کاملش استفاده میکنه
                    در کل امیدوارم ناراحت نشید ولی کریتوس خیلی فراتر از این حرفاست که جلوی هر کسی خسته بشه!

                    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

                      از کریتوس هم منهتن بسیار قویتره کریتوس هیچی نیست جلو منهتن منهتن رویداد نیو۵۲ رو خودش ساخت
                      و.بعدهم میتونه یه مالتی ورسو نابود کنه شما نمیشناسینش لطفا نگین نمیتونه منهتن قادرمطلقه و یه جورایی اصلا نمیشه نابود شه

                2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

                  دکتر منهتن بسیار از دانته قویتره نمیشناسینش نظر ندین بهتره منهتن راحت گالاکتوس هم میزنه و موجودی مثل مستر میکسیزپیتلیک قدرتش رو ورای تصور توصیف کرده بیاد از کریتوس شکست بخوره؟؟!حرفتون صد درصد منهتن میزنه کریتوس رو

                  1. darth revan کاربر می‌گوید

                    دکتر منهتن
                    یک بار هم اینجا میگم جوابت در کامنتها با اسم کاربری revan موجود هست هم در این مقاله هم در مقاله هفت شخصیت در مقابل کریتوس من نظرم رو گفتم اونم با دلیل از خود اساطیر و کتابهای خدای جنگ یکم تحقیق و مطالعه کن بعد بیا اینجا حرف بزن منهتن نیو ۵۲ رو خلق کرده ولی اورانوس کل مولتیورس خدای جنگ رو که از لحاظ اندازه بی نهایت هست رو خلق کرده! اونم فقط در اثر نبردی که با ceto داشته در واقع به عنوان یک اتفاق حاشیه ای خلق شده! یعنی در واقع فقط در نبردش با ceto بر اثر ضربه ای که بهش وارد شد کل جهان با تمام مفاهیمش خلق شد! کل مفهوم خلقت در واقع بوجود اومد اونم از وید مطلق! معنی این کلمات رو میدونی! یا واقعا کامنتهارو نخوندی یا خوندی و تعصبت اجازه نمیده حقیقتو بگی!

                    1. darth revan کاربر می‌گوید

                      قبل از خلق مولتیورس همه این پرایمالها در وید حضور داشتن! همون فضایی که موجودات متاورسال کمیک حضور دارن! و با نبرد ceto و اورانوس کل خلقت در واقع بوجود اومده! اونم از یک وید مطلق!
                      واقعا فک نکنم منهتن اصلا در حدی باشه که بتونه در وید مطلق دنیا حضور داشته باشه! چه برسه به اینکه بخواد کاری هم انجام بده!

                    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

                      بیا بازم بد حرف زدی پس حرف مقت نزن و انتظار نداشته باش کریتوس شانسی نداره اون تعصبی که زیوسو در حد لوسیفر بدونه کامنتاش تعصب بسیار بالا داره

                    3. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

                      بعدهم حرف الکی نزن تو اساطیر آره اما کمیک خیر از رو اساطیر کمیکو قضاوت نکن منهتن خیلی قویه منهتن بسیار قویتره

  52. revan کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود ممنون از نویسنده البته بنظرم بیاندر ( قبل ریتکان) میتونست رتبه دوم رو داشته باشه چرا که در واقع یک موجود outerversal واقعی هست و از لحاظ قدرت با والای همگان برابری میکنه و همونطور که بعضی از دوستان هم اشاره کردن اشخاص دیگه ای باشن که دوستان هم اشاره کردن بازم خسته نباشید.

    1. بروس وین کاربر می‌گوید

      بله درسته بیاندر ماقبل رتکن کم کمش در رتبه دو قرار میگیره(با اینکه از ماندراک ضعیف تر نیست)ولی من فکر میکنم که بیاندر ماقبل رتکن در رتبه یکم راحت میتونست باشه و یه سوال این بیاندرزی که تو رتبه چهار گذاشتید مابعد رتکنه یا ماقبل رتکن ممنون میشم جواب سوالمو بدید

  53. Attack titan کاربر می‌گوید

    دوست عزیز اینجا ما بعد ریتیکانه فکر کنم

  54. Shrek is love shrek is life کاربر می‌گوید

    با درود هر کسی که میدونه جواب سوال منو بده دارک ساید اصلی قوی تره یا لیگ عدالت (البته همه اعضا لیگ عدالت تو قوی ترین حالت خودشون باشن مثلا سوپرمن کازمیک ارمور یا پرایم) و اگه میشه مقاله درباره شخصیت های ورلد اف وارکرفت بزارین چون واقعا لیچ کینگو و سیلواناس به نودوپنج درصد مارول و دیسی میارزن

  55. Mahdi کاربر می‌گوید

    معلومه دیگ عدالت دیگ همون کازمیک ارمور سوپرمن واسه جدتشم بسه.

  56. مگنیتو کاربر می‌گوید

    این مقاله عالی بود ولی یک عیب بزرگ داره. ببینید من کنال رو میشناسم که چقدر قویه ولی بنظر من کنال باید تو رتبه ۲۰ یا ۲۳ اینا قرار می گرفت چون که تانوس بدون دستکش ابدیت هم بسیار قدرتمند و در این لیست تانوس ۲۵ شده.

  57. مگنیتو کاربر می‌گوید

    حیف که دارکساید ترو فورم در ابن لیست نبود. اگه میشه اینم اضافه کنید. ممنون❤

  58. الف میم دال میم کاربر می‌گوید

    اینجا جای یکی پایین تر از همه و شیطان وحشی بزرگ و لوسیفر مورنینگ استار خالی است تو جا خواندم این ها قدرتمندتر از پرپچوا هستند
    مخصوصا یکی پایین تر از همه

  59. سپهر کاربر می‌گوید

    آقا ترایگون از گالاکتوس دارک ساید دورمامو قویتره ? دارک ساید چرا آنقدر ضعیفه ؟ تو همین سایت تو رتبه‌بندی قویترین شخصیت دی‌سی دارک ساید و کرونا از میسکز پتلیک قویتر بودن !!! آنتی مانیتور از نصف شخصیت های رتبه پایین ترش
    ضعیف تره

  60. سپهر کاربر می‌گوید

    واقعانم

  61. پریدیوس کاربر می‌گوید

    یک سوال فنی الان شخصیت های پایین ترواز همگان چرا تو این لیست نیست؟
    اون دومین یا سومین شخصیت قدرتمند کل ماروله

  62. یک بنده خدا کاربر می‌گوید

    سلام ولی به نظر من دارکساید باید رتبه ۶ میبود به دلیل اینکه اون در کمیک دارکساید وار کم مونده بود انتی مانیتور رو شکست بده

دیدگاه ها غیر فعال است.